hehe zal lache zijn als er gewoon een stoet mensen om 14.30 aan komt zetten
"If u do something do it with style, or do it at all."
Verwijderd
en niet bereikbaar die zaak....... in gesprek de hele tijd
Nieuw (groots) project, mail me wat je er van vindt
Tevens in het bezit van een beeldschone vriendin
Verwijderd
Waaaaat?? Das lekker..jonggoud.nl schreef op 20 december 2002 @ 14:52:
er is ingebroken bij het pand. 30 mensen voor de deur. nix wordt geleverd.
"It was bad enough seeing the demon this close up. Far worse . . . it saw me. As weak and near death as the thing was, it recognized a living human a few inches away. Very slowly, it raised its missile hand."
yeah right, is ook een manier van reclame maken.jonggoud.nl schreef op 20 December 2002 @ 14:52:
er is ingebroken bij het pand. 30 mensen voor de deur. nix wordt geleverd.
Nou. Een vriend van me heeft telefoons besteld en kwam vandaag uit D-haag naar Sittard (of zo) toe om ze te halen. Stond rond 11en voor de deur, samen met 30 anderen + politie + pers. Er was vannacht ingebroken, alles (telefoons, xboxen etc.) weg. Duidelijk raam kapot zei ie.
De mensen die al overgeboekt hebben krijgen geld terug, wel even wachten want is verzekeringskwestie. Medewerker schijnt helemaal aan het janken geweest zijn "nu ben ik m'n baan kwijt". Morgen wordt er trouwens weer geleverd vertelden ze.
Toch fijn dat vertrouwen. Ga eerst zelf even kijken als je niet geloofd dat het waar is, maar ga mij er eventjes niet over afvallen...Ja vast wel ik geloof je meteen................
[ Voor 15% gewijzigd door jonggoud.nl op 20-12-2002 15:15 ]
Nieuw (groots) project, mail me wat je er van vindt
Tevens in het bezit van een beeldschone vriendin
ga ik ook kijken....Toch fijn dat vertrouwen. Ga eerst zelf even kijken als je niet geloofd dat het waar is, maar ga mij er eventjes niet over afvallen...
lijkt me sterk want de xboxen werden pas 's middags geleverd.jonggoud.nl schreef op 20 December 2002 @ 15:14:
[...]
(telefoons, xboxen etc.) weg. Duidelijk raam kapot zei ie.
zou wel balen zijn natuurlijk.
Misschien zijn die prijzen daarom zo laag, vanwege verzekeringsfraude...spydoggie schreef op 20 december 2002 @ 15:21:
nee dit is wel heeeeeeel erg toevallig.........
"It was bad enough seeing the demon this close up. Far worse . . . it saw me. As weak and near death as the thing was, it recognized a living human a few inches away. Very slowly, it raised its missile hand."
Snelgeld in 5 stappen:
1. Vandaag ingebroken ->
2. Xboxjes komen paar uurtjes na inbraak binnen ->
3. Xboxjes worden direct verkocht ->
4. Effe opgeven dat Xboxjes mee gejat zijn ->
5. Tjakka! Geld van verzekering + Geld van de klant.
Het zou me nix verbazen als het zo in elkaar stak.
[ Voor 98% gewijzigd door Deem op 20-12-2002 15:31 . Reden: Theorie ]
"May our framerates be high and our temperatures low."
jonggoud.nl schreef op 20 December 2002 @ 15:14:
Medewerker schijnt helemaal aan het janken geweest zijn "nu ben ik m'n baan kwijt". Morgen wordt er trouwens weer geleverd vertelden ze.
...
hij is ze baan kwijt en morgen wordt er weer geleverd
wat klopt er hier niet
een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(
Iedereen die er buiten staat zegt dat het oplichterij is etc.
ook werd er verteld dat de eigenaar de huur per volgende week heeft opgezegd.
Ik dus heeel kwaad
Edit:
Ook vertelde hij dat het om 150 ps2 en 30 xbox-jes gaat. en dat ze door mensen met een busje met belgisch kenteken gejat zijn.
