-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Ik was er inderdaad al bang voor, dat het een loze kreet is. Maar ik kan helaas niet anders dan Chello. Maar iedere folder die ik binnen krijg van Chello gaat direct per post weer retour Chello. Met der 1500 kbps. Op een gegeven moment worden ze het wel zat hoop ik. Stelletje prutsers..Verwijderd schreef op 02 February 2003 @ 22:18:
[...]
Ik vind het heel vervelend dit te moeten zeggen, maar ik doe het toch. Er is niks bekend over herverdelingen of uitbreidingen in jouw gebied. Ik had begrepen dat er bij jou geen ADSL beschikbaar is? Als dit zo is, zul je het voorlopig moeten doen met wat je hebt en dat is zwaar kloten. Het probleem is dat er andere regio's zijn die dringender een herverdeling nodig hebben. En dan niet te vergeten de introductie van eurodocsis binnen Rotterdam.
Je hoeft je niet af te vragen wat het vanavond weer is. Ik zit nu nog maar weer aan een kleine 70 kB/sec.
Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Mon Feb 3 2003 om 12:19:36 UTC+0100)
Download : 67.8 KByte/sec
Upload : 14.0 KByte/sec
Connection : 222.0 Conn/min
[ Voor 18% gewijzigd door Br@m op 03-02-2003 12:20 ]
Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi
Het is weer huilen met Chello omg:Rotterdam
Kan niet eens op speedtest komen. Heb hier al een ½ uur over gedaan,
als hij dit berichtje plaatst.
Een ding is zeker ik stap over op adsl..
Be Stronger Than Your Excuses
En denk je dat je met ADSL sneller gaat zijn. Je verbinding is nu perfect en voor een gelijkwaardige verbingind met ADSL ben je toch wel iets meer kwijt.Smarron schreef op 03 February 2003 @ 00:22:
Ben zelf niet tevreden omdat ik 190kb/sec te langzaam vind en 15kb/sec upload ook
Ik kan wel begrijpen waarom sommige mensen mij uitschelden als ik zoiets beweer. Ik stap binnenkort dan ook over op ADSL.
Owh, nog de resultaten:
(Overgenomen op Mon Feb 3 2003 om 00:21:01 UTC+0100)
Download : 186.5 KByte/sec
Upload : 14.5 KByte/sec
Connection : 487.0 Conn/min
Maja, ik kan me voorstellen dat als je films ofzow niet snelgenoeg binnenkomen, je een snellere verbinding wil.

Me pc's gingen uit, me chello modem begon heftig te flikkeren, daarna toen alles weer up was, geen internet. G#dv#r...
Alles pingen, mezelf de gateway de dns'en, he de dns'en doen het niet.
Dns van HCC gepakt en nu doet ie ut wel.
Oftewel de chello DNS problemen zijn nog lang niet opgelost.
Nog meer mensen uit Wageingen met een soort gelijk probleem?
ff een test dat alles weer ok is:
(Overgenomen op Mon Feb 3 2003 om 15:52:35 UTC+0100)
Download : 141.5 KByte/sec
Upload : 13.3 KByte/sec
Connection : 551.0 Conn/min
Ping test Nederland : 37.0 ms
[ Voor 49% gewijzigd door Longlegg op 03-02-2003 15:53 ]
Met mijn 8192/512 abo welPsychops schreef op 03 February 2003 @ 12:59:
En denk je dat je met ADSL sneller gaat zijn. Je verbinding is nu perfect en voor een gelijkwaardige verbingind met ADSL ben je toch wel iets meer kwijt.
Maja, ik kan me voorstellen dat als je films ofzow niet snelgenoeg binnenkomen, je een snellere verbinding wil.
Verwijderd
Hier in omg Arnhem ook. 1 PC begon te rebooten, de andere ging uit en de switch moest ik ook handmatig weer resettenapereet schreef op 03 februari 2003 @ 15:44:
Effe een powerdipje in Wageningen.
Me pc's gingen uit, me chello modem begon heftig te flikkeren, daarna toen alles weer up was, geen internet. G#dv#r...
Alles pingen, mezelf de gateway de dns'en, he de dns'en doen het niet.
Dns van HCC gepakt en nu doet ie ut wel.
Oftewel de chello DNS problemen zijn nog lang niet opgelost.
Nog meer mensen uit Wageingen met een soort gelijk probleem?
Verwijderd
Nu kan ik weer lekker gamen op de @NL mohaa server met een ping 9-40. (was 105
www.speedtest.nl is dood hier...
