power switch aansluiting op mobo met jumper verbinden

Pagina: 1
Acties:
  • 312 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MinddiggerNL
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-06 15:17
Ik heb hier een ATX moederbordje liggen en een ATX voeding. Nu mis ik alleen nog een ATX schakelaar voor in de kast...ik wil toch alvast voordat ik die schakelaar heb die pc verder inrichten. Nu vroeg ik me af of het verstandig is om gewoon die twee pinnetjes op het mobo die normaal "bedekt" worden door die schakelaar te verbinden met een jumper en de pc dan aan en uit te zetten via de schakelaar op de voeding.

Kan dit zonder problemen?

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-08 17:10

Steve

Krokodil \o/

Zal niet werken... Je weet wat er gebeurt als je een powerknop blijft indrukken? Juist, de PC gaat terug uit.. Exact hetzelfde zal gebeuren met de jumper.

Misschien lukt het wel als je 'm daarna eraf haalt, maar ik denk het niet.

• MinddiggerNL
Ow...daar had ik inderdaad niet bij stil gestaan. Da's jammer :( Dan moet ik tot na de kerst wachten voordat ik er iets mee kan doen en dan maar hopen dat ze die kabeltjes los hebben liggen. Wel bedankt voor de snelle reactie!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Om je pc aan te zetten kan je wel even die 2 pinnetjes met een platte schroevendraaier verbinden, maar dan moet je wel elke keer je kast induiken :)

• liosnel
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-07 16:55
of je gebruikt een resetknop die je nog ergens over hebt??? of een ander knoppie die een tijdelijk maakcontactje heeft....

• MinddiggerNL
ik zat er inderdaad aan te denken om gewoon die jumper erop te duwen en met een tangetje vast te houden...dan via de voeding aanzetten en vrijwel direct die jumper weer eraf halen...dan moet ie wel lopen :) Is niet erg dat ik de kast in moet duiken. Ik hou de kast wel gewoon open terwijl ik hem aan het installeren ben...vrijdag haal ik toch zo'n schakelaar. Moet ik deze truc dan ook weer toepassen om hem uit te krijgen of gaat dat gewoon zoals normaal vanzelf of via de voedingsschakelaar?

Verwijderd

gebie nog ergens een oude bel schakelaar liggen of ander maak er ff 2 draajes aan en leg die buiten de kast moet ie aan houd ze ff tegen elkaar moet ie uit houd ze ff tegen elkaar.

• Vaporized
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-02-2025
je moet dat gewoon ff met een schroeven draaier aan raken

dan gaat ie aan
, doe je dat weer dan gaat ie uit

Lian Li PC70 - i7 860 @ 3.8Ghz- P7P55D-E - Xonar D2X 7.1 - 1600Mhz C7D Dominators - Mugen2 - Sapphire HD6950 2Gb - Intel Postville 80Gb & Samsungs 500Gb Raid 0 - Samsung 24'' 2443BW - Logitech Z5500 5.1

Verwijderd

uhhu.. :) of een Eurocent
komt die ook weer ergens van pas :)

Verwijderd

Ga naar een elektronica-zaak en koop een drukknopje (men durft er veel geld voor te vragen). Maak ergens in je kast een gat en monteer de knop. Dan 2 draadjes solderen en verbinden met de power-switch-aansluiting.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 December 2002 @ 22:14:
Ga naar een elektronica-zaak en koop een drukknopje (men durft er veel geld voor te vragen). Maak ergens in je kast een gat en monteer de knop. Dan 2 draadjes solderen en verbinden met de power-switch-aansluiting.
Vergeet niet een baksteen mee te nemen, de winkel zou wel eens dicht kunnen zijn op kerstavond ;)

• MinddiggerNL
Verwijderd schreef op 25 december 2002 @ 22:14:
Makkelijker lijkt me gewoon een ATX schakelaar te kopen :) Die moeten ze toch wel los verkopen lijkt me.

• Kleintje81
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-08 01:20

Kleintje81

Blaat

Precies gewoon doen met een schroevendraaier. :Y)
Overigens hebben sommige mobo's in de bios een optie waar je de 'powerstate' kan instellen, dit kan Always On, Always Off, Last Setting oid zijn.

Als je hem daar op Always On zet, kun je hem op zich door de schakelaar van een stekkerdoos om te zetten booten. :)

BF2 stats Systemen

• Steefph
  • Laatst online: 06-08 14:57
Of gewoon een simpel schakelaartje als een deurbel werkt ook perfect (moet je er wel een in huis hebben).

Alles is terug te redeneren naar 4

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:37
MinddiggerNL schreef op 25 december 2002 @ 23:20:
[...]

