• DiSiLLUSiON
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-01 15:01
(Ik ben al een tijd niet meer op W&L geweest dus ik weet niet of dit eerder ten sprake is geweest...)

Zou het kunnen dat God gewoon een of andere vorm van energie is? dat ie dus niet de 'persoon' is zeg maar? dat alleen de religies op aarde persé iemand nodig hebben om naartoe te streven, en zodoende een persoons-figuur creeëren? wat dus als God gewoon een energie is? zou die energie ook ooit eens opraken of is dat oneindig?

Verwijderd

Ik heb hier echt geen verstand van, ik denk altijd maar dat God een vrouw is, of een ander manonvriendelijk iets... Gaar zeg, ik heb altijd van die momenten waarop belangrijke dingen misgaan omdat ik gewoon geluk te kort kom....

Verwijderd

Als je geluk tekort komt moet
je je zwakste schakel upgraden Baronneke

Verwijderd

Zullen we dit dan toch maar even netjes doen?

<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/41629/1">Deel 6</a>

En nu closen Diadem...

• Diadem
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-05-2023

Diadem

fossiel

Tsja, ik lees deze draad al eeuwen niet meer. Maar ik zal draad 6 netjes sluiten :)

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett

• Lord Daemon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-01 13:31

Lord Daemon

Die Seele die liebt

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Ik heb hier echt geen verstand van, ik denk altijd maar dat God een vrouw is, of een ander manonvriendelijk iets...[/quote]Ah, opnieuw een volgeling van Lilith!

Lord Daemon

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

Verwijderd

Rontgenstraal:

quote:

goh er gebeurt niks wat raar

Hij houdt zich stil zodat jij later naar de hel gaat.

Ze hebben daar toch wel ADSL mag ik hopen he? :)

Verwijderd

God is inderdaad energie.. en geen persoon.
Mensen zien God als een persoon omdat ze denken dat God Alles heeft gemaakt puur alleen voor de Mens.

• Unicorn
  • Laatst online: 29-04-2024

Unicorn

rogue soeper

Wat voor een soort energie is God trouwens? Kinetisch, potentiëel, chemisch, elastisch, elektrisch, thermisch,...? Of is het een fundamentele kracht, zoals bijv. de sterke kernkracht?

Of verzinnen we er ter plekke een nieuwe bij? :)

Rontgenstraal:
Nee, de hel is een vreselijke plaats van zwavel en knarsetanden, met 300 baud modems (waar je nog de hoorn van je telefoon op moet leggen) waarmee je alleen maar toegang hebt tot Het Net. En je browser/mailer/newsreader is Telnet. >:)

Verwijderd

unicorn:

god is goddelijke energie natuurlijk. Dat je dat niet snapt... :)

Verwijderd

en wat is die goddelijke energie dan precies??

• DiSiLLUSiON
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 09 november 2000 14:14 schreef Xafer het volgende:
Mensen zien God als een persoon omdat ze denken dat God Alles heeft gemaakt puur alleen voor de Mens.[/quote]wat voor energie dan? (en kom niet aan met goddelijke-energie zoals Captain Proton :))

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 09 november 2000 15:02 schreef Unicorn het volgende:
Wat voor een soort energie is God trouwens? Kinetisch, potentiëel, chemisch, elastisch, elektrisch, thermisch,...? Of is het een fundamentele kracht, zoals bijv. de sterke kernkracht?

Of verzinnen we er ter plekke een nieuwe bij? :)

Rontgenstraal:
Nee, de hel is een vreselijke plaats van zwavel en knarsetanden, met 300 baud modems (waar je nog de hoorn van je telefoon op moet leggen) waarmee je alleen maar toegang hebt tot Het Net. En je browser/mailer/newsreader is Telnet. >:)[/quote]NEE fuck man! En dan moet ik zeker DJ'en met bandrecorders......of automatische platenspelers....... :)

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:42

Jag

En de hele dag naar Schlager muziek luisteren uit Bose speakers >:). En de president van de hel is Bush :P.

Jag

Verwijderd

el marcianito

goddelijke energie is energie die van god komt natuurlijk. :)

Dat je DAT niet snapt...

• DiSiLLUSiON
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 10 november 2000 11:43 schreef Captain Proton het volgende:
el marcianito

goddelijke energie is energie die van god komt natuurlijk. :)

Dat je DAT niet snapt...[/quote]maar wie zegt dan dat de energie die van god komt, ook dezelfde energie is waar 'het' uit bestaat?

Verwijderd

disillusion:

je dacht toch niet dat die 2 posts serieus waren hoop ik???

• Unicorn

Unicorn

rogue soeper

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>NEE fuck man! En dan moet ik zeker DJ'en met bandrecorders......of automatische platenspelers.......[/quote]Ik heb gehoord dat ze daar 1200's hebben staan met peperdure elementen en elliptische naalden. Eigenlijk zo'n beetje alles wat je je kunt wensen. Alleen hebben ze wel bij alle mixers de headphone preview knoppen d'r af gesloopt. >:)

• Rav
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Rav

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 09 november 2000 14:14 schreef Xafer het volgende:
Mensen zien God als een persoon omdat ze denken dat God Alles heeft gemaakt puur alleen voor de Mens.[/quote]volgens JOUW is god energie

volgens mij is het bullshit (no offence)

...

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 10 november 2000 14:38 schreef Unicorn het volgende:
Ik heb gehoord dat ze daar 1200's hebben staan met peperdure elementen en elliptische naalden. Eigenlijk zo'n beetje alles wat je je kunt wensen. Alleen hebben ze wel bij alle mixers de headphone preview knoppen d'r af gesloopt. >:)[/quote]Dan wordt het hoog tijd dat ik leer zonder die te draaien :)

• DiSiLLUSiON
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 10 november 2000 14:25 schreef Captain Proton het volgende:
disillusion:

je dacht toch niet dat die 2 posts serieus waren hoop ik???[/quote]dit ís het W&L forum, maargoed ik zal ze niet serieus opvatten ;)

Verwijderd

Disillusion:

Je snapt de ironie hier niet geloof ik... Dit is namelijk een schitterende cirkelredenering, van hetzelfde type als die waarvan geloof aan elkaar hangt.
En ook ironische posts kunnen een boodschap overbrengen, vaak beter zelfs :)

• Superbeagle
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-01 14:38

Superbeagle

Always smile

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>en wat is die goddelijke energie dan precies??[/quote]Ik denk dat dat de energie is die het hele universum doordringt, marsmannetje.

• 0rbit
  • Laatst online: 18-03-2021
God is een kracht; geen macht... God behoeft geen geloof, geen aanprijzing, geen gebed. De religieuze God is net zo zinnig als antwoord op levensvragen als een theorie dat de aarde een uitwerpsel van een almachtige schildpad is...

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• 0rbit
  • Laatst online: 18-03-2021
Aanvullinkje : Om te snappen waarom dingen gebeuren heeft geen enkel raakvlak met religie.

Wat een geblaat hier trouwens...

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

Verwijderd

God bestaat NIET. (punt)
Heel simpel.... hoelang bestaat christendom al niet.... hoelang bestaat Hindoeisme al niet... hoelang bestaat de islam al niet....enz. Allemaal zeggen ze van elkaar dat ze (op z'n minst) niet kloppen.... en dat klopt... want zolang als ze bestaan hebben ze geen duidelijk bewijs van hun eigen gelijk. En dat zou er wel moeten zijn als God zou bestaan. Dit zij Boeddha al in 60 voor christus zo'n beetje, en het is nog steeds zo, meer dan 2000 jaar later.... dus dat is al 2000 jaar meer tijd om zich te bewijzen, dus God bestaat duidelijk NIET. (punt again)

Verwijderd

Superbeagle: een beetje zoals het Higgs-deeltje dus.... Hmmm.... Waar zorgt God dan voor....

