Een week geleden heb ik Windows 2000 Server geinstalleerd. Daarvoor draaide ik Windows NT 4.0 Server, zonder problemen en altijd zeer stabiel!
Sinds ik dus Windows 2000 Server draai heb ik nu regelmatig STOP Errors.
Meestal:
IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL (of DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL)
Address 80448F5F Base at 80400000, Datastamp 3d366b8b - Ntoskrnl.exe
(Address is variabel)
En een enkele keer krijg ik de STOP error:
PAGE_FAULT_IN_NON-PAGED_AREA
Na heel veel prusten (4 x Windows 2000 Server opnieuw installeren) is het probleem nog steeds niet opgelost! Ik weet nu wel 99% zeker dat het een Hardware/driver probleem is.
Ook heb ik software matig al genoeg geprobeerd, ik dacht eerst dat het aan SP3 van Win2k lag, dus draai nu SP2 met alle updates en fixes. Helaas allemaal geen zin.
Ik heb de volgende hardware configuratie:
Asus P2B-S met onBoard U2W AIC-7890/2940 SCSI Controller (BIOS 1014 Beta 003)
Intel PII 400 Mhz (niet onvergeclocked)
256 100 Mhz SDRAM (al gechecked met simmtester.com en geheugen is prima!)
Seagate Cheetah X15 15000rpm, U2W SCSI
Matrox Millenium G200
SoundBlaster Live! (met Dig I/O, eerste editie)
3Com 3C905B-TX 10/100 NIC
HP Business Inkjet 2200C
HP Scanjet 6300C SCSI
2 x Plextor UltraPlex 40Max SCSI CD-ROM speler
Plextor PlexWriter 8/20 SCSI CD-Writer
Nog enkele toelichtingen:
Er zit geen IDE devices in m'n systeem en IDE heb ik ook gedisabled!
M'n moederbord BIOS is nu 1014 Beta 003, heb ook 1013 Beta en 1012 FINAL (deze reset overigens regelmatig m'n SCSI bus, dus is ook niks) gehad, maar de STOP error blijft, dus zal daar ook niet aan liggen.
Had er eerder 2 x een 3Com 3C905B-TX in zitten, waarvan ik er 1 heb uitgehaald, zelfde probleem.
Heb er ook een Creative 3Dfx Voodoo2
(i know it's old) uitgehaald, maar nog steeds hetzelfde probleem.
Dacht ook dat het aan de driver van m'n ScanJet 6300C lag, die is nu dus geheel disabled, nog steeds hetzelfde probleem.
Met Windows NT 4 Server (SP6a) heb ik dit NOOIT gehad...
Heb ook gedacht dat het aan Windows Media Player 9 RC1 of 7.1 lag, dus gebruik nu nog 6.4, maar tevergeefs, nog steeds hetzelfde probleem...
Heb ook een driver (driver only) update van m'n SoundBlaster Live! gedownload, omdat er op de site van Creative als comment bij de driver stond -Fixes compatibility issues with Windows 2000 and XP- dus ik werd bijna blij, maar helaas, opnieuw, zelfde probleem...
Je raad het dus al, ik ben ten einde raad...

Dus het zou geweldig zijn als iemand me misschien kon helpen, of dit herkend en ook ooit een soortgelijk probleem heeft gehad.
Sinds ik dus Windows 2000 Server draai heb ik nu regelmatig STOP Errors.
Meestal:
IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL (of DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL)
Address 80448F5F Base at 80400000, Datastamp 3d366b8b - Ntoskrnl.exe
(Address is variabel)
En een enkele keer krijg ik de STOP error:
PAGE_FAULT_IN_NON-PAGED_AREA
Na heel veel prusten (4 x Windows 2000 Server opnieuw installeren) is het probleem nog steeds niet opgelost! Ik weet nu wel 99% zeker dat het een Hardware/driver probleem is.
Ook heb ik software matig al genoeg geprobeerd, ik dacht eerst dat het aan SP3 van Win2k lag, dus draai nu SP2 met alle updates en fixes. Helaas allemaal geen zin.
Ik heb de volgende hardware configuratie:
Asus P2B-S met onBoard U2W AIC-7890/2940 SCSI Controller (BIOS 1014 Beta 003)
Intel PII 400 Mhz (niet onvergeclocked)
256 100 Mhz SDRAM (al gechecked met simmtester.com en geheugen is prima!)
Seagate Cheetah X15 15000rpm, U2W SCSI
Matrox Millenium G200
SoundBlaster Live! (met Dig I/O, eerste editie)
3Com 3C905B-TX 10/100 NIC
HP Business Inkjet 2200C
HP Scanjet 6300C SCSI
2 x Plextor UltraPlex 40Max SCSI CD-ROM speler
Plextor PlexWriter 8/20 SCSI CD-Writer
Nog enkele toelichtingen:
Er zit geen IDE devices in m'n systeem en IDE heb ik ook gedisabled!
M'n moederbord BIOS is nu 1014 Beta 003, heb ook 1013 Beta en 1012 FINAL (deze reset overigens regelmatig m'n SCSI bus, dus is ook niks) gehad, maar de STOP error blijft, dus zal daar ook niet aan liggen.
Had er eerder 2 x een 3Com 3C905B-TX in zitten, waarvan ik er 1 heb uitgehaald, zelfde probleem.
Heb er ook een Creative 3Dfx Voodoo2
Dacht ook dat het aan de driver van m'n ScanJet 6300C lag, die is nu dus geheel disabled, nog steeds hetzelfde probleem.
Met Windows NT 4 Server (SP6a) heb ik dit NOOIT gehad...
Heb ook gedacht dat het aan Windows Media Player 9 RC1 of 7.1 lag, dus gebruik nu nog 6.4, maar tevergeefs, nog steeds hetzelfde probleem...
Heb ook een driver (driver only) update van m'n SoundBlaster Live! gedownload, omdat er op de site van Creative als comment bij de driver stond -Fixes compatibility issues with Windows 2000 and XP- dus ik werd bijna blij, maar helaas, opnieuw, zelfde probleem...
Je raad het dus al, ik ben ten einde raad...
Dus het zou geweldig zijn als iemand me misschien kon helpen, of dit herkend en ook ooit een soortgelijk probleem heeft gehad.