Makkelijker lijkt me gewoon een ATX schakelaar te kopen :) Die moeten ze toch wel los verkopen lijkt me.
Ik weet niet precies wsat je met een "ATX" schakelaar bedoeld, maar wat Algabra zojuist vertelt is precies dat wat een normale aan/uit knop van een atx-kast ook is, en puls schakelaartje met 2 draadjes verbonden aan die pinnetjes :)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• Steve
  • Laatst online: 16-08 17:10

Steve

Krokodil \o/

Een ATX-schakelaar is inderdaad niets meer dan een gewone drukknop :)

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:17

Super_ik

haklust!

je kunt er ook een condensator en een weerstand op zetten, dan kun je m
schakelen met de gewone power knop

edit:

/me schema zoekt

[ Voor 15% gewijzigd door Super_ik op 26-12-2002 13:04 ]

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

• Jorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 08:27
Of je zet in je bios de optie dat ie na een stroomstoring boot aan.
1 keer booten met een schroevendraaier, daarna kun je gewoon booten door de stroom er af en er weer op te doen, al hoewel je de stekker er wel even af moet hebben, omdat de condensatoren nog opgeladen zijn.
En een atx-reset gaat ook niet zo makkelijk zonder powerknop :P

* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)

• MinddiggerNL
j_iscool schreef op 26 December 2002 @ 13:32:
Of je zet in je bios de optie dat ie na een stroomstoring boot aan.
1 keer booten met een schroevendraaier, daarna kun je gewoon booten door de stroom er af en er weer op te doen, al hoewel je de stekker er wel even af moet hebben, omdat de condensatoren nog opgeladen zijn.
En een atx-reset gaat ook niet zo makkelijk zonder powerknop :P
Vreemd genoeg is die optie om te booten na een stroomstoring Not Available in deze bios :? Het is een Asus P5A super socket 7 mobo met een aso zware voeding (350w)....het is wel een beta bios, dus wellicht dat het daar aan ligt.

Ben bij de pc shop gaan vragen, maar ze hadden geen losse atx switches :( Heb nu dus maar de reset knop als powerbutton aangesloten....hoef ik niet de kast in te duiken, maar heb ik wel een schroevendraaier of pen nodig elke keer :)

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Ooit had ik heel veeeel van deze schakelaartjes *D
Nu niet meer......... :'( sorry........ :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

waarom stel je het niet zo in, in de bios dat je via toetsenbord of muisknop je pc kan opstarten

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Verwijderd schreef op 28 december 2002 @ 20:25:
waarom stel je het niet zo in, in de bios dat je via toetsenbord of muisknop je pc kan opstarten
Kan dat dan :?
Is toch alleen wake on of niet :?

* nero355 gaat effe in mobo boekje bladeren ;)

/EDIT krijg nou wat het kan!!! :o !!

Wel effe alles goed instellen :) ;)

[ Voor 14% gewijzigd door nero355 op 28-12-2002 20:51 . Reden: Oops!! wist ik wel !! ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• MinddiggerNL
dat is een goed idee! Zodra ik de pc terug heb (staat nu op een badmintontoernooi ;)), ga ik dat proberen! Thanx for the tip.

Verwijderd

Kijk hier eens: Voeding een weekend zonder stroom -> 3 uur nodig voor AAN!
LOL ik deed het telkens met een lepeltje. Nu start ie zelfs maar 1 keer per week op ofzo. Ben nu maar op mijn oude compu bezig. Misschien kan die optie in het bios van aan na stroomuitval werken voor mij!!! Maar topicstarter loop niet te miepen en pak het eerste de beste ding dat stroomgeleidt en verbindt de pinnetjes. Ik heb ook mijn kast een maand lang elke dag open gemaakt om de pinnetjes te verbinden. :) Was tenminste de enige op een lan die mijn compu aan kon krijgen :)
Nu kan niemand het meer. :(

Verwijderd

Je hebt wel een kast, zit daar geen resetknop in? Die kun je nl. ook gebruiken. Of het 'slotje', of de 'turbo-knop'..

• MinddiggerNL
Ff lezen...loop niet te miepen want ik heb die reset knop allang aangesloten....echter blijft het makkelijker om hem via een normale knop aan te krijgen. Maar dit werkt ook...voor een testbak boeit me dat toch niet zoveel.

Verwijderd

Ff lezen...loop niet te miepen want ik heb die reset knop allang aangesloten....
Heb ik idd overheen gelezen, sorry. 'Miepen' zou ik het overigens niet noemen.

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-08 22:25
MinddiggerNL schreef op 28 December 2002 @ 19:08:
[...]

Vreemd genoeg is die optie om te booten na een stroomstoring Not Available in deze bios :? Het is een Asus P5A super socket 7 mobo met een aso zware voeding (350w)....het is wel een beta bios, dus wellicht dat het daar aan ligt.

Ben bij de pc shop gaan vragen, maar ze hadden geen losse atx switches :( Heb nu dus maar de reset knop als powerbutton aangesloten....hoef ik niet de kast in te duiken, maar heb ik wel een schroevendraaier of pen nodig elke keer :)
Je moet ook niet vragen naar een ATX knop want dat snappen die mensjes in de electronicazaak 99 van de 100 keer niet |:( ,je moet vragen naar een schakelaar met maak contact.

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Pagina: 1