Ps. For the ones that don't know: het Higgs deeltje zou voor het gewicht van alles zorgen.... maar het is erg ingewikkeld om uit te leggen.... het is nog niet bewezen, maar we weten er meer van binnen 2 jaar.... men is bezig met onderzoek ernaar in Engeland, maar die deeltjes-versneller wordt binnenkort waarschijnlijk omgebouwt, waardoor ze het in Amerika waarschijnlijk aan kunnen tonen, anders (als de deeltjes-versneller niet omgebouwt wordt) zal men het daar waarschijnlijk eind volgend jaar kunnen aantonen. Of niet (zoals met bijna alles).

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>dus dat is al 2000 jaar meer tijd om zich te bewijzen, dus God bestaat duidelijk NIET[/quote] Geloof is om te geloven, en wie niet gelooft zal volgens de bijbel niet gered worden. Als God zich bewijst is er geen geloof meer nodig.

• faraway
  • Laatst online: 25-01 12:06

faraway

Dank U...

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>een beetje zoals het Higgs-deeltje dus.... Hmmm.... Waar zorgt God dan voor.... [/quote]Het zal wel aan mij liggen, maar ik snap niet helemaal welk verband jij ziet:?
Overigens weet ik wel globaal wat een Higgs-field en Higgs-boson inhoudt.

Verwijderd

Zoals Freek de Jonge al zei, die hel zou wel meevallen: eeuwig branden, poeh, na een paar minuten ben je toch wel opgebrand...
En alles went wel, na een paar jaar branden merk je dat nieteens meer.

• Tripp
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

zo te lezen is niemand hiet gelovig.

Ben ik dan de enige die hiero naar de kerk gaat?(jaja hadden jullie niet gedacht he)

specs

• Superbeagle

Superbeagle

Always smile

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Superbeagle: een beetje zoals het Higgs-deeltje dus.... Hmmm.... Waar zorgt God dan voor....[/quote]God hoeft niet voor iets te zorgen. God IS alles. Dit is de enige mogelijke verklaring voor God. In alle andere verklaringen kom je paradoxen tegen.

• Metalium-220
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08-2022

Metalium-220

Forza Utreg!

god zuigt

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Ben ik dan de enige die hiero naar de kerk gaat?[/quote]Nee, nee rustig maar, hier nog een gelovige die zich zondags zoveel als mogelijk naar de (Rooms Katholieke) kerk gaat.

• Tripp
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

ikke christelijk gereformeerd

Toch apart dat veel mensen kwade dingen over God lopen te verkondigen. En ze geloven er niet eens in.

specs

• DiSiLLUSiON
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 13 november 2000 00:53 schreef Metalium- het volgende:
god zuigt[/quote]waaraan dan? :P (kon ut niet latuh)<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 11 november 2000 21:11 schreef Captain Proton het volgende:
Disillusion:

Je snapt de ironie hier niet geloof ik... Dit is namelijk een schitterende cirkelredenering, van hetzelfde type als die waarvan geloof aan elkaar hangt.
En ook ironische posts kunnen een boodschap overbrengen, vaak beter zelfs :)[/quote]Sorry, ik zat niet helemaal goed in m'n vel. Na alles ff overgelezen te hebben snap ik je boodschap :)

Superbeagle: Jij zegt, God IS Alles.
Kan je mij dat een beetje uitleggen?

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 13 november 2000 19:17 schreef executor het volgende:
ikke christelijk gereformeerd[/quote]Da's ook toevallig. Ik ook.

• Superbeagle

Superbeagle

Always smile

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Jij zegt, God IS Alles.
Kan je mij dat een beetje uitleggen?[/quote]De mens vindt niks uit. Alle wetenschappelijke kennis die wij thans bezitten zijn maar ontdekkingen. Wij hebben ze niet gemaakt. Ze bestonden er altijd, wachtend tot ze ontdekt zouden worden door ons of door andere intelligente wezens.

E=m*c^2 zal niet alleen hier op de aarde gelden maar in het hele universum. Volgens de wetenschappers is er een bepaalde energie die aanwezig is in het gehele universum en die alles doordringt. Ook de mens. Als wij onszelf intelligent noemen, is die energie het ook en meer dan dat.

Dat noem ik dan God. Dezelfde God uit de bijbel. Alleen werd God door de geringe kennis die men toen bezat niet begrepen. En door de vele weglatingen en foute vertallingen uit de bijbel ontstond er een onbegrijpelijke wezen vol tegenstredigheden.

Verwijderd

I saw God.... She was black

• Unicorn

Unicorn

rogue soeper

Superbeagle:<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Volgens de wetenschappers is er een bepaalde energie die aanwezig is in het gehele universum en die alles doordringt. Ook de mens.[/quote]Ja, het nulpuntsveld. (Of bedoel je misschien het Higgs veld?)<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Als wij onszelf intelligent noemen, is die energie het ook en meer dan dat.[/quote]Zo intelligent issie nou ook weer niet. Qua IQ kun je 'm vergelijken met een magnetisch of een zwaartekrachtsveld.

• Virgol
  • Laatst online: 14-10-2025
Maar wat zijn al die velde vervelend slim. Ik zit nu optica te lezen (magnetische en electrische velden) en er is geen doorkomen aan.

Virgol

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>I saw God.... She was black[/quote]Niet helemaal. Hoewel de uitverkorenen van Lilith inderdaad vaak in zwart gekleed gaan, kan aan de enige ware Godin geen kleur worden toegekend. Immers, zij bestaat niet uit materie.

Verder is de redenatie: "Wij zijn slim, Wij bestaan uit energie -> Energie is slim" ongeveer even goed als "Een AMD Athlon bestaat uit Metalen, Een AMD Athlon kan goed rekenen -> Metalen kunnen goed rekenen." Stop maar eens een theelepeltje in je processor-slot. :)

Lord Daemon

• Superbeagle

Superbeagle

Always smile

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Verder is de redenatie: "Wij zijn slim, Wij bestaan uit energie -> Energie is slim" ongeveer even goed als "Een AMD Athlon bestaat uit Metalen, Een AMD Athlon kan goed rekenen -> Metalen kunnen goed rekenen." Stop maar eens een theelepeltje in je processor-slot.[/quote]Ja LD, het klinkt inderdaad grappig als je het zo stelt. Alleen is dat niet wat ik bedoel. Je bent het woordje "alles" vergeten te quoten. Ik zeg niet:"Wij bestaan uit C-atomen, wij kunnen denken -> C-atomen kunnen denken."

Meer zoiets als: Wij bestaan uit a+b+c, wij zijn intelligent -> a+b+c is intelligent.

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Een AMD-athlon bestaat ook alleen uit metalen, zo ongeveer.

Maar ok: Een AMD Athlon bestaat uit elektronen, protonen en neutronen, een AMD Athlon kan goed rekenen --> elektronen, protonen en neutronen kunnen goed rekenen. Een theelepeltje bestaat uit elektronen, protonen en neutronen --> een theelepeltje kan goed rekenen.

Lord Daemon

• faraway

faraway

Dank U...

Maar ok: Een AMD Athlon bestaat uit elektronen, protonen en neutronen, een AMD Athlon kan goed rekenen --> elektronen, protonen en neutronen kunnen goed rekenen. Een theelepeltje bestaat uit elektronen, protonen en neutronen --> een theelepeltje kan goed rekenen.
Klopt niet, een AMD-processor kan zelf helemaal niet rekenen, het weet niet eens wat dat is.
Het is een product van menselijke intelligentie, wij kunnen het laten functioneren en er betekenis aan geven, zelf bezit het geen enkele intelligentie. Een parallel met een mogelijke intelligente energie in het universum is volgens mij daarom niet mogelijk. De conclusie die je trekt door de vergelijking met het theelepeltje is daardoor irrelevant.

Verwijderd

faraway:

als jij aan een AMD athlon vraagt wat de uitkomst van 2+2 is, komt het goede antwoord eruit... Dat noem ik toch echt rekenen. Een AMD athlon kan niet DENKEN, maar wel degelijk rekenen.

• faraway

faraway

Dank U...

