ppstats topic

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 294 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• stappel_
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-05 17:45
Ik wou maar een nieuw topic starten over ppstats. Het RC5-72 topic wordt zo groot.

Ok er is dus een nieuwe versie van ppstats voor RC5-72. Je kan het vinden op http://ppstats.keyserver.org Meeste groepen hebben hem al gevonden.
Als iemand fouten, opmerkingen en of requests heeft geef ze maar in dit topic.

Het huidige versie nummer is v7.2.0b.
--- Revision history --------------------------------------------------------
v7.2.0b
- fixed to high keyrates
- display a message when consolefiles cannot be read
- build check if file exists before opening it
- removed all initialized variables
IT IS REAL, STRICT PERL AGAIN

v7.2.0a
- fixed some lose \n 's
- fixed links to stats servers
- fixed a faulty ;
- correctly read proxyper info

Ubero: #2, Euler: #1, GOT: #1, Des: #1, Zeta: #1, Eon: #3, OGR-24: #3, OGR-25: #7,
LM: #7, AP: #5, DF: #19, D2OL: #37, SOB: #50, TSC: #63, RC5: #96

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-05 12:07
Zal dan maar even quoten uit het andere topic :)
Over de stats van stappel. Misschien is het ook een idee om de OGR-stats ook aan te passen want nu zitten er wel wat verschillen in het uiterlijk van beide. Weet niet of dat veel werk is maar het zou wel mooi zijn.
Uiteraard ook, zoals al iets eerder gepost, zit je ook nog met die flags van users (personalize) die eerst gif moesten zijn en nu alleen maar werken als het png's zijn. Is dat ook nog aan te passen? Of moeten we de files opnieuw opslaan?

Verder werken ze weer voortreffelijk. Zag ook nog in de ToDo dat er een soort van voorspelling aan (kan) komen in een volgende editie. Dat zou ook mooi zijn als er een indicatie gegeven kan worden wat er die dag aan kan komen. Stappel_ maakt iig vele mensen blij met z'n stats _/-\o_ _/-\o_

Verwijderd

Ik heb nog wel een verzoek.
Ik heb vanmorgen de vorige versie aan zitten passen zodat er een gedeelte "by core" bij komt. Dit werkt heel leuk alleen sorteert ie ze niet. Ik heb al een tijd zitten zoeken maar kan zo ook niet vinden waardoor dat komt.
Nou is mijn vraag of je dat probleem op kunt lossen en het "by core" gedeelte toe kan voegen aan de stats. Hier Staat mijn versie.

• TheGhost
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-05 20:23
wat ik wel zou willen is onderscheid tussen Intel en AMD CPU's (weet niet of dat kan?)
En ik zou graag een gecombineerde versie zien (OGR/RC5-72/eventueel andere projecten, in een download en stijl ed...)

I'm not weird, I'm a limited edition

• Witlof
Onderscheid tussen Intel en AMD gaat helaas niet lukken, net zoals onderscheid tussen Windows OS'en aangezien dat door de client wordt doorgegeven en die maar 1 getal weer geeft voor x86 CPU's en Windows OS'en.

Nu dat ik dit schrijf schiet me opeens de core binnen :P Daarmee zou het kunnen lukken misschien maar dat zou wel veel werk zijn om de CPU's samen met cores te gaan scheiden als het daarmee mogelijk is om Intel van AMD te onderscheiden en andersom.

Misschien is het ook wel leuk om te zien welke hosts/emails met welke OS'en of CPU's grazen. Dus net zoals je nu kan zien welke hosts onder welke adressen flushen dat je zoiets ook hebt voor CPU's, OS'en en Clientversies oid.

Deze twee regels uit de ToDo spreken mij trouwens wel aan:
- Have optional odd colored columns, similar to the odd colored rows that are now available.
- Estimate and display how many blocks are expected to be done by the end of the day.

• NightBird
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-05 13:47

NightBird

DPC-Crew Coding
Yo .. heb je mij ook weer :)
Ik heb ook nog een (leuke?) aanvulling/request (die ik zelf in mijn ppstats wel had): De 'last seen' time bij de dagstand, zodat je gelijk in 1 oogopslag ziet of een pc nog recentelijk wat heeft gedaan. Ook de totaalstand/-score erbij vermelden lijkt me handig. Dan maak je van de 'daytop' pagina een soort DPCH. Niet slecht toch? :) (zoals dit: http://bikkel.keyserver.org/rc5/daytop.html )

Ow ... en er zit een bug(je) in de OGR ppstats. Bij een negatief verschil tussen de huidige week en de vorige week wordt het getal niet omgerekend naar Tnodes/Pnodes. Zoals te zien is op: http://nightbird.mine.nu/~dnet/ogr/weektop.html
Dit is heel eenvoudig op te lossen door in de function 'ratef' na de regel
code:
1
    if (!defined($rate)) { $rate = 0; }

het volgende te plaatsen:
code:
1
2
3
4
    if ($rate < 0) {
        $sign = "-";
        $rate = -$rate;
    }

en aan het eind van die functie de regel:
code:
1
    return $rate;

te veranderen in:
code:
1
    return $sign.$rate;

Zo .. tot zover (voorlopig) mijn bijdrage :)

WatHoorJeWaar · Asobakken
Eerdere projecten: Leading Courses · Brandstof-zoeker.nl · Voertuig-zoeker.nl

• gnimmeL_kraD
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
(overleden)
trouwens.... hoe zorg je er in windows 2k/xp voor dat hij autmatisch de pagina update? Het perl commando of een batchbestand met het perlcommando in de scheduler zetten werkt dus niet.

Xbox360 gamerprofile

• aKra
  • Laatst online: 01:47

aKra

Intentionally left blank.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
nander@osiris:~/ppstats-rc5-7.2$ ./ppstats-rc5-7.2.pl
libpng warning: Application was compiled with png.h from libpng-1.0.6 or earlier
libpng warning: Application  is running with png.c from libpng-1.0.12
libpng error: The png struct allocated by the application for writing is too small.
libpng warning: Application was compiled with png.h from libpng-1.0.6 or earlier
libpng error: The png struct allocated by the application for writing is too small.
nander@osiris:~/ppstats-rc5-7.2$

Iemand bekend met deze error?

• klown
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:58

klown

geek

gisteren deed mijn ppstats het goed, maar sinds de dagwisseling krijg ik de error
code:
1
WARNING : Future logfile found, please remove or correct date

Wat heb ik fout staan, wie kan mij tips geven?

