[Linux] Welke distro's hebben/hadden jullie?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 565 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
SLS (voorloper slackware geloof ik, nog met 1.2.x kernel) gehad,
en op mijn alpha's met RedHat 4.2 begonnen.
Ondertussen slack 8.1 , debian 3.0 , suse 7.1 axp, debian-axp en suse7.3sparc draaien.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:40
1-2 jaar geleden ofzow begonnen met red hat 6 of 6.4 was het, na 2 maandjes eraf gegooid omdat ik me er niet in wilde verdiepen, nu benk bezig om mezelf in linux wegwijs te maken met red hat 8.0
tvoelt weer alsof je een totale n00b bent :o

vandaag ff gnome uitproberen, draaide sinds maandag kde maar die vink toch niet zo lekker werken.(dit alles gepaard met een winxp dualbootje ;))

• koffiedrinker
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-05 18:17

koffiedrinker

Archlinux werkt dagelijks

Ben begonnen met SuSe 7.0. Toen was ik nog een noob, het wilde niet werken.
Een paar maanden later in aanraking gekomen met Red Hat 7.1. Die werkte erg lekker.
Vervolgens overgstapt naar RH 7.2 via een volledige herinstallatie.

Naar aanleiding van vele goede verhalen overgestapt op Debian Unstable.
Dat heeft het 6 maanden uigehouden op mijn desktop.
Maar na wat geklooi met KDE 3.0- en Gnome 2-pakketen die niet werkten :'(, overgestapt op Gentoo.
En dat draai ik nu al bijna 6 maanden. Dat werkt geweldig.

En op mijn servertje draai ik al tijden Red Hat 7.2 tot mijn volle tevredenheid.

Koffie werkt echt!

Verwijderd

Redhat 6.2, mandrake, gentoo & binnenkort debian :)

• Cyril
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-04 12:36

Cyril

it's all in my mind

Ik ben ooit hele tijd geleden begonnen met Slackware 4.0 geloof ik, maar daar kwam ik absoluut geen wijs uit dus die verdween snel in de kast.
Later met Redhat 5.2 kreeg ik 't al wat meer onder de knie en die heeft er dan ook wel een tijdje opgestaan.
Ik geloof dat ik serieus ben overgestapt op linux rond Redhat 6.2, maar die werd al snel vervangen door Debian, dat heb ik een flinke tijd volgehouden, totdat ik ergens begin dit jaar naar Gentoo ben gegaan. Dat draai ik nu nog steeds, ook al heb ik wel wat kritiek op deze distro.

Real Men don't make backups. They upload it via ftp and let the world mirror it. -Linus Torvalds

• BezurK
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-03 19:51
Begonnen met een vrij oude versie van SuSE die ik had geleend van een vriend, dat was volgens mij een versie uit de 5.x serie. Ik snapte er toen helemaal niks van (ik was ook pas 13 of 14 ofzo) en heb het in een hoek gegooid. Totdat is een kleine 2 jaar geleden toch ineens wel weer geinteresseerd raakte in een alt.os ;) en in de winkel SuSE 7.0 kocht. Dat heb ik een aardig poosje gebruikt (half jaartje denk ik) waarna ik een 'echte' distro wilde en slackware gedownload heb bij een vriend van mij die kabel heeft. Dit was slack 7.0
Sindsdien gebruik ik slack :D (slackware-current) :)

Rookworst zonder R is ook worst.

• DjFoxy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-11-2023
Ben begonnen lang geleden met RH 5.2 op een pentium 1 pctje, puur om te testen.
Heb er veel van geleerd, maar ging niet altijd even vlekkeloos.
Daarna dezelfde pc geupgrade naar RH 6.0, 6.1 (als ik het goed heb) en 6.2
Wat mij opviel wat dat de 6.0 versie en later de 7.0 versie nogal wat gebreken vertoonde ten opzichte van de 6.2 en de 7.2/3 versie.
Ok Omdat ik niet perse bij RedHat wou blijven heb ik Mandrake gedownload. De exacte versie weet ik niet meer maar omdat ik nu eenmaal al meer dan 1 jaar met RedHat had gewerkt beviel me dit niet echt lekker.
Ook Suse heb ik uitgeprobeerd op dezelfde pc maar ook dat vond ik niet fijn.
Uiteindelijk heb ik een server gebouwd P3 500 Mhz met 512 Mb Geheugen en 30 Gig HD eb daar RedHat 7.3 op gezet.
Draait als een tierelier, update regelmatig en compile ook vanuit source de programma's die RedHat me niet kan leveren.

Binnenkort ga ik een 4u Internet server bij een internet provider neerzetten voor het hosten van mijn websites van mijn bedrijfje. Natuurlijk draait hier RH 7.3 op

Ik heb zelf ook RH 8.0 geprobeerd, maar heb er te veel problemen mee gehad mbt PHP en Mysql koppelingen. Ik wacht wel op RH 8.1 of 2 voordat ik ga upgraden.

Jaja de paprika

Verwijderd

Begonnen met Slackware 3.3, Redhat 4.2, Redhat 5, 5.1, 5.2, 6.0, 6.1, 6.2, 7.0, 7.1, 7.2, Mandrake 8 geprobeerd op workstation. Nu Debian en daar blijf ik bij :P

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:34
SuSE 8.1.
Na een artikel in de PCM over Live-versies van Linux, heb ik de Live Eval versie van SuSE 8.0 gedownload. Ik was erg verrast dat de "installatie" vanaf CD zo gemakkelijk verliep. Alle hardware werd netjes herkend. Na installatie moest alleen de default gateway aangepast te worden en was ook internet up en running.

Ik had altijd de angst om Linux te installeren op een dual boot systeem (windows 98 en windows 2000), maar na wat gestoeid te hebben met de Live versie, was ik gewoon overtuigd dat het wel goed zo gaan met GRUB. Kort daarop de Pro versie van SuSE 8.1 gekocht en gewoon aan het stoeien gegaan en bevalt uitstekend.

Verwijderd

De eerste install was RH 6.2. Niet echt veel mee gedaan. Daarna een keer Mandrake 8.0 op mijn workstation gedraait.

Nu draai ik RH 7.3(If it ain't broke, don't try to fix it) op mijn router en Slackware 8.1 (heerlijke distro) op mij FTP/WWW/etc.
En op mijn workstation staat nu nog een RH 8.0 (Win2k dualboot) zonder X ( rm -Rf /usr/X11 doet een hoop :P ) Maar hier doe ik eigenlijk niets mee op het moment.

Verwijderd

anderhalf jaar geleden een beetje gestoeid met RH 6.2, ik snapte er helemaal niets van (ben een Windows NT-man...). Een half jaartje geleden voorzichtig weer RH 7.2 geprobeerd op mijn notebookje (met grote hulp van Unix/Linux goeroe collega).

Ondertussen ben ik "over". Mijn werkstation op mijn werk is een RH 8.0 machientje (P4 1700), mijn werkstation thuis is ook een RH 8.0 machientje (Athlon 1400).

Noteboekje staat na een Windows XP en een RH 8.0 avontuur weer vrolijk RH 7.2 te snorren. En tot grote tevredenheid. Mag lekker zo blijven. Heb thuis nog 1 Windows machientje want vrouw wil kunnen Postbanken, maar snapt de ballen van Linux en of VMWare.

met rdesktop en Citrix ICA client kun je de wereld aan, ook als Windows-man.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2002 20:58 . Reden: tiepvoutje ]

• Buffy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-12-2024

Buffy

Fire bad, Tree pretty

Debian all the way!
Ben begonnen met Debian 0.93 beta die ik op het universiteits netwerk vond ergens in '95 (het waren heel wat floppies).