[ Voor 13% gewijzigd door Fludizz op 03-02-2003 16:43 ]
primary: 62.216.31.50
secondary: 62.216.31.60
[16:17:42] <Tordek> DNS SERVERS: http://212.204.171.178/dump/dns_servers.txtTutti-frutti schreef op 03 februari 2003 @ 16:51:
stel je dns server in op cistron
primary: 62.216.31.50
secondary: 62.216.31.60
voor alle gefrustreerde chello gebruikers
Ik kan mn gateway bereiken maar niet veel meer
If it ain't broken, tweak it!
Zowel getest op een Terrayon als op een Motorola modem.
LOL BTW: ik krijg DHCP ip adressen van Chello DHCP doos in Arrnhem in de 192.168 range
[ Voor 8% gewijzigd door aReaRe op 03-02-2003 17:42 ]
Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)
En inbellen via je mobieltje schiet nou ook niet echt op!!
Traceroute vanuit (m'n backup) xs4all stopt na nl-ams01a-rd1-gige-6-1.aorta.net
Denk dat UPC gewoon plat is
Go with the flow blocking your way and use AD for achieving results
Ik heb wel een aantal vrienden waar Chello het inderdaad ook niet doet.
De ene krijgt geen IP en bij de ander wel internet maar geen DNS.
Zelf hier dus geen problemen @ COM21
Heb vast IP + andere DNS server.
Nou hier in Harderwijk is alles weer OKVerwijderd schreef op 03 February 2003 @ 15:52:
hier in harderwijk ook. pc reboote op eens. maar server bleef aan. radio deed ut ook gewoon en gewoon 5 min geen internet! erg wazig... bij de buren ging ook de teevee en de dvd speler uit en rebooten al de pc's...
Heb sinds vanmiddag geen Internet gehad
Zit op Terayon, Wist nietYohost! schreef op 03 februari 2003 @ 18:46:
Nee hoor hier geen problemen!
Ik heb wel een aantal vrienden waar Chello het inderdaad ook niet doet.
De ene krijgt geen IP en bij de ander wel internet maar geen DNS.
Zelf hier dus geen problemen @ COM21
Heb vast IP + andere DNS server.
Heb vast IP/GW en (ook nadere) DNS's geprobeerd. Niks nada. Visual trace uitgevoerd naar een chello-server ub m'n wijk, komt niet vewrder dan de Aorta. Afijn ws heb je mazzel en zit je op een ander deel(tje).
Go with the flow blocking your way and use AD for achieving results

[ Voor 28% gewijzigd door switchboy op 03-02-2003 19:12 ]
My Steam Profile (Name Switch) Worth: 889€ (225€ with sales)Games owned: 83
Verwijderd
En m'n halve messeger lijst is offline, dat zijn allemaal chello gebruikers
Ikzelf heb XS4ALL ASDL, maar hier hadden we ook ff stroomstoring.
Een halve seconde leek het wel, ff alles flikkeren, pc's en server rebootten vanzelf, dus de stroom was er heel ff af, leek het. Was net tijdens het onweer......
Verwijderd
En ik maar denken wie de server gereset heeftVerwijderd schreef op 03 February 2003 @ 15:52:
hier in harderwijk ook. pc reboote op eens. maar server bleef aan. radio deed ut ook gewoon en gewoon 5 min geen internet! erg wazig... bij de buren ging ook de teevee en de dvd speler uit en rebooten al de pc's...
deze stond keurig op 't loginscherm.
Hoe kan dit gebeuren dan. chello kan toch niet alle pc's rebooten :?:?
weleens van een stroomstoring gehoordVerwijderd schreef op 03 februari 2003 @ 19:11:
[...]
En ik maar denken wie de server gereset heeft
deze stond keurig op 't loginscherm.
Hoe kan dit gebeuren dan. chello kan toch niet alle pc's rebooten :?:?
ups is wel handig ben ik achtergekomen
[ Voor 3% gewijzigd door _MaLa_ op 03-02-2003 19:13 ]
Verwijderd
nee maar ze zouden wel meteen een backup dns server moeten hebben (misschienb eentje die aangesloten staat op een ander stroomnet )(hieer namelijk geen stroomuitval geweest alleen een pokke chello DNS server die er uitligt)echt een organisatie van 3x niks
[ Voor 13% gewijzigd door switchboy op 03-02-2003 19:16 ]
Verwijderd
Hier was het echt een halve seconde dat de stroom wegviel...Verwijderd schreef op 03 februari 2003 @ 19:14:
ja daar zat ik ook wel aan te denken, maar de rest stond gewoon nog aan. Normaal staan m'n klokjes te knipperen als ze zonder stroon gezeten hebben, maar dat deden ze ook niet...
