Toon posts:

kosteloos opzeggen O2 abbo

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 1.032 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Het is vanaf februari 2003 mogelijk kosteloos van je lopende O2 abonnement af te komen. Vanaf die datum moet namelijk voor de gespecificeerde rekening een bedrag neergeteld worden van 2,50 Euro, welke voorheen gratis was. Volgens de voorwaarden van O2 is dit zonder meer mogelijk, zie artikel 11 punt 5. Doe er je voordeel mee! Let wel op dat je dit uiterlijk 16 januari kenbaar hebt gemaakt.

art 11.5 algemene voorwaarden:
O2 kan te allen tijde de voor de Producten of Diensten geldende prijzen wijzigen. Indien de wijziging een verhoging betreft, zal O2 Gebruiker hiervan ten minste 14 (veertien) dagen van tevoren op de hoogte stellen. De Gebruiker heeft alsdan het recht de betreffende Overeenkomst kosteloos op te zeggen tegen de datum waarop de verhoging van kracht wordt.

Heb net kontakt gehad met O2. Opzeggingsbrieven kun je ook kosteloos versturen: O2 Nederland BV, Antwoordnummer 476, 1100 VD Amsterdam, ter attentie van Customer Relations. Zo de mijne gaat morgen op de bus . Iedereen succes met de opzegging.
bron: www.telecomvergelijker.nl

mijn briefje is getypt en gaat morgen op de bus! :*)

• ErHa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-04-2022

ErHa

(more) RPM equals (more) fun

Ehm, is het niet zo dat dit dus alleen geldt voor mensen die ALTIJD een specificatie krijgen. Of is dat standaard :?

Ik heb namelijk net bij studentmobiel zo'n O2 base actie besteld icm met een gratis siemens telefoon en het gaat mij alleen om die c45, de simkaart van dat abonnement gaat ergens in een kast stof liggen happen

Zou ik daar dan ook gebruik van kunnen maken, want dat betekent dan een vette winst doordat je geen 2 jarig contract hoeft uit te zitten en wel de cash op je rekening ziet verschijnen *D

"When the flag drops, the bullshit stops" by Olav Mol.

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

kan je dan ook iets doen met nummerbehoud?
want normaal moet je aansluiting nog intact zijn als je je nummer wilt houden (als je een ander abo neemt bij een andere provider).
of ben je je nummer kwijt?

• RobertJ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-10 12:39
k denk dat je ut kwijt bent, maar goed, je wordt natuurlijk wel genaaid he, sluit je net een nieuw abo af, en dan veranderen ze alle regels en dan kan je vet goedkoper bellen, alleen de mensen met een oud abo niet... die zitten nog aan het oude pakket vast :-( (voor 2 jaar dus)

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

• bille
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-10 10:30

bille

Don't call me Buff

hmjah.. zou nog leuker zijn als je nu je oude abbo kan afsluiten en dan een nieuwe (voordeliger) abbo nemen en dan nummer laten overzetten...

Ultra Pilammo 6666Mhz AMD, 4251Mbit/s RAM, Gefors V6666 MegaTurbo, 43" TFS, Ultra 80Gig Firewire netwerkkaart en 5D geluid met 66 speakers in 5 dimensies

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
ErHa schreef op 20 December 2002 @ 21:12:
Ehm, is het niet zo dat dit dus alleen geldt voor mensen die ALTIJD een specificatie krijgen. Of is dat standaard :?
Specificatie is standaard bij O2.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• frankvanhoesel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-03-2024
Is dat ook mogelijk voor zakelijke klanten ? Want dan wil ik mijn GSMstunter abbonement ook wel opzeggen :9

Ben benieuwd..iemand al meer info hierover ?

• Bram
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Bram

..........

Mis ik trouwens iets :) Komt er een verhoging aan bij O2?

Ik mag toch hopen van niet, ik heb overigens ook nog geen brief van ze ontvangen ofzo.

(ik heb een 120 min belbundel abbo)

[ Voor 12% gewijzigd door Bram op 21-12-2002 12:48 ]

Verwijderd

Bram schreef op 21 december 2002 @ 12:45:
Mis ik trouwens iets :) Komt er een verhoging aan bij O2?

Ik mag toch hopen van niet, ik heb overigens ook nog geen brief van ze ontvangen ofzo.
Whahaha wat een chaos daar dan, ik ben al een paar maanden geen abonnee meer, maar heb wél een brief ontvangen.
RobertJ schreef op 20 december 2002 @ 21:34:
k denk dat je ut kwijt bent, maar goed, je wordt natuurlijk wel genaaid he, sluit je net een nieuw abo af, en dan veranderen ze alle regels en dan kan je vet goedkoper bellen, alleen de mensen met een oud abo niet... die zitten nog aan het oude pakket vast :-( (voor 2 jaar dus)
Niet dus, die kun je lekker per februari gaan opzeggen!

• amahusu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-11 15:06

amahusu

taking over the world!

dat komt goed uit :) M'n samsung is toch al helemaal gaar en ik had nog een abbo tot mei 2003, maar nu kan ik dus mooi volgende maand al een nieuw toestel icm met abbo halen :)

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:04
Kan je je nummer nou mee nemen of niet?!

Want anders switch ik meteen.

American Express vraagbaak

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-09 21:35
dit ga ik denk ik ook maar doen.. m'n abo loopt tot september, en ik wil eigenlijk wel van die rukdekking van O2 af.. (dus ik ga maar voor vodafone)
Eigenlijk wil ik ook m'n nummer behouden, moet even uit zien te vinden hoe dat gaat lukken.

• Ralpy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-10 19:15
ohhh... das mooi! is dat ook voor O2 zakelijk? want die heb ik nog 9 lopen, van die actie van ipaq enzo..
als ik die nu al kan opzeggen, heb ik echt vette winst. :)

heeft er iemand een voorbeeldbrief voor mij dan, want ik ben heel lam :P

• koen
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Ralpy schreef op 21 december 2002 @ 17:28:

heeft er iemand een voorbeeldbrief voor mij dan, want ik ben heel lam :P
lambal :+

http://www.prikpagina.nl/...php?f=281&i=85317&t=85301

• The_Wireless_Guy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:18

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

pven schreef op 20 december 2002 @ 22:13:
[...]

