abo is alleen voor forum en frontpage
Er is wat hardware stuk.Fludizz schreef op 09 december 2002 @ 22:13:
wtf is er toch mis met Arethusa?? kan een sysbeheerder dat niet ff posten ofzo??!?
"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson
en email danFludizz schreef op 09 December 2002 @ 22:26:
[...]
abo is alleen voor forum en frontpageniej voor IRC
![]()
en dat blijft ook nog wel ffParaDot schreef op 09 December 2002 @ 22:50:
hijs nog steeds caput caput capite....
Verwijderd
WEER!!! neej he... zo dadelijk lezen we nog
Wanhopige Mirc'er pleegt zelfmoord.
Maandag, Zutphen - Een jonge jonge heeft op de avond van maandag zich zelf omgebracht, na dat de irc.tweakers.net voor de zoveelste x het niet deed.
Na een totaal aantal keer van proberen (1000), sprong de jonge uit zijn raam en belande op de grindpad
Maandag, Zutphen - Een jonge jonge heeft op de avond van maandag zich zelf omgebracht, na dat de irc.tweakers.net voor de zoveelste x het niet deed.
Na een totaal aantal keer van proberen (1000), sprong de jonge uit zijn raam en belande op de grindpad
1000 maar?! minimaal 10.000Verwijderd schreef op 09 december 2002 @ 23:02:
WEER!!! neej he... zo dadelijk lezen we nog
laatste vernomen van Arethusa, sindsdien vermist-
[17:39:24] * Connect retry #2000 irc.tweakers.net (6667)
-
Local host: XXXXXXX.upc-X.chello.nl (XXX.XXX.XXX.XXX)
-
[17:39:25] -Arethusa.tweakers.net- *** [DT] Looking up your hostname...
lang leven Osiris.parse.nl
Amsterdam - Sinds 17:39 wordt de server Arethusa, die gebruikt wordt om irc.tweakers.net te hosten, vermist. Degenen die haar hebben gezien dienen contact op te nemen met de politieFludizz schreef op 09 December 2002 @ 23:13:
[...]
1000 maar?! minimaal 10.000
[...]
laatste vernomen van Arethusa, sindsdien vermist
lang leven Osiris.parse.nl
Ik vind het wel goed waardeloos dat onze lieve schat het niet meer aankan, volgens mij chatten en mailen we teveel
Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein
Verwijderd
Ik zag haar naakt met alle ingewanden er uit in een stof vrije ruimte waar allemaal andere om haar heen stonden te kijken van...... je weet welWhizzCat schreef op 09 december 2002 @ 23:15:
[...]
Amsterdam - Sinds 17:39 wordt de server Arethusa, die gebruikt wordt om irc.tweakers.net te hosten, vermist. Degenen die haar hebben gezien dienen contact op te nemen met de politie
Ik vind het wel goed waardeloos dat onze lieve schat het niet meer aankan, volgens mij chatten en mailen we teveel![]()
Verwijderd schreef op 09 december 2002 @ 23:17:
[...]
Ik zag haar naakt met alle ingewanden er uit in een stof vrije ruimte waar allemaal andere om haar heen stonden te kijken van...... je weet wel
Wil je haar gauw weer even goedmaken?
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein
komt natuurlijk door dit topic:WhizzCat schreef op 09 December 2002 @ 23:15:
[...]
Amsterdam - Sinds 17:39 wordt de server Arethusa, die gebruikt wordt om irc.tweakers.net te hosten, vermist. Degenen die haar hebben gezien dienen contact op te nemen met de politie
Ik vind het wel goed waardeloos dat onze lieve schat het niet meer aankan, volgens mij chatten en mailen we teveel![]()
>>>**Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier!**<<<
mailboxen overbelast enzo
LOLErkens schreef op 09 December 2002 @ 23:18:
[...]
komt natuurlijk door dit topic:
>>>**Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier!**<<<
mailboxen overbelast enzo
Fludizz & WhizzCat jullie maken nu wel reclame voor de nieuwe IRC verbinding maar gebruiken dit draadje ook als IRC kanaal.
May the Force be with you
Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!
Sorry, ik zal braaf wachten tot arethusa het weer doetKroontjesPen schreef op 09 December 2002 @ 23:33:
Fludizz & WhizzCat jullie maken nu wel reclame voor de nieuwe IRC verbinding maar gebruiken dit draadje ook als IRC kanaal.![]()
![]()
jij hebt anders bij mij reclame lopen maken voor die server, notabene ook nog met een typefout erinKroontjesPen schreef op 09 December 2002 @ 23:33:
Fludizz & WhizzCat jullie maken nu wel reclame voor de nieuwe IRC verbinding maar gebruiken dit draadje ook als IRC kanaal.![]()
![]()
Wie zat er het eerste op W&L daar.
Wat ik wel fijn vind dat alles goed is overgezet.
Niet opnieuw mijn nick te moeten reggen en dat soort zaken.
Is prima geregeld.
Is prima geregeld.
Stem blanco!
nu doe je het zelf ookKroontjesPen schreef op 09 December 2002 @ 23:49:
Wie zat er het eerste op W&L daar.![]()
Is prima geregeld.

