[Linux] Welke distro's hebben/hadden jullie?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 565 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 december 2002 @ 22:17:

...............

Vraagje tussendoor :

Ik wil een beetje simpele eigen Linux Distro starten met het geen wat ik er in wil hebben bestaat er iets als een standaard iso die je kan branden met alle benodigde packages die je kan installeren? Zo ja waar is deze te krijgen linkje? Het gaat hier trouwens om Linux from Scratch.
Linux From Scratch vind je uiteraard hier. Maar ik snap je bedoeling niet helemaal, met LFS is het juist de bedoeling dat je je eigen installatie geheel compileert en opbouwt. Dus geen packages oid. Dat staat juist haaks op het LFS-principe.

:?

Verwijderd

ff een oud draadje kicken

win linux redhat 7.2 debian 3.0 stable

Verwijderd

Ik ben begonnen ooit met Mandrake 8.1 op m'n p1 133 en daarna Suse 7.3 op m'n AMD athlon 2200+ en nu heb ik Mandrake 9.0 op m'n Athlon, want op m'n p1 vond ik hem wat langzaam draaien

Verwijderd

ik ben begonne met redhat 5.2 welke ik nog origineel uit de winkel heb :), toen heb ik mandrake 8 gehad, redhat 7.1 7.2 7.3 en nu 8.0 en op me server heb ik gehad: gentoo 1pre6 (ofzow) en toen 1.2

Verwijderd

Toen jointm1k nog een jong jointm1ktje was draaide hij RedHat 6.2. Althans, dat was het plan. X knalde telkens uit bij het starten van Gnome, dus ik raakte een beetje ontmoedigd. Aangezien ik een totale n00b zonder internet-verbinding was, moest ik weer gauw terug naar Windows |:(. Paar jaar later draai ik RooieHoed op mijn servertje en Debian op mijn werkstation. Ik ben over beide redelijk tevreden, maar als ik zou kiezen zou ik toch voor Debian gaan, als was het alleen maar voor apt-get.
Toch wil ik in de nabije toekomst graag Gentoo en FreeBSD proberen. Die laatste voor mijn server, en Gentoo om lekker mee te tweaken.

////edit: tikvout :P

////edit 2: hmm, na wat lezen in mijn RedHat 7.2, the complete reference-boekje denk ik dat ik toch maar eens RedHat op mijn werkstationnetje ga instellen. Eventjes wachten tot de nieuwste release. :9 Oja, bedankt voor de tip hieronder trouwens _/-\o_

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2002 11:21 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 december 2002 @ 13:17:
Toen jointm1k nog een jong jointm1ktje was draaide hij RedHat 6.2. Althans, dat was het plan. X knalde telkens uit bij het starten van Gnome, dus ik raakte een beetje ontmoedigd. Aangezien ik een totale n00b zonder internet verbinding was, moest ik weer gauw terug naar Windows |:(. Paar jaar later draai ik RooieHoed op mijn servertje en Debian op mijn werkstation. Ik ben over beide redelijk tevreden, maar als ik zou kiezen zou ik toch voor Debian gaan, als was het alleen maar voor apt-get.
Toch wil ik in de nabije toekomst graag Gentoo en FreeBSD proberen. Die laatste voor mijn server, en Gentoo om lekker mee te tweaken.
apt-get is er ook voor redhat

• Mark309
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Mark309

Ook wel Piet

Mark gaat zo linux voor het eerst proberen ;), heb hier een cd van knoppix liggen, en ben een freesco router aan het instellen :)

Productman.nl - Helpt startups in de Achterhoek en Liemers - https://www.wiegaaterverhuizen.nl - Versla de makelaar ;)

• FCA
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-05 15:41

FCA

Begonnen met Mandrake 8.0, nadat ik had kennisgemaakt met Debian (Woody) op de computers van de studievereniging. Daarna snel 8.1 en 8.2, maar toen begon ik er al een aardig zooitje van te maken, door KDE3 zelf te gaan compileren, op een gegeven moment werkte het gewoon niet meer. Daarna Debian geprobeerd, maar dat werd ook een ongelofelijke teringzooi, aangezien ik X niet aan de praat kreeg, hij niet van stable naar testing wilde gaan, en meer van dat soort zooi. Dus nu maar Mandrake 9.0. Hoewel dat ook weer een zooitje begint te worden. Misschien maar eens LFS gaan proberen, ik houdt iets te veel van allerlei nieuwe dingen...

Verandert z'n sig te weinig.