Specificatie is standaard bij O2.
Specificatie is alleen standaard bij de oude abonnementen, ik geloof dat je bij het nieuwe abonnement geen specificatie meer krijgt. Daar is die € 2.50 al standaard.

Antenne en masten malloot

Verwijderd

ff drie vraagjes:

1) Hij hoeft toch niet aangetekend verstuurd te worden?
2) Er hoeft toch geen kopie van legitimatie bij?
3) Ik heb twee abbos.. kan ik ze gewoon in 1 brief zetten, of moet ik echt twee brieven gaan schrijven..?

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2002 21:05 ]

• reuzekind
  • Laatst online: 28-10 13:21

reuzekind

Ik geloof in GoT

Dat is wel lekker, nu heb ik een Samsung S100 voor maar €40 :D
Dus nu maar even op zoek naar weer een mooie actie voor een andere mooie telefoon.

Nog even 1 vraagje, geldt dit ook voor ondernemers abonnementen?

[ Voor 19% gewijzigd door reuzekind op 21-12-2002 21:13 ]

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

• henkyyyyyyy
  • Laatst online: 30-10 14:29
Weet je dat zeker dat je kan opzeggen , want is dit nu wel een tariefwijziging.

Ik wil het namelijk dan wel gaan doen , ben wel toe aan een nieuwe telefoon :D

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

• Wisey
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01:17
reuzekind schreef op 21 December 2002 @ 21:06:
Nog even 1 vraagje, geldt dit ook voor ondernemers abonnementen?
Hierbij heb je naar mijn weten geen gratis specificaties gehad.

• henkyyyyyyy
Heeft iemand al opgebeld , nar o2 voor bevestiging???

• Korakal
  • Laatst online: 01:41

Korakal

Up up up!

ErHa schreef op 20 december 2002 @ 21:12:
Ik heb namelijk net bij studentmobiel zo'n O2 base actie besteld icm met een gratis siemens telefoon en het gaat mij alleen om die c45, de simkaart van dat abonnement gaat ergens in een kast stof liggen happen
Let hierbij even op: dit is een actie via Debitel. Debitel is de serviceprovider, en O2 heeft daar niks mee te maken. Je contract loopt dus niet via O2, en dus kun je ook niet bij O2 opzeggen!

Verwijderd

ik ga het ook maar eens proberen... wie niet waagt wie niet wint... THANKS FOR THE INFO... heb trouwens gister ook die brief gehad voor die verhoging van de gespecificeerde rekening. Ik zat toen nog in de periode van Telfort en daar was een gespecificeerde rekening nog gratis...

Verwijderd

Ik heb gebeld het kan.. alleen of je je nummer mee kan nemen konden ze niet vertellen hier voor moet je bellen met contractbeheer. Zei konden daar meer over vertellen alleen zijn die alleen op werkdagen geopend . Dus morgen effe bellen.

Verwijderd

Ik heb nog niet eens een prijsverhoging gehad! Maaar ik ga het dan zeker afzeggen! En dan een nieuwe nemen dat is veel goedkoper!

Verwijderd

ik heb duz ook een o2 abo (bundel van 60 min). ik heb die afgesloten via een cashdeal (en zo te zien ben ik niet de enige) via gsm.nl

als ik nu mijn o2 abo kan opzeggen heb ik in feite een som geld die niet eens van mij is. mag dat dan ook zomaar?

• Stinger_Ventura
Anders krijg je toch ook gewoon een GSM? Zou die dan ook niet zomaar van jouw zijn?

Het verschil is gewoon dat je de ene keer een GSM met korting pakt en anders een zak geld.

Verwijderd

Ik heb sterke twijfels of wat hier geaegd wordt juist is, vanwege de volgende reden:

Ik heb trouwens in april 2002 een 120 minuten belbundel 12maanden + GBA en 2 spellen abonnement afgesloten bij O2.
In de algemene voorwaarde die ik van ze heb ontvangen staat heel wat anders(voorwaarde voor mobiele communicatiediensten en apparatuur met abonnement ingangsdatum: 1 April 2002).

In deze voorwaarde staat dit hele verhaal niet het enige dat in de buurt komt is :
"6.3 O2 mag tarieven voor de Dienst wijzigen. Als de tarieven hoger worden, dient O2 de Contractant hiervan tijdig op de hoogte te stellen."

en artikel:
"1.3 O2 mag de Algemene Voorwaarden of de Aanvullende, Bijzondere of Actievoorwaarden wijzigen. Deze wijzigenen gaan viertien dagen na de bekendmaking in, of op een latere datum die O2 op de bekendmaking vermeldt.
Als de Contractant een wijziging niet accepteert, kan hij de overeenkomst schriftelijk opzeggen met ingang van de datum waarop de nieuwe voorwaarden of tarieven ingaan. De contractant dient tijdig op te zeggen."

Artikel 11.5 gaat over de aansprakelijkheid van O2, en is niet van toepassing.

Als je naar de laatste versie kijkt op hun site http://www.online.o2.nl/productinfo/abonnement/voorwaarden

dan is van het artikel zoals in dit topic vermeld geen sprake.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2002 20:42 ]

Verwijderd

ik vond het ook al een sterk verhaal, maar jansoe@13:23 had gebeld, duz

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 06:16
Het opzeggen van een abonnement is altijd gratis mogelijk als er een wijziging van de voorwaarden plaatsvindt. Dit geldt niet alleen voor telefonie, maar ook bijv. voor internet abonnementen.

