Toon posts:

ADSL aangesloten, NT1 krijgt geen lijn

Pagina: 1
Acties:
  • 166 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vorige week mijn Doe het zelf pakket voor ADSL ontvangen. Omdat ik ISDN heb, heb ik dus de ISDN variant gekregen, met een Alcatel Speedtouch 510. Ik heb alles aangesloten zoals in de handleiding staat, en alles werkt, behalve de NT1. Deze krijgt geen lijn. Alles gaat vanuit de splitter. Ik heb al meerdere NT1 kastjes geprobeerd (kon er toevallig aan komen) maar krijg bij geen enkele een lijn. Sluit ik de draadjes rechtstreeks aan op het ISRA punt, dan werken de NT1 kastjes wel goed. Ik zit dit topic nu ook te schrijven met het modem in de splitter.

Ik heb de KPN helpdesk al gebeld en zij zeiden dat de splitter kapot was, nou dat lijkt mij niet, want het modem doet het er wel op. Zal wel een standaard antwoord zijn ofzo? Wie kan mij helpen? Als er eventueel meer informatie nodig is, vraag erom, en ik zal het geven.

• JJapie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:59
Verwijderd schreef op 07 december 2002 @ 15:18:
Ik heb vorige week mijn Doe het zelf pakket voor ADSL ontvangen. Omdat ik ISDN heb, heb ik dus de ISDN variant gekregen, met een Alcatel Speedtouch 510. Ik heb alles aangesloten zoals in de handleiding staat, en alles werkt, behalve de NT1. Deze krijgt geen lijn. Alles gaat vanuit de splitter. Ik heb al meerdere NT1 kastjes geprobeerd (kon er toevallig aan komen) maar krijg bij geen enkele een lijn. Sluit ik de draadjes rechtstreeks aan op het ISRA punt, dan werken de NT1 kastjes wel goed. Ik zit dit topic nu ook te schrijven met het modem in de splitter.

Ik heb de KPN helpdesk al gebeld en zij zeiden dat de splitter kapot was, nou dat lijkt mij niet, want het modem doet het er wel op. Zal wel een standaard antwoord zijn ofzo? Wie kan mij helpen? Als er eventueel meer informatie nodig is, vraag erom, en ik zal het geven.
NT1, daarbij moet je toch zelf de draadjes erin schroeven? Hm.. Tis wel vreemd, ik heb laatst bij me oom op een NT3 de NT1 installatiemethode gebruikt, werkte prima..
het zou dus toch aan de splitter kunnen loggen, of je hebt misschien de draadjes in de NT1 verkeerd zitten...

Verwijderd

Topicstarter
GFM schreef op 07 december 2002 @ 15:21:
NT1, daarbij moet je toch zelf de draadjes erin schroeven?
Ja, of je kunt een ministekker gebruiken.
het zou dus toch aan de splitter kunnen loggen, of je hebt misschien de draadjes in de NT1 verkeerd zitten...
Nee, die draadjes zitten wel goed, het heeft altijd zo gewerkt.

• JJapie
Verwijderd schreef op 07 December 2002 @ 15:29:
[...]

Ja, of je kunt een ministekker gebruiken.

[...]

Nee, die draadjes zitten wel goed, het heeft altijd zo gewerkt.
Gebruik jij wel of niet de ministekker?? Het staat mij bij dat dat helemaal niet mogelijk is bij NT1 namelijk, als ik tenminste de plaatjes goed voor me zie...

Als het goed is hetb je dus de inkomende lijn, dus vanuit de aansluiting van KPN, gehangen aan de splitter, daar heb je het modem op aangesloten, en op de andere poort van de splitter de NT1 kast, via het door KPN meegleverde kleine witte kastje... Of niet??

Verwijderd

Topicstarter
GFM schreef op 07 December 2002 @ 15:33:
Gebruik jij wel of niet de ministekker?? Het staat mij bij dat dat helemaal niet mogelijk is bij NT1 namelijk, als ik tenminste de plaatjes goed voor me zie...
Ik gebruik niet de ministekker, maar gewoon het blauwe en witte draadje.
Als het goed is hetb je dus de inkomende lijn, dus vanuit de aansluiting van KPN, gehangen aan de splitter, daar heb je het modem op aangesloten, en op de andere poort van de splitter de NT1 kast, via het door KPN meegleverde kleine witte kastje... Of niet??
Ik heb momenteel dat meegeleverde kleine kastje niet in gebruik, maar ipv daarvan het zaakje verbonden met een kroonsteentje. Maar het werkt net zo goed.

