WatHoorJeWaar · Asobakken
Eerdere projecten: Leading Courses · Brandstof-zoeker.nl · Voertuig-zoeker.nl
Waarschijnlijk wel ja, want in de upgrade.txt file staat:Millennium schreef op 07 december 2002 @ 22:18:
Ben ik de enige die logfileconsole=console heeft staan, zodat ik zelf $userprefs{"logdir"} heb moeten toevoegen
Gezien je bij projects logs(RC5, OGR) ook geen path neerzet.
Dus ik denk dat iedereen in zn proxyper.ini gewoon het complete pad heeft gezet.Set ProxyIni to the .ini file of your proxy.
Also edit the proxyper.ini file and set a absolute path to the console log files.
So if the files are in /var/local/log/proxyper and the filenames are consoleYYYYMMDD.log. The extension has to be .log I
f you use some kind of logfile compressor
or have it renamed to an other extension the script won't find the files.
set the following lines in the proxyper.ini:
[console]
logfileconsole=/var/local/logs/proxyper/console
Nee, dat heb ik al gechecked.NightBird schreef op 08 december 2002 @ 11:10:
[...]
Misschien moet je je gnuplot/libpng effe helemaal opnieuw installeren, het lijkt er op dat je 2 versies door mekaar gebruikt.
Intentionally left blank.
ik en een mede teamgenoot hebben deze fout nog: http://rc5stats.kennisdelen.net/server.html
Unable to read console log files
please correct the proxyper.ini
iemand een oplossing?
ik kom er niet uit.
en ook zit er in aantal blokjes verschil tussen deze: http://rc5stats.kennisdelen.net
en deze: http://rc5stats.kennisdelen.net/monthtop.html
[ Voor 31% gewijzigd door job op 08-12-2002 14:19 ]
Euhm .. als je effe iets hoger kijkt in deze thread:damster schreef op 08 december 2002 @ 14:15:
ik kom nog ergens niet uit:
ik en een mede teamgenoot hebben deze fout nog: http://rc5stats.kennisdelen.net/server.html
iemand een oplossing?
ik kom er niet uit.
Oftewel .. in de proxyper.ini even het volledige pad naar de console logfile aangeven.Set ProxyIni to the .ini file of your proxy.
Also edit the proxyper.ini file and set a absolute path to the console log files.
So if the files are in /var/local/log/proxyper and the filenames are consoleYYYYMMDD.log. The extension has to be .log I
f you use some kind of logfile compressor
or have it renamed to an other extension the script won't find the files.
set the following lines in the proxyper.ini:
[console]
logfileconsole=/var/local/logs/proxyper/console
Dat is omdat de maand- en weektop uitgaan van de gegevens t/m gisteren. Dus de blocks van vandaag tellen niet mee.en ook zit er in aantal blokjes verschil tussen deze: http://rc5stats.kennisdelen.net
en deze: http://rc5stats.kennisdelen.net/monthtop.html
in de 7.2.0b versie van vrijdag zit de fix er al lang in.NightBird schreef op 07 December 2002 @ 17:31:
Ah ... nog een bug gevonden.
Bij de berekening van de kkeys/s op de verschillende overzichtspagina's (zoals de team.html) wordt het aantal blocks gedeeld door 322. Dat is een afgerond getal, maar dat is niet zo heel erg. Echter nu moet je deze rate nog vermenigvuldigen met 16 omdat de blocks nu 16x zo groot zijn. Oftewel, delen door: 20,1165676116943359375 (onafgerond).
Je kan dit ook weer handmatig fixxen door in de ppstats.pl overal waar '322' staat, dit te vervangen door '20.1165676116943359375'. In linux/unix/bsd/etc. doe je gewoon:
code:
1 replace '322' '20.1165676116943359375' -- ppstats-rc5-7.2.pl
de juiste waarde komt van (24*60*60)/(2^32/1000000).
je ben trouwens wel goed bezig met alle antwoorden hier.
Ubero: #2, Euler: #1, GOT: #1, Des: #1, Zeta: #1, Eon: #3, OGR-24: #3, OGR-25: #7,
LM: #7, AP: #5, DF: #19, D2OL: #37, SOB: #50, TSC: #63, RC5: #96
Uhm tja, als je PProxy installeerd voor PPstats misschien wel (wie leest er upgrade.txt, was namelijk een clean install, geen upgrade). Maar als je eerst pproxy installed dan gaat je echt niet het volledige path invullen. Dus blijf ik van mening dat ppstats zich hier aan had moeten aanpassen ipv je perproxy.iniNightBird schreef op 08 december 2002 @ 11:50:
[...]
Waarschijnlijk wel ja, want in de upgrade.txt file staat:
[...]
Dus ik denk dat iedereen in zn proxyper.ini gewoon het complete pad heeft gezet.