Aangezien ik niet doorhad dat je ook nieuwe deb'jes kon downloaden ben ik de jaren daarna bezig geweest zelf de software te compileren en te installeren.
Pas sinds Hamm instaleer ik weer volgens de Debian way :)

That which doesn't kill us, makes us stranger - Trevor (AEon FLux)
When a finger points at the moon, the imbecile looks at the finger (Chinese Proverb)

Verwijderd

ik begon met redhat 5.2, eraf gegooid, tijdje win2k, toen mozilla en openoffice onder windows beginnen gebruiken en met open-source in contact gekomen. mandrake 8.1 geprobeerd (kreeg ik cadeau bij een tijdschrift), suse 8.0 gekocht en definitief windows gewist.

na twee maanden probeerde ik LFS, vooral om te leren, en dacht dat ik [i]de/i] distro te hebben gevonden, maar ja, op een gegeven moment wordt je ook moe van zoveel compileren (en problemen bij compileren) en momenteel wacht ik (stom excuus :)) op gentoo 1.4

Verwijderd

Op de middelbare school kwam ik in aanraking met SuSE en redhat Daar gingen we opschool stiekem mee aan de slag in de bibliotheek, na dus SuSE op de snelste pc geinstalleerd te hebben zonder dat het systeem beheer het doorhad zijn we lekker gaan klooien, root password fights enzo (dat heb je al al je vrienden het root pw kennen) een hoop geleerd van hoe je een linux bak molt en weer in komt etc. Toen werden we op een gegeven moment betrapt, en kregen we de ruimte om legaal met "onze" linux verder te spelen.
Toen ik 2 jaar later ging studeren had ik een nieuwe pc nodig, dus die had ik in elkaar geflanst en toen ben ik SuSE gaan kopen, versie 6.3. SuSE is groot, zeker als je niet weet wat je wel en niet nodig hebt, 5gig van de 13 is best veel als je niet weet wat het doet. Toen kwam ik slackware tegen (1 cd) vanaf toen heb ik slackware 7.1 gedraait. Later toen ik DeadInSpace tegen kwam in een obscure chat omgeving :P kwam ik er achter dat je niet alles op freshmeat hoefde te zoeken en te compilen. Maar dat je ook debian kunt installeren en dan lekker apt-getten wat je nodig hebt. Op 1 late avond ben ik in een paar uur volledig omgeswitcht van slackware naar debian, zonder data, users of configuratie te verliezen (ik heb zelfs Legacy Econf van mijn oude Slackware nog draaien :)) Nu draai ik nogsteeds unstable debian en dat bevalt prima. Op de universiteit gebruik ik redhat maar daar merk ik weinig van omdat ik de bakken daar alleen gebruik als terminal voor mijn eigen box (er zit 100mbit tussen)

• bazzs2001
  • Laatst online: 09-04 13:02

bazzs2001

je moet knagen wat lekker is

Ik ben begonnen met Redhat 5(.x), daar draaide XWindows niet lekker onder (met mijn PC van toen) dus die ging er vrij snel af.
Later nog eens Redhat 6.0(dacht ik) er op gehad zelfde probleem.
Kreeg toen snel een andere PC daar draaide ik even redhat 6 op en kort daarna SuSe 6.2 (of 6.4 irritante nummers ook allemaal, zoiets in elk geval).

Ik heb hier tussendoor nog ergens even Corel linux gedraaid, maar die beviel niet erg (ik weenie meer waarom).

Daarna ben ik Mandrake 8.1 gaan gebruiken en sinds kort Mandrake 9.0.

groeten

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-05 12:04

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Ooit (zoals vele hier lees ik) begonnen met Redhat 5.2 voor het internet-delen (win98 was niets) Dit was in het begin en was blij dat een vriend er meer vanaf wist als ik. Dat draaide altijd goed en voorspoedig totdat ik meer wilde en zelf met 5.3? 6.0 6.1 en zelfs 6.2 gestoeid heb, toen kwam ik via een andere kennis in aanraking van Slackware. Eerst 7.0 maar dat was nog net iets te moeilijk toen van een 486 naar een pentium over en begonnen met Slackware 7.1 dit heb ik heel lang volgehouden en constant updaten e.d. en op andere servers 8.0 gedraait.

Nu een nieuwe server met Slack 8.1
Workstation is ook sinds lange tijd alweer Slack 8.0 met vele aanpassingen.

Verder heb ik suse 6.4 gebruikt, Mandrake 7.2, Debian 2.2r4, OpenBSD 3.1, FreeBSD 4.0, Redhat 8, Knoppix 3.1 maar ik blijf toch aanhanger van Slackware.

Als ik ook nog eens de tijd of zin of allebei ;) heb dan eens kijken naar LFS of Gentoo maar dat zit er voorlopig nog niet in

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14:03
redhat 5.1 (orginele cd's, net weer teruggevonden), daarna een keer suse en over naar mandrake, van mandrake naar debian en nu is het gentoo :) (en debian op de meeste servertjes)

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Verwijderd

Poll: Welke (Linux/Unix) distro gebruik jij?
Debian
FreeBSD
Gentoo
Linux From Scratch
Mandrake
RedHat
Suse
Slackware
anders

Om de laatste stand te zien moet je ff op F5 rammen :7

Afbeeldingslocatie: http://www.dubbelf.com/poll/img.php?pollid=6685&var=.png

Wil je ook een poll creëren, kom dan langs op DubbelF.com

Even de tussenstand. :).

Verwijderd

Eerst RedHat versie 6.? - Schoot niet op !

Linux From Scratch / Debian - Rules ! :p

Verwijderd

Ik ben 1 1/2 jaar geleden begonnen met SuSE 7.0, door een enthousiaste vriend, die het geinstalleerd heeft. Toen 7.1, 7.2 en 7.3 gedraaid. Daarna nog heel even 8.0, maar van de zomer met Debian begonnen. Na best veel werk KDE 3.0.4 erop gekregen, en het draaide allemaal redelijk. Maar ik kreeg mn geluid, printer en samba read-write maar niet aan de praat. Na veel gezeik uiteindelijk weer terug naar SuSE.
Misschien gaat er binnenkort nog eens Debian op, maar dan moet ik wel iets vinden waarmee ik dingen als printers enzo gewoon kan installeren. Het is ook heel onduidelijk vind ik, ik heb geen problemen met HOWTO's, maar als die gewoon niet te vinden zijn, of niet werken, heb ik er na een tijdje zonder geluid, printer en server-opslag wel genoeg van :{
Misschien wil iemand mij weer aan de Debian hebben, dat kan wel als je een link naar een site met goede HOWTO's ed. van Debian hebt ;) Misschien overweeg ik dan Debian weer :P

Edit: Maar er zijn ook goede punten van Debian hoor :) Apt-get en de installatie enzo..

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2002 17:40 ]

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:00
Ik gebruik sinds eergister Redhat 8.0

Verder heb ik knoppix een keer getjekt. :7

[ Voor 49% gewijzigd door Jesse op 31-03-2015 11:51 ]

Verwijderd

Ooit begonnen met redhat 3.03, tijdje slackware v?.? gedraaid.
Vervolgens tijd lang winNT 3.51...
toen weer redhat 4.2 tot 6.1
overgestapt op FreeBSD 4

en sinds debian 2.2 gebruik ik dus debian, en op het moment debian 3.0

Verwijderd

vroeger: Red Hat
nu: Slackware

Verwijderd

mijn eerste distro was mandrake, versie 8.1. heb vervolgens redhat 7.2, 6.0, 7,3, freebsd 4.5, 4.6, 4.6.2, 4.7 en redhat 8.0 gebruikt (in die volgorde). freebsd 4.6.2 en redhat 6.0 draaien hier nog 1 maal, freebsd 4.7 nog 2 maal.

• Novah
  • Laatst online: 11-05 14:25
Mijn eerste was Red Hat 7.2, niet lang gedraait omdat ik er niet mee kan gamen. Vervolgens heb ik tijdje nix gedraait (kwa Linux) en nu draai ik op een andere pc een dual boot Mandrake 9.0. Linux vind ik wel lache om es mee te werken, tis weer eens wat anders en tijddodent.
Tis ook leuk om te leren. :)

• blackd
  • Niet online
Ik ben ooit met een Linux Developers Resource CD begonnen. Dat is een set van 6 CD's met Redhat (versie 5.0), SuSE (v 5.1), Slack (3.4) met heel oude kernels: 2.0.3x.

Bij deze LDR zat het (misschien wel heel bekende) boek Running Linux.

