Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:41

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Topicstarter
Ik gebruik nog steeds Media Player 6.4 omdat het een gewone no-shit player is. Nu heb ik daar een WMP8 codec pack om ook de nieuwste codeca aan te kunnen.

Heb ik vandaag een WMF filmpje gedowned maar 6.4 kan hem niet afspelen en kan ook geen codec vinden....

Is er nog een losse codec te downen of probeer Microsoft mij dan toch zo'n shitplayer in de maag te duwen ?

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-09 15:29
How about de gewone xp mediaplayer (8 geloof ik, weet niet of 9 dat ook heeft) en die met classic skin aan en anchor window uit? Dan krijg je die oude gewoon te zien namelijk zonder ongein en bende erbij. Prima speler.
(anders eens naar zoomplayer kijken, die met minimale skin is ook erg fijntjes :) )

edit:
Oja, trouwens, AV >> SA ;)

[ Voor 7% gewijzigd door ShittyOldMan op 29-12-2002 22:32 ]

Mijn Home Cinema in aanbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

probeer het hier eens.

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Nope, doet het niet :(

Die andere player gaat ik effe naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HENNESSY
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

HENNESSY

Be water my friend

een no shit player zit er nog altijd bij: open mplayer2.exe in de windows media player map
(standaard: "C:\Program Files\Windows Media Player\mplayer2.exe")

Developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HENNESSY schreef op 30 december 2002 @ 07:26:
een no shit player zit er nog altijd bij: open mplayer2.exe in de windows media player map
(standaard: "C:\Program Files\Windows Media Player\mplayer2.exe")
Die gebruikt hij dus ook

Op tragere computers prefereer ik die ook boven 7.1 of hoger
Het was mij reeds opgevallen dat sommige codecs in WMP8 niet werkenb.v. die gekraakte MS codec(ik weet dat DiVX3.xx dat ook was) met MS in de naam, ze werken in 6.4 prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Moedeloos.... het is dus blijkbaar een verplichting geworden om dus de laatste mplayer te installeren... Sjesus 13 Mb voor een player setup file :(
Virtual dubb kan naast het spelen van films ook nog eens films bewerken, en dat in een proggie van 1 Mb. Waarom niet gewoon de codec :? :(

Pech gehad dan maar....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
*kick*

Zijn er ondertussen al mensen die een oplossing op het probleem gevonden hebben, dan bedoel ik het kunnen afdraaien van WMP9 filmpjes zonder het installeren van de complete player ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
http://www.microsoft.com/...edia/download/default.asp

Select download: Codecs Installation Package

en dan de codecs downloaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
This package only supports version 7.0 and later of the Windows Media Player, and Media Player for Windows XP.
Ehm, geen player 6.4 :(

Maar probeer um toch :)

Edit: WMP7 or greater is required :(

[ Voor 10% gewijzigd door memphis op 19-01-2003 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:45
idd ik zweer ook bij wmp6.4

erg jammer dat dat filmpje van 3dmark'03 alleen werkt bij WMP9

nouja... dan maar niet kijken.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
idd. net als alle realmedia troep enzo. dan maar niet kijken.

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerNummer
  • Niet online
Yup, sorry ik zag dat er niet onder staan. Het komt omdat WMP 6.4 geen VBR aankan. Alle WMP 9.0 movies met constante bitrate (ook in de audio stream!) kunnen wel afgespeeld worden, tenminste dat las ik.

Ik vind zelf BSplayer erg lekker werken, nog beter dan WMP 6.4 omdat je in BSplayer zelfs de grijze balk rondom het beeld (zoals in WMP 6.4) weg kan halen. WMP > 6.4 zal ik zelf ook nooit aan beginnen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
BS player is wel leuk maar ook niet voor WMP9.

