Beeldscherm bijna dood?

Pagina: 1
Acties:

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:37
Ik heb al een paar jaar een 17" monitor van zo'n aldig geval, altijd perfect, maar nu ik het vergelijk met de monitor van me nieuwe computer merk ik elke keer iets op. In het midden van het scherm zit een wazige plek.

De buitenkanten zijn haarscherp, maar in het midden zit een ronde wazige flek. Op geen enkele manier weg te krijgen. :'(

Betekent dit de dood van me scherm??

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

• langgelee2002
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-06-2018
lijkt op slijtage.
de meeste monitoren zijn echter weer redelijk scherp af te stellen (door horizontale en verticale focus aan te passen)
zul je em wel moeten open halen. heb je er de ballen verstand van dan zou ik em even laten afstellen (mocht dat prijstechnisch nog interessant zijn)

Promoter of no cheats and fair play

• Badeend
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-08 17:33
Ik geef je één advies: als je besluit je monitor open te halen, bedenk dan van tevoren dat je monitor in principe al ten dode is opgeschreven. Het is namelijk een hele kunst om je monitor weer netjes inelkaar te knutselen, en de kans dat hij het dan helemaal niet meer doet is groot.

Laatst nog een Ilyama 17" opengehaald, en het was een hele klus om dat vervelend draadje rondom de beeldbuis tussen het glas en de behuizing te krijgen.

• apa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-08 09:42

apa

Run Forest, ruuuuuuuuuunnnnn!!

Als je dat kan afstellen, dan zal je dat kunnen via de bediening van je monitor. Bij zulke goedkope monitors zal je het echter wellicht niet meer 100% in orde kunnen krijgen. Wellicht zal je een keus moeten maken: ofwel in het midden wazig en aan de buitenkant scherp; ofwel in het midden scherp en de buitenkanten wazig. Dat komt omdat je op goedkopere monitoren meestal niet kan kiezen voor welk deel van de monitor je de focus wil instellen. Je past 'm dan ineens voor het hele scherm aan.

PC: R5-2600X | X370-Pro | 2x8GB | 960Pro 512GB | WD 4TB | GTX 660 | Eizo CX240 | Steinberg UR22MkII | JBL LSR305

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Die Aldi monitoren waren zowiezo al brak.
Ik heb idd hetzelfde al gezien toen een kennis vol trots zijn nieuwe aanwinst toonde.
Meestal zie je dit soort artefacten pas als je er een beter scherm naast zet.
Zolang je erop werkt corrigeren je hersenen wel dit soort onvolkomenheden.

Senile! Senile Oekaki

• collission
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

collission

I'm back! :P

Badeend schreef op 21 December 2002 @ 21:49:
Ik geef je één advies: als je besluit je monitor open te halen, bedenk dan van tevoren dat je monitor in principe al ten dode is opgeschreven. Het is namelijk een hele kunst om je monitor weer netjes inelkaar te knutselen, en de kans dat hij het dan helemaal niet meer doet is groot.

Laatst nog een Ilyama 17" opengehaald, en het was een hele klus om dat vervelend draadje rondom de beeldbuis tussen het glas en de behuizing te krijgen.
da's nie waar, het is heel makkelijk om een monitor met een goede afloop uit elkaar te halen, alleen moet je dat wel voorzichtig doen O-) :O

as for the topicstarter, ik vind het vreemd dat die wazige plek in het midden zit, dit is namelijk de plek waar de magneetring/magneten geen/het minste stroom krijgen en het minste werk verrichten, dus waarom je nou in het midden een wazige vlek krijgt en niet aan de buitenranden, zoals bij de meeste (gare) monitoren het geval is, vind ik vreemd :| :?

M'n Pimprig :P | [EiP] Granite Bay | [CiP] Pimp My PC-70 8)

• Badeend
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-08 17:33
casemodderpoel schreef op 22 december 2002 @ 00:02:
[...]

da's nie waar, het is heel makkelijk om een monitor met een goede afloop uit elkaar te halen, alleen moet je dat wel voorzichtig doen O-) :O

as for the topicstarter, ik vind het vreemd dat die wazige plek in het midden zit, dit is namelijk de plek waar de magneetring/magneten geen/het minste stroom krijgen en het minste werk verrichten, dus waarom je nou in het midden een wazige vlek krijgt en niet aan de buitenranden, zoals bij de meeste (gare) monitoren het geval is, vind ik vreemd :| :?
ach ja, de één kan wat beter knutselen dan de ander ;)

offtopic:
heb jij trouwens enig idee waar dat dun kabeltje voor nodig is die rondom het scherm loopt, zeg maar tussen het beeldbuis en de behuizing?

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:37
casemodderpoel schreef op 22 december 2002 @ 00:02:
[...]

Ja, maar ik kan hem t beste maar ff naar de monitorboer langsbrengen denk ik dan. Kijken wat die er nog aan kan doen. Is vast goedkoper dan een nieuwe monitor.

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

Pagina: 1