MSI K7T266 Pro2|AMD Athlon XP 1800+|512 MB DDR|Leadtek Geforce 2 Ti 64 MB DDR|LG 16x DVD|IBM 60 GB 7200 rpm HD|Creative soundworks DTT3500 speakers|IIyama A902MT|Wacom Graphire 2|Logitech Mouseman Dual optical & MX500|Creative soundbl. Audigy|Trust sp

• Elteor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-12-2021

Elteor

doet wat met computers ....

klown schreef op 07 december 2002 @ 01:01:
gisteren deed mijn ppstats het goed, maar sinds de dagwisseling krijg ik de error
code:
1
WARNING : Future logfile found, please remove or correct date

Wat heb ik fout staan, wie kan mij tips geven?
Had ik in eerste instantie ook, er staat zoals het bericht aangeeft een logfile met een te nieuwe datum . Het nieuwste (qua naam) logfile renamen (was bij mij trouwens niet het laatst geupdate logfile) en hij zou het moeten doen.

Distributed Computing - TEB - Elteor-statspage

Verwijderd

gnimmeL_kraD schreef op 06 december 2002 @ 23:15:
trouwens.... hoe zorg je er in windows 2k/xp voor dat hij autmatisch de pagina update? Het perl commando of een batchbestand met het perlcommando in de scheduler zetten werkt dus niet.
Een BATch bestandje maken en die in een scheduler zetten. Dan kun je het ook nog heel makelijk in stellen dat ie je striplog net voor de stats run uitvoert.

• AlvaK
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Laat ik hier ook maar eens reageren, want ik heb ook nog wel wat requests. :)
Veel van mijn requests zijn trouwens hier te bezichtigen: http://rc5.final-refuge.com omdat ik ze er handmatig erin gewerkt heb, maar dat werkt niet zo relaxed, want zo moet ik dus bij elke ppstats update weer alles gaan veranderen.

1-pixel lijnen
Naar mijn mening worden de stats een stuk mooier als er tussen de meeste tablerows een lijn van 1 pixel hoog zit. Bij het byhost gedeelte is dat best mooi, maar vooral bij de pagina's waarbij staven gebruikt worden om percentages te visualiseren is dat een stuk mooier. Ik denk dat iedereen het wel mooier zou vinden als dat er standaard in zat.

Achtergrond
In mijn stats heb ik achtergrondplaatje verwerkt, en er zijn vast nog wel meer mensen die dat leuk zouden vinden, en het implementeren is weinig werk. Dit heb ik aan de write_css sectie toegevoegd onder het kopje "body":
code:
1
2
"\tbackground: url(http://www.final-refuge.com/images/bubble.gif) #" .
 $userprefs{"backgroundcolor"} . " fixed;\n",
Je kunt dit natuurlijk met variabelen maken, maar dat had ik geen zin in. ;)

Optie voor weglaten linkse links
Persoonlijk vind ik de links onder "Bovine RC5-72", "Teams & Groups" en "Individuals" totaal niet interessant, en zou deze dus graag weglaten. Ik heb al meer stats gezien waarbij dat weggehaald is, dus er zal wel vraag naar zijn. ;)

Last Updated
Ik vond "Last Updated GMT:" eigenlijk duidelijker dan "Last Updated:"

Taal
Persoonlijk vind ik het niet zo interessant, maar misschien is het leuk om alle texten aanpasbaar te maken, zodat je ook gemakkelijk stats in een andere taal kunt maken?

Dat was 't voorlopig wel zo'n beetje. :)
De genoemde punten zijn dus bijna allemaal terug te vinden in mijn stats, dan snap je misschien beter wat ik bedoel.

Leuk dat je er een topic voor opent, want ik heb al vaker mijn ideeen voor willen stellen, maar je hebt geen email of icq in je profile. :)

Hopelijk wordt ppstats zo _nog_ beter!
Keep on doing the good work!

Als je beta testers nodig hebt, dan roep je trouwens maar. :)

edit:
code vernaaide de layout

[ Voor 12% gewijzigd door AlvaK op 07-12-2002 11:20 ]

• AlvaK
  • Niet online
Witlof schreef op 06 December 2002 @ 17:25:
Uiteraard ook, zoals al iets eerder gepost, zit je ook nog met die flags van users (personalize) die eerst gif moesten zijn en nu alleen maar werken als het png's zijn. Is dat ook nog aan te passen? Of moeten we de files opnieuw opslaan?
Zoals ik al zei, je kunt gewoon je .gifjes renamen naar .png, en het werkt al. :)

Verwijderd

AlvaK schreef op 07 December 2002 @ 11:23:
[...]

Zoals ik al zei, je kunt gewoon je .gifjes renamen naar .png, en het werkt al. :)
Gewoon het scrip openen en een find and replace doen is iets minder werk dan die honderden .PNG's te gaan renamen.

• NightBird

NightBird

DPC-Crew Coding
Ah ... nog een bug gevonden.
Bij de berekening van de kkeys/s op de verschillende overzichtspagina's (zoals de team.html) wordt het aantal blocks gedeeld door 322. Dat is een afgerond getal, maar dat is niet zo heel erg. Echter nu moet je deze rate nog vermenigvuldigen met 16 omdat de blocks nu 16x zo groot zijn. Oftewel, delen door: 20,1165676116943359375 (onafgerond).

Je kan dit ook weer handmatig fixxen door in de ppstats.pl overal waar '322' staat, dit te vervangen door '20.1165676116943359375'. In linux/unix/bsd/etc. doe je gewoon:
code:
1
replace '322' '20.1165676116943359375' -- ppstats-rc5-7.2.pl

• Millennium
  • Laatst online: 16-05 11:34

Millennium

Bug free !!!

Ben ik de enige die logfileconsole=console heeft staan, zodat ik zelf $userprefs{"logdir"} heb moeten toevoegen :?
Gezien je bij projects logs(RC5, OGR) ook geen path neerzet.

Rampen bak 2004

• aKra

aKra

Sorry dat ik even schop, maar niemand al 'n oplossing voor m'n probleem?

• NightBird

NightBird

DPC-Crew Coding
aKra schreef op 08 December 2002 @ 03:47:
Sorry dat ik even schop, maar niemand al 'n oplossing voor m'n probleem?
Misschien moet je je gnuplot/libpng effe helemaal opnieuw installeren, het lijkt er op dat je 2 versies door mekaar gebruikt.

[ Voor 42% gewijzigd door NightBird op 08-12-2002 11:51 . Reden: quote ]

• NightBird

NightBird

DPC-Crew Coding
Millennium schreef op 07 december 2002 @ 22:18:
Ben ik de enige die logfileconsole=console heeft staan, zodat ik zelf $userprefs{"logdir"} heb moeten toevoegen :?
Gezien je bij projects logs(RC5, OGR) ook geen path neerzet.
Waarschijnlijk wel ja, want in de upgrade.txt file staat:
Set ProxyIni to the .ini file of your proxy.
Also edit the proxyper.ini file and set a absolute path to the console log files.
So if the files are in /var/local/log/proxyper and the filenames are consoleYYYYMMDD.log. The extension has to be .log I
f you use some kind of logfile compressor
or have it renamed to an other extension the script won't find the files.
set the following lines in the proxyper.ini:
[console]
logfileconsole=/var/local/logs/proxyper/console
Dus ik denk dat iedereen in zn proxyper.ini gewoon het complete pad heeft gezet. :)

• aKra

aKra

NightBird schreef op 08 december 2002 @ 11:10:
[...]

