Toon posts:

Overclocken met een MSI K7T-PRO ?

Pagina: 1
Acties:
  • 159 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Valt er goed over te klokken MSI K7T-PRO ?
Dit bord is namelijk goedkoper dan een Abit of Asus. En als er bijna hetzelfde resultaat mee kan worden behaald heb ik liever deze.

Heeft er iemand ervaringen mee ?

Ik ga er bijna zeker een Duron op zetten (scheelt weer $)tenzij er met een T-bird veel beter overgeclockt kan worden.

Wat voor koeler raden jullie aan ?

thanx in advance

Verwijderd

Topicstarter
Niemand ? :'(

• thijsc
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-12-2023
Op dat bord kun je de multiplier niet instellen.

Zeer slechte keus dus als je wil overklokken.

Verwijderd

hahahahahahahahahahahahahahaha
Wat een domme vraag, ik heb het moederbord ook :-(.
Je moet een asus a7v kopen of een abit-kt7 raid, en dan liefste een unlockte duron :-)
Of wil je inkleuren?
Koeler, die bij einstein van 72 piek ofzo lijkt me een super goede koeler :-)

Ray

Verwijderd

Ik heb begrepen dat er een M7T-Pro 2 uitkomt.
Dit komt uit een msi faq:
Q: What is the difference between K7T Pro (MS-6330) & K7T Pro2?
A: The basic difference is that K7T Pro 2 support clock multiplier adjustment in the BIOS & SmartDLED

Verwijderd

sorry,
dat moet dus een K7T-Pro2 zijn :)

Verwijderd

Topicstarter
Kun je dan alleen met jumpers overklokken :( bij de K7T-PRO ?
Weet iemand hoe duur de K7T-pro2 gaat kosten ?

• Crazyhorse
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:33
nee de k7t pro 2 versie oc'ed in de bios dus geen jumpers zolas op mijn brakke asus.

Verwijderd

Topicstarter
Ik bedoelde de K7T-PRO (niet de 2), of die alleen met jumpers kan worden overgeclockt, was een beetje onduidelijke vraag.

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-07 17:39
En de meeste mensen die hier gepost hebben zijn óf heel dom óf te lui om het voor je op te zoeken in de hoop je af te kunnen schepenen met een half antwoord dat niet klopt.

Met de MSI K7T kun je _niet_ overklokken via multipliers, niet via de bios en niet via jumpers. Alleen door de FSB te verhogen. En zoals ThijsC min of meer zei, dit gaat niet al te best op een VIA KT133 chipset. Daarnaast heeft de KT7 van Abit een ISA slot, dus ik zou wat extra geld uitgeven en de Abit KT7 kopen.

Geef mij maar een Warsteiner.

Verwijderd

maar de asus a7v is stabieler

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Das natuurlijk ook een argument van niets.

Je kan moeilijk zeggen "De A7V is stabieler". Als je het forum leest zie je dat de KT7/KT7-RAID ook heel stabiel loopt. Daarnaast heb je ook mensen waar de A7V echt vreselijk onstabiel blijkt.

Het is afhankelijk van de situatie. Ik denk niet dat je echt kan zeggen dat de KT7 zoveel beter of slechter is dan een A7V.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>maar de asus a7v is stabieler[/quote]wedde van nie...:(

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de recties.

Ik wou eigenlijk nu een goedkoop mobo kopen (die MSI dus) er een Duron opgooien en dan in de zomer volgend jaar (na veel werken) een dual-mobo en een proc. bijkopen. Maar aangezien die andere mobo al een stukje duurder zijn (die MSI was van een vriend en kon ik goeiekoop overnemen) wordt het zo wel een erg dure grap.

Verwijderd

Ik snap dit niet !!

Koop lekker een MSi bordje en een Duron 600
en overklok hem op de cpu zelf.
stel hem gewoon in als duron 700 of 800
Ik heb begrepen dat je wel je voltage kan tweaken naar 1,75 volt.
nou... dat moet genoeg zijn als je 700 of 800 mhz wil draaien..
check de image voor de instellingen.
Afbeeldingslocatie: http://www6.tomshardware.com/cpu/00q3/000711/images/bridges.jpg
wil je hoger dan gewoon je potlood streepje uitvegen en een andere trekken..

ps. al dat gedoe om die asus of abit..
ja het is een tof bord die kt7 (keb hem zelf) maar dat betekend niet dat je met een MSi niet kan OC 'en!!

succes
www6.tomshardware.com/cpu/00q3/000711/index.html

Verwijderd

Topicstarter
Wazig allemaal, maar wel goed nieuws dus. :)

Kun je dan als je een 800 koopt hem ook instellen als Duron 900 of 1000 of nog hoger (met een betere koeler :?).

Verwijderd

ik ben bang dat dat niet gaat lukken,
om een 800 op 1000 te krijgen.

maar met een goede 600 wel !!

suk 6

• LosserNL
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:23
Die lui met asus of abit geven 100 piek extra uit voor een klusje die zelf mits goed uitgevoerd te doen is!

Ik zou zeggen koop een MSI ofzo, en verander de bruggen op je CPU - zie Toms-site - . Als je dit niet wilt of kunt doen, dan moet je voor de Abit/asus gaan

Ik heb een Chaintech 7AJA met een duron 600@900 MHz....makkie , En ik hoef lekker geen L1-bruggen in te kleuren, na na na na na

Verwijderd

Topicstarter
Thanx

Maar hoe zit het dan met thunderbirds, zijn die op dezelfde manier over te klokken, en kunnen ze echt een grote winst maken in MHz als je bijv. een 1 gig koopt ?

Ik heb nu een slot A Athlon 500 dus met een Duron 600 schiet ik weinig op, behalve dat ik later een andere socket A proc. erop zou kunnen zetten. Met een 1 gig is het al verdubbelt (maar wel een stuk duurder), als deze niet ver is over te klokken (waar ik dus wel bang voor ben) kan ik toch beter een Duron kopen.

Weet iemand wat een faire prijs is voor een tweedehands K7M-slotA mobo en een classic Athlon 500 ?
Pagina: 1