Jaaaa! eindelijk geconnect 
server veranderingen...
moet ik weer dingen veranderen ensow, veel te moeilijk

moet ik weer dingen veranderen ensow, veel te moeilijk
Dit een compliment naar de harde werkers die alles hebben overgezet.Fludizz schreef op 09 December 2002 @ 23:52:
[...]
nu doe je het zelf ookreclame maken door pluspunten te noemen ervan
![]()
![]()
![]()
Of de nieuwe server goed is moeten we nog afwachten.
Stem blanco!
laten we dit gesprek maar op de desbetreffende server voortzetten?KroontjesPen schreef op 10 december 2002 @ 00:24:
[...]
Dit een compliment naar de harde werkers die alles hebben overgezet.![]()
Of de nieuwe server goed is moeten we nog afwachten.

tijd om wat extra servertjes te

alleen jammer dat je geen services hebt, ik heb geen @tjes
Ik zou langs je schoenen gaan lopen

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

dat irc het niet doet is niet zo erg, maar ik heb kinda de search nodig ne die is dus ook verrot
tword wel een klein beetje vervelend zo
blup
Nee die is niet naar jou vernoemd
Maar als het zo dus door gaat blijven er niet veel servers meer over, van de 15 servers zijn er nog maar negen actief? (volgens de stats op de FP)
Arethusa => Crewbak/irc/mail etc hardware probleem
Atlas => oude fileserver => onstabiel mobo probleem => wel te pingen (213.239.154.21)
Argus => vervanger van atlas => defecte proc => wel te pingen (213.239.154.20)
Ares => Down geen idee van oorzaak => wel te pingen (213.239.154.11)
Iris => Down geen idee van oorzaak => wel te pingen (213.239.154.11)
Styx => Down geen idee van oorzaak
Want van deze zijn er geen stats bekend. Daarnaast is het duidelijk dat de twee dual xeon bakken veel werk opknappen en dus dat de cpu power niet zo nodig is maar het is toch jammer dat er zoveel power niets staat te doen. En nu ik toch bezig ben, wil de nieuwe fileserver ook lukken en gaan jullie nog door met loadbalancen op layer 7?
Arethusa => Crewbak/irc/mail etc hardware probleem
Atlas => oude fileserver => onstabiel mobo probleem => wel te pingen (213.239.154.21)
Argus => vervanger van atlas => defecte proc => wel te pingen (213.239.154.20)
Ares => Down geen idee van oorzaak => wel te pingen (213.239.154.11)
Iris => Down geen idee van oorzaak => wel te pingen (213.239.154.11)
Styx => Down geen idee van oorzaak
Want van deze zijn er geen stats bekend. Daarnaast is het duidelijk dat de twee dual xeon bakken veel werk opknappen en dus dat de cpu power niet zo nodig is maar het is toch jammer dat er zoveel power niets staat te doen. En nu ik toch bezig ben, wil de nieuwe fileserver ook lukken en gaan jullie nog door met loadbalancen op layer 7?
buit is binnen sukkel
Hm.. arethusa is er niet, nu hebben we dus ook geen Omega search...
Kan iemand die ergens mirroren
Beekforel schreef op 10 december 2002 @ 14:23:
Hm.. arethusa is er niet, nu hebben we dus ook geen Omega search...
whwhhahahaaa
9Gb geloof ik dat ie was
dat verplaats je niet ff
Doet iets met Cloud (MS/IBM)
Ik zet em wel ff op mijn XS4ALL webspace
9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023
Mag ik dan ongelimiteerd n00b topics openenD2k schreef op 10 December 2002 @ 14:24:
[...]
whwhhahahaaa
9Gb geloof ik dat ie was
dat verplaats je niet ff
nee, met de huidige search en google kan je ook een heel eind komen
Jaaaaaaaaaaja, geloof er nix vanHans schreef op 10 december 2002 @ 13:06:
[...]
Nee die is niet naar jou vernoemdWas gewoon iets wat in mij opkwam toen deze server voor het eerst geinstalleerd werd.

