Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Chieftec Matrix waterkoeling project

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 557 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• RepoMan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-02-2021
Ik zie dat je een zwarte IBM dvd speler hebt, waar heb je die gekocht en bevalt hij goed?
Ik ben namelijk al een tijdje opzoek naar een goede zwarte DVD speler voor in mijn AOpen H600b kast en mijn gevoel zegt dat die DVD speler die jij hebt daar wel mooi bij kleurt (net als mijn Plextor).

• Slayer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-11 23:48

Slayer

1981 - 2019 - 2024?

Mooie kast :) , en strak !!

Black Sabbath - End of the Beginning
Elizabeth is lief :)
Firefox Browser
KINKpuntnl

• dstyle_nl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-11 12:08
ik zou wel eens foto's van je oude koolance kast zonder dak ding enzo willen zien , omdat ik zelf ook aan die koolance denk , alleen dan met andere kast :)

Warzone spelen met andere tweakers? https://discord.gg/EYT3SC9

• PeGys
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-11 13:44
Zalige mod met die ChiefTec Matrix kast :9~ . Respect _/-\o_

Was zelf van plan om die te kopen maar ben toch maar voor de zwarte Dragon Fulltower gegaan.

Heb hier een Thermaltake Xaser II Black Side Window Panel in geplaatst.

Aangezien in een n00b ben op vlak van modding :? is het niet echt iets speciaal geworden maar ik doe men best.

Mijn case, en ook meteen men eerste mod. (meer pics & info)

Ik heb echter een klein probleempje. Ik heb namelijk 2 CCFL's in men case maar hoe bevestig ik die best en waar steek ik men 2 inverters het beste ? Ik heb men CCFL's (1 onderaan, 1 bovenaan) namelijk met wat kleefband aan de side panel (van daaruit geven ze volgens mij het meeste licht over de case) gekleeft en men inverters door middel van wat onhandig prutsen uit het zicht kunnen houden.
Ook zou ik graag weten wat de beste manier is om de draadjes van de inverters naar de voedingstekker wat te verlengen want erg lang zijn ze niet.

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/psykoman/blackice/Image172.jpg

Sorry voor deze vragen maar ik denk dat jullie me kunnen helpen.

Jullie ontwerpen hebben me al op goede ideëen gebracht.

Greetz & tnx,

BlueForce aka. PsykoMan

Een beetje verlies heb je altijd...

• Daklem
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-11 12:34

Daklem

Audio Nerd

PeGys schreef op 23 February 2003 @ 03:30:

Was zelf van plan om die te kopen maar ben toch maar voor de zwarte Dragon Fulltower gegaan.

Aangezien in een n00b ben op vlak van modding :? is het niet echt iets speciaal geworden maar ik doe men best.

Ik heb echter een klein probleempje. Ik heb namelijk 2 CCFL's in men case maar hoe bevestig ik die best en waar steek ik men 2 inverters het beste ? Ik heb men CCFL's (1 onderaan, 1 bovenaan) namelijk met wat kleefband aan de side panel (van daaruit geven ze volgens mij het meeste licht over de case) gekleeft en men inverters door middel van wat onhandig prutsen uit het zicht kunnen houden.
Ook zou ik graag weten wat de beste manier is om de draadjes van de inverters naar de voedingstekker wat te verlengen want erg lang zijn ze niet.

[afbeelding]

Greetz & tnx,

BlueForce aka. PsykoMan
jouw case lijkt een beetje op die van mij...

ik heb hetzelfde window .. kheb een XaserII kast. ook heb ik een blue led fan in mijn sidewindow zitten.

maar helaas is hij nog niet af.. moet nog aantal dingen binnenkrijgen en dan ga ik pas fotootjes maken...

maarjah..

ik moet zeggen... zeer mooie case van jou

en van wim ook. zeer netjes afgewerkt... alleen als ik wim was... had ik bovenop die koolance blok.. blue led fans ingezet.. ipv die lelijke oranje fans :)

het is maar een ideetje :P

• PeGys
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-11 13:44
Wel, pctje op men tafel zetten en ik heb een vervanging van men bureaulamp :)

P.S. Zitten 4 Blue led fans in (2 vooraan, 1 side, 1 back) + 2 van dezelfde (Coolermaster Blue Led) in men Q-Tech 400 watt dual fan gold voeding

