• Unicorn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-04-2024

Unicorn

rogue soeper

Topicstarter
Ik heb al wel eens aangegeven dat het me een idee leek om een FAQ te maken voor bij het W&L forum. Ik heb al even een heel erg suf, lelijk, en vooral niet-werkend voorbeeld in elkaar gedraaid ( http://hippie.nu/~unicorn/FAQ.html ) als aanzet hiertoe.

Wat ik dus wil weten is:
is dit zinnig of kan ik er maar beter mee kappen?
is dit een fatsoenlijke indeling?
wie weet er nog goeie vragen?
wie weet er goeie antwoorden? :)
waar laten we onderwerpen als Von Däniken zaken, reïncarnatie, geesten, enz?

In de tussentijd ga ik maar eens een deetabeestje en wat PHP in elkaar flansen...

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-11-2025
jaa.. dit juich ik erg toe. Alleen watvoor faq gaan we maken? Een juist eentje gericht op de atheisten, of juist op de christenen or what?

Ik ben eik een voor alles in een faq.

• Unicorn

Unicorn

rogue soeper

Topicstarter
Morgoth:<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Alleen watvoor faq gaan we maken? Een juist eentje gericht op de atheisten, of juist op de christenen or what?[/quote]Als je nou even in de FAQ had gekeken... ;)<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Ik ben eik een voor alles in een faq.[/quote]Dat was ook de bedoeling.

• Bart Coppens
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-11-2021
Is het ook de bedoeling dat het slechts tot 3.4 Filosofie gaat bij de index, en ik geen inhoud kirjg?

Copyright Auteur heeft Tweakers.net BV geen exclusieve licentie op bovenstaande post verleend. Voorafgaande en uitdrukkelijke schriftelijke toestemming van Tweakers.net BV is dus niet noodzakelijk voor het vermenigvuldigen van bovenstaande post

• Unicorn

Unicorn

rogue soeper

Topicstarter
Bart Coppens:<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Is het ook de bedoeling dat het slechts tot 3.4 Filosofie gaat bij de index, en ik geen inhoud kirjg?[/quote]Dat is mijn idee van een, en ik quote, "heel erg suf, lelijk, en vooral niet-werkend voorbeeld", ja. :)

Ik wou me eerst concentreren op indeling en het verzamelen van vragen (en misschien antwoorden). De echte uitwerking komt 1 dezer dagen wel.

Verwijderd

Aaah...hier zou ik erg blij mee zijn.
Ik neem me de hele tijd voor om nog eens de hele 'bestaat god' door te lezen, maar het komt er maar niet van. Het lijkt me echt erg fijn als alles op een rijtje staat en dat je ook nog eens iets kan nazoeken.
Ga dus vooral door!!

• Diadem
  • Laatst online: 31-05-2023

Diadem

fossiel

Goed idee, alleen een beetje jammer dat je dit buiten mij om doet :(

Je hebt me ICQ, kom eens praten...

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett

• Unicorn

Unicorn

rogue soeper

Topicstarter
Diadem:<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Goed idee, alleen een beetje jammer dat je dit buiten mij om doet[/quote]Snap ik niet. Dit is een publiek forum, iedereen kan dit lezen.

• Diadem

Diadem

fossiel

Je gebruikt de naam van dit forum en je claimt namens dit forum te schrijven, of je suggereert dat iig.

Als je dat wilt doen zul je hiervoor toestemming moeten vragen aan mij, of eigenlijk aan de admins, maar dat laatste kan ik natuurlijk doen.

Nogmaals, ik vind het een erg goed idee, maar je moet het niet buiten de eigenaren van GoT om doen.

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett

• Unicorn

Unicorn

rogue soeper

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Als je dat wilt doen zul je hiervoor toestemming moeten vragen aan mij, of eigenlijk aan de admins, maar dat laatste kan ik natuurlijk doen.[/quote]Okee, bij deze dan. Diadem, mag ik een FAQ schrijven die bij dit forum hoort?