Anyways het staat iig ergens in een txt bestand, en die het eerlijk gezegd nog niet gelezen.
dat zou ik wel graag willen zien
Dat is er wel, mbv een php scriptje, ik had het lopen, en het werkt wel goed. Ik weet niet meer wie het gemaakt heeft. Hier onder de originele code :PowerCow schreef op 08 december 2002 @ 16:45:
members moeten zelf hun statsrun kunnen uitvoeren
dat zou ik wel graag willen zien
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
| <HTML>
<title>Statsrun bezig</title>
<BODY bgcolor=#000000>
<div align="center">
<table valign="center" width=100%>
<tr>
<td width="100%" align="center"><b>
<font size=4 face=Verdana color=#FF7D00>
<?php
$runtijden = fopen("runtijden.txt","r+");
$runtijd = fgets($runtijden,128);
fclose($runtijden);
$statstijdfile = fopen("statstijd.txt","r+");
$tijd_laatste = fgets($statstijdfile,128);
$tijd_nu = time();
$dif = $tijd_nu-$tijd_laatste;
if ($dif>1200) {
echo "[img]\"icons/hourglass.gif\"[/img]<BR>";
echo "De statsrun is bezig en zal ongeveer $runtijd seconde duren.<BR />";
echo "<meta http-equiv=\"refresh\" content=\"1;URL=statsrun.php?href=$HTTP_REFERER\">";
ftruncate($statstijdfile,0);
rewind($statstijdfile);
fputs($statstijdfile,$tijd_nu); }
else {
echo "[img]\"icons/forbidden.gif\"[/img]<BR>";
echo "Er is slechts één statsrun per 20 minuten toegestaan!<BR />";
echo "De statsrun is net al gedaan.<BR />";
echo "<meta http-equiv=\"refresh\" content=\"60;URL=$HTTP_REFERER\">"; }
fclose($statstijdfile);
$dif=round($dif/60,0);
echo "(De laatste statsrun was $dif minuut geleden en duurde $runtijd seconde)<BR />";
?>
</b></td>
</tr>
</table>
</div>
</BODY>
</HTML> |
En het andere bestandje :
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
| <HTML>
<head>
<title>Statsrun voltooid</title>
<?php
$t_nul = time();
exec("run.bat");
echo "<meta http-equiv=\"refresh\"content=\"1;URL=$href\">";
$t = time();
$t_delta = $t - $t_nul;
$runtijden = fopen ("runtijden.txt","r+");
ftruncate($runtijden,0);
fputs($runtijden,$t_delta);
fclose($runtijden);
?>
</head>
<BODY bgcolor=#000000>
</BODY>
</HTML> |
Topic gevonden : Php button voor update..
Nog eentje : Update knopje voor rc5 Stats mede rc5-ers
[ Voor 16% gewijzigd door The Wizard op 08-12-2002 17:03 ]
7740 kWp, 3 subsystemen (20x 320 Wp / 2x 230 Wp / 2x 440 Wp)
Als je in de laatste 3 dagen je proxyper niet gerestart hebt, of je hebt de betreffende console-logfile gedelete, dan krijg je ook in je server.html:
Volgens mij is dat toch niet helemaal de bedoelingUnable to read console log files
Daar heb je wel gelijk in. ppstats moet toch ook al achterhalen in welke dir de proxyper.ini staat. Dan weet je waar je de console-logs moet zoeken als in proxyper.ini geen absoluut, maar een relatief pad staat.Millennium schreef op 08 december 2002 @ 16:28:
[...]
Uhm tja, als je PProxy installeerd voor PPstats misschien wel (wie leest er upgrade.txt, was namelijk een clean install, geen upgrade). Maar als je eerst pproxy installed dan gaat je echt niet het volledige path invullen. Dus blijf ik van mening dat ppstats zich hier aan had moeten aanpassen ipv je perproxy.ini
Anyways het staat iig ergens in een txt bestand, en die het eerlijk gezegd nog niet gelezen.
Exactum, heb het nu iig zo gebouwdNightBird schreef op 08 december 2002 @ 18:14:
[...]
Daar heb je wel gelijk in. ppstats moet toch ook al achterhalen in welke dir de proxyper.ini staat. Dan weet je waar je de console-logs moet zoeken als in proxyper.ini geen absoluut, maar een relatief pad staat.
het probleem is dat mensen ppstats.pl op verschillende manieren aanroepen. de ene zet hem in de crontab, de ander weer in een script welke weer in de crontab staat, etc. je weet dus niet zeker vanuit waar hij wordt aangeroepen. de simpelste manier om dat te ondervangen was gewoon te zeggen dat het path absoluut moet zijn. simpel toch. maar ik zal het op de lijst zetten.NightBird schreef op 08 December 2002 @ 18:14:
[...]Daar heb je wel gelijk in. ppstats moet toch ook al achterhalen in welke dir de proxyper.ini staat. Dan weet je waar je de console-logs moet zoeken als in proxyper.ini geen absoluut, maar een relatief pad staat.
dat van de 3 dagen console file klopt. works as designed. vroeger las ik alle console files tot de laatste. somminge servers hebben wel 300+ dagen log files. en dat duurde dus steeds langer en langer. toch hebben we gewoon een limiet van 3 dagen ingesteld. maar zal het ook op de lijst zetten voor mogelijke verbeteringen.