Hiermee ben ik begonnen een servertje op te zetten. Slack ben ik nooit aan begonnen, dat leek me te moeilijk. RedHat leek me een beter alternatief, alleen dat kwam me snel de keel uit, problemen met ISDN configuratie e.d. (ja, toen had ik dat nog, wat een ramp..).
In plaats van RH heb ik toen SuSE 5.1 gedraaid op de server, en dat heeft een hele tijd als dialin + mailserver gedraaid.
offtopic:
Kent iemand linpeople (irc)? Daar destijds ook vaak rondgehangen

Op mijn desktop heb ik toen dat ook gedraaid, alleen ik ben blijkbaar weer snel naar Windows gegaan :P

Toen kreeg ik SuSE 6.1 in handen, dat heb ik toen op de server geinstalleerd, en dat heeft ook een tijd gedraaid. Daarna heb ik Debian 2.nogwat en later 3 op mijn server gezet, wederom mailserver met Exim en Exiscan enzo, dat was ook erg handig. De desktop was echter nog steeds Windows (en alle andere 5 clients ook).

Nu ben ik op de desktop begonnen aan Mandrake 9 (eerst 8.2 geprobeerd), en dat bevalt wel. Ik draai er nu een paar weken op, non-stop zowat :P (ja, pc moet af en toe uit..slapen..)

Inmiddels is mijn Debian server verkast naar Windows 2000 server (:'( doet NOS nu) maar misschien dat ik de MNF van Mandrake ook eens ga proberen. Win2k blijft iig wel, dat is voor de corporate antivirus :P (en ja dat moet, anders updaten ze hun virusscanner niet :P)

O ja, Windows draai ik soms nog wel eens in een VMware, ff wat opzoeken ofzo. Ook heb ik rdesktop voor Terminal Services naar de Win2k server, erg handig :)

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

In eerste instantie gebruikte ik altijd slackware omdat ik daat het idee van had dat er de minste troep opstond. Maar sinds ik voor het eerst mijn LFS aan de praat heb gekregen (op mijn latpop) ben ik nog enthousiaster of linux. Mijn laptop start nu binnen een seconde of 20 op, is meteen bereikbaar over het netwerk, 3 seconde later is er (optioneel) een grafische omgeving draaiend (xfree86+fluxbox). Na een kale FLS installatie voel je je (1337 en) de troste gebruiker van een troeploos systeem zonder fratsen die je toch niet nodig hebt. Als ik iets nodig heb installeer ik het er wel bij.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2002 18:31 ]

Verwijderd

Eerst mandrake 8.0 en 8.2, daarna Debian 2.2 en toen Debian 3.0 (woody). Momenteel heb ik op de server OpenBSD en op me workstation Debian sid en FreeBSD 4.7

• Zwerver
  • Niet online
uhmz * Zwerver laat zijn hersens kraken
oja, RH 5.0 5.1 6.0 6.2 (leuke root exploit zat daar in) en toen SuSE 7.0 7.1 7.2 en wat zag ik daar: Gentoo! Gentoo 1.0, 1.1, 1.2, en nu een aangepaste 1.4-rc

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Verwijderd

begonnen met een redhat proberen te installeren. Is nooit gelukt en heb toen linux een tijd links laten liggen. Daarna ooit wat gespeeld met corel linux. Heeft het even volgehouden. maar is daarna door ruimtegebrek en onbekendheid al snel weer verdwenen. Lange tijd niets gedaan met Linux. Daarna suse 7.0 geinstalleerd, bleef wel staan, maar daar deed ik weinig mee. Daarna suse 7.1 geinstalleerd. Wel wat mee gedaan, maar toen ik meer wilde, wilde suse niet meer en heb ik Debian Potato geinstalleerd. In het begin nog even zitten klooien met Debian om em te laten doen wat ik wilde. Sinds Debian en ik eruit over wie wat moet doen, ben ik een tevreden gebruiker van Debian (Inmiddels alweer Sarge)

• Skinkie
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Ik ben begonnen met een doos Red Hat 5.2 die ging ik samen met m'n moeder voor sinterklaas halen. Dat een lange tijd gebruikt, vaak alles op nieuw installeren... soundblaster 16PNP proberen werkend te krijgen (serieus rampenfonds toendertijd). Tijdje gestopt met Linux omdat schijfruimte krap werd.
Een poos Mandrake gebruikt van versie 7 tot versie 8.2. Begonnen met Slackware, beviel wel eigenlijk.

Toen geprobeert zelf een systeem in elkaar te draaien, toen ik op de helft was kwam ik er achter dat Linux From Scratch bestond en daar maar mee verder gegaan en eigenlijk aan verslingert gebleven.

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Eerst RedHat 6.2 en later Debian. Die packages van Debian werkt toch iets lekkerder dan dat RPM systeem van RedHat.
Altijd alles voor server doeleinden (router e.d.) maar nu sinds kort een Debian workstation met KDE. :)

[ Voor 24% gewijzigd door jelmervos op 18-12-2002 20:04 ]

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Verwijderd

Pfff, effe denken. Ik heb gedraaid op Suse 5.2, 6.0, 6.4, Slackware 3.6, en nu draai ik tevreden op Debian 3.0. Heb ook nog FreeBsd 3.5.1 en 4.4 gedraaid. :)

• -RenE-
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:39
Xandros

Op Debian gebaseerd, bevat een goed grafisch installatie programma en Codeweavers CrossOver Office & plugin. Kost wel 99 dolar (inclusief shipping).

Verder Slackware (fijn!), debian (goed!), Mandrake (OK) en RedHat gebruikt.

[ Voor 21% gewijzigd door -RenE- op 18-12-2002 21:03 ]

Verwijderd

eerlijk gezegd ben ik best n00b en heb dus alleen linux redhat 8.0

• ge-flopt
  • Laatst online: 15:40
in order of apperance
- slackware
- RedHat
- Mandrake
- Suse
- Gentoo <- mijn huidige server

• deadinspace
  • Laatst online: 15-05 13:11

deadinspace

The what goes where now?

Zo'n 2.5 jaar geleden begonnen met Red hat 6.1. Ik was toen juist C aan het leren, dus ik heb me best vermaakt met virtual consoles, gcc en joe terwijl ik X niet zo interessant vond :)

Een half jaartje later installeerde ik Debian Unstable (Woody destijds) op mijn laptop, en daar heb ik nooit spijt van gehad. Ik draai nu op servers, gateway e.d. Debian Stable en op de rest (desktops, laptop) Debian Unstable.

Ik heb een half jaar terug nog even gespeeld met Mandrake (ik was wel nieuwschierig naar waarmee die newbies nou meestal opgeschoteld werden :P ) en ik vond het wel grappig, al is het niets voor mij.

edit:
Mja, geen GNU/Linux, maar aangezien andere OSsen ook worden genoemd...
Ik heb een tijdje FreeBSD op mijn desktop gedraaid. Best een OK OS, maar Debian bevalt me toch wat beter.
Op mijn laptop heb ik een redelijke tijd NetBSD gedraaid, was ook best leuk om mee te spelen.
Mijn HP PA-RISC workstation draait meestal HP-UX, en soms Debian Unstable, dus HP-UX draai ik ook af en toe :)
BeOS nog uitgeprobeerd (ook op mijn laptop), maar dat beviel me niet zo (redelijk wat oorzaken), en dat heeft er dus niet lang op gestaan.

Slackware, SuSE, Gentoo en een recente versie van Red hat moet ik nog eens met eigen handen uitproberen. Ook wil ik nog eens LFS gaan doen (maar dan echt from scratch, dus zonder dat boek erbij).