• JJapie
Tsja, probeer anders van een kennis even een andere splitter te lenen...

• oscardt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:08
Ik denk dat het aan je NT1 kastje ligt, ik zou een nieuwe proberen te halen bij primafoon.
Die splitter werkt wel ;)

Verwijderd

Topicstarter
Oscar538 schreef op 07 December 2002 @ 16:59:
Ik denk dat het aan je NT1 kastje ligt, ik zou een nieuwe proberen te halen bij primafoon.
Ja, dat denk ik ook, maar dan moet ik mijn oude NT1 kastje wel va de muur af krijgen om hem om te ruilen :(
Die splitter werkt wel ;)
Klopt, ik heb net mijn splitter getest bij Oscar538 :)

Verwijderd

Ach ja, je hoeft bij de nieuwere modellen NT1 in ieder geval niet te zitten kloten met draadjes, gewoon bijgeleverde ministekker erin pluggen en klaar. Ieder nadeel heb z'n voordeel, toch ?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 december 2002 @ 17:26:
Ach ja, je hoeft bij de nieuwere modellen NT1 in ieder geval niet te zitten kloten met draadjes, gewoon bijgeleverde ministekker erin pluggen en klaar. Ieder nadeel heb z'n voordeel, toch ?
Ja, maar ik heb hier nu ook een S3 model liggen, en die heeft ook de mogelijkheid voor een ministekker, maar als ik die erin doe, krijg ik ook geen lijn? Als ik dan vervolgens de draadjes in dit kastje erin doe, dan werkt het wel :?

• Tittysmack
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-08 14:30

Tittysmack

"no comment"

je zegt blauw en wit in je nt1? bij mij is dat rood en blauw, en dat werkt wel.... :P

Athlon xp2800+ / Abit NF-7 / 512 mb dual channel MDT DDR400 / Club3D 9700pro / Samsung 52x24x52 / Samsung DVD 16x48 / Hitachi 82.3 GB 7200 rpm / Maxtor 61.4 GB 7200 rpm / Philips Seismic Edge 5.1 / Logitech z-560 / Q-tec 6051MD

• oscardt
Tittysmack schreef op 07 December 2002 @ 17:32:
je zegt blauw en wit in je nt1? bij mij is dat rood en blauw, en dat werkt wel.... :P
wellicht is dat een idee silverstar....

Verwijderd

Topicstarter
Tittysmack schreef op 07 december 2002 @ 17:32:
Ik doe wit links en blauw rechts in het S3 model, en werkt prima. Rood en blauw heb ik al geprobeerd, maar geen resultaat.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2002 17:35 ]

• KRASH
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-07 11:09

KRASH

Juist ja...

Ik internet zonder splitter, gewoon je modem gelijk op je NT1 kastje aansluiten...
Mijn aansluiting word ook pas volgende week officieel opgeleverd, maar ik internet sinds vanmiddag al zonder splitter :P

• Tittysmack

Tittysmack

"no comment"

het maakt niet uit op welke plaats in de nt1 de draadjes zitten... maarre ik zou toch echt ff rood en blauw proberen, ik heb ook isdn

Athlon xp2800+ / Abit NF-7 / 512 mb dual channel MDT DDR400 / Club3D 9700pro / Samsung 52x24x52 / Samsung DVD 16x48 / Hitachi 82.3 GB 7200 rpm / Maxtor 61.4 GB 7200 rpm / Philips Seismic Edge 5.1 / Logitech z-560 / Q-tec 6051MD

Verwijderd

Topicstarter
KRASH schreef op 07 december 2002 @ 17:36:
Ik internet zonder splitter, gewoon je modem gelijk op je NT1 kastje aansluiten...
Mijn aansluiting word ook pas volgende week officieel opgeleverd, maar ik internet sinds vanmiddag al zonder splitter :P
Je bedoeld zeker op het ISRA punt? Zo internet ik ook, maar dan ben ik dus niet telefonisch bereikbaar :'(
Tittysmack schreef op 07 december 2002 @ 17:36:
het maakt niet uit op welke plaats in de nt1 de draadjes zitten... maarre ik zou toch echt ff rood en blauw proberen, ik heb ook isdn
Het maakt niet uit? Waarom werkt rood/blauw dan niet en wit/blauw wel?

