[Ervaringen] NEC ND-1100(A)/1300 DVD branders

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 2.151 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
In mijn nieuwe computer kreeg ik de NEC ND-1100a meegeleverd, dit is een nieuw type dvd brander die zowel dvd+ als dvd- brand. Probeem is echter dat dat dvd- branden nog niet echt wil lukken.
Bij de koop van de pc ( dell dimension 8250 ) werd ook niet vermeld dat het om een dual burner ging, maar de computer herkent de brander toch echt als de ND-1100a. Is er iemand die weet waarom de brander geen dvd-r/-rw media brand ?

Verwijderd

wat geeft ie voor foutmeldingen etc.? wat gaat er precies fout ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is dat Dell niet adverteerde met het feit dat een Dual brander meegeleverd werd met de computer. Toch word de brander herkent als de NEC ND-1100a en dat is een dual brander. Wat is nu het probleem : De brander brand alleen dvd+ media en geen dvd- media, en dat is opzich logisch aangezien Dell nog gezegt heeft een dual brander mee te leveren. De vraag is dus : Hoe kan het dat mijn computer ( en van vele andere ) de brander herkent als de NEC ND-1100a. Is het eigenlijk een andere brander, of kan de brander wel dual branden maar zijn hier niet de juiste drivers voor.
Ik denk dat deze vraag alleen te beantwoorden is voor mensen die hetzelfde probleem hebben met een dvd brander die met een Dell meegeleverd word

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Sinds wanneer heeft een brander een driver nodig?

Ligt meer aan de software denk ik. welk programma gebruik je?

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bille
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-08 14:37

bille

Don't call me Buff

firmware? drivers?

Ultra Pilammo 6666Mhz AMD, 4251Mbit/s RAM, Gefors V6666 MegaTurbo, 43" TFS, Ultra 80Gig Firewire netwerkkaart en 5D geluid met 66 speakers in 5 dimensies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ND-1100 supports both DVD-R/RW and DVD+R/RW.
Zou wel moeten werken. Probeer eens andere schijfjes...

Tel.nr: 024-6489209 (09:00 tot 17:00)
E-mailadres: necsupnl@nec-computers.com
http://www.nec-online.nl/support/support_home.asp

Volgens mij heb je een Firmware-upgrade nodig (met name betreffende mediadetectie), echter ik kan hem niet op de japanse, duitse of nederlandse site vinden. Ook Google geeft alleen maar reviews, aankondigingen etc maar geen flashupgrade.

http://forum.firmware-fla...?category=4&manufactor=23

Ook niet regiovrij (niet vrij veranderbaar -> RPC-2) blijkbaar...
No RPC-1 firmware yet. To make your drive region free, you can use DVD Region free.
Ik kan zo snel niet zien wat de verschillen (indien aanwezig) zijn tussen NEC ND-1100 en NEC ND-1100A

Afbeeldingslocatie: http://www1.alternate.de/prodpic/200x200/c/cean01.jpgHij ziet er wel hetzelfde uit?

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2002 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:03

mr_petit

opperprutser

Let wel op dat dell soms andere firmware in hun hardware stopt dan de orginele firmware. De hardware wordt dan (soms) wel onder de naam van de orginele fabrikant herkent (in windows), maar er zit een andere (dell) firmware in.
Ik kan me voorstellen dat firmwaretooltjes hier niet helemaal lekker mee om kunnen gaan.

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-08 11:30
heb even geen oplossing voor je probleem.. maar had wel een vraag:

Mijn pa doet mee aan zo'n pc-prive project, en had ook een "dvd-brander" aangevinkt (tevens Dell dimension 8250). Er stonden verder geen specificaties bij, maar kan mij nog iets herinneren van "4x DVD-brander". Was dit bij jou ook het geval??

[ Voor 11% gewijzigd door dave op 28-12-2002 07:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dave schreef op 28 December 2002 @ 07:07:
heb even geen oplossing voor je probleem.. maar had wel een vraag:

Mijn pa doet mee aan zo'n pc-prive project, en had ook een "dvd-brander" aangevinkt (tevens Dell dimension 8250). Er stonden verder geen specificaties bij, maar kan mij nog iets herinneren van "4x DVD-brander". Was dit bij jou ook het geval??
Wat ik eruit opmaak van de diverse sites:
the ability to write to DVD+R Media.
[...]
Optional: 4x/2.4x DVD+R/RW (4x/ DVD+R, 2.4x DVD+RW, 16x CD-R, 10x CD-RW, 12x DVD)
[...]
Optional: 4x DVD+RW/+R Drive with CD-RW
[..]
DVD + RW/+R for Re-writing DVD movies and discs.
Dus alleen DVD+ geen DVD-

http://www.euro.dell.com/...el_dimen_3_dimen_8250.htm
http://www.dell.com/us/en...n_3_dimen_8250.htm#tabtop
http://www.dell.com/us/en...men_bays_2_dimen_8250.htm

Ik zou zeggen, houdt elkaar op de hoogte in dit topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave
Verwijderd schreef op 28 december 2002 @ 07:34:
[...]
Wat ik eruit opmaak van de diverse sites:
[...]
Dus alleen DVD+ geen DVD-

http://www.euro.dell.com/...el_dimen_3_dimen_8250.htm
http://www.dell.com/us/en...n_3_dimen_8250.htm#tabtop
http://www.dell.com/us/en...men_bays_2_dimen_8250.htm

Ik zou zeggen, houdt elkaar op de hoogte in dit topic
Deze informatie heb je volgens mij van de "dell" site. Maar ik kan ook nergens op de dell-sites vinden dat ze een NEC-dvdbrander leveren.
Op de site van NEC staat het volgende aan specificaties:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
Specifikation ND-1100    

Drive
 MultiSpin DVD Writer

Transfer Rate Read
 CD-ROM: 40x
DVD-ROM: 12x

Transfer Rate Write
 CD-R: 16x CLV
CD-RW: 10x CLV
DVD+R: 4x CLV
DVD+RW: 2.4x CLV
DVD-R: 4x CLV
DVD-RW: 2x CLV

Mechanism
 Motorized tray load mechanism for 
   horisontal and vertical use

Interface
 IDE / ATAPI

Audio
 Headphone jack and volume control at front plus 
    digital-out and line-out at the back (MPC compatible)

Wel DVD+r/rw en DVD-r/rw dus...
volgens http://www.nec.se/templat...ory.asp?id=2980&item=4260

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Laatst online: 13:57
Als je dat NEC ding dus hebt doe je veel mensen een plezier met een review van dat ding! (ook al is het dan een Dell OEM versie).

