Ik had gisteren een aantal keer last van disconnects... en vanochtend helemaal geen internet. Het gare is, dat ik dus niet weet of ik op m'n server iets niet goed heb ingesteld, of dat het Windows 2000 is die wazig doet, want m'n router draait op Win2000 Pro. + Internet Connection Sharing, werkt over het algemeen vrij goed, alleen soms disconnects.
Inmiddels ben ik er al achter dat als 'internet het niet doet', ik eerst probeer of het op de server het doet, werkt het daar ook niet, dan modem uitzetten, 10 seconden wachten, weer aanzetten. IP releasen, renewen en dan werkt het soms wel, soms niet. Als ik daarna op m'n server het IP opnieuw instel, dan werkt het ineens wel
Iemand die afgelopen nacht/ochtend ook problemen had met de verbinding van Eweka, of was ik de enige?
Want dan weet ik waar ik het probleem moet zoeken... bij mezelf of bij Eweka
[En dan weet ik ook of ik er niet beter een FreeBSD server van kan maken... :)]
PS: Ik draai ook die AnalogX Portmapper, voor m'n FTP @ m'n workstation bereikbaar te maken. Het gare is dat deze FTP wel gewoon bereikbaar is, ook van buitenaf....
Inmiddels ben ik er al achter dat als 'internet het niet doet', ik eerst probeer of het op de server het doet, werkt het daar ook niet, dan modem uitzetten, 10 seconden wachten, weer aanzetten. IP releasen, renewen en dan werkt het soms wel, soms niet. Als ik daarna op m'n server het IP opnieuw instel, dan werkt het ineens wel
Iemand die afgelopen nacht/ochtend ook problemen had met de verbinding van Eweka, of was ik de enige?
Want dan weet ik waar ik het probleem moet zoeken... bij mezelf of bij Eweka
[En dan weet ik ook of ik er niet beter een FreeBSD server van kan maken... :)]
PS: Ik draai ook die AnalogX Portmapper, voor m'n FTP @ m'n workstation bereikbaar te maken. Het gare is dat deze FTP wel gewoon bereikbaar is, ook van buitenaf....