[Ervaringen] NEC ND-1100(A)/1300 DVD branders

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 2.151 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim1981
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 15:32
Als je een dvd film brandt, krijg je dan exact een zelfde copie, dus ook met DD5.1/Dts geluid?
en met PS2 spellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QSYS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-08 15:19
als je dvd shrink gebruikt lukken de films wel, ps2 weet ik zo niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier een link naar een BITSETTER:

Apply Compatibility Bitsettings / Book Type Field using a DVD+R/+RW PC drive.

Misschien dat dit een handig progje is ik ben helaas te laat om dit te testen heb de drive al retour gebracht naar Informatique.

http://www.dvdplusrw.org/resources/bitsettings_pc.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibby
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-08-2018
Hier een link naar een BITSETTER:

Apply Compatibility Bitsettings / Book Type Field using a DVD+R/+RW PC drive.

Misschien dat dit een handig progje is ik ben helaas te laat om dit te testen heb de drive al retour gebracht naar Informatique.
Werkt niet met NEC drives :(

Maar is ook niet nodig voor een een NEC drive :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje van mij:
Ik heb ook de NEC ND-1100(A) sinds gisteren. Ik heb 2 Data-DVD's gebrand wat op zich allemaal wel goed ging. Alleen, als ik ze benader in de NEC gaat alles snel maar als ik ze in een van mijn andere DVD-rom spelers doe (Pioneer 115 & Lite-ON) gaat het zeer langzaam en moet ze veel opnieuw lezen etc. DVD's waren Nashua's.

Ligt dit aan de DVD-rom's , de Nashua's (welke dan ?) of aan de NEC ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredgroes
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 20:35
Vandaag voor het eerst een back up gemaakt van The Matrix met dvd2one en dit alles gebrand op een RW van Nashua

Eerste poging: t/m het branden alles goed. Daarna afspelen in mijn Hiteker DVD speler. Ging goed t/m chapter 37 van de 38 en bleef daarna hangen.

Tweede poging: In DVD2one de totale aantal mb's teruggebracht naar 4375 en daarna weer gebrand op een RW van Nashua. Geen problemen meer met afspelen in mijn DVD speler

Daarna de test gedaan met iemand van de familie om te zien of er kwaliteits verschil was. Mijn moeder kon geen verschil zien tussen het origineel en de backup.

Het enige wat ik jammer van DVD2one dat je er niet voor kan kiezen om het begin menu mee te kopieren. Misschien iets voor in een volgende release.

Ben al met al tevreden over de NEC brander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook de NEC ND-1100A sinds vrijdag en al wat gebrand heb philip dvd+r gebruikt dat ging perfect ook de DVD+RW van more en arita pakt ie zonder problemen.
Dus een goede brander voor weinig geld top ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFY
  • Laatst online: 03-09 08:37

DFY

Sja...

NOG een positief bericht: hij zou geen CD-TEXT schrijven.... nou WEL dus!!!! :D :D
Kwam er net per toeval achter toen ik een audio cd'tje ging kopieren en 'm in m'n Sony CD speler stopte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb sind afgelopen dinsdag de NEC 1100. Ik heb hem gehaalt bij Alternate voor € 189. Mijn bevindingen over deze brander zijn top. Ik heb al diverse backups gemaakt van mijn PS2 Games en een aantal DVD's. Kortom een aanrader ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

* hier stond dus een vrij nutteloos bericht :/

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2003 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 04:42
Ik heb hier nogal vreemde problemen met een gloednieuwe panasonic S35 dvd speler in combinatie met een nec 1100ad. Ik heb nu al zo'n 5 films gebrand op zowel Datawrite DVD +r 's als op Nashu dvd+rw's maar beiden geven hetzelfde probleem. De films werken op zich wel en de dvd speler leest ze gewoon maar er zitten bij elke film op een aantal punten even wat haperingen, net alsof dat de dvd daar niet goed gelezen kan worden > blokkerig en beeld slaat over. Ligt dit aan de brander, de speler, de media of misschien wel iets wat ik over het hoofd zie (allemaal gebrand met nero ).

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodweep
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-06-2023
Gebruik eens andere media, en als het probleem nog steeds voor komt, dan ligt het aan je dvdspeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibby
Verwijderd schreef op 26 March 2003 @ 14:33:
[...]

€260?!!!!!! Dan zou ik me toch behoorlijk genaaid voelen. Ik ben hem vandaag ook binnengekregen, maar ik er slecht €218,- voor betaald!
En dan te bedenken dat ze al zo'n 4 weken worden aangeboden voor maar € 189 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

psychodweep schreef op 29 April 2003 @ 17:14:
[...]

Waar heb je dat gevonden (dat die NEC1100 2 jaar garantie heeft) ?
Klein beetje late reactie, maar op mijn bonnetje van Yorcom staat dat ik 2 jaar garantie heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FUBAR
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-09 17:41

FUBAR

F*ed up beyond all recognition

kan deze brander ook sd2 cd's kopieeren met clonecd?

To be, or not to ...ehh.... what was the question?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 20:54
Zooo.. plextor heeft een firmware update gereleased... wie oh wie is er al in geslaagd dit met succes in een nec te flashen ? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:51
Ga 't misschien wel proberen. Tis een kleine moeite. Moet alleen nog uitzoeken hoe we 't gaan doen. Misschien die thirdparty flasher die bij plextor te downloaden is. De binary kan je gewoon met winzip uit de executable van plextor halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBDE
PROnline schreef op 07 May 2003 @ 22:00:
Ga 't misschien wel proberen. Tis een kleine moeite. Moet alleen nog uitzoeken hoe we 't gaan doen. Misschien die thirdparty flasher die bij plextor te downloaden is. De binary kan je gewoon met winzip uit de executable van plextor halen.
Jip klopt.

Evt is die windows flasher ook aan te passen. (zal wel ergens die string in staan)
Ini file aanpassen werkt in elk geval niet... zo gemakkelijk is het dan toch weer net niet :P
Verder heb ik nog niet getest.