Enige nadeel van de Xaser cases vindt ik de X met Thermaltake erop en de kleurencombinaties, zwart met rood, zou liever zwart met blauw zien en de temp monitor mocht mooier gedaan worden. Al bij al, het blijft ChiefTec

Wim's casemod van zen matrix case is in 1 woord samen te vatten. LEKKER
Zeer netjes afgewerkt. Wou dat ik er zoveel van kon.
Wie weet wordt de mijne wel beter als ik er nieuwe hardware in steek (want nu PIII 601) en rounded cables gebruik.

Een beetje verlies heb je altijd...

Verwijderd

Topicstarter
lapino schreef op 22 February 2003 @ 20:37:
zeg wim, ik zie op je pics dat je 2 harddisk in pc zitten hebt met master/slave of cable select config, maar hoe krijg je die dan in raid? ik krijg mijn 2 harddrives enkel in raid als ze beide op MASTER staan (en dus met 2 IDE kabels zijn aangesloten...)
ze staan ook niet in raid maar gewoon als slave master de 1 is een 80 gig de ander is een 120 gig

Verwijderd

Topicstarter
PeGys schreef op 23 februari 2003 @ 03:30:

[afbeelding]

Greetz & tnx,

BlueForce aka. PsykoMan
nou als dit je eerste keer is vindt ik dat je het netjes heb gedaan
gewoon blijven proberen mijn eerste kast was ook niet zo succes
die zag er helemaal niet uit
maar wat ik wel geleerd heb is dat je de tijd moet nemen en veel nadenken hoe je het gaat doen
al duurdt het een maand maar dan heb je wel een mooie kast
groetjes wim

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

een maand? das wel kort :+

* Oxi is zijn Matrix ook aan het modden trouwens :P
ik heb met een bovenfrees op me dremel de randen van me window afgewerkt maar kwam er te laat achter dat het krast (vanwege staalvijzel). Kun je die er met lichtjes polijsten zo uitkrijgen of moet ik dan spuiten. Als het teveel moeite kost laat ik het zitten (is niet zo erg hoor :P)

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

• Daklem
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-11 12:34

Daklem

Audio Nerd

ik ben nu al 4 maanden bezig.... komt ook onderandere dat ik op mijn spulletjes moet wachten steeds van inkoopacties en omdat mijn budget niet geheel meezit *)

maar ik hoop in maart alles af te kunnen ronden zodat de puntjes op de i zitten :P

Verwijderd

Topicstarter
Zo hier weer wat fototjes van mijn kast ik heb als eerste die koolance radiator vervangen voor 1 van cooltech zie hier foto
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mew17/Kast/P1010299.JPGAfbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mew17/Kast/P1010300.JPG
Nou dat is gelijk weer 8 graden lager in idle
Toen heb ik mijn pomp eruit gehaald want die lekte steeds .ut zooi van koolance daar heb ik deze pomp voor geplaatst en die pompt gelijk 800 liter per uur weer 3/4 graden zie foto
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mew17/Kast/P1010316.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mew17/Kast/P1010306.JPG
hier heb je een foto van de bende achter het moederbord
Afbeeldingslocatie: http://www.melvine.be/casemodding/images/mc-007.jpg
dit kastje kan een vermogen van maximaal 250W schakelen
met volledig elektronische schakelaar, gaat nooit kapot, klikt niet
interne overspanningsbeveiliging beschermt de aangesloten apparatuur
eigen stroomverbruik: 230V / 1.2 Watt
stuurspanning: 5 tot 12V - 20 mA gemakkelijk aan te sluiten dmv. kroonsteentjes dit kastje kan i nschakelen van 230V toestellen samen met de PC (bv. waterpomp bij waterkoeling)
Schakelen van eender welk 230V toestel dmv een veilige 12V stuurspanning
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mew17/Kast/P1010307.JPG

• XyonN
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-03-2022

XyonN

Onderkin zul je bedoelen....

He! Dat is dat nieuwe reservoirtje en pomp in 1 van Nextcool. Die wil ik dus ook gaan kopen met een dangerden waterblok. Is die een beetje goed, dat pompie?

