[DUAL VID]Welke cheap kaart beste als tweede kaart?

Pagina: 1
Acties:

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 20:32
Ik heb een S3 Trio64DX nog iets... gekocht ... maar ook door de guides te lezen en de aangegeven dingen te doen kom ik er meer en meer achter dat dit ding niet samen met een AGP videokaart kan samenwerken en in win2k is dat ook erg lastig. Tis een oud kaart ... ps: heb het ook nog met 3 andere oude S3 kaartjes geprobeerd.
(dat ding is ontworpen voor win3.11 en win95 :P )

AnyWay... wat voor kaartje kan ik het best kopen als dual monitor kaart. Mijn budget is ong. 50 euro (ja ik ben een student (8> )

Hebben jullie zelf bepaald kaartjes die lekker werken in dual setup als twee kaart naast een AGP-kaart?

danke _/-\o_

I've visited the Mothership @ Cupertino

• collission
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

collission

I'm back! :P

VisionMaster schreef op 12 december 2002 @ 01:58:
Ik heb een S3 Trio64DX nog iets... gekocht ... maar ook door de guides te lezen en de aangegeven dingen te doen kom ik er meer en meer achter dat dit ding niet samen met een AGP videokaart kan samenwerken en in win2k is dat ook erg lastig. Tis een oud kaart ... ps: heb het ook nog met 3 andere oude S3 kaartjes geprobeerd.
(dat ding is ontworpen voor win3.11 en win95 :P )

AnyWay... wat voor kaartje kan ik het best kopen als dual monitor kaart. Mijn budget is ong. 50 euro (ja ik ben een student (8> )

Hebben jullie zelf bepaald kaartjes die lekker werken in dual setup als twee kaart naast een AGP-kaart?

danke _/-\o_
het maakt geen flikker uit wat voor kaart je neemt, je werkt er toch mee in windows :)
maar als je dan echt criteria wilt hebben, zoek naar een kaart die 1024x768x32bits aan kan met een 100hz refresh rate, die RAMDAC's willen nog wel eens tegenwerken ;)

M'n Pimprig :P | [EiP] Granite Bay | [CiP] Pimp My PC-70 8)

• JWO
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:35

JWO

matrox millenium of mystique kaartjes doen het erg goed als 2e videokaart..

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-08 09:46
matrox mits je ze ergens kan krijgen...

ik had zo'n oude 4 (of 8mb) werkte perfect...

nbu heb ik een geforce 4 ti, daar kunnen standaart al 2 monitoren op :P

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-08 13:43

Croga

The Unreasonable Man

Ik gebruik zelf nu ongeveer een jaar een oude S3 trio kaart als 2e.... Werkt als een trein, zowel in Win2K als in XP Pro....

Ik heb zelf ook een Millenium geprobeerd, maar die gaf vol continue problemen met drivers in nieuwere versies van Windows (en Matrox biedt daar ook geen ondersteuning op).

Maar, als je de keus hebt, ga dan op zoek naar een goede G450 PCI of iets dergelijks. Die hebben nog altijd de beste 2D kwaliteit. En als je er dan één gevonden hebt, stuur hem dan naar mij ;)

• VisionMaster
oude matroxjes ben ik nog wel op 2dehands.nl tegen gekomen.... Ik zal eens kijken.
Ik heb een riva TNT2 pci dingetje gevonden? Zou die ook al aardig multi-monitor kunnen draaien ?

• xshredx
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-07 09:14

xshredx

Ik draai een Riva TNT2 pci naast een Geforce2Mx op agp. TNT2's kunnen dus inderdaad aardig multi-monitor draaien. Ramdac van zo'n tnt2 is ok om met goede frequentie te werken (100 Hz refresh rate is geen probleem). Beeldkwaliteit kan wel niet tippen aan een G450 pci bijvoorbeeld, maar is niet slecht.

• basvcds
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-01-2024

basvcds

Multimonitormannetje

Ik heb zelf een als 2e kaart een sis 6326 inzitten, die schokt helaas een beetje tijdens het slepen van windows.. de pc word er zelf niet echt langzamer van. Verder nog een matroxje die werkt prefect, bij deze mijn dank nog icey :)

www.baskoole.com

• VisionMaster
ok... voor een mooie oplossing dus kijken voor een cheap Matroxje of een TNT(2) chippie kinda dingetje.
Lijkt me een duidelijk verhaal :)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heb zelf een Matrox G450 ooit eens gekocht van een Gotter. op een paar boot probleempjes doet hij het perfect. ook lekker scherp beeld moet ik zeggen.

Verwijderd

Heb ook een Matrox G450 32 mb , werkt perfect..

Verwijderd

Heb hier anders nog wat Matrox Millennium II's liggen...
ATI wil in ieder geval niet als tweede kaart.

(rc.y2k@zonnet.nl als je zo'n matroxje wil hebben) :+

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:09
Als je veel oudere games speelt is een voodoo 3/4 pci ook erg leuk

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• ransbal
  • Laatst online: 17-08 14:39
abgcomputers.nl heeft nog een aantal matrox (2-4MB) pci videokaarten liggen. Perfect als tweede videokaart en geen problemen met drivers.

• Shyne
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-05 16:44
ik heb een radeon 9000 pci kaartje :)

• VisionMaster
ik was niet van plan te gamen op de secundaire videokaart :P
Alleen een Desktop uitbreiding is voldoende... Momenteel 1024x768 wat een 2de monitortje hier maximaal aan kan (wordt nog vervangen met een betere).

Desktop uitbreiding is eigenlijk waar het voor mij omgaat. Dus een voodoo 3 valt denk ik ook nog wel binnen de prijzen. Zou matrox m3d ook net als zijn millenium broers fatsoenlijk werken in dual config (pci dingetje uiteraard) ?

Pagina: 1