ISDN / ADSL installatie problemen...

Pagina: 1
Acties:

• Martin?81
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-08 09:59

Martin?81

Honda CBR600RR 2004

Topicstarter
Eerst even schetsen hoe de situatie is.

Afbeeldingslocatie: http://www.martinweb.nl/space/nt1s4.jpg

Je ziet dat ronde 'doosje', daar komt de lijn van KPN binnen. Dan komt daar een dun draadje uit waarvan rood en blauw in een zo'n kleine telefoonaansluiting (Ik meen RJ-11?). Deze gaat naar de NT1 (uitvoering S4). Hier gaat een gewone cat5. kabel naar de centrale (RJ-45 waar alles is aangesloten, dus eigenlijk een gewone patchkabel, maar dit zou ook voldoen voor ISDN).

Nu ga ik ADSL installeren. Zoals je op de foto ziet hangt de Alcatel Speed Touch splitter er al. Het dunnen kabeltje wat uit het ronde 'doosje' komt gaat direct in de 'Line' ingang van de splitter. Daar gaat een (standaard) kabeltje RJ-11 vandaan naar de NT1 en zo'n zelfde kabel gaat naar het modem. Vanuit het modem gaat een gewone patch kabel naar m'n laptop (Voor nu om het simpel te houden.)

Overal staat spanning op en alles zou moeten kloppen dus. Niet dus... Zodra ik de splitter aansluit maar het modem niet kan ik horen in de kiestoon van de telefoon (ISDN) dat er iets meer ruis in zit dan normaal. Zou kunnen, slechte splitter? Maar zodra ik het modem aansluit (Er moet wel spanning op staan, zonder spanning ook geen probleem.) Komt er enorm veel ruis in de kiestoon en af en toe een soort ritmisch gekraak. ADSL modem er af, en probleem weer weg. Zolang het modem is aangesloten terwijl er spanning op staat is er geen ISDN verkeer mogelijk. ISDN valt uit, of korte toontjes, of in gesprek toon, of gewoon erg veel gekraak. Internet via ISDN werkt ook niet, komt wel verbinding, maar geen data. ADSL modem weer weg, weg probleem.

Kabels ik allemaal vervangen door andere, dit maakt ook niets uit. Probleem blijft.

Wat ik denk is dat of de splitter niet goed is, het ADSL modem niet goed is of een kabel is verkeerd aangesloten? Kabel verkeerd aangesloten denk ik echter niet, want zonder het modem en de kabels verder zo laten en dan werk ISDN wel, al is het met iets meer ruis dan anders.

Heeft iemand een idee hierover? KPN al gebeld, maar technische dienst werkt morgen pas. :'(

Nog een piccie van het ADSL modem:

Afbeeldingslocatie: http://www.martinweb.nl/space/modem.jpg

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is en dat iemand al wat weet. Alvast bedankt!!! :)

edit: Oh ja, eerst dacht ik dat er iets anders mis was, met de router of zo, maar ik denk dat dit eerst opgelost moet worden. ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Martin?81 op 08-12-2002 15:24 ]

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-01 21:01

Flame17

Captur EDC 130

Maak dat 'ronde doosje" eens open en kijk of daar alles naar behoren zit.

Volgens mij hoeven daar maar 2 draadjes aangesloten te zitten(rood en blauw dacht ff snel te weten) en of er soms draadjes elkaar raken.

Voor de duidelijkheid>>>

Je hebt dus op deze manier aangesloten>>Van ISRA punt naar je Splitter en vandaar 1 naar de NT1 kast en 1 naar de ADSL modem??

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Kijk eens naar de volgende topics, waar het ADSL-modem de ISDN-lijn ook stoort:
ADSL aangesloten, NT1 krijgt geen lijn
ADSL: Linesync of modem-probleem

Werkt je ADSL-verbinding zelf overigens wel? Anders heb je ws. het 'probleem' uit het tweede topic :/

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Splitter stuk. Heb ik ook gehad. Splitters zijn van beroerde kwaliteit.

I don't like facts. They have a liberal bias.