• Diadem

Diadem

fossiel

:)

Ik zeg toch, contact me ff op m'n ICQ

• -=Confuzer=-
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-08-2024

-=Confuzer=-

My judgement rulez

en snel ook... :)

uitstekend idee, scheelt weer een hoop dubbel-posts en is heel makkelijk om naar te verwijzen...

The fact that a believer is happier than a sceptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one.The happiness of credulity is a cheap and dangerous quality.-Quis custodiet ipsos custodes Diadem?Ik ook met zonnebril

Verwijderd

W&L-faq – lijkt me idd een goed idee. Maar ik kan me voorstellen dat dit beperkt blijft tot de uitleg van (basisbeginselen van) diverse theorieën en religies. Een sluitende faq zal je denk ik nooit krijgen. Lijkt me ook niet interessant; anders valt er nergens over te discussieren c.q. converseren, maar het idee is TOP! :)

• Morgoth
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Als je nou even in de FAQ had gekeken... [/quote]Dan had ik een heel erg suf, lelijk, en vooral niet-werkend voorbeeld gezien... >:)<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Goed idee, alleen een beetje jammer dat je dit buiten mij om doet
Je hebt me ICQ, kom eens praten...[/quote]Pfoe stel je niet aan :)

• Unicorn

Unicorn

rogue soeper

Topicstarter
Nah, zit ik me op ICQ helemaal suf te msg'en tegen Diadem, zegt-ie niks terug! ;)

Tijd om of m'n firewall, of UPC een ongelofelijke doodsschop te geven...

• -=Confuzer=-

-=Confuzer=-

My judgement rulez

en hoe gaat unicorn PHP programmeren :

hmmmz, ik weet niet hoe jij cat|gcc wil gaan gebruiken om php te editen maar ik wil het graag een keer zien...

hehehe...

en VIM sux, maarja, als je nix anders hebt...

dos2unix sux ook... altijd die ^M er nog in als ik iets JAT :P

The fact that a believer is happier than a sceptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one.The happiness of credulity is a cheap and dangerous quality.-Quis custodiet ipsos custodes Diadem?Ik ook met zonnebril

Verwijderd

FF tussendoor:

Ik ben neit gemachtigd deze pagina te kijken.

Nu heb ik geen Compuserve ofzo of proxy-shit, dus kan het ff gefixed worden.?

• Diadem

Diadem

fossiel

morgoth:

Ik stel me niet aan. Unicorn mag natuurlijk schrijven wat ie wil. Alleen als ie de naam van tweakers.net en Gathering of Tweakers wil gebruiken is het wel zo handig om ff toestemming te vragen

• Diadem

Diadem

fossiel

en owja, Unicorn:

Ik heb geen message ontvangen. Ik heb je heel ff 5 sec online gezien, toen tegen de tijd dat je wou msg'en was je al weer weg...

Ga dus idd je firewall maar een doodsschop geven :)

• sampoo
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
W&L FAQ;

Q: Willekeurige Vraag?

A: Zie search optie.

met eventueel een uitleg hoe de search werkt

• Unicorn

Unicorn

rogue soeper

Topicstarter
Confuzer:<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>hmmmz, ik weet niet hoe jij cat|gcc wil gaan gebruiken om php te editen maar ik wil het graag een keer zien...[/quote]Nee, dat is om een PHP-editor te maken. :)<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>en VIM sux, maarja, als je nix anders hebt...[/quote]Nee! Vim roelt! In de hoek jij! ;)

Apoc2:<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Ik ben neit gemachtigd deze pagina te kijken.[/quote]Ja, sorry, foutje van mij. (Heb net Mandraak 7.2 geinstalleerd, dus ik zit nog hier en daar te sleutelen.)

Diadem:<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Ik heb geen message ontvangen. Ik heb je heel ff 5 sec online gezien, toen tegen de tijd dat je wou msg'en was je al weer weg...[/quote]Damn. Ik heb nou geen zin/tijd om die firewall na te kijken en weer tegen UPC te zeggen dat onze verbinding brak is. Is IRC ook goed? (Dat wordt trouwens niet eerder dan morgenavond.)

• Lord Daemon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-01 13:31

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Goed idee.

Mocht je nog iemand nodig hebben om bepaalde delen op te schrijven: je kent mijn mail-adres.