Vanwege tijdgebrek en computergebrek is dat er nog niet van gekomen, maar ik kom er wel eens ooit aan toe :P
Verwijderd schreef op 18 December 2002 @ 17:38:
Misschien gaat er binnenkort nog eens Debian op, maar dan moet ik wel iets vinden waarmee ik dingen als printers enzo gewoon kan installeren. Het is ook heel onduidelijk vind ik, ik heb geen problemen met HOWTO's, maar als die gewoon niet te vinden zijn, of niet werken, heb ik er na een tijdje zonder geluid, printer en server-opslag wel genoeg van :{
Misschien wil iemand mij weer aan de Debian hebben, dat kan wel als je een link naar een site met goede HOWTO's ed. van Debian hebt ;) Misschien overweeg ik dan Debian weer :P
Nederlandse install handleiding voor 2.2, Engelse install handleiding voor 3.0, FAQs, HOWTO's en wat andere documentatie (al dan niet Debian specifiek), en er staan in /usr/share/doc/HOWTO/en-txt/ ook nog HOWTO's.
En er zijn nog wel meer bronnen hoor :)
Maar je zult er een bepaalde hoeveelheid tijd in moeten steken... Bepaalde distro's (waaronder Debian) hebben een behoorlijke leercurve en je moet redelijk wat zelf doen.

[ Voor 12% gewijzigd door deadinspace op 18-12-2002 21:27 . Reden: Andere OSsen toegevoegd ]

Verwijderd

- Debian (heel even, over modem)
- SuSE 6.0
- SuSE 7.0
- LFS 2.4.3 t/m 3.1
- Gentoo 1.4_rc1

• HarmoniousVibe
  • Laatst online: 15-05 17:44
Ik ben begonnen met Mandrake 8.1. Dit beviel me wel goed, dus ben ik later overgestapt op 8.2 en nu zit ik op 9.0. Ook voor de overstappende gebruiker zou ik Mandrake aanraden. M.i. de meest gebruiksvriendelijke (in de n00b betekenis van het woord:)) distro van het moment. De installatie kan bijna niet mis gaan en je hebt een goede community support.

Met rpm is op zich niks mis m.i.. In het begin plukte ik zomaar wat rpm's van internet, waardoor ik soms idd probleempjes kreeg met deps. Tegenwoordig gebruik echter alleen maar Mandrake of PLF rpm's. Omdat Mandrake zo aan het groeien is, zijn deze relatief erg veel te krijgen en deze werken dus ook in 98% van de gevallen perfect. Zeker met urpmi wordt het leven een stuk aangenamer, persoonlijk vind ik dat het wel iets weg heeft van apt (iets minder uitgebreid), maar dat zal natuurlijk niet iedereen met me eens zijn.

Op mijn server heb ik er Debian 2.2 opgezet, wat inmiddels is omgetoverd tot Debian 3.0 Woody.

Future plans:
- Mandrake MNF
- Mandrake 9.1

[ Voor 4% gewijzigd door HarmoniousVibe op 18-12-2002 21:34 ]

SolarEdge SE5K-RWB + 17 × AIKO Neostar N-Type type ABC | WeHeat Blackbird P80 | 3 × MHI Diamond 2kW

Verwijderd

Ik ben ooit begonnen met uhm... redhat 5.0 ofzo :? en toen heb ik redhat 6.x geinstalleerd maar toen kwam ik toevallig in aanraking met slackware en dat vond ik toch wel wat relaxter.. toen na een tijdje heb ik een tijd SCO unixware en solaris gedraaid maar dat begon te vervelen toen heb ik geklooid met verschillende debians, mandrake en nog een variant van debian waar ik de naam van kwijt ben. Toen nog een tijdje FreeBSD netBSD en OpenBSD. Nu ben ik uiteindelijk weer terug op slackware :D

• FrankGuthrie
  • Laatst online: 13-04 00:19

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Ik heb nog niks gehad, helaas.

Maar binnekort komt Mandrake 9.0 erop, en ook Deboan 3.0 (woody).

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

ohja en m'n future plans: ik wil plan9 eens gaan proberen, dat is van de makers van de originele unix (Bell research ofzoiets) en het lijkt me wel es leuk :) ik vind het eigenlijk wel altijd leuk om een rare OS te hebben :)

Verwijderd

Ik ben pas ongeveer anderhalf jaar geleden begonnen met echt actief linux gebruiken. Van daar tot nu draai ik Debian GNU/Linux unstable versie. Ondertussen nog RH 8.0 geprobeerd, maar ik vind Debian toch lekkerder werken met de debs en apt-*. :)

Voor mijn echte linux periode kwam ik er op school inrollen met SuSE 7.2 was het toen geloof ik :?. Misschien lukt het nog wel een keer om ook de school op Debian over te laten stappen })

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-03 19:38
Hele tijd terug begonnen met Mandrake (6.0 dacht ik)...
Dat beviel me absoluut niet, toen heeft een vriend Debian bij me geinstalleerd en een beetje uitgelegd hoe apt-get enzo werkte. Heb hem toen een tijdje als helpdesk gebruikt :+

Heb tussendoor nog vanalles geprobeerd: Progeny, CorelLINUX, Lindows, etc. etc.

Toen een tijdje weinig met Linux gedaan, behalve Debian Unstable geinstalleerd op mn server. Daar heeft daarna (HD vervangen) ook een tijdje Win2k op gedraaid, maar inmiddels staat er weer Debian Unstable op.

Op mn workstation heeft toen een tijdje Whistler gedraaid, wat daarna natuurlijk WinXP werd. Nog wat later heb ik toen weer eens Debian geinstalleerd, waar ik aadig wat tijd doorbracht. Toen kwam ik Gentoo tegen en na er eens goed over nagedacht te hebben (en de install guide op mn server geopend te hebben) ben ik dat gaan installeren, en ik draai nu dus nog steeds uiterst tevreden Gentoo 1.4_rc1. Daarnaast draai ik ook nog Windows Longhorn maar daar doe ik praktisch niks mee :)

Verwijderd

Ik ben begonnen met Red Hat 7.1 gevolgt door 7.2 en 7.3. Toen uit verveling Red hat 8.0 beta geprobeert wat nogal buggy liep dat redde het nog geen 4 uur op me HD. Daarnaast 2 versies van Mandrake gedraait 8.2 en 9.0 op het moment draai ik geen Linux.

Vraagje tussendoor :

Ik wil een beetje simpele eigen Linux Distro starten met het geen wat ik er in wil hebben bestaat er iets als een standaard iso die je kan branden met alle benodigde packages die je kan installeren? Zo ja waar is deze te krijgen linkje? Het gaat hier trouwens om Linux from Scratch.

Verwijderd

ik heb alleen maar mandrake gebruikt, vanaf versie 7.2 begonnen maar die vond ik niet lekker meer werken nadat ik 8.1 had gedownload, daarna 8.2 gedownload en nu draai ik fijn 9.2 op me bakkie.
kweet nou niet als het wel zoveel zin heeft om mijn nu zo goed draaiende bakke te formatten en er suse of iets anders op te zetten... draaid fijn zo :)

• Kogelvis
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-04 16:21

Kogelvis

Nu ook met gitaar

Ik ben ooit begonnen ( althans dat probeerde ik ) bij redhat 6.0 maar op 1 of andere manier kwam die installatie nooit ten einde bij dat ding :?
Het heeft een tijdje geduurd en toen kreeg ik eens een demo cd'tje bij een blad met suse 6.1 erop die geinstalleerd en tot mijn grote verbazing werkte dat en ook fijn.
Toen wat geknoeid daarmee suse 7.0 en later 7.2 gekocht maar op een of andere manier beviel suse me na een tijdje toch niet echt.
Ik weet niet meer of het nou voor of na die tijd was maar toen ik in 2001 stage moest lopen hadden ze daar 1 linux en 2 windoos servers draaien op de 1 of andere manier boeide mij die linux server toch meer dan dat wildklikkende windows en toen begon het voor mij pas echt toen heb ik behoorlijk wat distro's geprobeerd gezien ik toen ook net kabelinternet had.
Hier zijn Redhat 7.0 / 7.1 / 7.2 / 7.3 / 8.0 & Slackware 7.0 / 7.1 / 8.0 / 8.1 & Corel Linux & Gentoo 1.1 / 1.2 / 1.4 RC 1 & Debian 3 Woody & Linux From Scratch & E-Smith 4.1.2 / 5.1.2 voorbijgekomen ook FreeBSD / OpenBSD en NetBSD heb ik geprobeerd en nu is knoppix bezig met een download ( kan makkelijk zijn als rescue disk ).

