Toon posts:

Voeding een weekend zonder stroom -> 3 uur nodig voor AAN!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na een geslaagde case mod was mijn powerknop losgegaan. De draadjes altans. Maar omdat ik geen zin meer had om het te fixen zette ik de compu altijd aan met een lepeltje. De 2 pinnentjes op het mobo connecten. Een keer dat ik dat deed zag ik een soort kortsluiting. Sindsdien heb ik een klote probleem.
De functie dat je je powerknop 5 sec. inhoudt -> compu uit. Werkt niet meer.
Nog een probleem is dat ik normaal mijn voeding de hele week met de stekker in het stopcontact heb. In het weekend haal ik die er uit als ik naar mijn ouders ga. Maar als ik dan op zondagavond mijn compu aan wil zetten duurt het een eeuwigheid. Algelopen zondag was ik om 17:00 in Delft. En eindelijk om 20:00 ging mijn compu aan. Vaak gaat ie dan ook spontaan aan zonder dat ik wat doe. Had zelfs een keer dat ik weer bezig was geweest. Compu niet aan. Ik op bank tv kijken. Hoor ik een raar gezoem. Ga ik naar mijn kamer staat mijn compu aan.
8)7
Dus wat is er aan de hand met mijn mobo. Ik heb er al een andere voeding in gehad en het probleem ligt dus aan mijn mobo. Help.
Het meest kutte is als ik weer aan het overclocken ben en ik heb een te hoge instelling en de compu gaat niet meer aan, moet ik de stekker eruit trekken. Hierdoor is mijn vorige voeding (mag hij in vrede rusten op mijn bureau) overleden. :(

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:43

Croga

The Unreasonable Man

Nou, volgens mij geef je het antwoord op je vraag zelf al Reficul...... Je hebt hier en daar een beetje gescrewed, en nou zijn er dingen kapot.......?

• Xenon
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-08 11:42
Tja, volgens mij zijn er ook gewoon wat dingen kapot gegaan.... eigen schuld, dikke bult...

ProtocoLAN.be: De beste LAN van de Maaskant

Verwijderd

mjah toch een andere mobo denk ik :'(

laatste mogelijk heid is een andere powerconnector of andere voeding proberen

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2002 00:10 . Reden: verhaal weghalen ]

Verwijderd

Topicstarter
Zoals je had kunnen lezen heb ik al een andere voeding geprobeerd. Zelfde probleem. Weten jullie niet wat er stuk is?

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 09:53
Wat dacht je van een nieuw mobo?

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-08 17:10

Steve

Krokodil \o/

Die zgn. kortsluiting die je zag bij het aansteken van je PC, waren dat niet gewoon vonkjes? :X

Want de powerconnector steekt je voeding aan door er een lage spanning door te laten gaan

Verwijderd

Topicstarter
Zou kunnen. Weet niet meer.

Verwijderd

iig ik denk dat je bios na de kl*ten is.
da heeft niet veel nodig om gedeeltelijk te overlijden.

Verwijderd

Statische electriciteit vanuit je hand door het lepeltje die je mobo verschroeit? :D

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-08 11:36

Speedy-J

AMD Enthusiast

Je weet zelf wat je gedaan heb ,en nu kom je vragen wat er aan de hand is :)
Je heb gewoon simpelweg je mobo gefrituurd met je lepeltje ! ,volgende keer maar een knopje aansluiten.. ;)

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Verwijderd

idd, waarschijnlijk heb je gewoon 'm helemaal (naja.. halluf) naar de knoppen geholpen.. sniezo geweldig slim eigenlijk.. maarja, desnoods breng je em een keer naar de compjuterboer in de buurt en VRAAG je wat er aan de hand is (laat ze maar niet aan je gave casemod komen :p)

Verwijderd

had me pa zun doos ook :/

Wake on lan en zooi uit gezet en t is over :)

• Vaporized
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-02-2025
je bent gewoon een kluns, je moet dat anders met een geisloleerde schroevendraaier doen man !!!

Lian Li PC70 - i7 860 @ 3.8Ghz- P7P55D-E - Xonar D2X 7.1 - 1600Mhz C7D Dominators - Mugen2 - Sapphire HD6950 2Gb - Intel Postville 80Gb & Samsungs 500Gb Raid 0 - Samsung 24'' 2443BW - Logitech Z5500 5.1

• Korn21
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-03-2017
Ik denk ook dat je door een lepeltje te gebruiken een paar onderdelen hebt verziekt, je kunt misschien ff zoals hierboven beschreven de pc strippen, dus met minimaal aantal onderdelen starten. En dan kijken of ie wel werkt, maar ik denk zelf dat het mobo nogal gaar is.

|Specs|

• jahako
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-08 19:37
Nieuw batterijtje?