Mocht je bijvoorbeeld een jaarcontract bij ADSL hebben (omdat je zo dus een gratis modem krijgt) en ze veranderen bijv. zoiets als de datalimiet van bijv. "geen" naar 10 Gb per maand dan kun je ook de boel opzeggen zonder extra kosten.

Je hebt alleen bij ADSL het probleem dat je alleen de ISP kunt opzeggen want de KPN veranderd niets aan de voorwaarden :) Moet je toch nog een andere ISP zoeken en het omzetten van ISP is meestal doffe ellende bij ADSL via KPN :)

Als je van je jaarcontract met je telefoon of internet afwil, dan doe je er goed aan eens goed te letten op deze wijzigingen. Meestal vindt er elk jaar wel 1 wijziging plaats....

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 december 2002 @ 13:23:
Ik heb gebeld het kan.. alleen of je je nummer mee kan nemen konden ze niet vertellen hier voor moet je bellen met contractbeheer. Zei konden daar meer over vertellen alleen zijn die alleen op werkdagen geopend . Dus morgen effe bellen.
en, kan nummerbehoud?
wat is trouwens hun tel-nummer??

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 06:16
Verwijderd schreef op 23 December 2002 @ 21:23:
[...]

en, kan nummerbehoud?
wat is trouwens hun tel-nummer??
Ik denk dat nummerbehoud niet kan. Nummerbehoud is immers bedoeld voor het wissellen van provider, en bij de telecomwinkels zijn ze daarop voorbereid.... wat je hier doet is in essentie een opzegging waardoor het nummer weer vrijkomt, en meteen een nieuw abonnement afsluiten. En omdat het wel een tijdje duurt voordat je nummer vrijgegeven wordt krijg je dus bij de nieuwe aanvraag een nieuw nummer.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• leuf
  • Niet online
maartena schreef op 23 December 2002 @ 21:31:
[...]

Ik denk dat nummerbehoud niet kan. Nummerbehoud is immers bedoeld voor het wissellen van provider, en bij de telecomwinkels zijn ze daarop voorbereid.... wat je hier doet is in essentie een opzegging waardoor het nummer weer vrijkomt, en meteen een nieuw abonnement afsluiten. En omdat het wel een tijdje duurt voordat je nummer vrijgegeven wordt krijg je dus bij de nieuwe aanvraag een nieuw nummer.
OK, maar zie het dan zo,
mocht het mogelijk zijn, wil ik deze tariefswijziging gebruiken om van O2 af te komen , dus dan mogen ze het weer vrolijk terug porteren naar Vodaphone waar het vandaan kwam....
Zou dat wel kunnen ???

• StanTheMan
  • Laatst online: 28-09 21:35
in principe moet het wel gewoon kunnen, of het allemaal vlekkeloos gaat, is een tweede

Verwijderd

StanTheMan schreef op 24 December 2002 @ 03:14:
in principe moet het wel gewoon kunnen, of het allemaal vlekkeloos gaat, is een tweede
maar dat geldt voor nummerbehoud in het algemeen. ik wil weten of het in dit specifieke geval ook kan

Verwijderd

Ik heb net O2 klantenservice gebeld voor een bevestiging van de adresgegevens voor het opzeggen van mijn abbo vanwege de voorwaarde verandering (en in mijn geval een rukonvangst). Klantenservice melde dat ik dan een rekening zou krijgen: een zogenaamde afkoopsom van de resterende tijd waar ik voor getekend heb. Als ik dan weer een klachtenbrief, over het nutteloos zijn van mijn abbo en de voorwaarde verandering, zou schrijven naar custumor relations zouden ze het in overweging nemen om misschien niet die afkoopsom in rekening te nemen.

Hebben anderen hier ook ervaring mee? Of weet iemand of ze dit mogen? In de algemene voorwaarde op de site van O2 staat niks over het opzeggen van je overeenkomst na verandering van de algemene voorwaardes. Klanten service zei nog dat ze tariefveranderingen mogen doorvoeren, staat ook in alg. voorwaarde.
Het is hier natuurlijk de vraag of het hier gaat om een ordinaire tariefverhoging.
8)7 beetje confusing allemaal.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 december 2002 @ 16:08:
Ik heb net O2 klantenservice gebeld voor een bevestiging van de adresgegevens voor het opzeggen van mijn abbo vanwege de voorwaarde verandering (en in mijn geval een rukonvangst). Klantenservice melde dat ik dan een rekening zou krijgen: een zogenaamde afkoopsom van de resterende tijd waar ik voor getekend heb. Als ik dan weer een klachtenbrief, over het nutteloos zijn van mijn abbo en de voorwaarde verandering, zou schrijven naar custumor relations zouden ze het in overweging nemen om misschien niet die afkoopsom in rekening te nemen.

Hebben anderen hier ook ervaring mee? Of weet iemand of ze dit mogen? In de algemene voorwaarde op de site van O2 staat niks over het opzeggen van je overeenkomst na verandering van de algemene voorwaardes. Klanten service zei nog dat ze tariefveranderingen mogen doorvoeren, staat ook in alg. voorwaarde.
Het is hier natuurlijk de vraag of het hier gaat om een ordinaire tariefverhoging.
8)7 beetje confusing allemaal.
kijk eens naar de openingspost. daar staat toch heel duidelijk dat je mag opzeggen bij een tariefstijging

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 December 2002 @ 20:38:
Ik heb sterke twijfels of wat hier geaegd wordt juist is, vanwege de volgende reden:

Ik heb trouwens in april 2002 een 120 minuten belbundel 12maanden + GBA en 2 spellen abonnement afgesloten bij O2.
In de algemene voorwaarde die ik van ze heb ontvangen staat heel wat anders(voorwaarde voor mobiele communicatiediensten en apparatuur met abonnement ingangsdatum: 1 April 2002).