Praktijk leessnelheden, mediacompatibiliteit, cpu load, read-speed locks, accesstijden, software en weet-ik-veel-wat nog meer....

1 ding 4 sure: MAAK een REVIEW PLZZ ;)

ben zelf bezig met deze drive te scoren voor een review, maar (nog) niet via leveranciers kunnen scoren. Als dell dat ding dus al levert houd ik me zeker aanbevolen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave
de 8250 dell dimension is ook binnen.... weet ik direct waarom ik zelf nooit een dellpc zou kopen... maarja, al met al toch redelijk leuk diggie (wat klinkt dat hebberig/verwend..... O-) .)

en ik direct even kijken wat voor brander erin zit... en ja hoor, de NEC ND-1100a...

pc ook maar ffies losgemaakt... zit wel degelijk een stikker op met "ND-1100a".
Is het dus zo, dat er toch een andere (hardware) versie is?? of heeft dell er een andere firmware ingedrukt???

het zou zeer mooi zijn als ik straks dvd +/- r/rw kan branden >:)

wat kan er gebeuren als ik er gewoon een firmware van de ND-1100 in flash??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorki
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-01 16:11

Zorki

pffffft

Slecht nieuws , het betrfet een OEM versie die NEC alleen voor Dell heeft gemaakt, die nu en in de toekomst geen - media zal gaan pakken.

Ik heb hem nu 3 weken en ik ben der niet over te spreken, cd branden gaat prima maar DVD is echt een lucky shot,,als zijn humeur goed is gaat het wel maar hij is vaak chagerijnig ( me too)

Ik heb nu drie DVD + RW afgefikt waar niks meer mee is te beginnen, zelfs wissen wil die niet meer, met bijelkaar 40 mb aan data.

Ze zitten vnl in Dell versies vanaf dec 2002. Tussen de sint en kerst hebben ze oplopende levertijden gehad door die NEC s. Ze zeiden bij Dell dat ze er niet genoeg hadden maar ik denk dat ze er toen al teveel problemen mee hadden,,,

Ik zou hem pas deze week krijgen en ineens was ie er toch vlak na kerst,,
Je zou bijna wat gaan denken,, zie het communityforum van Dell zijn er problemen zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angels2
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-03 19:15
Ik heb hier ook een NEC ND1100A van een ander merk op de doos (IOData) en die doet ook alleen +RW. Dell doet normaal gezien enkel +RW en zal dus enkel een +RW drive willen. Er zijn voordelen als je alles kan, maar het schept ook wel wat verwarring. Dell koos voor + en blijft daar bij.
Ik blijf denken dat + het gaat winnen van -. De dual drives zijn volgens mij slechts een overgang om de mensen die nu nog op - zitten op termijn naar + te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave
Zorki schreef op 22 januari 2003 @ 18:56:
Slecht nieuws , het betrfet een OEM versie die NEC alleen voor Dell heeft gemaakt, die nu en in de toekomst geen - media zal gaan pakken.
In dit artikel staat toch duidelijk bevestigd dat de ND-1100A + en - media kan...

http://www.nec.co.uk/press_detail.asp?id=486

toch jammer... en een firmware er overheen flashen heeft dus geen zin?

• RolandWitvoet
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
De 1100 kan dvd+r(w) lezen en schrijven en dvd-r(w) lezen (dus niet schrijven).
Hij 'doet' dus wel dvd-r(w), maar allleen lezen.
Wil je beide formaten kunnen schrijven, dan heb je de 1300 nodig
1100: http://www.necd.de/productdetail.php?id=670
1300: http://www.necd.de/productdetail.php?id=671

[ Voor 3% gewijzigd door RolandWitvoet op 19-02-2003 15:42 ]

NE2000 3-9 augustus, Elburg Open-air lan-party, 5 jaar alweer! Computers, kamperen, kampvuur, activiteiten, schier-eiland, dropping, tap-eiland, lezingen, workshops, bands, gezelligheid. NE2000, de andere Lanparty

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bladerer
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-04 12:24
Is al weer een poosje terug, maar ook ik heb onlangs een Dell 8250 met een Nec DVD fikker gekocht. ik dacht toch zeker op de site van Dell te hebben gelezen dat het een 4x brander betrof, maar wat ik ook probeer, Zowel Nero als Pinnacle Studio kunnen geen van twee op 4x naar een DVD-R branden, de MAX speed komt op 2.4 maar hoger niet.

Doe ik iets fout, of moet ik wat instellingen aanpassen?

Overigens werkt de drive bij mij zeer stabiel en ben dan ook zeer tevreden.
Ik gebruik hem overigens alleen om eigen video vakantie films e.d. naar DVD te branden vanuit Pinnacle en dat doet hij zeer stabiel en vrolijk.. Ook het branden van Data DVD's in Nero verloopt goed alleen wat traag op 2.4x, zou hem graag naar 4x opschroeven

MSI K7T 266 PRO | AMD T-bird 1400Mhz 42 idle 49 stressed | 2 * 256 MB PC2100 DDR Major Major | 120 GB IBM Deskstar + 40 GB IBM Deskstar | TNT 2 M64 Gainward PCI | Pioneer DVD-106S | LiteOn LDW 401S @ 411S DVD +/- R(W) | Enlight 300 Watt| IIyama 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-Frag
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08 16:36

d-Frag

74% completed

Bladerer schreef op 03 March 2003 @ 17:35:
Is al weer een poosje terug, maar ook ik heb onlangs een Dell 8250 met een Nec DVD fikker gekocht. ik dacht toch zeker op de site van Dell te hebben gelezen dat het een 4x brander betrof, maar wat ik ook probeer, Zowel Nero als Pinnacle Studio kunnen geen van twee op 4x naar een DVD-R branden, de MAX speed komt op 2.4 maar hoger niet.

Doe ik iets fout, of moet ik wat instellingen aanpassen?

Overigens werkt de drive bij mij zeer stabiel en ben dan ook zeer tevreden.
Ik gebruik hem overigens alleen om eigen video vakantie films e.d. naar DVD te branden vanuit Pinnacle en dat doet hij zeer stabiel en vrolijk.. Ook het branden van Data DVD's in Nero verloopt goed alleen wat traag op 2.4x, zou hem graag naar 4x opschroeven
Zaken die mij zo snel te binnen schieten:
Juiste media (DVD+R moet geschikt zijn voor 4x branden).
Juiste firmware in de brander zelf, lijkt mij wel als je hem al als 4x brander hebt gekocht.
En als laatste moet de brandsoftware up to date zijn.