Lord Daemon

PS. Ik kan de pagina helaas niet bekijken :? :(

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

• -=Confuzer=-

-=Confuzer=-

My judgement rulez

vim sux vim sux lalalalalala...

nix "x", gewoon delete... hop hop "dd" is ook nix, just select -> delete...

Voila notepad, mijn lief...

vim sux vim sux lalalalala

• Unicorn

Unicorn

rogue soeper

Topicstarter
Wat jij daar noemt werkt anders net zo hard in (G)Vim. Zo niet harder. :)
Ben je niet in de war met vi?

Verwijderd

Goed idee. Zet er dan ook tussen wat er nou precies onder levensbeschouwing (en eventueel wetenschap) valt.

• faraway
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-01 12:06

faraway

Dank U...

Perfect plan :) het zal alleen wel een enorm karwei worden. Ik denk dat de definities in deze FAQ daarom niet al te uitgebreid kunnen worden.
Misschien is het daarom ook een goed idee om er een gedeelte aan toe te voegen met links naar een aantal sites die veel informatie bevatten over de diverse onderwerpen.

• Diadem

Diadem

fossiel

Unicorn:

Als je me op irc wilt vinden; ik zit op ircnet. Ik ICQ wel ff welke kanalen je me kunt vinden :) Meestal heb ik nick Diadem, maar niet altijd dus.

• -=Confuzer=-

-=Confuzer=-

My judgement rulez

Ik open altijd vim op school en het is iets anders dan vi...

is het misschien dan een oude versie en heeft vim NOTEPAD nageaapd?

• Unicorn

Unicorn

rogue soeper

Topicstarter
Faraway:<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Perfect plan het zal alleen wel een enorm karwei worden. Ik denk dat de definities in deze FAQ daarom niet al te uitgebreid kunnen worden.[/quote]Een heel karwei gaat het zeker worden, in het begin zal de FAQ ook niet veel om het lijf hebben. Maar met hier en daar een regenachtige zondag en wat welwillende mede-Tweakers... :)<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Misschien is het daarom ook een goed idee om er een gedeelte aan toe te voegen met links naar een aantal sites die veel informatie bevatten over de diverse onderwerpen.[/quote]Ja, dat moet er ook zeer zeker in komen. En misschien ook links naar relevante topics.

Diadem:
Okee, ik zie je daar vanavond wel.

Confuzer:<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>is het misschien dan een oude versie en heeft vim NOTEPAD nageaapd?[/quote]Dan moet het wel een heel oude versie zijn, in ieder geval nog voor 3.0.

• DiSiLLUSiON
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-01 15:01
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 06 november 2000 15:53 schreef Unicorn het volgende:
Ik heb al wel eens aangegeven dat het me een idee leek om een FAQ te maken voor bij het W&L forum. Ik heb al even een heel erg suf, lelijk, en vooral niet-werkend voorbeeld in elkaar gedraaid ( http://hippie.nu/~unicorn/FAQ.html ) als aanzet hiertoe.

Wat ik dus wil weten is:
is dit zinnig of kan ik er maar beter mee kappen?
is dit een fatsoenlijke indeling?
wie weet er nog goeie vragen?
wie weet er goeie antwoorden? :)
waar laten we onderwerpen als Von Däniken zaken, reïncarnatie, geesten, enz?

In de tussentijd ga ik maar eens een deetabeestje en wat PHP in elkaar flansen...[/quote]ik juich dit idee/initiatief erg toe..

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 07 november 2000 16:24 schreef -=Confuzer=- het volgende:
vim sux vim sux lalalalalala...

nix "x", gewoon delete... hop hop "dd" is ook nix, just select -> delete...

Voila notepad, mijn lief...

vim sux vim sux lalalalala[/quote]Emacs rules, No VIM. No Emacs, NO VIM! enzo.

• Unicorn

Unicorn

rogue soeper

Topicstarter
"Emacs is a nice OS. It just lacks a good text editor."

;)

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Ik doe ook een duit in het zakje:

Wat is Vim uberhaupt?

Ja, als dat geen intelligente bijdrage aan de wel of niet Vim discussie is.

