Toon posts:

Computer crashed/freezed

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zoals de titel al zegt chrased mijn systeem om de zoveel tijd, het beeld staat dan gewoon stil en kan niks meer doen niet me muis bewegen en ook niks met me keyboard.. Het hele systeem freezed dus gewoon. Het ligt ook niet aan een bepaald progamma want Hij crashed in mIRC, MoHaa, WinAce... Noem maar op.. meestal crashed ie in een tijd bestek van binnen de 2 uur en als ik hem dan weer opnieuw opstart doet ie het weer ff en dan in eens zonder reden boem freezed het beeld weer..

Kan iemand mij misschien vertelen waar dit aan kan liggen en of ik dit kan testen op een of andere manier.. alvast hartelijk dank..

- RayeS

Verwijderd

Graag wat meer info over bijvoorbeeld mobo, videokaart, geheugen, processor en dergelijke!

Verwijderd

• cpu is te warm
• moederbord is kapot
• geheugen is kapot
• voeding houdt het niet vol
• software fout
• 3d-kaart wordt te warm

Even wat specefieker met vanalles zijn dus ;)?

Verwijderd

Topicstarter
Mobo: Asus A7V333
Geheugen Test heb ik gedaan aantal weekjes terug: 512MB DDR PC2700
Videokaart: GF4 Ti4200 128MB DDR van Point of View
Proc: AMD XP 2100+

en ik heb het sinds gister eigenlijk maar niks nieuws geinstalleerd ofzo en cpu is niet te warm

MB kapot? lijkt me niet..

Geheugen kapot? Test aantal weekjes geleden gedaan

Voeding houdt het niet vol? Heeft het altijd gedaan onder deze omstandigheden dus waarom nu niet?

Software fout? Zoals? geen nieuwe softw. geinstalleerd..

3d-kaart te warm? Denk het niet

Edit:

Kreeg nu weer een freeze, hoorde een tik in me systeem (HD denk ik) En hoor hem nu beetje tekeer gaan fftjes, en toen unfreezde die weer :/ :/ :/

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2002 15:37 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 december 2002 @ 15:34:
Mobo: Asus A7V333
Geheugen Test heb ik gedaan aantal weekjes terug: 512MB DDR PC2700
Videokaart: GF4 Ti4200 128MB DDR van Point of View
Proc: AMD XP 2100+

en ik heb het sinds gister eigenlijk maar niks nieuws geinstalleerd ofzo en cpu is niet te warm

MB kapot? lijkt me niet..

Geheugen kapot? Test aantal weekjes geleden gedaan

Voeding houdt het niet vol? Heeft het altijd gedaan onder deze omstandigheden dus waarom nu niet?

Software fout? Zoals? geen nieuwe softw. geinstalleerd..

3d-kaart te warm? Denk het niet
waarom blijft een pc INEENS hangen, nou, dat kan dus liggen aan
• 3d-kaart te warm, cpu te warm, etc... hoe/wat wordt en is allemaal gekoeld op hoeveel graden?
• harddisc is het aan het begeven.... ratelt de harddisc erna nog wel?
Als hij dit niet doet kan het ook liggen aan de voeding, die het misschien aan het begeven is...?

Tja, nog steeds vrij weinig info ... :o

Verwijderd

Kunnen 2 oorzaken zijn:
1) Brak geheugen reepje (test ff met ander reepje in je pc)
2) Brakke voeding, check je bios en kijk ff of je voeding niet te veel afwijkt met het aantal voltages.

suc6

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
kan ook zijn dat door gebruik de fans minder zijn geworden, dus dat ze niet genoeg meer kunnen koelen...
Verwijderd schreef op 16 december 2002 @ 15:40:
En me HD? die deed wel vreemd hoorde een tik nadat ie unfreezde toen ie gefreezed was (5minuten geleden..) en toen ging ie vreemd teker
is dus de hdd... succes

[ Voor 56% gewijzigd door Fludizz op 16-12-2002 15:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
En me HD? die deed wel vreemd hoorde een tik nadat ie unfreezde toen ie gefreezed was (5minuten geleden..) en toen ging ie vreemd teker

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 december 2002 @ 15:40:
tikken van een hd is nooit goed... hoogstwaarschijnlijk ligt daar het probleem dus :)

• collission
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

collission

I'm back! :P

Verwijderd schreef op 16 December 2002 @ 15:41:
[...]

tikken van een hd is nooit goed... hoogstwaarschijnlijk ligt daar het probleem dus :)
je mag hopen dat het geen spontane head-crash wordt, dan heb je echt een probleem, loop voor de zekerheid even al je data kabels na en druk ze stevig aan O-)

M'n Pimprig :P | [EiP] Granite Bay | [CiP] Pimp My PC-70 8)

Pagina: 1