Toon posts:

OC-en van Duron

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een Duronprocje van 700 Mhz, en nu heb ik gehoord dat je kunt zien op je processor tot hoever je hem kunt OC-en.

Weet iemand hier meer over? Ervaringen? URLs?

thanks...

Verwijderd

Is niet waar. Gewoon proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Moek alleen nog ff een nieuw mobo hebben, want de enige kont die mijn MSI K7T schopt is die van uuuuuh ... afijn

Asus, Abit, Asus, Abit, Asus, Abit.... yeah...de Search functie roelz!

Verwijderd

leuke naam......probeer een soltek sl75kv+
Duron 700@GHZ, stressed 46 graadjes!!

Soltek is 100-150 gulden goedkoper dan asus of abit....NCS in Groenlo

Verwijderd

Topicstarter
fellow gobbel ;)

tegen de tijd van jouw post was ik dus al onderweg om mijn KT7 te halen :)

ik gelijk de L1 bruggen verbonden op mijn procje, maar elke keer als ik de multiplier anders instel, blijft ie op 7 staan :(

Dus nu moet ik hem weer uit elkaar halen, enz enz

je blijft bezig he :9

Verwijderd

Met die MSI K7T-PRO kun je niet o'clocken met multiplier en unlocken duron.

Zie hier en hier voor topics en kijk hier om te zien hoe het wel moet.

Als je het moederbord nog kan ruilen, zou ik een Abit of Asus nemen of een MSI K7T-Pro 2, die hebben wel een multiplier o'clock mogelijkheid.

Verwijderd

Topicstarter
meneererik : ja, ik weet dat je op een MSI K7T niet kan overclocken met de multiplier.
Daarom ben ik gisteren om een KT7 geweest ( let op de lettervolgorde ;) )

maar schijnbaar werkt een 2H potlood niet goed ofzo, want hij wil niet zo.
Vanmiddag ff HB vullinkjes halen :9

• mjax
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-09 04:48
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>heb ik gehoord dat je kunt zien op je processor tot hoever je hem kunt OC-en.[/quote]Klopt gedeeltelijk. Op de Durons en Thunderbirds staat d.m.v. een lettercode aangegeven wat de max. temperatuur is die ze kunnen verdragen. Dat zegt natuurlijk niks over de overclockbaarheid in MHz-en, maar geeft je wel een indicatie wanneer het echt gevaarlijk gaat worden.

In de meest recente nederlandse C!T staat hier een artikel over.

Verwijderd

Marc, slaat die temp ( meestal 90 graden Celcius ) niet op de temperatuur waarbij de epoxy lijm van de chip begint los te gaan ??? :?

Lijkt me toch stug dat die CPU blij is op 90.. heet ook Maximum Dye Temp, niet max operating temp.
Ieman, wijsheid in deze ..?

Goblin : klopt :) mijn broers dee ut ook met 2H, lukt echt niet. Gewoon effe over gedaan met mijn HB vulpotloodje, prachtig :P

Verwijderd

een goede airflow in je kast is erg belangrijk, ik heb gister even wat coolertje er bij geplaatst, merk je direct 3 graden naar beneden bij mijn cpu temp :) !

Verwijderd

Topicstarter
psies,

ik had een oude neb Orb op mijn 700 zitten ( zo nep dat er niet eens een merk op het doosje stond :) )
afijn, beetje koe laten grazen en alles wat ik maar kon bedenken om hem een beetje bezig te kunnen houden. Werd ie 49 graden, wat ik op zich niet eens zo heel erg vond.
Toen kocht mijn kamergenoot mijn mobo over, met daarom die 700 + koeler, en had ik weer een andere 700. Cooler van coolermaster erop ( weet niet welk ?! ), en nu is hij maximaal op 35 graden geweest!

Ligt dat aan de koeler alleen? of scheelt het ook per processor?

nu ff w88 op mijn Alpha en mijn Bruynzeel, en dan kijken of het gemiddelde eens halen met deze 700. Ik gok op 950

wie bied meer?
Pagina: 1