Maar die binary zit er inderdaad gewoon los bij, dus die zou makkelijk met een andere flasher te flashen moeten zijn. (bv een officiele flasher van nec ofzo als die tenminste ooit eens een firmware update uitbrengen 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim1981
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 15:32
Verwijderd schreef op 05 May 2003 @ 15:34:
Heb sind afgelopen dinsdag de NEC 1100. Ik heb hem gehaalt bij Alternate voor € 189. Mijn bevindingen over deze brander zijn top. Ik heb al diverse backups gemaakt van mijn PS2 Games en een aantal DVD's. Kortom een aanrader ;)
Hoe en met welk programma heb je gebruik gemaakt voor het maken van backup's van ps2 games?

[ Voor 5% gewijzigd door tim1981 op 07-05-2003 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

KBDE schreef op 07 May 2003 @ 22:31:
[...]

Jip klopt.

Evt is die windows flasher ook aan te passen. (zal wel ergens die string in staan)
Ini file aanpassen werkt in elk geval niet... zo gemakkelijk is het dan toch weer net niet :P
Verder heb ik nog niet getest.

Maar die binary zit er inderdaad gewoon los bij, dus die zou makkelijk met een andere flasher te flashen moeten zijn. (bv een officiele flasher van nec ofzo als die tenminste ooit eens een firmware update uitbrengen 8)7 )
Waarom zou je hem willen flashen met een plextor firmware? Wat voor voordelen brengt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedemorgen Forummers,

Ik heb deze brander al geruime tijd in huis en ik gebruik hem in combinatie met NERO Enterprise. Ik heb al een aantal +R's en +RW's van verschillende merken gebrand en nog 0,0 problemen gehad :*) ...... Ongeveer al 50 backups gemaakt van films en een paar spelletjes.

8) TOP APPARAAT 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Verwijderd schreef op 08 mei 2003 @ 09:18:
Goedemorgen Forummers,

Ik heb deze brander al geruime tijd in huis en ik gebruik hem in combinatie met NERO Enterprise. Ik heb al een aantal +R's en +RW's van verschillende merken gebrand en nog 0,0 problemen gehad :*) ...... Ongeveer al 50 backups gemaakt van films en een paar spelletjes.

8) TOP APPARAAT 8)
precies.. bij mij ook.. dus waarom willen mensen hier dan een firmware upgrade?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trunksmd
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-06 12:17
Dat komt omdat het tweakers zijn en hun lijfspreuk is:
If it ain't broken, fix it till it's broken B) Ofwel: als alles goed loopt, net zo lang klungelen en updaten, totdat er wel problemen ontstaan. Dan hebben ze tenminste problemen om op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Trunksmd schreef op 08 May 2003 @ 11:32:
Dat komt omdat het tweakers zijn en hun lijfspreuk is:
If it ain't broken, fix it till it's broken B) Ofwel: als alles goed loopt, net zo lang klungelen en updaten, totdat er wel problemen ontstaan. Dan hebben ze tenminste problemen om op te lossen.
Ja OK.. maar het moet meestal toch wel wat voordelen geven doorgaans (iets sneller of zo.. meer mogelijkheden.. whatever)... maar ik zie dus de voordelen niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 02-09 22:56
Hmmmm, de ND-1300 begint ook betaalbaar te worden, 285 euro bij ACI computers. Is net als de Sony een dual brander, brandt DVD-R en DVD+R, beide op 4 speed. (275 euro bij Snogard.de in Aken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net mijn order bij My Electronics veranderd. Had daar een Sony DRU-510A in bestelling staan. Maar daar wacht ik nu al zo lang op. :(
Ik kon mijn order gewoon veranderen naar een NEC-1300A. En Ja.... Die krijgen ze Dinsdag binnen :) Dus als het goed is ben ik volgende week lekker aan het vikken :)

Kreeg tevens van hun een mailtje of ik bij mijn NEC-1300A een DVD bundel wilde hebben voor €65.

10st. DVD-R 4x speed
2st. DVD+R 4x speed
2st. DVD-RW 2x speed
5st. DVD+RW 2,4x speed

Die heb ik er ook maar meteen bij besteld :)
Ik kan niet wachten... het is zo dicht bij... lijkt wel of Sinterklaas weer in het land is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:43
En nu maar hopen dat dit geen sony farce word...... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nOLoGIc
  • Laatst online: 05-07 14:15
Misschien is het al voorbij gekomen, maar heeft iemand al DVD+R 4x media op 4x gebrand met de ND-1100A :?
Ik heb de drive net 1,5 uur in m'n bak zitten. Werkt in 1 keer zoals het hoort. Ik heb intussen een multisessie data-dvd en een dvd-video op RW gezet.
Ik vind het wel vreemd dat Nero aangeeft dat het een 2,4x drive is. Dat is dus zonder disc in de drive! Wanneer je dat met een CD-brander doet geeft ie wel altijd de maximum speed. Ik heb alleen 2,4 DVD+R(W) liggen, dus kan ook niet checken of ie wel 4 x aangeeft met een 4x disc in de drive. Iemand anders hopelijk wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

mm strange.. ik heb hier platinum DVD+R waarvan ik dacht dat deze ook 4x waren.. maar ook geprobeerd.. alleen 2,4x...
Ik gebruik Nero ahead 5.5.10.15a.. moeten we alweer naar een nieuwere versie?
Iemand die al wel 4x heeft gebrand??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famoso
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Famoso

Delay no more.

Ik heb met Verbatims gebrand, hij gaf hierbij aan dat het 2.4x was maar brandde binnen 15 minuten. Ik heb ze nu van TDK gekocht, ook hierbij geeft Nero aan dat er op 2.4x gebrand wordt maar hij doet er nu zo ongeveer 20 minuten over. Volgens mij brandde hij die Verbatim gewoon op 4x maar werd het verkeerd aangegeven.