Misschien moet je je gnuplot/libpng effe helemaal opnieuw installeren, het lijkt er op dat je 2 versies door mekaar gebruikt.
Nee, dat heb ik al gechecked.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:37

job

ik kom nog ergens niet uit:

ik en een mede teamgenoot hebben deze fout nog: http://rc5stats.kennisdelen.net/server.html

Unable to read console log files

please correct the proxyper.ini

iemand een oplossing?
ik kom er niet uit.

en ook zit er in aantal blokjes verschil tussen deze: http://rc5stats.kennisdelen.net
en deze: http://rc5stats.kennisdelen.net/monthtop.html

[ Voor 31% gewijzigd door job op 08-12-2002 14:19 ]

• NightBird

NightBird

DPC-Crew Coding
damster schreef op 08 december 2002 @ 14:15:
ik kom nog ergens niet uit:

ik en een mede teamgenoot hebben deze fout nog: http://rc5stats.kennisdelen.net/server.html

iemand een oplossing?
ik kom er niet uit.
Euhm .. als je effe iets hoger kijkt in deze thread:
Set ProxyIni to the .ini file of your proxy.
Also edit the proxyper.ini file and set a absolute path to the console log files.
So if the files are in /var/local/log/proxyper and the filenames are consoleYYYYMMDD.log. The extension has to be .log I
f you use some kind of logfile compressor
or have it renamed to an other extension the script won't find the files.
set the following lines in the proxyper.ini:
[console]
logfileconsole=/var/local/logs/proxyper/console
Oftewel .. in de proxyper.ini even het volledige pad naar de console logfile aangeven.
en ook zit er in aantal blokjes verschil tussen deze: http://rc5stats.kennisdelen.net
en deze: http://rc5stats.kennisdelen.net/monthtop.html
Dat is omdat de maand- en weektop uitgaan van de gegevens t/m gisteren. Dus de blocks van vandaag tellen niet mee.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:37

job

oke dankje het werkt.
sorry had niet door dat Millenium het over hetzelfde probleem had...

• stappel_
NightBird schreef op 07 December 2002 @ 17:31:
Ah ... nog een bug gevonden.
Bij de berekening van de kkeys/s op de verschillende overzichtspagina's (zoals de team.html) wordt het aantal blocks gedeeld door 322. Dat is een afgerond getal, maar dat is niet zo heel erg. Echter nu moet je deze rate nog vermenigvuldigen met 16 omdat de blocks nu 16x zo groot zijn. Oftewel, delen door: 20,1165676116943359375 (onafgerond).

Je kan dit ook weer handmatig fixxen door in de ppstats.pl overal waar '322' staat, dit te vervangen door '20.1165676116943359375'. In linux/unix/bsd/etc. doe je gewoon:
code:
1
replace '322' '20.1165676116943359375' -- ppstats-rc5-7.2.pl
in de 7.2.0b versie van vrijdag zit de fix er al lang in.
de juiste waarde komt van (24*60*60)/(2^32/1000000).

je ben trouwens wel goed bezig met alle antwoorden hier. 8)

Ubero: #2, Euler: #1, GOT: #1, Des: #1, Zeta: #1, Eon: #3, OGR-24: #3, OGR-25: #7,

• Millennium

Millennium

Bug free !!!

NightBird schreef op 08 december 2002 @ 11:50:
[...]

Waarschijnlijk wel ja, want in de upgrade.txt file staat:

[...]

Dus ik denk dat iedereen in zn proxyper.ini gewoon het complete pad heeft gezet. :)
Uhm tja, als je PProxy installeerd voor PPstats misschien wel (wie leest er upgrade.txt, was namelijk een clean install, geen upgrade). Maar als je eerst pproxy installed dan gaat je echt niet het volledige path invullen. Dus blijf ik van mening dat ppstats zich hier aan had moeten aanpassen ipv je perproxy.ini

Anyways het staat iig ergens in een txt bestand, en die het eerlijk gezegd nog niet gelezen.

Rampen bak 2004

• MeneerKrab
  • Laatst online: 28-04 18:57
members moeten zelf hun statsrun kunnen uitvoeren :)
dat zou ik wel graag willen zien

• The Wizard
  • Laatst online: 15-05 13:27

The Wizard

Moderator Mobile
PowerCow schreef op 08 december 2002 @ 16:45:
members moeten zelf hun statsrun kunnen uitvoeren :)
dat zou ik wel graag willen zien
Dat is er wel, mbv een php scriptje, ik had het lopen, en het werkt wel goed. Ik weet niet meer wie het gemaakt heeft. Hier onder de originele code :

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
<HTML>
<title>Statsrun bezig</title>
<BODY bgcolor=#000000>

<div align="center">
<table valign="center" width=100%>
<tr>
<td width="100%" align="center"><b>
<font size=4 face=Verdana color=#FF7D00>
<?php

$runtijden = fopen("runtijden.txt","r+");
        $runtijd = fgets($runtijden,128);
        fclose($runtijden);

$statstijdfile = fopen("statstijd.txt","r+");
        $tijd_laatste = fgets($statstijdfile,128);

$tijd_nu = time();

$dif = $tijd_nu-$tijd_laatste;

if ($dif>1200) {
                echo "[img]\"icons/hourglass.gif\"[/img]<BR>";
                echo "De statsrun is bezig en zal ongeveer $runtijd seconde duren.<BR />";
                echo "<meta http-equiv=\"refresh\" content=\"1;URL=statsrun.php?href=$HTTP_REFERER\">";
                ftruncate($statstijdfile,0);
                rewind($statstijdfile);
                fputs($statstijdfile,$tijd_nu); }
        else {
                echo "[img]\"icons/forbidden.gif\"[/img]<BR>";
                echo "Er is slechts één statsrun per 20 minuten toegestaan!<BR />";
                echo "De statsrun is net al gedaan.<BR />";
                echo "<meta http-equiv=\"refresh\" content=\"60;URL=$HTTP_REFERER\">"; }
        fclose($statstijdfile);
        $dif=round($dif/60,0);
        echo "(De laatste statsrun was $dif minuut geleden en duurde $runtijd seconde)<BR />";

?>
</b></td>
</tr>
</table>
</div>

</BODY>
</HTML>

En het andere bestandje :
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
<HTML>
<head>
<title>Statsrun voltooid</title>