[ Voor 25% gewijzigd door Jay-v op 20-12-2002 17:07 ]
En ze kregen morgen weer nieuw spul maar de medewerker was zn baan kwijt?? ik snap er niks van...
1: geld van alle klanten
2: Geld van de verzekering
3: Alle spullen!
Nou tel uit je winst
Verwijderd
Verwijderd
je zet een websitje op ....laat allemaal mailtjes heen en weer gaan van wanneer de grote en vooral dure zending binnenkomt .
dan kan het natuurlijk makkelijk zijn dat iemand ze met een busje ff komt ophalen ...zo zijn alle klanten potentiele verdachten .
En even later kan je ze alsnog leveren aan je klantjes .
of heb ik nu te veel dtectives gelezen vroeger
Ik denk gewoon dat iedereen of z'n bestelde spullen krijgt of z'n geld terug krijgt. Dat dat bedrijf dan minder legale praktijken toepast om het zo goedkoop aan te bieden zou mij iig een worst wezen.
* handige_harrie ziet het voor de klant nog steeds positief in
op een een of andere manier ben ik blij dat ik nog niks besteld heb.
hehe de volgende keer als ze weten wanneer de bestellingen binnekomen
met een tweakers knok ploeg de zooi bewaken (of gelijkmeenemen
maar mijn wannahaves pack duurt trouwens wel heel lang
[ Voor 34% gewijzigd door jazzVL op 20-12-2002 20:02 ]
nee er komen geen nieuwe xboxen en ps2 's het was een 1 malige kerst actie.handige_harrie schreef op 20 december 2002 @ 19:36:
Er wordt hier gepraat over mensen die hun geld terug krijgen, maar morgen komen de nieuwe spullen
Ik denk gewoon dat iedereen of z'n bestelde spullen krijgt of z'n geld terug krijgt. Dat dat bedrijf dan minder legale praktijken toepast om het zo goedkoop aan te bieden zou mij iig een worst wezen.
* handige_harrie ziet het voor de klant nog steeds positief in
Ik had 3 xboxen aanbetaald en dat was voor 225 euro.devv05 schreef op 20 December 2002 @ 17:08:
waarom ben je 225 euro kwijt? je hebt toch nog niet betaald? (hoop ik voor je)
En ze kregen morgen weer nieuw spul maar de medewerker was zn baan kwijt?? ik snap er niks van...
Verwijderd
Verwijderd
Ik beloof jullie dat ik morgen eens in Maastricht (nu zie je waar de hardcore zit) ga kijken naar die d-tel winkel
Vragen naar hun acties enzo...
X-box spelcomputers gestolen in Stein
Bij een winkel in Stein heeft zich vanmiddag een grote groep boze klanten verzameld.
De klanten vermoeden dat ze zijn opgelicht door de eigenaar van de winkel. Die zou een groot aantal X-box spelcomputers gaan verkopen tegen een sterk verlaagde prijs. Om daarvan te kunnen profiteren, moesten de klanten wel een aanbetaling doen. De winkelier liet vanmorgen weten dat de spelcomputers afgelopen nacht bij een inbraak zijn gestolen. De klanten geloven dat verhaal niet. Volgens de politie is er inderdaad aangifte gedaan van de diefstal. In de haven van Stein is een uitgebrand bestelbusje gevonden, dat mogelijk iets met de zaak te maken heeft.
http://www.l1.nl/nieuwsfi...s%20gestolen%20(ISDN).asf
Verwijderd
Het was toch al klaarblijkelijk een louche zaak en de eigenaar komt er waarschijnlijk nog goed vanaf ook...
ff kijken of die in Maastricht ook niet toevallig is uitgefikt ofzo
jonggoud.nl schreef op 20 December 2002 @ 15:14:
[...]
Morgen wordt er trouwens weer geleverd vertelden ze.
spydoggie schreef op 20 december 2002 @ 20:43:
[...]
nee er komen geen nieuwe xboxen en ps2 's het was een 1 malige kerst actie.
maar nu zag ik op de lokale tv dat die vent zij dat ze misschien maandag nog komen.
