[MSN] grote file-transf/video/voice met NAT/ICS/Router topic

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 418 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-09 11:52

MRic3

Of praat ik weer poep?

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik weet dat er al een groot MSN messenger topic is wat oorspronkelijk opgezet was om alle MSN messenger problemen op te lossen maar dat is nou overgegaan naar een topic wat alleen gaat over simpele kiddie problemen die meestal op te lossen zijn door een X te kijken in de instellingen..... nofi. Misschien is het tijd voor een MSN FAQ ;) (wie had dat ooit ged8.. een MSN FAQ hoe simpel kan een FAQ zijn).

Ik denk dat dit echte 'probleem' (zo belangrijk is het nou ook weer niet)
wel recht heeft op een eigen topic.

Waar gaat dit topic nou eigenlijk over

Ik wil in dit topic even verzamelen wat er al aan oplossingen zijn (als ze er zijn) voor het probleem dat je MSN op een netwerk client hebt zitten achter een router of een Windows computer met ICS/NAT of een linux bak (oid) en dat file transfer, video & voice chat en het whiteboard niet werkt.

In het grote messenger topic werden al wat oplossingen gegeven maar echt veel feedback of het echt werkte. Oplossingen zoals ik ze al gelezen heb...

-poorten forwarden... sommige is het gelukt blijkbaar maar kunnen het niet uitleggen. Officeel volgens Microsoft kan het niet.
-XP 'server' met ICS, UPnP service op server/client draaiend zou moeten werken??
-het programma Direct Talk zou video en voice chat mogelijk moeten maken. Geeft bij mij een BSOD
-Diverse linux oplossingen zijn ook gegeven maar daar heb ik absoluut geen verstand van en heb ik overgeslagen.

Kan iedereen die een werkende oplossing heeft voor dit probleem hier zijn ge-detaileerde, onderbouwde oplossing neerzetten zodat er anderen (waaronder ik)met dit probleem geholpen kunnen worden.

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb Direct Talk ook geprobeerd maar kreeg het ook niet werkende. Voor de duidelijkheid ik heb 2 pc's met XP en een ICS. Poorten forwarden ook al geprobeerd, geen resultaat. Ik begrijp niet dat microsoft dit niet oplost in MSN Messenger. Dit probleem zal toch niet bij een gering aantal personen zich voordoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millennium
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-08 22:22

Millennium

Bug free !!!

- MSN 5.0 (leaked version, official is nu ook al een tijd uit)
- Poortmap 6891 TCP

Is genoeg om filetransfer werkend te krijgen (verzenden en ontvangen)

Internet Server: Win2000, Winroute 4.2 PRO, tweaked Alcatel Speedtouch

Rampen bak 2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRic3

MRic3

Of praat ik weer poep?

Topicstarter
Hey Georg_s... ik heb in het andere draadje gelezen dat het met 2 XP machine's en uPnP service op beide machine's gestart dat het zou moeten werken... voor de test wel ff firewal af zetten...

Mijn client is XP en 'server' is 2000, 2000 ondersteunt geen uPnP en ik wil mijn 'server' niet upgraden naar XP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waarom nou weer het grote topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MRic3 schreef op 29 december 2002 @ 15:39:

-het programma Direct Talk zou video en voice chat mogelijk moeten maken. Geeft bij mij een BSOD
Inderdaad! Had ik er wel even bij kunnen zetten in mijn originele post, dit gebeurde bij mij ook. Daarna gewoon gereboot en nog eens geprobeerd en toen werkte het wel. Vraag me niet waarom hoor!? Vreemd dat ik al van verschillende mensen heb gelezen dat het bij hen niet werkt, hier heb ik er na die ene reboot nooit meer problemen mee gehad (ik weet dat het raar klinkt: " ja ik weet dat je een BSOD ervan krijgt, maar daarna even opnieuw opstarten en gewoon opnieuw proberen" maarja, was wanhopig geworden :'( ) Goed dat je een aparte topic hebt geopend voor dit soort msn gedoe, al had ik verwacht dat het met mijn post over directtalk wel opgelost zou zijn ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2002 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRic3

MRic3

Of praat ik weer poep?

Topicstarter
Verwijderd schreef op 29 december 2002 @ 16:57:
waarom nou weer het grote topic?
sorry ik heb ook een hekel aan "het grote' topics, sterker nog, ik reply daar nooit in omdat het dan meteen bovenaan staat als ik een search doe op mijn naam.

Maar ik heb voor 'grote' gekozen omdat er meerdere oplossingen zijn voor meerdere systemen... dus.

Die oplossing met direct talk en dan BSOD en dan gewoon doorgaan... hmmm, ik ben er niet kapot van mede omdat file transfer niet ondersteund word en dat vind ik wel makkelijk. Voor video en voice zal ik het nog fff proberen en dan neem ik dat BSOD wel 1x voor lief...

Ik ga weer fff port forwarden proberen want dat heb ik nog niet geprobeerd met MSN 5.0 (officieel).

Na wat doet ik verkeerd met dat port forwarden (windows 2000)?
Afbeeldingslocatie: http://members.brabant.chello.nl/~mmol_/icspoort.gif

[ Voor 22% gewijzigd door MRic3 op 29-12-2002 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je Microsoft ISA Server als firewall hebt "KAN" dit ook werken:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
Const ERROR_ALREADY_EXISTS = 183
Sub CheckError()
    On Error Resume Next
    If (Err.Number <> 0) And (Err.Number <> ERROR_ALREADY_EXISTS) Then
        MsgBox "An error has occured:" & vbCrLf & Err.Description & Err.Number
        WScript.Quit Err.Number
    End If
End Sub

On Error Resume Next
Set FPC = CreateObject("FPC.Root")
Set ISA = FPC.Arrays.GetContainingArray
ISA.Refresh

Set Settings = ISA.ClientConfig.Firewall.Settings
Set sec = Settings.AddSection("msmsgs")
sec.Value("NameResolutionForLocalHost") = "E"
sec.Save
CheckError

Set Protocols = ISA.PolicyElements.Protocoldefinitions
Set NewDefinition = Protocols.AddTCP ("MSN Msgr (Real)",1,1863)
CheckError
NewDefinition.Description = ""
NewDefinition.SecondaryConnections.AddTCP 0,6891,6900
CheckError
NewDefinition.SecondaryConnections.AddTCP 1,6891,6900
CheckError
NewDefinition.SecondaryConnections.AddTCP 1,6901,6901
CheckError
NewDefinition.SecondaryConnections.AddUDP 3,6901,6901
CheckError
NewDefinition.SecondaryConnections.AddUDP 3,5004,65535
CheckError
NewDefinition.Save
CheckError