Met een hamer past alles, en met ducktape blijft alles wel op zijn plek!

Verwijderd

Topicstarter
XyonN schreef op 23 maart 2003 @ 21:39:
He! Dat is dat nieuwe reservoirtje en pomp in 1 van Nextcool. Die wil ik dus ook gaan kopen met een dangerden waterblok. Is die een beetje goed, dat pompie?
Nou ben er niet tevreden over Maar dit is de reden de tank en kijk dan goed naar de afdichting boven en onder foto 1 is van de fabriek die ze maakt en foto 2 is hoe ik hem gekregen heb van xxl cases en weet je wat ze zeggen o dat wisten we niet kijken ze dan nooit hun producten na? en zien ze niet dat er geen o-ringen tussen zitten.
Ik ben er niet tevreden over want dit vatje met de pomp zit dus gewoon dicht met lijm en kan je ook niet open krijgen.Dus ben je mooi de .u. want je kan er ook geen andere pomp inzetten.
En als je hem bij xxlcases gaat bestellen zeg dan wel even dat je er 24 maanden garantie op heb en niet 12 maandenkrijgen zij ook van die fabriek waar hij vandaan komt.
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mew17/wtank800big2.jpgfoto1

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mew17/Tank.JPGfoto2

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2003 22:53 ]

• XyonN

XyonN

Heel erg bedankt voor de tip. Ik moet er wel effe voor sparen, maar ergens augustus moet dat wel lukken denk ik.
Ik denk dat ik na de bestelling die gasten meteen mail daarover. Bij XXL maken ze enorm veel fouten in hun bestellingen. Ik wacht nu al 4 maanden op een setje thumbscrews (black). Volgens hun geleverd, volgens mij niet :( .

Maar lekt dit pompje dan? Zo ja, dan bestel ik um maar niet. Volgens XXL is dit wel een van de betere pompjes met reservoir namelijk.... :O

Verwijderd

Topicstarter
XyonN schreef op 24 maart 2003 @ 18:11:
Heel erg bedankt voor de tip. Ik moet er wel effe voor sparen, maar ergens augustus moet dat wel lukken denk ik.
Ik denk dat ik na de bestelling die gasten meteen mail daarover. Bij XXL maken ze enorm veel fouten in hun bestellingen. Ik wacht nu al 4 maanden op een setje thumbscrews (black). Volgens hun geleverd, volgens mij niet :( .
Maar lekt dit pompje dan? Zo ja, dan bestel ik um maar niet. Volgens XXL is dit wel een van de betere pompjes met reservoir namelijk.... :O
Nou ik kreeg deze opgestuurdt en hij lekte zeker er zat een scheur in dus heb ik deze maar zelf even gemaakt maar ik kan pas zeggen of die goed is
ik laat hem een maand dag en nacht aan staan dan kan ik het pas zeggen
Maar ik heb contact met hun opgenomen dat kan als je een eigen computerzaak heb ik wilde deze producten ook gaan leveren maar ga hier zeker nog even goed mee testen en het staat me zeker niet aan dat hij dichtgelijmdt zit maar dit was het antwoordt wat ik van hun kreeg

Vraag ???hello i have this tank but the watertank on your site have rubber o-ringen en the one i have not now i can't turn this open

Antwoordt:::Hi,

O-Rings on the top and on the bottom can't give the perfect waterproof that we thinked. Infact more W-TANK leaked water, and we have take this permanent (and more safe) modify.

Best Regards

Damiano Desogus, Titular

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2003 20:14 ]

• XyonN

XyonN

Hmmm, das balen, moet ik um nog aanpassen ook (Dé tweakers-spirit :) )
De reden dat ik deze wil, is omdat hij compact is. Ik zal nog effe moeten kijken hoe hij in mijn Lian-Li PC60 gaat passen, maar daar vind ik wel wat op.

Als je um krijgt met een scheur, dan kan je um toch gewoon retourneren? (Garantie?)
Ik zal XXL wel effe bellen, want het begint een steeds ergere organisatie te worden. Bij de kleine ordertjes gaat het bijna altijd fout, maar zodra ik een flink pakket bestelde kon het wel goed gaan :? .
Maargoed, eerst sparen, dan kopen!

