Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.
Verwijderd
Dus ik denk dat je langdurig moet testen voordat je een conclusie moet trekken...
Verwijderd
Verwijderd
'T wasmiddel wat jij gebruikt bevat waarschijnlijk ook SDS of soortegelijke stoffen (verschil ligt vaak in de lengte van de koolstofketen die aan de sulfaatgroep zit SDS heeft bv C12)
'T gaat misschien een beetje ver om hier allemaal uit te gaan leggen wat 't allemaal precies gaat doen enzo, maar toevoegen van een beetje wasmiddel oid aan 't water is absoluut geen slecht idee.
Bacterieen en schimmels houden ook niet zo heel erg van 'wasmiddel'
daarom gooi ik er ook Waterwetter in en geen zeep
[ Voor 10% gewijzigd door Chiron op 11-12-2002 16:07 ]
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Verwijderd
Als je het reservoir gewoon afsluit zou zo'n schuimbende toch geen probleem hoeven te zijn, en een reservoir zorgt er ook voor dat schuimbellen/luchtbellen ook niet in de watercirculatie komen. Ik zou niet weten waarom je een ontzettende schuimbende zou krijgen, het water klettert niet naar beneden als in een bad maar stroomt waarschijnlijk gewoon rustig het reservoir in dus zal wel meevallen denk ik.Ener-G schreef op 11 December 2002 @ 16:06:
ik denk dat het in theorie wel zou werken maar in de praktijk wordt het een grote schuimbende vrees iken dat koelt weer voor geen hol vanwege de luchtbellen, je pomp gaat ervan over de zeik en je bent een hele dag bezig om je systeem weer door te spoelen
daarom gooi ik er ook Waterwetter in en geen zeep
edit:
Je hebt trouwens ook bijna geen afwasmiddel nodig. Ik kan me nog wel een scheikunde proefje herrinerren wat we moesten doen met afwasmiddel, we hadden een petrischaaltje met water gevuld, op het water dreef een punaise, 1 druppel afwasmiddel was genoeg om de punaise te laten zinken.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2002 16:24 ]
You can't have everything. Where would you put it?
Yeptweakerbee schreef op 11 December 2002 @ 16:21:
Als er in eerste instantie geen lucht in zit zal er ook geen schuim komen. Daar is namelijk _veel_ lucht voor nodig.
en schoon water
Maw, het KAN wel, maar doe er echt maar heel weinig in. Dan word het vuil (incl kalk) geisoleerd en schuimt het niet.
Maar ik zou het er niet op wagen, en er gewoon wat glycol bijgooien, of als je het hebt, waterwetter.
Dat heb ik wel...
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
Nee, dat is ethyleenglycol, das weer wat anders. (denk ik, *raadpleegd scheikundeboekTijgert schreef op 11 december 2002 @ 17:55:
Glycol? je bedoelt van dat spul wat je ook op je auto ruiten sproeit uit zo'n knijpfles?
Dat heb ik wel...
The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire
Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.
nee da's ethanol geloof ikbobo1on1 schreef op 11 December 2002 @ 18:39:
Glycol? daar wordt je toch extreem dronken van?
Nee, wel misselijk, ik heb weleens een flinke slok antivries gezopen, das niet lekker kan ik je wel vertellenbobo1on1 schreef op 11 December 2002 @ 18:39:
Glycol? daar wordt je toch extreem dronken van?
Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa
wees blij DAT je het nog kan vertellenDKasemier schreef op 12 December 2002 @ 09:55:
[...]
Nee, wel misselijk, ik heb weleens een flinke slok antivries gezopen, das niet lekker kan ik je wel vertellen
Wat voor percentage moet ik dan aan denken? Er van uitgaande dat het voor verminderde oppervlaktespanning gebruikt wordt en niet tegen bevriezen...
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.