Set ProtocolRules = ISA.ArrayPolicy.ProtocolRules
Set NewRule = ProtocolRules.Add ("MSN Msgr")
CheckError
NewRule.Description = ""
NewRule.Enabled = "True"
NewRule.Action = "0"
NewRule.SetSchedule (" ")
NewRule.ProtocolSelectionMethod = "1"
NewRule.SpecifiedProtocols.Add "MSN Msgr (Real)", "", "0"
CheckError
NewRule.SpecifiedProtocols.Add "Net2Phone", "", "0"
CheckError
NewRule.AppliesToMethod = "0"
NewRule.Save
CheckError

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MRic3 schreef op 29 december 2002 @ 16:57:
Hey Georg_s... ik heb in het andere draadje gelezen dat het met 2 XP machine's en uPnP service op beide machine's gestart dat het zou moeten werken... voor de test wel ff firewal af zetten...
Dus jij zegt dat het mogelijk is om met deze 2 pc's met xp wel video/audio te realiseren? Ben benieuwd, probeer straks wel ff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeaM-R
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:53

BeaM-R

Powerrrrr

Wat betreft filetransfer achter NAT werkt dit nu gewoon met MSN 5.0.
Ik heb een Alcatel Speedtouch home modem omgebouwd tot Pro modem. Het enige wat je nu hoeft te doen is de poorten te forwarden. Uit mijn hoofd waren dat 6891 t/m 6900.

Hoe het met voiceconversatie zit heb ik nog niet geprobeert.

Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BeaM-R schreef op 29 December 2002 @ 20:17:
Wat betreft filetransfer achter NAT werkt dit nu gewoon met MSN 5.0.
Ik heb een Alcatel Speedtouch home modem omgebouwd tot Pro modem. Het enige wat je nu hoeft te doen is de poorten te forwarden. Uit mijn hoofd waren dat 6891 t/m 6900.

Hoe het met voiceconversatie zit heb ik nog niet geprobeert.
kan je wat meer info geven? Je hebt de poorten geforward vanaf de client neem ik aan? Gebruik je hiernaast nog een firewall? Welke OS gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lars The 18th
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Uit mijn hoofd was het poort 6891 en hoger

[ Voor 220% gewijzigd door Lars The 18th op 09-05-2004 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad!!! File transfer werkt via MSN 5.0
gewoon poorten forwarden 6891 t/m 6900 en klaar is kees. Voor de duidelijkheid ik werk met 2 win XP pc's beiden met firewall aan van norton (niet van windows)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouthman73
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-08 23:34
Ik heb pas een router met upnp en filetransfer werkt iig. De rest heb ik nog niet kunnen testen omdat ik me cam heb uitgeleend en omdat me meeste vrienden ook een nat router hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand welke poorten voor video/audio transfer gebruikt worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:44
is er voor Windows 2000 (Server) niet zo'n UPnP Gateway applicatie als onlangs ook verschenen is voor Linux?

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouthman73
Verwijderd schreef op 29 december 2002 @ 23:30:
Weet iemand welke poorten voor video/audio transfer gebruikt worden?
Alles boven udp poort 5004. Het lijkt me uiteraard niet zo'n goed idee om die allemaal open te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel goed idee dit topic ;) Een stuk overzichtelijker nu. Bij mij werkt file send nu gewoon doordat ik porten open heb gezet op mn Vigor 2200E. TCP 6891-6901 (10 file sends kunnen nu tegelijk uitgevoerd worden...) Het lijkt me echter ook wel cool als ik whiteboard en voice chat werkende kan krijgen! Ik hoop dat we in dit topic een oplossing hiervoor gaan krijgen. BTW ik gebruik Messenger 4.7 op Win XP Prof NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRic3

MRic3

Of praat ik weer poep?

Topicstarter
fff een uitreksel gemaakt van:
Windows Messenger in Windows XP: Working with Firewalls and Network Address Translation Devices
Deze guide van microsoft gaat 8 pagina's in op Firewalls en NAT device's (routers/ics) en vooral over de problemen hiermee. Ze hebben het veelvuldig over uPnP ondersteuning die het gedoe eromheen wel wat simpeler moet maken. Let wel op, er is een verschil tussen Windows messenger (XP) en MSN messenger (<XP).

Poorten:
Audio and Video: dynamische UDP poorten tussen 5004 – 65535
Application Sharing and Whiteboard: TCP data connection 1503
File Transfer: TCP ports from 6891 to 6900
Remote Assistance: TCP port 3389

Maar ik raad aan om ff die guide te lezen.... ga ik nou ook doen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed idee dit topic. Maar er wordt nogal veel gepraat over oplossingen voor Windows servers. Ik heb hier zelf een Linux server draaien met Linux 2.4.18 en iptables. Dit werk op zich prima, maar file transfer werkt dus inderdaad niet. En 'k ga geen UPnP server installeren, want dat schijnt nogal een groot veiligheids risico te zijn. Dus iemand met ideeën hoe 't anders kan onder Linux?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRic3

MRic3

Of praat ik weer poep?

Topicstarter
UPnP instaleren daar zat idd eerst een groot gat in, en dat is allang gefixt door microsoft.
In dat andere grote messenger topic stond een oplossing voor linux met IPtables die werkte blijkbaar. Ik kan het niet sjekken.

[ Voor 4% gewijzigd door MRic3 op 30-12-2002 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MRic3 schreef op 30 december 2002 @ 13:55:
UPnP instaleren daar zat idd eerst een groot gat in, en dat is allang gefixt door microsoft.
In dat andere grote messenger topic stond een oplossing voor linux met IPtables die werkte blijkbaar. Ik kan het niet sjekken.
Mjah, dat is de Windows implementatie van die UPnP server, maar ik heb het over de Linux versie. Die schijnt erg onveilig te zijn, en 'k heb 't niet zo op onveilige netwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRic3

MRic3

Of praat ik weer poep?

Topicstarter
dat snap ik Taz... lijkt mij logisch.

even het verschil tussen MSN messenger (daar is 5.0 van beschikbaar) en Windows messenger (alleen voor XP hoogste versie 4.7). Ik heb ze nou allebei geinstaleerd staan..

Vanaf de microsoft site.
Wat is het verschil tussen MSN Messenger en Windows® Messenger?

Windows XP wordt geleverd met Windows Messenger, dat je ook na het installeren van MSN Messenger 5.0 nog steeds kunt gebruiken.

