[OC]NF7-S high FSB fix!!

Pagina: 1
Acties:
  • 169 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik volg al een tijdje de resultaten van de Abit NF7-S nForce2. Veel tweakers hadden problemen met de fsb. Toen op een gegeven moment iemand poste over een plank die met een 2600+ niet hoog wilde en met een 2200+ wel onstond het idee dat het wel eens de Tbred "B" kon zijn die de boel ophield (aangezien een 2200+ een Tbred "A" is)

Nu heeft een tweaker op xtremesystems.org gekeken naar de 2 chips en naar de verschillen. Hij heeft de fsb's gelijk getrokken van de chips. En de betreffende brug die de fsb regelt doorgesneden.

Het resultaat is dus een 166Mhz fsb chip die ineens een standaard fsb van 133 heeft (L12 bruggen zijn dat btw).

Afbeeldingslocatie: http://webpages.charter.net/praetereo/xp2700cut.jpg

Et voila! 220Mhz fsb op een NF7-S!!

De fsb problemen lijken dus veroorzaakt te worden door de 166Mhz varianten van de Tbreds. Maak de default fsb 133 ipv 166 en het werkt. OPPAINTER van Xtreme heeft het ook getest en het werkt ook bij hem.
You guys are truelly the saviors for the NF7. I cut the 2700 and made it a 2100 And sure as Sh!t the board now hums along without a hickup at 200 plus, I haven't maxed it out, still loading windows at the moment. Somebody make this thread a Sticky and put it over in AMD
Great job guys, if I can run at 220 I will be a happy camper, about time Abit has one of these High FSB AMD mobos, and Abit doesn't even know it yet

OPP
Link naar de draad: http://www.xtremesystems....4&perpage=25&pagenumber=1

Het wachten is nu dus op de 4 gaten versie met de nieuwe voltages en het feest kan beginnen! >:) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:54

Dark Angel

Corvette LS Power

Zo dat is wel heel goed nieuws. en ja nu wachten op de nieuwe abit en dan je wel heel erg hoog komen >:)

|D3 Battletag: <SG>DarkAngelnl#2829| WOT DarkAngelnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja nu wordt die Abit wel erg interessant. Want FSB's van 180 a 190 heb ik nix aan. Ik wil minimaal rockstable 200Mhz kunnen draaien, zoals ik dat kan met het bord dat ik nu heb. 217Mhz Stabiel 3dmark. Alleen 217Mhz 3dmark met een NF2 gaat toch echt ff een stukkie harder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 December 2002 @ 13:48:
Ja nu wordt die Abit wel erg interessant. Want FSB's van 180 a 190 heb ik nix aan. Ik wil minimaal rockstable 200Mhz kunnen draaien, zoals ik dat kan met het bord dat ik nu heb. 217Mhz Stabiel 3dmark. Alleen 217Mhz 3dmark met een NF2 gaat toch echt ff een stukkie harder :)
OPP doet 220 >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:54

Dark Angel

Corvette LS Power

Dat is helemaal netjes nu maar heel erg hopen dat abit beetje opschiet met de nieuwe versie kan ik nog voor februari vet ocen als me nieuwe 2400+ binnen is.

|D3 Battletag: <SG>DarkAngelnl#2829| WOT DarkAngelnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu nog een goede 3dmarkscore...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 12:13
OPP enz. hebben altijd überhoge overclocks, mja die hebben ook allemaal t nieuwste abit spul, prometia etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doogie
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
eventjes voor de onsnappender: las je deze procs handmatig terugzet naar 133MHZ, en dan weer overclockt naar 166, heb je dan weer precies dezelfde proc? Of komt die 166 / 133 MHZ nog ergens anders naar voren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Doogie schreef op 28 December 2002 @ 00:47:
eventjes voor de onsnappender: las je deze procs handmatig terugzet naar 133MHZ, en dan weer overclockt naar 166, heb je dan weer precies dezelfde proc? Of komt die 166 / 133 MHZ nog ergens anders naar voren?
Exact hetzelfde ;) Wat je veranderd is de standaard fsb snelheid. Van 166 naar 133. Maakt verder dus niks uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doogie
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
waarom heeft AMD dan zo'n werk gemaakt van hun 166 bus? (reclame e.d.) Dat komt dan toch alleen je mem ten goede?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collission
  • Niet online

collission

I'm back! :P

pffft stelletje amateurs ;) :Z
ik heb zo'n oud KX7-333R plankje en ik haal de 190 al met een TB1400 :*)

