Tsja, wat ik eigenlijk denk is erg moeilijk te begrijpen, dus als je bij de derde regel al zoiets hebt van "wat een mind-opfokkerij" stop dan meteen met verder lezen!

---------
Of god bestaat, de ja of de nee... Tsja, Eigenlijk denk ik van NIET. Maar, je kunt je het volgende afvragen: Naar mate je verder terug in de tijd gaat denken kom je waarschijnlijk uiteindelijk tot de volgende conclusie: De mens, ge-evolueerd uit de aap-mens... de aap-mens, ge-evolueerd uit de aap... nog een stukje terug krijg je de reptiel-achtigen, die weer zijn ontstaan uit de vis-achtigen. De vis-achtigen kwamen weer uit kleine 1-cellige organismen. Nu zitten we ongeveer op de laagste vorm van leven. Maar dan kun je je afvragen hoe dat stukje organisme op deze planeet terecht is gekomen (mission to mars?).
----
Dat is dus al onduidelijk. Maar goed, het wordt alleen maar erger: Hoe kwam deze planeet hier precies? Botsing van 2 andere planeten? OK, laten we dat zeggen... Maar hoe kwamen die andere planeten dan in het universum? Oerknal? OK, prima, dan hebben we nu dus dit:
1 - Oerknal, voila, het universum is ontstaan met een paar planeten van het een en ander.
2 - De aarde ontstond door botsing van 2 van die andere planeten.
3 - Er kwam leven op aarde
4 - 1-cellige organismen
5 - vis-achtigen
6 - reptielen/eerste landdieren
7 - aap
8 - aap-mens
9 - mens
Mee eens? Ja? Stel jezelf dan eens deze vraag: Hoe kwam die oerknal dan precies daarzo? Iedereen weet dat nix uit nix ontstaat, dat als er nix wordt gedaan, dan gebeurt er ook nix. Voorbeeld: Kijk eens naar je bureau en wacht eens tot er een stuk steen van het ene op het andere moment ligt, zomaar... Je gaat niet kijken omdat je weet dat dat niet gaat gebeuren. Dus, nix kan uit nix ontstaan, die oerknal kan dus ook niet zomaar ontstaan. OK ok, laten we zeggen dat toen god in het spel kwam, en even met zijn vingers(?) knipte, en tadaa, de oerknal, het universum, de planeten, de aarde, leven. Maar zoals iedereen ook wel weet, is dat niets 'altijd al' bestaat... hoe defineer je 'altijd al', iets moet toch ergens beginnen? Zo ook onze lieve god dus, maar, wanneer is die begonnen, en wie heeft god gemaakt? Nix ontstaat uit nix hebben we net gezegd, dus in feite kunnen we niet eens bestaan als je op deze manier nadenkt... Ja het is moeilijk allemaal, ik weet het, maar ja, je moet toch wát!