<?php

$t_nul = time();
                exec("run.bat");
                echo "<meta http-equiv=\"refresh\"content=\"1;URL=$href\">";
                $t = time();
                $t_delta = $t - $t_nul;
                $runtijden = fopen ("runtijden.txt","r+");
                ftruncate($runtijden,0);
                fputs($runtijden,$t_delta);
                fclose($runtijden);
?>

</head>
<BODY bgcolor=#000000>
</BODY>
</HTML>

Topic gevonden : Php button voor update..
Nog eentje : Update knopje voor rc5 Stats mede rc5-ers

[ Voor 16% gewijzigd door The Wizard op 08-12-2002 17:03 ]

7740 kWp, 3 subsystemen (20x 320 Wp / 2x 230 Wp / 2x 440 Wp)

• NightBird

NightBird

DPC-Crew Coding
Yow .. volgens mij heb ik in die 7.2.0b nog een bugje gevonden ....
Als je in de laatste 3 dagen je proxyper niet gerestart hebt, of je hebt de betreffende console-logfile gedelete, dan krijg je ook in je server.html:
Volgens mij is dat toch niet helemaal de bedoeling :)

• NightBird

NightBird

DPC-Crew Coding
Millennium schreef op 08 december 2002 @ 16:28:
[...]

Uhm tja, als je PProxy installeerd voor PPstats misschien wel (wie leest er upgrade.txt, was namelijk een clean install, geen upgrade). Maar als je eerst pproxy installed dan gaat je echt niet het volledige path invullen. Dus blijf ik van mening dat ppstats zich hier aan had moeten aanpassen ipv je perproxy.ini

Anyways het staat iig ergens in een txt bestand, en die het eerlijk gezegd nog niet gelezen.
Daar heb je wel gelijk in. ppstats moet toch ook al achterhalen in welke dir de proxyper.ini staat. Dan weet je waar je de console-logs moet zoeken als in proxyper.ini geen absoluut, maar een relatief pad staat.

• Millennium

Millennium

Bug free !!!

NightBird schreef op 08 december 2002 @ 18:14:
[...]

Daar heb je wel gelijk in. ppstats moet toch ook al achterhalen in welke dir de proxyper.ini staat. Dan weet je waar je de console-logs moet zoeken als in proxyper.ini geen absoluut, maar een relatief pad staat.
Exactum, heb het nu iig zo gebouwd :) zal wel handig zijn als ik dat niet iedere update moet aanpassen. Aan de andere kant ben ik nu in de minderheid, en heeft het weinig kans van slagen

Rampen bak 2004

• stappel_
NightBird schreef op 08 December 2002 @ 18:14:
[...]Daar heb je wel gelijk in. ppstats moet toch ook al achterhalen in welke dir de proxyper.ini staat. Dan weet je waar je de console-logs moet zoeken als in proxyper.ini geen absoluut, maar een relatief pad staat.
het probleem is dat mensen ppstats.pl op verschillende manieren aanroepen. de ene zet hem in de crontab, de ander weer in een script welke weer in de crontab staat, etc. je weet dus niet zeker vanuit waar hij wordt aangeroepen. de simpelste manier om dat te ondervangen was gewoon te zeggen dat het path absoluut moet zijn. simpel toch. maar ik zal het op de lijst zetten.

dat van de 3 dagen console file klopt. works as designed. vroeger las ik alle console files tot de laatste. somminge servers hebben wel 300+ dagen log files. en dat duurde dus steeds langer en langer. toch hebben we gewoon een limiet van 3 dagen ingesteld. maar zal het ook op de lijst zetten voor mogelijke verbeteringen.

• Millennium

Millennium

Bug free !!!

stappel_ schreef op 08 december 2002 @ 18:59:
[...]

het probleem is dat mensen ppstats.pl op verschillende manieren aanroepen. de ene zet hem in de crontab, de ander weer in een script welke weer in de crontab staat, etc. je weet dus niet zeker vanuit waar hij wordt aangeroepen. de simpelste manier om dat te ondervangen was gewoon te zeggen dat het path absoluut moet zijn. simpel toch. maar ik zal het op de lijst zetten.
Maar $userpref{"logdir"} geeft toch in 99% van de gevallen het juiste Path als er geen specifiek console path is gedifineerd :?

Rampen bak 2004

• stappel_
Millennium schreef op 08 december 2002 @ 19:03:
[...]
Maar $userpref{"logdir"} geeft toch in 99% van de gevallen het juiste Path als er geen specifiek console path is gedifineerd :?
dat valt dus vies tegen. ik denk eerder 50%. zeker mensen met striplog.

• MeneerKrab
oke ik heb dat script zo gemaakt, alleen wil hij dus nog niet executen van de statsrun.bat

enig idee hoe dat moet bestand in elkaar moet zitten?
ik heb dit

cd c:/ogrproxy/rc5
c:\perl\bin\perl.exe striplog2.pl

REM Run de rc5stats
cd c:/ogrproxy/rc5stats
c:\perl\bin\perl.exe ppstats.pl

• ThaDude
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-05 19:57

ThaDude

Hang Loose

The Wizard schreef op 08 december 2002 @ 16:57:
[...]

Dat is er wel, mbv een php scriptje, ik had het lopen, en het werkt wel goed. Ik weet niet meer wie het gemaakt heeft. Hier onder de originele code :
Volgens mij heeft Mr.Atheist deze toch in elkaar geknutelt?

We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 11,1 kWp

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik krijg het nog niet aan de praat met al die gnuplot en gdlib zooi :(

• NightBird

NightBird

DPC-Crew Coding
stappel_ schreef op 08 december 2002 @ 18:59:
[...]

Van mij hoeft hier nioet veel aan aangepast te worden. Zo laten als het nu is, de foutmelding in je statspagina is duidelijk genoeg lijkt me.
dat van de 3 dagen console file klopt. works as designed. vroeger las ik alle console files tot de laatste. somminge servers hebben wel 300+ dagen log files. en dat duurde dus steeds langer en langer. toch hebben we gewoon een limiet van 3 dagen ingesteld. maar zal het ook op de lijst zetten voor mogelijke verbeteringen.
Voor mij zou dat niets uitmaken, ik gooi handmatig de logfiles van gisteren en ouder weg. Volgens mij is het handiger om te bepalen of de consolelogfiles wel of niet correct zijn ingelezen, door te kijken of er minimaal 1 conlogfile is. Nu kijk je of de proxyperversion gevonden is in 1 van de conlogs, wat misschien niet zo verstandig is, omdat dat alleen bij het compleet herstarten van de proxy in de log verschijnt.

