To be, or not to ...ehh.... what was the question?
Verwijderd
Lijflied = CryptoMo - Hodl, Hodl
Ik heb een maand of wat terug bij Opus Verbatim +R's 2,4x besteld voor 2,95 inc. Nu haal ik bij mij om de hoek (Media Madness in DH) de 4x versie voor dat bedragFUBAR schreef op 16 May 2003 @ 12:31:
voorlopige resultaten:
(prijzen van opus supplies)
Fuji (1,75 euro) = TOP
Platinum (1,72 euro) = TOP
philips,verbatim en imation worden nu getest
(tests met philips DVD755 & 711, nec nd-1100a en morgen ook met een sony 705?)

De Fuji's heeft ie voor 2,05 het stuk! Die zien er trouwens top uit
Met zo'n 4x Verbatim in de ND-1100A ziet Nero de brander nu wel als 4-speed

[ Voor 4% gewijzigd door nOLoGIc op 16-05-2003 18:09 ]
w0000tSnikker schreef op 16 mei 2003 @ 17:21:
Nog intressant nieuws: NEC ND-1100A electrically identical to the ND-1300A
Zou me eigenlijk helemaal nix verbazen !!
Zou ook direct verklaren waarom er hardware matig verschil zit tussen de verschillende ND1100 drives .
De nieuwere zijn dus misschien gewoon nd1300 drives met een -r en -rw disabled firmware (misschien omdat het firmware toen nog niet goed genoeg was om ook stabiel -r en -rw te branden)
Al des te meer omdat er in eerste instantie ND1100 drives zijn uitgekomen die ook -R en -RW ondersteunden maar waarna ze dat via een firmware update weer eruit gesloopt hebben.
Ben benieuwd
Hou er wel rekening mee dat de drive niet alleen uit electronica bestaat, maar ook optische componenten bevat.Snikker schreef op 16 May 2003 @ 17:21:
maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..
Is idd afwachten op de eerste tests.Zer0 schreef op 16 mei 2003 @ 18:55:
[...]
Hou er wel rekening mee dat de drive niet alleen uit electronica bestaat, maar ook optische componenten bevat.
kans bestaat dat bij de nec idd een andere unit gebruikt wordt (wat ik persoonlijk absoluut niet verwacht had) . tenminste bij tot nu toe 1 persoon die het firmware van de 1300 in een 1100 had gezet kon geen -r branden (Kreeg een error)
[ Voor 34% gewijzigd door KBDE op 17-05-2003 02:59 ]
Snikker schreef op 16 May 2003 @ 17:21:
Hehe, zou leuk zijn, heb zelf ook zoiets gehad met mijn Yamaha CDR200t. De mijne was ook identiek aan de Yamaha CDR400t, alleen er zat een extra weerstandje op. Na verwijderen van dit weerstandje was het een CDR400t, met 2 MB buffer ipv 1 MB.
heeft iemand een idee of dit er wel gaat komen?
als iemand informatie heeft graag
Reisplannen met EV? Lees mijn nieuwsbrief en blog! electricfelix.com - FeWipS®
Van de week een dvd willen branden maar met Nero, maar Nero begon te zeuren dat de lege DVD+RW niet goed was.
Kan die DVD+RW's prima gebruiken met InCD, dus wat dat is ? Zou mooi zijn als de firmware van de 1300 in de 1100 gaat
Als de 1100 en 1300 identiek zijn gaat Nec de firmware dus niet op hun site zetten
Kzou er niet van opkijken.
Wie weet er nog een goedkoop adres voor ATA naar FireWire kastjes (5.25") met voeding ? Alternate is errug duur vind ik (€109 goedkoopste model).
[ Voor 3% gewijzigd door OgWok op 17-05-2003 10:44 ]
MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....
Mijn ervaringen: Princo=troep, Nero=troep (voor DVD's dan)ravenzod schreef op 16 May 2003 @ 16:12:
Princo's DVD-R 4x speed werken niet, ook geprobeerd op lagere speed. Foutmelding is "Illegal medium".
Ben zeker niet gelukkig. In eerste instantie leek hij het goed te doen met lezen, maar Nero geeft uit zichzich ook geen 4x speed aan voor het burnen.
