Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blizard
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Heb onlangs Media Encoder 9 van microsoft ff op m'n pc gezet en beetje beginnen spelen met filmpjes ed. Maar nou las ik in de help hetvolgende :
Note that content encoded with the Windows Media Audio and Video 9 Series codecs (except for the Windows Media Audio 9 codec) is not supported in Windows Media Player version 6.4. For Windows Media Player version 7.1 and Windows Media Player for Windows XP, content encoded with any of the codecs requires users to download the codec before playback. Content encoded using VBR encoding with the Windows Media Audio 9 codec may have glitches or silence during playback in Windows Media Player version 6.4. For Windows Media Player version 7.1 and Windows Media Player for Windows XP, content encoded with the Windows Media Audio 9 codec does not require a user to download the codec.
Vooral het eerste zinnetje is belangrijk.
Kan ik nou op geen enkele manier de inhoud van een WME9-file bekijken met m'n mediaplayer 6.4 ?! Ik dacht dat enkel de geiinstalleerde codex van belang waren bij het afspelen van files ?! Ik heb namelijk geen zin om een zwaar logge Player 9 te gaan installeren ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KMK
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 13:54

KMK

media player 9 is nog te brak om te installeren...!!!
Helaas kun je hem ook niet meer verwijderen
http://www.zapptv.nl/
http://www.feedroom.com/
Kun je waarscheinlijk niet meer bekijken.. er zijn veel streaming errors met dat ding...
emmbedded video werd altijd in 6.4 afhespeeld nu niet meer.. nu is dat ook 9 geworden en het werkt gewoon niet goed..

Ik vind het een hele slechte actie van Ome Bill om dat ding al zo erg vooraan te zetten op de windows mediaplayer download pagina en windows update..
Hij is nog veel te beta

[ Voor 3% gewijzigd door KMK op 30-12-2002 13:32 ]

Would you like to know more?!! [StarShip Troopers] - Void Station

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmmz, De player is niet brak....maar wel vreselijk topheavy en daar gaat het de topicopener om.
Ik was ook in de veronderstelling dat Mplayer2.exe gewoon alle content die de 9 maakt en afspreelt, ook gewoon kan weergeven.

Is er hier geen verwarring tussen Mplayer2 en 6.4?? is dit niet stiekum een heel andere player???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KMK
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 13:54

KMK

mplayer2 is 6.4...
En 9Beta is wel brak.. te veel bugs nog. Zoals postioneren van via venster door Embedded ombject in HTML loop problemen na uitspelen van een video audio trobles.. noem maar op dus..

Hij zal ongetwijfelt wel goed worden.. maar zo ver zijn we nog niet.

De voornaamste reden om hem nu al uit te brengen hebben te maken met de DRM.. die is veranderd en dus moet hij nog geacsepteerd worden en dus hebben ze de uitrol termijn langer gemaakt door de beta al zo vroeg beschikbaar te stellen..
6.4 werkt zonder DRM dat is dus ook de reden waarom media 8 en 9 codec alleen werkt in andere players na install van een codec hack...

Would you like to know more?!! [StarShip Troopers] - Void Station

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan moeten de code hackers het maar weer oplossen :)

GEK!!! wordt ik van de 3!!! zgn. standaarden.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blizard
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Conclusie ?! Om de nieuwe files te kunnen spelen moet ik de beste Media Player van microsoft ooit wegzwieren en een brakke in de plaats zetten ?!?

Zucht, directx9, media player9 ...
* Blizard heeft het niet zo voor vernieuwingen, zeker niet als de oude dingen nog goed werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blizard schreef op 30 December 2002 @ 14:17:
Conclusie ?! Om de nieuwe files te kunnen spelen moet ik de beste Media Player van microsoft ooit wegzwieren en een brakke in de plaats zetten ?!?

Zucht, directx9, media player9 ...
* Blizard heeft het niet zo voor vernieuwingen, zeker niet als de oude dingen nog goed werken.
;( Daar lijkt het wel op neer te komen......... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis808
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-08 14:01
beetje off-topic: weet iemand al of het gelukt is om die WMP9 codec te hacken?

(als ik een WM8-codecpack bij MS kan downloaden, is het ook mogelijk om de WM9 codecs te hacken lijkt me)

"The things you own end up owning you." - C. Palahniuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Ja, de codecs zitten in de Windows Media 9 SDK onder de naam wmfdist.exe
Enkele sites bieden dit bestand los aan, zodat je niet de hele SDK hoeft te downloaden.

Het enige probleem is nu nog dat WMP 6.4 een ingebouwde beperking heeft om vooral geen WM9 bestanden af te spelen, zelfs als de codecs zijn geïnstalleerd. Blijkbaar wil M$ van WMP 6.4 af. Een gedeeltelijke oplossing is om Media Player Classic (MPC) te downloaden, maar deze heeft nog geen website integratie zoals 6.4 dat heeft.
Het 3DMark filmpje (frontpage) wordt keurig afgespeeld door MPC.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar haal je die MPC weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
MPC kun je van Windows 3.1 flop of Windows 95 flop/CD halen :)

C:\>_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cool! Lekker klein playertje. (480 KB)
WMP9 codec is niet nodig. Ondersteund zelfs de Real player formaten (Real player is echt bagger)

Jammer dat er geen "Open URL" en Quicktime support is, maar misschien komt dat nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet helemaal of het ontopic is maar ik kwam dit topic tegen tijdens mijn search. Het probleem is wanneer ik de nieuwe windows mediaplayer installeer kan ik gelijk geen film bestanden meer normaal bekijken.

Als ik iets wil bekijken lijkt het wel alsof ik door een zonnebril naar de bestanden zit te kijken, dit geldt ook voor streams op sites.
Pagina: 1