Houd rekening met de volgende punten:
  • Alleen via Windows Messenger kun je verbinding krijgen met de programma's Communications Service en Exchange Instant Messaging, die alleen in bedrijven worden gebruikt.
  • Sommige programma's zoals Outlook, Outlook Express en Remote Assistance maken standaard verbinding met Windows Messenger. Als jij je hebt aangemeld bij MSN Messenger, kan het voor mensen die van deze programma's gebruikmaken en jou hebben opgenomen in hun lijst met contactpersonen, lijken alsof je off line bent.
  • MSN Messenger en Windows Messenger kunnen tegelijkertijd zijn geopend, maar slechts één programma kan automatisch worden gestart. Je kunt het andere programma starten via de lijst met programma's (klik in Windows op deStart-knop, wijs Alle programma's aan en klik op het programma dat je wil starten).
  • Meestal wordt MSN Messenger automatisch gestart als je Windows start, tenzij je deze instelling hebt uitgeschakeld in de Messenger-opties. Als je Windows Messenger echter voor zakelijke expresberichten hebt ingesteld en op automatisch opstarten tegelijk met Windows, dan blijft deze instelling van kracht en wordt MSN Messenger niet automatisch gestart.
  • Je kunt je tegelijkertijd hebben aangemeld bij MSN Messenger en Windows Messenger, maar niet met hetzelfde .NET Passport-account. Je kunt je bijvoorbeeld bij MSN Messenger aanmelden met je .NET Passport en je vervolgens aanmelden bij Windows Messenger met een ander .NET Passport-account of met je bedrijfsaccount voor expresberichten.
  • Als beide programma's actief zijn, zie je voor elk programma een pictogram in de Windows-taakbalk (naast de tijdsaanduiding). Je kunt zien welk pictogram bij welk programma hoort, door ze met de muis aan te wijzen. Als je een pictogram aanwijst, verschijnt een bericht waarin wordt vermeld bij welk programma het pictogram hoort.
  • Als je je hebt aangemeld bij het ene Messenger-programma met je .NET Passport en je vervolgens bij het andere wilt aanmelden met hetzelfde account, wordt je automatisch afgemeld bij het eerste programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lars schreef:
Heeft iemand het al eens voor elkaar gekregen om met een UNEX IS050e router met de nieuwste firmware (2.02) om in MSN een bestand te versturen ?

JA!! :P ik heb ook een unex IS050e router en bij mij werkt het.

(ik had eerder verkeerd draadje neergezet) 8)7

oke zet open in je special applications van je routerfirmware...

application: msn
triggerpoort: 1863
triggertype: both
opened ports: 6891/6900
public ports: both

dit werkt bij mij

als je er niet uitkomt geef dan een seintje dan gooi ik mijn msn open voor je.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2003 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MVC
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-12-2022

MVC

MRic3 schreef op 29 December 2002 @ 17:19:
[...]

sorry ik heb ook een hekel aan "het grote' topics, sterker nog, ik reply daar nooit in omdat het dan meteen bovenaan staat als ik een search doe op mijn naam.

Maar ik heb voor 'grote' gekozen omdat er meerdere oplossingen zijn voor meerdere systemen... dus.

Die oplossing met direct talk en dan BSOD en dan gewoon doorgaan... hmmm, ik ben er niet kapot van mede omdat file transfer niet ondersteund word en dat vind ik wel makkelijk. Voor video en voice zal ik het nog fff proberen en dan neem ik dat BSOD wel 1x voor lief...

Ik ga weer fff port forwarden proberen want dat heb ik nog niet geprobeerd met MSN 5.0 (officieel).

[afbeelding]
Hoe kom je bij die instellingen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MVC schreef op 03 januari 2003 @ 19:06:
[...]

Hoe kom je bij die instellingen ?
probeer bovenin es in te vullen poort 1863 en dan onder tcp 6891/6900 (ik weet niet of je die alle tien apart moet invullen of dat je ze in kan vullen zoals ik het neerzet)
misschien dat het dan wel werkt

bij mij in de router werkt het wel zo kijk maar even

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MVC

MVC

Verwijderd schreef op 03 January 2003 @ 20:10:
[...]

probeer bovenin es in te vullen poort 1863 en dan onder tcp 6891/6900 (ik weet niet of je die alle tien apart moet invullen of dat je ze in kan vullen zoals ik het neerzet)
misschien dat het dan wel werkt

bij mij in de router werkt het wel zo kijk maar even
Maar ik bedoel waar vind je die instellingen in Windows die MRic3 laat zien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MVC schreef op 03 januari 2003 @ 20:57:
[...]

internet connecties/ delen /eigenschappen??
denk ik ik gebruik het zelf niet want ik heb mijn router hiervoor maar moet wel ergens te vinden zijn onder interneteigenschappen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouthman73
MVC schreef op 03 January 2003 @ 20:57:
[...]

Dat kan je benaderen als je upnp gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ehm is het nu mogelijk om het te doen zonder porten te moeten forwarden?
Ik heb een Sitecom pro xdsl router , winxp , adsl
En zo nee , mschien handig om hier wat links over portmappen te verzamelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krozzzkabouter
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-08 23:41

krozzzkabouter

Vroemmm vroemm....

MRic3 schreef op 29 december 2002 @ 17:19:
[...]

[afbeelding]
ik hebt het zelf wel voor elkaar gekregen,
ik heb een (server)computer die niks meer doet dan het i-net verdelen.
op die PC draait win XP pro NL, en ik deel het i-net met ICS

Wat jij verkeerd doet mric3 is denk ik dat je de poort bij aplication hebt gefroward.
iuk zelf heb het bij service gedaan.

Het voice-dinges van MSN doet het bij mij ook.

hiervoor heb ik wederom bij Service poort 6901 (TCP en UDP) opengezet
toen werkte het bij mij wel.

ik gebruik hierbij trouwens MSN 5.0

als iemand nog meer vragen heeft kan je me er gerust over e-mailen.

die instellingen kan je vinden bij het tablad extra van je i-net Lan card.

daar staan instellingen voor i-net te delen, daar heb ik die poorten opengezet.

[ Voor 7% gewijzigd door krozzzkabouter op 04-01-2003 01:22 ]

Specs: [Gamestation] - [Laptop] - [Server/Mediacenter]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRic3

MRic3

Of praat ik weer poep?

Topicstarter
Dit scherm (van windows 2000 (dus zonder UPnP))

Afbeeldingslocatie: http://members.brabant.chello.nl/~mmol_/icspoort.gif

Kan je vinden bij: my network places, properties, netwerkkaart selecteren waarmee je je internet connectie shared, properties, tabje sharing, knop settings, tabje aplications en dan add doen.

Ik heb nou op aanraden van syl bij remote server port number 1836 ingevuld en bij incomming response ports 6891-6900. Ik heb nog niet getest of het werkt.
krozzzkabouter schreef op 04 januari 2003 @ 01:20:
ik hebt het zelf wel voor elkaar gekregen,
ik heb een (server)computer die niks meer doet dan het i-net verdelen.
op die PC draait win XP pro NL, en ik deel het i-net met ICS

Wat jij verkeerd doet mric3 is denk ik dat je de poort bij aplication hebt gefroward.
iuk zelf heb het bij service gedaan.

