PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Lijkt me toch belangrijker of het goed rijdt dan dat het up-to-date is..zullen toch wel carsets voor komen. CMR rijdt altijd wel leuk maar een beetje teveel arcade, jammer dat er geen echte rallysims zijn/komenFuelke schreef op 20 December 2002 @ 21:52:
Idd dan pas, wel een zware tegenvaller, in mei is het WK rally al halfweg en zijn we al gewoon om Colin Mc Rae met de Citroën te zien rondrijden.
Dan heb ik het liever zo, zoals ze het nu doen. Dat scheelt toch een hoop ellende
🌞🍃
Of Skinnen, whatever
Verwijderd
Mja ok, maar houd er rekening mee dat hij dan eigenlijk al een half jaar achterloopt (op consule versie). Dus het zal niet echt een topper worden ben ik bangDataBeest schreef op 20 December 2002 @ 23:19:
En als ze het eerder uit zouden brengen, met meer bugs etc., zouden ze er weer heeuwig kritiek op krijgen dat ze het te vroeg hebben uitgebracht.
Dan heb ik het liever zo, zoals ze het nu doen. Dat scheelt toch een hoop ellende
Dat lijkt me juist eerder een voordeelVerwijderd schreef op 21 December 2002 @ 00:02:
[...]
Mja ok, maar houd er rekening mee dat hij dan eigenlijk al een half jaar achterloopt (op consule versie). Dus het zal niet echt een topper worden ben ik bang.
Tsja..Verwijderd schreef op 21 december 2002 @ 00:02:
[...]
Mja ok, maar houd er rekening mee dat hij dan eigenlijk al een half jaar achterloopt (op consule versie). Dus het zal niet echt een topper worden ben ik bang.
Ik ben van mening dat ik liever een goed uitgewerkt spel heb wat de massa als een gewoon spelletje zien, maar wat ik erg leuk vind en wat ook goed loopt, dan als iedereen het geweldig vind, maar het gewoon slecht is uitgewerkt.
Wat maakt het uit als het dan misschien minder een topper is, het spel wordt er echt niet minder van
[ Voor 10% gewijzigd door kamerplant op 21-12-2002 00:20 ]
🌞🍃
wordt het dan CM3.5 met de Citroen?
ik vind het maar vaag hoor...
D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6
Je bent heus niet de enige.Yonni schreef op 21 december 2002 @ 00:37:
Maar hoe zit het dan met de wagens?
wordt het dan CM3.5 met de Citroen?
want nicky crist (zo goed?) is ook zijn co-driver niet meer...
Let's sing and pray!Fuelke schreef op 21 December 2002 @ 14:45:
Misschien hebben ze de kritiek die er op de PS2 version was op de Codemasters fora echt gelezen en besloten om er wat aan te doen voor de PC versie.
Verwijderd
PS. op dit moment werkt de link niet. Op http://www.codemasters.com/colinmcrae3/dutch/downloads.php staan er nog meer.
LOL, op het eind als die auto voorbij komt vliegen
[ Voor 46% gewijzigd door Copyman op 22-12-2002 12:27 ]
Zeer belangrijke informatie: Inventaris
Echt een super game.. sinds RC2000 niet meer zoveel plezier gehad met een rally game!!
Als tussendoortje hebben we ook maar een "2CV kampioenschap" ingelast.. waar me met een Eend rondtuffen..
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
Verwijderd

http://www.tothegame.com/screenshot.asp?screens=10470
Colin McRae Rally 3 verschijnt 27 juni op de PC.
Kan de titel aangepast worden want deze klopt niet meer.
[ Voor 8% gewijzigd door XWB op 06-03-2003 15:59 ]
kan niets anders zeggen...
Codemasters is weer heerlijk op dreef!!
Verwijderd
Misschien als je AA aan zet dat het weg isVerwijderd schreef op 07 maart 2003 @ 08:08:
Ziet er mooi uit, alleen jammer van de jaggies rond de portieren en aan de randen van andere textures....
Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik
Hopen dat de gameplay ook in orde is.