Half twaalf in een oud café. Twee mannen ruiken naar pis, dertien naar hachee. Dat haalt de pis dus nooit meer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nOLoGIc
Ik heb intussen de laatste versie van Padus DiscJuggler erop staan en die ziet iig 4x max write speed. Het zal wel goed zijn. Nu hopen dat 4x media snel goedkoper worden :)

Weet iemand trouwens een goede guide voor DVD branden. Ik wil het fijne weten van de verschillende formaten (UDF, ISO9660 etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebbie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-09 14:56
Ik denk dat je op http://www.dvdrhelp.com hier heel wat over kunt vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mennoo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 12:09
henkleerssen schreef op 10 mei 2003 @ 19:36:
mm strange.. ik heb hier platinum DVD+R waarvan ik dacht dat deze ook 4x waren.. maar ook geprobeerd.. alleen 2,4x...
Ik gebruik Nero ahead 5.5.10.15a.. moeten we alweer naar een nieuwere versie?
Iemand die al wel 4x heeft gebrand??
Ik heb zelf totaal geen verstand van dvd tjes branden, maar wat je misschien wel effe zou kunnen proberen is om effe een registerkey van nero te veranderen zodat je de aktuele brandsnelheid kan zien.
Op die manier kan je precies zien op welke snelheid nero aan het branden is. Want standaard zie je alleen de maximale snelheid staan

Check deze site voor meer info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RDX
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-01 07:34

RDX

Even een vraagje.
Wanneer ik een dvd brand met Instantcopy dan brandt het lampje van de NEC-1100A niet constant (gaat soms uit, tegelijk met de hdd-lampje) De DVD's doen het prima, maar dit lijkt op een buffer-underrun. Als ik een dvd-video brand met Nero blijft het lampje wel constant branden.
Ik heb overiges W2K XP1800+ (1666MHz OC) 768MB DDR PC2700.
Nu heb ik wel aan dezelfde kabel als mijn NEC een oudere DVD-speler hangen, maar zoals ik al zei onder Nero blijft het lampje wel branden gedurende de hele fik sessies.
En nou niet gaan zeuren over het feit dat ik Instantcopy niet meer moet gebruiken. Ik wil gewoon weten of iemand anders dezelfde ervaring heeft.

(maar als iemand een url heeft met een mooie guide om complete dvd's te backuppen met menu's en al dan zie ik hem wel voorbij komen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredgroes
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 20:35
voor backup van complete dvd's (zelf dual layer) check www.dvdrhelp.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibby
Inderdaad strange want Platinum maakt nog geen 4x DVD+R 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

mennoo schreef op 11 mei 2003 @ 13:17:
[...]

Ik heb zelf totaal geen verstand van dvd tjes branden, maar wat je misschien wel effe zou kunnen proberen is om effe een registerkey van nero te veranderen zodat je de aktuele brandsnelheid kan zien.
Op die manier kan je precies zien op welke snelheid nero aan het branden is. Want standaard zie je alleen de maximale snelheid staan

Check deze site voor meer info
Werkt dat ook met de mijn versie dan denk je? .. ik ga eens kijken..
Ibby2 schreef op 11 May 2003 @ 21:52:
[...]

Inderdaad strange want Platinum maakt nog geen 4x DVD+R 8)7
Ok dat zou het dan kunnen zijn.. meende van wel ..( :? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FUBAR

FUBAR

ik heb het ook al bij software gepost maar: ik gebruik deze fijne nec samen met nero (5.5.10.20? nieuwste?) maar ik kanzelf de schrijfsnelheid niet aanpassen

met RW doet hij het prima op 2.4X en die spelen perfect op mijn losse philips DVD 755&711
alleen met de nahua DVD+r (10 pak van informatique) op 2.4X gaat de film aan het eind stotteren opde standalone
iemand een idee?, is de media gewoon slecht?
en kan ik dat ding niet op 1X laten branden? zodat hij het misschien toch goed doet?

ook vreemd: je kan nero de speed laten testen voor het branden en dan geeft hij 2.0X aan
bij de RW's die het op 2.4X probleemloos doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

prijs, andere branders die + en - kunnen branden.. ja leuk....maar weer ff ontopic (ervaringen enzo ..no offense intended..)..
Die Nec1100A.. wie heeft al op 4x gebrand? En met welke media? Ik heb het nog niemand zien doen hier (including moi)... die registry tip.. zoals eerder gesteld dat je de echte nero burnspeed kunt aan laten geven.. heeft neit het gewenste effect..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

op dit forum zijn er een aantal lieden in geslaagd de plextor firmware in hun NEC te krijgen

link: http://forum.rpc1.org/viewtopic.php?t=13825

en: http://forum.rpc1.org/viewtopic.php?t=13809

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2003 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSurf
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:12
Het is nog niet duidelijk of die Plextor firmware update het toelaat om dan met je NEC het booktype van een DVD+RW (achteraf) te veranderen (van DVD+RW naar DVD-ROM). Een gebrande DVD+RW doet het nu niet op mijn stand-alone Pioneer DV525..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBDE
Verwijderd schreef op 13 May 2003 @ 11:31:
op dit forum zijn er een aantal lieden in geslaagd de plextor firmware in hun NEC te krijgen

link: http://forum.rpc1.org/viewtopic.php?t=13825

en: http://forum.rpc1.org/viewtopic.php?t=13809
Jip, zag het een hele tijd geleden al...
Er is echter nog steeds geen manier om je huidige firmware te backuppen.

Dus voordat dit mogelijk is ga ik geen andere firmware's flashen.
Better safe then sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoezo? je kan toch de firmware van NEC zelf downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBDE
Verwijderd schreef op 13 mei 2003 @ 17:14:
hoezo? je kan toch de firmware van NEC zelf downloaden?
Sorry .. maar waar dat dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FUBAR schreef op 13 May 2003 @ 11:01:
ik heb het ook al bij software gepost maar: ik gebruik deze fijne nec samen met nero (5.5.10.20? nieuwste?) maar ik kanzelf de schrijfsnelheid niet aanpassen

met RW doet hij het prima op 2.4X en die spelen perfect op mijn losse philips DVD 755&711
alleen met de nahua DVD+r (10 pak van informatique) op 2.4X gaat de film aan het eind stotteren opde standalone
iemand een idee?, is de media gewoon slecht?
en kan ik dat ding niet op 1X laten branden? zodat hij het misschien toch goed doet?

ook vreemd: je kan nero de speed laten testen voor het branden en dan geeft hij 2.0X aan
bij de RW's die het op 2.4X probleemloos doen?
De Nashua DVD+R's geven bij mijn NEC brander ook problemen aan het einde van een film :'(

Op dezelfde wijze "behandelde" Fuji DVD+R's hebben geen enkel probleem.