Het voice-dinges van MSN doet het bij mij ook.

hiervoor heb ik wederom bij Service poort 6901 (TCP en UDP) opengezet
toen werkte het bij mij wel.

ik gebruik hierbij trouwens MSN 5.0

als iemand nog meer vragen heeft kan je me er gerust over e-mailen.

die instellingen kan je vinden bij het tablad extra van je i-net Lan card.

daar staan instellingen voor i-net te delen, daar heb ik die poorten opengezet.
Jij draait en server met XP pro dus daar zal UPnP wel enabled staan, daarom is het zo ook gelukt denk ik (als je clients ook UPnP enabled hebben staan). En wat bedoel je met dat ik de poort bij aplication hebt gefroward en wat bedoel je precies met dat jij het bij service gedaan hebt.

[ Voor 4% gewijzigd door MRic3 op 04-01-2003 09:18 . Reden: afbeelding erbij gezet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerst een simpel vraagje: jullie portmappen een portrange, en sommigen zeggen dat het daarmee werkt.

Maar volgens mij lukt het dan alleen bij één PC, waarnaar wordt geportmapped. Of heb ik dat fout?

/me zit hier achter een netwerkje samen met 9 andere gebruikers...

Vraag me namelijk af hoe ik dat zou moeten portmappen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krozzzkabouter

krozzzkabouter

Vroemmm vroemm....

MRic3 schreef op 04 January 2003 @ 09:15:
Dit scherm (van windows 2000 (dus zonder UPnP))

[afbeelding]

Kan je vinden bij: my network places, properties, netwerkkaart selecteren waarmee je je internet connectie shared, properties, tabje sharing, knop settings, tabje aplications en dan add doen.

Ik heb nou op aanraden van syl bij remote server port number 1836 ingevuld en bij incomming response ports 6891-6900. Ik heb nog niet getest of het werkt.

[...]

Jij draait en server met XP pro dus daar zal UPnP wel enabled staan, daarom is het zo ook gelukt denk ik (als je clients ook UPnP enabled hebben staan). En wat bedoel je met dat ik de poort bij aplication hebt gefroward en wat bedoel je precies met dat jij het bij service gedaan hebt.
zoals je zelf dat plaatje laat zien.
dat middelste schermpie..
daar staan 2 tabbladen
aplication en service.
ik heb de boel open gezet bij service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRic3

MRic3

Of praat ik weer poep?

Topicstarter
DOH!!! krozzzkabouter, klopt... ff over het hoof gezien...
maar goed daar ook diversere dingen geprobeerd en een no go.
Kan jij een kijken of bij jou UPnP enabled staat. Ik denk dat ie het daarom bij jou wel doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krozzzkabouter

krozzzkabouter

Vroemmm vroemm....

MRic3 schreef op 04 January 2003 @ 15:30:
DOH!!! krozzzkabouter, klopt... ff over het hoof gezien...
maar goed daar ook diversere dingen geprobeerd en een no go.
Kan jij een kijken of bij jou UPnP enabled staat. Ik denk dat ie het daarom bij jou wel doet.
waar kan ik dat zien?
of dat upnp enabled is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
krozzzkabouter schreef op 04 januari 2003 @ 16:22:
[...]

waar kan ik dat zien?
of dat upnp enabled is
Hier kan je een progje downloaden: http://grc.com/unpnp/unpnp.htm

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krozzzkabouter

krozzzkabouter

Vroemmm vroemm....

volgens dat progje staat upnp bij mij NIET geinstaleerd.

mric3 je kan me wel op msn toevoegen, das iets makkelijker.

Mijn msn-adres = paul_s1987@hotmail.com

[ Voor 19% gewijzigd door krozzzkabouter op 04-01-2003 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MVC

MVC

Afbeeldingslocatie: http://home.deds.nl/~mvc/msn-lan.jpg

Ik heb dit onder XP Pro maar wat moer ik dan invullen bij Interne en Externe poort ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Niet online
MVC schreef op 04 January 2003 @ 16:58:
[afbeelding]

Ik heb dit onder XP Pro maar wat moer ik dan invullen bij Interne en Externe poort ?
Service: MSN
Naam of IP: Naam van je computer of het IP van je computer
Poort extern: 6891 TCP
Poort Intern: 6891

Hoop dat ik het goed heb gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MVC

MVC

Br@m schreef op 04 January 2003 @ 17:10:
[...]

Service: MSN
Naam of IP: Naam van je computer of het IP van je computer
Poort extern: 6891 TCP
Poort Intern: 6891

Hoop dat ik het goed heb gedaan :)
Dit bestand kan niet worden verzonden omdat de verbinding geblokkeerd is. Neem contact op met de systeembeheerder of Internet-provider; wellicht kunnen zij bestandsoverdracht inschakelen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klopt als een bus... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

damn allemaal zo lastig ik zit achter een router helemaal niks gemapt!! en gewoon msn 5.0 geinstalld en tadaa ik kan versturen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krozzzkabouter

krozzzkabouter

Vroemmm vroemm....

Ik denk dat de manier in dit topic niet voor mensen met ADSl geldt.

bij de mensen met ADSL moeten de poorten in de Modem gemapt worden als het ik het goed heb.

mijn neeft heeft sinds kort ook ADSL, maar die Modem van hem moet je schijnbaar vergelijken met een server PC-tje.

dus in die modem moeten die poorten gemapt worden.

hoe dat werkt zou ik niet weten eerlijk gezegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MVC

MVC

Mooi Mooi het werkt :P echt schiterend ik dank u allen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Niet online
MVC schreef op 04 January 2003 @ 22:16:
Mooi Mooi het werkt :P echt schiterend ik dank u allen
En hoe/wat heb je nu precies gedaan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ADSL en op de client heb ik de poorten 6891 tot 6900 doorgemapt. Dus b ij het ICS symbool (de gateway) na dit gedaan te hebben kon ik gewoon bestanden versturen en ontvangen met MSN 5. Ik denk dat ditzelfde principe geldt voor een analoge verbinding met de modem.

