verder die engine van dronez tovert wel mooie plaatjes op je screen maar de textures zien er ERG gaar uit, verder zijn de ruimtes op de screenshots echt klein met imho weinig detail en de engine leunt zwaar op zn kleurige effects, had op zn minst een shadow ala doom iii in gemoeten, dan pas was het iets leuks gewordenVerwijderd schreef op 05 december 2002 @ 16:33:
Bolleh:
>dus hij heeft een soort shader language als q3
Een shader-language heeft niks - *NIKS* - te maken met een scripting-language
Scripten gebruik je om de gameplay / events te maken.
sorry niet goed begrepen ik jou
>deze engine ondersteunde bij x-isle al per pixel lighting, ook bumpmapping, shadowcasting
En precies wat ik zeg, per-pixel-lighting enzo boeit niet want dat kan *iedereen* binnen een dag in elkaar flansen.. Exactly my point.
Het ging er dus precies om dat *iedereen* zomaar even een polypusher met per-pixel-lighting in elkaar kan flansen, als je 't snel wilt doen ben je in 10 min. klaar met wat cut 'n paste werk van de NVidia-site.
als je let op de site van crytek zie je dat het echt niet zo simpel is als je zegt omdat ze constant nieuwe technieken enorm snel erin gestopt hebben
Een *Game-Engine* is maar voor 10% graphics;
de belangrijkste onderdelen blijven AI, Collision-detection/response & physics, Triggers/Events, Cutscenes, Netwerk etc.
mischien is maar 10% van de engine maar de graphics maar het is wel 1 van de belangrijkste dingen, immers gfx VERKOPEN, en ga dat niet ontkennen want dat is gewoon WEL zo
Mijn punt van X-Isle :
Als ik het me goed herinner was het gewoon een 3d-scene die gedisplayed werd, naar mijn weten zat er niks in van gameplay.
Dus : dat zegt me geen donder want een 3d-scene-player kwak je zo in elkaar.
zoals ik al zei kon je ook rondlopen enzow, verder zuipt AI veel cpu echter deze engine gebruikt je GPU goed, met pixel/vertex shaders en T&L(wat je nog niet vaak ziet) gebruikt ie je gpu gewoon veel beter dan andere engines
Als je een engine op gfx-gaat beoordelen wint Maya het volgens mij toch :-)
En als het om realtime gfx draait - dan zijn er best demootjes te vinden met 3d-gfx die er stukken beter uitzien dan welke game dan ook.
(De reden waarom zo'n demo realtime er beter uit kan zien is juist *omdat* er geen cpu-tijd besteed hoeft te worden aan AI, physics, gameplay...)
[ Voor 8% gewijzigd door bolleh op 05-12-2002 19:46 ]