ik geloof het ook niet, want hoe bedenk je anders zo'n [censuur] naam

edit: klote ding, waarom zet react er "censuur" doorheen
[ Voor 13% gewijzigd door Erkens op 10-12-2002 14:53 ]
Omdat jij niet liev bentErkens schreef op 10 December 2002 @ 14:53:
[...]
ik geloof het ook niet, want hoe bedenk je anders zo'n [censuur] naam![]()
![]()
![]()
edit: klote ding, waarom zet react er "censuur" doorheen
genoeg offtopic
Wat is de prognose? wanneer mogen we Arethusa weer in actie zien?
Niet... In #Spielerij staat dat Arethusa vervangen gaat worden door AdonisErkens schreef op 10 december 2002 @ 15:54:
[...]
genoeg offtopic
Wat is de prognose? wanneer mogen we Arethusa weer in actie zien?
The devil is in the details.
Iig een poging totMaRc0 schreef op 10 december 2002 @ 15:56:
Niet... In #Spielerij staat dat Arethusa vervangen gaat worden door Adonis
Jeremy Clarkson
mja #Spielerij, dat kan je niet serieus nemen, en dan nog, ik wil ArethusaMaRc0 schreef op 10 december 2002 @ 15:56:
[...]
Niet... In #Spielerij staat dat Arethusa vervangen gaat worden door Adonis
Stommerd!Erkens schreef op 10 December 2002 @ 15:58:
[...]
mja #Spielerij, dat kan je niet serieus nemen, en dan nog, ik wil Arethusa
* Hahn sets mode: +b Erkens*!*@*
[ Voor 10% gewijzigd door Hahn op 10-12-2002 16:05 ]
The devil is in the details.
Hoop dat ie vlug terug is, want irc.sorcery.net is irritant omdat je iedere keer MOET identify-en nadat je terug je oorspronkelijke nick aangenomen hebt
[ Voor 97% gewijzigd door Fuelke op 10-12-2002 16:07 ]
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
leuke editFuelke schreef op 10 December 2002 @ 16:05:
Hoop dat ie vlug terug is, want irc.sorcery.net is irritant omdat je iedere keer MOET identify-en nadat je terug je oorspronkelijke nick aangenomen hebt
maare sorcery zuigt helemaal, op osiris.parse.nl is het leuker, ook zonder services, hoewel
Gewoon alias makenFuelke schreef op 10 December 2002 @ 16:05:
/[logisch_iets] /nick [nick] | /msg nickserv identify [pass]
[ Voor 3% gewijzigd door Pyrus op 10-12-2002 16:18 ]
ze Kees zijn is er mee bezigVerwijderd schreef op 10 december 2002 @ 16:24:
dacht dat het wel weer zal werken....
http://cam3.telecity-2.trueserver.nl/view/view.shtml
[ Voor 5% gewijzigd door Erkens op 10-12-2002 16:57 ]
Ik mis de omega search een beetje 
net als je hem nodig hebt is ie er niet
net als je hem nodig hebt is ie er niet
Erkens schreef op 10 December 2002 @ 16:32:
[...]
ze Kees zijn is er mee bezig
http://cam3.telecity-2.trueserver.nl/view/view.shtml