Eigenlijk vind ik het verhaal dat je 6.4 niet kan gebruiken voor VBR zwaar shit. Het is de codec die het regelt en de Player puur een interface is om dat in de codec te pompen en de uitkomst op beeld.
VBR van DivX werkt ook prima in 6.4 dus waarom van WMP9 niet !
Mijn idee is dat er meer achter WMP9 zit :(

Het verhaal achter real is duidelijk. Die heeft al veel ruzie met MS gehad en wilt alles met hun eigen player doen en stellen daardoor de codec los niet beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:33
Ik zweer ook nog altijd bij WMP 6.4 en heb voor alsnog geen hogere versie geinstalled. En ik had vanmiddag ook dat 3DMark03 filmpie gedownload, maar kon um dus niet spelen, zelfde probleem :/
Nieuwere versies in je maag splitsen vind ik nou niet echt bepaald een goeie manier om nieuwere progs te verkopen :( Microshaft, en bedankt he jongens :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik speel 'm met de 9-codec in MP7. Die ik naast MP6.4 heb staan in XP. Want die staat dus nog gewoon in je Program Files map :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 January 2003 @ 02:20:
Ik speel 'm met de 9-codec in MP7. Die ik naast MP6.4 heb staan in XP. Want die staat dus nog gewoon in je Program Files map :)
Kan je de 9 codec dan ook in 6.4 draaien ?

Misschien moet ik de stap vaar WMP7 maken om idd de 6.6 nog te kunnen gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Dat verhaal van die vbr is stierenpoep. Zelfs de oude media speler speelt WM9 af met de codecs geïnstalleerd.
Afbeeldingslocatie: http://home.conceptsfa.nl/~quake99/misc/mplay32.jpg
(Windows 9x mplayer.exe, Windows 2000 mplay32.exe)

MS heeft 6.4 gewoon aangepast waardoor het onmogelijk wordt. (Ik verdenk die patch die enkele maanden geleden op Windows Update stond hiervan, maar ik heb het nog niet getest.) Is er iemand met een schone install van Windows (zonder patches) die dit eens wil testen??

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik al jaren wmp 6.4 met de meest recente codecs. Tis een prima player voor video bestanden zonder alle toeters en bellen. Ik wil er alleen maar films mee bekijken. Ik heb geen video bieb en voor muziek heb ik WinAmp.

WMP 6.4 met de 9 codec gaat dus niet, tenzij er een workaround komt. In de toekomst zullen veel movies in het 9 formaat zijn, dus een upgrade lijkt niet te vermijden.

Voor mij lijken 7,8 en 9 allemaal op elkaar.
Is een upgrade naar 9 zinvol? Krijg je de oude look, buttons en shortcuts weer terug. Kan de jukebox verwijderd worden?.

Van 9 heb ik gelezen dat deze o.a. digital 5.1 surround ondersteund. Geef mij nog een goede reden om over te stappen naar 9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audi_S2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-08 08:38

Audi_S2

Jetzt BMW Fahrer :-o

Ik had laatst MP9 geinstalleerd om ff te bekijken, maar ik heb bij de bestand associaties niks aangegeven, komt hij toch iedere keer met MP9 ipv MP6.4.
Ik geprobeerd met open with... mplayer2.exe en aangeven dat hij altijd die moet gebruiken. Geen Resultaat :( Belachelijk!!!!! MP9 neemt dus alles over ook als je het niet wilt. Dus gelijk weer verwijderd! had ff system restore aangezet en herstelpunt gemaakt, want gewoon deinstalleren is er niet meer bij :( !!! Microschoft bah!

Das Schönste in einem S2, ist das Gefühl, ihn zu fahren. Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerNummer
  • Niet online
Verwijderd schreef op 20 januari 2003 @ 18:15:
Ik gebruik al jaren wmp 6.4 met de meest recente codecs. Tis een prima player voor video bestanden zonder alle toeters en bellen. Ik wil er alleen maar films mee bekijken. Ik heb geen video bieb en voor muziek heb ik WinAmp.

WMP 6.4 met de 9 codec gaat dus niet, tenzij er een workaround komt. In de toekomst zullen veel movies in het 9 formaat zijn, dus een upgrade lijkt niet te vermijden.

Voor mij lijken 7,8 en 9 allemaal op elkaar.
Is een upgrade naar 9 zinvol? Krijg je de oude look, buttons en shortcuts weer terug. Kan de jukebox verwijderd worden?.