Iemand anders nog ervaringen?
Gebruik nu FF zelf Nashua's, Datawrite en Fuji ook prima spul.
edit: Brand met RecordNow Max
[ Voor 7% gewijzigd door Raziel op 17-05-2003 09:44 ]
Verwijderd
Gebruik je de rode datawrite DVD-R (4x) ???Raziel schreef op 17 mei 2003 @ 09:43:
[...]
Mijn ervaringen: Princo=troep, Nero=troep (voor DVD's dan)
lekker genuanceerd weer.. dat Nero troep zou zijn.. jij brandt je nashua's wel op 4x speed dan toevallig?Raziel schreef op 17 May 2003 @ 09:43:
[...]
Mijn ervaringen: Princo=troep, Nero=troep (voor DVD's dan)
als iemand shops weet waar ik 'm vandaag tegen te betalen prijs kan afhalen, post het hier aub
www.informatique.nl € 309,00 volgens de site op voorraad.fewips schreef op 17 May 2003 @ 12:19:
argh, alle pricewatch shops opgebeld vanochtend, geen een heeft de nd1300a in voorraad, begint op Sony perikelen te lijken dit
als iemand shops weet waar ik 'm vandaag tegen te betalen prijs kan afhalen, post het hier aub
Hmm... wat heb ik er vorige week eigenlijk voor betaald
mja dat is dus 60 euro boven de richtprijs, niet echt relaxedVatt schreef op 17 May 2003 @ 13:14:
[...]
www.informatique.nl € 309,00 volgens de site op voorraad.
dankje voor de tip anywayz
whoei die hebben ze nog idd, misschien nog even langsscheuren zometeen, toppertje kerel dankjewel!Dr.Roelski schreef op 17 May 2003 @ 13:46:
www.ACI-computers.nl is ie 259,- (aanbieding blijkbaar).
Hmm... wat heb ik er vorige week eigenlijk voor betaald
alle (potentiele) kopers van de nd1300a kan ik aanraden dit lijstje te checken voor je dvdr's gaat kopen:
http://www.necd.de/software/1032_Medialist_ND-1300A.pdf
staat dus idd geen Datawrite bij helaas
[ Voor 37% gewijzigd door fewips op 17-05-2003 19:30 ]
Nog mat meer merken staan in dit lijstje: http://www.kastner-online.de/nd1300a.htmlfewips schreef op 17 May 2003 @ 18:49:
Nou ik ben 'm idd gaan halen, had al wat Datawrite 4x DVD-R's liggen, wil gaan testfikken, krijg ik Illegal Medium bij Nero, RecordNow geeft ook vage errors voordat ie begint met schrijven, daar zit ik dan
edit:
alle (potentiele) kopers van de nd1300a kan ik aanraden dit lijstje te checken voor je dvdr's gaat kopen:
staat dus idd geen Datawrite bij helaas
Damn, begint al erg veel te lijken op de probs van de SonyDRUNou ik ben 'm idd gaan halen, had al wat Datawrite 4x DVD-R's liggen, wil gaan testfikken, krijg ik Illegal Medium bij Nero, RecordNow geeft ook vage errors voordat ie begint met schrijven, daar zit ik dan
Das Schönste in einem S2, ist das Gefühl, ihn zu fahren. Specs
niet dat ik weet helaas, hopelijk gauwAudi_S2 schreef op 17 May 2003 @ 20:42:
Is er nog geen firmware voor de nd-1300 te krijgen? Ik heb overal al gezocht.
mja dankje voor het lijstje, maar qua 4speeds staat er dus eigenlijk alleen verbatim en tdk, duidelijk ook de duurdere stuffZer0 schreef op 17 mei 2003 @ 19:35:
[...]
Nog mat meer merken staan in dit lijstje: http://www.kastner-online.de/nd1300a.html
dit is echt balen, goedkope drive die alleen dure dvdr's fikt...
maare, ik had em op donderdagochten besteld bij pczaak.nl want op de site stond:
- Woensdag 14-5, Ja het is echt waar, de NEC ND-1300 kost bij ons € 249.- en op voorraad.
dezelfde dag nog, NA m'n bestelling:
- Donderdag 15-5, De NEC ND-1300 heeft vanaf nu een levertijd van enkele dagen.