Een processor heeft als functie berekeningen uitvoeren, net zoals een theelepeltje als functie heeft om suiker in m'n bakkie koffie sneller op te laten lossen.Toch kun je in beide gevallen niet zeggen dat ze intelligent zijn. De intelligentie zit in de ontwerper van beide n.l. de mens.

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Ja, maar "intelligentie" uit het verhaal van SuperBeagle is "goed rekenen" in mijn verhaaltje. Dit om via een analogie aan te geven dat zijn redenatie niet logisch correct is.

Lord Daemon

• faraway

faraway

Dank U...

Dan interpreteren wij de stelling van Superbeagle verschillend :).
E=m*c^2 zal niet alleen hier op de aarde gelden maar in het hele universum. Volgens de wetenschappers is er een bepaalde energie die aanwezig is in het gehele universum en die alles doordringt. Ook de mens. Als wij onszelf intelligent noemen, is die energie het ook en meer dan dat.
Ik lees hierin dat Alles een onderdeel is of deel uit maakt van deze Energie. Als nu een onderdeel intelligent is, waarom zou dat dan niet gelden voor het geheel. Ik begrijp best dat hier een verdere verklaring nodig is en ik wil ook niet zeggen dat ik deze visie deel, maar het is wel interessant om je af te vragen of er argumenten te vinden zijn om het bestaan van een Universele Intelligentie te verdedigen.

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Ook in ouw interpretatie klopt het toch niet. Ten eerste wordt energie in de eerste plaats als natuurkundige grootheid gebruikt, en in de andere plaats als 'alles'. Bovendien zeg je dat als een deelverzameling van energie intelligent is, dat dan de hele verzameling energie intelligent is. Dat is een logische nul, natuurlijk.

Lord Daemon

• faraway

faraway

Dank U...

Uit E=m*C^2 valt natuurlijk geen intelligentie als eigenschap van energie af te leiden, daar heb je gelijk in.
Ik denk wel dat het legitiem is om je af te vragen of de intelligentie van de mens te verklaren is door de natuurwetten zoals we ze nu kennen, of dat er aanvullende verklaringen nodig zijn. Uit het feit dat wij intelligent zijn hoeft natuurlijk niet afgeleidt te worden dat het hele universum intelligent is, maar het is zeker mogelijk dat intelligentie onstaat, dat heeft zich immers gemanifesteerd in de mens. Daardoor is het niet uit te sluiten dat intelligentie ook op andere manieren aanwezig zou kunnen zijn en dat een intelligente sturing misschien wel noodzakelijk is om onze eigen intelligentie te verklaren.

Verwijderd

Rontgenstraal:

[Hij houdt zich stil zodat jij later naar de hel gaat]

Hij houdt zich stil omdat zijn volgelingen over Hem moeten vertellen. Bij deze: Geef je leven aan Jezus, ander ga je inderdaad naar de hel, en daar hebben ze helemaal geen inet, zelfs geen rs232-seriele verbinding met iets of zo. B-)

Verwijderd

God Bestaat.

14 miljard jaar geleden heeft ie besloten met de Big-Bang dat ie alles wou verspreiden en dat alles , alles moest zijn. Dit kon alleen door deze uitzaaiing.

De aarde, bedoeld als het paradijs , is het grote project waar alles samenkomt.

De religies verprutsen en verdraaien een hoop. De bijbel zit vol met fouten en onwaarheden. Maar elk geloof bevat wel IETS goeds. Geen van alle heeft het totaal antwoord wat ze pretenderen te hebben.

God is liefde. En die is dagelijks te voelen.

Uiteindelijk moet er vrede komen op aarde en is het de bedoeling dat het menselijk ego, dat te veel ruimte krijgt, in de goede properties zich uit.

Verwijderd

Michelos

welkom in deze discussie!

even voor de duidelijkheid: het volgende moet je niet beschouwen als kritiek op jouw persoon, maar meer als oprechte vragen en soms kritiek op jouw ideeen. Feel free to do the same...
Ik zeg dit er even bij zodat je begrijpt dat het niet mijn bedoeling is je te beschadigen. Soms worden dingen nou eenmaal verkeerd begrepen, en er zijn al teveel mensen vertrokken door een verpeste sfeer die ontstond uit dit soort misverstanden.

maar genoeg daarover. Nu verder met jouw bijdrage.
14 miljard jaar geleden heeft ie besloten met de Big-Bang dat ie alles wou verspreiden en dat alles , alles moest zijn. Dit kon alleen door deze uitzaaiing.
Een vraagje: waarom kon dat alleen met deze uitzaaiing?
De aarde, bedoeld als het paradijs , is het grote project waar alles samenkomt.
waarop baseer je dit? In de astronomie bijvoorbeeld is het lang geleden al duidelijk geworden dat de aarde niet het middelpunt van het heelal is. Waarom is dat dan op dit gebied wel zo?
De religies verprutsen en verdraaien een hoop.
zeker...
maar geldt dat niet net zo goed voor wat jij ons nu vertelt? Want is dit dan geen religie?
De bijbel zit vol met fouten en onwaarheden. Maar elk geloof bevat wel IETS goeds.
een geloof bevat iets goeds omdat het bepaalde regels geeft die de samenleving leefbaar houden. Maar daar heb je geloof niet voor nodig. Verder biedt een geloof steun en zekerheid. Maar ook daar heb je geloof niet perse voor nodig.

Wat een geloof in ieder geval niet geeft is een consistente verklaring... Elk geloof roept meer vragen op dan het beantwoordt.
God is liefde. En die is dagelijks te voelen.
ook een atheist kan liefde voelen, geloof me... Dus ook daar heb je god niet voor nodig.
Uiteindelijk moet er vrede komen op aarde en is het de bedoeling dat het menselijk ego, dat te veel ruimte krijgt, in de goede properties zich uit.
Goed idee. Niet sarcastisch bedoeld ofzo, gewoon echt een goed idee.
Helaas vrij onhaalbaar voorlopig, maar wie weet...

Verwijderd

Hey bedankt voor de welcome!
En ik ga graag de discussie aan. Voel me niet zo gauw aangevallen. Zolang het binnen de 'perken' blijft qua taal.

"Een vraagje: waarom kon dat alleen met deze uitzaaiing?"

Omdat er voor de BigBang alleen God was. Geen universum.Geen planeten. Geen materie. Geen nix. God wou eigenlijk dat alles God was. En dat in de verste uithoeken alles kon uidijen.

Tis een moeilijk concept.

"waarop baseer je dit? In de astronomie bijvoorbeeld is het lang geleden al duidelijk geworden dat de aarde niet het middelpunt van het heelal is. Waarom is dat dan op dit gebied wel zo?"

De aarde is uniek in het heelal. Ze is geschapen voor het ultieme paradijs. Alleen de mens heeft het verprutst en moet de weg terug vinden met hulp van God. Ik baseer dit niet op een wetenschap.

"zeker...
maar geldt dat niet net zo goed voor wat jij ons nu vertelt? Want is dit dan geen religie?
quote:"

Nou nee eigenlijk. Ik preek nl. niet. En zeg niet tegen de mensen van: en zo is het en niet anders. Koop dit boek voor de allesomvattende waarheid blahblah.De oorlog die er op deze aardbol is ,ontstaat door religies (Palestijnen/Moslims en Joden) culturen, tradities (= koppig vasthouden en oude gewoontes die niet meer van toepassing zijn). Die heeft de mens uitgevonden niet God. God wou dat alles 1 was. De mens heeft sinds zijn zondeval de Posi-nega polariteiten gecreerd.En toen is de shit begonnen. Hehe.

