Toon posts:

ADSL: Linesync of modem-probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 178 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Na jaren met veel jaloezie gekeken te hebben naar mensen met ADSL heb ik sinds afgelopen woensdag ook het ADSL doe-het-zelf-pakket in huis liggen met bijbehorende Alcatal Speedtouch 510 Ethernet modem (ISDN-uitvoering). Dus meteen het hele zaakje installeren, kabels waren al getrokken etc. Mijn computer herkent de modem zonder probleem. Alleen de modem krijgt geen signaal binnen ! Het power- en het netwerklampje worden groen maar het linesync lampje (met @ erop) blijft uit ! Dus geen knipperen of iets dergelijks maar gewoon uit ! Ik kan wel gewoon bellen met de ADSL-splitter ertussen (als de Speedtouch uit staat tenminste) dus ik ga er vanuit dat ik alles goed heb aangesloten. Wat ook erg vreemd is dat ik bij een poging om de ADSL-modem te gebruiken ook direct mijn kiestoon om zeep help, inbellen met ISDN is daarna uitgesloten zonder m'n webvox te resetten !?

Is dit nu een probleem met de KPN-centrale of met de modem ? Als ik de search gebruik wordt bij alle linesync problemen verwezen naar een knipperend lampje op de modem maar dat is bij mij dus niet het geval ! Is de poort van de modem kaduuk ? Ik heb de helpdesk van K-Pay-N al gestalkt maar die hebben helpen me niks verder, doorverwijzen is het enige wat ze doen.

Heb al bericht gekregen van XS4ALL dat het abo is geactiveerd e.d.

Help me ! Ik wil ook breedbanden !!!!

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Het aansluiten van het modem op de ADSL-uitgang van de splitter zou in geen enkel geval tot problemen op je ISDN-lijn mogen zorgen. Maar, just to check, weet je absoluut zeker dat je je ADSL-line kabeltje niet in de LAN-port achterop je modem hebt aangesloten? 'k Heb wel eens gehoord dat een spanningsverschil door het op je LAN-uitgang aansluiten van de ADSL-line inderdaad tot dergelijke problemen kan leiden.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Verwijderd

Topicstarter
Nee, het zijn ook 2 verschillende soorten pluggen, bovendien kan ik via IE wel de modem zelftesten en in die test geeft ie ook aan dat de DSL-poort geen signaal heeft

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-08 20:55
En je hebt ook je splitter VOOR alle andere aparaten aangesloten? :)

Verwijderd

heb ik ook gehad bij klant bel de kpn maar op je signaal staat er niet op

Verwijderd

Topicstarter
Opstelling is als volgt:

Hoofdcontactpunt gaat naar LINE-poort splitter
ISDN-poort splitter gaat naar NT1 (type S4)
Uitgang NT1 gaat naar KPN Webvox waarop 1 analoog toestel zit aangesloten
Uitgang MODEM van de splitter gaat naar Alcatel Speedtouch

Ik heb al geprobeerd de modem zonder splitter ertussen in het hoofdpunt te pluggen maar ook dan heeft het @-lampje geen zin om te gaan branden.

Verwijderd

hmm raar misschien geen verbinding met de centrale mijn modem deed gister helemaal niks meer, maar die is dan ook overleden. ik denk dat je moet vragen of ze je lijn een keer willen testen. succes in iedergeval!

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Nog iets, staat er 510 of 510i op je modem? Een kennis van me heeft toen Reeuwijk laatst ADSL-modempjes kreeg een volledig ISDN-pakket gehad, maar met een 510, ipv een 510i :)

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Verwijderd

dat zou wel een domme actie zijn dan maar wel een goede tip intoxicated !

Verwijderd

Topicstarter
Er staat 510 op..................Alcatel Speedtouch 510 v4

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2002 19:28 ]

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Verwijderd schreef op 06 December 2002 @ 19:27:
Er staat 510 op..................
Bellen maar :)

Volgens de KPN helpdesk moet je 't modem dan zelf opsturen naar een adres dat ze geven, waarna je binnen 5 weken een nieuwe krijgt. Erg vervelend :(

- Pastor Richards @ VCPR

Verwijderd

Topicstarter
Voordat ik woedend ga bellen (ga ik toch wel doen): staat er bij de system-info dan ook vermeld Speedtouch 510i of kun je het alleen maar op de doos zien ?

