Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Xp2200 61 idle :( waar koelers plaatsen ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds een week me nieuwe pc'tje .. maar hij is nu 61 graden idle .. stressed 65 ongeveer. en als ik me kast open heb dan word ie idle : 47 , ik heb vandaag 2 koelers gekocht van coolermaster (80x80), maar waar moet ik ze plaatsen om een goeie airflow te krijgen ?
het is nogal een klein kast .. http://groups.msn.com/Timfotos/shoebox.msnw
let niet op brakke foto's ;)

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2002 23:14 ]

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-11 11:46
Ow je bedoelt die rode kruisjes ik dacht al.

If it aint broke, fix it till it is!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Type kast?

In de meeste gevallen is 1 front intake en 1 rear outtake ruim voldoende.

En je link werkt niet tenzij je wilt dat ik een MSN passport aanvraag.... 8)7

[ Voor 33% gewijzigd door Guardian Angel op 12-12-2002 23:15 ]

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
hmm check nog es .. type kast is : Aopen HQ48 PRO A

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2002 23:20 ]

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-11 22:25
gooi er een andere cpu koeler op, 61 graden is niet normaal

• Rickstah
  • Laatst online: 01-09 18:02
zit er koelpasta tussen? dat wil nog wel eens goed helpen :)
en ik zie dat je de zalman 6000 hebt...das zonder fan...misschien dat je 2200 toch iets te zwaar is voor die zalman.. :?

Verwijderd

Topicstarter
welke raden jullie mij aan en hoeveel gaat dat kosten ?

• Rickstah
  • Laatst online: 01-09 18:02
Verwijderd schreef op 12 december 2002 @ 23:22:
welke raden jullie mij aan en hoeveel gaat dat kosten ?
gebruik de search...is genoeg over verteld.. B)

[ Voor 3% gewijzigd door Rickstah op 12-12-2002 23:26 . Reden: typo ]

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:24
Die link sucks. Je moet lid worden and stuff. Kun je niet gewoon de link vande pic gevuh?

Verwijderd

Die van mij wordt 44* stressed :) zelf gefixt ding.. Het is de koelblok van de TT Volcano 7+ en de fan van de zalman. Zown ding dat er een beetje boven zweeft en die staat op low. Het ziet er geinig uit en het koelt super meschiens wel een tipje voor je.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Conan schreef op 12 december 2002 @ 23:19:
zit er koelpasta tussen? dat wil nog wel eens goed helpen :)
en ik zie dat je de zalman 6000 hebt...das zonder fan...misschien dat je 2200 toch iets te zwaar is voor die zalman.. :?
Uhhh de Zalman 6000 heeft toch heus een 92mm fan... de mijne tenminste wel.

ARME AOW’er

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-11 14:44

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

Ik zie dat je nieuw bent hier op GOT
Welkom. Ten eerste hoort dit eigenlijk niet in cm&e, en kun je dit zelf ook wel uitzoeken als je de search of google gebruikt.

Eerst wil ik je vragen om wat meer info te geven over je computer, je cooler en door wie en hoe alles in elkaar gezet is.

Bij een zalman 6000 koeler moet je die grote 90mm fan goed ervoor plaatsen. En bij het instaleren van het koelblok zelf eerst een klein beetje koelpasta aan brengen over de core van je processor. Als je dit alles goed gedaan hebt en hij is nog steeds zo warm dan is er iets fout. Of de koeler zit er verkeerd op of je warme lucht blijft in je kast hangen. Als dit laatste het geval is kun je het beste 1 80mm van boven achter in je kast zetten die naar buiten blaast en een onder voorin die lucht naar binnen zuigt. Dit zal als het goed is je problemen oplossen.

Edit:
Ik kan je foto's zo niet zien of ik moet eerst lid worden van je msn groep :S
Probeer ze eens ergens anders te uploaden. (voor site's lees de FAQ) Als het echt niet lukt kun je ze ook wel even naar mij mailen dan up ik ze wel even naar mijn server.

[ Voor 15% gewijzigd door Tweak-Freak op 12-12-2002 23:40 ]

• SmauG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-01-2022
Verwijderd schreef op 12 December 2002 @ 23:32:
Die van mij wordt 44* stressed :) zelf gefixt ding.. Het is de koelblok van de TT Volcano 7+ en de fan van de zalman. Zown ding dat er een beetje boven zweeft en die staat op low. Het ziet er geinig uit en het koelt super meschiens wel een tipje voor je.
hmm tnx! is wel een experiment waard met mij V7+

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Er is nogal een groot temperatuursverschil tussen kast open en kast dicht. De cpu koeler lijkt me prima, maar er moet veel meer airflow komen in je kast. Dat gedoe over zalman koelers enzo lijkt me overkill. Jammergenoeg kan ik geen tips geven over je airflow, want ik kan (nog) nergens pics zien ;)
Meestal is het gewoon een kwestie van 1 intake ventilator onder vooraan de kast en 1 outtake van de voeding.