M'n Pimprig :P | [EiP] Granite Bay | [CiP] Pimp My PC-70 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Doogie schreef op 28 december 2002 @ 10:26:
waarom heeft AMD dan zo'n werk gemaakt van hun 166 bus? (reclame e.d.) Dat komt dan toch alleen je mem ten goede?
Met een 166Mhz proc loopt zowel de proc als het mem op 166Mhz. En dat is sneller dan 133/166 ;)
casemodderpoel schreef op 28 december 2002 @ 10:31:
pffft stelletje amateurs ;) :Z
ik heb zo'n oud KX7-333R plankje en ik haal de 190 al met een TB1400 :*)
Gehehe, een KX7 op 190Mhz....DAT is pas amateuristisch!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 15:27

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Mijn Epox 8RDA+ (rev 1.1) gaat ook dik over de 200 heen, nu nog ff snel geheugen bestellen zodat ik het sync kan draaien :9~

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-07-2024
gaaf >:)
toch zou je zeggen dat het ook met een bios fix geregeld zou kunnen worden :?

geen vier gaten rond de socket 8)7
das minder ...voor mij reden om niet voor de abit te gaan.
maar fsb 220 is lekker :9
ik doe het nog wel ff met mijn 8k3a (tot ik hem voor een redelijke prijs kan verkopen) :)

ik zeg maar zo "zeg maar niks"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
erikdeprik schreef op 29 December 2002 @ 16:15:
gaaf >:)
toch zou je zeggen dat het ook met een bios fix geregeld zou kunnen worden :?

geen vier gaten rond de socket 8)7
das minder ...voor mij reden om niet voor de abit te gaan.
maar fsb 220 is lekker :9
ik doe het nog wel ff met mijn 8k3a (tot ik hem voor een redelijke prijs kan verkopen) :)
De 4 gaten versie komt in Januari ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:51
Demoniac schreef op 28 december 2002 @ 17:00:
Mijn Epox 8RDA+ (rev 1.1) gaat ook dik over de 200 heen, nu nog ff snel geheugen bestellen zodat ik het sync kan draaien :9~
Ik sta op het punt om rev 1.1 te bestellen, dus laat eens resulaten zien in mijn topic of hier wat je tot nu toe gehaald hebt. Dus dingen over de 200fsb!

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 15:27

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Strider schreef op 30 december 2002 @ 20:00:
[...]

Ik sta op het punt om rev 1.1 te bestellen, dus laat eens resulaten zien in mijn topic of hier wat je tot nu toe gehaald hebt. Dus dingen over de 200fsb!
Jongen, ik zit nog met :r PC2100 :r geheugen dat niet boven de 140 MHz wil :( Dus ik heb async geprobeerd hoe hoog ik kwam, maar indrukwekkende bandbreedtes hoev je hier niet te verwachten :/

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Demoniac schreef op 30 december 2002 @ 20:07:
[...]
Jongen, ik zit nog met :r PC2100 :r geheugen dat niet boven de 140 MHz wil :( Dus ik heb async geprobeerd hoe hoog ik kwam, maar indrukwekkende bandbreedtes hoev je hier niet te verwachten :/
Met async komt bijna iedereen over de 200fsb, het gaat alleen maar om sync ;)

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
Dark Angel schreef op 27 december 2002 @ 14:04:
[...]

Dat is helemaal netjes nu maar heel erg hopen dat abit beetje opschiet met de nieuwe versie kan ik nog voor februari vet ocen als me nieuwe 2400+ binnen is.
Nieuwe ? >:) Toch wel een AIUGB 0245 net al OPP heeft. Die ging 3.131 MHz :D
Voor de niet Tweakers mischien ;)

Me zit ook te w8ten op mijn Epox 8RDA+ Rev 1.1 hopelijk morgen :P

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-01 11:04
W8ten op Abit is altijd leuk. Zeker van een mobo fabrikant die bijna failliet is. :X Dit NForce2 plankje heeft al erg lang op zich laten w8ten. Ik vind dat je een bord moet hebben dat het gewoon goed doet zonder dat je aan de CPU moet gaan hakken. (Niet dat ik dat niet erg leuk vind, maar andere mensen wel) Voor mij geen Abit. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Strider schreef op 30 december 2002 @ 20:09:
[...]