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2002 17:42 ]

• oscardt
KRASH schreef op 07 December 2002 @ 17:36:
modem op de nt1 kastje aansluiten......
lijkt me sterk :?

• KRASH
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-07 11:09

KRASH

Juist ja...

Toch wel, en ik kan ook nog bellen en gebeld worden :P

Verwijderd

Topicstarter
KRASH schreef op 07 december 2002 @ 17:42:
Toch wel, en ik kan ook nog bellen en gebeld worden :P
Kan toch niet, als je je modem rechtstreeks aansluit op het ISRA punt? Hoe moet je NT1 dan een lijn krijgen? :? :? :?

• Tittysmack

Tittysmack

"no comment"

*Het maakt niet uit? Waarom werkt rood/blauw dan niet en wit/blauw wel?*

Ik bedoel het maakt niet uit of het rode draadje links in de NT1 zit of dat het blauwe draadje links in de NT1 zit...

Verwijderd

Topicstarter
Tittysmack schreef op 07 december 2002 @ 17:45:
*Het maakt niet uit? Waarom werkt rood/blauw dan niet en wit/blauw wel?*

Ik bedoel het maakt niet uit of het rode draadje links in de NT1 zit of dat het blauwe draadje links in de NT1 zit...
Aha, en dat is met wit/blauw wel het geval?

• Tittysmack

Tittysmack

"no comment"

Volgens mij is wit helemaal niet te gebruiken in de NT1, wit en oranje hangen er bij mij naast...

Verwijderd

Topicstarter
Tittysmack schreef op 07 December 2002 @ 17:50:
Volgens mij is wit helemaal niet te gebruiken in de NT1, wit en oranje hangen er bij mij naast...
Wat vreemd dat wit en blauw bij mij wel gebruikt worden dan :?

• Tittysmack

Tittysmack

"no comment"

Is het aangesloten door een monteur dan?

Verwijderd

Topicstarter
Tittysmack schreef op 07 December 2002 @ 17:53:
Is het aangesloten door een monteur dan?
ISDN is aangesloten door een monteur ja. Wit links en blauw rechts zorgen ervoor dat de NT1 een lijn krijgt.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2002 17:58 ]

• Tittysmack

Tittysmack

"no comment"

Vreemd, ik heb gewoon de gebruiksaanwijzing gevolgd die bij het pakket zat.... Maar voor zover ik weet is het niet schadelijk om ff een draadje te verwisselen.... en het is maar 2 seconden werk ook... dus ik zou zeggen pak een schroevedraaier en test het ff uit...

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-07 00:04

we_are_borg

You will Comply

Sommige NT1's kunnen niet gebruikt worden in combinatie met ADSL. Volgens de helpdesk van ISDN werkt het niet maar de helpdesk van ADSL zegt dat het werkt. Ik ben naar een primafoon winkel gegaan met de NT1 en omgeruild (op advies van de helpdesk van ISDN).

Kijk uit met omdraaien van draden kan de NT1 wel eens fataal worden (eigen ervaring)

[ Voor 16% gewijzigd door we_are_borg op 07-12-2002 18:07 ]

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Verwijderd

Topicstarter
we_are_borg schreef op 07 December 2002 @ 18:06:
Sommige NT1's kunnen niet gebruikt worden in combinatie met ADSL. Volgens de helpdesk van ISDN werkt het niet maar de helpdesk van ADSL zegt dat het werkt. Ik ben naar een primafoon winkel gegaan met de NT1 en omgeruild (op advies van de helpdesk van ISDN).
Wat voor één had je dan?
Kijk uit met omdraaien van draden kan de NT1 wel eens fataal worden (eigen ervaring)
Bedankt voor de tip :Y)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:27

JvS

Ik heb hem zelf ook

de twee draadjes die op het midden van de ministekker die in de uitgang van je splitter aangesloten zitten, moet je op de puntjes in je NT1 aansluiten.

En als je gewoon ministekkertjes aansluit, is het best reeel dat je Splitter defect is hoor, dat het adsl het wel doet, wil niet zeggen dat de splitter goed is ofzo, het gebeurt ook vaak zat andersom: Adsl harstikke dood en telefonie prima werkend en als je het dan zonder splitter aansluit, werkt adsl weer prima.