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
NightBird schreef op 08 December 2002 @ 21:55:

Voor mij zou dat niets uitmaken, ik gooi handmatig de logfiles van gisteren en ouder weg. Volgens mij is het handiger om te bepalen of de consolelogfiles wel of niet correct zijn ingelezen, door te kijken of er minimaal 1 conlogfile is. Nu kijk je of de proxyperversion gevonden is in 1 van de conlogs, wat misschien niet zo verstandig is, omdat dat alleen bij het compleet herstarten van de proxy in de log verschijnt.
Precies, dat heb ik opgelost door de proxyversie via de ppstats.ini in te voeren.

Perl:
1
2
3
4
5
    if (defined($proxy_ver)) {
        print OUTFILE $proxy_ver;
    } else {
        print OUTFILE $proxy_ver_man;
    }

Hij kijkt dus eerst of ie de proxy versie kan vinden, zo niet, dan haalt ie hem op van de ingevoerde.

Ik heb de server.html ook een beetje aangepast : http://burnincows.dyndns.org:2000/rc572/server.html

• NightBird

NightBird

DPC-Crew Coding
feature request:
De bovenste regel in de output (met die links naar andere contests) zelf definieerbaar maken in de .ini (dus dat je daar gewoon een regel html kan opgeven). Dat je er ook een linkje in kan jassen naar je forum, of naar OGR, RC5-64 en RC5-72 stats. Etc. ;)

• Millennium

Millennium

Bug free !!!

Onder het kopje domme vragen bestaan niet en gebrek aan perl kennis:

Waar worden het aantal WU's per host opgeslagen :?
Of worden die elke keer weer uit de rc5 logs gehaald, wat betekend dat er WU's verdwijnen uit de stats zodra ik oude rc5logs verwijder.

Rampen bak 2004

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Ja, elke keer worden de stats van de grond af opgebouwd. Eigenlijk een tijdrovende bezigheid...

• stappel_
Millennium schreef op 09 December 2002 @ 11:01:
Onder het kopje domme vragen bestaan niet en gebrek aan perl kennis:

Waar worden het aantal WU's per host opgeslagen :?
Of worden die elke keer weer uit de rc5 logs gehaald, wat betekend dat er WU's verdwijnen uit de stats zodra ik oude rc5logs verwijder.
ppstats leest elke keer alle block files in. dus logs verwijderen betekend een lagere output. zo is het systeem vroeger door de oorspronkelijke ontwikkelaar ontworpen.
er zijn wel alternatieven met een database in omloop. zoek maar eens op statsaholic.

Verwijderd

Is er eignelijk ook ergens te vinden wart er in de code veranderd is bij de overgang naar 7.2.0b Want ik heb de a versie inmiddels zover aangepast dat het volgnes mij makkelijker is om die paar dingen even in mijn versie toe te passen vdan de nieuwe versie weer helemaal aan te passen.

• stappel_
Verwijderd schreef op 09 December 2002 @ 12:48:
Is er eignelijk ook ergens te vinden wart er in de code veranderd is bij de overgang naar 7.2.0b Want ik heb de a versie inmiddels zover aangepast dat het volgnes mij makkelijker is om die paar dingen even in mijn versie toe te passen vdan de nieuwe versie weer helemaal aan te passen.
wat: zie changelog
hoe: alleen via een compair/diff.

ik heb beide versies voor je online gezet.
http://ppstats.keyserver.org/ppstats-rc5-7.2.0a.tar.gz
http://ppstats.keyserver.org/ppstats-rc5-7.2.0b.tar.gz

• luie-steffie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-12-2023
Ik heb na het kopieren van statsverie 7.2b over 7.2a nog steeds het probleem

En in mn proxyper.ini file stond het pad al absoluut:
[console]
logfileconsole=/usr/local/src/proxyper332-linux-x86-glibc/console

Enig idee, wat er nog meer niet goed is of kan zijn ?

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
heb je de console in de directory console staan? Zo ja, dan moet je het ...glibc/console/console zijn.

• AlvaK
  • Niet online
Hoe ziet je consoleverbosity eruit? Toen ik die wijzigde, werkte het hier wel opeens.

• stappel_
luie-steffie schreef op 09 December 2002 @ 13:28:
Ik heb na het kopieren van statsverie 7.2b over 7.2a nog steeds het probleem

En in mn proxyper.ini file stond het pad al absoluut:
[console]

Enig idee, wat er nog meer niet goed is of kan zijn ?
het path lijkt me goed. de check die hij doet is of hij de string uptime kan vinden in de logfile.

• AlvaK
  • Niet online
Ik zei dus consoleverbosity, en juist die post je niet? :)

• AlvaK
  • Niet online
Verwijderd schreef op 09 december 2002 @ 12:48:
Ik heb gewoon de files met ultraedit vergeleken, en zo kon ik makkelijk zien waar de verschillen zaten.

Toch nog wel een tijdrovend werkje, maar een stuk minder tijdrovend dan alle aanpassingen opnieuw invoeren.

Verwijderd

AlvaK schreef op 09 December 2002 @ 14:05:
[...]

Ik heb gewoon de files met ultraedit vergeleken, en zo kon ik makkelijk zien waar de verschillen zaten.

Toch nog wel een tijdrovend werkje, maar een stuk minder tijdrovend dan alle aanpassingen opnieuw invoeren.
Dan kun jij mij dus ook vertellen wat die verschuillen zijn. Toch?

• AlvaK
  • Niet online
Verwijderd schreef op 09 december 2002 @ 15:28:
Dan kun jij mij dus ook vertellen wat die verschuillen zijn. Toch?
Vooruit dan maar weer...

You've got mail.

[ Voor 3% gewijzigd door AlvaK op 09-12-2002 15:40 ]

• luie-steffie
The Wizard schreef op 09 December 2002 @ 13:36:
heb je de console in de directory console staan? Zo ja, dan moet je het ...glibc/console/console zijn.
nop.
de laatste console zorgt ervoor dat de logfiles beginnen met de text console
die zien er dan zo uit: console20021209.log

• luie-steffie
AlvaK schreef op 09 december 2002 @ 13:42:
Hoe ziet je consoleverbosity eruit? Toen ik die wijzigde, werkte het hier wel opeens.
het werkte met 7.2a eergisteren nog wel prima, heb nix aan proxyper veranderd voor zover ik weet.

maar zo ziet het console stukje in proxyper.ini eruit:
[console]
logfileconsolerotation=daily
consoleverbosity="general stats keyblock server client buffers timestamp attention errlow errsevere"
timestampflags=130

• luie-steffie
stappel_ schreef op 09 December 2002 @ 13:57:
[...]

het path lijkt me goed. de check die hij doet is of hij de string uptime kan vinden in de logfile.
hmm is dat case-sensitive ?
bij mij staat Uptime met een hoofdletter nl in de logfile

2002-12-09 14:49:52,Status: Uptime: 3.15:55:00, 2 listeners, 0 uplinks
2002-12-09 14:49:52,Status: 0 active clients (peak: 2, mean: 0.00)
2002-12-09 15:19:53,rc5-72 r=198/200, d=2/3, 29.6 Mkeys/sec, tot=3043/1723 blocks
2002-12-09 15:19:53,ogr r=20/20, d=0/3, 0.0 Mnodes/sec, tot=135/208 stubs

.