Sinds niet al te lange tijd draait mijn server hier op debian woody 3.0 stable mijn laptop debian woody 3.0 unstable en mijn werkstation Gentoo 1.4 RC1 en dat bevalt me momenteel prima snel stabiel en het werkt lekker.

^
|_ Min of meer mijn Linux Lifestory

<Jeroen> Wirf: vrouwen versieren kan je gewoon in het OSI model proppen hoor :P
I am dyslexic of Borg prepare to have your ass laminated
Real Programmers always confuse Christmas and Halloween because oct31 = dec25

Verwijderd

- FreeBSD 4.3 (daarna verder gegaan met de updates) -> op de server
- Redhat 7.0 -> 7.3
- Mandrake 8.1 -> 9.0 nu op mijn werkstation naast XP en op mijn laptop ook sinds 2 weken

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2002 23:15 ]

• Blaasvis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05 14:52

Blaasvis

Cidora \o/

ik heb zelf redelijk wat distrubuties achter de rug mijn eerst was rehat 5.0. owh wat was ik trost toen ik naar een week veel lezen en prutsen mijn X aan het werken had met een gnome interface...... dit heeft een 3 maand zo gedraaid,
maar windows draaide er gewoon naast voor de spelletjes. daarna ff een poosje niks en toen slackware geprobeerd... weer met veel lezen en proberen een goed werkend system gekregen... slackware erg lang gedraait.

aan het begin van dit jaar heb ik gentoo geinstalleerd en de eerst 3 maand beviel het me wel maar toen ging er iets mis met de installatie... en heb ik het er af gegooit en over gegaan naar debian....
op het moment het ik redhat 8 draaien maar dat geef ik geen lang leven.

Freedom is everything you need ; <moto-moi|afk> ik verkloot het gewoon nooit :P

• Eärendil
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
ik ben ooit met Redhat 7.1 begonnen, gekregen van een vriend, maar hij wou niet grafisch instaleren, en dat had ik als noob echt nodig.
Daarna 7.2 geprobeerd, die wou wel.
Daarna een tijd Debian Woody (toen testing) gedraait en apt-get beviel een stuk beter dan rpm.
Toen heel even Mandrake gedraaid, omdat er maar geen KDE3 packages voor Debian kwamen, maar dat vond ik niks, dus toen het ik Gentoo 1.0(?) geinstalleerd. Emerge werkte even lekker als apt-get, en met nieuwere software, het was alleen een beetje buggy. En als je dan een paar weken niet update wordt het een zooitje.
Toen maar Slackware 7.1 geprobeerd en dat beviel wel, lekker kaal en alles gewoon zelf compileren als er geen slackware-package voor was.
De harde schijf met Slackware zit nu in me server en dat is nu slackware-current. Op me desktop staat nu weer Gentoo en sinds een week ook FreeBSD, maar daar heb ik nog weinig mee gedaan omdat het bij de instalatie de partitietabel verneukt heeft en ik het dus niet liev vind. Zal nog wel een keer komen als het het vergeven heb :)

Verwijderd

Vroeger begonnen met op school wat te spelen met RedHat 5.2.

Dan heb ik een RedHat 6.0 box gekocht met boeken en extra software enzo. En pas na 12 maal (her)installeren kwam ik er pas achter dat er dus écht geen C: of D: meer is. ;)

Dan een tijdje windows (95, 98, 2000, XP) gedraaid waar ik erg ontevreden over was. Altijd crashes of dingen die niet wouden werken, had een win95 op internet hangen die gehackt werd (sub7) en waar naar het schijnt jan en alleman op kon. (natuurlijk ook deels mijn fout, no flame intended for windows *kuch* ;) )

Uiteindelijk Mandrake gevonden (7.x reeks) waarbij ik het langst bij MDK 7.2 gebleven ben. Windows afgezworen voor eeuwig en altijd.

Thuis geupgrade naar 8.x reeks, op m'n werk van windows (de afdeling waar ik werk tenminste) -> linux RedHat 7.3 overgeschakeld.

Thuis uiteindelijk Gentoo ontdekt, wat ik een heerlijke distro vond. Gentoo heeft eropgestaan sinds beta6 of rc6 (weet het niet echt wat het was, het was wel met een 6 :) ). Ook LFS heeft zijn intrede gedaan op een oude 486. (enkel console apps, ga geen week wachten om X "even" te compilen).

Overlaatst had ik weer iets doms gedaan door een masked package te emergen en ja hoor, Qt werd gedowngrade naar een vorige versie (met andere C- en CXXFLAGS) waardoor heel KDE segfaulte.

Toen werd het hele compile gedoe me wat teveel (heb niet zoveel tijd over itt vroeger) en momenteel loop ik hier Mandrake 9.0 (wat trouwens een *stuk* trager aanvoelt dan Gentoo, kwestie opstarttijden, renderen van html pagina's in Mozilla, X, KDE, etc etc (wel logisch eigenlijk) ).

Omdat ik een paar kleine problemen heb met Mandrake die ik niet direct zomaar kan oplossen (of ik moet een paar dingen volledig hercompileren, maar dan had ik beter Gentoo 1.4 genomen (als die er al is)), ga ik binnenkort overschakelen op RedHat 8.0.

En zo is de circel rond...

(oh ja, heb net FreeBSD geinstalleerd om als servertje wat mee te prutsen en ik voel me zoals toen ik met RH6.0 begon ... Wat voor pokke-shell staat daar standaard op? Ik mis bash ... Vind niks terug van opstartscripts (rcx.d) ... etc ... ahhh back to the fun of things hehe )

Verwijderd

das alweer tijdje geleden, dat ik met linux begon :) inmiddels 4 jaar geleden *herinneringen*

hmm, ik begon met Slackware 3.3
toen naar Slackware 3.4
-> TurboLinux 2.0 voor Mac
TurboLinux 2.0 voor x86
RedHat 6.0 (ik schaam me er serieus nog voor)
Linux PPC 2000Q2
Linux PPC 2000Q4
YellowDog Linux (vanaf 1.2 tot de 2.0)

en nog verschillende andere Distros gedraaid.. hmm, nu ik t zo bekijk, toch aardig wat :)

[edit]
SuSe heb ik ook nog een tijd gedraaid! 6.3 geloof ik :)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2002 00:36 ]

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

* alt-92 begon met een dualboot win98/CorelLinux (de eerste editie : P)

Daarna even een Suse 6.4 erbij gedraaid, maar dat werkte bij mij voor geen meter (bleek achteraf gezien meer aan de no-name 15" monitor te liggen zodat ik alleen console had).

Toen kocht ik een tweede PC :) dus kon ik mijn eerste (celeron 266 met 64MB) dedicated linux-pruts-serverbak noemen.
Daarop MDK 7.0 een hele tijd gedraaid, toen 8.2 uit kwam daarnaartoe gegaan
Totdat de 8GB hdd ermee kapte, 4GB met nu Debian 3 erop.

Ondertussen wel wat meer PC's in huis gekomen, + bij mijn vorige werkgever op de laptop van de zaak MDK 8.0 naast win2k gezet :P
Bij het gedwongen afscheid van het bedrijf (iedereen werd afgekocht) heb ik de laptop meegekregen (was meer waard dan de extra oprotpremie die ze boden), en inmiddels draait deze nu MDK 9.0 naar grote tevredenheid (was tot voor kort 8.2).
Ik betrap mezelf erop dat ik nu ook op het werk steeds vaker in linux werk (rdesktop + linneighborhood/samba + OOo 1.0.1 is redelijk compatible).

RedHat kan me niet bekoren, SuSe 8.0 vond ik daarentegen wel redelijk te doen. Installed op een HP Omnibook 6000, alles werkte (behalve modem uiteraard).

Voor desktop/laptop-gebruik prefereer ik SuSe of Mandrake, server Debian.