Of je nu achter een router zit of ICS gebruikt maakt in principe niet zoveel uit. Nu is het alleen nog even uitvogelen welke poort er exact gebruikt wordt voor de transfer van audio en camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EmilneM
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-09-2023
MVC schreef op 04 januari 2003 @ 16:58:
[afbeelding]

Als ik bij IP-adres het ip van de host in het netwerk invul kan hier alleen de host filesenden...........vul ik echter het ip van een client in, dan kan alleen die client filesenden en de host niet.

hoe kun je met ics filesenden enablen op de host en alle clients?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 22:48

flexje

got-father

humm ik heb een repotech routertje met 2 pc'z eraan , bestanden versturen en ontvangen ging prima , tot versie 5 van msn uitkwam , nu doet ie het af en toe wel en dan weer nie :/

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeIsTwisted
  • Laatst online: 28-07-2023

MeIsTwisted

not a Twisted mind

Verwijderd schreef op 30 December 2002 @ 11:30:
Heel goed idee dit topic ;) Een stuk overzichtelijker nu. Bij mij werkt file send nu gewoon doordat ik porten open heb gezet op mn Vigor 2200E. TCP 6891-6901 (10 file sends kunnen nu tegelijk uitgevoerd worden...) Het lijkt me echter ook wel cool als ik whiteboard en voice chat werkende kan krijgen! Ik hoop dat we in dit topic een oplossing hiervoor gaan krijgen. BTW ik gebruik Messenger 4.7 op Win XP Prof NL
met een btje nieuwe firmware hoeft dat geen eens. ik heb geen poorten open te hoeven zetten hoor

Multimonitor is relax :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EmilneM
EmilneM schreef op 05 January 2003 @ 13:30:
[...]

Als ik bij IP-adres het ip van de host in het netwerk invul kan hier alleen de host filesenden...........vul ik echter het ip van een client in, dan kan alleen die client filesenden en de host niet.

hoe kun je met ics filesenden enablen op de host en alle clients?
is gelukt hier! UPNP stond niet aan op de Client...........het is dus blijkbaar van belang dat deze service aanstaat op de host én op alle clients.

Verder inderdaad bij IP-adres de naam of het ip-adres van de host invoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krozzzkabouter

krozzzkabouter

Vroemmm vroemm....

flexje schreef op 05 January 2003 @ 13:41:
humm ik heb een repotech routertje met 2 pc'z eraan , bestanden versturen en ontvangen ging prima , tot versie 5 van msn uitkwam , nu doet ie het af en toe wel en dan weer nie :/
ik heb dit toevallig ook een keer gehad, maar heb geen router.
maar heel af en toe doet ie het bij mij ook niet.

[ Voor 18% gewijzigd door krozzzkabouter op 05-01-2003 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krozzzkabouter

krozzzkabouter

Vroemmm vroemm....

Verwijderd schreef op 05 January 2003 @ 13:30:
Ik heb ADSL en op de client heb ik de poorten 6891 tot 6900 doorgemapt. Dus b ij het ICS symbool (de gateway) na dit gedaan te hebben kon ik gewoon bestanden versturen en ontvangen met MSN 5. Ik denk dat ditzelfde principe geldt voor een analoge verbinding met de modem.

Of je nu achter een router zit of ICS gebruikt maakt in principe niet zoveel uit. Nu is het alleen nog even uitvogelen welke poort er exact gebruikt wordt voor de transfer van audio en camera.
de poort voor audio = 6901 TCP en UDP.
ik heb dit thuis ook werkend gekregen, dus dat zou moeten werken,
maar let er wel op dat je dus ook de 6901 UDP openzet.

[ Voor 10% gewijzigd door krozzzkabouter op 05-01-2003 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MVC

MVC

Gisteren werkte het nu niet meer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouthman73
flexje schreef op 05 januari 2003 @ 13:41:
Heb je op dat repotek routertje upnp aan staan of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EmilneM
Ik wil graag een freesco routertje installeren waar 3 clients aan moeten gaan hangen.....

Is het mogelijk om achter deze freesco-router bestanden te verzenden met MSN 5.0?
Ondersteunt freesco UPNP?
Is UPNP vereist voor filesending achter NAT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boboga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Boboga

Kiekeboe

Freesco ondersteund geen upnp jammer genoeg.. Daar is namelijk een 2.4.x kernel voor nodig had ik begrpen en en freesco gebruikt 2.0.x dacht ik.
Maar je kan er wel mee verzenden.. gewoon poort 6891 openzetten naar de pc waar je vanaf wilt verzenden dmv het control panel(te vinden op http://ipfreesco:82 of net waar je hem ingesteld hebt, dan bij portforwarding.
Werkt bij mij op deze manier(met freesco 0.2.7 en 0.3.0)

edit: Zal ff wat links zoeken over upnp en linux..

edit2: Gevonden :)

http://linux-igd.sourceforge.net/
http://upnp.sourceforge.net/
http://hometoys.com/htine...ticles/microsoft/upnp.htm
http://www.upnp.org/

[ Voor 37% gewijzigd door Boboga op 06-01-2003 23:05 . Reden: Links gevonden :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EmilneM
Boboga schreef op 06 januari 2003 @ 22:58:
Freesco ondersteund geen upnp jammer genoeg.. Daar is namelijk een 2.4.x kernel voor nodig had ik begrpen en en freesco gebruikt 2.0.x dacht ik.
Maar je kan er wel mee verzenden.. gewoon poort 6891 openzetten naar de pc waar je vanaf wilt verzenden dmv het control panel(te vinden op http://ipfreesco:82 of net waar je hem ingesteld hebt, dan bij portforwarding.
Werkt bij mij op deze manier(met freesco 0.2.7 en 0.3.0)

edit: Zal ff wat links zoeken over upnp en linux..

edit2: Gevonden :)

http://linux-igd.sourceforge.net/
http://upnp.sourceforge.net/
http://hometoys.com/htine...ticles/microsoft/upnp.htm
http://www.upnp.org/
kan ik deze poort ook openzetten (doormappen) naar de andere 2 clients, zodat ik op alle drie de clients kan filesenden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boboga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Boboga

Kiekeboe

Ik heb geen idee... zal het later op de dag eens proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ikzelf heb ADSL..

Ik gebruik een getweaked modem (origineel alcatel home naar 510i) en kan daarmee zonder poortmappen of forwarden enz.. wel bestanden versturen, maar geen geluid en video via msn sturen..

Iemand een idee om dit werkend te krijgen?

Ik ben niet zo gesteld op losse programma's hiervoor nl.. de truuk is om MSN het externe IP te laten zien. (hoe doe ik dit .. ?) dan werkt het poortforwarden nl foutloos..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRic3

MRic3

Of praat ik weer poep?

Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 januari 2003 @ 20:26:
Ikzelf heb ADSL..

Ik gebruik een getweaked modem (origineel alcatel home naar 510i) en kan daarmee zonder poortmappen of forwarden enz.. wel bestanden versturen, maar geen geluid en video via msn sturen..

Iemand een idee om dit werkend te krijgen?