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade
Leechen == downloadenIbby2 schreef op 18 May 2003 @ 10:31:
Leechen![]()
sorry zit dus waarschijnlijk nog niet te lang in het vak
20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden
nieuws: NEC 1100 DVD+R en 1300 DVD+/-R technisch identiek
Of deze truuc werkelijk gaat werken, daar is maar op 1 manier achter te komen. Namelijk: uitzoeken of DVD+r een andere (soort ?) laser gebruikt. Als de laser hetzelfde kan zijn, zal het met een (evt. gemodde) firmware wel gaan werken lijkt me
En in dat geval ga ik ook een mooie 1100A halen
Nog een link en de foto's van de pcb's van de 1100a en de 1300a:
http://www.cdrwcentral.co...News&file=article&sid=341

[ Voor 71% gewijzigd door OgWok op 18-05-2003 11:56 ]
Iemand ervaring met deze media i.c.m de nd-1300a?
Verwijderd
Verwijderd
De nd-1100A mag ookAudi_S2 schreef op 18 May 2003 @ 12:15:
Datawrite classic 25-pack spindel 1-4x
Ze zijn dus niet identiek...niet dat dat meteen een ramp is.OgWok schreef op 18 mei 2003 @ 11:31:
Kzit ook te wachten op de firmware van de 1300, want die is niet te vinden op de NEC site of ergens anders.
Nog een link en de foto's van de pcb's van de 1100a en de 1300a:
http://www.cdrwcentral.co...News&file=article&sid=341
[afbeelding]
[afbeelding]
Sowieso het chipje linksonder is een geheugenbuffer ...en welk merk die is, dat maakt niet uit. Dus die kunnen we scrappen.
Chipje rechtsboven echter (vertikaal aligned) die heeft daadwerkelijke andere type-nummers....nou is het vaak zo met electronica in dit soort apparaten, dat de chipjes gewoon bij een nieuwe serie producten die van de band af rollen gewoon de "pin and protocol compatible" nieuwe versie van een bep. chipje er op gestampt krijgt, omdat deze goedkoper is, maar het zelfde kan bijvoorbeeld.
Dus ook dat niet perse een ramp..maar ze zijn dus niet "100% identiek" zoals gemeld werd op 't net / tweakers nieuws.
zie mijn reacties op een pagina terug, ze worden (nog) niet gepakt door de 1300aAudi_S2 schreef op 18 May 2003 @ 12:15:
Datawrite classic 25-pack spindel 1-4x
ik zit hier dus met 25 onbruikbare dvdr's voorlopig, hopelijk gauw nieuwe firmware...
http://www.necd.de/kontaktENG.php
hierheen en allemaal even mailtje sturen dat we firmware update willen voor meer media ondersteuning, alvast bedankt iedereen
[ Voor 21% gewijzigd door fewips op 18-05-2003 12:36 ]
Staat DMA wel aan?Verwijderd schreef op 18 mei 2003 @ 12:16:
Ik heb ook een 1100a writer, hij werk(te) perfect, maar sinds een week of 2 heb ik weer windows xp geinstalleerd (ipv windows 2003 server) en nu is mijn cpu load 90-100%, weet iemand hoe het kan, ik heb uren door de forums zitten spitten, maar kan niets vinden... Weet iemand hier een antwoord op, het is verschrikkelijk irri, het duurt 25 min. (dvd fikke op 2.4) en dat gaat allemaal van mijn internettijd af...
Printjes zijn juist wel 100% identiek.. (dat die memory chips anders zijn maakt echt nix uitmajic schreef op 18 May 2003 @ 12:22:
[...]
Ze zijn dus niet identiek...niet dat dat meteen een ramp is.
Sowieso het chipje linksonder is een geheugenbuffer ...en welk merk die is, dat maakt niet uit. Dus die kunnen we scrappen.
Chipje rechtsboven echter (vertikaal aligned) die heeft daadwerkelijke andere type-nummers....nou is het vaak zo met electronica in dit soort apparaten, dat de chipjes gewoon bij een nieuwe serie producten die van de band af rollen gewoon de "pin and protocol compatible" nieuwe versie van een bep. chipje er op gestampt krijgt, omdat deze goedkoper is, maar het zelfde kan bijvoorbeeld.