Verwijderd
Laten we het hopen. Wat dat was wel heerlijk in Colin MCRea 2.0eX0duS schreef op 07 March 2003 @ 09:16:
Zo dat ziet er wel goed uit.
Hopen dat de gameplay ook in orde is.
Zeker!Verwijderd schreef op 07 March 2003 @ 09:27:
[...]
Laten we het hopen. Wat dat was wel heerlijk in Colin MCRea 2.0
ze zullen er denk ik niet veel aan veranderen..
Hopelijk wat meer stuur-functies..
Forcefeedback gewijs dan he..
Verwijderd
Je weet het nooit hoor. Want ik heb bij een paar spellen meegemaakt dat deel 2 heel anders was dan deel 1. qua besturing. De gamedevelopers veranderen denk ik ook de besturing. Ik weet alleen niet of het in het voordeel of in het nadeel is.DeX schreef op 07 March 2003 @ 09:30:
[...]
Zeker!
ze zullen er denk ik niet veel aan veranderen..
Hopelijk wat meer stuur-functies..
Forcefeedback gewijs dan he..
Realistisch -> Rally Trophy van Jowood ..kNarf schreef op 20 December 2002 @ 22:38:
Lijkt me toch belangrijker of het goed rijdt dan dat het up-to-date is..zullen toch wel carsets voor komen. CMR rijdt altijd wel leuk maar een beetje teveel arcade, jammer dat er geen echte rallysims zijn/komen
http://www.jowood.com/gam...site=2&GameID=rallytrophy
ZO realistisch dat het niet leuk meer is zelfs .. ben vrijwel nooit heel aan het eind van een proef gekomen, alleen met een simpel k*tkarretje
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
Verwijderd
Dat eerder RC2Ktazzman schreef op 07 maart 2003 @ 10:48:
Ik dacht dat Colin McRae altijd als DE realistische rally sim werd bestempeld? Of was dat RC2000?
CM Is toch echt een arcade game imo.
Verwijderd
pucies! MEt CMR 2.0 kon je echt het gevoel hebben dat je met die auto aan het gooien was. HEt echte race gevoel kwam naar boven.SideSwipe_XP schreef op 07 maart 2003 @ 11:58:
CMR heeft echt een gevoel van: Eens lekker gooien met auto's en minder realisme... Betekend nog niet dat het geen goeie game is
Ik speel toch al een halfjaartje met de 2002 CarsetBigs schreef op 07 March 2003 @ 11:47:
BetersHeb CMR2 namelijk wel gezien onderhand. Ennuh tis dan misschien wel een beetje een arcade game, maar het rijd toch zeker 10x beter dan Need for Speed
Donderdag hebben we dus iets om naar uit te kijken.From Michael Rowland, Community Liaison Officer for Codemasters: "I've got some great news regarding the release of the Colin McRae Rally 3 PC Demo. We are planning on releasing the brand new demo next Thursday 29th May for the public to openly download."
Verwijderd
Nu maar hopen dat het wil draaien op mijn PC en dat er een flink aantal verschillen/verbeteringen zijn ten opzichte van de Xbox versie want er zit toch een beste tijd tussen de release van de Xbox en de PC versie...
Hopelijk stuurt het ongeveer hetzelfde als 2.0 en zijn er alleen maar verbeteringen toegepast
The devil is in the details.
Verwijderd
Hmz, zeker ook net uit? Snelheid is overal nog erg goed.
[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2003 14:43 ]
waarom geef je dan niet gelijk deze link http://www.gamefaction.com/pc/screenshots/cmr3/Hacku schreef op 29 May 2003 @ 14:29:
Nieuwe screenshots: http://games.telenet.be/index.php?newsid=7170

Verwijderd
Verwijderd
De graphics vind ik niet eens zo slecht, zal hier zo even een paar pics bij editten (daar was ik dus niet serieus aan het rijden
Brakke jpg, in het echt is het wat mooier
[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2003 15:42 ]

Had ook niet anders verwacht eigenlijk, na dat Race Driver fiasco.
Snel weg ermee.