Je zal de lampen gewoon ff knipperen, nauwelijks een onderbreking dus.
Maar lang genoeg om de pc's te laten rebooten.
Wanneer je een bepaald soort voeding hebt, kan het misschien zijn dat die z'n stroom wat langer vasthoud ofzo, zodat hij die halve seconde op kan vangen?
Een wekkerradio kan meestal wel een halve seconde zonder stroom, door de trafo die er in zit. Trek maar eens de stekker ervan uit 't stopcontact, en doe hem er meteen weer in. Meestal staat de tijd dan nog goed.

en dan betaal je per maandSmarron schreef op 03 February 2003 @ 15:50:
Hier in Ede ook. Mijn versterker ging uit, mijn beeld van de TV was weg. Mijn PC's bleven echter aan. Verbinding weg. Modem gereset en alles doet het wel weer.
[...]
Met mijn 8192/512 abo wel

Die krijg je niet van Arnhem maar van je modem. Welleens de handleiding van je modem gelezen ?Riemer Reinalda schreef op 03 February 2003 @ 17:37:
Oke, duidelijk. Chello in Lelystad ligt duidelijk op zijn gat![]()
Zowel getest op een Terrayon als op een Motorola modem.
LOL BTW: ik krijg DHCP ip adressen van Chello DHCP doos in Arrnhem in de 192.168 range
je ip is 192.168.1.11 ofzow zijn. Je verbdingin ligt eruit (check de lampjes op je modem) dus activeert de DHCP in het Motorola modem zich.
[ Voor 16% gewijzigd door Psychops op 03-02-2003 20:27 ]
Jep, net als de helpdesk van UPCPtrO schreef op 03 februari 2003 @ 18:44:
Almere is harstikke out. Geen DHCP/IP.
Traceroute vanuit (m'n backup) xs4all stopt na nl-ams01a-rd1-gige-6-1.aorta.net
Denk dat UPC gewoon plat is.
Bespaar je de moeite dus. Gaat vanzelf weer werken lijkt me
Jaja, maar als ik geen internet heb en ik weet niet waarom, hoor ik eerst of de helpdesk nog bereikbaar is. Uiteraard eerst thuis modem stroom eraf etc., maar na half uur nog geen internet = bellen. Ik hoef ze dan nog niet te spreken, maar wanneer iedereen in gesprek is, weet ik in ieder geval dat ik niet de enige ben. En da's dan weer een (schrale) troost...Psychops schreef op 03 February 2003 @ 20:29:
De helpdesk bellen zal op dit moment ook geen enkele zin hebben, het probleem is zo groot dat het allang bekend is en ze er ook al mee bezig zullen zijn. Dat zullen ze je ook vertellen als je belt.
Bespaar je de moeite dus. Gaat vanzelf weer werken lijkt me
Qua snelheid maakt het niet zo gek veel uitswitchboy schreef op 03 February 2003 @ 20:55:
56k weer onder het stof vandaan.....
inet doet het hier inmiddels wel 1
Lijkt wel of ze de DHCP gereset hebben!! Meer mensen met dit verschijnsel??
Ik heb altijd m'n router aanstaan en die krijgt van Chello altijd een leasetijd van 168 uur en dan renewed hij em automatisch.. Dit heeft me dus ALTIJD hetzelfde IP opgeleverd, tot vanavond. 30 mins geleden heeft ie m'n lease weer gerenewed en nu heb ik dus ineens een ander!! Bizar..
Ik probeerde em net trouwens weer vrij te geven om te kijken of ik m'n oude (of weer een ander) IP zou krijgen, maar ik krijg gewoon weer dat 'nieuwe IP', en dan zelfs met een leasetijd van 1 uur!! Volgens mij is er echt iets mis daar..
PS: Ik heb m'n modem er dus niet uit gehad en ook de stroom is er niet afgeweest. Ik weet dat iedereen 'eigenlijk' een dynamisch IP van chello krijgt, maar ik dacht dat het in de praktijk altijd op hetzelfde IP adres neerkwam. M'n oude IP lag in de 62.194.15.x reeks en m'n nieuwe is 62.194.97.x
Wees consequent, maar niet altijd
Verwijderd
Mijn ip adres was 62.163.160.*
in de middag was er een stroomstoring, waarna ik een nieuw ip adres kreeg: 10.63.49.*, en de dns servers verwijsden constant naar 172.29.11.36: ik deed bijv. een nslookup of ping naar www.microsoft.com en kreeg netjes een reply, maar van een verkeerd adres.