Dus ook dat niet perse een ramp..maar ze zijn dus niet "100% identiek" zoals gemeld werd op 't net / tweakers nieuws.
Gaat erom of de laserunit ook gelijk is, waarschijnlijk wel.. maar dat is dus afwachten op de eerste echte resultaten.
Verwijderd
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Webgeit schreef op 18 mei 2003 @ 12:16:
Ik heb ook een 1100a writer, hij werk(te) perfect, maar sinds een week of 2 heb ik weer windows xp geinstalleerd (ipv windows 2003 server) en nu is mijn cpu load 90-100%, weet iemand hoe het kan, ik heb uren door de forums zitten spitten, maar kan niets vinden... Weet iemand hier een antwoord op, het is verschrikkelijk irri, het duurt 25 min. (dvd fikke op 2.4) en dat gaat allemaal van mijn internettijd af...
--------------------------------------------------------------------------------
Staat DMA wel aan?
-----
ja, DMA staat aan
Er staat bovenaan een soort (Wit rechts naast NEC) jumperblok of controleblok met:majic schreef op 18 May 2003 @ 12:22:
[...]
Ze zijn dus niet identiek...niet dat dat meteen een ramp is.
M1 M2 M3
J1 J2 J3
S1 S2 S3
1 2 3
Bij de 1100A staat niets aangevinkt en bij de 1300A staat J1 aangevinkt
dus misschien ook en jumper overzetten naast de firmware?
Of zou het een kwaliteitscontrole zijn...
Iwill KK266 R | Amd 1333 266 | Global win wbk38 | 512 Mb M-Tec | 2 x Seagate U 5 40 Gb raid 0 + 2 x Barracuda IV 80 GB raid 0 | Liteon 48x12x48 | Cyberdrive 52 | Radeon 8500 | 3com509 |
Als je dit topic ff leest, dan zie je dat die schijfjes helemaal niet werken.ilovetechno schreef op 19 May 2003 @ 12:08:
Ik heb de 1300. Weet iemand of de Princo 4X -R van Opus op 4X gebrand kunnen worden?
Verwijderd
Zo moeilijk is het toch niet om even te zoeken?Verwijderd schreef op 19 mei 2003 @ 13:11:
waarom wordt er in de openingspost niet een lijstje opgenomen van de schijfjes die wel en niet werken bij de 1100 en de 1300? kan een modje wel ff doen toch?
In 1 minuut gevonden in deze topic:
http://www.kastner-online.de/nd1300a.html
mmm.. verbatim heeft als enige 4x DVD+R medium? Niks verder?lj2000 schreef op 19 mei 2003 @ 13:40:
[...]
Zo moeilijk is het toch niet om even te zoeken?
min plus en alles
AMD64 XP3000+, 1024MB Kingston, ASUS K8V deluxe SE, ATI Radeon 9800 pro Realtek8139 Nic, ITE RAID contr, 2x 80GB Maxtor,2x 160GB sataMaxtor, NEC1300a DVD-r, Samsung DVD/CD-r combo. 21inch crt Compaq
Verwijderd
Het antwoord wat ik overigens zeer snel kreeg vond ik echter wat minder.
Komt er op neer dat ze voorlopig nog niet van plan zijn om ueberhaupt ook maar aan een nieuwe firmware te werken om bv nieuwe dvd media te ondersteunen.
maw: hoop niet op een firmware update, deze zal voorlopig absoluut niet komen
Bah, lekkere support. Had ik dat geweten had ik op een liteon dvd brander gewacht
Ik heb de ND-1100 zaterdag bij informatique gekocht met 10 nashua DVD+R's en tot nu toe doen alle gebrande DVD's (3) het perfect op mijn philips stand alone playerVerwijderd schreef op 19 May 2003 @ 14:38:
Is er iemand waarbij de Nashua DVD+R's wel werken op een ND-1100? Ik heb nu zelf een ND-1100 inclusief 10 Nashua DVD+R's, maar ik heb ze wegens tijd gebrek nog niet uit kunnen testen.