Ubero: #2, Euler: #1, GOT: #1, Des: #1, Zeta: #1, Eon: #3, OGR-24: #3, OGR-25: #7,
Maar $userpref{"logdir"} geeft toch in 99% van de gevallen het juiste Path als er geen specifiek console path is gedifineerdstappel_ schreef op 08 december 2002 @ 18:59:
[...]
het probleem is dat mensen ppstats.pl op verschillende manieren aanroepen. de ene zet hem in de crontab, de ander weer in een script welke weer in de crontab staat, etc. je weet dus niet zeker vanuit waar hij wordt aangeroepen. de simpelste manier om dat te ondervangen was gewoon te zeggen dat het path absoluut moet zijn. simpel toch. maar ik zal het op de lijst zetten.
dat valt dus vies tegen. ik denk eerder 50%. zeker mensen met striplog.Millennium schreef op 08 december 2002 @ 19:03:
[...]
Maar $userpref{"logdir"} geeft toch in 99% van de gevallen het juiste Path als er geen specifiek console path is gedifineerd
oke ik heb dat script zo gemaakt, alleen wil hij dus nog niet executen van de statsrun.bat
enig idee hoe dat moet bestand in elkaar moet zitten?
ik heb dit
cd c:/ogrproxy/rc5
c:\perl\bin\perl.exe striplog2.pl
REM Run de rc5stats
cd c:/ogrproxy/rc5stats
c:\perl\bin\perl.exe ppstats.pl
Volgens mij heeft Mr.Atheist deze toch in elkaar geknutelt?The Wizard schreef op 08 december 2002 @ 16:57:
[...]
Dat is er wel, mbv een php scriptje, ik had het lopen, en het werkt wel goed. Ik weet niet meer wie het gemaakt heeft. Hier onder de originele code :
We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 11,1 kWp
Van mij hoeft hier nioet veel aan aangepast te worden. Zo laten als het nu is, de foutmelding in je statspagina is duidelijk genoeg lijkt me.stappel_ schreef op 08 december 2002 @ 18:59:
[...]
het probleem is dat mensen ppstats.pl op verschillende manieren aanroepen. de ene zet hem in de crontab, de ander weer in een script welke weer in de crontab staat, etc. je weet dus niet zeker vanuit waar hij wordt aangeroepen. de simpelste manier om dat te ondervangen was gewoon te zeggen dat het path absoluut moet zijn. simpel toch. maar ik zal het op de lijst zetten.
Voor mij zou dat niets uitmaken, ik gooi handmatig de logfiles van gisteren en ouder weg. Volgens mij is het handiger om te bepalen of de consolelogfiles wel of niet correct zijn ingelezen, door te kijken of er minimaal 1 conlogfile is. Nu kijk je of de proxyperversion gevonden is in 1 van de conlogs, wat misschien niet zo verstandig is, omdat dat alleen bij het compleet herstarten van de proxy in de log verschijnt.dat van de 3 dagen console file klopt. works as designed. vroeger las ik alle console files tot de laatste. somminge servers hebben wel 300+ dagen log files. en dat duurde dus steeds langer en langer. toch hebben we gewoon een limiet van 3 dagen ingesteld. maar zal het ook op de lijst zetten voor mogelijke verbeteringen.
Precies, dat heb ik opgelost door de proxyversie via de ppstats.ini in te voeren.NightBird schreef op 08 December 2002 @ 21:55:
Voor mij zou dat niets uitmaken, ik gooi handmatig de logfiles van gisteren en ouder weg. Volgens mij is het handiger om te bepalen of de consolelogfiles wel of niet correct zijn ingelezen, door te kijken of er minimaal 1 conlogfile is. Nu kijk je of de proxyperversion gevonden is in 1 van de conlogs, wat misschien niet zo verstandig is, omdat dat alleen bij het compleet herstarten van de proxy in de log verschijnt.
1
2
3
4
5
| if (defined($proxy_ver)) { print OUTFILE $proxy_ver; } else { print OUTFILE $proxy_ver_man; } |
Hij kijkt dus eerst of ie de proxy versie kan vinden, zo niet, dan haalt ie hem op van de ingevoerde.
Ik heb de server.html ook een beetje aangepast : http://burnincows.dyndns.org:2000/rc572/server.html
De bovenste regel in de output (met die links naar andere contests) zelf definieerbaar maken in de .ini (dus dat je daar gewoon een regel html kan opgeven). Dat je er ook een linkje in kan jassen naar je forum, of naar OGR, RC5-64 en RC5-72 stats. Etc.
