Hmm. Een hoop geschreven in een dag. Es kijken of ik wat kan retouren hier.
Btw, CP, thanx 4 the quote tip, die zocht ik inderdaad nog ja.
"voor de big bang" was er niets. Waarom dan wel een god???
Er was 1 schepper, 1 energie, 1 zuiver licht
, 1 zuiver zelf, dat alle bestandsdelen van AL dat bestaat in zich droeg (GOD).In dit wezen onstond de kennis om alles wat het in zich had te verwijderen om al die samenstellende delen tot in de verste uihoeken van de universa te expanderen. De Schepping aka Big-Bang.[quote]
maar waar baseer je het dan wel op?
[\quote]
Op dat wat je het innerlijk weten of gevoel zou kunnen noemen. In combinatie met andere factoren die jij als goddeloos persoon niet wil horen.
Jij preekt niet. Dus je zegt niet: "zo is het en niet anders". Dus jouw verhaal is niet meer dan een persoonlijk wereldbeeld?
Je snapt het langzaamaan

. Datgene wat ik geloof kom uit mijn eigen overtuiging.Formules en boekjes-klopperij doe ik niet aan.En ik loop niet met de onwetende massa mee.:D
Is wat jij dan nu zegt niet ook een verdraaiing van de werkelijkheid waar niemand iets aan heeft, om het zo maar eens uit te drukken? Want waarom heb jij gelijk en een christen volgens de letter van de bijbel niet?
Nou, mensen met een starre houding die totaal afgesloten zijn van hun eigen innerlijk kunnen hier weinig mee , klopt.
Ten eerste bevat de bijbel zoveel vertalingsfouten dat die nauwelijks meer serieus kan worden genomen. EN zie je mij een oorlog ontketenen of langs de deuren gaan met mijn geloofsovertuiging te verkondigen : nee niet dus. Daar zit hem het verschil in. Omdat ik heel relaxed omga met mijn manier van geloven. Fundamentalistische manieren zijn de middelen van de onzekeren, die meestal geleidt door emotie en agressie hun angsten voor 'een vijand' (of iemand die iets anders denkt dan hun)botviert op hele foute manieren. (Israel en hun Palestijns probleempie..).
dan ga ik maar wachten op het dalletje... Als dat de manier is waarop hij zich aan ons openbaart, well, so be it
Dat wil Hij niet. Dat wil jezelf. geef Hem niet de schuld van je eigen tekortkoming om in Hem te geloven. Hij staat altijd klaar voor je als je Hem nodig hebt. Als je het maar vraagt. Dat dalletje, dat is volgens mij iets genetisch ,onderhand. Men moet schijnbaar eerst 'in een diepe put zwemmen' voor men het licht kan aanschouwen.
Voor de rest wordt ik een beetje moe van sommetjes en formules. Dit is allemaal zo primitief

. Begrijp me wel goed: alle dingen hebbe een doel. De wetenschap zorgt voor een hele boel goede dingen.Maar als je een top-fysicus tweehonderd jaar geleden had gevraagd wat er volgens hem mogelijk was, in de nabije toekomst van 200 jaar vooruit, dan was hij dus absoluut niet tot onze huidige kennis van zaken gekomen. Stelling (belangrijke):
Welke arrogante mens durft eigenlijk te beweren dat we op de meeste gebieden van de fysica en energetica alles weten.Wat weten wij nu helemaal? We staan pas in onze kinderschoentjes. We weten nog niet eens onze eigen geschiedenis; Atlantis (kan het niet laten

). Iemand die nu zijn vinger opsteekt is bij dus bij voorbaat een egoistische betweter die denkt dat ie God den zelve is. Een LUL dus.( oef, niet toegestaan om waardeoordelen te geven in een discussie

). Niemand kan God evenaren, of je zou naar hem terug moeten gaan (uitgeevolueerde ziel, hmm, nog heel wat levens voor de boeg

)