• Martin?81

Martin?81

Honda CBR600RR 2004

Topicstarter
Arno schreef op 08 December 2002 @ 15:38:
Maak dat 'ronde doosje" eens open en kijk of daar alles naar behoren zit.

Volgens mij hoeven daar maar 2 draadjes aangesloten te zitten(rood en blauw dacht ff snel te weten) en of er soms draadjes elkaar raken.

Voor de duidelijkheid>>>

Je hebt dus op deze manier aangesloten>>Van ISRA punt naar je Splitter en vandaar 1 naar de NT1 kast en 1 naar de ADSL modem??
Alles zit naar behoren. Gebruik mini-stekkers rood en blauw enkel is aangesloten. Er zijn zoals ik kan zien geen draadjes die elkaar raken. Als dat wel zo was zou ISDN alleen ook niet goed werken volgens mij. Verder klopt het wat jij daar zegt.
intoxicated schreef op 08 december 2002 @ 15:47:
Kijk eens naar de volgende topics, waar het ADSL-modem de ISDN-lijn ook stoort:
ADSL aangesloten, NT1 krijgt geen lijn
ADSL: Linesync of modem-probleem

Werkt je ADSL-verbinding zelf overigens wel? Anders heb je ws. het 'probleem' uit het tweede topic :/
Nee, als ik enkel ADSL aansluit werk het modem ook niet. Krijg de juiste lampjes op het modem gaan wel branden, altijd eigenlijk, maar m'n notebook geeft fijn een error dat '10.0.0.138 pc1' geen juist antwoord geeft. Overigens kan ik hem wel pingen.
Burne schreef op 08 december 2002 @ 15:48:
Splitter stuk. Heb ik ook gehad. Splitters zijn van beroerde kwaliteit.

ADSL ISDN linesharing splitter Euro 34,51 incl. / Euro 29,00 excl.

ASDL ISDN with Linesharing Splitter
Ter vervanging van uw defecte Alcatel

Dat blijkt, je kan bij routershop.nl gewoon nieuwe bestellen.

[ Voor 15% gewijzigd door Martin?81 op 08-12-2002 16:08 . Reden: spelling ]

• Martin?81

Martin?81

Honda CBR600RR 2004

Topicstarter
Wat ik nu in dat tweede topic lees ADSL: Linesync of modem-probleem is dat je een Thomson (Alcatal?) SpeedTouch 510i voor ISDN moet hebben. Als ik hier achter op het modem kijk zie ik enkel 510 staan en geen 'i'...

Kan ik hieruit concluderen dat ik een 'analoog' modem heb? (Enne, als dat zo is, is het modem dan nu niet verrot aangezien ISDN op 40 volt werkt en analoog niet, toch?)

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

martinweb.nl schreef op 08 december 2002 @ 16:19:
Kan ik hieruit concluderen dat ik een 'analoog' modem heb?
Ja
(Enne, als dat zo is, is het modem dan nu niet verrot aangezien ISDN op 40 volt werkt en analoog niet, toch?)
Waarschijnlijk wel, maar KPN levert gewoon een nieuw modem als je ze vertelt dat je een analoog modem hebt gekregen.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Ik heb hier wel een goeie gekregen, maar iemand een straatje verderop een foute. Hij was er een dag mee bezig geweest, kwam toen hier z'n splitter testen, alles werkte nog.

Nog een paar uur later kwam hij met z'n modem. Erin pluggen. Hee, nu knippert er een oranje lampje, is dat goed?

Niet goed dus, analoog modem, waarschijnlijk nu kapoet >:)

• Martin?81

Martin?81

Honda CBR600RR 2004

Topicstarter
Yes, KPN gebeld, ik heb inderdaad een 510 gekregen... Sturen ze een nieuwe op, duurt weer even, kan ik niet ophalen in de winkel. Fijn, leuk, lekker... :(

Maar in ieder geval bedankt! Anders had ik hier nog uren naar lopen zoeken. :)

[ Voor 22% gewijzigd door Martin?81 op 08-12-2002 16:40 ]

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Ik ontvang binnenkort ook mijn ADSL-over-ISDN DHZ pakket.. mooi info in dit topic, zal ik zeker ff onthouden :)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Verwijderd

LINE en POTS omwisselen op de splitter...

