komt dit door de kou ofzo? ik heb dit setje net nieuw in elkaar geschroefd (zie specs) en ik verwacht van dit bordje alleen maar uiterste kwaliteit en stabiliteit onder alle omstandigheden. maar daar begin ik nu al aan te twijfelen. ten eerste doet mn normale toetsenbord t er niet op en een ander oud vaag compaq tb dan weer wel ?
. maar goed het gaat om opstarten. net druk ik m aan na een koude middag, en ik krijg allemaal rare strepen in beeld, reset, en hij doet t gewoon. maar ik mag toch wel verwachten dat hij het meteen goed doet? mijn vraag is dus heeft dit met de extreem lage temperaturen te maken, of mijn bord gewoon niet goed. gisteren had ik ook al verglijkbare probs....
Koud als in, hoe koud? Lijkt me niet dat vriest binnen toch?? PC hardware kan werken tussen -20 en +60, maar beter is om tussen wat veiliger waarden te blijven, bv -10 en +30
. Kijk ff dat bord na ja, het zou daar best aan kunnen liggen. Eerder geen problemen gehad, direct na installatie? Misschien kortgeleden nieuwe hardware toegevoegd die je systeem instabiel maakt...
nee het vriest hier nou ook weer niet nee, en ik heb m ook niet oc'ed, maar ik wil haast niet geloven dat het aan mn mobo ligt (heb ik eindelijk een a-merk mobo zul je weer net zien dat er wat mee is
)
aan dat verloopstekker kan dat niet liggen hoor, dat heb ik ookal eens gedaan,
je moet eens in je bios je temps checken van je CPU & je MEM
je moet eens in je bios je temps checken van je CPU & je MEM
Lian Li PC70 - i7 860 @ 3.8Ghz- P7P55D-E - Xonar D2X 7.1 - 1600Mhz C7D Dominators - Mugen2 - Sapphire HD6950 2Gb - Intel Postville 80Gb & Samsungs 500Gb Raid 0 - Samsung 24'' 2443BW - Logitech Z5500 5.1
Probeer eens wat dingen uit te sluiten aan de hand van de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter onderaan op de Technische PMG FAQ 
De symptomen wijzen iig op een gare videokaart of slecht RAM geheugen. Héél misschien toch de mobo of de voeding.
De symptomen wijzen iig op een gare videokaart of slecht RAM geheugen. Héél misschien toch de mobo of de voeding.
ooh en als je toch bezig bent met uitsluiten, check dan ook effe de CPU fan en de fan van de voeding.
"May our framerates be high and our temperatures low."
vervang je voeding of zet de refresh-rate van je monitor 'ns lager, volgens mij kan je monitor het niet an
300 watt voeding zou voldoende moeten zijn voor een xp. Check ook ff of je videokaart niet te warm wordt. Wil ook nog wel eens leuke effecten geven. Heeft de video een fan en draait die? Gooi er anders ff een fan tijdelijk op en kijk wat die doet.
Tevens je temperatuur van je chipset en cpu in ge gaten houden. En natuurlijk zoals al gezegt moeten alle fan's draaien....
Tevens je temperatuur van je chipset en cpu in ge gaten houden. En natuurlijk zoals al gezegt moeten alle fan's draaien....
NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.
Volgens mij doet die het dan maar een keer, en dan kun je hem weggoien... water en electiciteit...
Anoniem: 40212
Heb je gelijk in. Maar ja. Als het zo koud is bij hem thuis en je zet de pc aan. De proccessor zit binnen een paar seconden op min. 30/35 graden.Roman schreef op 12 December 2002 @ 11:41:
[...]
Volgens mij doet die het dan maar een keer, en dan kun je hem weggoien... water en electiciteit...
Is vaag probleempie.

Ik tip op de videokaart, heb het zelfde al een keer meegemaakt.
Anoniem: 34340
PC hardware kan nog veel lagere temps aan dan -20C hoor.ReemF schreef op 11 december 2002 @ 16:18:
Koud als in, hoe koud? Lijkt me niet dat vriest binnen toch?? PC hardware kan werken tussen -20 en +60, maar beter is om tussen wat veiliger waarden te blijven, bv -10 en +30. Kijk ff dat bord na ja, het zou daar best aan kunnen liggen. Eerder geen problemen gehad, direct na installatie? Misschien kortgeleden nieuwe hardware toegevoegd die je systeem instabiel maakt...
Ik geloof zelfs -70C
In ieder geval zal een pc er eerder mee kappen als het warm is dan wanneer het erg koud is.
Pagina: 1