[MSN] grote file-transf/video/voice met NAT/ICS/Router topic

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 420 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psycho dad
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-04 18:59
Verwijderd schreef op 12 maart 2004 @ 21:31:
[...]

Ja, DC-202 is een aardige vooruitgang in de router volgens mij 8) . Erg fijne router die zijn werk goed doet (nadat ik een firmware flash heb gedaan). Ik heb wel versie1, maar soms mekkert hij via msn nog wel eens voor audio. Maar vaak doet hij het wel >:)
Video altijd tenminste!
mssl, Zou je wat meer ifo kunnen geven over HOE je voicechat werkend hebt gekregen. Ik heb namelijk ook die DC-202 v1 met de laatste firmware (1634), uPNP staat aan. Ik kan met mijn Windows XP Pro SP1 (uPNP enabled) machine wel file transfers doen, maar geen voicechat.
Enige hulp wordt zeer gewaardeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

psycho dad schreef op 14 maart 2004 @ 16:40:
[...]

mssl, Zou je wat meer ifo kunnen geven over HOE je voicechat werkend hebt gekregen. Ik heb namelijk ook die DC-202 v1 met de laatste firmware (1634), uPNP staat aan. Ik kan met mijn Windows XP Pro SP1 (uPNP enabled) machine wel file transfers doen, maar geen voicechat.
Enige hulp wordt zeer gewaardeerd.
Nou eerlijk gezegt deed het het direct toen ik dus de router aanzetten en nadat ik een paar weken problemen had met de routr doordat hij om de zoveel minuten me eraf kickte heb ik een firmware update gedaan (dacht ook 1634 weet niet zeker). Toen ik msn'en en toen deed de videochat het gewoon hoor :*) (gelukkig). Zelf kan je natuurlijk ook een poort daarvoor forwarden (weet die niet uit me hoofd maar kan natuurlijk zoeken/checken).
Met wie test je dit uit, met andere die ook een router hebben? want dan soms duurt het wat langer B)
Probeer het eens met netmeeting :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:47

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Bookmarked :Y) Zelfde probleem hier met DC-202. En geen idee waar het aan ligt.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-08 18:32
het is echt fucking hopeloos :)

Ik zit hier met 2 pc's in het netwerk aangesloten op een draytek vigor 2200e en die zit weer op de thomson 510 modem (modem only)

pc 1 op msn netwerk, pc 2 kan niet. Verzenden lukt allemaal goed, als je maar de poorten open gooit. Echter is dit wel irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:47

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Rody schreef op 14 maart 2004 @ 17:12:
het is echt fucking hopeloos :)

Ik zit hier met 2 pc's in het netwerk aangesloten op een draytek vigor 2200e en die zit weer op de thomson 510 modem (modem only)

pc 1 op msn netwerk, pc 2 kan niet. Verzenden lukt allemaal goed, als je maar de poorten open gooit. Echter is dit wel irritant.
Dan heb je ws. op de draytek je poorten maar naar 1 van de 2 PC's geforward. Checkt it out zou ik zeggen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Poorten videochat: TCP 2133 t/m 2139 is volgens mij voor videochat B) in iedergeval 2139 :*)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2004 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 12:39

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Heeft iemand ervaring met het configureren van WinRoute pro 5.0.2 op een NT4 bak icm MXstream?

Ik krijg file transfer soms aan de praat, maar audio niet. Hij lijkt te weigeren als er een incomming filetransfer is vanaf een 4.7 client (heb zelf 6.0). Vanaf een 6.0 client lijkt het goed te gaan, alleen allemachtig traag (niet prachtig :P)

Heb inmiddels 5190, 1863, 6891-6900, en 5004 tot en met 65535 gemapt.

De services die ik ingesteld heb binnen winroute heb ik luisterend op de desbetreffende poorten ingesteld en doorgemapt (op poort niveau) naar de bak waarop ik MSN alleen gebruik.

Wat ik vreemd vind: als ik met shields up controleer of bepaalde poorten open zijn, dan zegtie bij geen mapping dat de poorten stealth zijn, en bij een doormapping zegtie dat de poorten closed zijn.
De mapping lijkt dus wel te werken, lijkt me, maar waarom worden de poorten niet geopend, zelfs niet als ik een filetransfer binnenkrijg?

Ik heb binnen winroute wel UPnP geactiveerd en deze service is ook verbonden aan mijn externe IP, maar toch lijkt het niet te lukken.

In eerdere posts heb ik gelezen dat MXstream en MSN audio gewoon niet willen werken, is dit nog steeds van kracht?

Heeft de dubbele tunnel die door MxStream gegraven wordt (10.0.0.38=>10.0.0.50) invloed op de werking van MSN?

BVD _/-\o_

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psycho dad
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-04 18:59
Verwijderd schreef op 14 maart 2004 @ 16:44:
[...]

Nou eerlijk gezegt deed het het direct toen ik dus de router aanzetten en nadat ik een paar weken problemen had met de routr doordat hij om de zoveel minuten me eraf kickte heb ik een firmware update gedaan (dacht ook 1634 weet niet zeker). Toen ik msn'en en toen deed de videochat het gewoon hoor :*) (gelukkig). Zelf kan je natuurlijk ook een poort daarvoor forwarden (weet die niet uit me hoofd maar kan natuurlijk zoeken/checken).
Met wie test je dit uit, met andere die ook een router hebben? want dan soms duurt het wat langer B)
Probeer het eens met netmeeting :*)
Thanx voor de snelle reply. Ik heb het getest met mensen die direct op internet zitten. (Dus adsl/kabel modem rechtreeks in 1 PC, zonder router) en dit werkt niet. File transfer gaat om de een of andere reden wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 12:39

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Schopje?
Anyone?
;(

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Pagina: 1 2 Laatste