Verwijderd
dan heb je toch echt wat meer info nodig van die ontvanger. btw dat componentje wat de IR stralen ontvang is geen Led
meesal is het een zo'n ir foto-tor +chip combinatie
er gaat dus +5V massa en een signaal draad naartoe en zonder multimeter kan dat best eens moeilijk worden (of je moet print spoortjes gaan volgen)
er gaat dus +5V massa en een signaal draad naartoe en zonder multimeter kan dat best eens moeilijk worden (of je moet print spoortjes gaan volgen)
Verwijderd
Dan doe je toch heel slim 
Dan bel je Hauppauge op, of je dealer, en vraag je of je een extra receiver kan bestellen/krijgen. Of je maakt er een mooi verhaaltje van, dat het draadje niet helemaal lekker is of zo
, werkt altijd
Dan bel je Hauppauge op, of je dealer, en vraag je of je een extra receiver kan bestellen/krijgen. Of je maakt er een mooi verhaaltje van, dat het draadje niet helemaal lekker is of zo
Verwijderd
Echt heel vaag.. ik kom thuis.. maak de verpakking open maar de ontvanger ontbreekt.. Kunnen jullie mij deze alsnog toesturen?
Verwijderd schreef op 15 december 2002 @ 23:36:
Echt heel vaag.. ik kom thuis.. maak de verpakking open maar de ontvanger ontbreekt.. Kunnen jullie mij deze alsnog toesturen?
voor zover ik weet is het een actieve ontvanger, dusniet simpelweg een foto transistor.. al had je een multimeter, dan nog kom he niet ver.. open maken om te zien wat er in zit is de enige oplossing..
Ik schaar me achter het "Echt heel vaag ..... toesturen" verhaal..
Ik schaar me achter het "Echt heel vaag ..... toesturen" verhaal..
IP Rocks
Verwijderd
normaal zitten die ontvangers met 3 polen op de print gesoldeerd
nu niet maar hebben ze gewoon een 3 polige jackplug als verlengkabel gebruikt. Als je de pinout weet en het type van de ontvanger kun je daar gewoon een kabel met jackplug aan solderen.
Als je dan een stereo splitter voor jack neemt ben je klaar.
nu niet maar hebben ze gewoon een 3 polige jackplug als verlengkabel gebruikt. Als je de pinout weet en het type van de ontvanger kun je daar gewoon een kabel met jackplug aan solderen.
Als je dan een stereo splitter voor jack neemt ben je klaar.
Verwijderd
Verwijderd schreef op 15 december 2002 @ 23:36:
MeesterlijkVerwijderd schreef op 15 December 2002 @ 23:36:
die gaat tussen mijn quotes
kan ik niet gewoon naar hauppauge mailen en om de pinout/layout vragen? of zouden ze die nooit toesturen ivm concurrentie?
die stereo splitter zou ik niet doen..
Die dingen hebben meestal een TTL uitgang dus als de ene wel wat ontvangt en de andere niet heb je op zijn minst ruzie
Die dingen hebben meestal een TTL uitgang dus als de ene wel wat ontvangt en de andere niet heb je op zijn minst ruzie
IP Rocks
Verwijderd
ik weet niet wat voor ontvangertje t is hoor.Verwijderd schreef op 15 December 2002 @ 23:11:
dan heb je toch echt wat meer info nodig van die ontvanger. btw dat componentje wat de IR stralen ontvang is geen Led
maar IR leds kunnen wel degelijk gebruikt worden als sensor... er ontstaan namelijk een potentiaal verschil als er (ir)licht op valt dit is enkel vrij klein maar met een klein transistor versterkertje heb je al een IR ontvangertje.
ff op je vraag... ik neem aan dat er zon jackplug bus in dat apparaat zit...
als dat t geval is moet je gewoon IR led kopen op de pootjes van een mini jackplug aansluiten, weerstand is niet nodig ... omdat het om erg kleine spanning gaat (je zend geen IR licht uit maar ontvangt)
ik gebruik dit ook voor me powerMID om me sat tuner beneden om te zetten...
kijk, daar hebben we wat aanVerwijderd schreef op 17 December 2002 @ 19:08:
[...]
ik weet niet wat voor ontvangertje t is hoor.
maar IR leds kunnen wel degelijk gebruikt worden als sensor... er ontstaan namelijk een potentiaal verschil als er (ir)licht op valt dit is enkel vrij klein maar met een klein transistor versterkertje heb je al een IR ontvangertje.
ff op je vraag... ik neem aan dat er zon jackplug bus in dat apparaat zit...
als dat t geval is moet je gewoon IR led kopen op de pootjes van een mini jackplug aansluiten, weerstand is niet nodig ... omdat het om erg kleine spanning gaat (je zend geen IR licht uit maar ontvangt)
ik gebruik dit ook voor me powerMID om me sat tuner beneden om te zetten...
Pagina: 1