brander
soldeer
soldeervet
tangetjes
dan de delen die aan elkaar moeten goed schuren en schoon maken dan invetten en warm stoken, beetje soldeer erbij mooi uit laten vloeien en rustig af laten koelen ......
www.haller.nl nu op een Compaq Proliant DL380 2xPIII 933MHz / 1GB / Smart Array controller / Raid 5 met 8 stuks 36,4 en 4 stuks 18,2 GB schijfjes... en draaiend achter een APC 2200 UPS
En je brander niet te dicht op het materiaal houden, anders krijg je van die lelijke plekken. Vlam <-> werkstuk ~ 5 centimeter lijkt me mooi.
Use the Search Luke...
k'dan, bedankt!Silentpuma schreef op 21 December 2002 @ 21:52:
idd, en verder zou je het eigenlijk even op een proef-plaatje eerst moeten proberen voordat je je uiteindelijke werkstuk wil bewerken. Even oefenen dus
En je brander niet te dicht op het materiaal houden, anders krijg je van die lelijke plekken. Vlam <-> werkstuk ~ 5 centimeter lijkt me mooi.
Ik pas in mijn jas. Mijn jas past in mijn tas. Dus ik pas in mijn tas.
Anoniem: 74000
De gasbrander aanzetten.
De gasbrander voluit draaien, hier ondstaat een punt in de flam, op dit punt is de flam het heetst
De vlam met het heetste punt in gelijkwijdige streken over het werkstuk halen, totdat het soldeervet stopt te borrelen, nu voorzichtig een klein beetje tin er tussen schuiven.
ik heb er ooit nog eens een diploma voor gehaald ( heb eigenlijk alle lasdiploma's )
in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!
lasdiploma'stalin schreef op 21 december 2002 @ 22:30:
zoek eens op autogeen lassen .
ik heb er ooit nog eens een diploma voor gehaald ( heb eigenlijk alle lasdiploma's )
Verwijderd
Volgens mij vloeit soldeer toch echt altijd naar het punt waar de opperlakte spanning het laagst is. Daar gebruikt men ook wel eens S-39 voor.FXL schreef op 22 December 2002 @ 03:15:
nog een tip: soldeer vloeit naar het heetste punt.. zo kan je je las wat sturen.. succes!
voor lassen kan je bepaalde diploma`s halen
gas / electra / en meer ongein
de ene haalt zijn MCSE de ander zijn las diploma
Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?
Verder soldeer je gewoon zoals hierboven wel staat beschreven.
Ik dien de wetenschap en put daar vreugde uit.......
je kan er aardig rijk mee worden .
als je echt goed kunt lassen , is er werk voor je bijv in het midden oosten , oliepijpleidingen lassen .
die gasten verdienen geld als water , want zon pijpleiding mag natuurlijk nooit opengaan op een las ( zie achter in rusland ) zon lasser heeft ook een eigen slaaf die hem zn laspistool aageeft en aanzet en afsteld .
maar nu gaan we aardig offtopic .
in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!
We zitten hier alleen in nederland/belgie... TOCH?????talin schreef op 22 December 2002 @ 11:12:
[...]
je kan er aardig rijk mee worden .
als je echt goed kunt lassen , is er werk voor je bijv in het midden oosten , oliepijpleidingen lassen .
die gasten verdienen geld als water , want zon pijpleiding mag natuurlijk nooit opengaan op een las ( zie achter in rusland ) zon lasser heeft ook een eigen slaaf die hem zn laspistool aageeft en aanzet en afsteld .
maar nu gaan we aardig offtopic .
jazeker goed opgemerkt ( maar er zitten ook medeGOTters in Japan en in Amerika ) .Lethal schreef op 23 December 2002 @ 11:22:
[...]
We zitten hier alleen in nederland/belgie... TOCH?????
mijn uitleg was voor diegene die een opmerking maakte over wat je nou met een lasdiploma moest , daarom mijn uitleg .
er zijn nederlanders de veel centje verdienen in het midden ossten omdat ze goed kunnen lassen .
[tip]Anoniem: 74000 schreef op 21 December 2002 @ 22:00:
Het werkstuk tussen de bankschroef zetten.
De gasbrander aanzetten.
De gasbrander voluit draaien, hier ondstaat een punt in de flam, op dit punt is de flam het heetst
De vlam met het heetste punt in gelijkwijdige streken over het werkstuk halen, totdat het soldeervet stopt te borrelen, nu voorzichtig een klein beetje tin er tussen schuiven.
Als je het werkstuk teveel inde bankschoef zet (helemaal) dan kan het zijn dat de bankschoef het werkstuk teveel afkoeld en zal het soldeer niet vloeien. Je kunt daarom beter alleen het uiterste puntje erin zetten.
[/tip]
en zorg dat ie recht staat.. anders druipt al je soldeer op je moederstapijtwmeester schreef op 23 december 2002 @ 14:08:
[...]
[tip]
Als je het werkstuk teveel inde bankschoef zet (helemaal) dan kan het zijn dat de bankschoef het werkstuk teveel afkoeld en zal het soldeer niet vloeien. Je kunt daarom beter alleen het uiterste puntje erin zetten.
[/tip]
blup