Als ik een site opende, ging het dus naar dat IP nummer. Hier staat een site van chello(?), die verzoekt om de chello service te installeren: http://172.29.11.36/
Hier had ik geen oren naar; het zag er niet echt vertrouwelijk uit. Na een aantal uren, later op de avond, was mijn ip weer veranderd: 213.93.97.* .. en alles lijkt weer goed te gaan.
Chello lag vanmiddag plat (zeewolde) en de halve avond ook. Kan geen ip adres van de dhcp server verkrijgen (terrayon). Gellukig werkt t nu wel weer. Motorola lag er ook uit.
Maar gellukig heb ik nu weer inet. Vorige keer duurde de storing een week en chello reageerd natuurlijk niet op emails en faxen. Kan ze niet bellen aangezien 0900 nummers hier geblokkeerd zijn en het via mobiel on betaalbaar is.
Toch een ander IP.. wel erg vaag..
bijkomend voordeeltje is wel dat m'n oude IP(-range) DNS blacklisted was door Osirusoft en dat m'n nieuwe IP wel gewoon werkt!! Kan ik eindelijk m'n domeintje forwarden
Leve het 56k'tje dan maar weer, maar niet voor lang hopelijk... ik als addict kan niet meer zonder breedband!
Maar jah, na 7 uur downtime eindelijk weer internet
Dan lees je toch een boek, of ga buiten spelenPc123 schreef op 03 February 2003 @ 21:25:
Net weer online, internet heeft hier (Gelderland) de hele middag plat gelegen
Als je dit echt een probleem vindt dan gebruik je toch gewoon een dhs.org adresje of kicks-ass.org of weet ik wat,die automatich je ip om het uur update. problem solved.
Verwijderd
Ik heb wel het gevoel dat internet nu trager is dan voorheen.

Normale procedure bij chello voor het aanmelden van een modem (en pc). Kan dus ook voorkomen als een van hun systemen eruit ligt en jouw modem niet geferifieerd kan worden.Verwijderd schreef op 03 February 2003 @ 22:19:
Vandaag was internet bij mij ook een aantal uren plat, met een paar vreemde verschijnselen. Ik woon in de omgeving Arnhem.
Mijn ip adres was 62.163.160.*
in de middag was er een stroomstoring, waarna ik een nieuw ip adres kreeg: 10.63.49.*, en de dns servers verwijsden constant naar 172.29.11.36: ik deed bijv. een nslookup of ping naar www.microsoft.com en kreeg netjes een reply, maar van een verkeerd adres.
Als ik een site opende, ging het dus naar dat IP nummer. Hier staat een site van chello(?), die verzoekt om de chello service te installeren: http://172.29.11.36/
Hier had ik geen oren naar; het zag er niet echt vertrouwelijk uit. Na een aantal uren, later op de avond, was mijn ip weer veranderd: 213.93.97.* .. en alles lijkt weer goed te gaan.
Heb m'n gegevens nu maar statisch ingevoerd, kan ik tenminste iets.
Zit alleen te twijfelen over m'n subnetmask, heb nu 255.255.255.0 maar of dat helemaal goed is
(Overgenomen op Mon Feb 3 2003 om 23:01:54 UTC+0100)
Download : 2.5 KByte/sec
Upload : 1.0 KByte/sec
Ping test Nederland : 3,998.0 ms
En iedereen maar klagen, dat ze maar 30K halen daar zou ik op het moment nog blij mee zijn. In het begin was ik echt super tevreden over chello altijd snel internet en nooit storing of wat dan ook, maar sinds 1 a 2 maanden is het hier echt om te huilen(Goeree Overflakkee).
En ff een reactie op br@m
Satelliet kon al lang en dat kan overal. Het geen dat jij bedoeld is draadloos internet via een zendmast dat willen ze hier gaan doen (http://www.godraadloos.nl je kan ook kijken op http://www.gadraadloos.nl dit is in de betuwe waar het al werkt). Ik geloof dat het snelste abbo 1024/1024 is en dan is het net zo duur als chello.quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Casemod schreef op 02 February 2003 @ 20:08:
Satelliet?