( test tot 3x toe herhaald, 3x hetzelfde probleem bij Nashua, 3x geen probleem met Fuji)

Voor mij dus geen Nashua meer, nu alleen nog op zoek naar goede kwaliteit DVD+R's voor een redelijke prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AwesomE
  • Laatst online: 29-05 13:01
hmm ik heb net ook 2 doosjes Nashuas gehaald, wel vreemd dat ze opeens zo goedkoop zijn. Verder heb ik voorheen platinums gehad en dat gaat wel goed met films.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Laatst online: 14:49
FUBAR schreef op 13 May 2003 @ 11:01:
Ik heb een NEC 1300A (van de actie bij Informatique) en heb zojuist een film gebrand op Verbatim DVD+R.
En hij stottert niet alleen op het eind , maar het lijkt wel bij elke nieuwe chapter even te stotteren.
Het kan natuurlijk ook gewoon een storing zijn in de download of rip, maar ik vond het wel toevallig dat jullie ook stotteringen hebben. Of hebben we allemaal 007 gedownload en gebrand :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RDX

RDX

BigSurf schreef op 13 mei 2003 @ 14:13:
Het is nog niet duidelijk of die Plextor firmware update het toelaat om dan met je NEC het booktype van een DVD+RW (achteraf) te veranderen (van DVD+RW naar DVD-ROM). Een gebrande DVD+RW doet het nu niet op mijn stand-alone Pioneer DV525..
Gebruik DVDinfo eens en vertel ons eens wat die zegt over de booktype en mediatype en MFr ID van je DVD+RW (moet al iets op gebrand zijn om dit te zien). Ik weet niet of je alle posts gelezen heb, maar ik moet DVD+RW eerst formatteren (quick erasen) in mijn ND-1100A voordat ik een film fik. Anders pakt mijn DV717 ze niet. (in ieder geval als ik fik met InstantCopy).

DVD+R wordt gefikt als DVD-ROM bij mij
DVD+RW wordt gefikt als DVD+RW er werkt dan ook in mijn DV717 (als InstantCopy icm met mijn ND-1100A de MFrID en mediatype niet verne*kt.)

Nog een vraag. Brand bij jullie het lampje van de ND-1100A heel te tijd tijdens het fikken (bij ieder programma)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nOLoGIc
RDX schreef op 13 May 2003 @ 23:34:
[...]
Nog een vraag. Brand bij jullie het lampje van de ND-1100A heel te tijd tijdens het fikken (bij ieder programma)?
Ja. Sowieso met Nero, maar volgens mij ook bij DiscJuggler en RecordNow.
Die laatste twee geven wel allebei een buffer underrun bij het finishen ( :? ) van een (volgepropte) DVD :( Rare is dat DJ ruim 11 MB free space geeft bij een compilatie die volgens Nero 5 MB te groot is :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
  • Laatst online: 06-09 06:49
nou guys, ik heb een freecom fikker gekocht, en windows herkend hem als een NEC burner :( weet iemand dit? niet dat ik er ontevreden over ben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nu ook al een aantal weken de NEC 1100A. Heb er tot van de week geen problemen mee gehad. Alleen Nashua DVD+R blijven hangen halve wegen. Van het weekend echt kreeg ik het probleem dat hij CD's meer wilt lezen. DVD's geven geen problemen. Kga er zo even mee terug :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:27

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Don3k schreef op 14 May 2003 @ 00:44:
nou guys, ik heb een freecom fikker gekocht, en windows herkend hem als een NEC burner :( weet iemand dit? niet dat ik er ontevreden over ben :P
Dat klopt, Freecom DVD-branders zijn intern gewoon van NEC :*)

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat heeft het eigenlijk voor nut om 100 euro meer te betalen voor die 1300 versie? Het is natuurlijk een leuke extra om DVD-R(W) te kunnen branden, maar DVD+R(W) compatibiliteit is volgens mij voldoende. Wat kun je met DVD-R(W) wat je met DVD+R(W) niet kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 May 2003 @ 11:21:
Wat heeft het eigenlijk voor nut om 100 euro meer te betalen voor die 1300 versie? Het is natuurlijk een leuke extra om DVD-R(W) te kunnen branden, maar DVD+R(W) compatibiliteit is volgens mij voldoende. Wat kun je met DVD-R(W) wat je met DVD+R(W) niet kan?
dvd-r is een stuk goedkoper en meer compatible in stand-alone dvdspelers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar nu even terugkomend op de NEC ND-1300
jullie kopen nog liever een sony dru-500ax dan deze nec.
lees het volgende topic maar eens, daar wordt je niet blij van.

http://forum.rpc1.org/viewtopic.php?t=13948

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 mei 2003 @ 11:31:
[...]

dvd-r is een stuk goedkoper en meer compatible in stand-alone dvdspelers
De ontwikkelingen op DVD gebied heb ik al een tijdje niet meer zo goed gevolgd, maar DVD+R had toch juist de grootste compatibiliteit met DVD players? En is DVD-R(W) echt zoveel goedkoper? Op informatique zie ik bij de schijfjes niet echt grote prijsverschillen en daarnaast zie ik dat DVD+R(W) een groter aanbod heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat mijn ervaringen zijn qua + en - dvd r's is:
het maakt bij alle dvd stand alone spelers niet uit of het + of - is,
alleen de "qualiteit" van het dvd'tje maakt uit.

Ik gebruik nu platinum DVD+R en heb nog geen dvd speler gezien die de dvd NIET las.

Het is wel dat de 4x DVD-R's stukke goedkoper zijn dan + variant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 May 2003 @ 11:33:
maar nu even terugkomend op de NEC ND-1300
jullie kopen nog liever een sony dru-500ax dan deze nec.
lees het volgende topic maar eens, daar wordt je niet blij van.

http://forum.rpc1.org/viewtopic.php?t=13948
Hier word ik inderdaad niet blij van. Hebben mensen met de 1100 variant ook problemen met sommige media?