[ Voor 55% gewijzigd door Jay-v op 20-12-2002 21:50 ]
Verwijderd
want is wel heeeeeeel toevallig
Verwijderd
Klanten die een Xbox besteld hebben en betaald....dan kunnen ze dat geld toch gewoon weer terugstorten? Er is geen geld gestolen alleen goederen..
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2002 22:40 ]
Verwijderd
-morgen nieuwe spullen
-maandag nieuwe spullen
-geen nieuwe spullen, eenmalig kerst actie
En wie kan hun telefonisch bereiken? Als ik hun bel dan heb ik 9/10 keer een in gesprekstoon of 1/10 keer een buiten gebruik toon. Ik vind het allemaal erg toevallig...
Maar morgen zijn er geen nieuwe spullen. dat zij die vent zelf.
Heb je ook geld gestord dan?
bedoel, ik ga uit van goed vertrouwen en had eigenlijk ook verwacht dat dit gewoon ok was. Maar gezond verstand dicteerde mij hier dat ik geen aanbetaling ga maken, dsa toch logisch ?
maargoed, aan de gedupeerden, sterkte
oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad
Ik heb dit soort praktijken nooit vertrouwd aangezien het voor deze prijzen gewoonweg niet geleverd kan worden, tenzij ze zelf geld willen verliezen op hun verkopen.
De marge op consoles is marginaal en is iets van 15 pleuro als je een goede deal hebt met Sony/Microsoft/Nintendo. Dus aktiematig dit soort deals zou kunnen maar met deze prijzen kost het gewoonweg teveel. En van dtel heb ik alleen maar verhaaltjes hier gelezen die van geen kanten kloppen. Import? laat me niet lachen, is zelfs duurder. Refurbished? Die worden niet door Microsoft/Sony verkocht aan dealers, alleen omgeruild.
ik hoop wel dat de gedupeerden nog centjes zien maar ik ben bang van niet
[ Voor 7% gewijzigd door NightHawk4 op 21-12-2002 00:16 ]
Ik denk ook dat ik naar mijn geld kan fluiten. Ik ga maandag maar weer eens terug om de zaak te verbouwenNightHawk schreef op 21 December 2002 @ 00:14:
edit:
ik hoop wel dat de gedupeerden nog centjes zien maar ik ben bang van niet![]()
Verwijderd
al snap ik echt niet dat je ooit een aanbetaling doet bij zo,n zaak ,maar thats just me
(klagen ze me dalijk nog aan voor mishandeling_
[ Voor 17% gewijzigd door Jay-v op 21-12-2002 00:48 ]
hoe een over de rooie tweaker de zaak heeft verbouwd
maare succes met het terug krijgen van je centen.
Verwijderd
Wij gamers staan al in een slecht daglicht
edit: misschien kan je die verzekeringsgasten een linkje naar dit topic geven ....zullen ze blij mee zijn
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2002 05:01 ]
verzekerings geld.
en dan kan ik dadelijk heeeelll goedkoop wel een xboxje van ze kopen waardoor ze weer meer binnen krijgen
en dan hebben ze bij elkaar toch meer gevangen dan je er normaal in de winkel voor betaald
toch maar weer eens naar de zwarte markt
een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(
ik denk het niet. ik denk niet dat ze ooit xboxen en ps2's hebben gehad.chucky666 schreef op 21 december 2002 @ 09:58:
en dan kan ik dadelijk heeeelll goedkoop wel een xboxje van ze kopen waardoor ze weer meer binnen krijgen
in dat filmpje zegt dat meisje ze hadden binnen 2 minuten de zaak leeg...
ik zie het al voor me ff 200 of 300 dozen in dat ding laden met laten we zeggen 2 mensen. denk niet dat dat lukt
Verwijderd
ik heb `t op tv gezien.. wel heel raar dat ale rekken nog netjes recht stonden.. `n beetje crimineel die flikkert ook nog wat rekken om..
hier `n wat uitgebreider bericht van het limburgs dagblad)
Gedupeerden ramkraak furieus
Stein -
Bij een ramkraak bij ict-winkel D-Tel in Stein donderdagnacht is een grote partij gsm's, X-Boxen, Playstations en andere hightech-computerapparatuur gestolen. Naar schatting tweehonderd klanten zijn gedupeerd, omdat hun bestelling bij de gestolen waar zat. Bij ict-zaak D-Tel in het centrum van Stein liepen de gedupeerden gisteren te hoop. 's Ochtends stonden al klanten voor de deur om hun bestelling gsm's, Playstations of computers op te halen. Daar aangekomen bleken hun bestellingen, waarvoor aanbetalingen waren gedaan, gestolen te zijn.
