[Epox 4PEA+] Wat voor functie heeft deze chip

Pagina: 1
Acties:

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:13
Afbeeldingslocatie: http://www.aoaforums.com/forum/attachment.php?s=&postid=135005

Die is vannacht namelijk doorgebrand. Ik kwam vanochtend beneden en het was zo stil in de kamer. Ik kijk even in m'n kast (zijpaneel was er toch nog af) en geen enkele fan draaide meer, ook die 'Magic Light' fan van Epox brandde niet.
Het lampje in m'n optical muis brandde nog wel.

Alles los geschroefd en goed bekeken, en ik zie ineens dat dat chipje helemaal bruin is (dat stukje metaal) en verschrikkelijk stinkt. (brandlucht).
Weet iemand wat voor functie die chips hebben? Verzorgen die soms de VCore , want ik merkte de laatste tijd dat onder belasting de VCore nogal in elkaar zakte met wel 4% van wat ingesteld stond in BIOS. En ja, mijn voeding is in orde, een Super Flower 500 Watt bij oc-shop vandaan met voldoende Amps op de 3.3 , 5 en 12 V.

• MXL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-05 08:17

MXL

Is een voltage regulator. woord zegt het al. Als je geluk hebt was het een slecht exemplaar en is er bij het doorbranden niets op je mobo beschadigd, je kan er zo een nieuwe op zetten. Als je pech hebt, was het een goed exemplaar en is ie door een andere oorzaak doorgebrand. Je kan hem altijd proberen te vervangen, de lokale electroboer heeft ze wel liggen

[ Voor 20% gewijzigd door MXL op 21-12-2002 21:47 ]

Powered by Solarfrontier 3060 Wp

• collission
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

collission

I'm back! :P

dit is best wel :X voor je, tis een belangrijk onderdeel van je mobo

M'n Pimprig :P | [EiP] Granite Bay | [CiP] Pimp My PC-70 8)

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:13
Het bord is op 10/12/2002 gekocht dus net een week oud. Zal dan dus wel een slecht exemplaar geweest zijn.
Maar dan zal dat waarschijnlijk de oorzaak van mijn onstabiele VCore zijn geweest.

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Vatt schreef op 21 December 2002 @ 22:01:
Het bord is op 10/12/2002 gekocht dus net een week oud. Zal dan dus wel een slecht exemplaar geweest zijn.
Maar dan zal dat waarschijnlijk de oorzaak van mijn onstabiele VCore zijn geweest.
Waarschijnlijk.
Volg het gegeven advies NIET op, maar maak gewoon gebruik van je garantie!
Weigeren die, dan pas langs de electroboer gaan! :P

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-04 16:28
Ik heb hetzelfde met een MSI KT3 Ultra gehad, draait al bijna een jaar met die gare chip :P

..::System Specs::..

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Het is inderdaad een voltageregulator, om precies te zijn een MOSFET (Metal Oxide Semiconductor Field Effect Transistor). Het ding is bedoeld om een zo constant mogelijke spanning (Vcore dus) af te leveren uit een bronvoltage (uit o.a. de 5V lijn en andere MOSFET's dus). Geen wonder dat je systeem op z'n bek gaat wanneer je er extra van vergt :)

Volg in ieder geval de advies van m-m op inzake garanties!

[ Voor 6% gewijzigd door BalusC op 22-12-2002 19:15 ]

Pagina: 1