In deze voorwaarde staat dit hele verhaal niet het enige dat in de buurt komt is :
"6.3 O2 mag tarieven voor de Dienst wijzigen. Als de tarieven hoger worden, dient O2 de Contractant hiervan tijdig op de hoogte te stellen."

en artikel:
"1.3 O2 mag de Algemene Voorwaarden of de Aanvullende, Bijzondere of Actievoorwaarden wijzigen. Deze wijzigenen gaan viertien dagen na de bekendmaking in, of op een latere datum die O2 op de bekendmaking vermeldt.
Als de Contractant een wijziging niet accepteert, kan hij de overeenkomst schriftelijk opzeggen met ingang van de datum waarop de nieuwe voorwaarden of tarieven ingaan. De contractant dient tijdig op te zeggen."

Artikel 11.5 gaat over de aansprakelijkheid van O2, en is niet van toepassing.

Als je naar de laatste versie kijkt op hun site http://www.online.o2.nl/productinfo/abonnement/voorwaarden

dan is van het artikel zoals in dit topic vermeld geen sprake.
Zoals Tempest al eerder aangaf, staat het in de algemene voorwaardes op de O2 site dus niet.

Verwijderd

hmm, vreemd ja

• markklok
  • Laatst online: 02:13

markklok

< Tijdelijk buiten gebruik >

Heb vandaag ook opgebeld, en me vriendin mag het gewoon opzeggen.
Schriftelijk een brief sturen, en klaar is kees.

[ Voor 6% gewijzigd door markklok op 27-12-2002 16:27 ]

Legion 7i i9 3080 32gb

Verwijderd

Al bekend of het ook voor de ondernemers abonnementen geld? Via die actie van gsmstunter bv.

• ErHa

ErHa

Weet iemand al zeker hoe dit nu zit met de abo's die via Debitel lopen, maar over het O2 netwerk?

• Dionysus
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
ErHa schreef op 27 December 2002 @ 18:10:
Weet iemand al zeker hoe dit nu zit met de abo's die via Debitel lopen, maar over het O2 netwerk?
Lijkt me niet mogelijk, aangezien je een contract met Debitel hebt en niet met O2. Mocht Debitel de voorwaarden veranderen dan zou het misschien mogelijk zijn.

Verwijderd

Haldo schreef op 27 December 2002 @ 18:25:
[...]

Lijkt me niet mogelijk, aangezien je een contract met Debitel hebt en niet met O2. Mocht Debitel de voorwaarden veranderen dan zou het misschien mogelijk zijn.
debitel mag de tarieven veranderen zonder dat de abonnee mag opzeggen. dit heb ik uitgezocht omdat je gratis abo's van debitel/o2 kan krijgen bij gsmhuis.nl waar je dan ook een telecombon en een bol.com-bon bij krijgt. maar ik doe het dus niet omdat je er wel twee jaar aan vast zit, en als ze gaan verhogen ben je heel veel geld kwijt

• Stinger_Ventura
Kan je nou porteren of niet?

• KifArU
  • Niet online
Bij de ondernemersabonnementen kost een gespecificeerde rekening €12 en was dus nooit een kostenloze dienst.
Daarom is dit niet van toepassing op ondernemersabonnementen en (helaas) geen reden om kostenloos te kunnen opzeggen.

[ Voor 1% gewijzigd door KifArU op 02-01-2003 15:14 . Reden: typo ]

• Stinger_Ventura
Ik heb van de helpdesk een adres gekregen waar ik een brief naar toe kan sturen dat ze mijn abonnement vrij moeten maken van de 1 jaar verplichting.

Daarna kan ik een porteringsverzoek indienen!

Verwijderd

welk adres? post ff svp..

• Stinger_Ventura
O2 B.V.
t.a.v. Customer Relations
Antwoordnummer 574
1100 VD Amsterdam

Verwijderd

euhm dus als ik het goed begrijp> kan ik mijn O2 120 abbonoment. die ik 4 maanden geleden heb aangevraagd in combinatie met een ericsson t66 opzeggen?

• Stinger_Ventura
Inderdaad.

• reuzekind
  • Laatst online: 28-10 13:21

reuzekind

Ik geloof in GoT

Stinger_Ventura schreef op 02 januari 2003 @ 19:41:
Ik heb van de helpdesk een adres gekregen waar ik een brief naar toe kan sturen dat ze mijn abonnement vrij moeten maken van de 1 jaar verplichting.

Daarna kan ik een porteringsverzoek indienen!
Is dat een zakelijk of particulier abonnement?

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

• henkyyyyyyy
Moet ik nou alleen een brief schrijven , of moet je ook ff bellen van te veroren waarom je hem opzegt!

• Stinger_Ventura
Is voor particulier (heb ik nl. ) neem ik aan.

Ik maak een brief waarin ik gemotiveerd aangeef waarom ik vertrek, en duidelijk neer zet (want daarom schrijf ik die brief, anders had ik het telefonisch kunnen opzeggen ) dat ik het het nummer wil porteren naar een andere mobiele provider.
Anders heb je de kans dat ze de boel zomaar afsluiten.

• mc_Emperor
  • Laatst online: 06-11 14:41
Wow dit is perfect, jammer dat ik het nu pas lees. Ik heb sinds mijn nummer overgezet is naar o2 een probleem met sms'en. Dit is volgens mij al bijna een half jaar zo. Helpdesk krijgt het niet voor elkaar om het op te lossen. :O Ik heb bij de winkel al laten kijken of dat geen reden was om het abbo af te sluiten, blijkt dat ze het helemaal dichtgespijkerd hebben. Voor problemen met het netwerk zijn ze niet aansprakelijk. Dit is echt goed nieuws voor in het goede jaar. _/-\o_

Maar hoe zit het met het nummer overzetten, aangezien ik nu al problemen had weet ik niet of ik dat aan durf. Maar kan het wel?

Verwijderd

Het lijkt mij dat je ALTIJD je abo kunt opzeggen bij een prijsverhoging. Ik heb de spullen niet direct bij de hand om dit in op te zoeken maar je gaat toch gewoon een contract aan; betaling vs tegenprestatie. De aanbieder kan niet zomaar de tegenprestatie veranderen of de betalingsplicht verhogen, net zomin als jij opeens jouw betalingsplicht kunt verzaken.