By the way, zou je wat meer met punten en komma's willen werken, ik moet alles 3 keer over lezen voordat ik het snap, No flame hoor, maarre, ik denk dat je me wel begrijpt?

Verwijderd

Topicstarter
XyonN schreef op 24 maart 2003 @ 20:51:
Hmmm, das balen, moet ik um nog aanpassen ook (Dé tweakers-spirit :) )
De reden dat ik deze wil, is omdat hij compact is. Ik zal nog effe moeten kijken hoe hij in mijn Lian-Li PC60 gaat passen, maar daar vind ik wel wat op.

Als je um krijgt met een scheur, dan kan je um toch gewoon retourneren? (Garantie?)
Ik zal XXL wel effe bellen, want het begint een steeds ergere organisatie te worden. Bij de kleine ordertjes gaat het bijna altijd fout, maar zodra ik een flink pakket bestelde kon het wel goed gaan :? .
Maargoed, eerst sparen, dan kopen!

By the way, zou je wat meer met punten en komma's willen werken, ik moet alles 3 keer over lezen voordat ik het snap, No flame hoor, maarre, ik denk dat je me wel begrijpt?
Wacht maar even we krijgen binnenkort veel mooiere pompjes binnen en nog kleiner ook.
Mail maar even naar dit adres mew17@xs4all.nl dan heb ik je mailadres en neem nog contact met je op.
Hier alvast een foto deze zijn van alu
Die wij binnenkrijgen hebben dan een plexi deksel en de rest is wel van alu
Afbeeldingslocatie: http://www.cooltech.it/images/reviews/baluma3.jpg
ben ik te lui voor al die punten en ,.?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2003 23:03 ]

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-07 21:54
Argh en laat ik nouet net zo'n reservoir van nextcool te hebben besteld.

nou maar hopen dat ik wel een goeie krijg.

• XyonN

XyonN

Wim; Du habst mail! :P
Wie bedoel je met "we"?

Verwijderd

Topicstarter
Sn0wblind schreef op 25 maart 2003 @ 00:15:
Argh en laat ik nouet net zo'n reservoir van nextcool te hebben besteld.

nou maar hopen dat ik wel een goeie krijg.
ik hoop het ook voor jouw

Verwijderd

Topicstarter
mark je hebt mail

Verwijderd

R E S T E C P _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

egt VET cool

Verwijderd

Topicstarter
Mag ik jou danken voor de leuke reactie :*) :*) :*) :*) :*) :*)

Verwijderd

Topicstarter
Ga ik niet zeggen stuur ik wel in een mailtje en als jij het dan zegt is het geen reclame

• cyberbetica
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-06-2022

cyberbetica

DevOpsen? CloudNation.nl

NOFI, maar pak er eens een woordenboek bij ? En gebruik leestekens en dergelijke, je tekst is niet te lezen. Zeker voor iemand die beweert een eigen computerzaak te hebben.

[ Voor 28% gewijzigd door cyberbetica op 26-03-2003 11:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
cyberbetica schreef op 26 March 2003 @ 11:21:
[...]

NOFI, maar pak er eens een woordenboek bij ? En gebruik leestekens en dergelijke, je tekst is niet te lezen. Zeker voor iemand die beweert een eigen computerzaak te hebben.
Voor een computerzaak hoef je geen goed nederlands te kunnen, en dat kan ik dus ook niet :*) :*)

• XyonN

XyonN

Precies! als je even op het Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/home.gif klikt, kan je gerust zien dat hij zijn moerstaal onder controle heeft hoor! ;)
Nog bedankt voor de info Wim! Over 2 maanden heb je hoogstwaarschijnlijk een bestellingkje van me. :P

offtopic:
Na een kort overleg thuis gepleegd, word het bij nader inzien toch dit setje voor 129.- Afbeeldingslocatie: http://www.cooltech.it/it/oldsite/kit/002_A.jpg
Waarschijnlijk kennen jullie um al, deze alles in 1!