Waar worden het aantal WU's per host opgeslagen
Of worden die elke keer weer uit de rc5 logs gehaald, wat betekend dat er WU's verdwijnen uit de stats zodra ik oude rc5logs verwijder.
ppstats leest elke keer alle block files in. dus logs verwijderen betekend een lagere output. zo is het systeem vroeger door de oorspronkelijke ontwikkelaar ontworpen.Millennium schreef op 09 December 2002 @ 11:01:
Onder het kopje domme vragen bestaan niet en gebrek aan perl kennis:
Waar worden het aantal WU's per host opgeslagen
Of worden die elke keer weer uit de rc5 logs gehaald, wat betekend dat er WU's verdwijnen uit de stats zodra ik oude rc5logs verwijder.
er zijn wel alternatieven met een database in omloop. zoek maar eens op statsaholic.
Verwijderd
wat: zie changelogVerwijderd schreef op 09 December 2002 @ 12:48:
Is er eignelijk ook ergens te vinden wart er in de code veranderd is bij de overgang naar 7.2.0b Want ik heb de a versie inmiddels zover aangepast dat het volgnes mij makkelijker is om die paar dingen even in mijn versie toe te passen vdan de nieuwe versie weer helemaal aan te passen.
hoe: alleen via een compair/diff.
ik heb beide versies voor je online gezet.
http://ppstats.keyserver.org/ppstats-rc5-7.2.0a.tar.gz
http://ppstats.keyserver.org/ppstats-rc5-7.2.0b.tar.gz
En in mn proxyper.ini file stond het pad al absoluut:
[console]
logfileconsole=/usr/local/src/proxyper332-linux-x86-glibc/console
Enig idee, wat er nog meer niet goed is of kan zijn ?
het path lijkt me goed. de check die hij doet is of hij de string uptime kan vinden in de logfile.luie-steffie schreef op 09 December 2002 @ 13:28:
Ik heb na het kopieren van statsverie 7.2b over 7.2a nog steeds het probleem
En in mn proxyper.ini file stond het pad al absoluut:
[console]
Enig idee, wat er nog meer niet goed is of kan zijn ?
Ik heb gewoon de files met ultraedit vergeleken, en zo kon ik makkelijk zien waar de verschillen zaten.Verwijderd schreef op 09 december 2002 @ 12:48:
Is er eignelijk ook ergens te vinden wart er in de code veranderd is bij de overgang naar 7.2.0b Want ik heb de a versie inmiddels zover aangepast dat het volgnes mij makkelijker is om die paar dingen even in mijn versie toe te passen vdan de nieuwe versie weer helemaal aan te passen.
Toch nog wel een tijdrovend werkje, maar een stuk minder tijdrovend dan alle aanpassingen opnieuw invoeren.
Verwijderd
Dan kun jij mij dus ook vertellen wat die verschuillen zijn. Toch?AlvaK schreef op 09 December 2002 @ 14:05:
[...]
Ik heb gewoon de files met ultraedit vergeleken, en zo kon ik makkelijk zien waar de verschillen zaten.
Toch nog wel een tijdrovend werkje, maar een stuk minder tijdrovend dan alle aanpassingen opnieuw invoeren.
Vooruit dan maar weer...Verwijderd schreef op 09 december 2002 @ 15:28:
Dan kun jij mij dus ook vertellen wat die verschuillen zijn. Toch?
You've got mail.
[ Voor 3% gewijzigd door AlvaK op 09-12-2002 15:40 ]
nop.The Wizard schreef op 09 December 2002 @ 13:36:
heb je de console in de directory console staan? Zo ja, dan moet je het ...glibc/console/console zijn.
de laatste console zorgt ervoor dat de logfiles beginnen met de text console
die zien er dan zo uit: console20021209.log
het werkte met 7.2a eergisteren nog wel prima, heb nix aan proxyper veranderd voor zover ik weet.AlvaK schreef op 09 december 2002 @ 13:42:
Hoe ziet je consoleverbosity eruit? Toen ik die wijzigde, werkte het hier wel opeens.
maar zo ziet het console stukje in proxyper.ini eruit:
[console]
logfileconsolerotation=daily
consoleverbosity="general stats keyblock server client buffers timestamp attention errlow errsevere"
timestampflags=130
hmm is dat case-sensitive ?stappel_ schreef op 09 December 2002 @ 13:57:
[...]
het path lijkt me goed. de check die hij doet is of hij de string uptime kan vinden in de logfile.
bij mij staat Uptime met een hoofdletter nl in de logfile
2002-12-09 14:49:52,Status: Uptime: 3.15:55:00, 2 listeners, 0 uplinks
2002-12-09 14:49:52,Status: 0 active clients (peak: 2, mean: 0.00)
2002-12-09 15:19:53,rc5-72 r=198/200, d=2/3, 29.6 Mkeys/sec, tot=3043/1723 blocks
2002-12-09 15:19:53,ogr r=20/20, d=0/3, 0.0 Mnodes/sec, tot=135/208 stubs
.