Daniel toch ook
[ Voor 11% gewijzigd door Bierkameel op 10-12-2002 17:22 ]
uhm, ook vandaag istie dood ofzo??
volgens mij zijn goden toch sterfelijk ofzo, of was arredinges geen god?
Lees het topic eensMR_WAZOO schreef op 10 December 2002 @ 17:39:
uhm, ook vandaag istie dood ofzo??
snik, snikRafe schreef op 10 December 2002 @ 17:41:
[...]
Lees het topic eensArredinges' Arethusa's hardware is hier en daar kapoetski.
lees verder ook de .plan 
plan: Server & netwerk statusmeldingen
plan: Server & netwerk statusmeldingen
10-12 Omdat Arethusa al enige dagen om onduidelijke redenen ernstig instabiel is zal webserver Adonis vandaag omgebouwd worden om haar te gaan vervangen. Tot die tijd zijn de IRC-server en de mailserver niet in het land der levenden.

[ Voor 94% gewijzigd door Erkens op 10-12-2002 17:50 ]
arredinges is dus rip 
wat is er precies rip, maybe dat iemand t nog thuis heb liggen en wil sponsoren
wat is er precies rip, maybe dat iemand t nog thuis heb liggen en wil sponsoren
code:
1
2
3
4
| [18:59] <kees-arethusa> zo, die is compilen [19:00] * kees-arethusa ff naar buiten [19:00] <kees-arethusa> dan de ircd overzetten, hostname goedzetten etcetc [19:00] <kees-arethusa> en vannavond de mail |

Jeremy Clarkson
hoezo wordt arethusa niet gewoon gefixed..
Andonis is toch al webservert
Zoals ik het nu begrijp wordt arethusa strax overbodig
Andonis is toch al webservert
http://www.NUiPhone.nl/
Diaboluzzz schreef op 10 December 2002 @ 19:07:

Jeremy Clarkson
Verwijderd
komt door het weer jongens, gewoon ff de kachel aan 
Maar ik word er wel een beetje gek van
Maar ik word er wel een beetje gek van
Diaboluzzz schreef op 10 december 2002 @ 19:07:
hoezo wordt arethusa niet gewoon gefixed..
Als Arethusa "gewoon" gefixt had kunnen worden, denk je niet dat Kees dat dan nou al lang gedaan zou hebben? Aangezien het probleem niet te vinden is lijkt Kees (en mji
* We Are Borg had dit topic al gezien, maar vond het niet echt belangrijk
Maar helaas werkt de omega search er ook op begrijp ik, erg k*t
Succes met fixen~!
Maar helaas werkt de omega search er ook op begrijp ik, erg k*t

Succes met fixen~!
Jeremy Clarkson
Verwijderd
*** Connecting to irc.tweakers.net (6667)
-
*** Unable to connect (Connection timed out)
-
*** Connect retry #1 irc.tweakers.net (6667)

/me wil graag op mIRC
-
-
/me wil graag op mIRC

Is weer up (voor hoe lang
)
Jeremy Clarkson
Ach... we zijn wat gewend (zie: RagnarokOnline
)

[ Voor 10% gewijzigd door M@NIC op 10-12-2002 20:57 ]
best grappig iedereen zien joinen en even later weer wegVerwijderd schreef op 10 december 2002 @ 20:53:
*** Connecting to irc.tweakers.net (6667)
-
-
/me wil graag op mIRC
osiris.parse.nl

[ Voor 11% gewijzigd door Erkens op 10-12-2002 20:59 ]
Ik zie Kees al met een server onder zijn arm de trein in stappen
Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.
Dan heb jij goede ogen als jij dat vanaf thuis zietBolk schreef op 10 december 2002 @ 23:38:
Ik zie Kees al met een server onder zijn arm de trein in stappen

Jeremy Clarkson
Arethusa v.3 is dus nog niet zo super stabiel 
kom vanochtend online, is er 3x een netsplit geweest en 1x een disconnect
kom op keesch, je kan het !!