[ Voor 8% gewijzigd door alt-92 op 19-12-2002 00:22 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Sailorman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-04 21:56
Ik draai Freesco 0.3.0 maar dat is niet echt een volwaardige distro dus ik weet niet of dat telt. Verder heb ik enige dagen mijn SuSE 7.2 geupdate naar 8.1. Het gaat wel steeds meer op Windows XP ^ 8)7 :X lijken met die zuurstokkleurtjes. Meer Linux ervaring heb ik niet (okee ik heb jaren geleden ooit eens RedHat 6 geinstalleerd maar ik kreeg het grafisch systeem toen niet aan de gang). Ben nog redelijk Linux newbie.

Verwijderd

ff tussendoor, ik vond corellinux maar wazig. Op m'n p3 bleef ie gewoon hangen bij het opstarte van de installatie (hebben meer mensen dat gehad?) :( dus die heb ik eigenlijk nooit kunnen proberen. Maar een grafische install heb ik eigenlijk nooit iets gevonden. Beetje te windowsachtig :r

Verwijderd

na os/2 begonnen met freebsd en geloof dat ik nooit meer iets anders wil

Verwijderd

Pff,

begonnen met redhat, dan suse, mandrake, corel, starlinux (?) oid, linux2000 (?) oid, in willekeurige volgorde. Nu debian, maar ik zit er over na te denken om op de desktop heeeeeel misschien een redhatje weer te plakken.

Verwijderd

Debian
FreeBSD
Gentoo
Linux From Scratch
Mandrake
RedHat
Suse
Slackware
anders

Even de tussenstand. :P.

Verwijderd

Ik heb alles. Nou ja, zo'n beetje dan :) . Ik heb altijd wel Mandrake 9.0, SuSE 8.1, RedHat 8.0, Gentoo 1.4 en nog meer van dat soort leuks geinstalleerd, maar als ik "even makkelijk" wil installeren wordt het RedHat 8.0, als het leuk moet zijn Gentoo...

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Slackware 4.0 - Ooit gehad van een UNIX goeroe :+
Corel Linux - Kwam nooit verder dan een GUI met een kruis als cursor :X
Mandrake - Leuk, maar bepaalde hardware vond ie nie :(
Red Hat 8 - zelfde :(
SuSE 7.0 Pro - mooi OS, geen probs :)
SuSE 8.0 Pro - zelfde als 7 :)

Op ut moment geen distro op me comp :o

C:\>_

• Laurent
  • Niet online
Ik ben een tijd geleden begonnen met SuSE 6.x, maar ik vond het 3x niks :o (ik had m'n X nog niet werkend en ik was niet zo gemotiveerd om alles uit te gaan zoeken). Later heb ik nog eens RedHat 6.2 gekocht (toen had ik nog ISDN), dat beviel me wel. Vervolgens ook 7.1 gekocht en na veel nare ervaringen met redhat was ik toch maar eens begonnen aan een andere distro.

Dit werd de schitterende distro Debian, ik draaide Woody/Testing in die tijd. :)
Toen ging ik eigenlijk een stuk meer met linux kloten, en na een 'crash' besloot ik het erop te wagen en te beginnen met een Gentoo 1.2 install, dat beviel me wel enzo :)
Inmiddels draai ik Gentoo 1.4rc, en het draait heerlijk :)

Ik wil nog eens gaan beginnen aan LFS, maar dan begin ik wel op een testdoos (900MHz... zal niet zo snel gaan :X).

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-12-2025

it0

Mijn mening is een feit.

Eerst met netbsd/linux bezig geweest voor de amiga, nooit verder gekomen zonder commandline...

Later redhat 4 of 5 toen slackware allen rond de kernel 2.0.31 toen isdn support nog nieuw was en je elke week een nieuwe patch moest compilen om het beter te krijgen :) en idd een hele tijd een 486 als gezamelijke dialup gehad. Rond dezelfde tijd ook met suse begonnen 5 gelook ik en dat volgehouden tot 6.3, altijd een hele prettige distro gevonden. Op school gebruikten we solaris op mijn toenmalige werk Irix 5 of 6... Even met freebsd gespeelt. Toen terug naar slack 1.2, had een computer op straat gevonden en daar zat alleen slack op zat(zat in het buitenland dus kon niks beters krijgen)(veel nethack op gedaan), Later overgestapt naar debian, al een paar keer eerder mee geklooid maar snapte dselect nooit. Gebruik niks meer anders, ik heb nog wel mandrake een paar keer geprobeerd, wat ik ook een erg nette distro vindt...

• cashewnut
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-11-2025
Ben begonnen met Caldera OpenLinux 2.2, in 1998 geloof ik. Was toen uber-noob. Daarna SuSE 6.4 en 7.0. Toen overgestapt naar Red Hat 7.1, daarna 7.3. Op het moment draai ik Slackware 8.1 op de server. Omdat de main hdd van mijn workstation op RMA is, draai ik daar nu geen Linux op. Straks Mandrake 9.0 proberen, of Red Hat 8.0, of ook Slack... maar voor de desktop vind ik die toch iets minder geschikt.

• zordaz
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-05 09:23
Begonnen met Slackware (versie weet ik niet meer), daarna Redhat 5.0, 5.2, 6.0, 6.1, 6.2, 7.1, 7.2, 7.3. Verder ook Debian Woody / Testing en Unstable. Op UNIX-gebied vooral AIX 4.x.x.

[ Voor 10% gewijzigd door zordaz op 19-12-2002 09:50 ]

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-02 12:22

zomertje

Barisax knorretje

Ik ben begonnen met Slackware en Redhat 6, daarna geklooid met latere versies. Op de server staat nu redhat 7.3 (slackware wou ie niet meer vreten :? ), op de desktop staat nu Suse 8.0. Op het werk pest ik vaak de hp-ux 10.20 server en heb ooit eens met AIX mogen pielen :)

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-05 11:07

r0b

Ik draai zelf op het moment een dualboot SuSe 7.0 / WinXP Pro.

Eerste distro die ik gebruikte was RedHat 6, toen RH7, daarna debian geprobeerd, en na een tijdje niks kwa linux nu weer beginnen met SuSe. :)

Ga binnenkort debian maar eens werkend zien te krijgen, KDE erop, etc.

edit:

Draai op het moment ook FreeBSD op NAT router .. :)

[ Voor 12% gewijzigd door r0b op 19-12-2002 10:53 ]

• XKB
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 05-04-2021

XKB

Anonymous functional

RedHat 5.2, SuSe 5.x,6.2,6.4, Mandrake 6,7 daarna progeny, progeny ge apt-get naar debian, debian, en nu uiteindelijk gentoo.

Tussendoor nog wat gedaan met trustix en wat andere kleine distro's. Ik zoek eigenlijk nog steeds naar de mogelijkheid Xandros te proberen.

Choose for Choice! Choose Linux! | src van icon

Verwijderd

begonnen met suse 6.1 >> suse 6.4 >> mandraak7 >> debian 2.2 >> freebsd 4.4 >> freebsd 4.5 >> redhat7 >> slackware 8 >> gentoo 1.4rc1

vraag me niet waarom

• XKB
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 05-04-2021

XKB

Anonymous functional

waarom? :+

Choose for Choice! Choose Linux! | src van icon

• Cafe_de_beuk
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-11-2023

Cafe_de_beuk

Biertje?