Is er trouwens al meer bekend over de uiteindelijke DVD standaard? Het lijkt me namelijk erg lullig als ik nu een 1100 koop, en als dan over een paar jaar blijkt dat ze kappen met DVD+R(W) ondersteuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
  • Laatst online: 12-09 08:34
Verwijderd schreef op 14 May 2003 @ 11:54:
Is er trouwens al meer bekend over de uiteindelijke DVD standaard? Het lijkt me namelijk erg lullig als ik nu een 1100 koop, en als dan over een paar jaar blijkt dat ze kappen met DVD+R(W) ondersteuning.
Ach, zo'n 1100 kost nu 189,-. Dus zelfs als de standaard over 3 jaar anders is (of als er zelfs een hele nieuwe generatie 'disc-achtigen' gebruikt gaat worden) heb je je kosten er wel weer uit toch? De afschrijftijd van de meeste PC apparatuur is sowieso maar een paar jaar toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eborn schreef op 14 mei 2003 @ 12:08:
[...]
Ach, zo'n 1100 kost nu 189,-. Dus zelfs als de standaard over 3 jaar anders is (of als er zelfs een hele nieuwe generatie 'disc-achtigen' gebruikt gaat worden) heb je je kosten er wel weer uit toch? De afschrijftijd van de meeste PC apparatuur is sowieso maar een paar jaar toch? :)
Daar heb je wel gelijk in, maar ik zou het toch fijn vinden als mijn verzameling DVD's over een tijdje nog te lezen is buiten mijn PC. Net zoals ik het fijn vind dat normale CD's al jaren goed te lezen zijn. En dit laatste zal zeer waarschijnlijk nog een hele tijd zo blijven.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2003 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
  • Laatst online: 12-09 08:34
Verwijderd schreef op 14 May 2003 @ 12:13:
Daar heb je wel gelijk in, maar ik zou het toch fijn vinden als mijn verzameling DVD's over een tijdje nog te lezen is buiten mijn PC. Net zoals ik het fijn vind dat normale CD's al jaren goed te lezen zijn. En dit laatste zal zeer waarschijnlijk nog een hele tijd zo blijven.
Ach, de meeste DVD spelers hebben sowieso toch wel ondersteuning voor zowel plus als min? Vooral de Made in Taiwan merken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fewips
  • Laatst online: 12-08 20:36

fewips

Huurautospecialist

plus (+) heeft algemeen gezien meeste toekomst omdat meer fabrikanten hun vertrouwen daarover hebben uitgesproken maar omdat min (-) voorlopig nog iets goedkoper is en prima compatible met bijna alle standalones is die standaard ook nog populair, dus is het handig als je nu een dvd fikker koopt +/- te nemen zodat je beide kanten op kunt al naar gelang de situatie..
jammer dat die sony nauwelijks leverbaar is en dat de nd1300 dus veel media klachten krijgt ;(

Reisplannen met EV? Lees mijn nieuwsbrief en blog! electricfelix.com - FeWipS®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga de knoop doorhakken, en ik bestel gewoon de 1100 versie :)

Wat zal ik blij zijn als ik eindelijk van +- 15GB aan data op mijn harddisk verlost ben. Ik heb nooit zin gehad om die zooi op CD's te zetten, omdat dit zoveel tijd zou kosten, nl. het branden van 22 CD's. Nu ben ik met 4 DVDtjes klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FUBAR

FUBAR

Verwijderd schreef op 14 May 2003 @ 08:54:
Heb nu ook al een aantal weken de NEC 1100A. Heb er tot van de week geen problemen mee gehad. Alleen Nashua DVD+R blijven hangen halve wegen. Van het weekend echt kreeg ik het probleem dat hij CD's meer wilt lezen. DVD's geven geen problemen. Kga er zo even mee terug :(
hee! klinkt bekent, bij mij doen die Nashua DVD+R schijven het ook niet lekker
je hebt hem zeker ook bij informatique vandaan of niet?

kan je het hier even melden wat ze bij de winkel te zeggen hadden op jouw klacht?
of mail me even: mailnaarmaarten@wanadoo.nl

ik heb al 5 nahua's verpest door met verschillende proggie's te branden maar het reslutaat is dat de 2e helft altijd begint te schokken bij DVD kopies
hoewel het met de philips DVD+RW schijven foutloos gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Roelski
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-09 21:02

Dr.Roelski

Walk on ....

Heb een NEC ND-1300 gekocht bij ACI.
Gelijk DVD+RW van HP (C8008A) erbij gehaald.
Krijg ze alleen niet gefikt of ge-erased: Nero (5.5.10.28a) geeft na +/- 20 sec. "illegal media" foutmelding. Blijkt ook niet op de officiele "supported media" lijst te staan.

Vriend had zelfde probleem: heeft de schijfjes wel kunnen erasen op een Sony DRU500.
Hierna kon hij ze WEL gebruiken op de NEC! 8)7

Iemand anders ervaringen met de HP C8008A DVD+RW (ook incombinatie met de NEC)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hee! klinkt bekent, bij mij doen die Nashua DVD+R schijven het ook niet lekker
je hebt hem zeker ook bij informatique vandaan of niet?
Ik heb zojuist de NEC ND-1100 plus een pak van 10 Nashua DVD+R's besteld bij Informatique, en als ik dit nu lees begin ik te twijfelen of dit wel zo verstandig was. Wat voor problemen heb je precies? En doen ze het steeds niet, of is het incidenteel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik begrijp nu dus wel waarom die nashua's in de aanbieding zijn.....

koop gewoon datawrite dvd+r bij opus. dat is goedkoop en goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nOLoGIc
Dr.Roelski schreef op 14 mei 2003 @ 14:31:
Ik heb 5 hp dvd+rw "geleend" van m'n werk en al meermaals beschreven en quick erased in m'n ND-1100A. Werkt goed. Het zijn wel crap schijven. De hp (!) dvd-200i op m'n werk is er zwaar van over z'n nek van gegaan. Begon met schrijven, maar stond even later loeihard te ratelen en de machine hing compleet. Een andere disk wilde niet meer erasen: gaf steeds "power calibration error".

[ Voor 12% gewijzigd door nOLoGIc op 14-05-2003 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nOLoGIc
verkeerd geklikt

[ Voor 95% gewijzigd door nOLoGIc op 14-05-2003 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-04 14:49
Ik heb dan wel geen NEC brander, maar heb wel net bij Dynabyte die Nashua DVD+r aanbieding gehaald....zijn ze echt crap? Zo eens ff testen :)

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zit met een probleem.
Ik heb onlangs een nec 1300 dvdwriter gekocht. dvds branden op een dvd-r(w) is geen probleem. Alles werkt perfect op m'n standalone. Wanneer ik een dvd+r(w) brand (hp dvd+rw) dan gaat het mis. Ik brand met nero 5.5.10.28. de dvd is prima gebrand maar kan hem niet afspelen op m'n standalone maar wel op m'n pc.