"een geloof bevat iets goeds omdat het bepaalde regels geeft die de samenleving leefbaar houden. Maar daar heb je geloof niet voor nodig. Verder biedt een geloof steun en zekerheid. Maar ook daar heb je geloof niet perse voor nodig.
Wat een geloof in ieder geval niet geeft is een consistente verklaring... Elk geloof roept meer vragen op dan het beantwoordt"

Juist. Allemaal waarheden. waar het geloof in de fout gaat is etiketering van dingen en Goden. er is maar 1 God. India heeft er 100 of misschien wel 1000. Moslims hebben Mohammed. Christenen hebben Jezus. Allemaal verdraaiingen waar niemand iets aan heeft. Want we komen allemaal van EEN en Dezelfde. GOD. Tis nl. , zoals gezegd, juist deze dingen die zoveel problemen in de wereld veroorzaken.

"ook een atheist kan liefde voelen, geloof me... Dus ook daar heb je god niet voor nodig"

Iedereen kan liefde voelen. Omdat God iedereen lief heeft. Of je nou wel of niet in hem geloofd. Maar hoe je het ook wend of keert. Je komt van hem af. Dus afwijzing of ontkenning van God is in feite je eigen afkomst verloochenen. Vroeg of laat wreekt zich dit ook. EN dan ga je door een dal(letje) en dan kom je vanzelf weer bij hem terecht. ZO gaat het circeltje rond.

"Goed idee. Niet sarcastisch bedoeld ofzo, gewoon echt een goed idee.
Helaas vrij onhaalbaar voorlopig, maar wie weet..."

Zo onhaalbaar is dat niet. Als je goed kijkt wat de laaste 20 jaar allemaal bereikt is, dan zou je kunnen stellen dat alles in de versnelling is gezet. 1e gang nog maar dat wel maar zodra de 2e gang er in zit spring je alweer een hele sprong voorruit.Het begint bij jezelf.

Verwijderd

God bestaat NIET!

[De poging alleen al om deze thread te lezen is nonsens]

Mensen die het tegendeel kunnen bewijzen moeten maar een foto van deze persoon in deze topic posten.

Verwijderd

En de mensen die in god geloven aanbidden iets wat zeer slecht is voor je opvoeding. De secretaris van god is namelijk een zeer vies manneke.

"www.stileproject.com/pope.gif"

"Kids, don't try this @home"

Verwijderd

Richard47at:

Punt 1: God is geen persoon. Er is geen foto van te krijgen. Het is een vorm van energie die alles heeft gecreerd wat tastbaar en (nog) niet tastbaar is. Incl. jijzelf.Echt bewijs zal er mettertijd wel komen , voor nu rest maar 1 ding, je kan God niet zien maar wel wel voelen. Sommige horen hem ook, al moet je daar al bij uitkijken vind ik.

Dat jij er niet meer in geloofd (aanbidt vind ik een groot woord , zoals jij dat zegt)wil nog niet zeggen dat je anderen mensen kunt voorschrijven dat het slecht voor hen is. Onderbouw dat eens dan. Waar precies zou het fout gaan in die opvoeding zonder God.

Leuke uitspraak over die secretaris maar wat moet ik daarmee.Waarom is het een vies manneke dan.

Vragen naar bewijs is logisch, maar zo werkt het niet.Je zult zelf ook moeite moeten doen om er daadwerkelijk achter te komen en te onderzoeken hoe het voor jou zit, wat dat betreft.Als je dat niet wil, is dat lui en laks.

Verwijderd

Mijn onderbouwing:

Dat er een almachtig iets is wat alles heeft geschapen is gewoon een menselijk verzinsel... Het is de HOOP van iedereen dat er leven is na de dood.

Mensen zijn nou eenmaal dieren, we zouden elkaar liever afslachten omdat je daar vaak veel profeit van hebt. Gellukig heeft onze soort ook het besef, inclusief andere soorten die coöperatief met elkaar omgaan (groepsdieren), dat je als groep meer kan dan alleen als individu. [Collectief bewustzijn]

Om te zorgen dat iedereen zich aan de regels houd moeten de voordelen van het collectief groter zijn dan die van het individu.

Maar als iemand in het collectief tot de conclusie komt: "Hé.. stelen en moorden levert meer op"... tja dat zijn veel mensen, dan deed men dat...

Met name was dit vroeger het geval, nu met al de sociale 'backups' niet meer.

Vroeger (waar godsdienst belangrijk was, waar wetboeken, en sociale controle minimaal waren) had men een god verzonnen als een soort van boeman.

Als je nu niet goed leeft dan wordt je later als je dood gaat gestraft!!

Dit truc'je heeft nu zijn potentie verloren, het geloof in god sterft af, en een nieuwe wereldorde treed aan. De regels zijn het zelfde, maar nu is het niet het opleggerige karakter van de godsdienst maar de rede, het logische verstand, die deze regels formuleerd.

Je komt praktisch tot de zefde waarden en normen, maar om daar te komen met je eigen verstand is veel beter en zorgt ook voor minder conflicten dan een kerkelijk dogma.

Geloven kunnen verschillen en logica niet.

Als iedereen zich laat leiden door de logica dan zullen er geen conflicten meer zijn op aarde...

"Religon is BAD MMKayyy...."

• faraway

faraway

Dank U...

prematuur, sorry...

Verwijderd

Waarom hebben zoveel mensen altijd de neiging om te geloven in een grotere macht?

• faraway

faraway

Dank U...

Op zondag 19 november 2000 21:41 schreef richard47at het volgende:
Waarom hebben zoveel mensen altijd de neiging om te geloven in een grotere macht?
Een theïst zal zeggen door een aangeboren Godskennis van ieder mens. Een atheïst zal met een psychoanalytische verklaring komen, de behoefte om onzekerheden te verklaren, angst voor het onbekende of de dood etc..

Met jouw vraag geeft je wel aan dat deze thread niet zinloos is, zoals je eerder zelf beweerde:
[De poging alleen al om deze thread te lezen is nonsens]

Verwijderd

richard47at:
Maar als iemand in het collectief tot de conclusie komt: "Hé.. stelen en moorden levert meer op"... tja dat zijn veel mensen, dan deed men dat...
dingen die voor het individu voordelig zijn, zijn niet altijd voordelig voor de groep. het is echter heel normaal dat dieren, en dus ook mensen eerst en vooral naar hun eigen voordeel streven. dit is niet alleen menselijk, maar komt bij veel sociale dieren voor. omdat een zekere samenwerking ook voordelen heeft, komt dit ook voor. niets collectief bewustzijn, maar dankzij evolutie is dit ontstaan.
Met name was dit vroeger het geval, nu met al de sociale 'backups' niet meer.
hmm, je bent een van de weinigen die er zo over denkt. vroeger was de sociale controle juist veel sterker, in een hechte (dorps)gemeenschap, waarin iedereen elkaar kent. hoe kom je eraan dat sociale controle juist nu veel sterker is?
Vroeger (waar godsdienst belangrijk was, waar wetboeken, en sociale controle minimaal waren) had men een god verzonnen als een soort van boeman.
sociale controle en de wet waren helemaal niet zo onbelangrijk. het is wel zo dat godsdienst gebruikt werd om het volk rustig te houden. maar niet omdat god een boeman was, maar door de mensen een mooie toekomst (eeuwig leven in de hemel) voor te houden als ze maar berustten in hun armoede en ellende.
Dit truc'je heeft nu zijn potentie verloren, het geloof in god sterft af, en een nieuwe wereldorde treed aan. De regels zijn het zelfde, maar nu is het niet het opleggerige karakter van de godsdienst maar de rede, het logische verstand, die deze regels formuleerd.

Je komt praktisch tot de zefde waarden en normen, maar om daar te komen met je eigen verstand is veel beter en zorgt ook voor minder conflicten dan een kerkelijk dogma.

Geloven kunnen verschillen en logica niet.

Als iedereen zich laat leiden door de logica dan zullen er geen conflicten meer zijn op aarde...
nu loop je zelf je eigen geloof te prediken. en als je op de plaats van "logica" god leest, is het weer precies hetzelfde
trouwens, via de logica komt ook niet iedereen op precies hetzelfde uit. kijk maar naar de filosofie: er zijn een heleboel verschillende stromingen, maar je moet niet denken dat al die filosofen die iets anders bedacht hadden (dan jij) geen verstand van logica hadden. voor hen was hun eigen uitkomst juist volstrekt logisch.
en als je naar de filosofie kijkt in de klassieke wereld, zie je ook wel een strijd tussen die stromingen, omdat ze allemaal beweerden zelf de juiste logica gevonden te hebben. al zijn daar geen echte oorlogen over gevoerd moet ik toegeven..