* Cafe_de_beuk is begonne met suse 6 ofzo(in iedergeval een oud ding) daar zag ik zon console ding, ik snapte er toen de ballen van :P

hierna mandrake 8.2 (Beta) met X (servertje) hier heb ik het hele verhaal wat geleerd
Daarna heeft iemand mij geholpen via ssh met debian (potato) server zonder X, toen ben ik zelf gaan zoeke op internet hoe het allemaal werkt met het editten en compilen, nu (een half jaar) later draaid mijn server op debian 3.0 (Woody), en dit wil ik ook zo houden, aangezien ik niet meer nodig heb dan er nu op staat :)

Don't go mad, go linux

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:56
Ooit begonnen met redhat 5.2 van een schoolvriend. Daarna redhat 6.0 mandrake 7, mandrake 8 en 8.1 geloof ik ook nog, redhat 7.0, 7.1, mandrake 9, slackware 7.1, slack 8 en slack 8.1. Nog even geproefd van openBSD, maar snel Debian woody erop gezet.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
jaar of 3 geleden es een paar keer winlinux geprobeerd (draait vanaf een fat partitie). Ben er toch aldoor weer vanaf gestapt omdat het qua desktopwerk geen meerwaarde voegt aan windows. Vorig jaar ben ik begonnen met een router met freesco erop. Dit beviel zeer goed en de router heeft ook driekwart jaar bijna nonstop gedraaid. Toen overgestapt op Clarkconnect (redhat 7.2 gebaseerd) omdat dat toch wat meer mogelijkheden biedt. Dit draai ik nu nog steeds naar alle tevredenheid op mn servertje/router. :)
Verder heb ik op mn laptop nog redhat 7.2 gedraaid, inmiddels upgrade naar 8.0. Het ziet er wel mooi uit en heeft voor desktopwerk ook veel mogelijkheden, maar het is toch trager dan winXP (celeron 800, 256MB laptop) en winxp werkt net even makkelijker. Redhat heb ik dus meer om wat te testen op mn laptop staan.

Verwijderd

deadinspace schreef op 18 december 2002 @ 21:22:
[...]
Nederlandse install handleiding voor 2.2, Engelse install handleiding voor 3.0, FAQs, HOWTO's en wat andere documentatie (al dan niet Debian specifiek), en er staan in /usr/share/doc/HOWTO/en-txt/ ook nog HOWTO's.
En er zijn nog wel meer bronnen hoor :)
Maar je zult er een bepaalde hoeveelheid tijd in moeten steken... Bepaalde distro's (waaronder Debian) hebben een behoorlijke leercurve en je moet redelijk wat zelf doen.
Ik ben ook zeker niet vies van lezen en leren, en heb er ook flink wat tijd ingestopt. De installatie met KDE 3.0.4 lukte zelfs, maar dan zijn er dingen die nog niet werken, maar dat vind ik niet erg. Daar nemen we dan even de tijd voor. Alleen, als je na 4 keer proberen de conclusie hebt getrokken dat een ALSA-HOWTO gewoon niet werkt, en je gewoon niet eens een _idee_ hebt over hoe je een printer zou moeten installeren, heb je het na een tijdje wel gehad. Zelfs met Google zijn HOWTO's niet makkelijk te vinden.
Maar ik denk dat ik deze vakantie Debian wel weer eens probeer..

Verwijderd

begon januari vorig jaar denk ik :)
2 dagen mandrake 8.1
3 maanden redhat 7.2 --> 7.3
sinds dien gentoo 1.2 --> 1.3B --> 1.4rc1

• BovenHond
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-05 19:23
ooit (4 jaar geleden)
Redhat

nu mandrake 9.0 (nog zo groen als gras...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 december 2002 @ 22:17:

...............

Vraagje tussendoor :

Ik wil een beetje simpele eigen Linux Distro starten met het geen wat ik er in wil hebben bestaat er iets als een standaard iso die je kan branden met alle benodigde packages die je kan installeren? Zo ja waar is deze te krijgen linkje? Het gaat hier trouwens om Linux from Scratch.
Linux From Scratch vind je uiteraard hier. Maar ik snap je bedoeling niet helemaal, met LFS is het juist de bedoeling dat je je eigen installatie geheel compileert en opbouwt. Dus geen packages oid. Dat staat juist haaks op het LFS-principe.

:?

Verwijderd

ff een oud draadje kicken

win linux redhat 7.2 debian 3.0 stable

Verwijderd

Ik ben begonnen ooit met Mandrake 8.1 op m'n p1 133 en daarna Suse 7.3 op m'n AMD athlon 2200+ en nu heb ik Mandrake 9.0 op m'n Athlon, want op m'n p1 vond ik hem wat langzaam draaien

Verwijderd

ik ben begonne met redhat 5.2 welke ik nog origineel uit de winkel heb :), toen heb ik mandrake 8 gehad, redhat 7.1 7.2 7.3 en nu 8.0 en op me server heb ik gehad: gentoo 1pre6 (ofzow) en toen 1.2

Verwijderd

Toen jointm1k nog een jong jointm1ktje was draaide hij RedHat 6.2. Althans, dat was het plan. X knalde telkens uit bij het starten van Gnome, dus ik raakte een beetje ontmoedigd. Aangezien ik een totale n00b zonder internet-verbinding was, moest ik weer gauw terug naar Windows |:(. Paar jaar later draai ik RooieHoed op mijn servertje en Debian op mijn werkstation. Ik ben over beide redelijk tevreden, maar als ik zou kiezen zou ik toch voor Debian gaan, als was het alleen maar voor apt-get.
Toch wil ik in de nabije toekomst graag Gentoo en FreeBSD proberen. Die laatste voor mijn server, en Gentoo om lekker mee te tweaken.

////edit: tikvout :P

////edit 2: hmm, na wat lezen in mijn RedHat 7.2, the complete reference-boekje denk ik dat ik toch maar eens RedHat op mijn werkstationnetje ga instellen. Eventjes wachten tot de nieuwste release. :9 Oja, bedankt voor de tip hieronder trouwens _/-\o_

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2002 11:21 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 december 2002 @ 13:17:
Toen jointm1k nog een jong jointm1ktje was draaide hij RedHat 6.2. Althans, dat was het plan. X knalde telkens uit bij het starten van Gnome, dus ik raakte een beetje ontmoedigd. Aangezien ik een totale n00b zonder internet verbinding was, moest ik weer gauw terug naar Windows |:(. Paar jaar later draai ik RooieHoed op mijn servertje en Debian op mijn werkstation. Ik ben over beide redelijk tevreden, maar als ik zou kiezen zou ik toch voor Debian gaan, als was het alleen maar voor apt-get.
Toch wil ik in de nabije toekomst graag Gentoo en FreeBSD proberen. Die laatste voor mijn server, en Gentoo om lekker mee te tweaken.
apt-get is er ook voor redhat

• Mark309
  • Niet online

Mark309

Ook wel Piet

Mark gaat zo linux voor het eerst proberen ;), heb hier een cd van knoppix liggen, en ben een freesco router aan het instellen :)

Productman.nl - Helpt startups in de Achterhoek en Liemers - https://www.wiegaaterverhuizen.nl - Versla de makelaar ;)

• FCA
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-05 15:41

FCA

Begonnen met Mandrake 8.0, nadat ik had kennisgemaakt met Debian (Woody) op de computers van de studievereniging. Daarna snel 8.1 en 8.2, maar toen begon ik er al een aardig zooitje van te maken, door KDE3 zelf te gaan compileren, op een gegeven moment werkte het gewoon niet meer. Daarna Debian geprobeerd, maar dat werd ook een ongelofelijke teringzooi, aangezien ik X niet aan de praat kreeg, hij niet van stable naar testing wilde gaan, en meer van dat soort zooi. Dus nu maar Mandrake 9.0. Hoewel dat ook weer een zooitje begint te worden. Misschien maar eens LFS gaan proberen, ik houdt iets te veel van allerlei nieuwe dingen...

Verandert z'n sig te weinig.