Enkele gedupeerden hebben inmiddels aangifte gedaan bij de politie, omdat ze de zaak niet vertrouwen en vermoeden dat er bij de ramkraak opzet in het spel is. Om hoeveel personen het hier gaat, kon de politiewoordvoerder gisteren niet vertellen.
Dries Chakor, personeelslid bij D-Tel, moest gisteren heel wat verontruste klanten te woord staan. De meest gestelde vragen waren of de bestellingen nog vóór Kerstmis binnen zouden zijn en of het geld wordt terugbetaald. Uitbater Barry Maessen van D-Tel liet zich niet zien.
Naar schatting tweehonderd mensen uit de beide Limburgen konden niet aan de superaanbieding van de D-Tel weerstaan. Playstations en X-Boxen voor slechts 149 euro en alle gsm's voor de helft van de prijs. Een aantrekkelijk aanbod, zo vlak voor de kerstdagen.
,,Ik had een Playstation, DVD en zeven gsm's besteld,'' vertelt een 23-jarige vrouw uit Maasmechelen, die deze producten met kerst cadeau wilde doen. Van de totale kostprijs van duizend euro had ze alvast vierhonderd euro betaald. Dat was verplicht. ,,Ik denk niet dat ik mijn geld nog zal terugzien.''
Een andere gedupeerde, die ook niet met naam vermeld wil worden, zegt argwanend te zijn geweest over de aanbetaling. ,,Maar ik heb toch een laptop besteld en een voorschot betaald van honderd euro,'' aldus de man uit Stein.
De aanbetalingen waren volgens Chakor nodig om het voorschot op de levering te kunnen betalen. ,,We proberen alsnog een nieuwe levering te laten komen. Dat geldt niet voor de Playstations en X-Boxen. Dat was een eenmalige aanbieding, die we niet meer kunnen bestellen. Iedereen wordt telefonisch op de hoogte gesteld van de diefstal.'' Chakor belooft dat iedereen zijn geld terugkrijgt, terwijl hij de rekeningnummers van de slachtoffers noteert en vervolgens het mobiel nummer van zijn baas doorgeeft. Een nummer, dat net als het nummer op de advertentie niet bereikbaar is of een bezettoon geeft.
De politiewoordvoerder wist wel te melden dat het voertuig dat bij de kraak is gebruikt een witte bestelbus met Belgisch kenteken is. ,,Die gestolen wagen hebben we later bij de haven in Stein volledig uitgebrand aangetroffen.''
Opmerkelijk is dat de eigenaar enkel aangifte heeft gedaan van gestolen X-Boxen en Playstations, terwijl volgens Chakor ook gsm's en andere hightech-apparaten gestolen zijn.
Verwijderd
dat srond ook ergens in dit forum ja.OcNewB schreef op 21 december 2002 @ 15:00:
Ik heb ergens gelezen dat ze volgend jaar allemaal in prijs worden verlaagd, ze gaan naar 150 euro en de cube voor 99.
omg, dom wijf..,,Ik had een Playstation, DVD en zeven gsm's besteld,'' vertelt een 23-jarige vrouw uit Maasmechelen, die deze producten met kerst cadeau wilde doen. Van de totale kostprijs van duizend euro had ze alvast vierhonderd euro betaald. Dat was verplicht. ,,Ik denk niet dat ik mijn geld nog zal terugzien.''