Verwijderd

Hmm. Die Richard47 toch. Dat is je onderbouwing?

Quote:

"Mensen zijn nu eenmaal dieren, we zouden elkaar liever afslachten"
Waar haal je dat toch weer vandaan.Nu snap ik waarom jij zo'n Goddeloos persoon bent. Jouw dierlijke insticten liggen veel te dicht aan het oppervlak.

Het verhaal over je Godsdienst ben ik het mee eens. Godsdiensten maken meer kapot dan dat ze creeren. Maar dat wil dus niet zeggen dat God daarmee uitgerancheerd is.
Godsdienst is nl. een verzinsel van de mensen die teveel met hun koppie (zoals jij) redeneren, en macht willen uitoefenen op anderen. Zoals je zelf al redelijk goed aangeeft.
God heeft nooit gewild dat er vele soorten godsdiensten zouden zijn en dat hij via idolatie vereerd zou worden.

Zo te zien zie jij God nog altijd als een strenge man met een baard die je in de gaten houdt (iets op je geweten ofzo? hehe). Ondanks dat godsdienst zijn macht aan het verliezen is , wil dat nog niet zeggen dat je vrij brief hebt in je leven en dat je niet hoeft te boeten voor je daden.
Alles wat je doet heeft gevolgen. Als je fout doet merk je dit onheroeplijk in je leven. Daar hoef je niet eens voor na de dood te wachten. Je bent verantwoordelijk voor je eigen leven, met een vrij WIL.

Even over die logica-manie van je: waar het verstand heerst zullen egootjes regeren. Het Communisme in Rusland heeft genoeg problemen opgeleverd. En faillisement. Waar onafhankelijkheid werd geeisd, zoals jij die ook zo idealiseert, kwam er wel degelijk oorlog.

Er is maar 1 weg naar vrede. Via het hart. Het GEVOEL van het hart. Dit bant alle ego's uit.

Al moet ik zeggen dat het verstand erbij hoort.Dat heb je ook niet voor niks.

Hoe staat het verder met je vieze mannetjes theorie?

Ik moet toch nog even kwijt dat ontkenning van het bestaan van GOD a.h.w.hetzelfde is als zeggen dat je geen ouders hebt. Ouders die je voeden (met liefde of kracht , wat jij wil). Een man zonder ouders is geen man.Hij is eenzaam.Iedereen heeft ouders.
Het is dus nodig voor degene die z'n ouders kwijt is, om ze te vinden. Zodat ie weer de dialoog kan aangaan en dat hij gekoesterd kan worden.Erg belangrijk.

Verwijderd

michelos
Er is maar 1 weg naar vrede. Via het hart. Het GEVOEL van het hart. Dit bant alle ego's uit.
Dat zou idiaal zijn ja; dat iedereen uit zichzelf de goede dingen doet. maar helaas is dat dus niet zo.
Elk mens heeft een extra stimulance nodig om de goede dingen te doen. voor de 1 is dat het geloof in een god, de ander de sociale controle. De grootste stimulance zal overigens een opvoeding zijn.

Hier is overigens ook nog een duidelijk verschil tussen stimuleren de goede dingen te doen of de slechte dingen straffen.

Jehova's geloven bijvoorbeeld in een god die straft als je de verkeerde dingen doet. Hier wil ik sowieso niet in geloven.
Protestante christenen geloven in een god die juist zegt dat je de juiste dingen moet doen. Zo'n god zou ik toch liever zien.

maar of een god bestaat? ik heb nog steeds geen definitieve mening...

Verwijderd

Michelos:

BTW: je kan van die quotes-stukjes maken door {quote} voor je quote en {/quote} erna te zetten.
Alleen moet je de accolades hier even vervangen door [ en door ]

(maar dat kan ik natuurlijk niet typen)
Hey bedankt voor de welcome!
graag gedaan :)
Omdat er voor de BigBang alleen God was. Geen universum.Geen planeten. Geen materie. Geen nix. God wou eigenlijk dat alles God was. En dat in de verste uithoeken alles kon uidijen.

Tis een moeilijk concept.
"voor de big bang" was er niets. Waarom dan wel een god???
Ook een model zonder god werkt.
Denk er wel aan dat tijd ook bij de big bang ontstaan is en dat "voor de big bang" dus een beetje lastig is.
De aarde is uniek in het heelal. Ze is geschapen voor het ultieme paradijs. Alleen de mens heeft het verprutst en moet de weg terug vinden met hulp van God. Ik baseer dit niet op een wetenschap.
maar waar baseer je het dan wel op?
Nou nee eigenlijk. Ik preek nl. niet. En zeg niet tegen de mensen van: en zo is het en niet anders. Koop dit boek voor de allesomvattende waarheid blahblah.De oorlog die er op deze aardbol is ,ontstaat door religies (Palestijnen/Moslims en Joden) culturen, tradities (= koppig vasthouden en oude gewoontes die niet meer van toepassing zijn). Die heeft de mens uitgevonden niet God.
Jij preekt niet. Dus je zegt niet: "zo is het en niet anders". Dus jouw verhaal is niet meer dan een persoonlijk wereldbeeld?
Allemaal verdraaiingen waar niemand iets aan heeft. Want we komen allemaal van EEN en Dezelfde. GOD. Tis nl. , zoals gezegd, juist deze dingen die zoveel problemen in de wereld veroorzaken.
Is wat jij dan nu zegt niet ook een verdraaiing van de werkelijkheid waar niemand iets aan heeft, om het zo maar eens uit te drukken? Want waarom heb jij gelijk en een christen volgens de letter van de bijbel niet?
Iedereen kan liefde voelen. Omdat God iedereen lief heeft. Of je nou wel of niet in hem gelooft. Maar hoe je het ook wendt of keert. Je komt van hem af. Dus afwijzing of ontkenning van God is in feite je eigen afkomst verloochenen. Vroeg of laat wreekt zich dit ook. EN dan ga je door een dal(letje) en dan kom je vanzelf weer bij hem terecht. ZO gaat het circeltje rond.
dan ga ik maar wachten op het dalletje... Als dat de manier is waarop hij zich aan ons openbaart, well, so be it.
Zo onhaalbaar is dat niet. Als je goed kijkt wat de laaste 20 jaar allemaal bereikt is, dan zou je kunnen stellen dat alles in de versnelling is gezet. 1e gang nog maar dat wel maar zodra de 2e gang er in zit spring je alweer een hele sprong voorruit.Het begint bij jezelf.
ik hoop het.

Verwijderd

ehm... wel bereid zijn om aan te nemen dat uit niets het heelal heeft kunnen onstaan

maar niet aan willen nemen dat er een God is (of kan zijn )

beide zijn namelijk even onverklaarbaar en gaan allebei tegen onze (beperkte) logica in

dus zeggen dat god niet kan bestaan omdat het niet te verklaren is , is hypocriet
en daarmee ontken je jezelf want ons bestaan is ook nog steeds niet te verklaren
en vanuit jullie redenatie zouden we daarom dus niet bestaan

Verwijderd

Jammer flamez: leuk geprobeerd, maar ons bestaan is wel te verklaren :) evolutie, evolutie...

Verwijderd

jahoor sla de rest maar gewoon over... haha

ik had het over de big bang oftewel
niets word iets
en dat is niet logisch te verklaren en maakt ons bestaan dus onlogisch

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Flamez, de totale hoeveelheid energie in ons Universum is nul. De negatieve potentiaal van de zwaartekracht heft de rest precies op. Maw, er zijn bij het ontstaan van het heelal geen behoudswetten gebroken.