ik heb geen idee wat je fout precies is, maar wat heb je een 1338
Ja maar hij check op Uptimeluie-steffie schreef op 09 december 2002 @ 16:40:
[...]
hmm is dat case-sensitive ?
bij mij staat Uptime met een hoofdletter nl in de logfile
2002-12-09 14:49:52,Status: Uptime: 3.15:55:00, 2 listeners, 0 uplinks
2002-12-09 14:49:52,Status: 0 active clients (peak: 2, mean: 0.00)
2002-12-09 15:19:53,rc5-72 r=198/200, d=2/3, 29.6 Mkeys/sec, tot=3043/1723 blocks
2002-12-09 15:19:53,ogr r=20/20, d=0/3, 0.0 Mnodes/sec, tot=135/208 stubs
.
Misschien handig als je een perl debug log plakt
staat veel nuttig info in
gezien de Csource + header files en versie conflict van de versie van libpng die in een binairy gebruikt worden, waarschijnlijk gnuplot (nieuwere versie downen ??)aKra schreef op 07 december 2002 @ 00:43:
code:
1 2 3 4 5 nander@osiris:~/ppstats-rc5-7.2$ ./ppstats-rc5-7.2.pl libpng warning: Application was compiled with png.h from libpng-1.0.6 or earlier libpng warning: Application is running with png.c from libpng-1.0.12 libpng error: The png struct allocated by the application for writing is too small. nander@osiris:~/ppstats-rc5-7.2$
Iemand bekend met deze error?
had je al gedaan.... en toch blijf ik die error zo implementeren
[ Voor 7% gewijzigd door Millennium op 10-12-2002 00:38 ]
hmm wat kan het dan zijn?
in versie 7.2a werkte het wel
de OGR stats staan default op GIF. De RC5-72 stats staan default op PNG. en wat krijg je: libpng errors. Nee niet zo raar dat OGR wel goed gaat.
Probeer als je rpm heb eens de linpng geforseerd te installeren. anders gewoon alles wegmikken en opnieuw compilen.
Altijd leuk om te weten wat we kunnen verwachten.
Er is de afgelopen dagen helemaal niets veranderd aan mijn proxies en dergelijke, het werkte prima, maar sinds 0:00 vannacht niet meer, iemand ideeenUnable to read console log files
v7.2.0c
- changed console log check
- display proxyper version only when known
- added UTC
- changed proxy info page layout
- extra empty line in tables
Zit nu nog op mijn werk, maar zal het vanavond direct testen bij thuiskomst.
ff kijken of het blijft werken op m'n Win2k bakkie
nou... hij werkt nog steeds prima
wat me alleen wel opviel, is dat het grafieke nu alleen maar zwart/wit is
of licht dat aan mijn config? (ik gaat er eens ffies naar kijken)
kleur zit dus in de perl file
1
2
3
4
5
6
7
| if ($userprefs{"usepngtransparency"}) {
print GNUPLOTCONFIG "set terminal png small transparent color\n",
"set size " . $xratio . "," . $yratio . "\n";
} else {
print GNUPLOTCONFIG "set terminal png small\n",
"set size " . $xratio . "," . $yratio . "\n";
} |
bij de niet transparante is het woortje color er niet......
foutje!?
[ Voor 105% gewijzigd door Robinski op 11-12-2002 14:51 . Reden: kleur..... ]
10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput
waarom staat er bij mij nog v7.2.0b ????stappel_ schreef op 11 December 2002 @ 11:11:
Misschien dat de checks wat te streng zijn. probeer deze versie eens http://ppstats.keyserver.org/ppstats-rc5-7.2.tar.gz
v7.2.0c
- changed console log check
- display proxyper version only when known
- added UTC
- changed proxy info page layout
- extra empty line in tables
als ik in de changelog kijk staat er ook nog v7.2.0b !!
I'm not weird, I'm a limited edition
dan zou ik toch echtlowrider schreef op 11 December 2002 @ 15:23:
[...]
waarom staat er bij mij nog v7.2.0b ????
als ik in de changelog kijk staat er ook nog v7.2.0b !!
a) een nieuwe bril kopen
b) de file echt downloaden
c) cache files deleten
d) je proxy de schuld geven
e) de juiste file openen
want hij staat echt op de server. tegenwoordig controleer ik het eerst voordat ik het doorvertel. (twee keer een corrupte zip file wil ook niet echt proficioneel staan)
Dit is met de v7.2.0c versie van ppstats.debug: Entering write_byemail() ...
libpng warning: Application was compiled with png.h from libpng-1.0.6 or earlier
libpng warning: Application is running with png.c from libpng-1.0.14
libpng error: The png struct allocated by the application for writing is too small.
.
debug: Exiting write_byemail() ...
debug: Entering write_byhost() ...
libpng warning: Application was compiled with png.h from libpng-1.0.6 or earlier
libpng error: The png struct allocated by the application for writing is too small.
