Nee, je moet anders naar de schaalverdeling kijken, helaas is niet alles goed te lezen en op de laatste meting staat niks ingevuld.
Normaal gesproken wordt er aangegeven welke schaalverdeling er wordt gebruikt (25 of 50dB), in dit geval is het 25dB (staat niet aangegven, maar dat kun je uit de tekst opmaken), en dan wordt er onder aangegeven met hoeveel je de schaal moet vermenigvuldigen (Multiply Freq. Scale by: ), als ik naar de rest kijk dan zou dat iets van 6,5 of 7 moeten zijn, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen aangezien het er op lijkt dat de metingen niet volgens de huidige standaard zijn gedaan, bij gevoeligheid (Sensitivity) staat er nl. 13W 400Hz 95dB..blah blah, terwijl vandaag de dag de gevoeligheid gemeten wordt met 1Watt op 1Meter bij 2,83V.
Het frequentieberijk loopt van 60Hz tot 20KHz ±4dB in een geluidsdode kamer, in een open ruimte is het verloop van de lage frequenties (onder 50Hz) iets mooier.
Al met al niet slecht, alhoewel als ik uitga van de hedendaagse norm en het terugreken (wat eigenlijk niet kan door het ontbreken van wat gegevens) dan is de gevoeligheid aan de lage kant.
Uitleg: voor een toename van 3dB heb je 2 keer het vermogen nodig, dus als je uitgaat van 13W kom je op ongeveer 84dB bij 1W/1M uit, waaruit je op zou kunnen maken dat ze aan gevoeligheid hebben ingeleverd voor een vlakker frequentie verloop.
Dat zegt overigens niet veel, en als je kijkt naar de relatief kleine woofer die gebruikt wordt (in een gesloten kast?) dan doen ze het behoorlijk goed.
Correct me if I'm wrong.
EDIT:
Ik was ook blij dat ik 'm nog had staan, m'n huidige speakers klonken nl. voor geen meter met diverse andere versterkers (o.a. Denon ???, NAD 712 Receiver, Luxman L-205(?) en Cyrus One).
Anoniem: 130117 schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 17:44:
Wordt net een Thorens 160 aangeboden met Elac element voorrrr..... 25 euro op het overbekende marktplaats.nl
Was met doos e.d.... Met nadruk op ' was'... want ik zie 'm niet meer staan. Je hebt ook mensen die overdrijven in het goedkoop vd hand doen.
Opsluiten zulke mensen, ik neem aan dat ie in (zeer) goede staat was aangezien de doos er ook nog bijzat, voor een TD160 in slechte staat (zonder of met beschadigde kap e.d.) kun je ongeveer €50 voor krijgen, in goede staat ongeveer €150.
OK, als je 'm aan een bekende verkoopt kan ik het me voorstellen, ik heb er 2 in slechte staat met een mengpaneel (niks waard) van een vriend gekocht voor fl.150,- , een heb ik opgeknapt en verkocht voor fl.150,- aan een vriend van een vriend.
Wat heb je ermee gedaan? gesloopt, verkocht, afgebrand?
Als ik weer een andere versterker koop ga ik 'm misschien voor een sub. gebruiken
Bij deze nog 2 pics:
Samick SM-1200 (Heeft een opknapbeurt nodig, en dan gaat ie er waarschijnlijk uit omdat ik nu een Vestax heb):
Denon DP-51F (Begin '80) met Monitor PC Silver Line kabel:
[
Voor 36% gewijzigd door
KILLorBE op 09-02-2005 16:31
]