Lord Daemon

Verwijderd

[opmerking/pietjeprecies mode]Zou je in de W&L FAQ het niet over evolutie willen hebben, maar over evolutie theorie(stond in de index)?[/opmerking/pietjeprecies mode]

Verwijderd

Erg goed idee die faq.

Het scheelt een hoop uitleggen en aantal onderwerpen zal veel toegankelijker worden voor een hoop mensen.

Hoewel sommige mensen zeggen dat het niet te uitgebreid moet vind ik van wel. De mensen die hier serieus posten / gaan posten hebben ook wel de tijd die faq ff goed door te lezen.

Bovendien leg je de evolutie(theorie) of de relativiteitstheorie niet goed uit in 3 regels. Daar moet gewoon een goede uitgebreide uitleg komen. Inclusief voorbeeld berekeningen ofzo. Anders heeft het nog steeds allemaal weinig nut. En blijven mensen vragen hoe het nou kan dat de tijd aan de buitenkant van je cd'tje langzamer verloopt dan aan de binnenkant.

Ik vraag me alleen af of er nu geen discussie gaan ontstaan over wat er in de faq staat. Ik heb namelij kzo'n donkerbruin vermoeden dat als iemand een stukje geschreven heeft een hoop mensen het er niet helemaal mee eens zullen zijn.

• Unicorn

Unicorn

rogue soeper

Topicstarter
Peter:<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Zou je in de W&L FAQ het niet over evolutie willen hebben, maar over evolutie theorie(stond in de index)?[/quote]Tsja, de vraag is, "is evolutie (speciatie) wel eens waargenomen?", en misschien doe ik er ook nog wel een stukje bij over niet-biologische evolutie. Maar je hebt gelijk dat concept, hypothese/theorie, en praktijk duidelijk gescheiden moeten blijven.

Apoc2:<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Ik vraag me alleen af of er nu geen discussie gaan ontstaan over wat er in de faq staat. Ik heb namelij kzo'n donkerbruin vermoeden dat als iemand een stukje geschreven heeft een hoop mensen het er niet helemaal mee eens zullen zijn.[/quote]Dat kunnen we altijd nog bekijken. Wie weet hebben ze wel gelijk en moet het uit de faq verwijderd worden, of beter/anders uitgelegd worden. Het lijkt me wel belangrijk dat er kritisch naar gekeken wordt.

Eindeloze discussies zijn misschien ook een goeie indicatie dat het geen geschikt onderwerp is voor de faq.

Lord Daemon:<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Wat is Vim uberhaupt?[/quote]Een teksteditor.

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Hoe kan er discussie zijn over de beste teksteditor? Dat is toch gewoon dat prachtige Metapad, de gratis niet-Microsoft upgegrade versie van Notepad?

Lord Daemon

• Unicorn

Unicorn

rogue soeper

Topicstarter
Er moet natuurlijk wel syntax highlighting in zitten, anders kan Metapad al niet eens meedoen in de Texteditor Jihad. ;)

Verwijderd

}:O Loei goed idee.

Ik heb nog een tip voor het forum W&L: zou het niet handig zijn om het forum op te delen in subgroepen. *D

• -=Confuzer=-

-=Confuzer=-

My judgement rulez

Notepad+ ???
Nee joh, harry is de beste :P

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Highlighting? Wat is dat voor nieuwerwetse onzin? Cursief en vet? Nutteloos! Gewoon metapad gerbuiken. Je kan wel een blok laten inspringen, of in hoofd of kleine letters omzetten, etcetera. Prechtig is het. Ik gebruik het voor html-editing.

Lord Daemon

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Highlighting? Wat is dat voor nieuwerwetse onzin? Cursief en vet? Nutteloos! Gewoon metapad gerbuiken. Je kan wel een blok laten inspringen, of in hoofd of kleine letters omzetten, etcetera. Prechtig is het. Ik gebruik het voor html-editing.[/quote]Syntax highlighten is de programmeer code duidelijk leesbaar te maken dmv allemaal kleurtjes enzo. Leest heel prettig.
Maarja deze discussie gaat nu wel errug offtopic:)

• Jag
  • Laatst online: 14:29

Jag

LD, ga jij maar eens wat programmeren, en dan kom je erachter dat syntax highlighting erg handig is!