--------------------------------------------------------------------------------
Dat kom er wel hierro in de buurt (Goeree Overflakkee) maar precies mijn dorp staat er weer niet bij
Ik ga dit ook nemen want de snelheden bij chello zijn niet leuk meer. Heb ondertussen weer ff een speedtest gedaan echt om te janken.
(Overgenomen op Mon Feb 3 2003 om 23:19:50 UTC+0100)
Download : 1.6 KByte/sec
Upload : 2.4 KByte/sec
Connection : 9.0 Conn/min
Ping test Nederland : 3,296.0 ms
Download : 148.6 KByte/sec
Upload : 13.6 KByte/sec
Connection : 585.0 Conn/min
Ping test Nederland : 34.0 ms
chello is nu wel weer aardig..
maar ja storing lag vanmiddag gelukkig niet aan mij..
heb de laatste tijden niet echt veel te klagen over chello
Don't put your mouth into motion, before your brain is in gear!
Het heeft er hier (Leeuwarden, Terayon-platform) uitgelegen van ongeveer half 5 's middags tot nu, rond 6 uur in de ochtend.
Waarschijnlijk ben ik een van de weinigen hier in de buurt die de boel steeds in de gaten hield en dus een van de eersten die weer online is want de snelheid is supah! Tegen de 170 kB/s down bij SpeedTest!
Dude laat jij je signaal maar eens nakijken, dat zal wel niet zo best zijn...impact99 schreef op 03 februari 2003 @ 23:23:
Download : 1.6 KByte/sec
Upload : 2.4 KByte/sec
Connection : 9.0 Conn/min
Ping test Nederland : 3,296.0 ms
[ Voor 36% gewijzigd door Bergen op 04-02-2003 06:09 ]
[15:19.19] * Disconnected
[15:36.23] * Connect retry #100 irc.tweakers.net (6667)
[15:36.30] -Arethusa.tweakers.net- *** [DT] Looking up your hostname...
[15:59.11] * Disconnected
[18:47.04] * Connect retry #998 osiris.parse.nl (6667)
[18:47.05] -osiris.parse.nl- *** [DT] Looking up your hostname...
[18:55.13] * Disconnected
[23:00.44] * Connect retry #1456 irc.tweakers.net (6667)
[23:00.52] * Cancelled connect
[06:23.34] * Connecting to irc.tweakers.net (6667)
[06:23.34] -Arethusa.tweakers.net- *** [DT] Looking up your hostname...
was maar om 23.00 uur gestopt, moest vandaag weer vroeg op
IP is overigens hetzelfde gebleven, ook kon ik gedurende de hele middag en avond de gateway van chello pingen, maar verder kwam ik niet.
(Overgenomen op Tue Feb 4 2003 om 07:06:33 UTC+0100)
Download : 486.0 KByte/sec
Upload : 14.9 KByte/sec
Connection : 687.0 Conn/min
Ping test Nederland : 10.0 ms
Mijn ip is ook gewoon gelijk gebleefen
Lol..Psychops schreef op 03 February 2003 @ 22:48:
wat maken veel mensen zich trouwens druk om het feit dat ze een nieuw IP hebben gekregen, so what. Na een storing niet zo vreemd..
Als je dit echt een probleem vindt dan gebruik je toch gewoon een dhs.org adresje of kicks-ass.org of weet ik wat,die automatich je ip om het uur update. problem solved.
Ik maak me nergens druk om; er was geen storing in Amsterdam en ik heb al zo'n DNS adresje...
Ik vond het gewoon apart dat ik na al die jaren zomaar ineens zonder enige aanleiding een ander IPtje krijgt.. Maar feitelijk maakt het me niks uit natuurlijk!
Verwijderd
misschien snapt je router niet dat je een nieuw ip moet krijgen/gekregen hebt?Verwijderd schreef op 04 February 2003 @ 09:37:
Heeft iemand al weer internet in Helmond? Ik lig er al sinds gisterenmiddag uit...Zo ja, dan ligt het aan mijn router en pc.... ;-)
Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ
Maar goed, ik heb ff m'n portmappings veranderd in WinRoute, restart en alles doet het nu weer
Alleen al m'n .tk's & ftp ff veranderen - toch maar een dynip gaan pakken denk ik...
Had je 2,5 jaar geleden nog niet te maken met een statisch IP ?ro__ schreef op 04 februari 2003 @ 10:58:
Yep, ook hier een ander IP... shitzooiIk had deze nu al 2,5 jaar.
Maar goed, ik heb ff m'n portmappings veranderd in WinRoute, restart en alles doet het nu weerHet hele huis ook weer blij.