[ Voor 4% gewijzigd door hilgo op 19-05-2003 14:52 ]
Verwijderd
man he kerel, plz vermeld ff je merken dan is toch niet zo moeilijk?Bware81 schreef op 19 mei 2003 @ 14:25:
ik heb de nec 1300 brander en hij werkt perfect nog geen 1 probleem mee gehad en kan er alles mee branden.
min plus en alles
alvast bedankt
Verwijderd
ik volg t ook wel, en kan t ook wel vinden. alleen krijg je vaak vragen waarvan het antwoord in een stuk terug al stondlj2000 schreef op 19 mei 2003 @ 13:40:
[...]
Zo moeilijk is het toch niet om even te zoeken?
Verwijderd
's middags, 13:17... *ding dong*... /me rent naar beneden en doet de deur open, drukt die gast 250,78 euro in zijn klauwen en rent naar boven om de NEC ND1300 te installeren in de PC.
Alles geheel vlekkeloos op 1 foutje van mij na (master/slave jumper niet omgezet
Toen even geboot en gekeken of de brander goed DVD's en CD's las. Wat mij opviel was zijn stilte. Bijna geruisloos leest en schrijft hij.
Daarna naar de stad om DVD + of - R's te kopen. + of - deed me er niet toe. Als het maar fikte en niet te duur was
Uiteindelijk bij Paradigit in Utrecht voor 18,50 10 Nashua DVD+r gekocht die op 2,4 speed konden branden. (Ik ga niet 4 euro uitgeven om 10 minuten eerder klaar te zijn
Toen naar huis... Discjuggler geprobeert.... werkte niet goed...
Toen een DVD-r (ISO) geprobeert....
Ging ook van een lijen dakje. Unpacked, gebrand, klaar. Toen naar beneden... testen in de Pioneer DVD-set en in onze Panasonic DMR-HS2 (HDD/DVD-R/RW/RAM recorder) (beide standalone dus)... Op beide apparaten werd de DVD zonder problemen gelezen en afgespeelt.
Kortom, geen problemen met deze brander. Alles word perfect gelezen in de spelers.
Geslaagde aankoop imo
ook nashua dvd-r ? je had het eerder in je post alleen over de aankoop van 10 +r's..Verwijderd schreef op 19 mei 2003 @ 19:00:
Toen een DVD-r (ISO) geprobeert....
Ging ook van een lijen dakje. Unpacked, gebrand, klaar. Toen naar beneden... testen in de Pioneer DVD-set en in onze Panasonic DMR-HS2 (HDD/DVD-R/RW/RAM recorder) (beide standalone dus)... Op beide apparaten werd de DVD zonder problemen gelezen en afgespeelt.
Kortom, geen problemen met deze brander. Alles word perfect gelezen in de spelers.
Geslaagde aankoop imo
Verwijderd
Dus ISO's. euhm.. hoe leg je dat uit
Een gedownloadde DVD.
heb je ook de laatste 10 minuten van de film gecheckt, aangezien je vaak dingen hoort over schokkerige rommel enzo ;P
[ Voor 53% gewijzigd door fewips op 19-05-2003 19:42 ]
Verwijderd
Ook na hoofdstuk 20? Dacht ik eerst ook, maar na hoofstuk 20 begint ie vaak te stotteren.hilgo schreef op 19 mei 2003 @ 14:52:
[...]
Ik heb de ND-1100 zaterdag bij informatique gekocht met 10 nashua DVD+R's en tot nu toe doen alle gebrande DVD's (3) het perfect op mijn philips stand alone player
Afspelen op mijn oudere stand alone speler is een drama.
Notabene: afspelen van precies dezelfde vob's op nashua +rw gaat prima!
Wat mij betreft zijn de nashua's dus afraders. Ze staan ook niet in de recommended media list van de 1300, elders in deze thread.
Ik heb ze bij Paradigit weer teruggebracht, kreeg zonder probleem mn geld terug.