Maar Unicorn, ik wil je nog ff bedanken, je hebt mij namelijk op een idee gebracht: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/68648

Jag

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Ja joh, Jag? Ik weet niet of je je het herinnert, maar ik heb C en Java-programmeer vakken gevolgd. Dan weet je echt wel dat Syntax Highlighting handig is... :)

Lord Daemon

• Unicorn

Unicorn

rogue soeper

Topicstarter
Jag:<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Maar Unicorn, ik wil je nog ff bedanken, je hebt mij namelijk op een idee gebracht[/quote]Graag gedaan ;). Ik mail je binnenkort wel over wat ik al heb gemaakt, of dat ook nuttig is voor de A&V-FAQ, en serverruimte.

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

[Scene: Een restaurant vol vikingen. Unicorn en nog een aantal tweakers komen naar beneden zweven en zetten zich aan een tafeltje. Plotseling beginnen alle vikingen te zingen.]

FAQ, FAQ, FAQ, FAQ, FAQ, beautiful FAQ
FAQ, Beautiful FAQ
Etc.

• Unicorn

Unicorn

rogue soeper

Topicstarter
Ik weet niet wat jij rookt, maar ik wil ook een hijsje. :9

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Ik rook niets, ik luisterde gisteren weer eens mijn CD met Monthy Python liedjes. (En ga NIET zeggen dat je de beroemde SPAM-scene niet herkende...)

Lord Daemon

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Sorry, maar ik heb die URL nodig, dus ik cast "Resurrection" op deze topic.

Lord Daemon

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Damn! Unicorn, wat is die PHP-link??

El Daemon

• Jag

Jag

Ik zat laatst mothy python's The search for the holy grail (ofzo iets) te kijken, en ik was vergeten hoe goed ze God hebben neergezet. Echt zwaar vermakelijk.
En Unicorn en LD, check je mail.

Jag

• Morgoth
lukt het al :?

• Jag

Jag

Jongens, we moeten Unicorn een beetje motiveren, ff wat chearleaders inhuren ofzo. Want de FAQ is nogal inhoudsloos ;).

Misschien dat iemand een aanzet kan doen, om de boel weer aan de gang te krijgen. En nee, dat ga ik niet zijn, want ik ben al met een andere FAQ bezig in deze topic en hier staat de FAQ zelf.

Jag

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Hij antwoordt zelfs niet op mijn mails? ;(

Daemon, Lord

• Jag

Jag

J*z*s zeg, wat een dramatisch smiletje heb je daar LD.
Hij antwoordt trouwens ook niet op mijn mail :'(.

Jag

Verwijderd

mail mij maar... ik reply WEL :P

• Unicorn

Unicorn

rogue soeper

Topicstarter
Hoi!

Sorry dat ik even uit de roulatie was. Jullie krijgen zo je meeltjes. Ennuh, laat die cheerleaders maar komen :9.

Nieuwe url voor de faq:
http://hippie.nu/~unicorn/faq.php

Verwijderd

ik begrijp dat dit dus volledig is doodgebloed? (jammer)

Verwijderd

Erg jammer inderdaad. Er staat zoooooveel informatie in die zoveeeeeeel topics kan vermijden (zoals de kan ik sneller dan licht-topic deel 2^x*y).

Jammer dat de stukjes over quantummechanica enzo niet aangevuld zijn :9~

• Flaman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-12-2022
Moet dit niet in LA ?

Verwijderd

Nee, want het gaat om W&L, niet om het gehele forum. Daarbij komen veel W&L-diehards waarschijnlijk niet in LA, terwijl het toch belangrijk is dat juist die mensen hun zegje hier doen :D

• FCA
  • Laatst online: 23-01 15:33

FCA

Op deze manier ben je 3 jaar bezig.
Lijkt me niet handig. Als je nou voor bijvoorbeeld godsdiensten nou gewoon aan een aantal verschillende mensen vraagt of zij een stukje over hun godsdienst willen schrijven. Probeer ze het dan zo objectief mogelijk te laten schrijven (alleen feiten in de FAQ aub), dat scheelt je al een hoop werk en geëmmer. Vraag een paar natuurkunde studenten (lopen d'r hier massa's rond) om wat over relativiteit en quantummechanica te schrijven. Scheelt ook weer een zooi werk, en het gebeurt gewoon beter. Etc.