Verwijderd

Ik had ook zo'n blinkend ledje... heeft 6 MAANDEN geduurd voor KPN zover was dat ze 't in de centrale fixten.
ASAP BELLEN dus! En direkt beginnen over abonnementsgeld-restitutie, dan zetten ze er misschien wat meer vaart achter. Suc6!

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Verwijderd schreef op 06 december 2002 @ 19:57:
En direkt beginnen over abonnementsgeld-restitutie, dan zetten ze er misschien wat meer vaart achter. Suc6!
Neuh, dat interesseert ze niet, en degene die je aan de telefoon krijgt al helemaal niet ;)

Maar je hebt wel gelijk dat je gewoon zo nsel mogelijk moet gaan bellen ;)

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
en wel zorgen dat jij de verzendkosten niet hoeft te betalen :{

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn 'vrienden' ondertussen gebeld, en ze hebben hun gebruikelijke molen in werking gezet. Die desk (helpdesk is te veel eer) gaat faxen naar Den Bosch, die moeten vervolgens mij weer bellen om me een retournummer voor de modem te geven die ze dan weer om gaan wisselen. Daar gaat dus weer een hele tijd overheen..........

Tsja, over abo.geld gaan zeuren heeft niet veel zin want op die desk zit toch gewoon een studentje die wat bij wil verdienen, die interesseert het echt geen moer en die heeft ook helemaal geen invloed daarop. Ik ga me wel beklagen en trek zowel de verzendkosten als het abo.geld van de eerste rekening af. Laat de incasso wel storneren en maak zelf wel het goede bedrag over.................mmm, en die € 0.20 per minuut trek ik er ook maar vanaf denk.

Iedereen bedankt in ieder geval, ik had al 2x gebeld maar bij KPN kwamen ze niet op het idee dat er wel eens een verkeerd modem zou kunnen zijn geleverd. Ach ja, ze zouden in plaats van de schulden eens een keer de service moeten saneren.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:27

JvS

Ik heb hem zelf ook

Glacier schreef op 06 December 2002 @ 20:13:
en wel zorgen dat jij de verzendkosten niet hoeft te betalen :{

Je stuurt je modem naar een antwoordnummer.
Ik heb mijn 'vrienden' ondertussen gebeld, en ze hebben hun gebruikelijke molen in werking gezet. Die desk (helpdesk is te veel eer) gaat faxen naar Den Bosch, die moeten vervolgens mij weer bellen om me een retournummer voor de modem te geven die ze dan weer om gaan wisselen. Daar gaat dus weer een hele tijd overheen..........
Als het lampje uit is, dan is er gewoon geen signaal op het modem. Dat kan vanalles liggen... Aan het feit dat de bekabeling brak is, komt het meest voor (stekkertjes niet kunnen knijpen is een populaire).. Kabels die niet goed vastzitten. Wat ook regelmatig gebeurt is dat de splitter niet goed is. Het eerste wat je dan moet proberen is je modem direct op de buitenlijn checken. Je gaat als helpdesk de volgorde van meest voorkomend naar minst voorkomend af, dat werkt het efficientst (als klanten mee willen werken, that is).

Ik werk op die "desk" (waar inderdaad zoals bij elke 1e lijn mensen zitten die niet alles even scherp inzien, maar prima 80% van de mensen kan helpen met aansluiten en "fout 691" en vertellen dat ze setupST.exe moeten draaien enzo) en het valt allemaal wel mee.