[ Voor 1% gewijzigd door d-Frag op 03-03-2003 17:41 . Reden: typo ]

Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming, dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden. - Bhagavad Gita -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bladerer
  • Laatst online: 29-04 12:24
Brander software is wel up to date. (pinnacle misschien niet, maar Nero zeker)
Wat betrefd de DVD schijf zou ik niet weten, ziet de drive dan of een de ingebrachte schijf 2.4 of 4x gecertificeerd is?

MSI K7T 266 PRO | AMD T-bird 1400Mhz 42 idle 49 stressed | 2 * 256 MB PC2100 DDR Major Major | 120 GB IBM Deskstar + 40 GB IBM Deskstar | TNT 2 M64 Gainward PCI | Pioneer DVD-106S | LiteOn LDW 401S @ 411S DVD +/- R(W) | Enlight 300 Watt| IIyama 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man
  • Laatst online: 11:18

The Third Man

The Third Jellyfish

Ik weet al de oplossing: in de PCPraxis van deze maand 02/03 staat een tabelletje met dvdbranders en hun originele model:
Afbeeldingslocatie: http://4ict.nl/~bastiaan/pcpraxis.gif

Oftewel: Topicstarter heeft een Dell ND-1100A, geen Nec ND-1100A :)

[ Voor 5% gewijzigd door The Third Man op 03-03-2003 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delyver
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08 15:55
volgens mij had ik op cdfreaks gelezen dat deze brander iig te flashen is tot een 1300
die dus + en - aan kan..
maar wat ik dus weer lees is dat ie het standaard kan.. dat staat ook op de nec site

vaag hoor :?

edit:
dus niet de Dell 1100a maar de Nec 1100a

[ Voor 11% gewijzigd door delyver op 03-03-2003 18:39 ]

Audi A8 W12 6.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apereet
  • Laatst online: 27-02-2021

apereet

Jajaja, stelletje prutsers

Die types zijn in sommige landen door elkaar gehaald.
De 1300 is in europa leverbaar als plus en min brander, in azie en china en japane enzo, is het de 1100A, zelfde apparaat, andere type nummer.
De 1100A die hier verkocht wordt is alleen een plus brander, en dat verhaal op cdfreaks is zeer twijfel achtig.
Als je echt een brander wil hebben die ALLES brand wacht dan op de LG, die kan alles aan, en alles is:
DVD +RW
DVD +R
DVD -RW
DVD -R
DVD -RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slybas
  • Laatst online: 24-11-2020

slybas

ontkennen alles

Ik ben sinds gisteren de gelukkige eigenaar van een NEC ND-1100a en hij bevalt uitstekend.

Voor mij is toch + de enige standaard die overblijft en ik moet zegen hoewel de nec er niet spectacuaire uit ziet heb ik voor 260 Euro en binnen 3 dagen een DVD brander is huis.

En dat zie ik met die Sony niet gebeuren n.l een maand en rond de 400 Euro

http://www.regroup.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSurf
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:12
slybas schreef op 25 March 2003 @ 10:14:
Ik ben sinds gisteren de gelukkige eigenaar van een NEC ND-1100a en hij bevalt uitstekend.

Voor mij is toch + de enige standaard die overblijft en ik moet zegen hoewel de nec er niet spectacuaire uit ziet heb ik voor 260 Euro en binnen 3 dagen een DVD brander is huis.

Ik vind die nec ook wel interessant. Wat zijn je ervaringen met de verschillende media die beschikbaar zijn (merken, 1 of 2 speed, prijs etc) en waar heb je de brander zelf besteld?

[ Voor 4% gewijzigd door BigSurf op 26-03-2003 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

slybas schreef op 25 maart 2003 @ 10:14:

€260?!!!!!! Dan zou ik me toch behoorlijk genaaid voelen. Ik ben hem vandaag ook binnengekregen, maar ik er slecht €218,- voor betaald!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 20:54
/offtopic: Ie staat nu op €193 inc. btw en is ook nog goed leverbaar daar. Zie pricewatch, of direct naar die shop: www.ajcomputers.nl

Ik ben trouwens wel benieuwd of de 1100A is om te flashen naar een 1300 :)
CDFreaks maar eens in de gaten gaan houden, hehe :)

[ Voor 13% gewijzigd door KBDE op 12-04-2003 20:39 . Reden: eff link toegevoegd :P ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:53

m0nk

16-09-2003 15.15

Nec ND-1100A 4x +R(W) dvd brander

ik heb hem nu al een tijdje, gebruik maxell +r en datawrite +r
Geen enkele problemen gehad, jammer dat +R 4x zo duur is maar dat zal wel goedkomen..

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMax
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-03-2024

MadMax

Dammax

Ik heb ook zo'n DELL 8250 inclusief een _NEC DVD+RW ND-1100A (zie ziet windows 'm). Hier zou je dus uit op kunnen maken dat het gaat om een versie die alleen +RW wil branden. Als er een firmware update is die 'm ook -RW maakt dan houd ik mij aanbevolen.

Game sys specs - Laptop specs - Server specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb die NEC er nu in zitten en wilde hem net gaan proberen, maar hij werkt niet met Nero!!! Iemand hier ook problemen mee?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2003 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBDE
Welke versie heb je? Download anders eens de laatste nieuwe, dan zou het eigenlijk moeten werken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Frickin_Evil
  • Laatst online: 14:51
Ik heb Nero 5.5.10.0, en heb de NEC met de originele firmware (welke dat dan ook mag zijn), en bij werkt ie prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oCe
  • Laatst online: 10:50

oCe

aka Dookie.

'tis heel simpel. In het bedrijf waar ik werk was er ook veel verwarring over; we leveren de NEC's. Alle info die hieronder staat komt rechtstreeks van NEC/leverancier vandaan en is vrijwel zeker correct!

De 1100A heeft voor heel wat opschudding gezorgt. Oorspronkelijk zou dit een 4 speed + en - brander worden. Dat was het oorspronkelijk ook, echter het -R(W) gedeelte functioneerde niet naar behoren. Wat is nou gebeurd; het -R(W) gedeelte is uitgeschakeld en de 1100A is tegenwoordig niets meer dan een 4 speed +R(W) brander.

De 1300A is de nieuwe NEC brander, het is wat de 1100A moest wezen. Oftewel, een 4 speed + en - brander. Deze doet wel z'n werk zoals het hoort. Diegenen die hopen door middel van een firmware update zijn 1100A te 'upgraden' naar een 1300A moet ik dus helaas teleurstellen, dit gaat echt niet werken. Er komt ook geen -R(W) firmware voor de 1100A uit. De 1300A en 1100A zijn hardware-matig echt anders. Dit gaat echt niet werken.

