Hoe moet een moderne website eruit zien?

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 1.480 views sinds 30-01-2008

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:43

NoTimeRemains

I know

Mijn site

dit is mijn site... sjeck uhm uit ... hij is nog in wording ... maar uhm ik vindt zon lege strakke site mooi dr uit zien ...

zeg wat jullie dr van vinden tot zover (t stelt nog nix voor)

This is the Way.

Verwijderd

HIValicious schreef op 30 december 2002 @ 02:01:
Mijn site

dit is mijn site... sjeck uhm uit ... hij is nog in wording ... maar uhm ik vindt zon lege strakke site mooi dr uit zien ...

1. Ik snap het moraal van de site niet :?
2. Tis geen sitecheck bedoening hier....

• 2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-03 13:52

2

HIValicious schreef op 30 December 2002 @ 02:01:
Mijn site

Mag toch wel hopen dat dit een grapje is :?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 december 2002 @ 02:52:
Wat mij vooral stoort aan veel websites is dat hagelwitte wit, hier op GoT zit er ook wit omheen. Ik krijg daar koppijn van, en dan ben ik ook snel weer weg. Waarom moet toch altijd alles witter dan wit zijn? Als het een tintje donkerder zou zijn is het veel prettiger om naar te kijken.
Je kunt eventueel ook je venster iets kleiner maken!

Verwijderd

HIValicious schreef op 30 December 2002 @ 02:01:
Mijn site

Grappige wapsite ;) ...

• waxle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 15:52

waxle

Schavuit & Schobbejak

Sorry als ik een beetje azijn-pisserig overkom, maar persoonlijk vind ik dit een beetje een non-discussie. Je afvragen hoe een "moderne" website eruit moet zien, is hetzelfde als vragen hoe een "moderne" auto of een "modern" huis er uit moet zien. Valt daar iets nuttigs over te zeggen behalve dat je over meegespoten bumpers en lichtmetalen velgen gaan ouwenelen? Wat je wel kan doen is per geval bekijken wat de functionaliteit van zo'n moderne auto is, welke technieken hij bevat en voor welk gebruik hij geschikt is.

Zo ook met Websites. Het ontwerpen en bouwen van een website is makkelijker gemaakt door allerlei toolies, betere browsers, bredere ondersteuning, standaardiseringen, snellere computers en snellere verbindingen. (oh back in da days, websafe op 640*480 en 14000 baud) Wat er gebeurt, is dat de beperkingen opschuiven, dat is alles. En er zijn altijd ontwerpers die die de grenzen van die beperkingen opzoeken en soms overschrijden.
Per geval moet je je als ontwerper gewoon afvragen (net als bij ieder ander functioneel ontwerp) wat je met je site wil bereiken, wie er gebruik van gaat maken en hoe je de gebruikers het snelst bij de info brengt die ze hebben willen. Heeft niks te maken met 'modern', 'hip' of 'wat is in', heeft gewoon te maken met common sense, helder en duidelijk je plan maken voor je begint en het maximale halen uit de beperkingen die je tegenkomt/opgelegd krijgt. Als het snel af moet, is de kwaliteit navenant. Helaas wordt er lately vaak ook te weinig tijd uitgetrokken voor een website, omdat klanten/accounts het idee hebben dat dat wel even vlug-vlug kan. ("het gaat toch op de computer, dan is het toch zo af?")

Tien regels voor goed ontwerp, daar krijg ik persoonlijk rozend schaamhaar van. Is dat een soort kant-en-klaar succesrecept voor een website? Dus als ik me aan die regeltjes hou, komt het allemaal voor de bakker? Dacht het niet. Goed ontwerp is meer dan een tutorial op webmonkey doorlopen en een beetje draggen en droppen in Droomwever.

ouwe meuk
Nichts ist toller als ein Zündapp Roller!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:53
En weet je, waxle heeft een goed punt en dit topic bleef open omdat ik dacht dat er misschien nog enig discussie uit kon voorkomen maar het loopt uit op halve sitechecks en gezeik dus het is handiger als we dit gewoon lekker stoppen.

Mooi slotpleidooi van waxle, case closed.

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.