Een storing bij adsl van kpn word gemiddeld binnen twee dagen opgelost, sommige problemen VEEL sneller (softwarefout als het niet zo druk is bij de storingsdienst gaan HEEL snel), niet compleet opgeleverde lijnen duren de laatste tijd iets langer, maar 6 maanden is irreel. Er zal vast wel iemand zijn, bij wie dat zo is, maar 6 maanden is echt heel erg extreem (dan ben ik altijd benieuwd naar het telefoonnummer van diegene om dat eens na te zoeken)...
Iedereen bedankt in ieder geval, ik had al 2x gebeld maar bij KPN kwamen ze niet op het idee dat er wel eens een verkeerd modem zou kunnen zijn geleverd. Ach ja, ze zouden in plaats van de schulden eens een keer de service moeten saneren.
Dat gebeurt echt helemaal nooit zo ongeveer (ik krijg zegmaar de problemen waar de '1e lijn' niet uitkomt, en als er geen signaal op het modem is, terwijl deze wel direct is aangesloten, kan je als medewerker echt niet ruiken dat het een verkeerd modem is hoor... Dat is niet echt iets wat je vraagt, als >>98% van de leveringen wel correct geleverd is. De logische conclusie die je trekt is dat er geen signaal op de lijn zit, en dan meldt je dat bij de technische regiekamer (die het ook daadwerkelijk kan oplossen).

Ik weet niet wat voor waanideen jij bij een helpdesk hebt (hoog opgeleide mcse'ers die dan opa en oma met de tang in de hand gaan beantwoorden?), maar waarom heb je zelf niet bedacht dat je een verkeerd modem hebt, als je het allemaal zo goed weet?

Sorry hoor, maar die irrationele rants op de helpdesk kan ik altijd slecht tegen... Het is voor de meeste mensen lastig te bedenken dat ongeveer 95% van de mensen die bellen, zulke simpele vragen hebben, dat je dus geen dure mensen op die lijn zet... Daar heb je de 2e lijn voor (en ik had ook niet op dat i'tje van het modem gekomen, simpelweg omdat dat nooit voorkomt, praktisch en je daar niet aan denkt), maar omdat het bij jou wel is gebeurt, is het natuurlijk heel slecht allemaal..
Tsja, over abo.geld gaan zeuren heeft niet veel zin want op die desk zit toch gewoon een studentje die wat bij wil verdienen, die interesseert het echt geen moer en die heeft ook helemaal geen invloed daarop.
Klopt, daarvoor bel je niet de installatiehulp, maar 0900-0244 en kies dan de optie voor rekeningvragen voor particulieren of schrijf je verhaal met verzoek tot terugstorten van het geld naar de kpn-adsl klantenservice op postbus 58800 1040JA A'dam. De installatie helpdesk kan dat soort dingen niet regelen (kan je wel dat adres geven overigens)
Ik ga me wel beklagen en trek zowel de verzendkosten als het abo.geld van de eerste rekening af. Laat de incasso wel storneren en maak zelf wel het goede bedrag over.................mmm, en die € 0.20 per minuut trek ik er ook maar vanaf denk.
LOL, ik hoop dat je het doet. Moet jij eens diep nadenken wat de kpn doet als jij je rekening gaat blokkeren :D |:(. Overigens hoef je niet eens verzendkosten te betalen, je stuurt je modem naar een antwoordnummer :z.

[ Voor 17% gewijzigd door JvS op 06-12-2002 20:46 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Als bij ADSL over ISDN een 510i hoort ipv de 510 (wat ik ook wel opmaak uit diverse sites waar de Thomson SpeedTouch 510i verkocht wordt) dan hebben ze bij mij ook lopen slapen op de inpak afdeling van KPN (pakbon leverdatum 28-11-2002). Jammer, ik was net van plan om morgen e.e.a. te gaan installeren. M'n XS4all gegevens heb ik echter ook nog niet binnen dus veel had ik verder ook niet kunnen doen.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

lekker ruk wel, als ze deze week naar iedereen met een isdn aansluiting zo'n "analoog" modem hebben gestuurd :o. Vaag dat je je xs4all dingen niet binnen hebt. Als je al klant was bij xs4all, kan je gewoon je eigen login naam nemen, met @xs4all-basic-adsl (of lite of fast uiteraard) achter je username geplakt. Dat zou moeten werken

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

JvS schreef op 06 december 2002 @ 21:32:
Als je al klant was bij xs4all, kan je gewoon je eigen login naam nemen, met @xs4all-basic-adsl (of lite of fast uiteraard) achter je username geplakt. Dat zou moeten werken
Bij XS4All moet je sowieso je username/password zelf bij het registreren bedenken. Je krijgt je password later niet eens meer per post thuisgestuurd. Tenminste, zo was het toen ik me 2 jaar geleden reg'de. Dus, als je verder nog niets van XS4All hebt gezien, kan je inderdaad gewoon proberen in te loggen. :)