Kort samengevat, wil je 4x + en -, dan moet je voor de 1300A gaan. Wil je 2x +, dan heb je genoeg aan de 1000A. 4x +R dan de 1100A of 1090A. (=OEM versie van de 1100A) Heb je een 1100A en wil je - branden, dan heb je een probleem, dat gaat niet en zal ook nooit gaan.

Om 't nog wat makkelijker te maken, de 1300A is in Japan op de markt als 1100A. Dus heb je een 1100A in Japan gekocht, dan kan je wel + en - op 4 speed branden. In Japan was de 1100A namelijk nog niet gereleased, voordat de problemen met het branden van -R aan het licht kwamen.

Nog een leuk ander detail; de Plextor PX504A, de 4x +R(W) brander van Plextor. Kijk eens goed naar het FCC-ID op het etiket van deze brander. Wat staat daar '1100A'. Wat onderzoek gedaan en wat bleek: De Plextor PX505A is opgebouwd rondom de 1100A van NEC, de 4x +R(W) dus. Alleen met Plextor tray, firmware en andere gadgets.

Snappen jullie het allemaal nog? :) 'tis even wat tekst, maar dan moet het duidelijk zijn lijkt me.

---edit---- ff wat typo's verbeterd, zag zelf het bos ook niet meer door alle type nr's en -, + en 2/4'tjes :)

http://www.necd.de/productoverview.php?id=666

kijk daar maar eens, daar staan de spec sheets van de 1100A en de 1300A, zoals ze overal verkrijbaar zijn, behalve in Japan dan.

[ Voor 35% gewijzigd door oCe op 26-03-2003 19:04 ]

-I am Jack's wasted life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een takke ding, ik heb hem nu eindelijk aan de praat onder nero. Ik doe alleen over een dvdtje (platinum dvd+r op 2,4 speed) branden slechts 1,5 uur!!!!! ik heb inmiddels al 4 dvdtjes naar de klote geholpen. Mijn hele pc wordt ook leeggezogen als ie aan het branden is, mega, megatraag niks werkt meer. Verder wordt op deze pc het internet verdeeld over de rest van mijn thuisnetwerkje. Tijdens branden werkt ook dit niet meer. Ik heb hem in zijn eentje als master op mijn IDE2 hangen (mobo GA-7VRXP).

Verdere specs:

Win XP Pro
AMD1800
GA-7VRXP
512mb Samsung
80 gig maxtor
40gig maxtor
80 gig maxtor in ext. kastje als firewiredisk
lite-on 40x cdrw
leadtek ti4400 vivo
creative audigy player + firewire

oh ja, dma staat aan!

En ook nog ff ter info; ik heb ook altijd mijn Lite-On 52x cdrom waar nu die NEC zit gehad en dat heeft altijd perfect gewerkt. Verder heb ik afgelopen 2 weken een Sony DRU500a (ff te leen van een maat die op vakantie was) op die plek hangen en nooit geen problemen gehad.

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2003 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBDE
Vreemd, je weet zeker dat DMA ook ECHT aanstaat, heb je al eens een test via cdspeed gedaan ?
CPU gebruik zou altijd vrij laag moeten blijven en cd's moeten max gelezen worden (ook dvd).

Klinkt namelijk toch echt zo alsof dit het euvel is. :?

ANders de NEC eens in een andere pc hangen, kijken wat ie daar doet...

[ Voor 157% gewijzigd door KBDE op 26-03-2003 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KBDE schreef op 26 March 2003 @ 21:05:
Vreemd, je weet zeker dat DMA ook ECHT aanstaat, heb je al eens een test via cdspeed gedaan ?
CPU gebruik zou altijd vrij laag moeten blijven en cd's moeten max gelezen worden (ook dvd).

Klinkt namelijk toch echt zo alsof dit het euvel is. :?

ANders de NEC eens in een andere pc hangen, kijken wat ie daar doet...
Staat toch echt goed. Zowel 'Primair als Secundair IDE kanaal', staan op 'Automatische detectie' en 'DMA, indien beschikbaar'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBDE
Ja maaarrrr. Staat dma ook aan ? DMA indien beschikbaar zegt opzich nog helemaal nix namelijk ;) Maar goed, ik neem aan dat je dat nu wel gecontroleerd hebt...

Ik zou hem eens in een andere pc testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slybas
  • Laatst online: 24-11-2020

slybas

ontkennen alles

Jammer dat het min gedeelte dus niet werkt :(

Ik moet zeggen ik heb de NEC ND1100A nu 3 dagen binnen en het enige waar ik spijt van heb is dat ik niet eerder een DVD brander gekocht heb. Want wat brand dat lekker, hup 6 filmpjes in Nero pleuren en 23 minuten wachten en het ding is zo heerlijk stil en klaar is de DVD.

Ik heb er nu 6 gebrand 4* vol met films 1* als test voor in de DVD en 1* om te testen of ik ook van een andere pc kon branden. En geen probleem gevonden. :9

http://www.regroup.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Frickin_Evil
Ik ben er ook echt super tevreden over tot nu toe. Hij is echt lekker stil bij het branden van de dvdtjes (bij het schrijven van cd's maakt ie wat meer herrie, ligt misschien aan de cds ofzo), en voor de rest helemaal geen problemen mee. Prima ding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSurf
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:12
Als je deze drive gebruikt geef dan ook even aan welke media je ermee brandt en wat je ervaringen daarmee zijn. Ook prijs en winkel is wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Frickin_Evil
ik heb zelf alleen nog fuji en philips gebruikt. Werken allebei prima zover. Met cd's en dvd's speel ik liever een beetje op safe in plaats van dat ik de goedkoopste neem. De fuji's zijn trouwens ook niet echt duur; 2,10€ bij opus.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THEVGE
  • Niet online
Ik heb hem vrijdag binnen gekregen, en mijn eerste ervaringen zijn als volgt:

-hoge CPU load, je kan weinig doen als ie brand (DMA staat aan)
-de meegeleverde Verbatim 4 speed DVD kan ik niet op 4 speed branden, wel op 2 speed
-heb een MP3 DVD en een data DVD gebrand, mijn pioneer a106 DVD speler leest ze wel in, maar het duurt even voor ie hem pakt
-CD's branden op 16 speed gaat prima
-Philips 2 speed DVD gaat goed op 2 speed
-Werkte prima op mijn al aanwezige Nero 55917

Vreemd genoeg brand mijn "busy LED" niet bij lezen en/of branden, dat lijkt me toch niet normaal?????

