Audigy 5.1 over coax

Pagina: 1
Acties:

• JayVee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-11-2025

JayVee

shibby++!

Topicstarter
Okay, ik krijg dus met kerst een Denon 1603. Nu was ik net een beetje aan het zoeken over het soort kabel dat ik nodig heb om de digitale out (S/PDIF) van de Audigy (geen Platinum) op mijn versterker aan te sluiten op de digitale coax ingang.

Toen kwam ik op deze topics:
Audigy >> digitaal >> optical of coax?
Hier wordt eerst lang gepraat over wat SPDIF nou eigelijk is en wat AC3 is en zo. Maar de vraag van de topicstarter werd niet beantwoord.

En deze:
SB Live Audigy (platinum) en versterker
Hier wil iemand weten of je nou surround kan gamen via de digitale out. Bleek niet helemaal makkelijk te zijn...

Nu zijn MIJN vragen deze:

1) Wat voor kabeltje heb ik nou nodig om de digi uitgang van de Audigy te verbinden met de digi coax ingang van de Denon 1603?
Op een site (ben de link kwijt) over S/PDIF heb ik gelezen dat een 75ohm kabel genoeg is. Is nou de helft van zo'n normaal kabeltje wat ik nu gebruik (stereo, jack naar dubbel tulp) ook goed?
Of moet het echt een nieuw kabeltje worden? En zo ja, WAT precies. Wat moet ik tegen iemand in de winkel zeggen zodat ik DAT kabeltje krijg??? (niet: het is zwart, zooo lang en voor geluid :+ )

2) Hoe zit dat nou met gamen en de digi-out? In het tweede topic wordt aangeraden om gewoon digitaal EN analoog aan te sluiten. Dat kan echter helemaal niet, aangezien de digi-out achter hetzelfde gaatje zit als de analoge kanaal voor subwoofer/center.

Nog wat info:
Ik heb nu vier speakers, daar zal misschien een center bijkomen als het niet echt lekker werkt met vier speakers. Subwoofer doe ik voorlopig niet, ik heb "grote" speakers en die moeten genoeg bass leveren.

Ik krijg dus de Denon 1603, specs zijn hier te vinden. Sorry, is helaas duits.

Ik heb dus de Audigy, maar weet helaas niet precies welke. Heb er €90 voor betaald, zal wel een Player of zo zijn.

Ik wil met deze opstelling goed muziek luisteren (stereo mbv Pro Logic II), films met AC3 bekijken en gamez met (5.1) surround kunnen spelen.

Ik weet wat S/PDIF is, wat AC3 is en Dolby Digital enzovoorts, dus daar aub GEEN informatie over }:O.
Alvast bedankt voor het doorlezen, ik merk net dat het wel een erg lang verhaal is. :*)

ASCII stupid question, get a stupid ANSI!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-08 13:50
[nohtml]
JayVee schreef op 15 December 2002 @ 19:51:
Okay, ik krijg dus met kerst een Denon 1603. Nu was ik net een beetje aan het zoeken over het soort kabel dat ik nodig heb om de digitale out (S/PDIF) van de Audigy (geen Platinum) op mijn versterker aan te sluiten op de digitale coax ingang.
omega search leverde deze op:
Digitale uitgang op Sound Blaster Audigy Player...
Is nou de helft van zo'n normaal kabeltje wat ik nu gebruik (stereo, jack naar dubbel tulp) ook goed?
Ja, dat is ook goed. Ik heb dat in oudere topics al meermalen aangeraden. Bij de meeste mensen werkte het.
(zelf ff zoeken om dit terug te vinden)
2) Hoe zit dat nou met gamen en de digi-out? In het tweede topic wordt aangeraden om gewoon digitaal EN analoog aan te sluiten. Dat kan echter helemaal niet, aangezien de digi-out achter hetzelfde gaatje zit als de analoge kanaal voor subwoofer/center.
Je geeft je eigen antwoord al: bij gamen kan je via de digi uit alleen maar stereo krijgen. Als je je analoge aansluitingen daarvoor wilt gebruiken zal je dus kabeltjes moeten wisselen.

Simpel he?

• JayVee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-11-2025

JayVee

shibby++!

Topicstarter
Ja, erg simpel idd. 8 )

ASCII stupid question, get a stupid ANSI!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:19
dus zoek naar een versterker met digital din ingang, zodat je toch alles digitaal kunt aansluiten