'tis heel simpel. In het bedrijf waar ik werk was er ook veel verwarring over; we leveren de NEC's. Alle info die hieronder staat komt rechtstreeks van NEC/leverancier vandaan en is vrijwel zeker correct!
De 1100A heeft voor heel wat opschudding gezorgt. Oorspronkelijk zou dit een 4 speed + en - brander worden. Dat was het oorspronkelijk ook, echter het -R(W) gedeelte functioneerde niet naar behoren. Wat is nou gebeurd; het -R(W) gedeelte is uitgeschakeld en de 1100A is tegenwoordig niets meer dan een 4 speed +R(W) brander.
De 1300A is de nieuwe NEC brander, het is wat de 1100A moest wezen. Oftewel, een 4 speed + en - brander. Deze doet wel z'n werk zoals het hoort. Diegenen die hopen door middel van een firmware update zijn 1100A te 'upgraden' naar een 1300A moet ik dus helaas teleurstellen, dit gaat echt niet werken. Er komt ook geen -R(W) firmware voor de 1100A uit. De 1300A en 1100A zijn hardware-matig echt anders. Dit gaat echt niet werken.
Kort samengevat, wil je 4x + en -, dan moet je voor de 1300A gaan. Wil je 2x +, dan heb je genoeg aan de 1000A. 4x +R dan de 1100A of 1090A. (=OEM versie van de 1100A) Heb je een 1100A en wil je - branden, dan heb je een probleem, dat gaat niet en zal ook nooit gaan.
Om 't nog wat makkelijker te maken, de 1300A is in Japan op de markt als 1100A. Dus heb je een 1100A in Japan gekocht, dan kan je wel + en - op 4 speed branden. In Japan was de 1100A namelijk nog niet gereleased, voordat de problemen met het branden van -R aan het licht kwamen.
Nog een leuk ander detail; de Plextor PX504A, de 4x +R(W) brander van Plextor. Kijk eens goed naar het FCC-ID op het etiket van deze brander. Wat staat daar '1100A'. Wat onderzoek gedaan en wat bleek: De Plextor PX505A is opgebouwd rondom de 1100A van NEC, de 4x +R(W) dus. Alleen met Plextor tray, firmware en andere gadgets.
Snappen jullie het allemaal nog?

'tis even wat tekst, maar dan moet het duidelijk zijn lijkt me.
---edit---- ff wat typo's verbeterd, zag zelf het bos ook niet meer door alle type nr's en -, + en 2/4'tjes
http://www.necd.de/productoverview.php?id=666
kijk daar maar eens, daar staan de spec sheets van de 1100A en de 1300A, zoals ze overal verkrijbaar zijn, behalve in Japan dan.
[
Voor 35% gewijzigd door
oCe op 26-03-2003 19:04
]
-I am Jack's wasted life.