.libpng warning: Application was compiled with png.h from libpng-1.0.6 or earlier
.libpng warning: Application was compiled with png.h from libpng-1.0.6 or earlier
Heb het met de nieuwe libpng geprobeerd (1.0.14) en met de oude die hij aangeeft (1.0.6).
Iemand enig id hoe ik dit opgelost krijg ?
Theuno - Da Devil Crew - Een programmeur is iemand die koffie omzet in software...
Nu nog betere koffie...
tja ik heb de perl file maar gezeizigt, heb je ik lekker gekleurde PNGtjesWitlof schreef op 11 december 2002 @ 21:27:
Hier werkt de png wel alleen krijg ik geen kleur in die png-files. Alles zwart wit. Heb gewoon weer in de ini-files gezet dat ik gif's wil hebben en dan werken de kleuren weer wel
had ik nog een vraagje, wanneer wordt de bycore toegevoegd??????
[ Voor 10% gewijzigd door Robinski op 11-12-2002 23:34 . Reden: Vraag erbij gezet ]
ppstats kan de hostname niet resolven van 192.168.0.1 (is tevens de server die ppstats draait)
of komt dit ergens anders door?
als ik nslookup doe dan resolvt hij wel goed (echt maf)
je kunt de hostnaam toch ook gewoon invullen in het DNS-cashe bestand?Robinski schreef op 12 december 2002 @ 14:11:
ik heb trouwens een klein foutje gevonden
ppstats kan de hostname niet resolven van 192.168.0.1 (is tevens de server die ppstats draait)
of komt dit ergens anders door?
dat komt uit je OS. Ik doe gewoon een call : gethostbyaddr()Robinski schreef op 12 december 2002 @ 14:11:
ik heb trouwens een klein foutje gevonden
ppstats kan de hostname niet resolven van 192.168.0.1 (is tevens de server die ppstats draait) of komt dit ergens anders door?
dat is een systeem functie van het OS. misschien staat er iets fout in je /etc/nsswitch.conf file.
een nslookup duikt altijd naar dns. maar als je dat niet in die file aangeeft faalt de functie.
Wat was nou de reden, dat ie het bij sommige mensen niet deed in versie 7.2b ?
iig weer thanx voor de snelle update
hehe, nu nog hopen, dat ooit iemand ppstats kan uitbreiden naar een database versie ofzo, want over een maandje of wat, zal die wel weer flink tijd nodig hebben om ieder half uur alle logfiles door te graven
de check die ik gebruikte was te streng.luie-steffie schreef op 13 December 2002 @ 12:16:
Hoi Stappel, ook mijn problemen met het showen van proxyper summary zijn opgelost met 7.2.0c
Wat was nou de reden, dat ie het bij sommige mensen niet deed in versie 7.2b ?
iig weer thanx voor de snelle update
dat is er al. zoek maar eens op www.sourceforge.net naar statsaholic. dat is op basis van mysql. Virus (de schrijver) is bezig met een RC5-72 versie. althans dat mailde hij mij.hehe, nu nog hopen, dat ooit iemand ppstats kan uitbreiden naar een database versie ofzo, want over een maandje of wat, zal die wel weer flink tijd nodig hebben om ieder half uur alle logfiles door te graven
Zoiets als awstats doet met de logfiles van apache.
Nu ook zonder stropdas
Hmm volgens mij heb ik naar die al eens gekeken, en die zag er toen niet echt uit.stappel_ schreef op 13 december 2002 @ 12:33:
[...]
dat is er al. zoek maar eens op www.sourceforge.net naar statsaholic. dat is op basis van mysql. Virus (de schrijver) is bezig met een RC5-72 versie. althans dat mailde hij mij.
ik zou de huidige ppstats wel willen, maar dan in een database of met cache ofzo inderdaad.
Maar ach, voorlopig red de server zich wel weer met deze
tja... /etc/nsswitch.conf gaat beetje lastig onder Windows2000stappel_ schreef op 13 december 2002 @ 12:16:
[...]
dat komt uit je OS. Ik doe gewoon een call : gethostbyaddr()
dat is een systeem functie van het OS. misschien staat er iets fout in je /etc/nsswitch.conf file.
een nslookup duikt altijd naar dns. maar als je dat niet in die file aangeeft faalt de functie.
maar ik heb hem nu maar in de DNS-CASH file gezet
Nee, maar ik zoek ook de oplossingTheuno schreef op 11 december 2002 @ 21:48:
[...]
Dit is met de v7.2.0c versie van ppstats.
Heb het met de nieuwe libpng geprobeerd (1.0.14) en met de oude die hij aangeeft (1.0.6).
Iemand enig id hoe ik dit opgelost krijg ?