Ik moet nog proberen wat ie doet met het kopieren van DVD films

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
  • Laatst online: 13:15
THEVGE schreef op 06 April 2003 @ 14:56:
Ik heb hem vrijdag binnen gekregen, en mijn eerste ervaringen zijn als volgt:

-hoge CPU load, je kan weinig doen als ie brand (DMA staat aan)
-de meegeleverde Verbatim 4 speed DVD kan ik niet op 4 speed branden, wel op 2 speed
-heb een MP3 DVD en een data DVD gebrand, mijn pioneer a106 DVD speler leest ze wel in, maar het duurt even voor ie hem pakt
-CD's branden op 16 speed gaat prima
-Philips 2 speed DVD gaat goed op 2 speed
-Werkte prima op mijn al aanwezige Nero 55917

Vreemd genoeg brand mijn "busy LED" niet bij lezen en/of branden, dat lijkt me toch niet normaal?????

Ik moet nog proberen wat ie doet met het kopieren van DVD films
Die hoge CPU load vind ik vreemd, heb ik geen last van. Heb je de brander wel als master op het tweede ide kanaal hangen? Dat voorkomt vaak veel problemen. Met de 4x media heb ik nog geen ervaring, alleen met Philips en Fuji 2.4x media. Het zou eventueel kunnen zijn dat je de allerlaatste versie van Nero nodig hebt om problemen te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:51
Ook ik heb geen problemen met hoge CPU load. Heb tot nu toe alleen DVD+RW's gebruitk van Imation. Deze gaan zeer goed. Homecinemaset van sony leest de schijfjes evenals de combodrive van toshiba die ik ik m'n laptop heb zitten.

Dat deze brander als + en - uit zou komen ben ik nog nergens tegen gekomen. Dat is volgens mij een sprookje dat is ontstaan omdat in Japan de 1300a als 1100a gelanceerd was. Dat verhaal kom je namelijk wel op diverse sites tegen.

Zit er over te denken om te proberen de drive te flashen met een plextor firmware zodra plextor een update beschikbaar heeft. Plextools e.d. is namelijk wel erg leuke software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THEVGE
  • Niet online
Blijkbaar had ik een vaag probleem, het lampje doet het nu wel (?!) en de CPU load is normaal (0-2%) ondanks dat de NEC slave is. Ook een DVD kopie op DVD+RW of DVD+R gaat goed met mijn Pioneer 454 DVD speler. Zeker een aanrader voor het geld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleintje81
  • Laatst online: 10-09 01:10

Kleintje81

Blaat

Ook ik heb nu de NEC ND-1100A, had vorige week nog de ND-1000 (2.4 +R branden versie) maar nog snel kunnen omruilen. :P

Hij staat hier op Secondary Slave, en het enigste wat ik ondervonden heb is
dat als ik bv ga surfen tijdens het DVD branden, mijn HD het lastig te verduren heeft. Terwijl op mijn liteon 40 speed normale CD brander (die bijna 2x zo snelle data stream nodig heeft) de HD bijna nergens last van heeft.

Ga zo even wat spelen met Master/Slave settings. :)

Owja, ik vind de tray van het apparaat wel wat ongelukkig klinken, alsof hij elk moment uit elkaar kan vallen. >:)

[ Voor 12% gewijzigd door Kleintje81 op 07-04-2003 16:33 ]

BF2 stats Systemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apd
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

apd

Ik wil wellicht ook deze brander gaan kopen. Ik draai onder windows 2000 advanced server en nu hoor ik van collega's die al een DVD-writer hebben dat DVD-branders in het algemeen niet met W2K AS overweg kunnen. Wat het precieze probleem is is mij echter niet duidelijk. Weet iemand hier meer van? Ik ga namelijk liever niet mijn besturingssysteem vervangen nu ik het precies zo ingericht heb zoals ik wil en de zaak lekker stabiel draait.

Overigens, volgens de microsoft site *zou* het compatibel moeten zijn maar moet ik voor drivers bij de fabrikant zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Laatst online: 08:51
Zie geen rede waarom windows 2k niet overweg zou kunnen met een dvd-brander. Heb zelf windows 2k Professional draaien in combinatie met Nero voor m'n ND-1100a en dat werkt prima.

[ Voor 4% gewijzigd door PROnline op 07-04-2003 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat sommige het hier misschien wel leuk vinden om te weten, zover dat al niet is genoemd, Die brander van Plextor, is dezelfde als die van NEC, alleen Plextor heeft er zijn naampie aangeven, en de firmware iets aangepast(vrijwel nihiele aanpassingen)

EN het is een superbrander, wou ik even kwijt _/-\o_ , ben blij met die aankoop, eindelijk is een brander die betaalbaar, waar voor je geld bied!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleintje81

Kleintje81

Blaat

Verwijderd schreef op 08 april 2003 @ 01:23:
Ik denk dat sommige het hier misschien wel leuk vinden om te weten, zover dat al niet is genoemd, Die brander van Plextor, is dezelfde als die van NEC, alleen Plextor heeft er zijn naampie aangeven, en de firmware iets aangepast(vrijwel nihiele aanpassingen)

EN het is een superbrander, wou ik even kwijt _/-\o_ , ben blij met die aankoop, eindelijk is een brander die betaalbaar, waar voor je geld bied!
Cestmoi lees deze post van oCe eens. :z

Ik heb nu trouwens mijn NEC brander op master gezet, en ik kan nu zonder haperingen in de achtergrond surfen tijdens het branden. (Athlon XP 2000+, A7N8X, 512 MB RAM)

BF2 stats Systemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apd
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

apd

PROnline schreef op 07 April 2003 @ 20:37:
Zie geen rede waarom windows 2k niet overweg zou kunnen met een dvd-brander. Heb zelf windows 2k Professional draaien in combinatie met Nero voor m'n ND-1100a en dat werkt prima.
Windows 2000 pro is het probleem niet, het gaat specifiek om de server-versies. Ik weet nu dat ze bij mij op het werk een philips DVD-brander in een W2K AS hadden gebouwd om te kunnen backuppen. De brander deed het gewoon niet. Dezelfde brander in een XP bak had geen enkel probleem. Hetzelfde geldt voor een collega die de NEC ND1100a had gekocht, kreeg hem ook niet aan de praat onder W2K AS maar wel onder gewoon XP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Niet online
Ik heb de NEC 1100a ook besteld (kosten 160 euro) en hij ligt inmiddels in het postkantoor op mij te wachten. :)
Ik ben iig benieuwd!, en kan dus ook niet wachten tot ik hem morgenochtend in de comp heb gezet. Een berg DVD+r's (FUJI's) staan inmiddels ook in de bestelling.