Van 9 heb ik gelezen dat deze o.a. digital 5.1 surround ondersteund. Geef mij nog een goede reden om over te stappen naar 9
Nog een goede reden: is er niet.....

Het wachten is op een gehackde codec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloasfist
  • Laatst online: 04-09 21:40

bloasfist

Slot-A Crew

Zal ik dan toch na al die jaren van WMP 6.4 gebruik over moeten stappen op iets anders? Dan nog zal het geen WMP 9 worden, tenzij deze net zo basic kan worden ingesteld als 6.4.
Ik hoop op een workaround. Ben nog geen wmp9 encoded bestandjes tegengekomen, dus heb er nog geen last van trouwens.

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bloasfist schreef op 22 januari 2003 @ 00:07:
Zal ik dan toch na al die jaren van WMP 6.4 gebruik over moeten stappen op iets anders? Dan nog zal het geen WMP 9 worden, tenzij deze net zo basic kan worden ingesteld als 6.4.
Ik hoop op een workaround. Ben nog geen wmp9 encoded bestandjes tegengekomen, dus heb er nog geen last van trouwens.

De teaser van 3Dmark 2003 is in wmv9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloasfist
  • Laatst online: 04-09 21:40

bloasfist

Slot-A Crew

Verwijderd schreef op 22 January 2003 @ 00:08:

[...]

De teaser van 3Dmark 2003 is in wmv9.
3dmark x.x vind ik ongeveer nog nuttelozer dan wmp>6.4. Als ik een spel lekker vind spelen en het er goed uitziet boeit mij m'n score in een benchmarkje niet zo veel.
Verder was een stukje terug al gezegd een dat die teaser wmv9 encoded was. NOFI hoor. :)
edit:
trouwens even dit topic doorsturen aan mijn "ik wil van alles het nieuwste, en dus ook wmp100.51"-huisgenoot })

[ Voor 18% gewijzigd door bloasfist op 22-01-2003 00:14 ]

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Mja... ik ben (gelukkig) dus niet de enige die 6.4 een lekkere player vind. Latere spelers kan je wel de skin van 6.4 meegeven maar blijft nog steeds de geheugen en recources verslindende nieuwe player.

En het ontwijken zal niet lukken omdat langzamerhand er steeds meer bestanden in deze codec gaan verschijnen. Het is idd wachten op een geripte codec......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:44

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

Sinclair schreef op 22 januari 2003 @ 08:36:
Mja... ik ben (gelukkig) dus niet de enige die 6.4 een lekkere player vind. Latere spelers kan je wel de skin van 6.4 meegeven maar blijft nog steeds de geheugen en recources verslindende nieuwe player.

En het ontwijken zal niet lukken omdat langzamerhand er steeds meer bestanden in deze codec gaan verschijnen. Het is idd wachten op een geripte codec......
Mag ik je dan MediaPlayer 6.4.2.0 aanraden? Dit is een aangepaste versie met meer mogelijkheden en de zelfde 'snelheid'. Ik ben er erg tevreden mee!

Ik heb overigens ook de wmp9 codec geïnstalleerd en het werkt goed. De 3DMark2003-teaser draait goed...

[ Voor 12% gewijzigd door jfeelders op 22-01-2003 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08 15:02
Maar draait deze player hierboven dan wel WMP9 codec?

Human Bobby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In een ander draadje wees Tyrian mij op "Media Player Classic" http://vobsub.edensrising.com/mpc.php.

OK, een beetje wazige site. MPC is maar 480 KB groot en speelt zonder de wmp9-codec de 3DMark03-teaser.wmv af. Ook kan je Real filmjes en nog veel meer kijken.
Helaas geen Quicktime en geen "Open URL". Mplayer2.exe kan je er naast blijven gebruiken.

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/mpc.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vanwege al dat gezeur met mediaplayer gebruik ik al tijden zoomplayer. kan je gewoon codecs toewijzen, en t meeste doet ie automatisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Lekkere player die Classic :(
Alle WMV files die ik op mijn HDD heb staan spelen er niet in af terwijl de originele 6.4 dat wel doet.....

Pagina: 1