Getest met:
- nieuwe 1100 (manufactured april 2003)
- dell 8200
- dvdcryptor/dvd2one/nero.28
- yamakawa dvdstandalone
- philips dvd standalone
- dell latitude dvd combo (=toshiba)
- zowel met instelling 4472 als de tip om 4435 te proberen (alhoewel de disney dvd's die ik backup vaak kleiner zijn < 4gb).
het gebruik van de nashua +r voor data lijkt wel goed te gaan. Kan ik eindelijk die hd es opruimen...
edit: 21:31
ben ik op zoek naar een stand alone dvd-speler die de +r goed afspeelt, vind ik dit:
Quote:
I have now a NEC -ND1100 +r/+rw burner
With cheap media (nashua) movie freezes after 10 min or so.
With better media (verbatim,HP,Thats write) playing a DVD+r is almost perfect.
However you have to inform nero to use the UDF 1.02 version.
Do NOT use make DVD video in Nero but choose
DVD-rom UDF/ISO and make 2 folders
AUDIO_TS and VIDEO_TS
Heeft er nog meer iemand positieve ervaring met deze manier van branden op +R??
[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2003 22:26 ]
Verwijderd
Ik had er het volgende bijgenomen : Sentinal DVD-R ( spindel 25 stuk), Nashua DVD+R en een spindel van de wel bekende Princo's
Nu wou ik voor de grap toch ff testen wat voor fout ik zou krijgen met de princo's.
Alcohol 120% vraagt mij dus om de de dvd-r in de recorder te stoppen en ik wacht rustig op de foutmelding....
Begint die hem ineens toch zomaar te fikken!
Komt er dus op neer dat al mijn dvd 's inclusief de Princo's DVD-R prima door mijn NEC1300 worden gebrand.
Dus blijbaar heb ik niet die problemen met verschillende media
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2003 23:14 ]
ja ik had dus precies hetzelfde (zie eerder dit topic) de problemen deden zich alleen voor aan het einde van de schijfVerwijderd schreef op 19 May 2003 @ 19:45:
[...]
Ook na hoofdstuk 20? Dacht ik eerst ook, maar na hoofstuk 20 begint ie vaak te stotteren.
Afspelen op mijn oudere stand alone speler is een drama.
Notabene: afspelen van precies dezelfde vob's op nashua +rw gaat prima!
Wat mij betreft zijn de nashua's dus afraders. Ze staan ook niet in de recommended media list van de 1300, elders in deze thread.
Ik heb ze bij Paradigit weer teruggebracht, kreeg zonder probleem mn geld terug.
ik heb ook getest met verbatim, fuji, platinum, imation em philips DVD+R's en die doen het allemaal perfect (met de nec nd-100a en op de philips DVD755 & 711
[ Voor 4% gewijzigd door FUBAR op 19-05-2003 23:34 ]
ik heb echt zowat alle merken DVD-/+Rs besteld, vandaag binnengekomen maar nog geen brander

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade
Helaas zijn er diverse types Princo in de handel, sommige werken wel, andere niet.Verwijderd schreef op 19 May 2003 @ 23:13:
Komt er dus op neer dat al mijn dvd 's inclusief de Princo's DVD-R prima door mijn NEC1300 worden gebrand.
Dus blijbaar heb ik niet die problemen met verschillende media![]()
![]()
Verwijderd
Plextor (staat voor € 281,- in de pricewatch):

Nec:

[ Voor 9% gewijzigd door OgWok op 20-05-2003 11:34 ]
Heb je het over Princo 4x of 1-2x?
met nd1300 dus neem ik aan ?ravenzod schreef op 20 mei 2003 @ 12:14:
Ik heb trouwens met veel succes Platinum DVD+R op 2.4 gebrand en Ritek Fortis (die zwarte DVD-R op 4x)..
Verwijderd
Het zijn witte princo's. Staat geen snelheid op maar ik denk dat het de 2x speed zijn. Op die snelheid worden ze iig wel gebrand.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2003 13:21 ]
Leef lekker in het nu, er is niks anders
Jezus, ik heb het al eerder op het forum gelezen dat ze dezelfde waren, maar als je dit ziet op de foto's, dan zou je het toch moeten lukken om firmware van de plextor op de nec1100a te zetten. Iemand al geprobeerd of moedig genoeg om het te proberen? Ik heb nog geen nec namelijk.OgWok schreef op 20 May 2003 @ 11:17:
De Plextor PX-504A en de NEC ND-100A zijn dezelfde ( zie FCC id: A3DND-1100A)
Plextor (staat voor € 281,- in de pricewatch):
[afbeelding]
Nec:
[afbeelding]
Het is al geprobeerd en gelukt..Trunksmd schreef op 20 mei 2003 @ 15:52:
[...]