Ik ben niet zo gesteld op losse programma's hiervoor nl.. de truuk is om MSN het externe IP te laten zien. (hoe doe ik dit .. ?) dan werkt het poortforwarden nl foutloos..
Als je XP gebruikt moet UPnP aanzetten, en de router moet ook UPnP enabled zijn dan moet het geen probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, een beetje vreemd... er word erover gesproken dat er poorten in je modem gemapt moeten worden?
dat kan niet.
Een modem is een laag 1 device.
een "poort" leeft op laag 4

hebben dus geen invloed op elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 22:48

flexje

got-father

mouthman schreef op 06 januari 2003 @ 03:21:
[...]

Heb je op dat repotek routertje upnp aan staan of niet?
upnp staat vanaf het begin al aan , zoals ik al zei , hij deed het met andere msn versies wel gewoon nu niet meer met msn v5

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• docftp
  • Niet online
Verwijderd schreef op 31 december 2002 @ 16:47:
lars schreef:
JA!! :P ik heb ook een unex IS050e router en bij mij werkt het.

oke zet open in je special applications van je routerfirmware...

application: msn
triggerpoort: 1863
triggertype: both
opened ports: 6891/6900
public ports: both

dit werkt bij mij
Dit werkt bij mij dus ook
Maar nu wil ik audio ook aan de gang krijgen.
Welke triggerpoort moet ik hiervoor gebruiken.
En ga nou niet zeggen , lees het topic of gebruik google .
Alle documenten op I'net spreken over triggerpoort 6891 en niet over 1863.
Dus wie weet dit.

Zou het een probleem zijn als ik een IQ zou hebben van een glas water?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Edimax BR 6004+ routertje met de nieuwste firmware. Deze router ondersteunt geen uPnP. Sinds ik MSN 5 gebruik, kan ik gewoon probleemloos bestanden versturen en ontvangen hoor. Ik heb hiervoor ook geen portmappings hoeven maken. Voor MSN 5 werkte dit inderdaad niet. Misschien een optie voor iedereen, die nu met portmappings zit te klooien: Gooi al die portmappings eruit, en zorg dat je MSN 5 geïnstalleerd hebt. Wie weet zit je jezelf nu wel tegen te werken met die portmappings, en werkt het daarom nu dus juist niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRic3

MRic3

Of praat ik weer poep?

Topicstarter
hhhmmm dit vond ik ook ergens op een ander forum
On the XP ICS machine connected directly to the Internet please do the following:
Click Start -> Settings -> Control Panel
Double-click Network Connections
Right-click on the network connection that is shared and select Properties
Click on the Advanced tab
Check the box that says Allow other network users to control or disable the shared Internet connection
Click OK to save the settings
Mijn ICS computer draait geen XP, dus ik kan het niet testen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MRic3 schreef op 10 januari 2003 @ 11:03:
[...]

Als je XP gebruikt moet UPnP aanzetten, en de router moet ook UPnP enabled zijn dan moet het geen probleem zijn.
Ja dat snap ik.. maar hier op mijn XP PC staat UPnP geinstalleerd en enabled en ook op de router.. alleen filetransfers werken.. maar dat deden ze al voordat ik em UPnP had..

Alleen video en audio willen echt niet werken... heel vreemd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouthman73
flexje schreef op 10 januari 2003 @ 11:39:
[...]

upnp staat vanaf het begin al aan , zoals ik al zei , hij deed het met andere msn versies wel gewoon nu niet meer met msn v5
Ik vraag het omdat msn 5 volgens mij geen upnp ondersteunt. Volgens mij ondersteunt alleen windows messenger upnp. Ik had laatst in ieder geval video en audio werkend met windows messenger op mijn repotec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defl8te
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-09-2024

defl8te

weetikkût

ik zal wel iets over het hoofd zien ofzo, maar sinds ik msn 5.0 heb, kan ik via mijn linux bak met een normale firewall (rc.firewall.stronger) gewoon bestanden verzenden en ontvangen? :) voorheen niet, kheb het idee dat msn een ingebouwde proxy ofzo heeft? maja, hier werkt het iig (12 gebruikers in een netwerk)

Chriet Titulaer is de man

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk
  • Laatst online: 01-09 11:48
uzer schreef op 11 January 2003 @ 02:55:
ik zal wel iets over het hoofd zien ofzo, maar sinds ik msn 5.0 heb, kan ik via mijn linux bak met een normale firewall (rc.firewall.stronger) gewoon bestanden verzenden en ontvangen? :) voorheen niet, kheb het idee dat msn een ingebouwde proxy ofzo heeft? maja, hier werkt het iig (12 gebruikers in een netwerk)
Bij mij nog nèt niet helemaal: Ontvangen gaat goed, maar het versturen nog niet. Daarvoor moet ik nog steeds de poortrange 6891-6900 doorlussen naar de interne bak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdhoek
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-10-2024
flexje schreef op 10 January 2003 @ 11:39:
[...]

Let ook op de firmware versie inmiddels zit die voor de bijvoorbeeld IP515H op 1.4.20 Files sturen en ontvangen werkte bij mij daarvoor alleen op 1.4.08. Op alle firmwares hiertussen niet.
En heb je de UPnP service ook actief (automatic) op de clients?

[ Voor 10% gewijzigd door dvdhoek op 11-01-2003 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja dat heb ik ja, anders zou netmeeting het ook niet doen .. firmware is; Firmware Version R3.7.2.1

Heb je waarschijnlijk nietveel aan :P en windows messenger doet 't hier ook niet voor video.. MSN5 alleen voor files, wat windows messenger al nieteens doet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouthman73
[quote]Verwijderd schreef op 11 januari 2003 @ 23:48:
ja dat heb ik ja, anders zou netmeeting het ook niet doen .. firmware is; Firmware Version R3.7.2.1

Netmeeting heeft niets met upnp te maken. Bij netmeeting gaat het om H323.

[ Voor 24% gewijzigd door mouthman73 op 12-01-2003 03:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SJR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-09 13:29

SJR

Mensen met een linux router zouden eens moeten kijken naar ReAIM. Oorspronkelijk voor AIM, maar heeft ook support voor MSN. Het is een transparante proxy die je draait op je router, en met een paar portmappings met iptables zou je filetransfer werkend moeten krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

docftp schreef op 10 januari 2003 @ 12:30:
[...]