Verwijderd
which is altijd in gesprek...Gesloten wegens omstandigheden
Voor vragen neem contact op met:
046 - 4260625
Verwijderd
Verwijderd
of ff wachten tot er weer een prijsdaling komt, of kopen bij de mediamarkt, daar is ie 249 ofzo geloof ik.Verwijderd schreef op 23 december 2002 @ 00:28:
iemand trouwens die de PS2 goedkoop heeft gezien? Ik zie ze allemaal rond het bedrag van 265 euro?!nog een beetje TE duur voor een machine die al (bijna) 2 jaar oud is.
heb pas geleden een xbox besteld bij wannahaves(die na 2 weken nog steeds niet binnen is
om nu gelijk nog een ps2 voor 250 er tegen aan te doen vind ik een beetje teveel van het goeie
Een collega van m'n vader had een laptop besteld en 200Euro aanbetaald.
Hij ging daar (vrijdag meen ik) naar toe: allemaal klanten daar, spullen gejat. Hij weer naar huis. Kreeg ie dezelfde dag (of de dag erna) wel een telefoontje van DTel, voor z'n gironummer, dat ze het aanbetaalde bedrag kunnen terugstorten
Het is nog maar afwachten of dat daadwerkelijk gebeurt, maar toch...
Het zou mij niks verbazen als het idd allemaal opgezette boel is, maar -wees eerlijk- het zou ook toeval kunnen zijn. Een helehoop mensen wisten wanneer de spullen binnenkwamen, en er zouden best een aantal criminele types tussen kunnen hebben gezeten die nu de boel hebben leeggehaald daar.
De tijd zal het leren
Dat stemt wel overeen met wat ik net heb gepost."Hij heeft het nu druk met zaken af te handelen. Zo is hij volop bezig alle mensen telefonisch te bereiken.''
Verwijderd
Heb trouwens gecheckt in maastricht naar die d-tel winkel. Spoorloos
Was een gerucht dat ten ronde ging...
Verwijderd
maar medewerkers van winkels 149 euro
zijn wel reverbisched of hoe je het ook schrijft
dus zijn al ter reparatie geweest bij microsoft
Spuit 11Verwijderd schreef op 23 December 2002 @ 23:30:
ik heb er 259 voor betaald van de week
maar medewerkers van winkels 149 euro
zijn wel reverbisched of hoe je het ook schrijft
dus zijn al ter reparatie geweest bij microsoft
als het je tog nog lukt post het dan ff he. Ik heb trouwens ook een afspraak gemaakt om aangifte te doen. (niet dat het veel zin zal hebben)naimed schreef op 27 december 2002 @ 02:20:
Kan helaas nu op dit moment niet kijken in de KVK database. ik ben wel eens benieuwd wat daarin staat over Dtel. Volgens mij zijn het pure oplichters. Vage adressen, telefoon onbereikbaar, eigennaar foetsie.... tja de typische eigenschappen
Database is pas maandag weer online (www.kvk.nl). Wel opvallend was het artiekel in de krant vandaag (weet niet meer welke krant, iig LDB of DBLspydoggie schreef op 27 December 2002 @ 18:25:
[...]
als het je tog nog lukt post het dan ff he. Ik heb trouwens ook een afspraak gemaakt om aangifte te doen. (niet dat het veel zin zal hebben)
Verwijderd
Eigenaar D-Tel in Stein: 'Iedereen krijgt zijn geld terug'
'Iedereen krijgt zijn geld terug. Ik heb de boel niet opgelicht'
Dat zegt Barry Maessen eigenaar van electronicazaak D-Tel in Stein. Hij had een grote hoeveelheid electronische apparatuur aangeboden tegen zeer lage prijzen. Maar toen de klanten, die geld hadden aanbetaald, de artikelen wilden komen ophalen, waren de spullen volgens de eigenaar van de zaak bij een inbraak gestolen. Volgens Maessen is hij kort na de inbraak bedreigd door klanten, daarom heeft hij één week niets van zich laten horen. Hij beweert afgelopen maandag alle klanten een brief te hebben gestuurd die is vertraagd door de kerstdrukte. In die brief vertelt hij wat er is gebeurd en hoe alle klanten hun geld terug kunnen krijgen.
/me is erg benieuwd
http://www.l1.nl/nieuwsfi...nicazaak%20in%20Stein.WMA
Mijn moeder vertelde dat de ramen bij Dtel en bij zijn ouders zijn ingegooit.