- Pastor Richards @ VCPR

Verwijderd

Ja, dat zou wat zijn als ze de afgelopen tijd allemaal analoge modems in de ethernet isdn pakketten hebben gestopt. Waarschuw de 1e lijn maar vast :D
Een username heb ik wel van XS4All (die geef je op bij het aanvragen van een nieuw ADSL abbo) maar ik neem aan dat ik toch wel eerst een bericht hoor te krijgen van xs4all over de activatie van mijn account met een wachtwoord voordat ik het werkelijk zou kunnen gebruiken. Ik kan iig niet in het service centrum zonder een password.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

van xs4all krijg je volgens mij een *79jK07As.K5W3 achtig password :P

Verwijderd

Topicstarter
JvS schreef op 06 december 2002 @ 20:38:

[...]

Je stuurt je modem naar een antwoordnummer.

[...]

Als het lampje uit is, dan is er gewoon geen signaal op het modem. Dat kan vanalles liggen... Aan het feit dat de bekabeling brak is, komt het meest voor (stekkertjes niet kunnen knijpen is een populaire).. Kabels die niet goed vastzitten. Wat ook regelmatig gebeurt is dat de splitter niet goed is. Het eerste wat je dan moet proberen is je modem direct op de buitenlijn checken. Je gaat als helpdesk de volgorde van meest voorkomend naar minst voorkomend af, dat werkt het efficientst (als klanten mee willen werken, that is).

Ik werk op die "desk" (waar inderdaad zoals bij elke 1e lijn mensen zitten die niet alles even scherp inzien, maar prima 80% van de mensen kan helpen met aansluiten en "fout 691" en vertellen dat ze setupST.exe moeten draaien enzo) en het valt allemaal wel mee.

Een storing bij adsl van kpn word gemiddeld binnen twee dagen opgelost, sommige problemen VEEL sneller (softwarefout als het niet zo druk is bij de storingsdienst gaan HEEL snel), niet compleet opgeleverde lijnen duren de laatste tijd iets langer, maar 6 maanden is irreel. Er zal vast wel iemand zijn, bij wie dat zo is, maar 6 maanden is echt heel erg extreem (dan ben ik altijd benieuwd naar het telefoonnummer van diegene om dat eens na te zoeken)...

[...]
Dat gebeurt echt helemaal nooit zo ongeveer (ik krijg zegmaar de problemen waar de '1e lijn' niet uitkomt, en als er geen signaal op het modem is, terwijl deze wel direct is aangesloten, kan je als medewerker echt niet ruiken dat het een verkeerd modem is hoor... Dat is niet echt iets wat je vraagt, als >>98% van de leveringen wel correct geleverd is. De logische conclusie die je trekt is dat er geen signaal op de lijn zit, en dan meldt je dat bij de technische regiekamer (die het ook daadwerkelijk kan oplossen).

Ik weet niet wat voor waanideen jij bij een helpdesk hebt (hoog opgeleide mcse'ers die dan opa en oma met de tang in de hand gaan beantwoorden?), maar waarom heb je zelf niet bedacht dat je een verkeerd modem hebt, als je het allemaal zo goed weet?

Sorry hoor, maar die irrationele rants op de helpdesk kan ik altijd slecht tegen... Het is voor de meeste mensen lastig te bedenken dat ongeveer 95% van de mensen die bellen, zulke simpele vragen hebben, dat je dus geen dure mensen op die lijn zet... Daar heb je de 2e lijn voor (en ik had ook niet op dat i'tje van het modem gekomen, simpelweg omdat dat nooit voorkomt, praktisch en je daar niet aan denkt), maar omdat het bij jou wel is gebeurt, is het natuurlijk heel slecht allemaal..