• Zegato
  • Niet online
Verwijderd schreef op 14 december 2002 @ 23:50:
Na een geslaagde case mod was mijn powerknop losgegaan. De draadjes altans. Maar omdat ik geen zin meer had om het te fixen zette ik de compu altijd aan met een lepeltje.
Dat heb ik ook een hele tijd gedaan, alleen dan met een schroevendraaier :)
De 2 pinnentjes op het mobo connecten. Een keer dat ik dat deed zag ik een soort kortsluiting. Sindsdien heb ik een klote probleem.
Zolang je die 2 pinnetjes met elkaar verbindt en niet andere "onderdelen" van het moederbord hebt aangeraakt kan het geen kwaad. De powerbutton van je kast doet echt niets anders dan die twee pinnetjes met elkaar verbinden. :)
De functie dat je je powerknop 5 sec. inhoudt -> compu uit. Werkt niet meer.
Heb je dat ook geprobeerd met een normale powerswitch van een kast? :?
Nog een probleem is dat ik normaal mijn voeding de hele week met de stekker in het stopcontact heb. In het weekend haal ik die er uit als ik naar mijn ouders ga. Maar als ik dan op zondagavond mijn compu aan wil zetten duurt het een eeuwigheid. Algelopen zondag was ik om 17:00 in Delft. En eindelijk om 20:00 ging mijn compu aan. Vaak gaat ie dan ook spontaan aan zonder dat ik wat doe. Had zelfs een keer dat ik weer bezig was geweest. Compu niet aan. Ik op bank tv kijken. Hoor ik een raar gezoem. Ga ik naar mijn kamer staat mijn compu aan.
8)7
Wake on LAN? :?
Dus wat is er aan de hand met mijn mobo. Ik heb er al een andere voeding in gehad en het probleem ligt dus aan mijn mobo. Help.
Het meest kutte is als ik weer aan het overclocken ben en ik heb een te hoge instelling en de compu gaat niet meer aan, moet ik de stekker eruit trekken. Hierdoor is mijn vorige voeding (mag hij in vrede rusten op mijn bureau) overleden. :(
Als je te ver overklokt kan hij idd niet meer (goed) opstarten. Als je je bios deed resetten moest de voeding ook volledig uit. Dus ook de powerknop op de achterkant.... Mocht je dat niet gedaan hebben, kan je je bios vern**kt hebben...

T.net gallery | V&A ads

Verwijderd

Topicstarter
Eventjes weer nieuw leven inblazen in dit topic.
Heb nog steeds boot problemen.
Ik heb voeding A in mijn compu en voeding B niet.
Als ik mijn compu met voeding A erin wil aan doen doet ie het niet.
Als ik alleen het mobo met voeding B connect gaat het mobo aan.
Daarna voeding A erin en dan doet ie het meestal.
Je zou dan zeggen dat voeding A kapot is en dat voeding B goed is. Maar het rare is dat ik voeding B er ook een tijd in had en dat ie toen juist kuren begon te geven van niet opstarten.
Wat ook nog vreemd is dat als de stekker uit het stopcontact is geweest de bios gereset is.
Telkens geeft ie een Bios checksum error. New cpu has been installed etc.

Ik wil dus het mobo omruilen met behulp van garantie maar als nou het mobo toevallig bij hun wel een paar keer aan gaat, krijg ik hem starks weer terug met een onderzoeks rekening en het praatje dat ie het gewoon doet.

Het is dus dat ie soms niet opstart, dan weer een paar dagen wel. Heel vreemd.
Dus wat moet/zal ik doen?

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Dat is nou het naaierige van die winkels, daar doet ie het natuurlijk altijd. Ik zou gewoon het risico nemen en hem laten testen.

offtopic:
Mycom verklaarde mijn K7T Pro ook als springlevend, 15 euro :(

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

Topicstarter
mmm, wat heb je gedaan nadat ze je mobo goed hadden verklaart?

• plankie
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-06-2025

plankie

ondertitel?... wasda?.....888!

is je PC geaard trouwens ?

Verwijderd

Sja...ik vind het allemaal nogal onsamenhangend. Je moet niet vergeten dat de meeste bedrijven niet meer doen dan een CPU en geheugen in je mobo prikken, even booten en klaar. Dan is het 'goed' voor zo'n bedrijf.

Als je zo hebt zitten fucken als ik je verhaal lees, is er gewoon 'iets' kapot. Ik heb ook wel zulke ondefiniëerbare problemen gehad, waarbij de PC zichzelf resette als je op de kast sloeg. Ook een brak mobo.

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Verwijderd schreef op 20 januari 2003 @ 19:34:

Ik wil dus het mobo omruilen met behulp van garantie maar als nou het mobo toevallig bij hun wel een paar keer aan gaat, krijg ik hem starks weer terug met een onderzoeks rekening en het praatje dat ie het gewoon doet.

Het is dus dat ie soms niet opstart, dan weer een paar dagen wel. Heel vreemd.
Dus wat moet/zal ik doen?
Tja, je hebt hem uiteindelijk natuurlijk wel zelf gesloopt. Breng hem gewoon weg voor garantie, omschrijf het probleem en kijk wat er van komt. Maken ze er garantie van dan heb je gewoon geluk, zo niet dan moet je ook niet zo gaan miepen en gewoon je verlies nemen. Jammer maar helaas, pech gehad, volgende keer weer beter.

de betaler vervuilt

Verwijderd

Vervang je Mobo, beste optie denk ik

• Gwaihir
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 20 January 2003 @ 19:34:Wat ook nog vreemd is dat als de stekker uit het stopcontact is geweest de bios gereset is.
Da's een relatief makkelijke: dan heeft 't batterijtje geen zin meer.

• caspergt
  • Laatst online: 21-04-2025
Kortsluiting met je kast ? ik had een voeding die mn kast onder stroom zette, kreeg ik een schok van 230 volt door mn lichaam , Outch :P

Ridiculer lvl70 Resto drood :D

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga het volgende week in iedergeval met de winkel over hebben. Wordt echt schijt ziek van dat telkens mijn compu niet aan gaat.
En een start voeding (in de zin van startmotor) vindt ik ook niet ideaal.
Pagina: 1