Anders kan bijv. Debitel je abonnementskosten verhogen van 10 euro naar 100 euro. Je zou dan niet kunnen opzeggen? hmm....

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 January 2003 @ 14:05:
Het lijkt mij dat je ALTIJD je abo kunt opzeggen bij een prijsverhoging. Ik heb de spullen niet direct bij de hand om dit in op te zoeken maar je gaat toch gewoon een contract aan; betaling vs tegenprestatie. De aanbieder kan niet zomaar de tegenprestatie veranderen of de betalingsplicht verhogen, net zomin als jij opeens jouw betalingsplicht kunt verzaken.

Anders kan bijv. Debitel je abonnementskosten verhogen van 10 euro naar 100 euro. Je zou dan niet kunnen opzeggen? hmm....
in de algemene voorwaarden van debitel staat dat zij de abonnementskosten mogen verhogen, en dat je daarvoor niet mag opzeggen. als je daarvoor tekent lijkt me dat juridisch in orde. alleen in de algemene voorwaarden van o2 staat dat je dan wel mag opzeggen. vandaar...

Verwijderd

Ik geloof er geen fluit van!
Dat er dingen in een contract staan wil niet zeggen dat ze ook rechtsgeldig zijn. Zie mijn voorbeeldje: Provider vertienvoudigd de prijs, dat zou nooit lukken.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2003 14:24 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 January 2003 @ 14:20:
Ik geloof er geen fluit van!
Dat er dingen in een contract staan wil niet zeggen dat ze ook rechtsgeldig zijn. Zie mijn voorbeeldje: Provider vertienvoudigd de prijs, dat zou nooit lukken.
nee ok, daar is wel wetgeving tegen, maar een forse verhoging van laten we zeggen 30% mag best, zolang je het maar in je voorwaarden zet.

• m0nk
  • Laatst online: 22:20

m0nk

16-09-2003 15.15

Heeft iemand al met de klantenservice gesproken? EN wat zeggen zij erover?!

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

• m0nk
  • Laatst online: 22:20

m0nk

16-09-2003 15.15

Ik heb net zelf even gebeld en het is gewoon mogelijk.
Ik heb dus mijn brief net op de bus gedaan en ga asap ff uitzoeken welk toestelletje ik wil hebben :D

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Verwijderd

heb klantenservice gebeld met oudjaarsdag. het meisje aan de lijn zei dat het kon per direct als de brief binnen was en in behandeling was zou ie worden afgesloten. Dus nu nog ff snel een briefje schrijven

• Wekkel
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Verwijderd schreef op 03 January 2003 @ 14:26:
[...]

nee ok, daar is wel wetgeving tegen, maar een forse verhoging van laten we zeggen 30% mag best, zolang je het maar in je voorwaarden zet.
Niet als het in algemene termen staat "gerechtigd eenzijdig prijs te verhogen etc, bla bla". Dan lijkt het mij al snel een onredelijk bezwarende voorwaarde, die aan vernietiging blootstaat.

Verwijderd

Wekkel schreef op 03 January 2003 @ 15:20:
[...]

Niet als het in algemene termen staat "gerechtigd eenzijdig prijs te verhogen etc, bla bla". Dan lijkt het mij al snel een onredelijk bezwarende voorwaarde, die aan vernietiging blootstaat.
daar zit het hem nou juist. vernietiging mag alleen als een daadwerkelijk doorgevoorde verhoging te hoog is. en wat dan precies 'te hoog' is, dat is aan de rechter.

Verwijderd

henkyyyyyyy schreef op 21 december 2002 @ 21:10:
Weet je dat zeker dat je kan opzeggen , want is dit nu wel een tariefwijziging.

Ik wil het namelijk dan wel gaan doen , ben wel toe aan een nieuwe telefoon :D
ghe ghe ikke ook wel ik ga hem ook opzeggen,deze tel verkopen en weer een nieuwe halen bij libertel :*)

• Tycho2
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
In de algemen voorwaarden van Debitel die te vinden zijn op http://www.debitel.nl/_uploads/algemenevoorw.pdf
staat bij artikel 4 Prijzen onder puntje D het volgende :

"Ingeval van een prijsverhoging binnen 3 maanden na het sluiten van de overeenkomst heeft de contractant die niet bedrijfsmatig handeld het recht de overeenkomst te ontbinden binnen 8 dagen na ontvangst van het bericht genoemd in artikel 4c"

Dus bij debitel kan je dan alleen opzeggen als je je contract minder dan 3 maanden hebt.

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Tycho2 schreef op 03 januari 2003 @ 20:10:
In de algemen voorwaarden van Debitel die te vinden zijn op http://www.debitel.nl/_uploads/algemenevoorw.pdf
staat bij artikel 4 Prijzen onder puntje D het volgende :

"Ingeval van een prijsverhoging binnen 3 maanden na het sluiten van de overeenkomst heeft de contractant die niet bedrijfsmatig handeld het recht de overeenkomst te ontbinden binnen 8 dagen na ontvangst van het bericht genoemd in artikel 4c"

Dus bij debitel kan je dan alleen opzeggen als je je contract minder dan 3 maanden hebt.
:? dat is ook vreemd, mijn contract is op 30-12-02 ingegaan en zou met deze actie er nu alweer vanaf kunnen door kosteloos op te zeggen?

39

• Tycho2
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Daarom ben ik dus ook maar eens die voorwaarden door gaan kijken, want ik heb ook net een contract per 28-12 waarbij het me niet om het abo ging maar om de dvd-speler.
Maar ik vraag me af of er bij debitel uberhaubt iets veranderd

• Stinger_Ventura
Ik heb de volgende brief geschreven.
Hij is nog niet op de bus ( heeft zondag middag pas zin )

Dus heeft iemand nog suggesties? Of is dit voldoende?
Graag respons! Dank is groot!

