Toon posts:

[Eweka] Disconnects

Pagina: 1
Acties:
  • 158 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik had gisteren een aantal keer last van disconnects... en vanochtend helemaal geen internet. Het gare is, dat ik dus niet weet of ik op m'n server iets niet goed heb ingesteld, of dat het Windows 2000 is die wazig doet, want m'n router draait op Win2000 Pro. + Internet Connection Sharing, werkt over het algemeen vrij goed, alleen soms disconnects.

Inmiddels ben ik er al achter dat als 'internet het niet doet', ik eerst probeer of het op de server het doet, werkt het daar ook niet, dan modem uitzetten, 10 seconden wachten, weer aanzetten. IP releasen, renewen en dan werkt het soms wel, soms niet. Als ik daarna op m'n server het IP opnieuw instel, dan werkt het ineens wel :?

Iemand die afgelopen nacht/ochtend ook problemen had met de verbinding van Eweka, of was ik de enige?

Want dan weet ik waar ik het probleem moet zoeken... bij mezelf of bij Eweka :)

[En dan weet ik ook of ik er niet beter een FreeBSD server van kan maken... :)]

PS: Ik draai ook die AnalogX Portmapper, voor m'n FTP @ m'n workstation bereikbaar te maken. Het gare is dat deze FTP wel gewoon bereikbaar is, ook van buitenaf....

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:55

qless

...vraag maar...

Als jouw FTP wel van buitenaf bereikbaar is dan is jouw Ewaka lijn gewoon goed...dus ik zou mijn router eens een grondige schop geven

Website
Vliegende camera's: Air 3s, Mini 4 Pro, Avata 2
Landbased camera's: Canon R6, Canon 5d2
Objectieven: 8 fisheye, 14f2.8, 24f2.8, 50f1.8, 135f2, 17-40f4, 24-105f4, 70-300f4-5.6, 150-600f5-6.3, 25f2.8-2.5x-5x

Verwijderd

ja, zoals qless het al zegt... ligt het niet aan je win2k-ics ?

en dan met name aan je AnalogX Portmapper, aangezien je ftp het wel blijft doen (ook van buitenaf).

zou ik daar maar eens goed naar kijken

Verwijderd

de dns servers van eweka zullen wel down liggen.. je kan dan wel ftpen maar nie surfen:D

doe als secondary dns 62.108.1.66.. das eentje van oude a2000 netwerk.. heb ik zelf ook maar gedaan en had meteen weer verbinding:D

Verwijderd

tja.. dns servers hebben alleen geen ruk te maken met je verbinding. ;)

maar hoorde iets van vaagoh dat die al andere dns servers had, dus daar kan het iig niet aan liggen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in m'n DNS lijst die van XS4ALL als primary, daarna die van Planet Internet [WXS], en daarna pas die van Eweka zelf. Inderdaad, ik begin steeds meer vermoedens te krijgen dat ik maar m'n router eens hard ga schoppen.

Of een stabielere variant voor ICS gaan gebruiken... :)

Verwijderd

Ik heb exact hetzelfde probleem met Eweka Premium

daaaagen probleemloos... dan disconnect... soms na 1 keer modem stroom eraf en er weer op maar soms moet ik half uur kloten... of werkt gewoon niks en dan zit ik tv te kijken en hoor ik oppeens mijn toeter van ICQ (netdetect owned)

De snelheid is zalig... de upload ook... maar nog net ietsiepietsie te onstabiel...

• Duck
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11-05 23:10
Verwijderd schreef op 18 December 2002 @ 12:55:
Iemand die afgelopen nacht/ochtend ook problemen had met de verbinding van Eweka, of was ik de enige?

Want dan weet ik waar ik het probleem moet zoeken... bij mezelf of bij Eweka :)
Je bent niet de enige, ik heb afgelopen nacht/ochtend ook meerdere disconnects gehad. Ze duren vaak een paar minuten en dan is de verbinding ineens weer terug.

Zelf denk ik dat het problemen bij Eweka zijn, want sommige dagen heb ik er helemaal geen last van.

Verwijderd

Topicstarter
Kijk, toch fijn dat er meerder mensen zijn met dit probleem. Want ik wil dus weten... ligt het aan MIJ [m'n server, that is], of aan Eweka?