1
2
3
4
5
| #--- Format Options ---------------------------------------------- # GD versions higher then 1.3 cannot make GIF format graphic files # anymore. This option lets you make PNG files. UsePNG = 0 # Do not make PNG files, use old GIF format #UsePNG = 1 # Make new PNG format graphic files. |
(tenzij die er sinds 7.2.0a is uitgehaald, ik moet nog upgraden)
We spend our years as a tale that is told
PowerCow schreef op 16 December 2002 @ 19:22:
even iets anders, we hebben helaas een member bij ons op de proxy gehad die dus 2x zijn buffer had verstuurt. Is er een soort off dupechecker die de dupes eruit haalt?
Je kunt misschien zelf een simpele dupechecker maken die checkt of bepaalde blocks meerdere keren voorkomen en de duplicaten verwijdert. Niet veel progskills voor nodig gok ik zo.
dat is het hem dus juistDiMension schreef op 16 december 2002 @ 20:41:
[...]
Je kunt misschien zelf een simpele dupechecker maken die checkt of bepaalde blocks meerdere keren voorkomen en de duplicaten verwijdert. Niet veel progskills voor nodig gok ik zo.
ik kan niet proggen
Uit de manual.htm bijgeleverd bij de proxy :
CONFIGURATION: Dupechecking
The proxy now does limited timespan dupechecking, to reduce the network-load of upstream servers a little bit. It works as follows:
A block is submitted, first it is looked up in the dupe-history queue. If it is found there, it's a triple dupe. Just increment the dupe-number (so it says: "block xx, 3 dupes" in the logs)
If it's not found in the dupe-history, look it up in the "block-history" (explained later). If so, it a double dupe, log it as "block xx, 2 dupes". Remove it from the block-history-queue en put it in the dupe-history-queue.
If it's not found in the block-history, it's not a dupe. Add it to the "block-history", so we can compare subsequent blocks to it.
This dupechecking can be turned off with a ini-option: Set [rc572]/checkduplicates or [desII]/checkduplicates] to 0 (zero) and this mechanism will be disabled. Note that this is not useful at all, since the fullproxies (or the keymaster) will filter them out eventually anyway!
Iemand een idee? 't mag een perl, ASP- of PHP-oplossing zijn, dat boeit niet zoveel.
Lees even eerst de hele topic voor je er in post .. scheelt een hoop dubbele vragen:DiMension schreef op 17 december 2002 @ 13:28:
Vraagje: ik draai ppstats op de webserver, maar die moet op de webserver zelf uitgevoerd worden. Ik wil de stats eigenlijk vanaf het web kunnen updaten. Hoe zorg ik ervoor dat ik via IIS ppstats kan executen? Nu krijg ik een error dat de CGI Application foute HTTP-headers verstuurt (logisch), en dat 'ie rc5-dns.cache niet kan openen.
Iemand een idee? 't mag een perl, ASP- of PHP-oplossing zijn, dat boeit niet zoveel.
The Wizard in "ppstats topic"
is er eigenlijk al iemand die het "bycore" gedeelte al heeft toegevoegd aan de nieuwste ppstats (7.2.0c toch?)?
is het niet mogenlijk om alle dagen te nemen sinds het eerste punt?? want nu geeft het een vertekend beeld. ik geef een voorbeeld op noizycow stats moet je bij nuker kijken, die heeft 32 dp's ingeleverd op 2 dagen, en heeft nu al 7 dagen niet geflusht, maar tog staat er een gemiddelde van 16, klopt niet dus. En Statsfreaks zoals wij willen natuurlijk wel goeie stats he!!!!
nu is mijn vraag: is hier een oplossing voor ???
in afwachting van antwoord
offtopic:
[DPC]Noizy Cows Join ons op RC5-72,OGR-25,TSC,DPAD of R@H. JOIN de grootste van DPC 4 more FUN, STATS and FLUSHING
Dat klopt niet wat je zegt. Het gemiddelde wordt berekend over de eerste tot en met laatste dag waarop er packets geflusht zijn. Bij nukhje is dat dus maar 2 dagen, maar zou die vandaag weer flushen, dan wordt het gemiddelde over alle 9 dagen berekend.CaLeX3000 schreef op 20 December 2002 @ 16:25:
heej stapel, ik had een vraagje, als je nu in de stats kijkt naar gemiddelde punten (per dag per gebruiken), zie ik dat hij alleen de dagen neemt op welke er punten verstuurd worden.
is het niet mogenlijk om alle dagen te nemen sinds het eerste punt?? want nu geeft het een vertekend beeld. ik geef een voorbeeld op noizycow stats moet je bij nuker kijken, die heeft 32 dp's ingeleverd op 2 dagen, en heeft nu al 7 dagen niet geflusht, maar tog staat er een gemiddelde van 16, klopt niet dus. En Statsfreaks zoals wij willen natuurlijk wel goeie stats he!!!!
nu is mijn vraag: is hier een oplossing voor ???
in afwachting van antwoord![]()
hmmz niet opgelet, sorry voor die loze opmerking ik zie dat je gelijk hebt (ff bij mezelf getjektNightBird schreef op 20 december 2002 @ 16:42:
[...]