Alleen al m'n .tk's & ftp ff veranderen - toch maar een dynip gaan pakken denk ik...
Zo slecht is het bij ons niet gelukkig, weet niet waar jij precies woont? Ik woon zelf in Nieuwe Tonge. En nu om deze tijd is het heel goed! Maar helaas vanavond zal het weer wel niks zijn..impact99 schreef op 03 februari 2003 @ 23:23:
(Overgenomen op Mon Feb 3 2003 om 23:01:54 UTC+0100)
Download : 2.5 KByte/sec
Upload : 1.0 KByte/sec
Ping test Nederland : 3,998.0 ms
En iedereen maar klagen, dat ze maar 30K halen daar zou ik op het moment nog blij mee zijn. In het begin was ik echt super tevreden over chello altijd snel internet en nooit storing of wat dan ook, maar sinds 1 a 2 maanden is het hier echt om te huilen(Goeree Overflakkee).
(Overgenomen op Tue Feb 4 2003 om 12:27:37 UTC+0100)
Download : 160.1 KByte/sec
Connection : 344.0 Conn/min
Alleen jammer dat ik dat hier niet constant heb
Ja, dit bedoel ik inderdaad. Maar precies Nieuwe Tonge staat er nog niet bijEn ff een reactie op br@m
Satelliet kon al lang en dat kan overal. Het geen dat jij bedoeld is draadloos internet via een zendmast dat willen ze hier gaan doen (http://www.godraadloos.nl je kan ook kijken op http://www.gadraadloos.nl dit is in de betuwe waar het al werkt). Ik geloof dat het snelste abbo 1024/1024 is en dan is het net zo duur als chello.
ik heb er de afgelopen weken (of zelfs maanden) niet uit gelegenVerwijderd schreef op 04 February 2003 @ 09:37:
Heeft iemand al weer internet in Helmond? Ik lig er al sinds gisterenmiddag uit...Zo ja, dan ligt het aan mijn router en pc.... ;-)
gister lagen de dns servers er wel een tijd uit, misschien lag het daar aan, dat je router iets fout heeft gedaan daardoor?

[ Voor 7% gewijzigd door d33n op 04-02-2003 13:06 ]
Damn, ik heb een ander IP adres gekregenErkens schreef op 04 februari 2003 @ 06:33:
IP is overigens hetzelfde gebleven, ook kon ik gedurende de hele middag en avond de gateway van chello pingen, maar verder kwam ik niet.
Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)
(Overgenomen op Tue Feb 4 2003 om 15:15:36 UTC+0100)
Download : 86.7 KByte/sec
Upload : 14.1 KByte/sec
Connection : 289.0 Conn/min
Ping test Nederland : 32.0 ms
licht het aan mij of zit er een lichte zeg "lichte" verbetering in?
grappig ik precies andersom...Riemer Reinalda schreef op 04 February 2003 @ 15:15:
[...]
Damn, ik heb een ander IP adres gekregenWas 213.46 en nu een 62.163 adres.
'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net
Nu zit ik nog maar aan net 58 kB/sec. Terwijl ik rond de klok van 12:30 aan een 160 kB/sec zat. En hij zakt nog steeds gestaag naar de bekenden waarden voor mij in de avonduren....
(Overgenomen op Tue Feb 4 2003 om 18:05:27 UTC+0100)
Download : 58.4 KByte/sec
Upload : 7.7 KByte/sec
Connection : 122.0 Conn/min
Voorlopig zal ik geen testen meer plaatsen in dit topic, want het wordt een beetje ééntonig zo.
[ Voor 5% gewijzigd door Br@m op 04-02-2003 18:11 ]
ja liet he ?? ...

zie resultaten volgende link
[lnk] http://www.imthecool1.nl/Results.htm [/lnk]
20:08
De oplossing is niet altijd de oplossing
nu heb ik dus echt een super boze mail gesend naar hun ik ben het ZAT !!
tijdens CS ping 400 + ... en me upload is echt capped want ik spring van 3.000kbs naar bv 4.000 en dan weer naar 1.000 nixx 1.342 bv neej echt per kb, terwijl als mensen naar me uploaden zijn het niet altijd perfecte getallen....
anny way ik zal toch wel geen reactie krijgen van dat "oplichtende" bedrijf want ik krijg ook nog geld van ze 200 euro en een webcam maar neeeee waarom zouden we toch ?? ....