Nou heb ik ditzelfde schrijfje gebrand bij iemand met een sony writer en dat gaat perfect. Ik kan deze ook spelen op m'n standalone.

Nu komt het rare! Ik heb dit schrijfje opnieuw geformatteerd op de sony writer en vervolgens weer gebrand op m'n necwriter en nu werkt het wel!! Hoe komt dit in vredesnaam??? Het lijkt wel of ie op een ander formaat is geformateerd. Zit er nou verschil in verschillende merken??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FUBAR

FUBAR

Verwijderd schreef op 14 May 2003 @ 14:32:
[...]
Ik heb zojuist de NEC ND-1100 plus een pak van 10 Nashua DVD+R's besteld bij Informatique, en als ik dit nu lees begin ik te twijfelen of dit wel zo verstandig was. Wat voor problemen heb je precies? En doen ze het steeds niet, of is het incidenteel?
problemen: ik brand een dvd-rip met nero 5.5.10.20 op een philips +RW om te testen, dat draait perfect in de Nec en ook in de 2 philips stand alone's die ik heb (DVD755 & DVD711)
vervolgens doe ik precies hetzelfde met een Nashua dvd+r en dat ding begin ongeveer halvewege de film te schokken op mijn philipsen (maar ook op de NEC zelf)

ik denk: ok, er zijn wel meer vage problemen met nero, dus ik probeer wel een ander proggie namelijk CopytoDVD
copytodvd kan zelfs op 2X fikken ipv 2.4X (scheelt niet veel maar misschien is dat kleine verschil in snelheid wel genoeg om wel goed resultaat te krijgen) resultaat: het duurt in ieder geval langer tot de film begint te schokken maar ook hiermee lukt het niet de film af te kijken zonder dat het schokt of zelfs stopt (scheelt wel tussen de spelers onderling, de DVD 755 lijkt wat gevoeliger dan de 711)

ik heb op verschillende manieren geschreven (UDF 1.02 en DVD video) ik heb de brader alleen op de ide poort gezet ( master op 2e IDE) (hangt normaal een plextor bij als slave)
ik heb het systeem tijdens het branden met rust gelaten XP, zo leeg mogelijk draaiend maar dat maakt allemaal niets uit.

de philips RW's doen het perfect de nashua's niet
het heeft me inmiddels 5 schijfjes gekost (had twee pakken besteld dus er gaat er duidelijk eentje terug, of de NEC zelf natuurlijk)

ik heb nog wat andere DVD+r'd gekocht (5 verschillende) en daarmee ga ik even testen, maar ik bel wel eerst informatique nog even

ik download nu nog even een nieuw programma om de films te branden en vertel nog wel hoe het afloopt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FUBAR

FUBAR

Verwijderd schreef op 14 May 2003 @ 16:04:
ik zit met een probleem.
Ik heb onlangs een nec 1300 dvdwriter gekocht. dvds branden op een dvd-r(w) is geen probleem. Alles werkt perfect op m'n standalone. Wanneer ik een dvd+r(w) brand (hp dvd+rw) dan gaat het mis. Ik brand met nero 5.5.10.28. de dvd is prima gebrand maar kan hem niet afspelen op m'n standalone maar wel op m'n pc.

Nou heb ik ditzelfde schrijfje gebrand bij iemand met een sony writer en dat gaat perfect. Ik kan deze ook spelen op m'n standalone.

Nu komt het rare! Ik heb dit schrijfje opnieuw geformatteerd op de sony writer en vervolgens weer gebrand op m'n necwriter en nu werkt het wel!! Hoe komt dit in vredesnaam??? Het lijkt wel of ie op een ander formaat is geformateerd. Zit er nou verschil in verschillende merken??
ik las ergens dat je RW's altijd eerst even moet formateren om dit soort problemen te voorkomen, dit doet bijv. nero niet altijd automatisch voordat hij begint met schrijven
ik zal wel even zoeken waar het stond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FUBAR schreef op 14 May 2003 @ 16:11:
[...]

ik las ergens dat je RW's altijd eerst even moet formateren om dit soort problemen te voorkomen, dit doet bijv. nero niet altijd automatisch voordat hij begint met schrijven
graag ! Wat ik nu ga proberen is deze disk opnieuw formateren op mijn nec 1300 en opnieuw een film erop zetten kijken of ie hem dan ook nog afspeelt op mijn standalone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FUBAR schreef op 14 May 2003 @ 14:26:
[...]

kan je het hier even melden wat ze bij de winkel te zeggen hadden op jouw klacht?
of mail me even: mailnaarmaarten@wanadoo.nl
Check your mail :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FUBAR schreef op 14 May 2003 @ 16:11:
[...]

nou ik heb mijn hp+rw opnieuw geformateerd (full erase) met recordnow max en opnieuw gebrand en het blijft goed werken op m'n standalone... vaag maar waar... dus opgelost! (als het goed is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FUBAR schreef op 14 May 2003 @ 16:06:
[...]

problemen: ik brand een dvd-rip met nero 5.5.10.20 op een philips +RW om te testen, dat draait perfect in de Nec en ook in de 2 philips stand alone's die ik heb (DVD755 & DVD711)
vervolgens doe ik precies hetzelfde met een Nashua dvd+r en dat ding begin ongeveer halvewege de film te schokken op mijn philipsen (maar ook op de NEC zelf)

ik denk: ok, er zijn wel meer vage problemen met nero, dus ik probeer wel een ander proggie namelijk CopytoDVD
copytodvd kan zelfs op 2X fikken ipv 2.4X (scheelt niet veel maar misschien is dat kleine verschil in snelheid wel genoeg om wel goed resultaat te krijgen) resultaat: het duurt in ieder geval langer tot de film begint te schokken maar ook hiermee lukt het niet de film af te kijken zonder dat het schokt of zelfs stopt (scheelt wel tussen de spelers onderling, de DVD 755 lijkt wat gevoeliger dan de 711)

ik heb op verschillende manieren geschreven (UDF 1.02 en DVD video) ik heb de brader alleen op de ide poort gezet ( master op 2e IDE) (hangt normaal een plextor bij als slave)
ik heb het systeem tijdens het branden met rust gelaten XP, zo leeg mogelijk draaiend maar dat maakt allemaal niets uit.