🖥️ | 🚗

• BaRF
  • Laatst online: 27-11 15:01

BaRF

bijna kerst

is dit btw niet meer een overclocking & cooling topicje?

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• FlotterPower
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-11 00:06

FlotterPower

Boxy Brown

je hebt je msn communitie op alleen leden,.. moet je ff verandere

I don't want no cake, I want me some pie!

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Ik heb dit ook, als ik mijn kast dicht doe ligt mijn temp rond de 60 graden, open rond de 45. In de kerstvakantie ga ik zorgen dat ik een goeie airflow heb :)

Verwijderd

Je kunt veel betere temps halen bij deze cpu & cooler combo. Je hebt of de fan helemaal verkeerd staan, of de koelpasta verkeerd gebruikt of je kast is een zootje van binnen. Zorg voor mooi weggewerkte kabels. Je kunt de flatcables blijven gebruiken, of je kiest voor rounded cables, het liefst met een metalen manten zoals die Vantec kabels.

Je moet niet je hele cpu met pasta onderspuiten, maar gewoon een héél klein beetje op de core strijken. Die Zalman cooler heeft nl. een absoluut perfecte finishing en dan is teveel pasta uit den boze.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb me pc dus net een weekje en ik heb er zelf nog niks aan gedaan.. maar waar moet ik die koelpasta opsmeren dan ?? en ik heb van de week ook al een 80mm FAN aan de achterkant (boven) geschroefd en dan lijkt het of ie nog warmer word want die FAN zit naast me ZALMAN misschien dat ie daarvandaag lucht zuigt en dat het koelblok/processor niet goed gekoeld word.. maar kan ik niet een FAN boven in maken dat ie daar de warme lucht uitblaast ? http://groups.msn.com/Timfotos/shoebox.msnw hier kan je ze hopelijk zien :S de foto's

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
doe er één bovenin en één achterin, het kan echt een hoop schelen, vooral als hij lang aan staat.

Verwijderd

Topicstarter
boven op de kast ?? daar heb ik wel ruimte maar achter de kast (boven) heb ik bijna geen plaats en als ik die FAN daar plaats dan zuigt ie weer lucht weg bij m'n processor en Zalman dus dat leek me geen goed idee. en onderin achter kan wel.. is het niet beter om het voor (onder te doen ?) is wel beetje klote met die plastic voorkant.

• collission
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

collission

I'm back! :P

Verwijderd schreef op 13 december 2002 @ 17:25:
boven op de kast ?? daar heb ik wel ruimte maar achter de kast (boven) heb ik bijna geen plaats en als ik die FAN daar plaats dan zuigt ie weer lucht weg bij m'n processor en Zalman dus dat leek me geen goed idee. en onderin achter kan wel.. is het niet beter om het voor (onder te doen ?) is wel beetje klote met die plastic voorkant.
plastic is goed te bewerken hoor

[ Voor 1% gewijzigd door collission op 13-12-2002 17:30 . Reden: zpelvaud ]

M'n Pimprig :P | [EiP] Granite Bay | [CiP] Pimp My PC-70 8)

• butsj
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-04 18:57
achterin, (zeg maar naast cpu) een outtake fan (die naar buiten blaast)
en voorin (onder de bay's) een intake fan (die naar binnen blaast)

Verwijderd

beuk ze voor je cpu in een raampje....dat werkt super bij mij was ie idle eerst 46 graden en na fan plaatsing 31

Verwijderd

Ik heb een vriend die ook die AOpen case heeft.
Ik gebruik die zelf ook als ik pc voor vrienden ineen zet, maar het is een feit dat die keesjes ferm standaard dingen zijn en totaal niet geschikt voor modden ;( .
Een vriend heeft er wel met veel moeite één 60mm sunon fannetje in ge kregen vanvoor en eentje vanachter net achter de cpu en dat doet nipt zijn werk.
Dus met wat moeite lukt het wel degelijk hoor. :Y)

Dus stop dan ook met zielig doen en steek die handen uit de mouwen! :X

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Anders zorg je voor goede hosting van die plaatjes, niet iedereen heeft zin om een msn passport aan te vragen en lid te worden van je community!
Je kunt ze evt. naar me mailen, dan zet ik ze wel online en in dit topic...