Dit werkt bij mij dus ook
Maar nu wil ik audio ook aan de gang krijgen.
Welke triggerpoort moet ik hiervoor gebruiken.
En ga nou niet zeggen , lees het topic of gebruik google .
Alle documenten op I'net spreken over triggerpoort 6891 en niet over 1863.
Dus wie weet dit.
voor audio moet je poort 6901 hebben maar dat heeft weinig zin (ik heb dat geprobeerd en werkt niet bij msn en icq terwijl ik met andere progjes waar ik audio nodig heb zelfs zonder poortmappen kan werken) dat komt omdat de unex router niet upnp is. ik heb unex gevraagt of ze de IS050e router upnp willen maken en deze vraag is doorgespeeld naar hun technische dienst ik hoop dat ze met een volgende firmware daar wat aan hebben gedaan.

by the way andere poorten die genoemd worden in combi met msn zijn
3389 (whiteboard en hulp op afstand)
1503 weet zo gauw niet meer waarvoor ook weer als je het weten wilt zoek ik het wel een keer op)
voor icq gebruik je 5190 maar die wordt elders ook genoemd voor msn
succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald_stage
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:48

Ronald_stage

wat kan je hier nog zeggen

ik heb een 3com isdn lan moden (router met nat) firmware geen flauw idee.
krijg het niet werken (file /video voice) maar als ik aangemeld zit en ga van PC1 met PC2 een voice video doen dan doet ie alles, en op 100 Mbit. hij blijft dus intern..
maar ik heb mijn router om het te testen zo dom gemaakt dat ie alles door moest sturen (dus op alle poorten) naar PC1 en dan werkte het nog niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-09 14:30
Even een kleine toevoeging. Ik heb een E-tech ADSL ISDN Modem en router in 1. Ik had eerst een alcatel. Laatst probeerde ik een file te zenden met msn, en what do you know... het werkte gewoon! Ook werkt netmeeting en de gesprekken... perfect dus. Het enige wat ik heb gedaan is m'n firmware updaten... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdhoek
Voor de Draytek Vigor 2200 is nu een firmware update beschikbaar die MSN voice chat problemen zou moeten oplossen. Zie meuktracker: Draytek Vigor 2200 2.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet dat er hier al veel gezeur geweest is over bestanden versturen via msn, maar ik heb ook een probleem, sinds een paar dagen geleden kan ik niet meer bestanden versturen Ik heb mijn firewall altijd uit staan en zo ging het altijd goed tot een paar dagen geleden, toen lukte het niet meer. Hij geeft een melding dat het verzenden mislukt is naar een paar seconden, weet iemand ook hoe dit opgelost kan worden, ik heb windows xp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 januari 2003 @ 23:29:
Ik weet dat er hier al veel gezeur geweest is over bestanden versturen via msn, maar ik heb ook een probleem, sinds een paar dagen geleden kan ik niet meer bestanden versturen Ik heb mijn firewall altijd uit staan en zo ging het altijd goed tot een paar dagen geleden, toen lukte het niet meer. Hij geeft een melding dat het verzenden mislukt is naar een paar seconden, weet iemand ook hoe dit opgelost kan worden, ik heb windows xp.
Zet poorten 6891 tot en met 6900 open (TCP)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmz, ik kom er niet uit met die Linux IGD UPnP daemon. Volgens de beschrijving moet er een apparaat bij komen in m'n Windows XP netwerkverbindingen schermpje, maar die zie ik dus niet. Iemand die 't wel aan de praat gekregen heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirehead
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-09 11:37
woei! eindelijk filetransfers via msn aan de praat gekregen onder ICS met WinXP > WinXP :)
Poorten die ik heb opengezet: 2x Filetransfer: 6891 en 6892, Triggerport 1863, Misc. port 2328 & 1051. Alles in combinatie met MSN 5.0 (+ MSN plus off-course ;) ). Misc. Ports heb ik er ook bijgezet: via netstat zag ik dat ze ook in gebruik waren door MSN.
Iedere poort op TCP, en bij 'naam van de host voor deze service' zet je gewoon de naam van de pc die ICS regelt.

Nu werkt het perfect. :Y)
* Wirehead is happy 8)7

Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand zei een paar posts terug:
Dus als ik een router koop die geen UPNP ondersteund en me firewall uit zet of wat poorten map dan doet me webcam het wel via netmeeting? Of is het toch wel beter om nu een UPNP router te kopen, ik dacht dan aan een sitecom 4poorts switch te gaan halen. Iemand goede/s;echte ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ikke heb niet het hele topic gelezen maar maybe een oplossing... iedereen is hier moeilijk aan het doen met ics enz enz... maar gebruik gewoon sygate (www.sygate.com) dat is installeren op je server en werken.. alles doet het gewoon msn file send/recieve gamen enz enz.. je hoeft niet te klooien met port forwaren enz.. (wat wel leuk is natuurlijk als tweaker zijnde) dus gewoon sygate voor al je oplossingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdhoek
Verwijderd schreef op 17 januari 2003 @ 22:28:
Dus als ik een router koop die geen UPNP ondersteund en me firewall uit zet of wat poorten map dan doet me webcam het wel via netmeeting? Of is het toch wel beter om nu een UPNP router te kopen, ik dacht dan aan een sitecom 4poorts switch te gaan halen. Iemand goede/s;echte ervaringen mee?
NetMeeting doet het inderdaad dan wel, echter wordt NetMeeting volgens mij steeds minder gebruikt. Windows XP integreert het standaard ook niet meer in MSN/XP messenger, maar heeft binnen messenger een eigen optie voor videochat.
UPnP is wel aan te raden. Echter van de Sitecom hoor ik wel eens vastloop problemen. De Sitecom lijkt volgens mij heel erg op de Repotec RP-IP515H. Die router heb ik zelf en daarvan is het vastloop probleem opgelost met de laatste firmware upgrade. Zie het topic [rml][ Routers] Verschillen/voordelen tussen merken + ervaringen[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouthman73
Verwijderd schreef op 17 January 2003 @ 22:28:
Kan je wel doen maar dan moet je een heleboel poorten opengooien en dat is niet veilig. Ik heb zelf de repotec RP-IP515LM en die ondersteund h323 en werk als een gateway naar een van de pc's op je netwerk. Ik heb het zelf nog niet getest aangezien ik niemand ken die netmeeting heeft en niet achter NAT zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdhoek
mouthman schreef op 19 January 2003 @ 01:52:
[...]

Kan je wel doen maar dan moet je een heleboel poorten opengooien en dat is niet veilig. Ik heb zelf de repotec RP-IP515LM en die ondersteund h323 en werk als een gateway naar een van de pc's op je netwerk. Ik heb het zelf nog niet getest aangezien ik niemand ken die netmeeting heeft een niet achter NAT zit.
Ik heb de H.323 support wel getest met de RP-IP515H, de voorloper van de LM. Het werkt gedeeltelijk goed. Wat goed werkt is elkaar oproepen direct via IP adres. Wat niet werkt is als je iemand via MSN uitnodigt voor NetMeeting, want dan geeft ie een intern IP adres door. De ander moet dus jou uitnodigen. Iemand oproepen via een ILS server gaat over het algemeen ook goed, maar jezelf registreren op ILS doet ie wederom met het interne IP, dus je bent niet oproepbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*Kick*

Ik heb het voor elkaar! Ik kan nu met iemand anders praten buiten het netwerk met ICS. Even voor de duidelijkheid, ik draai WinXP en msn 5.0.