-----------------------------------------------------------------------------------

Geachte Heer/Mevrouw,

Zeer recentelijk ontving ik van O2 een brief dat een gespecificeerde nota voor mij 2,50 euro per maand zou gaan kosten.
Ik ga niet akkoord met deze verhoging van de kosten.

O2 B. V. pleegt contractbreuk met deze tariefsverhoging. Bij aangaan van het abonnement waren deze diensten nl. nog gratis.
Zoals in de contractvoorwaarde staat aangegeven kan ik hierbij mijn abonnement beëindigen.

Ik wil dan ook dat u mijn contract vrij maakt van de resterende verplichte abonnementsperiode van 1 jaar, zodat ik het bovenstaande nummer kan porteren naar een andere mobiele telefonie provider.
Het nummer mag dus niet afgesloten worden, alleen geporteerd.
De portatie zal op zijn vroegst plaats vinden na 1 Februari, het moment waarop de tariefsverhoging in gaat bij O2.

Graag ontvang ik een ontvangstbevestiging van dit schrijven, zodat ik over kan gaan tot het aanvragen van een porteringsverzoek.

Bij voorbaat dank,

• ErHa

ErHa

Is er toevallig al iemand die een soortgelijke brief met bovenstaande naar debitel heeft gestuurd?
Of info ingewonnen heeft hoe dat zit met hun tarieven :? Anders ga ik maandag ff bellen....

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Volgens mij zit het met Debitel anders, je kan met debitel wel kiezen voor 02, alleen dat betekent dat je puur alleen van het 02 netwerk gebruik maakt, alleen met de kosten die door debitel zijn vastgesteld.
Kortom, de debitel klanten die over het 02 netwerk bellen hebben in dit geval geen recht om het abonnement op te zeggen.

39

Verwijderd

Heb vandaag mijn brief weggedaan :D Vanaf eind januari maar eens kijken naar een goedkoop abo'tje of een icm met een nieuw toestelletje. Maar ja, mijn t68i is natuurlijk ook nog errug prima :)

Verwijderd

weet iemand nou een goedkoop abbonement voor deze tweaker met een telefoon al? dus een los abbonement dat goedkoop is en dat niet van dutchtone is? ik heb al gekeken op telecom.nu enzo en op sitel.nl maar kheb het gevoel dat het te mooi is om waar te zijn

• Stinger_Ventura
Verwijderd schreef op 03 January 2003 @ 22:45:
weet iemand nou een goedkoop abbonement voor deze tweaker met een telefoon al? dus een los abbonement dat goedkoop is en dat niet van dutchtone is? ik heb al gekeken op telecom.nu enzo en op sitel.nl maar kheb het gevoel dat het te mooi is om waar te zijn
www.telecomvergelijker.nl

Verwijderd

Ik heb ook o2 met gratis gespecificeerde rekening. Zonder toestel. In plaats daarvan de eerste 5 maanden gratis. Ik ben blij dat ik dit lees en dat ik mijn abonnement op kan zeggen. Want wat een slechte verbinding heb ik :( Nu las ik een standaard opgezette opzegbrief op het prikbord van GSM.pagina.nl.

Hieronder de brief:
O2 Netherlands BV
Antwoordnummer 476
1100 VD Amsterdam

Betreft: Opzegging GSM abonnement

Geachte heer, mevrouw,

Hierbij ontvangt u mijn schriftelijke opzegging voor mijn GSM abonnement. Graag zie ik mijn contract per 1 februari 2003 beëindigd. Reden voor opzegging is het verhogen van de kostprijs voor het ontvangen van een gespecificeerde nota. Volgens beding 11.5 van uw algemene voorwaarden, heeft de gebruiker alsdan het recht de betreffende overeenkomst kosteloos op te zeggen tegen de datum waarop de verhoging van kracht wordt.

Ook het uitblijven van uw reactie op voorgaand schrijven en het slechte bereik (lees géén) in mijn eigen woning zijn er debet aan, dat ik de lopende overeenkomt wens te beëindigen.

Aansluiting (msisdn): 0612345678

Naam: V. Oorbeeld
Adres: Noemeenswatlaan 1
Postcode: 1121 AA
Telefoonnummer : 02012345678

Nummer legitimatie : IA11111111
Soort legitimatie : Rijbewijs

Vriendelijk verzoek ik u hierbij mij een schriftelijke bevestiging van deze opzegging te verzenden, met daarin de bovengenoemde vervaldatum van mijn contract vermeld.

Met vriendelijke groeten,

V. Oorbeeld
Mooie brief :) Ik heb al mijn gegevens ingevuld. Maar ik vind 1 ding onduidelijk. Wat wordt er bedoeld met "(msisdn)" achter "Aansluiting"? Is dat voor elke abonnee hetzelfde? Of is dit een code die per abonnee verschillend is? Weet iemand hier het antwoord hier op?

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-11 19:38

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

* zwahiel leest dit topique net helemaal door...

Ik vraag me af waar dit over gaat!??

Ik ben al 2,5 jaar trouwe klant van Telfort nu dus O² en ik wil er eigenlijk helemaal niet weg! Die zijn veel te goedkoop man! :) :D :9

Ik heb dus ook nog geen brief gehad van hunnie, en ik ontving pas mijn laatste rekening op O² briefpapier, voorheen nog alles op Telfort zooi :?

Ik ga eens bellen met de klantenservice... Ik heb gewoon mijn contract stilzwijgend laten verlengen maar ik heb geen aanbieding gekregen over een evt. nieuw toestel :'( :(

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Verwijderd

Ik heb een minder vrolijk bericht voor een ieder :( :
de algemene voorwaarden van O2 waarin in artikel 11.5 staat dat je je abbo mag opzeggen, zijn de algemene voorwaardes van de webdiensten van O2. Dit zijn de Alg. voorwaarde die op de frontpage staan van de O2 site

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ik quote hieruit:

Deze Algemene Voorwaarden zijn van toepassing met ingang van 1 oktober 2002.