Verwijderd

/me is begonnen met redhat.. redhat 5.2 wel te verstaan.. :) .. even 'geprobeerd' op mijn werk.. thuis was mijn eerste distro tomsrtbt ( een distro op floppy :P )

daarna de volgende distro's gebruikt: suse 6.4, 7.1, 7.3, 8.0, 8.1, redhat 6.2, 7.0, 7.1, 7.2 en 8.0, corel linux, debian 3.0, slackware 8.1, mandrake 8.2 ... :*)

enkelen daarvan voor slechts een weekje ( nou ja.. misschien iets langer :P ), anderen weer voor een veel langere tijd.. :)

op de desktop gebruik ik op het moment overigens debian :*)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2002 17:42 . Reden: was suse 8.1 vergeten ]

Verwijderd

FCA schreef op 22 december 2002 @ 15:31:
ik houdt iets te veel van allerlei nieuwe dingen...
moet je gentoo probere

Verwijderd

Redhat 5.0 -> Redhat 5.1 -> SuSe 6.0 -> Slackware 7.0 -> Slackware 7.1 -> Slackware 8 -> Debian 2.2 -> Debian 3.0 -> Debian Sid -> Mandrake 9.0 -> Debian Sid.

en liggen Redhat 8 en Slackware 8.1, FreeBSD en OpenBSD nog op de plank

• Paradoxia
  • Laatst online: 29-05-2025
Mijn eersten:
SuSe 6.3, toen een upgrade naar 6.4. Toen Redhat 7.0.
Nu:
Redhat 8. En bevalt niet echt..... Mooie desktop, but that's all :)

Nederlander in het enge Florida

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16:22

servies

Veni Vidi Servici

Ooit een ver grijs verleden ben ik begonnen met Slackware 1.X
Toen had deze nog een kernel in de 0.99.X serie... Nauwelijks fatsoenlijke netwerkondersteuning (kwam toen net op gang).... Deze heb ik een tijdlang gebruikt en werd geupdate door gewoon nieuwe libs etc. te downloaden en gewoon te compileren. Niks geen RPMS of wat voor packagemanager dan ook... toen ben ik een keer naar slackware 2.4 (iets in die buurt) overgestapt. Ook een hele tijd gebruikt.... als dual boot systeem flink aantal praktica voor HIO op gedaan etc. een jaar of 3 geleden ben ik gebruik gaan maken van Red Hat 6.0 voor een servertje. Die is intussen meer een 6.X door alle aanpassingen. Verder heb ik in de tussentijd voor een werkstation nog gebruik gemaakt van Suse 7.0, Mandrake 8.0 en Mandrake 8.1

En voor diegene die dacht dat SLS een voorloper was van Slackware (een flink aantal posts terug)... volgens mij niet, voor zover ik het weet is Slackware een van de allereerste distributies geweest. Werd destijds ook nog verspreidt door Infomagic.

Verwijderd

servaas schreef op 23 december 2002 @ 00:46:
En voor diegene die dacht dat SLS een voorloper was van Slackware (een flink aantal posts terug)... volgens mij niet, voor zover ik het weet is Slackware een van de allereerste distributies geweest. Werd destijds ook nog verspreidt door Infomagic.

http://gus-br.linuxmag.com.br/artigos/04-out-2002.html
Slackware is begonnen als een beschikbaar gestelde bugfix van sls. :)

• BrZ
  • Laatst online: 01:30

BrZ

hmm, ooit eens begonnen met Red Hat 5.2, toen een tijdje niets met linux gedaan, daarna weer een redhat versie, toen mandrake, toen weer redhat, daarna slackware, en sinds kort gentoo op m'n laptop :)
En zo houd ik het voorlopig denk ik, Slackware op servers en Gentoo op desktop :P

• Newjersey
  • Laatst online: 14-05 22:00
begonnen met rh 6.0 op me eigen pc, toen 6.2 op me server, daarna debian op me server en daarna slackware..

en rh gebruik ik nog steeds op me desktop :P

Verwijderd

Wat betreft Linux:

Gedraaid: SuSE, RedHat, Mandrake, Slackware (vond ik allemaal maar niks; Slackware was wel redelijk als in van 'hier een basis' de rest doe je zelf maar maar ik heb liever de mogelijkheid om packages te gebruiken)
Draaien: Een paar Debian GNU/Linux x86 bakjes. Gentoo heb ik nog nooit geprobeerd want dat acht ik onnodig aangezien ik met Debian ook packages vanuit source kan compileren en de optimalisatie geloof ik niet in; zeker niet nuttig om als een gek te compileren op een server. Dus ik blijf bij Debbie-Jan.

en bij een vriend van me draait nog een Debian GNU/Linux Alpha ook leuk speelgoed :Y)

Verwijderd

Ik ben begonnen met Redhat 5.2
Deze kreeg ik niet goed geinstalleerd en ben toen overgestapt naar Mandrake 5.3
Ik heb ook nog gestoeid met SUSE 6.1 en Redhat 6.2
Toen een heletijd alleen windows gedraaid met een linux op ZIP-drive (ZIPSlack) maar dat was het ook niet.
Nu draai ik sinds kort een dualboot WinXP en Mandrake 9.0

En nu alles weer ophalen van vroeger. Ik merkte gisteravond wel dat ik veel ben vergeten.

• Freez
  • Laatst online: 28-04 09:48
ik ben begonnen met RedHat 5.2 later overgestapt op 6.1 en 6.2, E-Smith heb ik ook nog eens gedraaid. later ben ik Slackware 8.0 gaan draaien, daar was ik echt tevreden mee, later toch maar weer naar RedHat overgestapt ik draai nu 7.3 naast m'n XP :P

Verwijderd

mandrake 7.1 (als ik het wel heb) daarna verscheidene suse series tot nu 8.1 pro , Uitermate tevreden voor iemand die nieuw is met dit Os .

• bruto
  • Laatst online: 22-11-2025

bruto

Druktemaker.

Ooit eens begonnen met Redhat 4.0
Daarna 5.1 en Suse 6.0 en 7.0. Redhat 7.3 draait op een paar van me servers.
Suse nooit wat geworden omdat ik die shit gewoon teveel wizard achtig vind.
Als ik iets wil dan doe ik dat op de korste weg, en niet allemaal vage manieren, kan ik net zogoed Windows op me smurvurs draaien.
Sinds een paar maand toch ernstig debian verslaafd geraakt. Woody that is. Vooral door de heerlijke APT mogelijkheden. Laatst zegt een maatje van me "Heb problemen met de dependencies als ik een rpm wil installeren, hoe los ik dat op?" Ik: "Debian." Hij: "WAT?!

Debian rocked dus over redhat heen met haar achterlijke dependency structuur. Wat ik ook fijn vind t.o.v. Redhat is de simplicity. Geen ge-ouwehoer als je ff een IP moet veranderen. interfaces ff changen en dan network restart en tis all done, heerlijk.
Volgende stap wordt free- of openBSD, schijnt de overtreffende trap te zijn in security/ update-abillity.

Overigens draai ik nog steeds Win2k-SP3 op me workstations, heb both rh8.0 en laatste suse geprobeerd, vind ze beide niks toevoegen aan de functionaliteit die Win2k mij biedt.

The more you know, the more you know you don't know.

Verwijderd

BRuTo schreef op 23 December 2002 @ 11:42:

Volgende stap wordt free- of openBSD, schijnt de overtreffende trap te zijn in security/ update-abillity.
Verschil tussen FreeBSD & Linux
:)

• Kippenijzer
  • Laatst online: 28-04 20:21

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Ooit in aanraking gekomen dmv Slack3.0, via 3.5 naar 7 (Jaja, even gestopt, maken ze een nummer sprong om mee te gaan met win/rh/deb). Daarnaast ooit RH6.0,6.2 en laatst Debian (woody denk ik) op mijn alpha (Helaas is de Slack port halverwege gestopt, en er zijn maar weinig alpha ports die wel prettig werken (gentoo ook effe gehad, dat portage bevalt me niet, verder werkte hij, de RC1 prima)). Nu draai ik inmiddels Slack8.1 en LFS (4.0+(CVS)) op mijn werkstation en ben nog druk met het optimaliseren van een LFS op mijn alpha (ben inmiddels een heel eind)

Verwijderd

Debian
FreeBSD
Gentoo
Linux From Scratch
Mandrake
RedHat
Suse
Slackware
anders

Wederom een tussenstandje in onze poll. Wat een Debian-meute hiero! :P.

Verwijderd

Begonnen met Caldera OpenLinux 2.3 of zo... StarOffice 4 zat er nog bij, werkte goed op een 486, alles aan de praat internet, geluid, films.
Daarna Slackware x.x (geen idee meer welke versie, ging redelijk goed, veel lezen en uitzoeken), Suse 6.x t/m 7.3 geprobeerd.
Nu RedHat 8.0 als werkstation, ik doe er zo'n beetje alles op, webdesign, programmeren php/kylix/.NET aan het proberen, alleen FlashMX met wine wil nog niet zo....
Binnenkort heb ik een pc-tje vrij om Debian of Gentoo te proberen.
Pagina: 1 2 Laatste