[ Voor 11% gewijzigd door kNarf_ op 29-05-2003 16:17 ]
En de graphics zijn niet echt veel verbeterd ten opzichte van CMR 2.0, ik zie iig geen echte verbeteringen, bomen en toeschouwers zijn nog steeds niet bepaald realistisch. Maar daarbij komt dat je geen monster PC nodig hebt, bij mij draaide die perfect in 1024x768 (wel 16 bit)
Maar het geluid is echt belachelijk. Het geluid dat je auto maakt is nog zachter dan een kat die knort. En je hebt ook geen geluid als je crasht of wat dan ook, daar moeten ze nog heel wat aan doen.
De besturing is heel simpel, al ga je al heel erg snel door een te grote bocht, maar dat kan ook komen doordat ik het met m'n toetsenbord deed, binnenkort maar eens met m'n stuurtje spelen
Het was best leuk om te spelen, maar ik begon me snel aan het geluid te ergeren, daarom stopte ik er snel mee. Als ze daar wat aan doen zal ik 'm wel vaker gaan spelen, CMR 2.0 heb ik ook veel gespeeld.
The devil is in the details.
Dat was bij Race Driver ook wel in orde, net als de graphics.
Jammer dat de physics alles weer om zeep helpen.
Verwijderd
Verwijderd
Same overhere! ATI graphigs card?Joop schreef op 29 mei 2003 @ 18:22:
Ik heb de demo ook gedownload, maar na het intro filmpje klapt ie er uit zonder error...Ik ga op zoek naar een oplossing. Iig nog niet echt "af" CMR3!
Hier geen problemen met die demo ....
IK heb een Radeon 8500 se (128 mb)
Maar alleen mijn AA wil zo als gewoon lijk weer eens niet aan
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Het spel ziet er geweldig uit en speeld gewoon makkelijk weg. Ze moeten er nog wel een boel aan doen (crash geluid etc) maar ze zijn goed op weg!
-- Altijd blijven prutsen --
Verwijderd
Graphics:
Je ziet duidelijk dat er heel veel aandacht aan de auto is besteed, je kunt de banden er af halen en op velgen gaan rijden, zelfs de antennes bewegen met je snelheid mee. Verder vind ik de omgeving lelijk, kon beter iig
een 7
Gameplay: Raced heerlijk! Een 9!
Screens post ik nog wel es.
Verwijderd
Tja, nu wordt het wel heel vaag. Zelfde video_kaart, zelfde driversSonic- schreef op 29 mei 2003 @ 22:06:
Hij draait prima hier @ 1600x1200x32 4x Anti-Aliasing op een 9700Pro. Dus het probleem zit zeker niet aan het soort video kaart. Ik gebruik trouwens Catalyst 3.4.
Het spel ziet er geweldig uit en speeld gewoon makkelijk weg. Ze moeten er nog wel een boel aan doen (crash geluid etc) maar ze zijn goed op weg!

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."
Verwijderd
Idem hier: Op het scherm waar de Ford te zien is loopt hij vast, op een andere plaats dus.FoggyFreek schreef op 29 mei 2003 @ 22:53:
Hij draait hier dus ook niet.. na het filmpje knalt ie eruit. Erg vaag.
Specs: XP2000+, GF4 Ti4200, 512 DDR RAM, WinXP Pro, Det. 43.45
Settings:
Intellisample: Application
AA: Application
AF & texture sharpening: Off
DirectX: Best Performance
Niets draaiende op achtergrond.
Wat kan een mens meer doen?
Het rijd ook fijn, maar niet met mijn Microsoft Force Feedback racing wheel.
In CM 2 reed het echt heel fijn met dat stuurtje, maar in deze demo wil het voor geen meter, ik zwabber echt over de weg (licht dus aan het spel, niet aan mij
Nu maar hopen dat het beter is in het echte spel.
Reken daar maar niet op (Race Driver demo's waren ook behoorlijk representatief voor de final)Rvdv schreef op 30 May 2003 @ 11:49:
Nu maar hopen dat het beter is in het echte spel.
Bij het omzetten van hun games naar PC versies vind Codemasters het blijkbaar niet nodig om de console-besturing aan te passen, waardoor ze alleen speelbaar zijn met toetsenbord en gamepad.