Overigens dacht ik slim te zijn door hem via een kennis in de usa te bestellen.... resultaat; een dikke 100 euro goedkoper dan in nederland. Jammergenoeg had ik geen rekening gehouden met het feit dat de drive in nederland binnen 2 weken ineens 50-60 euro in prijs zou zakken 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Paquito op 08-04-2003 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar haal je dat ding voor 160 euro ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:43
Totdat ie BTW en invoerrechten moet gaan dokken en wellicht nog een boete krijgt voor illegale import.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadMotha
  • Laatst online: 10-03-2024

BadMotha

be creative!

160 euro? en als ie dan defect raakt, waar stuur je hem dan heen onder garantie?
dan ben je aan verzendkosten al je voordeel kwijt!
heb hem vandaag voor 199,99 bij Informatique besteld.
krijg hem donderdag binnen.
het feit dat Plextor en HP de basis van de ND1100 gebruiken,
heeft voor mij de knoop doorgehakt!

b.t.w.
heeft de NEC ook een "buffer underrun" protection?

[ Voor 55% gewijzigd door BadMotha op 09-04-2003 10:04 ]

oude specs alu kassie We zijn op de wereld -om mekaar (4x)- te helpen nietwaar??-=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleintje81

Kleintje81

Blaat

BadMotha schreef op 08 April 2003 @ 23:38:
heeft de NEC ook een "buffer underrun" protection?
Yep, deze heet justlink. (net gekeken in nero) :)

BF2 stats Systemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex
  • Laatst online: 09-09 09:57

Mex

Heeft er al iemand regiovrije firmware voor deze drive gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
  • Laatst online: 12-09 08:29
Ik heb deze gisteren gekocht bij Informatique , perfect dingetje!!

Heb er Nashua +R en +RW mee gebrand.

En ze werden ook herkend in mijn Pioneer DVD 350 ;)

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

deze brander lijkt me ook wel wat, weet iemand toevallig wat voor DVDs voor de Xbox gebruikt moeten worden (DVD-R of DVD+R?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
RonnieB82 schreef op 09 april 2003 @ 18:29:
deze brander lijkt me ook wel wat, weet iemand toevallig wat voor DVDs voor de Xbox gebruikt moeten worden (DVD-R of DVD+R?)
Volgens mij allemaal !

Ik heb -r geprobeert en +RW lukt ook !

[ Voor 12% gewijzigd door henkyyyyyyy op 09-04-2003 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Niet online
Totdat ie BTW en invoerrechten moet gaan dokken en wellicht nog een boete krijgt voor illegale import....
Dit valt nog reuze mee eigenlijk. Ik heb het nl al een paar keer zo gedaan en het is tot nu toe (afkloppen :)) altijd goed gegaan. Er wordt blijkbaar niet zoveel gecontroleerd op particuliere zendingen die als gift oid. staan aangegeven.
160 euro? en als ie dan defect raakt, waar stuur je hem dan heen onder garantie?
dan ben je aan verzendkosten al je voordeel kwijt!
Dan gaat ie terug naar NEC RMA. Je hebt gelijk dat ik dan m'n voordeel kwijt ben.. Maar dit geld eigenlijk ook voor aankopen via de pricewatch, want dan moet de drive ook via de post terug. (als het bedrijf niet in de buurt zit ofcoz)
Heeft er al iemand regiovrije firmware voor deze drive gevonden?
I dunno, maar met die van mij kan ik gewoon R1,R2,R4 afspelen. Er zit naar mijn weten dus geen hardwarematige regio beveiliging in. Misschien in de software die je gebruikt?

Iig heb ik mijn drive gisteren opgehaald en de 1e indruk is perfect.
Ik heb tot nu toe 2 no-name dvd+r's gebrand (die er standaard bij zaten) met Stomp Recordnow. (zat er ook bij 8)) Beide dvd+r's zijn zonder problemen gebrand en worden gelezen door m'n pioneer 535 en pioneer 303 dvd-rom.
Verder blijft mijn CPU gebruik laag, (~5%) ik kan onder het branden gewoon gaan surfen , chatten, progs openen etc, en mijn brander staat ingesteld op Slave.

Dus, top brandertje voor deze prijs. Nu moet de DVD+r media alleen nog wat goedkoper worden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THEVGE
  • Niet online
Wat misschien handig om te weten is voor mensen die een DVD brander willen aanschaffen, is dat deze NEC veel minder problemen lijkt te hebben met welk medium je neemt. OK, deze topic is nog niet zo lang, maar als je bij de nauwelijks leverbare SONY DRU-500 en de Pioneer A05 kijkt zijn daarmee nogal de nodige media problemen. De NEC is zeer goed leverbaar en kost ook nog eens bijzonder weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apereet

apereet

Ook ik ben overstag gegaan en heb gister de NEC besteld, jammer dat de 1300 of de 4040 van LG er nog niet is.
Maar voor het prijs verschil ken ik een heleboel lege dvdtjes kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1300 is er wel, kijk maar in de pricewatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBDE
Heb sinds vandaag ook een nec nd-1100a :)

Cpu gebruik tijdens branden 0 ~ 1%.
(Muis bewegen neemt meer cpu :P)

Tot nu toe slechts 1 DVD+R en een RW gebrand, werkt goed.

Wat ik me alleen afvraag... waar moeten we de firmware updates vandaan halen ?!?!?

Op de nec pagina is nix te vinden (of ik kijk niet goed) en op 3rd party pagina's staan oudere firmwares dan die ik er momenteel in heb zitten...

Oh ja, ie wordt als volgt herkend: _NEC DVD+RW ND-1100A 1.A0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Iets wat in de pricewatch staat hoeft nog niet perse leverbaar te zijn. Prijzen roepen kan iedereen, leveren is wat anders..... :)

*kuch Sony DRU500 *kuch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuarK
  • Laatst online: 08-07 13:40
Ah nog meer +RW eigenaren, mooi!
KBDE: op het moment dat er firmware updates zijn maken ze wel een pagina.
Voor de plex is er ook nog geen firmware (nodig).

Sommige drives hebben veel firmware updates/patches nodig, maar deze niet blijkbaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woeper
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
ik heb nu ook de nec nd-1100a brander binnen, als ik'm aansluit als slave op de secundaire ide (liteon cdrw als master) dan wordt zowel tijdens het lezen en branden van dvd's mijn systeem super traag. Vorvolgens heb ik'm als master op de secundaire ide poort aangesluiten en nu werkt de brander goed, echter, mijn dvd-rom speler, die nu als slave is aangsluiten, vertoont nu de systeem slowdown bij het lezen. Dit gebeurde niet toen de dvdrom slave was en de liteon cdrw als master. Heel vreemd is dat, vinden jullie ook niet?
DMA staat aan, moederbord is een msi kt7 turbo2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Klinkt als verkeerde bekabeling/bejumpering ..
Doublecheck deze eens; neem ook de OM FAQ in handen B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleintje81

Kleintje81

Blaat

Zet je liteon cdrw als slave heb ik hier ook gedaan, had zelfde problemen als jouwe met een A7N8X & XP 2000+.