kom vanochtend online, is er 3x een netsplit geweest en 1x een disconnect

kom op keesch, je kan het !!
http://www.NUiPhone.nl/
De links zijn gewoon up hoor
Jeremy Clarkson
Waarom worden de MX-records voor tweakers.net niet "gewoon" aangepast zodat jullie alsnog mail kunnen ontvangen?
Omdat er simpelweg "even" geen tweede mailserver beschikbaar is.
Euh.. okee.. tien servers, waarvan er 1 zowiezo al weinig uitvoert volgens de statistieken, en dan kan er niet eens eventjes een sendmail/postfix opgezet worden? Das een kwartiertje werk joh.. duurt zowiezo al een dag ofzo voordat ISPs het doorhebben... minstens.. naja misschien is het dan ondertussen al wel gemaakt.. al zou je met 10 servers ook wel 5 backup mail servers kunnen hebben.. maar okee.. zal wel
Verwijderd
Ja, de mail heeft mischien niet zo'n hoge prioriteit als iets anders. Anders hadden ze dat allang gedaan namelijkstrlen schreef op 11 december 2002 @ 10:12:
Euh.. okee.. tien servers, waarvan er 1 zowiezo al weinig uitvoert volgens de statistieken, en dan kan er niet eens eventjes een sendmail/postfix opgezet worden? Das een kwartiertje werk joh.. duurt zowiezo al een dag ofzo voordat ISPs het doorhebben... minstens.. naja misschien is het dan ondertussen al wel gemaakt.. al zou je met 10 servers ook wel 5 backup mail servers kunnen hebben.. maar okee.. zal wel
Dan mogen ze die prioriteiten wel bijstellen lijkt me, al die betalende t.net abbonees zitten nu ook zonder hun e-mail toch? Lekkere service biedt je dan aan, aan je klanten. Doet me denken aan die reclame over verzekeringen ofzo, dat je de roest op auto's ziet groeien en groeien.. "nee die is er ff niet.. is het belangrijk?" aan de telefoon.. kun je toch niet maken?Verwijderd schreef op 11 December 2002 @ 10:14:
[...]
Ja, de mail heeft mischien niet zo'n hoge prioriteit als iets anders. Anders hadden ze dat allang gedaan namelijk
Verwijderd
Verbazingwekkend dat een professionele site als Tweakers.net niet de functie lijkt te begrijpen van MX records.
Dan maak je die toch even? Zoveel werk is dat niet. Meteen de problemen in de toekomst opgelost mocht het weer voorkomen.Kaj. schreef op 11 December 2002 @ 10:04:
Omdat er simpelweg "even" geen tweede mailserver beschikbaar is.
[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2002 10:24 ]
Ik maak niks: dat laat ik geheel aan de vrijwillige handen van ACM, AntonT en Kees over; if you don't mind.
Je weet best dat je "je" moet opvatten als zijnde "tweakers.net". Zeg dan gewoon niks.Kaj. schreef op 11 december 2002 @ 11:04:
Ik maak niks: dat laat ik geheel aan de vrijwillige handen van ACM, AntonT en Kees over; if you don't mind.
Ik denk dat als het echt zo'n kleine moeite was gemeest het Tweakers.net team daar zelf ook wel aan gedacht zou hebben denk je niet?Verwijderd schreef op 11 december 2002 @ 10:22:
Verbazingwekkend dat een professionele site als Tweakers.net niet de functie lijkt te begrijpen van MX records.
[...]
Dan maak je die toch even? Zoveel werk is dat niet. Meteen de problemen in de toekomst opgelost mocht het weer voorkomen.
gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo
Dat geldt ook voor joustrlen schreef op 11 december 2002 @ 11:26:
Je weet best dat je "je" moet opvatten als zijnde "tweakers.net". Zeg dan gewoon niks.