Delegate and conquer....

Verandert z'n sig te weinig.

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

O, waar komt dit opeens vandaan? Als je dit idee wilt resurrecten moet je even contact proberen op te nemen met Unicorn. :)

• Diadem

Diadem

fossiel

FCA: jij bent natuurkunde student....

*hint*

• Flaman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-12-2022
Op woensdag 03 oktober 2001 21:45 schreef FCA het volgende:
Op deze manier ben je 3 jaar bezig.
Lijkt me niet handig. Als je nou voor bijvoorbeeld godsdiensten nou gewoon aan een aantal verschillende mensen vraagt of zij een stukje over hun godsdienst willen schrijven. Probeer ze het dan zo objectief mogelijk te laten schrijven (alleen feiten in de FAQ aub), dat scheelt je al een hoop werk en geëmmer. Vraag een paar natuurkunde studenten (lopen d'r hier massa's rond) om wat over relativiteit en quantummechanica te schrijven. Scheelt ook weer een zooi werk, en het gebeurt gewoon beter. Etc.

Delegate and conquer....
done

zie SIG

:P

edit:

zeg jag, waarom zet je je naam telkens onder je post? Daar heb je een SIG voor hoor! Heb je de FAQ niet gelezen?

• FCA

FCA

Op woensdag 03 oktober 2001 21:55 schreef Diadem het volgende:
FCA: jij bent natuurkunde student....

*hint*
Ik ben al bezig.
Heb alleen nu even geen tijd/zin om nog meer met natuur en wiskunde bezig te zijn. Maar dit weekend zal ik mijn toevoegingen over Speciale Relativiteitstheorie en Quantummechanica opsturen.

Edit:
Oops... zag niet dat de oorspronkelijke discussie maaanden geleden afgelopen is. Wie schopt dit dan opeens naar boven?
Zit ik een heel stuk te typen, misschien helemaal voor niks.
Nou ja, misschien wordt het nog wat....

• Morgoth
zeg jag, waarom zet je je naam telkens onder je post? Daar heb je een SIG voor hoor! Heb je de FAQ niet gelezen?
Door Jag (HGM Harde waren - 4126) - woensdag 22 november 2000 22:42

Hmmz :)

• Diadem

Diadem

fossiel

FCA:

Niet voor niets hoor.. Er zijn nog altijd plannen om dit niet leven in te blazen, eventueel in samenwerking met Subject.nl

Ik wil hier vanaf komende week wel mee bezig gaan. Voor deze week echter staat er nog wat anders in de ijskast..

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op vrijdag 24 november 2000 13:31 schreef Lord Daemon het volgende:
Hij antwoordt zelfs niet op mijn mails? ;(

Daemon, Lord
Quote uit de FAQ der FAQ's http://gathering.tweakers.net/forum/faq
Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz [user]" of iets dergelijks onder je post te plakken. Als je perse zoiets wilt kun je daar je signature voor gebruiken (zie latere uitleg).
:Y)

Verwijderd

Misschien is het ook wel aardig om naast het faq een discussietopic te starten om dit eventueel aan te vullen / te updaten door de mede-tweakers?

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Waarom gaan mensen FAQ's tegen mij en Jag quoten die ten tijde van de gedane postings nog helemaal niet bestonden? Even voor de duidelijkheid: deze discussie is al bijna een jaar oud en is door iemand weer omhoog geschopt.

Verwijderd

Het idee leeft zeker weer een beetje :)
maar is die faq er nou al dan?

ik bedoel.. een faq zoals wie en wat nostradamus etc schrijft, wetenschappelijke feiten, zoals bijv. de howto's van een netwerk installeren, maar dan relevante onderwerpen voor W&L?
ik had nl begrepen dat het daaromn ging.