Verwijderd

/me is begonnen met redhat.. redhat 5.2 wel te verstaan.. :) .. even 'geprobeerd' op mijn werk.. thuis was mijn eerste distro tomsrtbt ( een distro op floppy :P )

daarna de volgende distro's gebruikt: suse 6.4, 7.1, 7.3, 8.0, 8.1, redhat 6.2, 7.0, 7.1, 7.2 en 8.0, corel linux, debian 3.0, slackware 8.1, mandrake 8.2 ... :*)

enkelen daarvan voor slechts een weekje ( nou ja.. misschien iets langer :P ), anderen weer voor een veel langere tijd.. :)

op de desktop gebruik ik op het moment overigens debian :*)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2002 17:42 . Reden: was suse 8.1 vergeten ]

Verwijderd

FCA schreef op 22 december 2002 @ 15:31:
ik houdt iets te veel van allerlei nieuwe dingen...
moet je gentoo probere

Verwijderd

Redhat 5.0 -> Redhat 5.1 -> SuSe 6.0 -> Slackware 7.0 -> Slackware 7.1 -> Slackware 8 -> Debian 2.2 -> Debian 3.0 -> Debian Sid -> Mandrake 9.0 -> Debian Sid.

en liggen Redhat 8 en Slackware 8.1, FreeBSD en OpenBSD nog op de plank

• Paradoxia
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-05-2025
Mijn eersten:
SuSe 6.3, toen een upgrade naar 6.4. Toen Redhat 7.0.
Nu:
Redhat 8. En bevalt niet echt..... Mooie desktop, but that's all :)

Nederlander in het enge Florida

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16:22

servies

Veni Vidi Servici

Ooit een ver grijs verleden ben ik begonnen met Slackware 1.X
Toen had deze nog een kernel in de 0.99.X serie... Nauwelijks fatsoenlijke netwerkondersteuning (kwam toen net op gang).... Deze heb ik een tijdlang gebruikt en werd geupdate door gewoon nieuwe libs etc. te downloaden en gewoon te compileren. Niks geen RPMS of wat voor packagemanager dan ook... toen ben ik een keer naar slackware 2.4 (iets in die buurt) overgestapt. Ook een hele tijd gebruikt.... als dual boot systeem flink aantal praktica voor HIO op gedaan etc. een jaar of 3 geleden ben ik gebruik gaan maken van Red Hat 6.0 voor een servertje. Die is intussen meer een 6.X door alle aanpassingen. Verder heb ik in de tussentijd voor een werkstation nog gebruik gemaakt van Suse 7.0, Mandrake 8.0 en Mandrake 8.1

En voor diegene die dacht dat SLS een voorloper was van Slackware (een flink aantal posts terug)... volgens mij niet, voor zover ik het weet is Slackware een van de allereerste distributies geweest. Werd destijds ook nog verspreidt door Infomagic.

Verwijderd

servaas schreef op 23 december 2002 @ 00:46:
En voor diegene die dacht dat SLS een voorloper was van Slackware (een flink aantal posts terug)... volgens mij niet, voor zover ik het weet is Slackware een van de allereerste distributies geweest. Werd destijds ook nog verspreidt door Infomagic.

http://gus-br.linuxmag.com.br/artigos/04-out-2002.html
Slackware is begonnen als een beschikbaar gestelde bugfix van sls. :)

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01:30

BrZ

hmm, ooit eens begonnen met Red Hat 5.2, toen een tijdje niets met linux gedaan, daarna weer een redhat versie, toen mandrake, toen weer redhat, daarna slackware, en sinds kort gentoo op m'n laptop :)
En zo houd ik het voorlopig denk ik, Slackware op servers en Gentoo op desktop :P

• Newjersey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-05 22:00
begonnen met rh 6.0 op me eigen pc, toen 6.2 op me server, daarna debian op me server en daarna slackware..

en rh gebruik ik nog steeds op me desktop :P

Verwijderd

Wat betreft Linux:

Gedraaid: SuSE, RedHat, Mandrake, Slackware (vond ik allemaal maar niks; Slackware was wel redelijk als in van 'hier een basis' de rest doe je zelf maar maar ik heb liever de mogelijkheid om packages te gebruiken)
Draaien: Een paar Debian GNU/Linux x86 bakjes. Gentoo heb ik nog nooit geprobeerd want dat acht ik onnodig aangezien ik met Debian ook packages vanuit source kan compileren en de optimalisatie geloof ik niet in; zeker niet nuttig om als een gek te compileren op een server. Dus ik blijf bij Debbie-Jan.

en bij een vriend van me draait nog een Debian GNU/Linux Alpha ook leuk speelgoed :Y)

Verwijderd

Ik ben begonnen met Redhat 5.2
Deze kreeg ik niet goed geinstalleerd en ben toen overgestapt naar Mandrake 5.3
Ik heb ook nog gestoeid met SUSE 6.1 en Redhat 6.2
Toen een heletijd alleen windows gedraaid met een linux op ZIP-drive (ZIPSlack) maar dat was het ook niet.
Nu draai ik sinds kort een dualboot WinXP en Mandrake 9.0

En nu alles weer ophalen van vroeger. Ik merkte gisteravond wel dat ik veel ben vergeten.