de philips RW's doen het perfect de nashua's niet
het heeft me inmiddels 5 schijfjes gekost (had twee pakken besteld dus er gaat er duidelijk eentje terug, of de NEC zelf natuurlijk)

ik heb nog wat andere DVD+r'd gekocht (5 verschillende) en daarmee ga ik even testen, maar ik bel wel eerst informatique nog even

ik download nu nog even een nieuw programma om de films te branden en vertel nog wel hoe het afloopt...
Bedankt voor de reactie. Heb je met meer DVD+R schijfjes problemen gehad, of is het tot nu toe alleen bij het merk Nashua? Het liefst zie ik helemaal geen problemen, maar als er dan toch een probleem is dan zie ik dat liever beperkt tot één merk. Philips DVD+RW schijfjes doen het gelukkig wel goed.

Ik hoop niet dat deze NEC branders, zowel de 1100 als de 1300, erg merkgevoelig zijn. Het lijkt me niet echt fijn als je met deze branders tot een paar merken wordt beperkt. Laten we hopen dat hetgeen wat hier te lezen valt niet voor iedere NEC 1100 en 1300 brander geldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb de ND-1300A al binnen en heb al een paar schijfjes gebrand,
dvd-r 2x(ritek/arita) en ze doen het allemaal prima, prima fikker! vooral voor die prijs.

echt een aanrader :)

ik heb alles met Stomp recordnow 4.5 gefikd.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2003 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
Heb ik eindelijk de burner, heb ik geen geld om lege dvd+r te kopen >:)

Hopelijk zakken de prijzen nog :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Roelski

Dr.Roelski

Walk on ....

Dr.Roelski schreef op 14 mei 2003 @ 14:31:
Heb een NEC ND-1300 gekocht bij ACI.
Gelijk DVD+RW van HP (C8008A) erbij gehaald.
Krijg ze alleen niet gefikt of ge-erased: Nero (5.5.10.28a) geeft na +/- 20 sec. "illegal media" foutmelding. Blijkt ook niet op de officiele "supported media" lijst te staan.

Vriend had zelfde probleem: heeft de schijfjes wel kunnen erasen op een Sony DRU500.
Hierna kon hij ze WEL gebruiken op de NEC! 8)7

Heb het eindelijk voor elkaar dat ie een DVD+RW'tje fikt.
Duurt alleen onwijs lang, en hij maakt bijgeluiden.
Ik ga 'm dus vanmiddag ruilen, want dit klopt gewoon niet.

Die vriend had blijkbaar een ander probleem, en dat is inmiddels ook opgelost.

To be continued......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RDX

RDX

FUBAR schreef op 14 May 2003 @ 16:06:
[...]
(scheelt wel tussen de spelers onderling, de DVD 755 lijkt wat gevoeliger dan de 711)
Een vriend van me heeft ook een wat oudere Philips dvd-speler gehad. Ik meen een DVD 711. Daarin kreeg hij met geen mogelijkheid dvd+rw's in afgespeelt. Die waren toen gefikt met de eerste Philips dvd+rw (geen +r) brander. Het denk dus dat je probleem ook te zoeken is in de combiantie ND1100 en merk schijfjes. (Met DVDInfo kun je zien welke MFrID ze hebben. De Datawrite's zijn bijvoorbeeld Ricoh's) Maar ik denk dat die Philips DVD spelers ook niet zo happig zijn op dvd+r's in het algemeen.

Zelf heb ik pas een dvd+r min of meer verprutst. De film doet moeilijk bij het wisselen van title 3 (de warning dat ik niet mag copieeren, verhuren enzo) naar title 2 het hoofdmenu van de film. Als ik niet op 2 druk (op de a.b.) nadat hij de warning heeft laten zien, dan gaat het fout. Ik kon van deze misfik wel een copy trekken en die was wel goed.

Dit kan een mediafout zijn (das wel k*t kan ik alle films voortaan checken). Maar het kan ook te maken hebben dat met instantcopy mijn lampje van mijn ND-1100A steeds uit gaat tijdens het fikken (=buffer-underrun) Als dat toevallig niet helemaal binnen de specs gebeurd, dan zal een dvd-speler dit niet zo leuk vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RDX

RDX

Don3k schreef op 15 May 2003 @ 08:42:
Heb ik eindelijk de burner, heb ik geen geld om lege dvd+r te kopen >:)

Hopelijk zakken de prijzen nog :D
Datawrite's kosten minder dan 1,50 euro per stuk als je ze per 25 koopt. Deze zijn wel lelijk, maar hebben een dikke top laag (lijkt wel of er met de verfroller overheen gegaan is) waar je makkelijk iets op kan schrijven (nee niet met en kwast :+ ) En deze doen het prima in mijn ND-1100A!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

RDX schreef op 15 May 2003 @ 09:04:
[...]

Datawrite's kosten minder dan 1,50 euro per stuk als je ze per 25 koopt. Deze zijn wel lelijk, maar hebben een dikke top laag (lijkt wel of er met de verfroller overheen gegaan is) waar je makkelijk iets op kan schrijven (nee niet met en kwast :+ ) En deze doen het prima in mijn ND-1100A!
Ik ben nog nooit zo'n dikke toplaag tegengekomen... toppie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
het was tog zo dat dvd's dikker zijn dan normale cd's... gister 2 lege dvd+r gekocht van platinum... moet nog teste :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fewips
  • Laatst online: 12-08 20:36

fewips

Huurautospecialist

Verwijderd schreef op 14 mei 2003 @ 23:57:
ik heb de ND-1300A al binnen en heb al een paar schijfjes gebrand,
dvd-r 2x(ritek/arita) en ze doen het allemaal prima, prima fikker! vooral voor die prijs.

echt een aanrader :)

ik heb alles met Stomp recordnow 4.5 gefikd.
vertel er voortaan ff bij waar je 'm hebt gehaald, meeste shops uit de pricewatch hebben deze nog niet op voorraad! Alvast bedankt ;)

Reisplannen met EV? Lees mijn nieuwsbrief en blog! electricfelix.com - FeWipS®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FUBAR

FUBAR

RDX schreef op 15 May 2003 @ 09:02:
[...]

