Je stuurt je modem naar een antwoordnummer.
Ik heb mijn 'vrienden' ondertussen gebeld, en ze hebben hun gebruikelijke molen in werking gezet. Die desk (helpdesk is te veel eer) gaat faxen naar Den Bosch, die moeten vervolgens mij weer bellen om me een retournummer voor de modem te geven die ze dan weer om gaan wisselen. Daar gaat dus weer een hele tijd overheen..........
Als het lampje uit is, dan is er gewoon geen signaal op het modem. Dat kan vanalles liggen... Aan het feit dat de bekabeling brak is, komt het meest voor (stekkertjes niet kunnen knijpen is een populaire).. Kabels die niet goed vastzitten. Wat ook regelmatig gebeurt is dat de splitter niet goed is. Het eerste wat je dan moet proberen is je modem direct op de buitenlijn checken. Je gaat als helpdesk de volgorde van meest voorkomend naar minst voorkomend af, dat werkt het efficientst (als klanten mee willen werken, that is).
Ik werk op die "desk" (waar inderdaad zoals bij elke 1e lijn mensen zitten die niet alles even scherp inzien, maar prima 80% van de mensen kan helpen met aansluiten en "fout 691" en vertellen dat ze setupST.exe moeten draaien enzo) en het valt allemaal wel mee.
Een storing bij adsl van kpn word gemiddeld binnen twee dagen opgelost, sommige problemen VEEL sneller (softwarefout als het niet zo druk is bij de storingsdienst gaan HEEL snel), niet compleet opgeleverde lijnen duren de laatste tijd iets langer, maar 6 maanden is irreel. Er zal vast wel iemand zijn, bij wie dat zo is, maar 6 maanden is echt heel erg extreem (dan ben ik altijd benieuwd naar het telefoonnummer van diegene om dat eens na te zoeken)...
Iedereen bedankt in ieder geval, ik had al 2x gebeld maar bij KPN kwamen ze niet op het idee dat er wel eens een verkeerd modem zou kunnen zijn geleverd. Ach ja, ze zouden in plaats van de schulden eens een keer de service moeten saneren.
Dat gebeurt echt helemaal nooit zo ongeveer (ik krijg zegmaar de problemen waar de '1e lijn' niet uitkomt, en als er geen signaal op het modem is, terwijl deze wel direct is aangesloten, kan je als medewerker echt niet ruiken dat het een verkeerd modem is hoor... Dat is niet echt iets wat je vraagt, als >>98% van de leveringen wel correct geleverd is. De logische conclusie die je trekt is dat er geen signaal op de lijn zit, en dan meldt je dat bij de technische regiekamer (die het ook daadwerkelijk kan oplossen).
Ik weet niet wat voor waanideen jij bij een helpdesk hebt (hoog opgeleide mcse'ers die dan opa en oma met de tang in de hand gaan beantwoorden?), maar waarom heb je zelf niet bedacht dat je een verkeerd modem hebt, als je het allemaal zo goed weet?
Sorry hoor, maar die irrationele rants op de helpdesk kan ik altijd slecht tegen... Het is voor de meeste mensen lastig te bedenken dat ongeveer 95% van de mensen die bellen, zulke simpele vragen hebben, dat je dus geen dure mensen op die lijn zet... Daar heb je de 2e lijn voor (en ik had ook niet op dat i'tje van het modem gekomen, simpelweg omdat dat nooit voorkomt, praktisch en je daar niet aan denkt), maar omdat het bij jou wel is gebeurt, is het natuurlijk heel slecht allemaal..
Tsja, over abo.geld gaan zeuren heeft niet veel zin want op die desk zit toch gewoon een studentje die wat bij wil verdienen, die interesseert het echt geen moer en die heeft ook helemaal geen invloed daarop.
Klopt, daarvoor bel je niet de installatiehulp, maar 0900-0244 en kies dan de optie voor rekeningvragen voor particulieren of schrijf je verhaal met verzoek tot terugstorten van het geld naar de kpn-adsl klantenservice op postbus 58800 1040JA A'dam. De installatie helpdesk kan dat soort dingen niet regelen (kan je wel dat adres geven overigens)
Ik ga me wel beklagen en trek zowel de verzendkosten als het abo.geld van de eerste rekening af. Laat de incasso wel storneren en maak zelf wel het goede bedrag over.................mmm, en die € 0.20 per minuut trek ik er ook maar vanaf denk.
LOL, ik hoop dat je het doet. Moet jij eens
diep nadenken wat de kpn doet als jij je rekening gaat blokkeren

. Overigens hoef je niet eens verzendkosten te betalen, je stuurt je modem naar een antwoordnummer

.
[
Voor 17% gewijzigd door
JvS op 06-12-2002 20:46
]