🖥️ | 🚗

Verwijderd

Topicstarter
ik heb die foto's naar je gemailt

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
MadMarky schreef op 13 december 2002 @ 18:48:
Anders zorg je voor goede hosting van die plaatjes, niet iedereen heeft zin om een msn passport aan te vragen en lid te worden van je community!
Je kunt ze evt. naar me mailen, dan zet ik ze wel online en in dit topic...
ik kan er nu gewoon op hoor :?

Verwijderd

Topicstarter
hee maar weet iemand dan hoe ik plastic kan bewerken .. heb vandaag een gatenzaag gekregen .. maar is voor hout geloof ik :) hoop dat ie het hierin ook doet .. en plastic .. gaat dat ook daarmee ??

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Foto's van de pc:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~nijen212/pc.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~nijen212/pc001.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~nijen212/pc002.jpg

🖥️ | 🚗

• Lethal
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-04-2019
WTF ziet dat eruit :) misschien is het handig om een beetje op te ruimen ;)

Lucht bij je processor kan namelijk nergens heen.

Verwijderd

Topicstarter
kan ik niet een outtake tussen voeding en dvd speler zetten ? boven in dus.. en dan achter onderin een intake ? of voorin in het plastic ?

• Kapitein Edward
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-02-2024
61 C is niet zo veel hoor.

Die van een vriend van mij is 80-90 graden 8)

• Dr.Snuggles
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-11 09:06
thijz schreef op 13 december 2002 @ 22:36:
61 C is niet zo veel hoor.

Die van een vriend van mij is 80-90 graden 8)
61C is te doen maar is zeker aan de hoge kant :|

En dat die "vriend" zijn proc 80-90 graden is is gelul want dan heeft je proc het al begeven of slaat ie altijd vast.

Verwijderd

Topicstarter
kan ik niet een outtake tussen voeding en dvd speler zetten ? boven in dus.. en dan achter onderin een intake ? of voorin in het plastic ?
werkt dit nou goed ?? want ik wilde het vandaag nog doen :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 December 2002 @ 11:00:
[...]
werkt dit nou goed ?? want ik wilde het vandaag nog doen :)
Ja :)

• psychotic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-11 21:55

psychotic

Nixs

Voorin onder zit ruimte voor een 8cm fan. Deze moet lucht aanzuigen, dus vanbuiten naar binnen.

Voorin onder zit ruimte voor een 8cm fan. Deze moet lucht aanzuigen, dus vanbuiten naar binnen.

JE zou nog kunnen experimenteren met een fan die de lucht naar buiten blaast. Achterkant naast de cpu fan, daar is ruimte. Verder zou je tegen je voeding een fan kunnen plaatsen de lucht door de voeding heen blaast waarna het naar biuten wordt afgevoerd.

Keuze zat, experimentern zou ik zeggen 8)

Zelf heb ik ook zo'n kast gehad, nu heb ik de bigtower versie HQ8. Leuke kasten maar de temp zuigt in die dingen. Die van mij heb ik gemod met een 12cm panaflofan die onderin de kast de lucht aanzuigt (heb een gat gezaagd in de bodem). Nu is de koeling aanzienlijk beter :9

[ Voor 79% gewijzigd door psychotic op 14-12-2002 11:26 ]

MSI K7T266 Pro2 RU, XP 2400+@2600+ 52Gr stressed. Aopen HQ08 gemod met div Panaflo fans, Case 43 Gr. Sapphire Radeon 9500 Pro 330@310 Catlist 3.4, Compaq 8020 TFT 18,1" DVI, 768Mb Crucial@CAS 2-2T-5T-2T-4way, 2*Maxtor D740X-6L Raid

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-11 17:45
kijk mijn kast: http://www.casemodstil.mine.nu

enne, ik ga volgende veranderen pas ik dan aan op die site:
voeding komt vooraan onderin kast zuigend
bovenin kast een 120mm en 92mm papst
intake in deur rechtstreeks op processor blazend ook 120mm

dat moet goed coolen, en stil zijn :) misschien idee voor jou? Ik heb dus ook die zalman 6000CU

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• REDFISH
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Waarschijnlijk kan er in je case voorin onder een casefan en bij je proc kan er sowieso eentje heb ik al gezien. Zet bij die laatste in ieder geval een ventilator erin. Voor richting van de fan geldt: Laag in de kast, naar binnen blazen, hoog in de kast, naar buiten. Dus vooraan beneden moet intake, en achteraan bij je proc outtake.

Denk niet dat het werkelijk zoveel graden gaat schelen, tenzij je die rastertjes voor de fans weghaalt, maar goed. Een graad of 5 kun je wel verwachten.

[ Voor 74% gewijzigd door REDFISH op 14-12-2002 14:58 ]

Pagina: 1