Het is inderdaad een standaardantwoord als jij aangeeft dat je het goed hebt aangesloten.
Klopt, ik heb net mijn splitter getest bij Oscar538
Werkte daar adsl en isdn wel dan?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• oscardt
Verwijderd schreef op 07 December 2002 @ 17:06:[...]
Klopt, ik heb net mijn splitter getest bij Oscar538 :)
JvS schreef op 07 December 2002 @ 18:25:

[...]
Werkte daar adsl en isdn wel dan?
We hebben gecontroleerd of ik kon bellen met zijn splitter, en dat werkte, ook kregen we een line op de nt1. Op de router kreeg ik ook een line, dat hebben we niet meer op de computer geprobeerd, maar ik ga er vanuit dat het dan werkt.

• we_are_borg

we_are_borg

You will Comply

Verwijderd schreef op 07 December 2002 @ 18:15:
[...]

Wat voor één had je dan?

[...]

Bedankt voor de tip :Y)
Ik had een NT1 uit de begin tijd. Deze heb ik op geblazen nadat ik een draaitje verkeerd om gedaan heb. Ik heb dit gemeld bij KPN en deze gaf het advies om terug te gaan naar een primafoonzaak. Hier heb ik het e.e.a. uitgelegd en kreeg een nieuwe mee (Laaste nieuwe van verlenden jaar). De primafoon medewerker zei het ook gelijk dat een oude NT1 niet werkt en gaf me een nieuwe mee. Deze werk ook gewoon met een telefoon stekker (alle aansluitingen). Ik heb deze aangesloten (3 minuten werk) en draaien alles deed het weer.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Verwijderd

Topicstarter
we_are_borg schreef op 08 december 2002 @ 01:00:
Ik had een NT1 uit de begin tijd.
Weet je het model en type nog?
Deze heb ik op geblazen nadat ik een draaitje verkeerd om gedaan heb. Ik heb dit gemeld bij KPN en deze gaf het advies om terug te gaan naar een primafoonzaak. Hier heb ik het e.e.a. uitgelegd en kreeg een nieuwe mee (Laaste nieuwe van verlenden jaar).
Woei :) Jij blaast dat ding op en krijgt gewoon een nieuwe mee? Wat aardig van KPN :P
De primafoon medewerker zei het ook gelijk dat een oude NT1 niet werkt en gaf me een nieuwe mee. Deze werk ook gewoon met een telefoon stekker (alle aansluitingen). Ik heb deze aangesloten (3 minuten werk) en draaien alles deed het weer.
Ik ga maandag even een bezoek brengen aan de Primafoon winkel denk ik :)

Verwijderd

probeer toch maar even de draadjes rood en blauw waarbij rood rechts moet zitten en blauw links. moet nl op die manier aangesloten worden.

• we_are_borg

we_are_borg

You will Comply

Verwijderd schreef op 08 December 2002 @ 01:52:
[...]

Weet je het model en type nog?

[...]

Woei :) Jij blaast dat ding op en krijgt gewoon een nieuwe mee? Wat aardig van KPN :P

[...]

Ik ga maandag even een bezoek brengen aan de Primafoon winkel denk ik :)
Hoe ik het begreep van de helpdesk medewerker alles wat na de NT1 zit is van je zelf de NT1 is de verantwoording van KPN. Ik zou morgen maar even naar een primafoon winkel gaan en zeggen dat een helpdeskmedewerker je gestuurd heb. Dat je ADSL niet aan de gang krijgt met de NT1 die je nu heb.

Verwijderd

Normaal zou het rood blauw zijn voor het eerste aderpaar, maar het hoeft niet zo te zijn dat er een 1x4 tje gebruikt is. Het zou net zo goed vanaf het ISRA punt een stukkie UTP oid kunnen zijn.

Als hij zelf al aangeeft dat het altijd wit/blauw is geweest dan is dit nu nog steeds zo, of hij moet de draden op het isra punt gewijzigd hebben.

Welke van de twee aders link of rechts in de NT1 zit maakt geen zak uit, je blaast hem er echt niet mee op en het werkt net zo goed.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 December 2002 @ 02:46:
probeer toch maar even de draadjes rood en blauw waarbij rood rechts moet zitten en blauw links. moet nl op die manier aangesloten worden.
Maar vanuit de NT1 komen al draadjes, blauw en wit dus :) Moet ik dan blauw verbinden met blauw en rood verbinden met wit?