[ Voor 61% gewijzigd door Roberto op 04-02-2003 21:01 ]
denk dat ik misschien ook maar ADSL moet proberen.
vermeld staan
[ Voor 4% gewijzigd door imthecool1 op 04-02-2003 21:15 ]
http://www.numion.com Deze site zeker?imthecool1 schreef op 04 februari 2003 @ 21:14:
ja maar gaat niet om de kruisjes, maar om de snelheden die
vermeld staan
Verwijderd
Verwijderd
Ik heb d'r ook eentje vanuit het tijdperk voor UPC.
Ik d8 dat iedere con21 modem nog op een statisch ip loopt.
En het heel vreemde hieraan is dat het op elke pc hier andere sites zijn! Op mijn workstation is bv google.com een probleem en op mijn games pc doet google het wel, maar andere sites weer niet!
Thinkpad X220 Tablet | Canon 600D + Canon EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM
sommige hebben wel een stabiele verbinding :
Download : 5,0k/s
Upload 2,3K/s
enz.
Perfect stabiel en altijd hetzelfde.
Ohhja, het is via een analoog inbelmodem, je weet wel DIE MET TELEFOONTIKKEN!!!!!
(kenne we die nog????)
En maar zeiken over de verbinding....
Volgens mij werkten ze 4 jaar geleden niet met dynamische adressen, maar goed. Wel heel vaag.Verwijderd schreef op 04 February 2003 @ 22:08:
aaaaaaaaaaaaargh. ik had dus rond de 4 !! jaar lang hetzelfde IP adres, nu heb ik een of ander vaag 213 adres![]()
![]()
. Word er _niet_ blij van
Nah goed me verbinding doet het weer, maar hoorde ik iemand iets zeggen over een statisch IP adres?? Dat gaat toch niet werken?? Zit bij Chello, die werken met MAC adres op DHCP, maar is dat altijd zo? Regio Flevoland trouwens. Maar goed, d/l is rond de 150 KB/sec en upload zoals gewoonlijk 14/15 KB/sec. Alleen me ping is van 23 ms naar de 40/50 gegaan met uitschieters naar 70. Dat kan veranderen maar goed. *zucht*... me IP adres,.... *dubbel zucht*
Ik heb sinds het begin een statisch IP gekregen, en dat is nog steeds hetzelfde. Ik heb ook een COM21 hier.
Dit probleem ken ik en treed op wanneer je de verbinding deelt. Ik loste het op door overal vaste dns-servers van een andere provider in te vullen.Lord_Asswipe schreef op 04 February 2003 @ 23:22:
Ik heb ook 1 dag zonder surfen gezeten, wel kunnen downloaden met WinMX. Mijn IP is niet veranderd. Ik heb nog wel een probleempje: als ik sommige adressen intyp, dan krijg ik een chellosite voorgeschoteld: Uw chello service installeren
En het heel vreemde hieraan is dat het op elke pc hier andere sites zijn! Op mijn workstation is bv google.com een probleem en op mijn games pc doet google het wel, maar andere sites weer niet!
Hoe gaat dat precies met die DNS servers invoeren dan?
Mijn Chello verbinding is dan nu ongeveer even snel als jouw inbel-verbinding... En dan zou ik geen recht hebben tot klagen? Ik betaal er wel meer dan 50 euro per maand voor hoor...pinolief schreef op 05 February 2003 @ 09:31:
Jammer hoor dat bij iedereen die Chello heeft de snelheid zo "laag" is....
sommige hebben wel een stabiele verbinding :
Download : 5,0k/s
Upload 2,3K/s
enz.
Perfect stabiel en altijd hetzelfde.
Ohhja, het is via een analoog inbelmodem, je weet wel DIE MET TELEFOONTIKKEN!!!!!
(kenne we die nog????)
En maar zeiken over de verbinding....
Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!
Echt waar? vijftig hele euro's voor de gehele maand??Whuzz schreef op 05 februari 2003 @ 12:16:
[...]
Mijn Chello verbinding is dan nu ongeveer even snel als jouw inbel-verbinding... En dan zou ik geen recht hebben tot klagen? Ik betaal er wel meer dan 50 euro per maand voor hoor...
In een maand zitten ongeveer 728 uren.
Stel je voor dat je al die uren online bent..maximaal betaal je MAAR ongeveer €1000 per maand...
Ohhnee, we nemen dan maar een flatfee abbo bij One.Tel o.i.d. ofzo..dan maar €250 per maand.