• gnimmeL_kraD
  • Niet online
(overleden)
ik heb geen idee wat je fout precies is, maar wat heb je een 1338 _/-\o_ 404-error page _/-\o_

Xbox360 gamerprofile

• stappel_
luie-steffie schreef op 09 december 2002 @ 16:40:
[...]

hmm is dat case-sensitive ?
bij mij staat Uptime met een hoofdletter nl in de logfile

2002-12-09 14:49:52,Status: Uptime: 3.15:55:00, 2 listeners, 0 uplinks
2002-12-09 14:49:52,Status: 0 active clients (peak: 2, mean: 0.00)
2002-12-09 15:19:53,rc5-72 r=198/200, d=2/3, 29.6 Mkeys/sec, tot=3043/1723 blocks
2002-12-09 15:19:53,ogr r=20/20, d=0/3, 0.0 Mnodes/sec, tot=135/208 stubs
.
Ja maar hij check op Uptime

• Witlof
Uhm, even een vraagje tussendoor. Worden de OGR stats nog aangepast (zelfde gemaakt worden) aan RC5-72? Zou wel leuk zijn iig :)

• aKra

aKra

Ik heb dus precies het zelfde probleem ;( :'( !!!

[ Voor 4% gewijzigd door aKra op 09-12-2002 23:46 ]

• Millennium

Millennium

Bug free !!!

Misschien handig als je een perl debug log plakt
staat veel nuttig info in

Rampen bak 2004

• Millennium

Millennium

Bug free !!!

aKra schreef op 07 december 2002 @ 00:43:
code:
1
2
3
4
5
nander@osiris:~/ppstats-rc5-7.2$ ./ppstats-rc5-7.2.pl
nander@osiris:~/ppstats-rc5-7.2$

Iemand bekend met deze error?
gezien de Csource + header files en versie conflict van de versie van libpng die in een binairy gebruikt worden, waarschijnlijk gnuplot (nieuwere versie downen ??)

edit:
had je al gedaan.... en toch blijf ik die error zo implementeren :+

[ Voor 7% gewijzigd door Millennium op 10-12-2002 00:38 ]

Rampen bak 2004

• luie-steffie
stappel_ schreef op 09 December 2002 @ 18:08:
[...]

Ja maar hij check op Uptime
hmm wat kan het dan zijn?
in versie 7.2a werkte het wel :(

• aKra

aKra

Millenium, maar m'n OGR Stats werken perfect enzo :(

• stappel_
aKra schreef op 10 December 2002 @ 15:19:
Millenium, maar m'n OGR Stats werken perfect enzo :(
de OGR stats staan default op GIF. De RC5-72 stats staan default op PNG. en wat krijg je: libpng errors. Nee niet zo raar dat OGR wel goed gaat.
Probeer als je rpm heb eens de linpng geforseerd te installeren. anders gewoon alles wegmikken en opnieuw compilen.

• AlvaK
  • Niet online
Hey stappel, heb je al een nieuwe todo met evt prioriteiten?
Altijd leuk om te weten wat we kunnen verwachten. :D

• DSmarty
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Heel apart, sinds vandaag werkt de proxyper summary niet meer van alle RC5-stats die ik draai.
Er is de afgelopen dagen helemaal niets veranderd aan mijn proxies en dergelijke, het werkte prima, maar sinds 0:00 vannacht niet meer, iemand ideeen :?

• stappel_
Misschien dat de checks wat te streng zijn. probeer deze versie eens http://ppstats.keyserver.org/ppstats-rc5-7.2.tar.gz

v7.2.0c
- changed console log check
- display proxyper version only when known
- added UTC
- changed proxy info page layout
- extra empty line in tables

• DSmarty
  • Niet online
Thx voor de snelle reactie!

Zit nu nog op mijn werk, maar zal het vanavond direct testen bij thuiskomst.

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-05 16:04

Robinski

A.K.A. RHarmsen

* Robinski gaat zijn rc5-7.2.0a ook maar eens upgraden naar 7.2.0c

ff kijken of het blijft werken op m'n Win2k bakkie

nou... hij werkt nog steeds prima :)
wat me alleen wel opviel, is dat het grafieke nu alleen maar zwart/wit is
of licht dat aan mijn config? (ik gaat er eens ffies naar kijken)

kleur zit dus in de perl file

code:
1
2
3
4
5
6
7
if ($userprefs{"usepngtransparency"}) {
    print GNUPLOTCONFIG "set terminal png small transparent color\n",
                        "set size " . $xratio . "," . $yratio . "\n";
} else {
    print GNUPLOTCONFIG "set terminal png small\n",
                        "set size " . $xratio . "," . $yratio . "\n";
}

bij de niet transparante is het woortje color er niet......
foutje!?

[ Voor 105% gewijzigd door Robinski op 11-12-2002 14:51 . Reden: kleur..... ]

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

• TheGhost
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-05 20:23
stappel_ schreef op 11 December 2002 @ 11:11:
Misschien dat de checks wat te streng zijn. probeer deze versie eens http://ppstats.keyserver.org/ppstats-rc5-7.2.tar.gz

v7.2.0c
- changed console log check
- display proxyper version only when known
- added UTC
- changed proxy info page layout
- extra empty line in tables
waarom staat er bij mij nog v7.2.0b ????
als ik in de changelog kijk staat er ook nog v7.2.0b !!

I'm not weird, I'm a limited edition

• stappel_
lowrider schreef op 11 December 2002 @ 15:23:
[...]
waarom staat er bij mij nog v7.2.0b ????
als ik in de changelog kijk staat er ook nog v7.2.0b !!
dan zou ik toch echt
a) een nieuwe bril kopen
b) de file echt downloaden
c) cache files deleten
d) je proxy de schuld geven
e) de juiste file openen
want hij staat echt op de server. tegenwoordig controleer ik het eerst voordat ik het doorvertel. (twee keer een corrupte zip file wil ook niet echt proficioneel staan)

• aKra

aKra

Hmmm, kan je hem niet van PNG omzetten naar GIF? :+

• Witlof
Hier werkt de png wel alleen krijg ik geen kleur in die png-files. Alles zwart wit. Heb gewoon weer in de ini-files gezet dat ik gif's wil hebben en dan werken de kleuren weer wel :P

• Theuno
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05 23:30

Theuno

Da Devil Crew

debug: Entering write_byemail() ...
libpng warning: Application is running with png.c from libpng-1.0.14
.
debug: Exiting write_byemail() ...
debug: Entering write_byhost() ...
.libpng warning: Application was compiled with png.h from libpng-1.0.6 or earlier
.libpng warning: Application was compiled with png.h from libpng-1.0.6 or earlier
Dit is met de v7.2.0c versie van ppstats.
Heb het met de nieuwe libpng geprobeerd (1.0.14) en met de oude die hij aangeeft (1.0.6).
Iemand enig id hoe ik dit opgelost krijg ?