• Martin?81

Martin?81

Honda CBR600RR 2004

Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 December 2002 @ 21:21:
LINE en POTS omwisselen op de splitter...
Leg es uit? LINE en POTS omwisselen?

• Martin?81

Martin?81

Honda CBR600RR 2004

Topicstarter
martinweb.nl schreef op 08 December 2002 @ 22:47:
[...]

Weet iemand hier iets op?

Vandaag weer gebeld, maar de winkels van KPN kunnen niets leveren, terwijl ze die stomme dingen gewoon hebben liggen!!! :(

Het zal deze week niet worden.

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

martinweb.nl schreef op 08 December 2002 @ 22:47:
Dat was gewoon een loze opmerking van user Be-Falcon, aangezien je als ISDN-gebruiker nergens een POTS (analoge) lijn tegen zult komen :)

- Pastor Richards @ VCPR

• Martin?81

Martin?81

Honda CBR600RR 2004

Topicstarter
Shit, moet het hele pakket terug sturen, maar ik weet niet meer welke adapter bij het modem moet. Kan iemand mij helpen? De linkse of de rechte?

Afbeeldingslocatie: http://www.martinweb.nl/space/stroom.jpg

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-08 20:42
Kijk effe onderop je modem of het bijbehorende boekje. Daar staat als het goed is dezelfde gegevens in als op één van die adapters.

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

• Martin?81

Martin?81

Honda CBR600RR 2004

Topicstarter
Thanks... Goed idee... Duh, dat ik daar nog niet aangedacht heb. Ik had al wel op het modem gekeken, maar daar stond niets op. En boekjes, lees ik nooit, slechte gewoonte eigenlijk. :)

edit: Opgezocht, nominaal 9V 1000 mA staat in het boekje... Schiet ook niet op, heb er één van 12 en van 15 liggen, en één van de twee is het, dat weet ik zeker... :(

[ Voor 147% gewijzigd door Martin?81 op 11-12-2002 12:43 . Reden: bericht ]

Verwijderd

Bij mijn modem (510i v4)n zit toch echt een 9V adapter!

Verwijderd

waar is de andere adapter van? kijk een op dat apparaat + boekie

Verwijderd

ff mijn probleem:

situatie:
ik heb de inkomende lijn in de splitter, daaruit gaat een lijn(uitgang isdn van splitter) naar de NT1. Maar de modem moet boven komen te staan en we weten welke kabel (in de nt1) naar boven gaat, maar die past niet in de modem ingang op de splitter, dat is een veel bredere...hoe kan ik dit oplossen?

ik hoef toch nieuwe kabels te legeen van de meterkast naar boven? Het moet toch ook gaan:
meterkast: splitter + nt1, vanuit splitter kabel naar isdn systeem waatui kabel naar boven gaat> kabel in bestaande isdn saansluiting boven naar modem?

Eigenlijk komt het hier op neer:
er komt een kabel van de isdn aansluiting(boven)in de mterkast die nu nog naar de nt1 gaat, maar dus eigenlijk in de splitter moet, maar die past daar niet in omdat dat een lange brede is, en boven de kabel uit de muur naar de isdn router, is ook zo';n brede die dus niet in de modem gaat...betekent dit toch dat er een nieuwe kabel meot komen of moeten we alleen die uiteinden omwisselen?

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2003 13:28 ]

Verwijderd

Je moet er alleen andere connectors aanknijpen.
Wat je ook nog kan overwegen mits je niet alle apparauur in de meterkast wilt is het volgende.

Binnenkomende lijn doorverbinden ( 2 aders ) naar boven, dan de splitter met het modem ernaast, vanaf de splitter via zelfde kabel( 2 aders ) terug naar de nt1 in de meterkast.
Ook hiervoor zal je wat connectors moeten wisselen....
Pagina: 1