Dat klopt niet wat je zegt. Het gemiddelde wordt berekend over de eerste tot en met laatste dag waarop er packets geflusht zijn. Bij nukhje is dat dus maar 2 dagen, maar zou die vandaag weer flushen, dan wordt het gemiddelde over alle 9 dagen berekend.
[ Voor 7% gewijzigd door CaLeX op 20-12-2002 16:45 . Reden: typo + add-on ]
offtopic:
[DPC]Noizy Cows Join ons op RC5-72,OGR-25,TSC,DPAD of R@H. JOIN de grootste van DPC 4 more FUN, STATS and FLUSHING
1
2
3
4
5
| Personal Proxy Statistics ppstats-rc5-7.2.zip v7.2.0c <---- die is d00d dus Copyright (C) Kevin Pesce 1998-2000 University of Southern Maine Computer Users Group Enhanced by Stanley Appel 2000-2002 and by Michaël Hompus 2002 |
das toch ff een simple url aanpassen in de stats.lowrider schreef op 25 december 2002 @ 20:26:
shop shop... zie net dat 't linkje onderaan de ppstats pagina's d00d is:
code:
1 2 3 4 5 Personal Proxy Statistics ppstats-rc5-7.2.zip v7.2.0c <---- die is d00d dus Copyright (C) Kevin Pesce 1998-2000 University of Southern Maine Computer Users Group Enhanced by Stanley Appel 2000-2002 and by Michaël Hompus 2002
[ Voor 0% gewijzigd door Witlof op 26-12-2002 11:40 . Reden: OGR ziet er ook nog steeds niet hetzelfde uit als RC5. Gaat dit nog gebeuren of niet? Zou wel mooi zijn want de RC5-stats zien er een stuk beter uit voortaan :) ]
Maar ik heb een hele vage vraag (denk ik) en het leverd ook echt 2x zoveel werk op, maar zou je ook bij kunnen houden hoeveel blokjes iemand ophaalt?
*nu ook maar PHP wil gaan draaien op zijn apache... voor de stats-run-knop*
McLaren \o/
McLaren \o/
ja dat snap ik, maar 't is netter als 't gelijk in 't orgineel verwerkt wordt toch?PowerCow schreef op 25 december 2002 @ 23:12:
[...]
das toch ff een simple url aanpassen in de stats.
Verwijderd
PP-stats op zich werkt goed. Hij maakt netjes met gnuplot de png's aan en leest ook de log files.
Wat hij niet doet en eigenlijk best belangrijk is is dit:
PreserveCase heeft geen effect!
Als ik hem op 1 of op 0 zet maakt het niet uit, alles komt nog steeds op 1 email adres binnen...
Mijn ogr-name.cache ziet er zo uit:
1
2
3
4
5
| s.appel@bigfoot.com,stappel Marijse_ogr@hotmail.com,Test mArijse_ogr@hotmail.com,Test2 maRIjse_ogr@hotmail.com,Test3 marIjse_ogr@hotmail.com,Test4 |
De logfiles van de proxy zien er normaal uit, daar staan de hoofdletters wel in.
Heb al een beetje zitten hacken in de perl file, maar veel verder kom ik niet. read_name_email gaat goed, maar vanaf daar lijkt het ergens mis te gaan..
Btw, mijn perlversie is nu 5.8.0, zou het daar mee te maken kunnen hebben?
Resistance is futile (If < 1 Ohm)
Ook de names dus..# The entries in the ogr-names.cache and ogr-dns.cache
# can be made CaSe SenSiTiVe by usingthe following option.
#PreserveCase = 0 # Display all names/hosts in lowercase
PreserveCase = 1 # Leave cAsE alone
Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.
anders zou ie de laatste naam in het rijtje pakken lijkt mij
8 bitterballen = 1 byterbal
Bij het inlezen van de proxlogs wordt alles naar lowercase omgezet, ook de email adressen.
Marijse_ogr@bla.com en MARIJSE_OGR@BLA.COM worden allemaal hetzelfde, daarom ging het inlezen van de files wel goed..
De oplossing:
vervang op regel 695
1
| $entry =~ tr/A-Z/a-z/; |
door:
1
2
3
| if (! $userprefs{"preservecase"}) {
$entry =~ tr/A-Z/a-z/;
} |
* Roel hoopt trouwens dat er ook een nieuwe OGR pp-stats komt, net als de nieuwe RC5-72
Alles werkt behalve de plaatjes, hij maakt ze ook niet aan ofzo, het gaat hier om windows, met de laatste nieuwe versie van gnuplot via gnuplot.info.
Ik heb al png en gif geprobeerd, maar het werkt niet.
gnuplot.ini enzo worden wel aangemaakt (in htmldir) maar geven zeg maar de link van het plaatje aan url/stats//plot.png <- op deze manier dus met een extra / en ik krijg hem maar niet weg. (en ik gok dat dat het probleem is).