Theuno - Da Devil Crew - Een programmeur is iemand die koffie omzet in software...
Nu nog betere koffie...

• DSmarty
  • Niet online
Stappel, de proxyper summary problemen zijn opgelost dmv de 7.2.0c versie, thx!

• gnimmeL_kraD
  • Niet online
(overleden)
misschien ook een idee om het bycore gedeelte weer terug te halen, zoals in dit topic? Ik vondt het namelijk wel een gaaf onderdeel en het is volgens mij niet zo moeilijk te implementeren (voor mij wel dan :P).

Xbox360 gamerprofile

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Witlof schreef op 11 december 2002 @ 21:27:
Hier werkt de png wel alleen krijg ik geen kleur in die png-files. Alles zwart wit. Heb gewoon weer in de ini-files gezet dat ik gif's wil hebben en dan werken de kleuren weer wel :P
tja ik heb de perl file maar gezeizigt, heb je ik lekker gekleurde PNGtjes :)

had ik nog een vraagje, wanneer wordt de bycore toegevoegd??????

[ Voor 10% gewijzigd door Robinski op 11-12-2002 23:34 . Reden: Vraag erbij gezet ]

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

ik heb trouwens een klein foutje gevonden
ppstats kan de hostname niet resolven van 192.168.0.1 (is tevens de server die ppstats draait)
of komt dit ergens anders door?

als ik nslookup doe dan resolvt hij wel goed (echt maf)

• gnimmeL_kraD
  • Niet online
(overleden)
Robinski schreef op 12 december 2002 @ 14:11:
ppstats kan de hostname niet resolven van 192.168.0.1 (is tevens de server die ppstats draait)
of komt dit ergens anders door?

je kunt de hostnaam toch ook gewoon invullen in het DNS-cashe bestand?

Xbox360 gamerprofile

• stappel_
Robinski schreef op 12 december 2002 @ 14:11:
ppstats kan de hostname niet resolven van 192.168.0.1 (is tevens de server die ppstats draait) of komt dit ergens anders door?

dat komt uit je OS. Ik doe gewoon een call : gethostbyaddr()
dat is een systeem functie van het OS. misschien staat er iets fout in je /etc/nsswitch.conf file.
een nslookup duikt altijd naar dns. maar als je dat niet in die file aangeeft faalt de functie.

• luie-steffie
Hoi Stappel, ook mijn problemen met het showen van proxyper summary zijn opgelost met 7.2.0c
Wat was nou de reden, dat ie het bij sommige mensen niet deed in versie 7.2b ?
iig weer thanx voor de snelle update _/-\o_
hehe, nu nog hopen, dat ooit iemand ppstats kan uitbreiden naar een database versie ofzo, want over een maandje of wat, zal die wel weer flink tijd nodig hebben om ieder half uur alle logfiles door te graven :z

• stappel_
luie-steffie schreef op 13 December 2002 @ 12:16:
Hoi Stappel, ook mijn problemen met het showen van proxyper summary zijn opgelost met 7.2.0c
Wat was nou de reden, dat ie het bij sommige mensen niet deed in versie 7.2b ?
iig weer thanx voor de snelle update _/-\o_
de check die ik gebruikte was te streng.
hehe, nu nog hopen, dat ooit iemand ppstats kan uitbreiden naar een database versie ofzo, want over een maandje of wat, zal die wel weer flink tijd nodig hebben om ieder half uur alle logfiles door te graven :z
dat is er al. zoek maar eens op www.sourceforge.net naar statsaholic. dat is op basis van mysql. Virus (de schrijver) is bezig met een RC5-72 versie. althans dat mailde hij mij.

• Hagar
  • Laatst online: 14-10-2025

Hagar

Diabootic

Of er moet een cache worden opgebouwd.
Zoiets als awstats doet met de logfiles van apache.

Nu ook zonder stropdas

• luie-steffie
stappel_ schreef op 13 december 2002 @ 12:33:
[...]
dat is er al. zoek maar eens op www.sourceforge.net naar statsaholic. dat is op basis van mysql. Virus (de schrijver) is bezig met een RC5-72 versie. althans dat mailde hij mij.
Hmm volgens mij heb ik naar die al eens gekeken, en die zag er toen niet echt uit.
ik zou de huidige ppstats wel willen, maar dan in een database of met cache ofzo inderdaad. 8)
Maar ach, voorlopig red de server zich wel weer met deze >:)

• NightBird

NightBird

DPC-Crew Coding
Het grote voordeel van ppstats boven database georienteerde stats systemen, is dat iedereen deze stats kan draaien. Even perl installeren (dat is niet moeilijk), dan kan je stats draaien (eventueel plaatjes uitzetten zodat je geen gnuplot nodig hebt). Dan upload je de html naar de homepageruimte van je provider en klaar ben je.

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

stappel_ schreef op 13 december 2002 @ 12:16:
[...]

dat komt uit je OS. Ik doe gewoon een call : gethostbyaddr()
dat is een systeem functie van het OS. misschien staat er iets fout in je /etc/nsswitch.conf file.
een nslookup duikt altijd naar dns. maar als je dat niet in die file aangeeft faalt de functie.
tja... /etc/nsswitch.conf gaat beetje lastig onder Windows2000 :)
maar ik heb hem nu maar in de DNS-CASH file gezet

• aKra

aKra

Theuno schreef op 11 december 2002 @ 21:48:
[...]

Dit is met de v7.2.0c versie van ppstats.
Heb het met de nieuwe libpng geprobeerd (1.0.14) en met de oude die hij aangeeft (1.0.6).
Iemand enig id hoe ik dit opgelost krijg ?
Nee, maar ik zoek ook de oplossing :(

• aKra

aKra

stappel_: Is het mogelijk dat probleem dat we hebben te verhelpen door 'n code te maken voor .gif ?

• Dutchman!
  • Laatst online: 10-05 23:05
aKra: er -is- al een .gif optie:
code:
1
2
3
4
5
#--- Format Options ----------------------------------------------
# GD versions higher then 1.3 cannot make GIF format graphic files
# anymore. This option lets you make PNG files.
UsePNG = 0          # Do not make PNG files, use old GIF format
#UsePNG =  1        # Make new PNG format graphic files.