Jezus, ik heb het al eerder op het forum gelezen dat ze dezelfde waren, maar als je dit ziet op de foto's, dan zou je het toch moeten lukken om firmware van de plextor op de nec1100a te zetten. Iemand al geprobeerd of moedig genoeg om het te proberen? Ik heb nog geen nec namelijk.
http://forum.firmware-fla...?t=13809&highlight=px504a
Wat wellicht nog veel interessanter is voor de ND-1000 gebruikers:Zer0 schreef op 20 May 2003 @ 15:57:
[...]
Het is al geprobeerd en gelukt..
http://forum.firmware-fla...?t=13809&highlight=px504a
http://forum.firmware-flash.com/viewtopic.php?t=14135
We zijn er mee beziglj2000 schreef op 20 mei 2003 @ 16:42:
Is er al iemand die meer informatie heeft over het flashen van de 1100 naar de 1300? Op cdfreaks is er nog steeds geen informatie over te vinden...
( We = Ik + forummers van firmware forum)
[ Voor 8% gewijzigd door KBDE op 20-05-2003 16:46 ]
Yep, hiero een keer geprobeerd. Helaas DVD wordt niet gelezen in mijne standaloneHowever you have to inform nero to use the UDF 1.02 version.
Do NOT use make DVD video in Nero but choose
DVD-rom UDF/ISO and make 2 folders
AUDIO_TS and VIDEO_TS
Heeft er nog meer iemand positieve ervaring met deze manier van branden op +R??
Optie DVDVideo in Nero werkt wel goed, maar GearDVD Pro werkt nog steeds het beste
Leef lekker in het nu, er is niks anders
[ Voor 95% gewijzigd door DeadMetal op 20-05-2003 20:48 ]
moet je toch echt even de voorlaatste pagina's beter lezen, daar zijn meerdere mensen die prima werkende dvd's hebben gefixt, ik krijg hopelijk mijn opus levering morgen of overmorgen, dan kan ik ook aan de slag, Nashua DVD+R 2.4 speed doet het iig op de 1300, vanmiddag getest met wat backup rommel, gebrand met Stomp RecordNow MAX in 22 minuutjes, erg relaxedFireFoz schreef op 20 May 2003 @ 20:39:
Ik heb eigenlijk nog niemand (toch) gehoord die dvd-films gecopieerd heeft en die dan ook goed af te spelen waren op een standalone speler...is er iemand die dat wel gelukt is met de 1100 of 1300 ?
Verwijderd
Hmm.. NEC ND-1100A + nashua dvd+r in combinatie met dvd decrypter (rippen + fikken) en instant copy werken tot nu toe bij mij perfect.FireFoz schreef op 20 May 2003 @ 20:39:
Ik heb eigenlijk nog niemand (toch) gehoord die dvd-films gecopieerd heeft en die dan ook goed af te spelen waren op een standalone speler...is er iemand die dat wel gelukt is met de 1100 of 1300 ?
DVD's doen het zelfs in de zogenaamde "yoko" stand alone spelers
ehh duidelijk niet goed gelezen inderdaad, ik backup al mijn DVD's probleemloos met de nec nd-1100a zolang ik maar geen Nashua aanbieding schijfjes gebruikFireFoz schreef op 20 May 2003 @ 20:39:
(in mijn geval van informatique, waar ik ze mocht ruilen voor een ander merk, maar dynabyte heeft dezelfde aanbieding)
[ Voor 13% gewijzigd door FUBAR op 22-05-2003 09:43 ]
Verwijderd
Die van de Dynabyte? (10-pack in slimcase?)FUBAR schreef op 20 May 2003 @ 22:24:
[...]
ehh duidelijk niet goed gelezen inderdaad, ik backup al mijn DVD's probleemloos met de nec nd-100a zolang ik maar geen Nashua aanbieding schijfjes gebruik
Werken hier dus perfect.
Alhoewel ik als deze opzijn toch wel over wil stappen op verbatim of philips.