• Freez
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-04 09:48
ik ben begonnen met RedHat 5.2 later overgestapt op 6.1 en 6.2, E-Smith heb ik ook nog eens gedraaid. later ben ik Slackware 8.0 gaan draaien, daar was ik echt tevreden mee, later toch maar weer naar RedHat overgestapt ik draai nu 7.3 naast m'n XP :P

Verwijderd

mandrake 7.1 (als ik het wel heb) daarna verscheidene suse series tot nu 8.1 pro , Uitermate tevreden voor iemand die nieuw is met dit Os .

• bruto
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-11-2025

bruto

Druktemaker.

Ooit eens begonnen met Redhat 4.0
Daarna 5.1 en Suse 6.0 en 7.0. Redhat 7.3 draait op een paar van me servers.
Suse nooit wat geworden omdat ik die shit gewoon teveel wizard achtig vind.
Als ik iets wil dan doe ik dat op de korste weg, en niet allemaal vage manieren, kan ik net zogoed Windows op me smurvurs draaien.
Sinds een paar maand toch ernstig debian verslaafd geraakt. Woody that is. Vooral door de heerlijke APT mogelijkheden. Laatst zegt een maatje van me "Heb problemen met de dependencies als ik een rpm wil installeren, hoe los ik dat op?" Ik: "Debian." Hij: "WAT?!

Debian rocked dus over redhat heen met haar achterlijke dependency structuur. Wat ik ook fijn vind t.o.v. Redhat is de simplicity. Geen ge-ouwehoer als je ff een IP moet veranderen. interfaces ff changen en dan network restart en tis all done, heerlijk.
Volgende stap wordt free- of openBSD, schijnt de overtreffende trap te zijn in security/ update-abillity.

Overigens draai ik nog steeds Win2k-SP3 op me workstations, heb both rh8.0 en laatste suse geprobeerd, vind ze beide niks toevoegen aan de functionaliteit die Win2k mij biedt.

The more you know, the more you know you don't know.

Verwijderd

BRuTo schreef op 23 December 2002 @ 11:42:

Volgende stap wordt free- of openBSD, schijnt de overtreffende trap te zijn in security/ update-abillity.
Verschil tussen FreeBSD & Linux
:)

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-04 20:21

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Ooit in aanraking gekomen dmv Slack3.0, via 3.5 naar 7 (Jaja, even gestopt, maken ze een nummer sprong om mee te gaan met win/rh/deb). Daarnaast ooit RH6.0,6.2 en laatst Debian (woody denk ik) op mijn alpha (Helaas is de Slack port halverwege gestopt, en er zijn maar weinig alpha ports die wel prettig werken (gentoo ook effe gehad, dat portage bevalt me niet, verder werkte hij, de RC1 prima)). Nu draai ik inmiddels Slack8.1 en LFS (4.0+(CVS)) op mijn werkstation en ben nog druk met het optimaliseren van een LFS op mijn alpha (ben inmiddels een heel eind)

Verwijderd

Poll: Welke (Linux/Unix) distro gebruik jij?
Debian
FreeBSD
Gentoo
Linux From Scratch
Mandrake
RedHat
Suse
Slackware
anders

Om de laatste stand te zien moet je ff op F5 rammen :7

Afbeeldingslocatie: http://www.dubbelf.com/poll/img.php?pollid=6685&var=.png

Wil je ook een poll creëren, kom dan langs op DubbelF.com

Wederom een tussenstandje in onze poll. Wat een Debian-meute hiero! :P.

Verwijderd

Begonnen met Caldera OpenLinux 2.3 of zo... StarOffice 4 zat er nog bij, werkte goed op een 486, alles aan de praat internet, geluid, films.
Daarna Slackware x.x (geen idee meer welke versie, ging redelijk goed, veel lezen en uitzoeken), Suse 6.x t/m 7.3 geprobeerd.
Nu RedHat 8.0 als werkstation, ik doe er zo'n beetje alles op, webdesign, programmeren php/kylix/.NET aan het proberen, alleen FlashMX met wine wil nog niet zo....
Binnenkort heb ik een pc-tje vrij om Debian of Gentoo te proberen.
Pagina: 1 2 Laatste