Een vriend van me heeft ook een wat oudere Philips dvd-speler gehad. Ik meen een DVD 711. Daarin kreeg hij met geen mogelijkheid dvd+rw's in afgespeelt. Die waren toen gefikt met de eerste Philips dvd+rw (geen +r) brander. Het denk dus dat je probleem ook te zoeken is in de combiantie ND1100 en merk schijfjes. (Met DVDInfo kun je zien welke MFrID ze hebben. De Datawrite's zijn bijvoorbeeld Ricoh's) Maar ik denk dat die Philips DVD spelers ook niet zo happig zijn op dvd+r's in het algemeen.
ja ik dacht eerst dat het gewoon aan mijn standalone's lag (en das kut maar daar doe je weinig aan), maar de NEC fikker zelf heeft het dus op het 2e deel van de schrijfjes ook moeilijk met lezen.
Daarom ben ik dus gaan twijfelen over de nashua schijfjes
ik test morgen 5 andere merken dvd+r (philips, Fuii, verbatim, platinum, en nog 1 )
en ik post wel wat het resultaat is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibby
FUBAR schreef op 15 mei 2003 @ 11:49:
[...]ik test morgen 5 andere merken dvd+r (philips, Fuii, verbatim, platinum, en nog 1 )en ik post wel wat het resultaat is
Alvast een voorzetje:
1) FUJI
2) Verbatim
3) Philips

Platinum tel ik niet mee, goed schijfje, alleen een slechte beschermlaag :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ibby2 schreef op 15 mei 2003 @ 15:06:
[...]

Alvast een voorzetje:
1) FUJI
2) Verbatim
3) Philips

Platinum tel ik niet mee, goed schijfje, alleen een slechte beschermlaag :(
Bedoel je dat deze schijfjes het doen bij jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibby
Verwijderd schreef op 15 May 2003 @ 16:40:
[...]
Bedoel je dat deze schijfjes het doen bij jou?
Yep, in volgorde van compatibiliteit van standalone spelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• db I Delirium
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 09:38
Ik heb sinds vandaag een 1300 en heb er een spindeltje princo's bij gekocht, en die werken dus niet.

Het gaat om princo DVD-R 4X en branden met nero geeft een "Illegal medium" error, ook Pinnacle DVD geeft een soortgelijke error...

Morgen ff bellen met winkel en NEC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Laatst online: 28-05 22:00
Ik heb gister m'n 1300B besteld :9~ bij PCzaak, als het goed is krijg ik em begin volgende week dus. wel even schrikken nu ik lees dat die NEC netals die DRU500A een picky bastard is..

ik heb net dus een zooi DVD-/+R besteld, allerlei merken om te testen. zou eigenlijk fijn zijn als dat niet zou hoeven...had dan net zo goed die 1100 kunnen kopen als ie alleen dure -Rs support |:(

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FUBAR

FUBAR

voorlopige resultaten:
(prijzen van opus supplies)

Fuji (1,75 euro) = TOP
Platinum (1,72 euro) = TOP

philips,verbatim en imation worden nu getest

(tests met philips DVD755 & 711, nec nd-1100a en morgen ook met een sony 705?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Roelski

Dr.Roelski

Walk on ....

Heb gisteravond m'n omgeruilde NEC 1300 verder lopen testen.
Gelijk maar zo'n Dynabyte/Nashua DVD+r erin gestopt (sjit, te laat dit topic goed doorgelezen).

Data gebrand op de Nashua. Verify in Nero ging goed! Blijkbaar heeft de NEC er zelf geen last van.
Data teruggelezen in een Liteon 163. Deze ging haperen op +/- de helft. Na 15 min. heb ik het kopieren afgebroken, maar hij was nog wel bezig (% liep nog steeds langzaam op).
Zal van 't weekend nog wat uitgebreider testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
db I Delirium schreef op 16 May 2003 @ 00:20:
Ik heb sinds vandaag een 1300 en heb er een spindeltje princo's bij gekocht, en die werken dus niet.

Het gaat om princo DVD-R 4X en branden met nero geeft een "Illegal medium" error, ook Pinnacle DVD geeft een soortgelijke error...

Heb je het ook al met een lagere snelheid geprobeert met dit merk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Laatst online: 28-05 22:00
FUBAR schreef op 16 May 2003 @ 12:31:
voorlopige resultaten:
(prijzen van opus supplies)

Fuji (1,75 euro) = TOP
koop jij altijd excl. btw? :Y)

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
FUBAR schreef op 16 May 2003 @ 12:31:

ik heb paar schijfjes bij media markt gehaald van platinum voor 4euro per stuk!!!!! damn dat is duur :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FUBAR

FUBAR

Terryb47 schreef op 16 mei 2003 @ 13:59:
[...]

koop jij altijd excl. btw? :Y)
ehh ja, btw berekening staat pas bij het totaalbedrag :)

maar reken het gerust zelf even uit bij opus: www.opus.nl ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CooLKillaH
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-02-2017
FUBAR: ben je nu +R(W) of -R(W) media aan het testen?

Couse when it's game time, it's pain time baby! WOHOEW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Is het meschien niet handig om met zijn allen een tabel te maken van welk merk die nou wel en niet wil branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenzod
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-02-2023
quote:
---------
maarteng schreef op 16 May 2003 @ 00:20:

---------

Ik heb er eergisteren een bij informatique gehaald (die actie met de gratis dvd speler)..

Princo's DVD-R 4x speed werken niet, ook geprobeerd op lagere speed. Foutmelding is "Illegal medium".

Gekeken op diverse firmware sites en nog geen oplossing gezien..
Ga vanavond met een That's Wite! DVD-R proberen..

Ben zeker niet gelukkig. In eerste instantie leek hij het goed te doen met lezen, maar Nero geeft uit zichzich ook geen 4x speed aan voor het burnen.

Een firmware zal het wel oplossen..maar ondertussen..

Iemand anders nog ervaringen?
Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.