De ontvanger draait Win2000 en Windows Messenger 4.6. Ik heb de poorten voor de transfer van files opengezet.

Het gekke is dat het dus niet werkt als de ontvanger WinXp opstart en MSN 5.0 gaat draaien. :?

Maar goed, het werkt dus wel naar buiten op mijn manier 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Windows Messenger in windows 2000? volgens mij kan dat alleen in XP, of je bedoelt MSN messenger 4.6

Aangezien niemand meer 4.6 gebruikt (bijna niemand) schiet dat ook niet echt op...
Hier werkt het nogsteeds niet naar buiten.. welke poorten ik ook doorstuur.

Het probleem is dat MSN het interne IP adres doorstuurt.. terwijl hij juist me externe(internet) IP moet doorsturen... Hoe los ik dat op? UPnP werkt ookal niet... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dit is zeker een beter topic ik heb zelf een thomson/alcatel 510i waar ook dat UPNP in zit
maar dus ook niet lekker werkt, niet kunne senden etc.... maar video/voice doet het wel gelijk????
wat ook erg onhandig is is dat de poorten die ik zelf maak niet opgeslagen worden. :?
en mijn webcam kan ik wel braodcasten op internet :?
msn messenger 4.7 winxp

/offtopic/

ik ben ookal bezig geweest met dingen zoals gamespy die ook niet werken :( niet kunnen hosten of joinen dat soort gekke dingen terwijl ik in UT /UT2003 /Ghost Recon wel kan hosten en joinen. en geloof me ik heb al gezocht etc etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Bl@de schreef op 13 January 2003 @ 10:23:
Even een kleine toevoeging. Ik heb een E-tech ADSL ISDN Modem en router in 1. Ik had eerst een alcatel. Laatst probeerde ik een file te zenden met msn, en what do you know... het werkte gewoon! Ook werkt netmeeting en de gesprekken... perfect dus. Het enige wat ik heb gedaan is m'n firmware updaten... :)
Bl@de,

Ik heb dezelfde modem, welke firmware heb je dan nu en heb je verder geen poortmaps hoeven maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even voor de duidelijkheid, ik heb het nu voor elkaar om via ICS met iedereen te communiceren via camera, mic. en zelfs bestanden versturen. Het enige wat ik gedaan heb is poorten 6891 tot en met 6900 (TCP) open gezet, zowel op de server als op de client (beiden draaien win xp ) Ik gebruik daarnaast MSN 5.0 en MSN Plus! 2. Ik gebruik tevens ADSl met zo'n standaard Alcatel Speedtouch modempje maar daar heb ik verder niet aan geprutst.

Tevens heb ik op beide pc's de standaard firewall van XP uitgezet maar Norton Firewall draait wel op beiden.

Ik weet niet hoe het kan, maar het werkt nu in ieder geval en ik laat het gewoon verder maar met rust. :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2003 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een repotec rp-2014 en krijg ook geen gesprek en camera werkend wie oh wie kan me helpen word er langzamerhand heel moe van :r :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdhoek
Verwijderd schreef op 08 April 2003 @ 19:37:
ik heb een repotec rp-2014 en krijg ook geen gesprek en camera werkend wie oh wie kan me helpen word er langzamerhand heel moe van :r :(
De UPNP optie in de router moet worden aangezet en eventueel de UPNP service gestart op de werkstations. Met de Repotec RP-IP515H gaat dit in ieder geval prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRic3

MRic3

Of praat ik weer poep?

Topicstarter
dvdhoek schreef op 12 April 2003 @ 16:47:
[...]

De UPNP optie in de router moet worden aangezet en eventueel de UPNP service gestart op de werkstations. Met de Repotec RP-IP515H gaat dit in ieder geval prima.
en op XP natuurlijk windows messenger (4.7) hebben.. geen msn messenger (5.x)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olandese
  • Registratie: Februari 2003
Ik heb ook problemen met MSN gehad, vooral met de audio. Heb twee pc thuis, warmee met beiden op MSN ga. Dus met beiden gebruik ik de audio optie.
Had dus een Edimax BR-6104 gekocht, gezien deze goedkoop is en vooral UPNP ondersteund. Maar het ging echt niet werken, webcam wel, audio niet. Op een van de PC heb ik win 98 en op de andere Windows XP. Dus router teruggebracht en bij een andere zaak een Sitecom DC-202 v.3 gekocht.....en het werkt perfect, echt geen enkel probleem!!! Dus het kan ook aan de router liggen!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Symsonic
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Symsonic

Hmm... ok

Kick je niet een beetje een oud topic :X mischien beter om een nieuw topic te opene?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 13:50

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Eigenlijk is dit best interessant. Ik heb de Sitecom DC-201 maar audio chat werkt NET niet. Zou een DC-202 echt zoveel verschil maken vraag ik me nu af...

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trinsec schreef op 12 maart 2004 @ 20:52:
Eigenlijk is dit best interessant. Ik heb de Sitecom DC-201 maar audio chat werkt NET niet. Zou een DC-202 echt zoveel verschil maken vraag ik me nu af...
Ja, DC-202 is een aardige vooruitgang in de router volgens mij 8) . Erg fijne router die zijn werk goed doet (nadat ik een firmware flash heb gedaan). Ik heb wel versie1, maar soms mekkert hij via msn nog wel eens voor audio. Maar vaak doet hij het wel >:)
Video altijd tenminste!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2004 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M. Mulder
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-01-2021

M. Mulder

DPC: Team TFC

Als ik een audiogesprek start met een kameraad van mij, dan hoor ik hem heel erg duidelijk en hij mij niet. Het geluid komt stotterend over. Als we net een nieuwe audiogesprek tot stand brengen dan kan ik 10 seconden zonder stotteren praten.
Heel af en toe komt het voor dat ik goed overkom.

Heb een 10/100 Lankaartje met realtek-chip 8139. Deze heb ik op auto-modus staan, maar ik heb ook al andere modi geprobeerd. Full duplex enz. Dit hielp niet. Als ik in de microfoon praat dan versta ik mijzelf wel goed door de speakers. Dus dat is prima in orde.

Ik heb ADSL 2048 abbonnement, dus snelheid zat. Maak gebruik van een alcatel speedtouch modem 510.

Waar kan dit aan liggen?
Pagina: 1 2 Laatste