Met async komt bijna iedereen over de 200fsb, het gaat alleen maar om sync ;)
Daarom zit ik nu ook op 166/166 ipv 200/166

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-07-2024
ik heb je op de frontpage ff +1 gemod. :)
ze kunnen het denk ik niet hebben dat je sneller was ;)

ik zeg maar zo "zeg maar niks"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
erikdeprik schreef op 01 January 2003 @ 21:47:
ik heb je op de frontpage ff +1 gemod. :)
ze kunnen het denk ik niet hebben dat je sneller was ;)
/me checkt de frontpage

Edit:

Is dit dan wat er aan gemod is?
Beoordelingen: +1, +1: Behulpzaam, -1: Overgewaardeerd, -1: Troll, +1: Behulpzaam, 0: Behulpzaam, +0.67: Grappig, Totaal: 1.67 / 7x
Troll? :?

Ik post heel weinig op de FP omdat er zo dwaas gemod wordt daar.. Alles loopt ook zo ver achter altijd.

Trouwens..die punten boeien me weinig. Ik ben "wannabee-tweaker" op de FP :+ And proud of it!! :*)

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2003 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

back on topic (maybe):
Mijn gevoel zegt me dat het hier gaat om een manko in de chipset. De nieuwe 166Mhz bus weigert zichzelf netjes te gedragen bij tweaker's habits, zoiets. Net alsof het overstapt op een 1/1 divider bij 200 maar terugstapt op default (1/5? of 5/6?) bij 201+
Dan lijkt het me op te lossen met een bios-update..

Wie is het hiermee eens? En wie heeft er een beter idee? Ik snap dat de echte techies nog wel met een antwoord komen (OPP+ABIT, enzo). Ondertussen kunnen we toch mooi proberen een aantal clue's te genereren, niet?

ps. nu ik toch bezig ben: http://www.beachlink.com/candjac/index.htm
Een link die veel info verschaft ende verzamelt over de Palomino en Thoroughbred (& Barton to come, I think)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2003 01:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John_Glenn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Verwijderd schreef op 02 januari 2003 @ 01:07:
back on topic (maybe):
Mijn gevoel zegt me dat het hier gaat om een manko in de chipset. De nieuwe 166Mhz bus weigert zichzelf netjes te gedragen bij tweaker's habits, zoiets. Net alsof het overstapt op een 1/1 divider bij 200 maar terugstapt op default (1/5? of 5/6?) bij 201+
Dan lijkt het me op te lossen met een bios-update.....
Ik kan echt niets bedenken om het te verklaren. Jouw verklaring lijkt me ook niet afdoende; wat maakt de default fsb nog uit als je het mobo op een andere fsb hebt gezet? Daar hoeft de chipset dan volgens mij niks meer mee te doen. Of toch? ...misschien wordt de latency voor een aantal signalen iets ruimer genomen als het mobo denkt dat er een 133fsb chip op zit? En dat je met die hogere latency wel over de 200mhz komt. Mmm, blijft gissen.

Wat het ook is, verwacht niet te hard een BIOS update. Dit is namelijk niet een probleem wat bij normaal gebruik optreedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
John_Glenn schreef op 02 January 2003 @ 21:37:
[...]

...misschien wordt de latency voor een aantal signalen iets ruimer genomen als het mobo denkt dat er een 133fsb chip op zit? En dat je met die hogere latency wel over de 200mhz komt. Mmm, blijft gissen.
Ik denk zelf dat dat het is..wat jij zegt. De registers van de 166Mhz instelling zijn dusdanig dat hij instabliel wordt. Iets anders kan ik er niet van maken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maddog_rvo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-07 15:10
Sorry dat ik dit topic omhoog haal, maar ik denk toch dat het hier thuishoort, Ik heb een Abit NF7 met 2100+ en met 1800+ proc geprobeert, de 2100+ is een Tbred A en die kan moeiteloos omhoog met de fsb, echter zodra ik de 1800+ proc in het mobo doe (Tbred B ) kan ik geen hogere FSB meer draaien zelfs 135 niet dan begint het mobo gelijk te piepen (kan met multiplier verhogen makkelijk 2,133GHz halen) Iemand een oplossing???? (btw heb bios 13)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collission
  • Niet online

collission

I'm back! :P

Verwijderd schreef op 28 December 2002 @ 12:51:
[...]

Met een 166Mhz proc loopt zowel de proc als het mem op 166Mhz. En dat is sneller dan 133/166 ;)

[...]

Gehehe, een KX7 op 190Mhz....DAT is pas amateuristisch!!
ja, het is of m'n geluidskaart (SBLive! :r ) of m'n netwerkkaart die de boel ophoud :/

M'n Pimprig :P | [EiP] Granite Bay | [CiP] Pimp My PC-70 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oud...

maddog_rvo, je hebt dit ook al in een andere draad gevraagt.. dit topic kicken is dus niet nodig en het heeft met dit topic ook niks te maken..
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.