Uw eigen Lord

Verwijderd

er was ook niets om te breken

ook niet het negatieve of positieve potentiaal van zwaartekracht
of sowieso zwaartekracht

er was <h1>NIETS</h1> |:(

enne mijn lord bennu niet hoor :P ;)

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Maar Flamez, er is geen enkele natuurwet die verbiedt dat er uit niets een heelal met totale energie = 0 ontstaat. Ik herhaal: er is geen enkele natuurwet die verbiedt dat ons heelal uit het niets zou ontstaan. Maw, ons heelal kon uit het niets ontstaan. (Er ontstaan trouwens constant dingen uit het 'niets': quantumfluctuaties.)

Lord Daemon

Verwijderd

<h1>NIETS</h1>
dus ook geen Quantums om te fluctuëren
of natuurwetten of singulariteiten of plek om in uit te dijen

Raaaaaahhhhhhhrrgrgr :P

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Maar Flamez, ik ben de eerste om te zeggen dat er voor de Big Bang ruimte noch tijd bestonden. Je kan dus ook niet zeggen dat er 'ooit' niets was. Ik zie jouw probleem niet in.

Stiekem toch uw Lord

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Every measurement that we make indicates that the total energy of the Universe is balanced between the rest energy that's in the matter, the kinetic energy that's in the motion of objects, and then this is balanced by a negative potential energy of gravity. And the total energy is very close to zero. So, if the total energy is zero, and if you had zero energy to begin with, there was no violation of energy conservation. There was no miracle that created energy at the beginning of the Universe (other than, perhaps, a little quantum fluctuation that is, again, in agreement with existing knowledge, and so would not be a miracle).
Dat was Particle Physicist Victor J. Stenger.

Wiens Lord?

Verwijderd

effe in wiskunde dan

0 * 0 =0
0 * x =0
0 * -x =0
0 + 1 = 1
maar waar haal je die 1 vandaan ?? als 1 niet bestaat

en volgens de big bang theorie zou het zo moeten zijn
0 * 1 = 1000000000000000000000000 (etc.)

klopt dus niet

Verwijderd

Er is wel maar één logica, 1+1=2
en daar is alles op gebaseerd!

Maar ff serieus, het is juist het fundamentele geloof dat iemand zelf gelijk heeft wat tot alle wereldse conflicten leid! De echte logica weerlegt het eigen gelijk hebben totdat voor iedereen iets zwart-wit is bewezen..

[Laat mij zien dat god bestaat en zelfs ik geloof je dan...]

Heeft iedereen zo'n houding dan bestaat er geen oorlog geen conflicten en leven we allen vredig in de hemel op aarde...

"Het belang van het individu is dat van de groep, en de groep dat zijn wij allemaal."

Waar wij als groep naar streven is dan voor altijd vastgelegd, doen wat je wilt zolang iedereen maar gelukkig daarmee is.

Praktijkvoorbeeld:

Mensen die dit niet snappen [kijk maar naar die malloten in Israël] die moeten heropgevoed worden. Gewoon wapens en andere speeltjes afpakken en die klote palestijnen en klote joden lekker in één land proppen. Zijn ze slim dan leven ze normaal samen.

Anders maken ze elkaar lekker af en is er weer eens wat anders op het nieuws.

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

0 * 1 = 1000000000000000000000000 (etc.)
Vlammetje, lees nu eens wat ik zeg! Ik zeg juist 0 + 0 = 0, want de energie van ons Universum is 0!

Haha, zie je wel dat ik je Lord ben?

Verwijderd

flamez:
je moet niet vermenigvuldigen, maar optellen. dan klopt het wel.

lord daemon:
nee, het is geen 0+0=0, maar x-x=0
er is of dit moment namelijk wel energie enzo, maar het totaal heft elkaar weer op en dus is het totaal weer 0.

Verwijderd

Op maandag 20 november 2000 15:54 schreef Lord Daemon het volgende:

[..]
Vlammetje, lees nu eens wat ik zeg! Ik zeg juist 0 + 0 = 0, want de energie van ons Universum is 0!

Haha, zie je wel dat ik je Lord ben?
neej neej neej neej NEEJ

/me begint te schuimbekke.

Verwijderd

om maar ff door te gaan met deze offtopic posts:

ik zie het liever als NULL + 1 = ?
NULL = ongedefinieerd en dus nieteens een waarde.

mijn Lord :P; jij beweert dus dat 1 molecuul/atoom/whatever en de tegenovergestelde waarde van een dergelijk object 0 is? kunnen deze objecten tegen lijk op het zelfde moment of de zelfde plaats zijn en dus elkaar "opslokken" zodat er daadwerkelijk 0 is, maar dat deze objecten dan nog wel bestaan?
en als ze dan bestaan dan was er dus niet niks maar dan was er idd 0 en niet niks.

En om dat even door te redenen beweer jij dat er op elke willekeurige plaats alle waarden/objecten bestaat maar dat deze voor het grootste deel opgeslokt worden door hun tegen-polen? dat er naast "ons" heelal een inverse van ons heelal bestaat op op precies de zelfde plek:?

Verwijderd

Hmm. Een hoop geschreven in een dag. Es kijken of ik wat kan retouren hier.

Btw, CP, thanx 4 the quote tip, die zocht ik inderdaad nog ja.
"voor de big bang" was er niets. Waarom dan wel een god???
Er was 1 schepper, 1 energie, 1 zuiver licht
, 1 zuiver zelf, dat alle bestandsdelen van AL dat bestaat in zich droeg (GOD).In dit wezen onstond de kennis om alles wat het in zich had te verwijderen om al die samenstellende delen tot in de verste uihoeken van de universa te expanderen. De Schepping aka Big-Bang.[quote]
maar waar baseer je het dan wel op?
[\quote]
Op dat wat je het innerlijk weten of gevoel zou kunnen noemen. In combinatie met andere factoren die jij als goddeloos persoon niet wil horen.
Jij preekt niet. Dus je zegt niet: "zo is het en niet anders". Dus jouw verhaal is niet meer dan een persoonlijk wereldbeeld?
Je snapt het langzaamaan >:). Datgene wat ik geloof kom uit mijn eigen overtuiging.Formules en boekjes-klopperij doe ik niet aan.En ik loop niet met de onwetende massa mee.:D
Is wat jij dan nu zegt niet ook een verdraaiing van de werkelijkheid waar niemand iets aan heeft, om het zo maar eens uit te drukken? Want waarom heb jij gelijk en een christen volgens de letter van de bijbel niet?
Nou, mensen met een starre houding die totaal afgesloten zijn van hun eigen innerlijk kunnen hier weinig mee , klopt.
Ten eerste bevat de bijbel zoveel vertalingsfouten dat die nauwelijks meer serieus kan worden genomen. EN zie je mij een oorlog ontketenen of langs de deuren gaan met mijn geloofsovertuiging te verkondigen : nee niet dus. Daar zit hem het verschil in. Omdat ik heel relaxed omga met mijn manier van geloven. Fundamentalistische manieren zijn de middelen van de onzekeren, die meestal geleidt door emotie en agressie hun angsten voor 'een vijand' (of iemand die iets anders denkt dan hun)botviert op hele foute manieren. (Israel en hun Palestijns probleempie..).
dan ga ik maar wachten op het dalletje... Als dat de manier is waarop hij zich aan ons openbaart, well, so be it
Dat wil Hij niet. Dat wil jezelf. geef Hem niet de schuld van je eigen tekortkoming om in Hem te geloven. Hij staat altijd klaar voor je als je Hem nodig hebt. Als je het maar vraagt. Dat dalletje, dat is volgens mij iets genetisch ,onderhand. Men moet schijnbaar eerst 'in een diepe put zwemmen' voor men het licht kan aanschouwen.