Ik denk toch dat ik er een Linux-based router van ga maken, zo'n state-of-the art router is het niet bepaald... maar dan moet ik me daar weer helemaal in gaan verdiepen enzow :)

• Aike
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 18 December 2002 @ 13:43:
Kijk, toch fijn dat er meerder mensen zijn met dit probleem. Want ik wil dus weten... ligt het aan MIJ [m'n server, that is], of aan Eweka?

Ik denk toch dat ik er een Linux-based router van ga maken, zo'n state-of-the art router is het niet bepaald... maar dan moet ik me daar weer helemaal in gaan verdiepen enzow :)
Hardware routers zijn erg fijn en meestal probleemloos. Heb hier een Draytek 2200e en nog geen problemen mee gehad.

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com

Verwijderd

Zijn er echt niet meer mensen die dit probleem hebben met Eweka?...

want de overeenkomst met topicstarter lijkt te zijn dat we beiden een server gebruiken om internet te delen... en LoTP lijkt met een "echte" router geen problemen te hebben...

dit is voor mij waardevolle informatie want dan score ik gewoon zo'n router

Kan iemand de twijvel even bij me weghalen... of juist vergroten (die zal het wel worden ;))

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal je twijfel voor een deel weghalen: volgens mij ligt het aan m'n server. Vanmiddag had ik weer zo'n typische disconnect: server rebooten, ip releasen/renewen, modem resetten, hielp niet zo veel. Totdat ik het vinkje bij 'enable Internet Connection Sharing' uitzette, OK deed, en daarna weer aanzette. Waarachtig had ik toen weer een werkende verbinding.

Windows 2000 lijkt me dus de boosdoener...

Maar het kon ook komen doordat er een netwerkadapter nog in stond die ik sinds vanmidag definitief heb verwijderd. Mocht ik sinds vanmiddag geen problemen meer krijgen dan is dat het -en ik hoop eigelijk dat dat het ook is, dan ben ik tenminste van het gezeik af.

Als ik nu dus de volgende keer weer een storing heb, dan is het eerste wat ik ga proberen niet modem resetten/bak rebooten of IP's releasen, maar die ICS uitzetten en daarna weer aan. Blijkt de oorzaak hier te liggen, dan ga ik maar eens FreeSCO installeren :)

Verwijderd

tsjah ik heb op het moment ook wel last van steeds aan / uit vliegende verbinding.. ben je 10 minute bezig klapt het internet eruit.. dan ff wachten en internet deed ut weer. zo gaat het atm maar door hier kinda irri :S kan komen omdat ze bezig zijn met het nieuwe netwerk / router bende

• Aike
  • Niet online
Verwijderd schreef op 19 december 2002 @ 02:51:
tsjah ik heb op het moment ook wel last van steeds aan / uit vliegende verbinding.. ben je 10 minute bezig klapt het internet eruit.. dan ff wachten en internet deed ut weer. zo gaat het atm maar door hier kinda irri :S kan komen omdat ze bezig zijn met het nieuwe netwerk / router bende
Maar de verbinding wordt automatisch weer herstelt ? Dat is nou juist wat hier het probleem is :)

Vertel er ook even bij wat je voor router hebt etc, dat maakt je post nuttiger ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Aike op 19-12-2002 10:39 ]

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:34

TheVMaster

Moderator WOS
HMm..ik heb er soms ook last van enneh...wij hebben een LINUX Mandrake MNFirewall ;) Dus het ligt niet aan Windows 2000 ...eerder aan EWEKA denk ik.

Van buitenaf is het e.e.a. wel bereikbaar...maar van binnen naar buiten werkt het dan niet..heeel vaag! :( 't gebeurt niet vaak...maar als het gebeurt dan is het baluh!

Nieuw: DiscVault — Beheer je fysieke schijvenverzameling | DiscVault

Verwijderd

Topicstarter
Hmm... wazig. En hoe los je dat dan op? Of gewoon een kwestie van wachten?

Verwijderd

ik heb zeker wel het gevoel dat het steeds beter wordt... er zit steeds meer tijd tussen disconnects en ze duren ook korter...

ik heb eigenlijk net 2 weken achter de rug met 100% uptime... maar eergister weer 10 minuten geen verbinding kunnen maken

Verwijderd

Topicstarter
Dat gevoel krijg ik ook...

Ik heb die ene 'ghost network-adapter' nu ook softwarematig verwijderd uit m'n systeem... en het lijkt stabieler te gaan. That is, nu nog alleen Eweka lijn-storingen, en geen eigen server storingen meer... :)

Verwijderd

Topicstarter
Hmm... nog steeds geen grote storing gehad.