• jlokerse
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-08-2021
Misschien een idee om ff met een voltmeter te kijken welke spanningen er op de draden staan?
Het lijkt er op dat de kpn niet een vast kleurcode hanteert (big suprise).

Maar denk dat je met een voltmeter er wel achter kan komen.

Succes.

Verwijderd

Check anders even hoe het zit aangesloten in de muurdoos.

Verwijderd

Topicstarter
OK, ik heb net mijn huidige NT1 kastje open gekregen :Y)

Er liepen twee draadjes (wit en blauw dus) naar het ISRA punt. Ik heb nu één kabel lopen van de NT1 naar het ISRA punt, en er zit dus geen kroonsteentje meer tussen, zoals eerder wel het geval was, omdat ik het kastje niet kon open krijgen. Aangesloten op de line ingang van de splitter en meteen een lijn volgens het modem. Dat zou toch betekenen dat de lijn van de splitter naar de NT1 kast niet goed is? En is blauw/rood echt de goede combinatie?

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2002 18:09 ]

Verwijderd

Er staat wel ergens in de Mx-stream probleemoplosser dat het rode en blauwe draadje in het midden horen te zitten. Maar na wat proefondervindelijk testen (had nog 10m kabel en wat pluggen liggen) bleek het bij mij geen moer uit te maken. Bij diverse volgordes kreeg de NT1 gewoon een signaal binnen Maar ja, achteraf bleek ook pas dat ik een analoog modem had gekregen van de KPN ipv ISDN dus alle kleuren van de regenboog hadden bij mij nog geen verschil uitgemaakt

Verwijderd

Topicstarter
Nog weer even een update:

Ik heb blauw/rood gebruikt, maar krijg wederom geen signaal (op meerdere NT1 kastjes die ik nog had liggen). Ook omgedraaid, maar nog steeds niks. Wordt er zo langzamerhand echt gek van :(

Verwijderd

Ik heb momenteel dat meegeleverde kleine kastje niet in gebruik, maar ipv daarvan het zaakje verbonden met een kroonsteentje. Maar het werkt net zo goed.
Verbaasd dat het dan niet goed werkt ?!?
Gewoon ministekkers gebrukken en niet al te veel hobby-bobben, krijg je geheid gelazer mee.
Probeer het dus eens gewoon zoals het hoort, en sta versteld!

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
niet goed gelezen |:(

[ Voor 83% gewijzigd door KaMiKaZe op 08-12-2002 20:26 ]

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• Adm.Spock
  • Laatst online: 18-07 12:47

Adm.Spock

Duik-Aap

Hoe lang had je al ISDN, er zijn namelijk een aantal typen die na een bepaalde (soms ook na onbepaalde) tijd doodleuk dood gaan.

In dat soort gevallen ruk je de NT1 van de muur en ga je er mee naar de primafoon shop, en vraag om een nieuwe.

Heb de ADSL dan zou ik ook de splitter meenemen om om te ruilen.

(dit geldt natuurlijk ook als de modem ermee kapt. :z)

Verwijderd

Topicstarter
Update :)

Ben vanmiddag even naar Primafoon geweest, heb mijn kastje daar laten zien (verkoper wist niet wat ie zag, zo'n ouwe had ie nog nooit gezien), en kreeg een model S5 mee. Thuisgekomen, stekkertjes erin, en draaien de hele handel :) Geweldig :Y) :Y)

Bedankt jongens voor al jullie hulp en voor het meedenken!!!!

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2002 19:14 ]

Verwijderd

Heb je het S1 model? Zoja, dan moet je een nieuwe hebben... :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 09 december 2002 @ 20:33:
Heb je het S1 model? Zoja, dan moet je een nieuwe hebben... :)
Vorige post niet gelezen :? ;)

Verwijderd

Ik had hetzelfde probleem, toevallig kreeg men bij mijn pa op het werk ook ADSL, door een monteur aangesloten. Ik uiteraard met mijn neus er bovenop, gevraagd, hij gaf mij als antwoord: zet de twee aders van je lijn op de klemmen van je nt1 kastje, gebruik de ingang voor het stekkertje, wat je dus niet gebruikt, voor je splitter. De splitter zuivert namelijk het ADSL signaal en niet het ISDN signaal. op de splitter gebruik je dus alleen maar de modem uitgang en de ISDN uitgang niet. zo sloot hij het ook altijd aan zei hij om problemen te voorkomen.
Pagina: 1