Jij betaalt echt heeeeeellll veel hoor...............
en maar klagen me ping zat gisteren @ 70 / 130 en tijens cs en 1 kb upload wel een ping van 600 / 900

uploaden is nu onmogelijk, me ping is nu laagst gemeten 45, terwijl ik @ 30 zat, en upload heb ik na modem reset ( power er uit voor 15 min ) naar max 8.2 gekregen maar dat is geen 16kbs !!! 128k upload ipv 256k
ik weer van die mails gestuurd naar die kwello helldesk / SUport en afcourse geen reactie terug, bellen naar die ppls komen ze met formaten als ze het niet snappen ( wat een toeval 5 pc's allemaal in 1x kapot en daarom maar formaten ?? ja volgens de helldesk kan dat )
ach het is hopeloos, HSDL here i come, ik zit net buiten rotterdam gebied ( daar is download avg 0.1 kb ?? ) dus ik "mag" nog van "geluk ??

[ Voor 5% gewijzigd door Roberto op 05-02-2003 13:23 ]
Verwijderd
728 uur. Zo ken ik er nog een paar. Ben jij 24 uur per dag aan het internetten dan?pinolief schreef op 05 februari 2003 @ 12:36:
Echt waar? vijftig hele euro's voor de gehele maand??
In een maand zitten ongeveer 728 uren.
Stel je voor dat je al die uren online bent..maximaal betaal je MAAR ongeveer €1000 per maand...
Ohhnee, we nemen dan maar een flatfee abbo bij One.Tel o.i.d. ofzo..dan maar €250 per maand.
Jij betaalt echt heeeeeellll veel hoor...............
Als ik vrij ben internet ik zo'n 5 tot 10 uur per dag. Da's dus de ideale situatie. Nu ben ik maar 2 dagen per week vrij, dus de rest van de dagen ligt dat totaal toch een stuk lager. Dus die 728 uur slaat nergens op. Als ik een gemiddelde neem kom ik op zo'n 100 uur per maand ofzo, vakanties uitgezonderd.
Dan betaal ik dus zo'n beetje 50 eurocent per uur. Dus die 1000 en 250 euro per maand raken kant nog wal.
Waar het om gaat is dat ik betaal voor breedband internet en op het moment met mijn GPRS-telefoon sneller kan internetten dan met mijn Chello-verbinding.
Tuurlijk zijn er mensen die het slechter hebben. Ik vind het echt HEEL erg voor je dat je het met een 56k modempje moeten doen. In Afrika hebben ze zelfs geen geld voor eten, laat staan voor internet, da's ook erg he?
Allemaal geblaat. Ik betaal Chello en die horen mij een fatsoenlijke verbinding te leveren. Doen ze dat niet, dan heb ik recht tot klagen.
Overigens komt er morgen een monteur langs
Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!
Je hebt gelijk dat je klaagt en mijn bericht is ook met de ondertoon...kijk maar naar mijn signature..lijkt op iets anders dan inbellen he? wat ik bedoel is dat ik zo moe wordt van al dat geklaag over die kabel...na 2700 replys weet ik het nu wel..ga klagen bij chello en als dat niet werkt klaag ze aan!!!Whuzz schreef op 05 February 2003 @ 22:21:
[...]
728 uur. Zo ken ik er nog een paar. Ben jij 24 uur per dag aan het internetten dan?
Als ik vrij ben internet ik zo'n 5 tot 10 uur per dag. Da's dus de ideale situatie. Nu ben ik maar 2 dagen per week vrij, dus de rest van de dagen ligt dat totaal toch een stuk lager. Dus die 728 uur slaat nergens op. Als ik een gemiddelde neem kom ik op zo'n 100 uur per maand ofzo, vakanties uitgezonderd.
Dan betaal ik dus zo'n beetje 50 eurocent per uur. Dus die 1000 en 250 euro per maand raken kant nog wal.
Waar het om gaat is dat ik betaal voor breedband internet en op het moment met mijn GPRS-telefoon sneller kan internetten dan met mijn Chello-verbinding.
Tuurlijk zijn er mensen die het slechter hebben. Ik vind het echt HEEL erg voor je dat je het met een 56k modempje moeten doen. In Afrika hebben ze zelfs geen geld voor eten, laat staan voor internet, da's ook erg he?
Allemaal geblaat. Ik betaal Chello en die horen mij een fatsoenlijke verbinding te leveren. Doen ze dat niet, dan heb ik recht tot klagen.
Overigens komt er morgen een monteur langs
Dit topic is gesloten.