Òf Eweka is goed bezig, of m'n server vertoont nu geen kuren meer :D

• Hirogen
  • Laatst online: 24-05-2023
Ja het lijkt of ze beter bezig zijn maar krijg net een mailtje dat ze nieuwe DNS nummers hebben maar de DHCP geeft nog steeds de oude af ook na meerder malen ipconfig/release flushdns en renew nou ja zal mijn server straks maar eens rebooten misschien helpt dat.

Verwijderd

Ik weet hoe het komt :*) er zijn gebruikers die een vast IP adres INKLOPPEN

• Hirogen
Ja dat mailtje kreeg ik ook maar dat is dus niet mijn "probleem" ik heb het over DNS servers niet gewoon IP nummers

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 December 2002 @ 16:13:
Ik weet hoe het komt :*) er zijn gebruikers die een vast IP adres INKLOPPEN
Ja, dat klopt niet he... ;)

Ik had ook al zo'n mail gehad :)

Maar hij is gewoon nog steeds online! Het lijkt erop dat ik m'n server gefix0red heb :D

-of weer een Win2K bug heb ondekt... net zoals deze :)-

Verwijderd

Topicstarter
Goed, ik schop deze topic dan toch maar....

Het lijkt erop dat die 'ghost adapter' gewoon roet in het eten gooide, want onze server draait nu weer fatsoenlijk. Internet werkt weer lekker hier, en eigelijk de afgelopen tijd vrijwel geen disconnects gehad [hoewel gisteren wel even wat, maar dat waren aangekondigde downtimes vanwege onderhoud...]

/me begint zelfs een beetje 'tevreden' te worden over Eweka:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/boeie/eweka.gif

• Aike
  • Niet online
Verwijderd schreef op 04 januari 2003 @ 13:58:
Goed, ik schop deze topic dan toch maar....

Het lijkt erop dat die 'ghost adapter' gewoon roet in het eten gooide, want onze server draait nu weer fatsoenlijk. Internet werkt weer lekker hier, en eigelijk de afgelopen tijd vrijwel geen disconnects gehad [hoewel gisteren wel even wat, maar dat waren aangekondigde downtimes vanwege onderhoud...]

/me begint zelfs een beetje 'tevreden' te worden over Eweka:
[afbeelding]
...start - uitvoeren - calc - typt - hmmz, ongeveer 78gb - hmmz, netjes >:)

• Flex
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-03 13:03
Dit ligt niet aan jouw maar aan Eweka,had vanacht de pc aan gelaten maar de hele nacht kon die geen DHCP vinden.
Heb toen een standard ip toegewezen gekregen maar zelfs met deze geen internet,geduld begint nu wel op te raken na een jaar Eweka.

ps,weet iemand waar het forum is gebleven van Eweka :?

[ Voor 12% gewijzigd door Flex op 04-01-2003 14:23 ]

• Hirogen
Flex schreef op 04 januari 2003 @ 14:20:
Dit ligt niet aan jouw maar aan Eweka,had vanacht de pc aan gelaten maar de hele nacht kon die geen DHCP vinden.
Heb toen een standard ip toegewezen gekregen maar zelfs met deze geen internet,geduld begint nu wel op te raken na een jaar Eweka.

ps,weet iemand waar het forum is gebleven van Eweka :?
Ja kan je hier vinden
http://www.ewekagg.nl/forum

Verwijderd

Topicstarter
Hoe gek ineens... mijn bericht is nog geen week oud en ik heb nu vandaag al weer last gehad van disconnects. In de periode kerst-oud en nieuw eigelijk nergens last van gehad :)

• Hirogen
Ja het heeft een paar weken prima gedraaid maar nu begint het weer ben al 3 nachten achter elkaar mijn vebinding kwijt.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

*gelijk naar beneden gescrollt*

Win200Pro en ICS :? Weet jij wel dat dit niet echt werkt :? Hoe heb jij dit werkende gekregen :? No way gewoon.......... :|

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Flex
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-03 13:03
nero355 schreef op 04 January 2003 @ 23:21:
*gelijk naar beneden gescrollt*

Win200Pro en ICS :? Weet jij wel dat dit niet echt werkt :? Hoe heb jij dit werkende gekregen :? No way gewoon.......... :|
Dit werkt wel degelijk...heb het hier ook draaien :*)

Verwijderd

/me heeft ook eweka.

