Ik heb een K6-III 400 ergens, zal eens zoeken of het een plus is Ding ligt nog bij m'n ouders thuis denk ik, m'n pa heeft er tijden op gewerkt icm Win2000. Was nog best een aardig bakje op een MVP3 sjipset met SD-RAM (iets van 256MB ofzo)
er valt heel veel te vinden over boot.ini zowel op google (1.6 miljoen results) als op tweakers maar ik laat het denk ik maar zo, ik probeer het nog een keer via de seiele poort. en anders ga ik er win98 er maar af gooien scheelt weer 30 seconden wachten totdat hij nu automatisch dan xp opstart.
ik zou er wel respect voor hebben als dion_b het verbeterd.
volgens mij kan ik in mijn volgende advertentie over een week ofzo beter zeggen stapel socket 7 moederborden gezocht ipv. TagRam module gezocht. dan krijg ik denk ik meer reacties
Betwijfel ten zeerste of ik het kan verbeteren. De PODP-83 is idd de traagste CPU waar WinXP op wil draaien. En dan is het zaak om de FSB naar <8MHz te krijgen. Zonder soldeerwerk zie ik het niet zo snel gebeuren - en ik heb wel betere dingen te doen dan dat - vooral omdat deze bak daadwerkelijk zinnig in gebruik is, dus ik iig PCI op 33MHz wil houden.
offtopic: Dion_b: De link in je sig verwijst naar een categorie 6 topic, waar geen enkele normale user dus toegang toe heeft.
Volgens mij is het sowieso al een wonder dat ze die PC op 8MHz überhaupt door de POST hebben gekregen. De snelheid van de PCI sloten ligt dan dus ook beduidend lager dan 33MHz en de meeste kaarten houden er op een gegeven moment toch mee op.
[Voor 47% gewijzigd door AtleX op 24-01-2008 16:10]
12x360Wp = 4320 Wp @ Growatt 4200TL-XL. Zuid met helling 13° op plat dak.
Volgens mij is het sowieso al een wonder dat ze die PC op 8MHz überhaupt door de POST hebben gekregen. De snelheid van de PCI sloten ligt dan dus ook beduidend lager dan 33MHz en de meeste kaarten houden er op een gegeven moment toch mee op.
vandaar dat ze op een gegeven moment ook over moesten gaan op een ISA kaart. uit het ornginele bericht:
The clock is so little, that the PCI graphics card was unable to boot correctly, so Antz had to install an old ISA graphics-card. On the first turn he used a Acance Logic, secondly a Cirrus, because this one allows a 256 colors.
dion_b schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 16:06:
Betwijfel ten zeerste of ik het kan verbeteren. De PODP-83 is idd de traagste CPU waar WinXP op wil draaien. En dan is het zaak om de FSB naar <8MHz te krijgen. Zonder soldeerwerk zie ik het niet zo snel gebeuren - en ik heb wel betere dingen te doen dan dat - vooral omdat deze bak daadwerkelijk zinnig in gebruik is, dus ik iig PCI op 33MHz wil houden.
Als je het L1 uit kan krijgen versla je ze wel hoor, maar dan zou ik er maar een UPS aan hangen.
Als je het L1 uit kan krijgen versla je ze wel hoor, maar dan zou ik er maar een UPS aan hangen.
Hmm, dat was toch de truc om Windows 95 op een K6/2-450 te installeren? Gewoon je CPU zo kreupel maken dat Windows 95 geen kans heeft om de timing-bug in de IDE driver te triggeren
laatste keer dat ik de cache uitgeschakeld had op een athlon xp omdat hij elke keer vastliep op windows xp installatie, duurde het 1 dag en 14 uur om windows erop te krijgen. maja of dat L1 of L2 was ... weet niet meer is al jaren geleden
updateje van mijn kant de bios is geflashed en de k6-3 400Mhz werkt prima ik moest alleen 3 pinnetjes een klein beetje recht buigen. het booten van xp gaat nu een stuk sneller
tijdens het flashen zei de computer op een gegeven moment flash complete press F10 to exit. ik F10 drukken, gebeurd er niks ik op numlock drukken werkt ook niet vast gelopen dus .... na een half uur toch de reset dan maar ingedrukt want ja in principe zei hij dat het klaar was. het werkte gelukkig
toetsenbord serieel aangesloten werkt dus iig in dos anders was de bios update onmogelijk geweest
[Voor 14% gewijzigd door dion_b op 27-01-2008 23:04]
Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.
Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Functioneel en analytisch
Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie.
Meer details
janee
Relevantere advertenties
Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht.
Meer details
Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.
Ingesloten content van derden
Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden.
Meer details