(tenzij die er sinds 7.2.0a is uitgehaald, ik moet nog upgraden)

We spend our years as a tale that is told

• MeneerKrab
even iets anders, we hebben helaas een member bij ons op de proxy gehad die dus 2x zijn buffer had verstuurt. Is er een soort off dupechecker die de dupes eruit haalt?

• David
  • Laatst online: 16-05 22:53
PowerCow schreef op 16 December 2002 @ 19:22:
even iets anders, we hebben helaas een member bij ons op de proxy gehad die dus 2x zijn buffer had verstuurt. Is er een soort off dupechecker die de dupes eruit haalt?

Je kunt misschien zelf een simpele dupechecker maken die checkt of bepaalde blocks meerdere keren voorkomen en de duplicaten verwijdert. Niet veel progskills voor nodig gok ik zo.

Dato DUO synth voor twee

• MeneerKrab
DiMension schreef op 16 december 2002 @ 20:41:

[...]

Je kunt misschien zelf een simpele dupechecker maken die checkt of bepaalde blocks meerdere keren voorkomen en de duplicaten verwijdert. Niet veel progskills voor nodig gok ik zo.
dat is het hem dus juist
ik kan niet proggen

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Uit de manual.htm bijgeleverd bij de proxy :

CONFIGURATION: Dupechecking
The proxy now does limited timespan dupechecking, to reduce the network-load of upstream servers a little bit. It works as follows:

A block is submitted, first it is looked up in the dupe-history queue. If it is found there, it's a triple dupe. Just increment the dupe-number (so it says: "block xx, 3 dupes" in the logs)

If it's not found in the dupe-history, look it up in the "block-history" (explained later). If so, it a double dupe, log it as "block xx, 2 dupes". Remove it from the block-history-queue en put it in the dupe-history-queue.

If it's not found in the block-history, it's not a dupe. Add it to the "block-history", so we can compare subsequent blocks to it.

This dupechecking can be turned off with a ini-option: Set [rc572]/checkduplicates or [desII]/checkduplicates] to 0 (zero) and this mechanism will be disabled. Note that this is not useful at all, since the fullproxies (or the keymaster) will filter them out eventually anyway!

• David
  • Laatst online: 16-05 22:53
Vraagje: ik draai ppstats op de webserver, maar die moet op de webserver zelf uitgevoerd worden. Ik wil de stats eigenlijk vanaf het web kunnen updaten. Hoe zorg ik ervoor dat ik via IIS ppstats kan executen? Nu krijg ik een error dat de CGI Application foute HTTP-headers verstuurt (logisch), en dat 'ie rc5-dns.cache niet kan openen.
Iemand een idee? 't mag een perl, ASP- of PHP-oplossing zijn, dat boeit niet zoveel.

Dato DUO synth voor twee

• NightBird

NightBird

DPC-Crew Coding
DiMension schreef op 17 december 2002 @ 13:28:
Vraagje: ik draai ppstats op de webserver, maar die moet op de webserver zelf uitgevoerd worden. Ik wil de stats eigenlijk vanaf het web kunnen updaten. Hoe zorg ik ervoor dat ik via IIS ppstats kan executen? Nu krijg ik een error dat de CGI Application foute HTTP-headers verstuurt (logisch), en dat 'ie rc5-dns.cache niet kan openen.
Iemand een idee? 't mag een perl, ASP- of PHP-oplossing zijn, dat boeit niet zoveel.
Lees even eerst de hele topic voor je er in post .. scheelt een hoop dubbele vragen:

The Wizard in "ppstats topic"

• gnimmeL_kraD
  • Niet online
(overleden)
*schopje*

is er eigenlijk al iemand die het "bycore" gedeelte al heeft toegevoegd aan de nieuwste ppstats (7.2.0c toch?)?

Xbox360 gamerprofile

• CaLeX
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

CaLeX

Maar NC'walst'liever

heej stapel, ik had een vraagje, als je nu in de stats kijkt naar gemiddelde punten (per dag per gebruiken), zie ik dat hij alleen de dagen neemt op welke er punten verstuurd worden.

is het niet mogenlijk om alle dagen te nemen sinds het eerste punt?? want nu geeft het een vertekend beeld. ik geef een voorbeeld op noizycow stats moet je bij nuker kijken, die heeft 32 dp's ingeleverd op 2 dagen, en heeft nu al 7 dagen niet geflusht, maar tog staat er een gemiddelde van 16, klopt niet dus. En Statsfreaks zoals wij willen natuurlijk wel goeie stats he!!!!

nu is mijn vraag: is hier een oplossing voor ???

in afwachting van antwoord _/-\o_ _/-\o_

offtopic:
[DPC]Noizy Cows Join ons op RC5-72,OGR-25,TSC,DPAD of R@H. JOIN de grootste van DPC 4 more FUN, STATS and FLUSHING

• NightBird

NightBird

DPC-Crew Coding
CaLeX3000 schreef op 20 December 2002 @ 16:25:
heej stapel, ik had een vraagje, als je nu in de stats kijkt naar gemiddelde punten (per dag per gebruiken), zie ik dat hij alleen de dagen neemt op welke er punten verstuurd worden.

is het niet mogenlijk om alle dagen te nemen sinds het eerste punt?? want nu geeft het een vertekend beeld. ik geef een voorbeeld op noizycow stats moet je bij nuker kijken, die heeft 32 dp's ingeleverd op 2 dagen, en heeft nu al 7 dagen niet geflusht, maar tog staat er een gemiddelde van 16, klopt niet dus. En Statsfreaks zoals wij willen natuurlijk wel goeie stats he!!!!

nu is mijn vraag: is hier een oplossing voor ???

in afwachting van antwoord _/-\o_ _/-\o_
Dat klopt niet wat je zegt. Het gemiddelde wordt berekend over de eerste tot en met laatste dag waarop er packets geflusht zijn. Bij nukhje is dat dus maar 2 dagen, maar zou die vandaag weer flushen, dan wordt het gemiddelde over alle 9 dagen berekend.

• CaLeX
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

CaLeX

Maar NC'walst'liever

NightBird schreef op 20 december 2002 @ 16:42:
[...]

Dat klopt niet wat je zegt. Het gemiddelde wordt berekend over de eerste tot en met laatste dag waarop er packets geflusht zijn. Bij nukhje is dat dus maar 2 dagen, maar zou die vandaag weer flushen, dan wordt het gemiddelde over alle 9 dagen berekend.
hmmz niet opgelet, sorry voor die loze opmerking ik zie dat je gelijk hebt (ff bij mezelf getjekt :S

[ Voor 7% gewijzigd door CaLeX op 20-12-2002 16:45 . Reden: typo + add-on ]

offtopic:
[DPC]Noizy Cows Join ons op RC5-72,OGR-25,TSC,DPAD of R@H. JOIN de grootste van DPC 4 more FUN, STATS and FLUSHING

Pagina: 1 2 Laatste