BF2 stats Systemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Titel aangepast naar gelang de huidige situatie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBDE
QuarK schreef op 11 april 2003 @ 11:12:
Ah nog meer +RW eigenaren, mooi!
KBDE: op het moment dat er firmware updates zijn maken ze wel een pagina.
Voor de plex is er ook nog geen firmware (nodig).

Sommige drives hebben veel firmware updates/patches nodig, maar deze niet blijkbaar ;)
Ja laten we het hopen.
Regelmatige firmware updates zouden wel fijn zijn, hier worden dan geupdate media informatie in meegenomen (dus meer cd's op 4x branden ipv 2.4x of zelfs 1x)

Maar goed, plextor zal toch wel af en toe updaten, flash ik wel het firmware van de plextor :D 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadMotha

BadMotha

be creative!

weet iemand ook welke 4x DVD+RW recordables er op dit moment zijn?
gebruik zelf nu Imations (19,95 per 5 stuks) maar die fikken alleen op 2,4 speed.

oude specs alu kassie We zijn op de wereld -om mekaar (4x)- te helpen nietwaar??-=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
BadMotha schreef op 12 April 2003 @ 10:08:
weet iemand ook welke 4x DVD+RW recordables er op dit moment zijn?
gebruik zelf nu Imations (19,95 per 5 stuks) maar die fikken alleen op 2,4 speed.
Ik zie in dit topic dat je de ook de NEC 1100 heb , hiermee kan je niet op 4x dvd +rw branden , wel 2,4 keer !
Alleen +r kan je op 4x branden .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadMotha

BadMotha

be creative!

henkyyyyyyy schreef op 12 April 2003 @ 10:12:
[...]

Ik zie in dit topic dat je de ook de NEC 1100 heb , hiermee kan je niet op 4x dvd +rw branden , wel 2,4 keer !
Alleen +r kan je op 4x branden .
weet ik, vandaar dat ik er "recordable" en geen "rewritable" achter heb gezet,
sorry for the confusion,
maar eh.. iemand??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
http://www.opus.nl

Hier kun je Verbatim 4x halen voor 4,17 per stuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlonXP1800
  • Laatst online: 29-01 12:01

AtlonXP1800

Ondertitel?

Ik heb sinds kort ook een nec 1100.
Nu heb ik het probleem dat als ik hier een datatrack dvd+r in stop (gekocht via www.cdfreaks.nl) de dvd helemaal niet herkend wordt. Hij geeft aan dat er geen dvd in zit.

Kent iemand dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Dell1100A van iemand overgenomen.
Branden van philips en verbatim +R media ging zonder probleem.

Alleen heb ik nu grote problemen met het wissen van een philips +RW.
Deze had ik eerst gebakken met een oude versie van Nero maar die werd niet gelezen door mijn (pc)dvdspelers.
Met een nieuwere versie ging dat wel goed.
Alleen nu wil ik um weer wissen maar binnen 10 secs , stopt Nero met een "Scsi Target Error" of me bak reboot spontaan. :(
Met de nieuwste Nero 5.9.10.20 is dit ook het geval.
De RW blijft gewoon leesbaar.
Weet iemand hoe ik um weer leeg krijg of kan ik um beter wegmikken :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadMotha

BadMotha

be creative!

ik heb een aantal DVD's gebackupped,
maar als ik die met PowerDVD wil afspelen, dan geeft ie een melding
"TV-out is not configured properly", en in Windows MP iets over beveiliging.
terwijl ze wel op m'n standalone afgespeeld kunnen worden?
is hier een patch voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Niet online
Verwijderd schreef op 13 april 2003 @ 09:31:
Ik heb een Dell1100A van iemand overgenomen.
Branden van philips en verbatim +R media ging zonder probleem.

Alleen heb ik nu grote problemen met het wissen van een philips +RW.
Deze had ik eerst gebakken met een oude versie van Nero maar die werd niet gelezen door mijn (pc)dvdspelers.
Met een nieuwere versie ging dat wel goed.
Alleen nu wil ik um weer wissen maar binnen 10 secs , stopt Nero met een "Scsi Target Error" of me bak reboot spontaan. :(
Met de nieuwste Nero 5.9.10.20 is dit ook het geval.
De RW blijft gewoon leesbaar.
Weet iemand hoe ik um weer leeg krijg of kan ik um beter wegmikken :/
Dit schijnt een bekend probleem met de Dell 1100a burners te zijn.
Er is nog geen oplossing hiervoor, dus tot die tijd zou ik maar geen +rw meer proberen.

http://forums.us.dell.com...im_cdrom&message.id=58876

http://forums.us.dell.com...im_cdrom&message.id=58816

http://forums.us.dell.com...im_cdrom&message.id=55295

Ik heb eigenlijk geen idee of dit voor een bepaalde revisie van alle nec drives geld of alleen voor de dell drives. Ik heb zelf overigens geen enkel probleem met DVD+RW. Ik heb de afgelopen dagen mijn philips dvd+rw schijfje al 5x beschreven met stomp recordnow.
ik heb een aantal DVD's gebackupped,
maar als ik die met PowerDVD wil afspelen, dan geeft ie een melding
"TV-out is not configured properly", en in Windows MP iets over beveiliging.
terwijl ze wel op m'n standalone afgespeeld kunnen worden?
is hier een patch voor?
Je kan 2 dingen doen:

- Macrovision protectie uitschakelen via je decrypt software of ifoedit.
- Via google een patch voor powerdvd zoeken die de macrovision uitschakeld. :)