Dat Indycar spel wat binnenkort uitkomt kunnen we dus denk ik ook bij voorbaat door de plee spoelen
heb hem nu alleen ff getest met kb en dat ging prima

126,895,173 bytesamd_at_primus schreef op 30 mei 2003 @ 13:00:
hoe groot is die demo eigenlijk want ik heb een vaag probleem. ik down van 3d gamers(met dap) en hij zit nu al op 141%hoe kan dat? kep trouwens nooit problemen met DAP.
zie ook Download continues past 100% [DAP]
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2003 13:10 ]
Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.
141% is dat je waarschijnlijk al 176 mb hebt gedowned.
maar bij een downloadaccellerator download je stukjes, dus waarschijnlijk ben je dingen dubbel aan het downloaden.... terwijl je andere delen nog niet hebt
Negeren is vooruitzien
zie Download continues past 100% [DAP]amd_at_primus schreef op 30 May 2003 @ 13:16:
ik heb hem dus gedownload en het was in totaal 283 mbmaar ik kan hem niet installeren ofzo want de setup laad niet. ik zal wel een andere proberen
Helaas is de besturing bagger. Misschien is het kwestie van wennen, maar ik dweilde van links naar rechts. FF was ook afwezig (het zit er wel in, maar niet in mijn stuurtje). Verder had ik nog een vreemd calibratieprobleem. Ik heb gas en rem op verschillende assen en nu moest ik in het toewijzingsmenu bij Gas op het rempedaal drukken en bij Brake op het gaspedaal, anders zat het helemaal verkeerd om.
Verder mag van mij de schade nog wat hoger, want net als in Colin 2 moet je verschrikkelijk je best doen om die auto te mollen. Ik wil (net als in RC2000) dat als je met 100 km/h frontaal iets ramt dat je daar echt last van hebt.
Ik hoop dat op dit gebied nog wat verbeteringen komen, maar aangezien het 95% af is, zie ik het somber in.
Me and my dear friend General Protection-Error will invade your computer with our mighty army of Bugs. We will avoid the Firewall at the Gates of your PC by entering through your Windows.
Verwijderd
als je even went aan de afwezigheid (en daardoor zeer vlot sturen) van de force feedback is de besturing ook goed, force feedback patches komen wel uit, ik heb iig met alles op maximum nauwelijks tegendruk
het is echt geen spel wat je na een keer proberen weggooit, en wie zei dat het makkelijk was ? probeer dan maar eens vanuit de cockpit view te rijden zonder die pijlen in beeld, dus op gehoor wat je co-driver zegt ... stukje moeilijker he ?
Als je in de menu zit werkt hij nog goed.
Zodra je in de stage komt is de Force weg!
Verwijderd
als je zelf schakelt, vanuit cockpitview zonder de co-driver icons aan, dan kan ik je verzekeren dat je je echt moet concentreren om de wagen op de baan te houden
ook het geluid is vrij goed, zo is dat nu eenmaal bij een rally wagen
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2003 16:43 ]
Verwijderd
in andere games geen probs, maar ik w8 wel op de final en ga dan een oplossing zoeken als het probleem er nog isVerwijderd schreef op 30 mei 2003 @ 16:34:
bij het microsoft stuur heb je ook een deadzone en sensetivity instelprogramma vast in windows, misschien zit het bij dat stuur ook erbij en heb je daar wat fout staan
De besturing wordt niet verandert volgens mij, want hij stuurt het zelfde als op de xboxVerwijderd schreef op 30 May 2003 @ 17:22:
hmm, ik ben het niet met je eens minardifan, het klopt dat het geluid anders is. Maar vertel mij niet dat het in het echt ook zo klinkt. Het mist totaal de eind "bump" met schakelen. Het klinkt allemaal zo licht, hopelijk zullen zij daar wat aan doen. Voor de rest vind ik het een leuke demo. De besturing is idd nog al behoorlijk gooien en glijden maar dat zal wel veranderd worden in het orginieel. (i hope) en als zij het geluid ook nog fixen dan hebben we toch weer een leuke game.