Toch iets meer vertrouwen in die merken als het op media aankomt
Verwijderd
Zoals hier boven al staat: [onzin]. Ook ik kan bevestigen dat het prima lukt! In 1 uurtje ben je klaar (dvdcryptor/dvd2one/nero). Resultaat is perfect.FireFoz schreef op 20 mei 2003 @ 20:39:
Alleen die nashua dvd +r aanbieding schijfjes (10 voor 18,- ) zijn discutabel
Verwijderd
Hmmm, de combinatie smartripper, dvd2one en nero werkt hier anders perfect om een copietje te draaien.FireFoz schreef op 20 mei 2003 @ 20:39:
Met de Nashua's ( van de aanbieding) is mij dit echter nog niet gelukt.
5 achtereenvolgende DVD+R's hadden allemaal hetzelfde probleem. Na een bepaalde tijd begint de film te stotteren of stopt er zelfs helemaal mee. Dit verschijnsel treedt soms al na 60% van de film, soms pas in het laatste stukje van de film.
Dit probleem treedt op in mij ( 2 stuks) stand alone DVD spelers alsook in mijn ( Samsung) PC DVD speler.
Met Fuji schijven helemaal geen problemen gehad. Stuk voor stuk perfecte kopieen
Verwijderd
Ik heb nu al 167 datawrites gebrand (nog effuh dubbelcheck, yups 167 stuks al)
en nog geen enkele error, en tot nu toe nog geen enkele standalone speler gehad die niet met die schijfies om kon gaan (sony, philips, samsung, JVC, Pioneer, Panasonic, Harmon Kardon)
en ze zijn nog vetgoedkoop ook €38,50 per spindel van 25, misschien ergens anders wel weer goedkoper, maar goed de shop is makkelijk bereikbaar voor me, dus ik vind het wel best.
Ik heb trouwens ook die NEc +R brander
Verwijderd
Dit ging goed. Het was echter geen film, maar gewoon data.
Ik heb gebrand op 4x met RecordNow Max. Verificatie van data ging goed. DVDtje leest ook goed in een LiteOn-163 en in een Pioneer DVD-rom.
Wellicht liggen de problemen die somiggen hebben aan Nero?
Verwijderd
zorg dat je de laatste versie hebt van Nero 5.5.10.28 ( of de een na laatste 5.5.10.20)
Ik weet niet wat er verandert is in die laatste 2 versies, maar heb in ieder geval geen problemen meer (had zelf eerst ook problemen, en ben toen op deze oplossing gestuit)
jammer alleen dat die brander nu nog goedkoper is dan toen ik 'm gekocht heb, en das nog geen anderhalve maand terug.... maar goed, ik heb mijn spelertje allaaaannng eruit <no comment...
Verwijderd
Die Nashua DVDtjes zijn ook heel goed, maar wel duurder en uit eigen testen, heb ik geen verschil gemerkt met de Nashua's en de Datawrites.Verwijderd schreef op 21 May 2003 @ 00:47:
Ik heb vandaag een Nashua DVD+R gebrand met mijn gloednieuwe NEC 1300.
Dit ging goed. Het was echter geen film, maar gewoon data.
Ik heb gebrand op 4x met RecordNow Max. Verificatie van data ging goed. DVDtje leest ook goed in een LiteOn-163 en in een Pioneer DVD-rom.
Wellicht liggen de problemen die somiggen hebben aan Nero?
Iemand trouwens een idee wat nou de standaard lay-out van een data-dvd hoort te zijn. Ik dacht (micro)udf1.02/iso9660(joliet) bridge-formaat. Maar in Nero staat ISO9660 bovenaan. Dat is ook de enige nero compilatie waar ik opties voor multisessie tegenkom
Lekker omslachtig om zo een DVD5 te kopieerenIk heb tot nu toe alleen op een hp dvd+rw een film weggezet. Origineel was toevallig een dvd5 schijf, dus alleen smartripper en vervolgens een dvd-video met Nero (.28).
DVDDecrypter eerst ISO Read en daarna ISO Write.
Werkt een stuk makkelijker en sneller.
En een origineel kopie.
Verwijderd
Dit topic is gesloten.