Jullie kunnen je misschien nog wel mijn eerste topic herinneren over de bouw van een Peerless subwoofer naar design van Klang und Toon. Dat is nu bijna een jaar geleden. Ik heb toen ontzettend veel plezier beleefd aan het bouwen van die sub. Maar heb hem wel altijd wat groot en lomp gevonden. Dus daar heb ik een leuke oplossing voor bedacht, een sub in de vorm van een kubus, met precies dezelfde inhoud als de originele sub (te weten 31 liter) met een XLS10 en een XLS10 400gram slave. Waarom dan niet meteen 2 dezelfde subjes bouwen dacht ik, je krijgt meer performance, voor dezelfde ruimte die het in beslag neemt !
Dus daar ben ik maar aan begonnen, het worden dus 2 precies dezelfde subs, met ieder dezelfde capaciteiten als de originele Peerless sub. Het geheel gaat gevoed worden door een Rotel RB990 2x200 watt @8ohm eindversterker waarmee de subs zeker ten volle benut kunnen worden.
Ik zit nog te denken over een actief laagdoorlaat filter wat alles boven de 100hz met ca. 24db zou moeten wegfilteren, hier heb ik nog hulp bij nodig, dus als iemand me daar mee zou kunnen helpen zou ik zeer dankbaar zijn !
Maar goed genoeg geluld, ik geef jullie vast wat foto's van de eerste sub die klaar is, en hij klinkt weer erg lekker kan ik jullie vertellen !

That's it for now folks, afwerking moet nog gebeuren.
En toen waren het er opeens 2 !!!

Ow. btw. de oude kast is te koop, zonder units, en moet opbrengen wat de gek ervoor geeft, de Hypex HS200 is ook te koop voor een bedrag van 300 euro.
Het eindresultaat !!!

En nog even wat tweaks en modificaties

Dus daar ben ik maar aan begonnen, het worden dus 2 precies dezelfde subs, met ieder dezelfde capaciteiten als de originele Peerless sub. Het geheel gaat gevoed worden door een Rotel RB990 2x200 watt @8ohm eindversterker waarmee de subs zeker ten volle benut kunnen worden.
Ik zit nog te denken over een actief laagdoorlaat filter wat alles boven de 100hz met ca. 24db zou moeten wegfilteren, hier heb ik nog hulp bij nodig, dus als iemand me daar mee zou kunnen helpen zou ik zeer dankbaar zijn !
Maar goed genoeg geluld, ik geef jullie vast wat foto's van de eerste sub die klaar is, en hij klinkt weer erg lekker kan ik jullie vertellen !

That's it for now folks, afwerking moet nog gebeuren.
En toen waren het er opeens 2 !!!

Ow. btw. de oude kast is te koop, zonder units, en moet opbrengen wat de gek ervoor geeft, de Hypex HS200 is ook te koop voor een bedrag van 300 euro.
Het eindresultaat !!!
En nog even wat tweaks en modificaties
[ Voor 26% gewijzigd door tbusquet op 15-01-2003 20:53 ]
"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©