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Zo ver ik kan zien is zelfs dat stuk dat we al hadden (en we hadden al wel wat chaostheorie, atheologische argumenten, Vedas etc.) nu ook niet meer online; op dit moment is er dus niets.

• Morgoth
Is unicorn nog te bereiken?

• FCA

FCA

Op vrijdag 05 oktober 2001 11:59 schreef Lord Daemon het volgende:
Zo ver ik kan zien is zelfs dat stuk dat we al hadden (en we hadden al wel wat chaostheorie, atheologische argumenten, Vedas etc.) nu ook niet meer online; op dit moment is er dus niets.
Ik kan ze nog gewoon vinden op dit adres hoor:

http://hippie.nu/~unicorn/faq.php

En Unicorn reageert niet op mijn mails.
Z'n laatste post is trouwens van 29-06-01. Misschien op vakantie gegaan en toen geen interesse meer in GoT ofzo.

Verwijderd

Op vrijdag 05 oktober 2001 11:59 schreef Lord Daemon het volgende:
ik kan gewoon naar die link toe hoor LD, hij doet het gewoon.
mocht het zo zijn dat unicorn niet meer te bereiken is, dan kan een van ons het toch wel gewoon oppakken en er mee doorgaan? het hoeft niet dood te bloeden of zo, alleen omdat de oorspronkelijke auteur er 'misschien' vandoor is.

In de uiteindelijk faq kan je dan zetten, met dank aan unicorn.. (+ de de auteur die het gefinished heeft) of zoiets.

• FCA

FCA

Dat was het idee ook.
Dat we nu allemaal als een gek stukjes voor de FAQ gaan zitten schrijven, en dat er dan iemand met webspace die gaat hosten (of gewoon hier op GoT, maar lijkt mij i.v.m. grootte niet practisch)

Diadem heeft interesse getoond, dus als hij weer tijd heeft kunnen we al beginnen met het samenvoegen van artikelen. (denk ik. Ik ben niet helderziend ofzo ;) )

• Diadem

Diadem

fossiel

Idd, het stuk dat we tot nu toe hadden blijkt nog online te staan. Ik was die url al een hele tijd kwijt, dus ik ben erg blij dat ik hem weer hem :)

We kunnen in feite gewoon verder gaan waar we gebleven waren. Goed idee lijkt me :)

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Wow, volgens mij ben ik tot nu toe iig de grote Lord van die FAQ qua aantal artikelen. :P

Het is op zich wel een goed idee om hier nog eens verder mee te gaan. Maar dat moeten we dan wel goed organiseren. Er moet een plan opgesteld worden "Welke vragen moeten in de FAQ?", er moet voor gezorgd worden dat niet iedereen hetzelfde gaat schrijven, er moet kwaliteitscontrole zijn en er moet uniformiteit in zitten.

Om dat te bereiken lijkt het mij nuttig dat een of meer mensen zich over de organisatie ontfermen. Een paar mensen die een lijst met onderwerpen samenstellen, eentje die alles op de site zet en die het werk 'verdeelt', en een aantal die voor de kwaliteitscontrole zorgen. Hier kunnen natuurlijk wel dubbelfuncties tussen zitten.

Ik wil zelf best wat hieraan schrijven, en eventueel wel wat 'kwaliteitscontrole' doen; maar ik ga het niet organiseren want ik heb het al veel te druk. Dus als iemand zich even vrijwilliger stelt. :)

• Diadem

Diadem

fossiel

Ik stel voor het te gaan organiseren nadat onze andere plannen klaar zijn, LD

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Ik vind het best, maar ik vind het ook best als een user de organisatie op zich wil nemen. Dus als iemand zich geroepen voelt...

• Morgoth
Ik wil uiteraard graag meehelpen, als de users geen organisatie op gang zetten doen wij het wel, ok? :)

• -=Confuzer=-

-=Confuzer=-

My judgement rulez

hhmm ja, wat staat er dan in de FAQ....

Wat is ECHT waar?

Is het onzekerheidsprincipe van Heisenberg waar (jaja daar komt ie weer)?