Artikel 1 - Definities

Aanmelding: het zich aanmelden voor een Dienst door de Gebruiker op de registratieserver van O2.

Aansluiting: de mogelijkheid gebruik te maken van een Dienst.

Algemene Voorwaarden: deze voorwaarden voor de levering van Diensten door O2 zoals gepubliceerd op de web- of WAPsite van O2.

Dienst: de door O2 via haar portal (web en/of WAP) aangeboden diensten en de diensten waarbij toegang wordt verkregen tot het mobiele Internet.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------

De alg voorwaarden geldig voor de mobiele diensten van O2 staan hier:
http://www.online.o2.nl/productinfo/abonnement/voorwaarden

In deze voorwaarden heb ik geen geldige gronden gevonden om je mobiele abbonement op te zeggen.... helaas.

• Stinger_Ventura
Ik hoor van verschillende kanten dat je de boel wel meteen kan opzeggen, maar dat je geen nummerbehoud kan plegen!?

Heeft iemand hier echt concrete informatie over?
Kan het me niet permiteren om mijn nummer te verliezen nl!

Verwijderd

Zijn er nu al mensen die een opzegbrief hebben gestuurd en ook daadwerkelijk zijn afgesloten?

• Stinger_Ventura
Verwijderd schreef op 05 January 2003 @ 11:38:
Zijn er nu al mensen die een opzegbrief hebben gestuurd en ook daadwerkelijk zijn afgesloten?
Ik weet zeker dat je kan opzeggen en dat je afgesloten kan worden.

Maar wat ik dus niet zeker weet is dat je kan opzeggen en daarna porteren! ik wil nl. 3 nummers behouden.
Dat is het probleem.
Je kan ook telefonisch afsluiten per 1 februari.

Maar of je nou kan porteren! dat is de vraag!

Verwijderd

Stinger_Ventura schreef op 05 January 2003 @ 13:23:
[...]

Ik weet zeker dat je kan opzeggen en dat je afgesloten kan worden.

Maar wat ik dus niet zeker weet is dat je kan opzeggen en daarna porteren! ik wil nl. 3 nummers behouden.
Dat is het probleem.
Je kan ook telefonisch afsluiten per 1 februari.

Maar of je nou kan porteren! dat is de vraag!
Mooi! Want ik heb gisteren mijn opzeg aangetekend verstuurd... :*) YEAH!

Kostte alleen €6,75... Mja... Dat heb ik er wel voor over :D

Verwijderd

Heeft er nu nog niemand een brief terug gehad? Ik wil wel effe 100% zeker zijn. Als het zo is ga ik direct even een voda abbo halen.

• Stinger_Ventura
Verwijderd schreef op 05 January 2003 @ 14:18:
[...]

Mooi! Want ik heb gisteren mijn opzeg aangetekend verstuurd... :*) YEAH!

Kostte alleen €6,75... Mja... Dat heb ik er wel voor over :D
Heb je hem aangetekend vestuurd?
Waarom dat?

Verwijderd

Stinger_Ventura schreef op 05 januari 2003 @ 14:36:
[...]

Heb je hem aangetekend vestuurd?
Waarom dat?
Omdat mijn vorige (niet aangetekende) brieven nooit zijn aangekomen bij O2 :(

• henkyyyyyyy
Verwijderd schreef op 05 januari 2003 @ 14:42:
[...]

Omdat mijn vorige (niet aangetekende) brieven nooit zijn aangekomen bij O2 :(
Hmm ik heb ze niet aangetekent gestuurd.

Ik heb er 2 gestuurd 1 naar antwoordnummer 476 en 1 naar 574 .

Zal ik het toch voor de zekerheid aangetekent nog een keer doen maandag???

Btw als dit lukt , haal ik gelijk een Samsung S100 voor 100 euro plus ben abbo WOEIII :D

Verwijderd

Damn, heb je 2 antwoordnummers?! :|

• Dionysus
  • Niet online
Ben nu toch benieuwd of er al iemand is geweest die het gelukt is om schriftelijk zijn abonnement op te zeggen? En op welke gronden aangezien de algemene voorwaarden waarna de topic starter verwijst volgens mij niet de algemene voorwaarden voor het aanbieden van mobiele telecommunicatie zijn, maar zoals Butters al vermelde voor de wap en web diensten van O2.

In de algemene voorwaarden voor communicatiediensten met abonnement staat niets vermeld over het recht tot opzeggen na verhoging van het tarief.

Ook is me het opgevallen dat de degene die op telecomvergelijker het topic geopend heeft (MTT) een afwijzing op zijn verzoek heeft gehad (ongeveer halverwege pagina 6 van het topic).

Dus wat ik me afvraag is het mensen al gelukt schriftelijk op te zeggen?
En vooral aan de hand van welke regel uit de algemene voorwaarden?
Ook ben ik benieuwd op welke gronden de helpdesk medewerkers van O2 hebben beweerd dat het mogelijk was het abonnement op te zeggen, aangezien ik het idee heb dat de helpdesk nogal veel verschillende dingen heeft gezegd.

Verwijderd

Ze hebben hun voorwaarden ergens onderweg aangepast. Ik heb een abbon. met voorwaarden uit 1-2 2001. Daar staat bij 1.3 het volgende:

De algemene voorwaarden kunnen door Telfort worden gewijzigd. De wijzigingen treden in werking 14 dagen na de bekendmaking of op een latere datum op de bekendmaking vermeld. - Indien de contractant een wijziging niet wenst te accepteren kan hij de overeenkomst schiftelijk opzeggen met ingang van de datum waarop de nieuwe voorwaarden of tarieven van kracht worden. De opzegging dient tijdelijk te geschieden. -

In de huidige voorwaarden is het laatste stuk over opzeggen weggelaten. Ik ga vandaag een brief eruit doen waar ik op grond van die voorwaarden ga opzeggen, lijkt me dat ze dat niet kunnen weigeren.