done done on to the next one... psn: Bear-H6O
Verwijderd
maar dat piepende geluid komt gewoon door de turbo, die motoren maken niet zo'n bruut geluid (maar onderhuids ....
ik zal eens zoeken naar een in-board filmpje van de focus (je weet natuurlijk nooit hoe hjet geluid bij de andere wagens is)
en het enige wat aan de besturing gefix moet worden is de force feedback, je bewegingen zijn nu nog wat overdreven omdat je niet tegengehouden wordt door de kracht van het stuur, daarom stuur je nu nogal snel iets teveel
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2003 18:35 ]
1. Track lighting/shadows support fixed.
2. Track light reflections support fixed in 32 bit display mode.
3. Better frame rate independence for objects.
4. Low bit rate movies for slower machines.
5. Sound effects updated and volume balancing.
6. Steering wheel support updated to directly drive the car wheel angle.
7. Force feedback support updated to include car direction spring force feedback.

Verwijderd
lol ?Verwijderd schreef op 30 mei 2003 @ 20:10:
die stomme demo stinkt . Er staat dat ie ongeveer 95% af is . Maar volgens mij is het 10% . wat een gaare graphics . en die auto stuurt ook niet normaal . wat een slecht spel . Het main menu is traag en ziet er ook verrot uit . CM2.0 was 10000000000000000000 keer zo goed. fuck you colin. jij stinkt. dit een demo ? ja zeker een vroege alpha versie ja . kom op zeg . waar gaat dit heen
ligt meer aan jou dan aan de demo hoor
hier geen probs met graphics, enkel de besturing (deadzone)
maar dat zit in de 5% zoals hierboven ergens staat
Ze zitten zoveel op te scheppen over hun "special effects" dat ze vergeten dat de meeste (race)-gamers liever wat meer realisme in hun besturing willen...
Kijk maar eens naar Live for Speed, dit is pas realisme...dat ze daar eens een rally-game op bouwen
Verwijderd
Zal punt 7 te maken hebben met de FF als je gewoon rijdt?Verwijderd schreef op 30 May 2003 @ 18:35:
[...]
1. Track lighting/shadows support fixed.
2. Track light reflections support fixed in 32 bit display mode.
3. Better frame rate independence for objects.
4. Low bit rate movies for slower machines.
5. Sound effects updated and volume balancing.
6. Steering wheel support updated to directly drive the car wheel angle.
7. Force feedback support updated to include car direction spring force feedback.
Het stuurde in de demo net alsof je de FF helemaal uitgeschakeld had, heel brak dus.
Verwijderd
Op BH Motorsports staat: "I have to emphasize that this demo is between 1-2 months old hence there were still a few probs back then."Verwijderd schreef op 30 mei 2003 @ 23:33:
95 % af...? Beetje vreemd: het spel ligt midden juni in de winkels! Ik verwacht dus niet echt veel verschillen tussen de demo en de final... Die final is allang gebakken: die twee weken hebben ze nodig voor 't inpakken en de verspreiding en zo. Hij moet allang 'gold' zijn, dus final beter dan de demo...? Denk 't niet...
En voor de mensen die last hebben van crashes bij de intro: "Some of the crash bugs at the start of the game tends to be the codec's install failing and can be fixed by installing media 9. As a test the user should be able to play the movies from the hard drive, if they only get sound support under widows media then its the codec's issues. This should clear up some of the problems people have ben experiencing."
[ Voor 4% gewijzigd door Fuelke op 31-05-2003 13:11 ]
Volgens mij komt dat omdat op de consoles deze vorm van FF niet bestaat. DTM Race Driver heeft daar ook last van.Rvdv schreef op 31 May 2003 @ 10:13:
[...]
Zal punt 7 te maken hebben met de FF als je gewoon rijdt?
Het stuurde in de demo net alsof je de FF helemaal uitgeschakeld had, heel brak dus.
Dit is trouwens heel goed op te lossen door in de drivers van je stuur FF always on te zetten. (die optie zit er iig in bij de Thrustmaster FFF Wheel). Dan voel je tenminste weerstand als je links en rechts stuurt.
Dit topic is gesloten.