Voor de rest wordt ik een beetje moe van sommetjes en formules. Dit is allemaal zo primitief >:). Begrijp me wel goed: alle dingen hebbe een doel. De wetenschap zorgt voor een hele boel goede dingen.Maar als je een top-fysicus tweehonderd jaar geleden had gevraagd wat er volgens hem mogelijk was, in de nabije toekomst van 200 jaar vooruit, dan was hij dus absoluut niet tot onze huidige kennis van zaken gekomen. Stelling (belangrijke):
Welke arrogante mens durft eigenlijk te beweren dat we op de meeste gebieden van de fysica en energetica alles weten.Wat weten wij nu helemaal? We staan pas in onze kinderschoentjes. We weten nog niet eens onze eigen geschiedenis; Atlantis (kan het niet laten O+). Iemand die nu zijn vinger opsteekt is bij dus bij voorbaat een egoistische betweter die denkt dat ie God den zelve is. Een LUL dus.( oef, niet toegestaan om waardeoordelen te geven in een discussie *D). Niemand kan God evenaren, of je zou naar hem terug moeten gaan (uitgeevolueerde ziel, hmm, nog heel wat levens voor de boeg :Z)

Verwijderd

God bestaat niet!

God komt voor in mythen van verschillende religies en stelt maar een ding voor:

LIEFDE

Liefde is hellas iets die je heel erg makkelijk kwijt kunt raken. Daarom denk ik dat al deze mythen (nieuwe testament, oude testament, boeken voor boudhisme, e.d.) ooit een keertje opgeschreven zijn om de mens naar deze liefde te wijzen. Ik geloof niet in god, ik geloof wel dat iemand met de naam Jesus een keertje op deze planeet geleeft heeft. Deze mens heeft liefde gegeven en massa's van mensen hebben hem gevolgd tot zijn dood.

Dus, Goden zijn we allemaal.

Geef liefde en je krijgt liefde en dat is volgens mij waar het om gaat.

:)

Verwijderd

En wat is Liefde?

GOD.

GOD=liefde. Zo zitten we idd aan de fundumentele betekenis van GOD.

Omdat we allemaal van GOD komen , en zijn bestandsdelen in ons meedragen, zijn wij ook Goden . Maar bij lange na niet superieur aan HEMzelve. Omdat er teveel goddeloze rotzooimakers zijn die in de naam van God strijden.

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

De eerste discussie: Big Bang en Energie
neej neej neej neej NEEJ
Sorry :)
mijn Lord :P; jij beweert dus dat 1 molecuul/atoom/whatever en de tegenovergestelde waarde van een dergelijk object 0 is? kunnen deze objecten tegen lijk op het zelfde moment of de zelfde plaats zijn en dus elkaar "opslokken" zodat er daadwerkelijk 0 is, maar dat deze objecten dan nog wel bestaan?
Nee, absoluut niet. Helemaal niet zelfs. Alles wat ik zeg is dat de totale energie van het heelal 0 is, en dat er dus ook geen energie voor nodig was om het te 'starten'. Over 'opslokken' en 'objecten' heb ik het niet gehad.
dat er naast "ons" heelal een inverse van ons heelal bestaat op op precies de zelfde plek
:? :? :? Euh, nee? Heb ik dat gezegd? :? :?
ik zie het liever als NULL + 1 = ?
Damn, ik wou het simpel houden. Maar in dat geval kan je het ontstaan van het Universum zien als: NULL + 0 = x - x

De tweede discussie: God
EN zie je mij een oorlog ontketenen of langs de deuren gaan met mijn geloofsovertuiging te verkondigen : nee niet dus. Daar zit hem het verschil in. Omdat ik heel relaxed omga met mijn manier van geloven.
Maar wat boeit dat nou? Hoe kan het feit dat Christenen een oorlog ontketenen het waarheidsgehalte van de propositie "Jahweh bestaat" veranderen? Kunnen Christenen door het evangelie te verkondigen Jahweh vernietigen? Nee dus. Het gaat er niet om of een bepaalde filosofie dogmatisch is, maar of deze waar is. En voor de waarheid van jouw godsbegrip heb ik nog geen betere redenen gezien dan voor die van Jahweh, Allah, Thor of Lilith.
Stelling (belangrijke):
Welke arrogante mens durft eigenlijk te beweren dat we op de meeste gebieden van de fysica en energetica alles weten.
Niemand die ik ken, en het minst van alle de mensen die zich bezig houden met wetenschap. Dat wil niet zeggen dat er niet heel veel is dat we WEL weten. Maar inderdaad, er heerst nog veel onwetendheid. Zo schijnen er nog serieus mensen te zijn die denken dat Atlantis bestaat... >:)
GOD=liefde. Zo zitten we idd aan de fundumentele betekenis van GOD.
In dat geval is het begrip God overbodig. Nu ja, eigenlijk weet ik wel heel zeker dat jij niet bedoeld wat je zegt: de activatie van een aantal axonen in het brein van een levend wezen zal toch niet gelijk zijn aan jouw godsbeeld, neem ik aan.

Lord Daemon

Verwijderd

lord Daemon>>
Maar wat boeit dat nou? Hoe kan het feit dat Christenen een oorlog ontketenen het waarheidsgehalte van de propositie "Jahweh bestaat" veranderen? Kunnen Christenen door het evangelie te verkondigen Jahweh vernietigen? Nee dus. Het gaat er niet om of een bepaalde filosofie dogmatisch is, maar of deze waar is. En voor de waarheid van jouw godsbegrip heb ik nog geen betere redenen gezien dan voor die van Jahweh, Allah, Thor of Lilith.
Gaap. Hoe kun je nou werkelijk in GOD geloven en tegelijkertijd je medemens afmaken. God wil immers geen oorlog, is nl. een geheel van zuiverheden, en liefde en heeft ook geen enkel boek voorgeschreven waar AL zijn waarheid in zou staan.
Dit strookt dus allemaal zwaar in tegen fundamentalistische gelovigen die prediken dat hun geloof het enige is en daarbij dus bereid zijn diegene die anders geloven te doden. Waar ben je dan mee bezig. Doe je medemens niet aan met je zelf niet wil worden aangedaan is een beginsel dat bovenaan bij zulke mensen zou moeten staan. Anders is dus wat mij betreft hun GOD meer een Duivel. Die hen opfokt zo ver te gaan dat zelfs doden toegestaan is. Maar dat is dus het probleem: God en de Duivel, ze weten en zien het verschil niet meer . Men is alles vergeten lijkt het.
In dat geval is het begrip God overbodig. Nu ja, eigenlijk weet ik wel heel zeker dat jij niet bedoeld wat je zegt: de activatie van een aantal axonen in het brein van een levend wezen zal toch niet gelijk zijn aan jouw godsbeeld, neem ik aan.
Je bent lekker vrij op deze aardbol te zeggen en geloven wat je wil, dat even voorop gesteld. Echter.
Je weet NIKS zeker. En als Hij dan overbodig zou zijn, ben jij ook overbodig. Je bent immers ook God. Ontkenning is afkomstverloochening, al eerder gezegd. Maar jij bent nog niet eens begonnen met het snappen van de beginselen van zulke concepten. Oordeel dus niet.

Verwijderd

God bestaat niet [voor de zoveelste keer].

1). Toon maar aan waar ie is (foto mag ook)
2). Schrijf een mooie theorie die de essentie van het heelal uitlegt die 'beter' is en meer voorspellen kan dan de huidige wetenschappelijke wereldbeelden met daarin god als regelsysteem...

en die stinktheorie van god maakte alles, regelt alles ziet alles... die kenne we al.

Hou toch op met dat ge-god, het geloven in zo'n figuur is een psycho-cultureel iets... men wilt gewoon dat er een leven is na de dood, men hoopt er gewoon op dat er iets is boven hun die alles kan uitleggen...

Men heeft gewoon authoriteit nodig, iets om aan vast te houden...

Jullie hebben god, ik ben minder snel tevreden, geef mij maar realiteit.

[Alle EO-kinderen die hierna huilend tot baby'tje christus gaan bidden en mij gaan afzeiken wens ik veel succes!]