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-11 12:25

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Ik weet niet waar jullie over lopen te zeuren... OK gratis spec is wel mooi, maar bij KPN :r moet je er ook voor dokken ;) Standaard krijg je geen spec. Wil je wel een spec bij O2, dan moet je dat briefkaartje insturen en ga je dus € 2,50 per maand extra betalen en krijg je je spec. De kosten worden dus niet verhoogd, maar een standaard extraatje wordt nu als service geleverd en niet als betaalde dienst. Volgens mij kan je op deze manier echt nooit je contract opzeggen!

webOS all the way!

• tijsco
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Hermanvh schreef op 06 januari 2003 @ 12:09:
Ik weet niet waar jullie over lopen te zeuren... OK gratis spec is wel mooi, maar bij KPN :r moet je er ook voor dokken ;) Standaard krijg je geen spec. Wil je wel een spec bij O2, dan moet je dat briefkaartje insturen en ga je dus € 2,50 per maand extra betalen en krijg je je spec. De kosten worden dus niet verhoogd, maar een standaard extraatje wordt nu als service geleverd en niet als betaalde dienst. Volgens mij kan je op deze manier echt nooit je contract opzeggen!
om hetzelfde geleverd te krijgen(dus inclusief die gespecificeerde rekening) moet je meer gaan betalen. het gaat dus om een prijsverhoging en dus mag je opzeggen.
het gaat mij echt niet om die gespecificeerde rekening, maar ik ben gewoon blij als ik van heel dat o2 af ben met hun bereik van 0,0 op veel te veel plaatsen.

• Dionysus
  • Niet online
Verwijderd schreef op 06 January 2003 @ 11:53:
Ze hebben hun voorwaarden ergens onderweg aangepast. Ik heb een abbon. met voorwaarden uit 1-2 2001. Daar staat bij 1.3 het volgende:

De algemene voorwaarden kunnen door Telfort worden gewijzigd. De wijzigingen treden in werking 14 dagen na de bekendmaking of op een latere datum op de bekendmaking vermeld. - Indien de contractant een wijziging niet wenst te accepteren kan hij de overeenkomst schiftelijk opzeggen met ingang van de datum waarop de nieuwe voorwaarden of tarieven van kracht worden. De opzegging dient tijdelijk te geschieden. -

In de huidige voorwaarden is het laatste stuk over opzeggen weggelaten. Ik ga vandaag een brief eruit doen waar ik op grond van die voorwaarden ga opzeggen, lijkt me dat ze dat niet kunnen weigeren.
Zou inderdaad mooi zijn als die voorwaarden nog voor je gelden. Enige probleem is dat naar mijn weten de laatste algemene voorwaarden geldig zijn. Je moet wel schriftelijk op de hoogte zijn gesteld van een wijziging maar dit kan ook ooit eens op een factuur zijn gebeurt.

Maar aan de andere kant wie niet waagt, die niet wint.

[ Voor 4% gewijzigd door Dionysus op 06-01-2003 12:29 ]

• henkyyyyyyy
Ik heb nu ook een fax gestuurd!

Zal ik dalijk bellen om te vragen ofdat ze die ontvangen hebben en wat ze ermee doen!!

Verwijderd

Ik heb net met klantenservice gebeld, zij hebben een formulier ingevuld waarin mijn opzegging vastgelegd is, in principe kun je dus opzeggen. Nu nog een brief richting hun ter bevestiging van dit alles en dan duurt het 5 werkdagen voordat je hun klantenservice weer kunt bellen om te informeren naar de status. Wat ik dus vooral NIET zou doen is meteen ergens een nieuw abbo halen nadat je een mondelinge toezegging hebt gekregen

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-11 19:38

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Ik heb nog steeds geen brief... :'(

Wel een rekening :(

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Verwijderd

Ik heb net ook ff gebeld met de klantenservice van O2, en ze vertelden dat het geen probleem was om op te zeggen. Ze heeft nog ff een formuliertje ingevuld, en als het goed is krijg ik voor het einde van de week bevestiging dat ik er per direkt van af ben.

Verwijderd

Ik heb ze net aan de lijn gehad. Ze vertelden mij dat ze de verandering niet als een kostenverhoging zien, en dat ik mn abbonnement niet kan afzeggen.

Wel vaag, bij de ene medewerker kan het wel en bij de andere weer niet. Lekker zootje daar!!! :( 8)7

Verwijderd

je kan natuurlijk wel opzeggen, de vraag is of je de resterende maanden van je contract moet betalen :)

• henkyyyyyyy
Oke jongens net weer gebeld!!
Krijg ik een vrouw aan de telefoon , zegt dat het gewoon kan , maar dat mijn brief van vorige week nog niet binnen is!!! (of nog niet gescand in de Computer).
Beste is om volgende week terug te bellen zei ze.
Dan is alles als het goed is verwerkt!

Nou een weekje wachten dan maar , ze zei ook dat je het voor 1 februari kenbaar gemaakt moet hebben!!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 januari 2003 @ 17:53:
je kan natuurlijk wel opzeggen, de vraag is of je de resterende maanden van je contract moet betalen :)
Dat bedoel ik idd.

:P

dat moest dus wel volgens de medewerker die ik vandaag aan de lijn had.
morgen nog maar is proberen >:)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2003 18:20 ]

• henkyyyyyyy
Nog mensen wat ontvangen??

Verwijderd

Nope... Ik heb zaterdag mijn brief op de bus gedaan, zodra O2 de brief in ontvangst heeft genomen (zij moeten hiervoor tekenen) krijg ik dat blaadje met de handtekening thuis gestuurd. Op zijn vroegst zou dat woensdag gebeuren volgens de mevrouw van de Postbank.

Ik ben benieuwd...
Pagina: 1 2 3 Laatste