Lijkt me leuk als er een database komt met experimenten en hun uitkomsten... makkelijk bij de hand en te gebruiken als argumenten. Nog interessant ook...

Dingen die zo basisch zijn mogen er ook in, maar ik vind dat een hoop onder het kopje Theorien zal moeten.

Dus zoiets van :

1) Facts
2) Experiments
3) Theories

Als we een beetje sql achtergrond erin kunnen bouwen zou je ook het kopje :

4) Users Theories

Kunnen maken... Das pas lache >:)

Maarja... ik lees morgen eerst wel ff de gemailde FAQ wel ff door :)

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Maarja... ik lees morgen eerst wel ff de gemailde FAQ wel ff door
Uhm, dat is een hele andere FAQ.

• FCA

FCA

Wat in de FAQ moet komen is denk ik:
Vragen op antwoorden als: Wat is quantummechanica, waar kan ik daar informatie over vinden, en waarom zijn ze erbij gekomen dat ie waar is?
Dat lijkt mij nuttige info.

Verder kun je het dan onderverdelen in 3 delen
1.Algemeen
dwz redeneervormen, dingen als drogredenen, en andere onderwerpen die betrekking hebben allebei de volgende 2 delen

2.Wetenschap
Quantummechanica, relativiteitstheorie, evolutietheorie, noem maar op. Ook user-theorieën kunnen erbij wat mij betreft, als er maar een goede argumentatie bij zit.

3.Levensbeschouwing
Christendom, Islam, Atheïsme, Agnosme, algemene mystiek etc.
Wat is het, waar staan ze voor, hoe is het ontstaan, waar kan ik meer info d'r over vinden.

Misschien nog een hoofdstuk over politiek, of geschiedenis.
Ik wil wel een gedeelte van de redactie (als het ware dan, artikelen schrijven en/of keuren) op me nemen, maar feitelijk organiseren lijkt mij niks. Ik heb daarvoor te weinig verstand van dat soort dingen (SQL, of PHP, of iets dergelijks).

In principe mag van mij gewoon alles in de FAQ, als het maar
1.Relevant is voor W&L.
2.Goed te volgen voor niet-ingewijden.
3.Goed onderbouwd is.

• -=Confuzer=-

-=Confuzer=-

My judgement rulez

Uhm, dat is een hele andere FAQ.
Aha, ik dacht dat het te maken had met dit topic omdat ie weer bovengehaald was... hehehe

Verwijderd

Ik ben wel bereid om mee te helpen met organisatie. Vanwege mijn beperkte tijd kan ik niet alles alleen organiseren, lijkt me trouwens ook niet gewenst, dus als er meer vrijwilligers zijn dan hoor ik het graag.

• FCA

FCA

Unicorn is nog semi-actief!

Ik kreeg vandaag een mailtje van hem, dat hij hoogst verbaasd was dat hij allemaal stukjes had gekregen voor de FAQ, maar dat ie iig mijn stukje heeft toegevoegd (over agnosme en stelling van Gödel).

Maar goed, ik denk niet dat hij de aangewezen persoon is om het verder te organiseren...

• Unicorn

Unicorn

rogue soeper

Topicstarter
FCA:
Unicorn is nog semi-actief!
You bet ;)
Maar goed, ik denk niet dat hij de aangewezen persoon is om het verder te organiseren...
Klopt, ik heb nogal de nare gewoonte om er ineens voor langere tijd tussenuit te knijpen. :)

Ben ondertussen getrouwd (ja, met die Mexicaanse) en we wonen nu in Nederland, liggen voortdurend in de clinch met allerlei (overheids)instanties en zo. Ach, het houdt je van de straat.

Wat de FAQ betreft, ik vind het best om die op hippie.nu te hosten. Het toevoegen van artikelen is, nu het PHP/SQL gedeelte er eenmaal is, ontzettend makkelijk. Ik zal niet veel toekomen aan schrijven + onderzoeken, maar aan de motor sleutelen en nieuwe features inbouwen moet tussendoor nog wel kunnen.

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

He Unicorn, long time no see. :)

Gefeliciteerd met je huwelijk!

Pagina: 1