[ Voor 22% gewijzigd door Paquito op 13-04-2003 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmz , in die 3de link van dell forum die je gaf , stond ut volgende:
I've reported to Dell, and without hesitation they've offered to switch the drive. Either they are very easy, or it is a know problem and their policy (at least in The Netherlands) is to switch it as soon as it is reported.
Denk dat ik toch maar es een belletje ga plegen.....
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik had toch nog een vraagje: er zijn nu eigenlijk alleen maar schijfjes van 4.7GB alleen straks zullen er vast schijfjes van meer dan 4.7GB komen. Zal deze brander dit wel kunnen schijven??(na bijvoorbeeld een firmware update?) ben erg benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
  • Laatst online: 13:15
Verwijderd schreef op 14 April 2003 @ 17:53:
ik had toch nog een vraagje: er zijn nu eigenlijk alleen maar schijfjes van 4.7GB alleen straks zullen er vast schijfjes van meer dan 4.7GB komen. Zal deze brander dit wel kunnen schijven??(na bijvoorbeeld een firmware update?) ben erg benieuwd
Waarom zouden er grotere schijfjes komen? 4.7GB is gewoon de standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Maar 74min/650 was destijds ook DE standaard voor cdr's. Nu heb je ze tegenwoordig al tot 99 minuten, misschien gebeurt dadelijk hetzelfde met dvd-r's. Of is dit hardwarematig niet mogelijk??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apereet

apereet

dominator schreef op 14 april 2003 @ 20:00:
Maar 74min/650 was destijds ook DE standaard voor cdr's. Nu heb je ze tegenwoordig al tot 99 minuten, misschien gebeurt dadelijk hetzelfde met dvd-r's. Of is dit hardwarematig niet mogelijk??
Hardware technisch is alles wel mogelijk, alleen licentie technisch is dit niet haalbaar.
De filmmaatschappijen schreeuwen nu al steen en been om progjes zoals dvd shrink en dvd2one e.d.
Hebben ze volgens hun alles gedaan om copieren tegen te gaan, vinden die verrekte nerds toch een manier om te kopieren >:) }) (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
licentietechnisch? Alsof er voor 80/90/99 minuten cdr's licenties bestaan..... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CORVETTE
  • Laatst online: 11-09 18:42

CORVETTE

---- American V8 ---

Ik heb de Nec 1100a sinds afgelopen zaterdag , en het ding werkt perfect. Nu alleen nog even kijken welke +r hij allemaal kan branden. Mmore en Fujifilms waren geen probleem.

zoveelste slachtoffer van Casema................... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 02-09 22:56
Hoe is de ervaring met het lezen van dvd(+r)'s ?? Gaat dat een beetje snel, want ik wilde 'm eigenlijk ook meteen als DVD speler gaan gebruiken.. Vooral vanwege de prijs zit ik toch wel aan deze DVD-recorder te denken.

[ Voor 4% gewijzigd door Toewan op 15-04-2003 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Waslijn schreef op 14 April 2003 @ 19:08:
[...]
Waarom zouden er grotere schijfjes komen? 4.7GB is gewoon de standaard.
misschien binnenkort wel double layered dvd's dussum.. wordt dus 9 Gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jah precies, dan kun je er meteen grote films op zetten, en dergelijken. Kunnen deze branders dat fikken dan? weet iemand dat? Ik weet dat er schijfjes zijn/komen die dubbel beschreven worden(of iets dergelijks) Hoe dat precies gaat weet ik niet, maar het zal wel fijn zijn als hij dat kan fikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redlihcs
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-08 20:45

Redlihcs

? of !

Mijn NEC ND-1100A doet het prima bij het branden van:

Nashua +R
Nashua +RW
Imation +RW

FUJI en Datawrite moet ik nog proberen.

<< Aanvulling: >>
Ook FUJI en Datawrite doen het prima.

Heb nu enkele DVD's gebakken en ben zeer tevreden.

:)

[ Voor 31% gewijzigd door Redlihcs op 22-04-2003 23:13 . Reden: Aanvulling ]

Hier had wat zinnigs kunnen staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Verwijderd schreef op 15 April 2003 @ 17:42:
jah precies, dan kun je er meteen grote films op zetten, en dergelijken. Kunnen deze branders dat fikken dan? weet iemand dat? Ik weet dat er schijfjes zijn/komen die dubbel beschreven worden(of iets dergelijks) Hoe dat precies gaat weet ik niet, maar het zal wel fijn zijn als hij dat kan fikken.
Hmm zo werkt dat niet hoor AFAIK. die double-layered schijven zijn er gewoon 2 aan elkaar geplakt.
Das branden, schijfje omdraaien, en weer branden. Wel handig als je films hebt die op 2 dvd's gaan (LOTR1 bijv.), die kunnen dan samen op 1 schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodweep
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-06-2023
Volgens mij is double layered 2 lagen opdezelfde kant, double sided is langs beide kanten.
De oorspronkelijke specs van een DVD zijn dus langs elke kant 2 layers, dus als je alles gebruikt dan heb je 4x 4,7 gb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

psychodweep schreef op 15 April 2003 @ 20:05:
Volgens mij is double layered 2 lagen opdezelfde kant, double sided is langs beide kanten.
De oorspronkelijke specs van een DVD zijn dus langs elke kant 2 layers, dus als je alles gebruikt dan heb je 4x 4,7 gb.
maar de grote vraag hiervan is, kan deze brander dat schrijven, en wanneer komen die cd'tjes uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij kan er maar maximaal 17gb op 1 schijfje, op de onderliggende layers kan er maar zo'n 3.8gb. Die onderliggende laag wordt beschreven/gelezen door de de laser onder een andere hoek te plaatsen en zo door de eerste laag heen te raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

double layered bestaat niet

het is dual-layer en double-sided (een combinatie is mogelijk om aan de 17-18GB op een schijfje te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Verwijderd schreef op 15 april 2003 @ 22:28:
double layered bestaat niet

het is dual-layer en double-sided (een combinatie is mogelijk om aan de 17-18GB op een schijfje te krijgen.
what is the name... Klopt wat je zegt.. maar ben benieuwd.. zijn er al schrijvers voor dual layers dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadMotha

BadMotha

be creative!

was laatst op een seminar van Philips, zij zeiden dat er binnenkort double sided discs zouden komen. 4,7Gb aan beide zijden dus.
Maar wanneer? dat wisten ze nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Niet online
Toewan schreef op 15 April 2003 @ 12:19:
Hoe is de ervaring met het lezen van dvd(+r)'s ?? Gaat dat een beetje snel, want ik wilde 'm eigenlijk ook meteen als DVD speler gaan gebruiken.. Vooral vanwege de prijs zit ik toch wel aan deze DVD-recorder te denken.
DVD's inlezen (via dvd decrypt bv) doet ie lekker snel. ~11-12MB/s . DVD+R's heb ik niet getest, maar ik neem aan dat dit geen verschil moet maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuarK
  • Laatst online: 08-07 13:40
Dual-layered branden gaat de eerstkomende tijd (jaren) echt niet gebeuren.
Het is technisch gewoon niet goed mogelijk. Zulke DVD's kunnen alleen geperst worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BadMotha schreef op 15 April 2003 @ 23:06:
was laatst op een seminar van Philips, zij zeiden dat er binnenkort double sided discs zouden komen. 4,7Gb aan beide zijden dus.
Maar wanneer? dat wisten ze nog niet.
zie je maar weer dat +r achter loopt. dvd-r heeft deze schijven al ( www.opus.nl ) van verbatim. ze kosten wel een paar centen, 11 euro geloof ik.
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.