En ook last van disconnects. Erg irritant als je aan het mIRC'en / Downloaden bent, vooral de wat grotere files.

Het is hier vaak in de ochtend, en s'nachts gebeurt het in mijn ogen ook te vaak.
Maar! Over de snelheid ben ik tevreden.... :) Als het werkt, werkt het lekker en snel, en vrijwel probleemloos.

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:18

rally

Deyterra Consultancy

Ik heb gisteravond ook last gehad van disconnects en mijn netwerk hangt aan het internet via een Netopia 4500 router. De router had nog wel een IP adres, maar kon geen enkele externe host pingen. Zelfs de Default Gateway van Eweka was niet te bereiken.
Draai een RTCW server dus alle players waren in een keer weg.
Na een paar minuten deed de verbinding het weer gewoon.

Moet wel zeggen dat de snelheid van de verbinding echt SUPER is! Zeker in het begin was de stabiliteit een enorm probleem, maar de laatste tijd lijkt het aanzienlijk verbeterd (of ik heb gewoon niet gemerkt dat Eweka er weer eens uit lag).

Overigens stond er vanochtend nog niets over deze problemen op de service pagina's van Eweka. Die houden ze nl. de laatste tijd wel netjes bij.

/Edit

Dit bericht verschijnt net op de service pagina van Eweka. Beetje vaag geformuleerd, maar wel duidelijk dat er gisteravond wel degelijk disconnects zijn geweest:
------------------------------------------------------------
Geachte klant ,

Door een fout is dit bericht helaas terecht op servicedesk geplaatst. onze excuses voor het ongemak.

Groet ,

Eweka Internet Services
N.O.C.

Hereby we would like to inform you about Emergency maintenance activities on our network.

Reference number : 20030105-001

Activity description : Troubleshooting on PXM Card in MGX
Affected services : All DSL services

Impact : Total outage
Reason : PXM Card is generating errors
Short description : Several actions are planned to analyze the problem

Date of work : 5 January 2003
Timeframe (CET) : 0.01 - 06.00 hrs
Duration : May vary between 5 minutes and 6 hours
(depending upon the number of steps to be taken to
resolve / localize the problem)

Dennis

----------------------------------
Wat bedoelen ze in godsnaam met :Door een fout is dit bericht per ongeluk terecht op onze service pagina terecht gekomen?
Wilden ze eerst een ander excuus verzinnen of zo? ;)
/edit

[ Voor 45% gewijzigd door rally op 05-01-2003 09:37 ]

http://www.deyterra.com

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dat is me ook niet helemaal duidelijk. Maar wat ik begrijp is dat ze afgelopen nacht een aantal keer storing hadden, maar dit kwam omdat BBned bezig was met onderhoud. Ligt dus buiten Eweka om... ofzoiets...

Verwijderd

Net weer 2 disconnects.

Ze zijn momenteel bezig met onderhoudwerkzaamheden zag ik op het forum, hoop dat het dan vanavond is opgelost. :P

• Hirogen
Ja ik heb ook al heel de dag disconnects word er niet goed van maar ja ze hebben het gemeld en het is voor het goeie doel zullen we maar zeggen ;)

Verwijderd

Ik ben net terug van een weekendje weg en mijn huisgenoot laat weten dat de (eweka) verbinding er al sinds vrijdagnacht uitligt

ben ik de enige of is er een "groot" probleem?

Verwijderd

Ik heb ook ADSL via Eweka(BBNED).

ik had veel problemen wat achteraf lag aan mijn E-tech bagger router,

Een andere router aangesloten en minder problemen.

Ik heb altijd wel verbinding met eweka, maar er is iets niet goed in hun netwerk(routers en peering partners).(routertables zijn denk ik niet goed).

De ene keer kan ik niet naar amsterdam pingen en wel naar groningen en soms doet alles het perfect.

Mijn mening over Eweka is: Jongens ga een netwerk opleiding volgen voordat je een provider opricht en leer fantsoenlijk werken met Unix! Dan heb je ook niet elke week enderhoudwerkzaamheden.

groetjes.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2003 13:43 ]

• cimbom
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-04-2024

cimbom

Just Kidding

Mijn mening over Eweka: Jongens zeg niet bij iedere disconect het ligt aan je modem. Zoals hierboven gezegd volg netwerkopleiding.
Pagina: 1