[ Voor 29% gewijzigd door XyonN op 27-03-2003 17:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
XyonN schreef op 26 maart 2003 @ 20:07:
Precies! als je even op het [afbeelding] klikt, kan je gerust zien dat hij zijn moerstaal onder controle heeft hoor! ;)
Nog bedankt voor de info Wim! Over 2 maanden heb je hoogstwaarschijnlijk een bestellingkje van me. :P

offtopic:
Na een kort overleg thuis gepleegd, word het bij nader inzien toch dit setje voor 129.- [afbeelding]
Waarschijnlijk kennen jullie um al, deze alles in 1!
Ik zal het zeker niet doen
ten eerste als de pomp kapot gaat of een ander onderdeel dan moet je die kast in zijn geheel terug sturen.
ten tweede ik heb hier een test met dat product gedaan en vond het zeker niet optimaal de pomp was zeker niet stil van dit product.
Ze gebruiken deze pompjes http://www.cooltech.it/ct...products&page=px_002.html
en lees maar eens goed over het geluid.
De levertijd is ???????? ik heb ze al 2 maanden in bestelling staan en nog niks binnen je kan beter nog even wat langer sparen en voor de lose onderdelen gaan
En trouwens er zit verder geen koelblok bij maar dat wist je toch?
en die heb je bij die andere zetjes wel

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2003 20:09 ]

• XyonN

XyonN

ja ok, maar die andere setjes zijn duur. Ik ga ook niet voor de stilte, maar voor de koeling, vandaar. In de zomer, dat weet iedereen, dan wordt je PC enorm warm van de lucht. Als dit systeem redelijk onder de temp van mijn boxed P4 blijft en zomers bijna net zo warm, dan ben ik al tevreden. En het uiterlijk. Het ziet er vreed uit. Die levertijd is niet zo erg. Dan bestel ik um nu toch alvast? Ik neem aan dat ze uiteindelijk wel komen.

En dat van dat blok dat weet ik. Ik ga ook voor de Nextcool GT3 via XXL-Cases.nl.
Maar heb je de gasten van Cooltech al gesproken over die late levertijd? Ik bedoel, daar moeten ze toch wat aan doen als leverancier. Jij kan daar nix aan doen, echt niet, maar hun wel. :)

tot slot: Het belangrijkste vind ik dat ik deze zomer mijn processor niet hoef terug te klokken, en daar zoek ik een goedkope oplossing voor. Deze set lijkt (let op, lijkt) me een betere oplossing dan een P4 boxed cooler. Dus; koelt deze beter dan luchtkoeling of niet?

• Go0s
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-10-2010
Een vet/coole mod man :D Ik ga ASAP ook een wc in mijn AOpen kast bouwen. Ik weet nog niet of ik ook zo'n CoolTech thingie koop, of dat ik zelf iets ga zitten prutzen :)

Verwijderd

Topicstarter
Go0s schreef op 28 March 2003 @ 16:16:
Een vet/coole mod man :D Ik ga ASAP ook een wc in mijn AOpen kast bouwen. Ik weet nog niet of ik ook zo'n CoolTech thingie koop, of dat ik zelf iets ga zitten prutzen :)
Je kan beter zelf wat gaan zitten prutsen, is veel leuker

Verwijderd

Mijn ervaring met cooltech is toppie, hoewel het oude design van de radiateur zuigde, vooral bij de punten waaar je fans kon op aan zetten. ik had een pro kitje p4, en een easy ( 1x 120mm rad ) er ook nog bij. was allemaal toppie.

btw moet je die idrastation eens bekijken, echt gruwelijk nijs, ik hoop hem binnen 2 weekies te hebben :D

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2003 00:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 maart 2003 @ 00:06:
Mijn ervaring met cooltech is toppie, hoewel het oude design van de radiateur zuigde, vooral bij de punten waaar je fans kon op aan zetten. ik had een pro kitje p4, en een easy ( 1x 120mm rad ) er ook nog bij. was allemaal toppie.

btw moet je die idrastation eens bekijken, echt gruwelijk nijs, ik hoop hem binnen 2 weekies te hebben :D
nee heb ik nog niet bekeken, maar zal ik zeker even doen

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 January 2003 @ 12:29:
wel een snoeren bende hehe

hoe vind je mijn nog niet klare chieftech??
om eerlijk te zijn is die case ferm vern**kt !

nee, mooi is iets anders

wim's case daarentegen, :9~ dat is echt wel vet man!

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2003 14:59 ]

Pagina: 1 2 3 Laatste