[ Voor 1% gewijzigd door Deem op 28-12-2002 14:15 . Reden: typos ]
Een heel deel van de mensen gebeld en allemaal heel vriendelijk? Veel succes verder? Al die brieven hebben we gemaakt aangezien al die mensen bellen te lang duurtnaimed schreef op 28 december 2002 @ 14:07:
Hier kan je naar Barry Maessens telefoongesprek luisteren waarin het een en ander aan de orde komt.
http://www.l1.nl/nieuwsfi...nicazaak%20in%20Stein.WMA
Mijn moeder vertelde dat de ramen bij Dtel en bij zijn ouders zijn ingegooit.
Sorry hoor maar als ik die pruts0r zo hoor, dan heb ik het idee dat ie probeert te redden wat er te redden valt. In mijn ogen is het simpelweg een oplichter en is het hem verkeerd gevallen, nu hoop ik voor de gedupeerden dat ie eieren voor z'n geld kiest en de aanbetalingen daadwerkelijk terugbetaald. Maar ik vrees dat er straks een probleem komt met de verzekeringsmaatschappij die niet uitkeert in verband met blahblahblah, dus de toko failliet en iedereen z'n aanbetalingen kwijt. Hij was geen oplichter want de verzekeringsmaatschappij keerde niet uit (omdat ie de zooi belazerde) dus geen geld
Verwijderd
Hoe is dit nu afgelopen allemaal??
Verwijderd
Verwijderd
Op 9 Januari nog meer nieuws van De Limburger:
http://www.limburger.nl/I...C730825%257C213%2C00.html
Aantal gedupeerde klanten D-Tel loopt op tot vierhonderd
Niet alleen klanten, maar ook leveranciers zijn benadeeld. Zoals de Duitser J.Lindemeier van Jolin Communication. Hij leverde op 17december ruim achthonderd bestelde gms's af in Stein, maar zegt geen eurocent van de rekening van 108.112euro te hebben ontvangen.
en meer op bovenstaande link.
[ Voor 173% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2003 23:24 ]
zijn er nog vorderingen ?
Heb het topic ook een beetje doorgekeken en word nu ook wel nieuwschierig of er al iets gebeurd is. Zou wel nep voor de eigenaar zijn als hij de zaak niet heeft opgelicht.
Signature
Dus mensen die nieuwsgierig zijn, morgen eerst om 13.00 protesteren in Den Haag en 's avonds naar de TV kijken.
m moet vooral lachen omhet accent van al die Belgen/Limburgers
maar ik vind het wel zielig voor al die kindjes die al hun spaargeld hebben gebruikt hebben en dan niks hebben gekregen.. ik had die gest echt opgezocht en ff verbouwd.. €150!!! toch wel veel man..
This space is occupied
Verwijderd
maarre het was dus wel een oplichting?!TheEvilCuber schreef op 13 March 2003 @ 22:50:
k heb het programma net gezien..
maar ik vind het wel zielig voor al die kindjes die al hun spaargeld hebben gebruikt hebben en dan niks hebben gekregen.. ik had die gest echt opgezocht en ff verbouwd.. €150!!! toch wel veel man..
goeiekoop een spelcompjoeterTheEvilCuber schreef op 13 March 2003 @ 22:50:
k heb het programma net gezien..
en of het oplichting was zijn ze nog aan het onderzoeken
[ Voor 27% gewijzigd door Bizzarro op 14-03-2003 17:34 . Reden: typo's ]
Verwijderd
SCHOPBizzarro schreef op 14 March 2003 @ 11:48:
[...]
goeiekoop een spelcompjoeter![]()
![]()
en of het oplichting was zijn ze nog aan het onderzoeken
Ik weet niet of mensen de krant hebben gelezen de afgelopen dagen maar er zijn blijkbaar een paar arrestaties gedaan bij mensen wat er mee te maken hadden of de eigenaar erbij stond er niet bji.
-Te huur
krijgen de gedupeerden dat nog terug?
of is dat al verkast naar een bank in zwitzerland