als ik het niet zeker weet (wat dus ook zo was) dan mag je dat er toch bijplaatsen? En waarom is dat in mijn geval ongeloofwaardig?
Een helpdesk is iets waar je heenbelt en waar je door al je dingen heengepraat wordt, als je bijvoorbeeld zelfs fout 691 hebt en je kijkt niet eens WAT de foutmelding precies is (username en password) en wat de tips daarvoor zijn.. Dat doe je niet, nee je schakelt de helpdesk in.
Bij providers wellicht ja. Maar er zijn meer soorten helpdesks hoor

. Ik ben met je eens dat laagdrempeligheid best een punt van discussie mag zijn en dat je best jezelf een forum mag noemen dat niet voor de totale digibeet is bedoeld. Alleen hoe hoog precies die drempel dan is is volgens mij absoluut niet te definieren, omdat je bezoekers niet toetst aan een zeker vereist kennisniveau: dus eerst deze 10 vragen goed beantwoorden en anders mag je GoT niet op.

. het staat iedereen vrij postings te openen en te replyen.
Dat is GoT dus niet. De discussie die jij hier nu aan het houden bent is een totaal andere, namelijk wat is een helpdesk of wanneer noem je iets een helpdesk. Binnen jouw defenitie valt GoT binnen een helpdesk, dat kan. Als ik hier helpdesk zeg, dan bedoel ik dus dat ding, wat je kan bellen als je het niet weet en nog niets zelf gedaan hebt. Dat is hier ongewenst.
Dat is mooi

Echter je ziet al dat met een definitie als 'helpdesk' (dat een besmet woord is kennelijk) je verschillende discussies krijgt. Als ik Microsoft bel met een vraag bel ik niet de windows helpdesk in Amsterdam, er zijn verschillen. Toch heb ik een vraag en dat is wellicht een niet zo slimme ook, maar ik kom er bijvoorbeeld niet uit. Waar leg je de drempel? "Mijn taakbalk is ineens 20 centimeter hoog, hoe krijg ik hem weer klein?"... ok... daar krijg je kromme tenen van

Maar volgens mij krijg je dat soort vragen niet geweerd van dit forum of andere fora.
Zie verder mijn vorige reply, waar je nog niet op gereageerd hebt

.
Ik sta al veel te vaak in deze thread

. Op zich is mijn mening niet zo uitgebreid en naar ik hoop, duidelijk beschreven in mn replies in deze thread.
Dat is echt DE essentie hier. Je MAG wel vragen stellen, maar je moet eerst zelf proberen het op te lossen en als je het dan vraagt moet je aangeven wat je geprobeerd hebt en waarom het niet lukte... Dan heb je een interessante topic opening... Als dit voor jou inhoudt dat we wel een helpdesk zijn, vind ik het prima. Maar een principiele discussie over wanneer jij iets een helpdesk noemt en wanneer ik vind ik niet zo interessant.
Ik snap die essentie en ben het er ook mee eens, echter dat is een academische discussie. De praktijk matcht totaal niet met wat men nastreeft volgens sommigen (de mensen die problemen hebben met het niveau). Dan kun je 2 dingen doen: met alle mogelijke middelen mensen te dwingen zich te conformeren aan een policy en indien niet dat ze dan hardhandig eruit worden gewerkt (anders blijft het probleem zich immers manifesteren) of je kunt dieper gaan nadenken of de praktijk wel zo nadelig is als gedacht, dus dat de praktijk wellicht toch wel matcht met wat men nastreeft. Ikzelf vind dat bijvoorbeeld, als ik dat streven naast bijvoorbeeld P&W leg.
Wellicht zijn bij bepaalde personen projecties van GoT als community op diezelfde personen dermate nadelig voor het zelfbeeld van die personen wanneer ze de kwaliteit van GoT projecteren op zichzelf als prominent lid van GoT. Als het realiteitsbeeld van GoT dan nadelig is t.o.v. het beeld dat ze ervan verwachten, dan is automatisch hun zelfbeeld daarmee ook geweld aangedaan. Dat wreekt zich bij sommigen als verzet tegen dit realiteitsbeeld van GoT waardoor acties op touw worden gezet om het realiteitsbeeld van GoT weer te laten kloppen met het verwachtte beeld dat die personen van GoT hebben,
zodat hun eigen zelfbeeld daarmee voor henzelf op een hoger level komt, daaraan gekoppeld de verwachting dat anderen het ook zo zullen zien. En juist dat laatste is een groot misverstand, maar goed, inherent aan communities en haar leden in het algemeen

Laten we het erop houden: GoT is ook een helpdesk, maar wel een met voorwaarden.

Ok?
Heh

Deal