[...]
Klopt, daarvoor bel je niet de installatiehulp, maar 0900-0244 en kies dan de optie voor rekeningvragen voor particulieren of schrijf je verhaal met verzoek tot terugstorten van het geld naar de kpn-adsl klantenservice op postbus 58800 1040JA A'dam. De installatie helpdesk kan dat soort dingen niet regelen (kan je wel dat adres geven overigens)

[...]
LOL, ik hoop dat je het doet. Moet jij eens diep nadenken wat de kpn doet als jij je rekening gaat blokkeren :D |:(. Overigens hoef je niet eens verzendkosten te betalen, je stuurt je modem naar een antwoordnummer :z.
Ja, leuk verhaal hoor, maar wat wil je nu eigenlijk zeggen ? Het is mijn schuld dat ik dus een verkeerd modem heb gekregen en omdat niet iedereen 100% betrouwbaar is bij KPN moet ik ook voor de zekerheid zelf maar uitzoeken wat er aan de hand is, want je weet immers maar nooit................ ?

Behoorlijk overtrokken reactie als je het mij vraagt. Ik heb zelf op een helpdesk gewerkt (1e lijns) en ik kan me dus heel goed in de situatie van dergelijke mensen verplaatsen. Ook ik heb vragen moeten beantwoorden van mensen met netwerkproblemen die achteraf bleken 'per ongeluk' hun ethernetkabel eruit te hebben getrokken. En daar zat ook een hele portie arrogante klootzakken tussen !!!! Mij zul je nooit horen tieren tegen een helpdeskmedewerker, en ook in mijn 3 gesprekken met KPN ben ik altijd correct gebleven net zoals de medewerker die ik aan de lijn had. En ik heb overigens meteen al geroepen dat het ding ook direct op het hoofdpunt geen contact maakte.................Verwacht ik dan zoveel als ik wil dat iemand met me meedenkt ?

Mijn pakbon is ook van 28-11 dus er heeft iemand in het magazijn een zware nacht gehad.

Jammer dat je je persoonlijk aangevallen voelt maar dat je dan zo nodig moet laten zien hoe machtig KPN wel niet is door die uitspraken over eventueel blokkeren van de rekening is wel erg kleinzerig.

Anyway, ik ben al lang blij dat ik niet 5 dagen zonder telefoon zit, net als toen m'n lijn van analoog naar ISDN ging.

Trouwens wel netjes van dat antwoordnummer..................

Always look on the bright side of life..........

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

je begint gelijk te blaten dat de helpdesk zich geen helpdesk mag noemen en meer van dat soort cliche uitspraken, en je suggereert dat het stom is dat er niet bedacht wordt dat het een verkeerd modem is (iets wat je zelf had kunnen zien, dat zeg ik, niet dat jij er wat aan kan doen dat het een verkeerde is).

En dat terwijl je gewoon normaal bent geholpen. Daar erger ik me soms aan ja, ik vind dat altijd bijzonder dom als mensen dat dan nog even met irrationele dingen moeten gaan afzeiken. (al helemaal als je zelf op een helpdesk hebt gewerkt btw).
Jammer dat je je persoonlijk aangevallen voelt maar dat je dan zo nodig moet laten zien hoe machtig KPN wel niet is door die uitspraken over eventueel blokkeren van de rekening is wel erg kleinzerig.
Ik laat je alleen weten dat dat ongeveer het domste is wat je kan doen, ik wil niet laten zien hoe machtig de kpn is, als jij dat zo wil opvatten moet je dat doen. Ik waarschuw je alleen maar (doe ik ook altijd met mensen die op hoge poten aan de telefoon zitten, ik vind het prima als ze dat doen, alleen als de lijn afgesloten wordt en daarom ook adsl, wat je dan opnieuw mag gaan aanvragen, moeten ze niet gaan klagen bij mij :P.). en dan druk ik je even met je neus op de feiten ja.

[ Voor 3% gewijzigd door JvS op 07-12-2002 00:01 ]

• kosz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-08 15:51
JvS _/-\o_ respect voor de mensen die het op kunnen brengen om op een helpdesk te werken. Heb dit zelf als tijdelijke oplossing met het opstarten van ADSL meegemaakt, altijd mensen die alles beter (denken) te weten...

Verwijderd

Topicstarter
Nou, discussie gesloten wat mij betreft met no hard feelings. Misschien heb ik in het begin wat overtrokken gereageerd maar de waarheid ligt zoals gewoonlijk weer ergens in het midden.

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
het pakketje van een vriend van mij is ook op 28-11 verpakt en hij heeft ook de 510 ipv de 510i gekregen :P

lijkt erop dat de medewerker die dag dronken was ofzo :{
Pagina: 1