Jeremy Clarkson
heren: maak er nou geen bitchfight van
er wordt aan gewerkt. (<-punt)
er wordt aan gewerkt. (<-punt)
Doet iets met Cloud (MS/IBM)
Verwijderd
Blijkbaar niet. Daarnaast niemand op deze aardkloot is alwetend. Als ik een advies mag geven: database; die laat je replicaten (kan easy met LDAP) en dan meerdere mailservers en MX records. Mailboxen laat je ook replicaten via rsync en klaar. Stabielere mail dan momenteel welke voor belangrijke mail belangrijk is (logica).eliminator007 schreef op 11 December 2002 @ 11:31:
[...]
Ik denk dat als het echt zo'n kleine moeite was gemeest het Tweakers.net team daar zelf ook wel aan gedacht zou hebben denk je niet?
(De reden dat ik hierover begin is dat iemand al enkele weken totaal van GoT is verbannen en daar geen reden voor heeft gekregen op z'n mail plus ik heb een @tweakers.net mail adres recent gebruikt en vraag me af of die mail is aangekomen. Geen timeout gekregen van m'n mailserver maar toch...)
Ja echtwel.. ik kom ook niet meer in HA vanwege die ban, ik kom niet meer in SG vanwege die ban, ik kom haast niet meer op GoT vanwege die ban, ik haat alle mensen op de wereld vanwege die ban, ik doe mijn boodschappen niet meer bij de appie heijn vanwege die ban, ik reageer nu zo omdat die ban er geen ene piep mee te maken heeft dus laat dat nou eens met rust wil jeTraag schreef op 11 december 2002 @ 11:58:
[...]
Dat geldt ook voor jouKaj neemt iig de moeite om IETS te melden omdat waarschijnlijk ACM en kees druk zijn en dan ga jij hem de grond in stampen.... je bent zeker nog steeds over de zeik vanwege je ban ofzo
Ik stel het erg op prijs dat Kaj hier reageert als woordvoerder voor de systeembeheerders, maar hij kan gewoon beter niet ergens op reageren als dat niet specifiek aan *hem* gevraagd wordt. Ik bedoel hem echt niet de grond in te stampen, in tegenstelling tot jouw bericht wat tot doel heeft mij in de grond te stampen. Dat lukt je lekker toch niet want daar ben ik veels te veel in
Ik wil graag voorkomen dat ook dit topic gesloten wordt vanwege flames, wie die ook uit, want daar schiet helemaal niemand iets mee op.
Ontopic: Luister gewoon eens naar advies, t.net mensen. Nu jullie een halve ISP zijn geworden door de abbonnementen kun je je dit soort dingen gewoon niet permitteren. Als ik dit zo makkelijk had laten gebeuren, en zo lang had laten duren, op mijn servers dan was ik allang het figuurlijke haasje geweest.
hale ISP? bieden ze ook internet toegang danstrlen schreef op 11 December 2002 @ 12:31:
Ontopic: Luister gewoon eens naar advies, t.net mensen. Nu jullie een halve ISP zijn geworden door de abbonnementen kun je je dit soort dingen gewoon niet permitteren. Als ik dit zo makkelijk had laten gebeuren, en zo lang had laten duren, op mijn servers dan was ik allang het figuurlijke haasje geweest.
een email adres ja, kan gebeuren dat die server eruit ligt pech dan.
Vergeet niet dat t.net met praktisch alleen maar vrijwilligers werkt en vooral gesponsorde hardware
Dus zo 1-2-3 is er geen oplossing, maar er wordt hard gewerkt, ik snap niet dat mensen dit niet waarderen, kijk als je een abo hebt dan mag je wmb klagen over je email enzo, maar waarom zo?
Laten we allemaal weer liev doen voor elkaar

strlen heeft gelijk imho. Maar ik weet zeker dat de systeembeheerders meer dan hun best doen, en meer dan hun dat kunnen ze niet doen
Wij kunnen met zijn allen hoog en laag springen, maar daar schieten we niets mee op, dus meer dan afwachten kunnen we ook niet doen
Ja, hier en daar beetje bitchen
Wij kunnen met zijn allen hoog en laag springen, maar daar schieten we niets mee op, dus meer dan afwachten kunnen we ook niet doen
Ja, hier en daar beetje bitchen
Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz
* Kaj. heeft ff rondgevraagd, en het kost inderdaad aardig wat tijd.
Ik heb geen idee hoeveel tijd, ik ben dan zelf ook nog niet zo'n licht in de wereld van mailservers. (dat wordt nog wat als ik er zelf eentje wil gaan draaien
).
Wat ik wel weet is dat eraan gewerkt wordt en dat één van de servermensen zich niet al te best voelt. That's it for now.
Ik heb geen idee hoeveel tijd, ik ben dan zelf ook nog niet zo'n licht in de wereld van mailservers. (dat wordt nog wat als ik er zelf eentje wil gaan draaien
Wat ik wel weet is dat eraan gewerkt wordt en dat één van de servermensen zich niet al te best voelt. That's it for now.