"Na millenia van het geloof in god is de hersencapaciteit gedaald tot 30% door gebrek aan impuls om deze te gebruiken"

Verwijderd

LD--> neehj
Damn, ik wou het simpel houden. Maar in dat geval kan je het ontstaan van het Universum zien als: NULL + 0 = x - x
volgens jou heb je dus al iets nodig om niets {null) te maken (x en -x )
maar dan word null dus weer niet het absolute begin

En richard47at--> tot nu zijn de andere opties voor ons ontstaan (en dat van het universum ) ook nog niet steeds voor 100% bewezen

als jij mij kan bewijzen dat uit niets {null) het heelal kan ontstaan
mag je aan mij het bewijs voor god komen vragen

Verwijderd

Aha... een figuur moet ook ontstaan zijn...
god schiep zichzelf???

lekker redeneren...

Het is niet uit te leggen, nog niet althans... maar een verzinsel als god, één entiteit een opperste macht??

Tja dat is iets uit de menselijke cultuur (koningen etc.) Niet uit de natuur...

Theorie Alpha:
De natuur bestaat uit fractallen, waarom bestaat de rest van de realiteit dan niet uit iets soortgelijks??

Theorie Beta: <Volgende week>

Verwijderd

In den beginne was er wel het WETEN. God creerde zichzelf ja. Zoals ik al eerder heb uitgelegd.
Heel moeilijk concept voor ons. Ik heb er zelf ook nog moeite emee.

Ik heb de CP ziekte: :)
maar een verzinsel als god, één entiteit een opperste macht??

Tja dat is iets uit de menselijke cultuur (koningen etc.) Niet uit de natuur...
Bewijs dat maar es dan. Waar haal je het vandaan?

Verwijderd

Ik heb de CP ziekte
Dan hoop ik voor je dat je nooit meer beter wordt :)

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Hoe kun je nou werkelijk in GOD geloven en tegelijkertijd je medemens afmaken. God wil immers geen oorlog, is nl. een geheel van zuiverheden, en liefde en heeft ook geen enkel boek voorgeschreven waar AL zijn waarheid in zou staan.
Kijk, jij neemt hier ook een strakke definitie van God aan, waar andere gelovigen het niet mee eens zijn. Vervolgens zeg je "Dat zijn geen ecthe gelovigen, kijk maar naar MIJN definitie van God." Dat gaat natuurlijk nergens over. Geef mij alsjeblieft 1 (een) enkele reden om aan te nemen dat jouw God bestaat. Wat ik dus niet wil is nog een keer jouw definitie van God zien, die ken ik nu wel. Ik wil weten waarom ik zou moeten aannemen dat er een entiteit bestaat die aan jouw definitie voldoet.
volgens jou heb je dus al iets nodig om niets {null) te maken (x en -x )
maar dan word null dus weer niet het absolute begin
Eh, nee Flamez. Laat ik de vergelijking opschrijven met een pijltje ipv een =:

NULL + 0 -> x - x, Oftewel NIETS + geen energie = energie A + energie -A

Lord Daemon

Verwijderd

/me zegt dat GOD nie bestaat tot dat iemand een tegendeel "bewijst"

Verwijderd

LD -->
Eh, nee Flamez. Laat ik de vergelijking opschrijven met een pijltje ipv een = :
NULL + 0 -> x - x, Oftewel NIETS + geen energie = energie A + energie -A
[ruud mode]
laaaaaajjje nie gek maaaaakkkeuH!!!
[/ruud mode]

das natuurlijk wel heel leuk omschreven enzow
maar niet de juiste manier om het niets/null voor de big bang te omschrijven

dat ik geen banaan in huis heb, is niet het resultaat van banaan + -banaan

want op die manier zou ik dus 2 bananen in huis moeten hebben, een positieve banaan en een negatieve banaan
maar omdat ze allebei op dezelfde plek zijn heffen ze elkaar op en zie ik ze niet

maar misschien met geluk is er een fluctuatie en verschijnt er wel een banaan

mooi verhaal :P

Verwijderd

Lord Daemon>>
Dat zijn geen ecthe gelovigen, kijk maar naar MIJN definitie van God." Dat gaat natuurlijk nergens over
Dit gaat over het fundumentele verschil tussen doden en niet doden voor religie. Lijkt me toch wel een verschil. Maybe moet je nog es lezen wat ik precies bedoel.

Verder heeft iemand al goed beschreven dat het concept God nog erg moeilijk te begrijpen is, zodat je van een model moet uitgaan.Omdat onze begripsstructuur de hele waarheid nog niet kan bevatten idd.

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Michelos, stel dat ik nu roep: "Ik geloof in de God van Michelos!" en vervolgens ga ik allemaal Christenen dood maken omdat zij het niet met mij eens zijn. Kan dat dan enige invloed hebben op de waarheid van jouw godsbeeld? Nee. Je kan niet laten zien dat een god wel of niet bestaat door te kijken of zijn gelovigen mensen vermoorden. (Behalve als het een God is die er voor zorgt dat niemand dood kan gaan :) )

Flamez, "voor de Big Bang" is een foute uitspraak. Tijd is namelijk tegelijkertijd met de Big Bang ontstaan. Er is geen 'voor' de BB. En NIETS is inderdaad niet hetzelfde als A + -A, maar A + -A kan wel uit NIETS ontstaan. (Bij de weg, een banaan en een anti-banaan hebben beide energie. Samen zijn ze dus niet niets.)

Lord Daemon

Verwijderd

LD -->
maar A + -A kan wel uit NIETS ontstaan
vind je dat zelf nou echt logisch klinken ??
verklaar dan eens hoe..

en kom dan niet met een fluctuatie want er valt in niets niks te fluctueren..
en mocht je toch willen vasthouden aan de fluctuatie .. waardoor werd die fluctuatie veroorzaakt ?

maar nogmaals
het absolute begin(evt.Big Bang)en God zijn volgens onze logica en natuurwetten niet te verklaren of te bevatten

vragen om een van beide te bewijzen met gebruik van onze logica en natuurwetten is dus 'Futile'

verder verbaast het mij dat atheísten wel zonder tegenstand of bedenkingen het bestaan van quarks aanneemt terwijl die alleen nog in theorie bestaan en nog nooit iemand daadwerkelijk een quark heeft gezien

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Flamez, quarks zijn expirimenteel aangetoond. Als je van iets wil roepen dat het niet is 'gezien', noem dan gravitonen of Higgs-deeltjes.

Maar, Dames en Heren, hierbij breng ik u een nieuw Atheologisch Argument: het bewijs namelijk dat God niet alwetend kan zijn.

Als God alwetens is weet hij alles wat er te weten valt. Een van de dingen die God dus moet weten is dat hij alles weet. Maar hoe kan God weten dat hij alles weet? Hij weet wel oneindig veel feiten, maar dat hij alles weet is niet iets dat daaruit te concluderen valt. In feite is dat niet iets dat waar dan ook uit te concluderen valt. God kan dus nooit zeker weten dat er niet ergens nog iets is dat hij niet weet; hij kan dus nooit weten dat hij alwetend is; dus is hij niet alwetend. Een God die gedefinieerd is als alwetend kan dus niet bestaan.

Lord Daemon

• Superbeagle

Superbeagle

Always smile

LD:
Een God die gedefinieerd is als alwetend kan dus niet bestaan.
Goed zo. Ik zie dat je je conclusies hebt aangepast van "God bestaat niet" in "een God die gedefinieerd is als...."

Al die eigenschappen zoals alwetendheid, almachtigheid etc. zijn namelijk bedacht door mensen.

God kan niet buiten de natuurwetten om bestaan.

Verwijderd

Maar, Dames en Heren, hierbij breng ik u een nieuw Atheologisch Argument: het bewijs namelijk dat God niet alwetend kan zijn.
LD., meen je dat nou echt, jôh :Z
God kan niet buiten de natuurwetten om bestaan.
Binnen het menselijk redeneren niet, nee.
Pagina: 1 2 Laatste