Toon posts:

De top 5 engines ?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 253 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• PommeFritz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-11-2025

PommeFritz

...geen friet

Verwijderd schreef op 07 January 2003 @ 22:35:
Revolutionair en blijkbaar vergeten: de SCUMM-engine: Full Throttle, Day of the Tentacle, Sam & Max, Monkey Island... need I say more? :)
SCUMM makes my day!!! :9.
Ook niet vergeten: Bioware's INFINITY engine (RPG, zoals Baldur's Gate, Planescape:Torment)
En natuurlijk The Chaos Engine ;)

FireFox - neem het web in eigen hand

• LordMithril
  • Laatst online: 08-01 22:21
Mijn top 5 in willekeurige volgoorde (tja ze zijn allemaal anders)

Serious Engine.
Extreem grote levels mogelijk met erg veel detail en erg veel monsters zonder dat je fps drops krijgt.. alleen totaal geen AI erin.. maarja who cares ;)

Unreal Vx.x
Unreal engine is gewoon goed, altijd goede grapics. in de laatste versies alleen maar beter geworden en nog steeds extreem modbaar

Quake 3 TA
goed voor zowel binnen als buiten locaties. zelfde verhaal eigenlijk als de Unreal engine alleen andere maker.

Lithtech
zie verhaal Unreal en Q3.

Half-life
tja.. extreem modbaar, ziet er nog steeds niet slecht uit (ok kan beter). erg veel mee mogelijk zoals al is gebleken.

Bier, Whiskey en Metal!!

• remotehost
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Thiaz schreef op 07 januari 2003 @ 00:58:
5. Quake3 Engine <<< Dit is echt de belabberste van alle games die ik ooit heb geien, sorry hoor, maar dit is echt zon DOM spel, alles gejat van de UT engine.. nee, verder geen woordn voor...
Lol, mag ik effe braken op deze reactie :r Mazzel voor jou want ik zal er verder geen woorden aan vuil maken.

1. Quake III (Team-) Arena engine. Voor bewezen diensten zeg maar, zie games als Alice, SOF2, MOH:AA, RTCW, Elite Force, Jedi Knight 2 die allen van deze engine gebruik maken. Daarbij is die bloedsnel, stabiel, multiplatform, destijds een grafisch wonder en er zijn erg veel mods voor verschenen.

2. DOOM 3 engine. Als je de demo hebt gezien of beter nog, zelf gespeeld hebt dan weet je dat deze engine voor dit type games helemaal te gek wordt. (Thief 3 of AvP 3 met deze engine zou fokking cool zijn)

3. de X-Ray engine (wordt gebruikt door STALKER: Oblivion Lost, is momenteel nog in ontwikkeling). Ziet er schitterend uit, grote omgevingen en belooft voor 2003 nog heel wat goeds.

4. UT2K3 engine, omdat het er heel mooi uitziet ook en een goede allround engine is.

5. Dice-engine (van BF1942). Zeer succesvolle game, grafisch ook behoorlijk goed maar vooral door de combinatie ook van grote mappen, de vele verschillende voertuigen en goede multiplayermogelijkheden maakt dat deze ook goed scoort.

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-12-2025
5. Quake3 Engine <<< Dit is echt de belabberste van alle games die ik ooit heb geien, sorry hoor, maar dit is echt zon DOM spel, alles gejat van de UT engine.. nee, verder geen woordn voor...
Q3 is 1 v/d beste engines die er zijn.
Loopt soepel, ook op minder pc's. Erg stabiel. Doordachte file beheer, alles in 1 pak.
MoHaa en Jedi Knight II zijn toch echt mooie spellen om te zien.

Volgens mij was Q3 eerder dat UT, ook al was UT eerder denk je nou echt dat men in de laatste weken nog alles gaan veranderen aan de engine omdat UT wel bepaalde feautures heeft?

Ondanks dat ik meer UT speelde vind ik de Q3 engine beter.

Verwijderd

Doom 3 natuurlijk!! Maar die is nog niet uit! :P

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 25-12-2025
Ik vind persoonlijk de quake 3 engine ook wel mooi, maar hij heeft 3 minpuntjes, waar je in ut high-res textures had (s3tc) zijn de textures in iedere q3 based game gewoon een stuk minder (zeker als je iets te dichtbij komt) hierdoor voelt het spel naar mijn mening minder "mooi", daarnaast is q3 iets te rood voor mijn gevoel, op gameplay gebied ben ik na q2 enorm afgeknapt op q3, ut bood in dat opzicht meer (al is dat gewoon persoonlijk, nieuwe q3 spelers wennen waarschijnlijk makkelijker) en dan heb ik het nog niets eens over de clipping problemen die je (veel vaker) had bij q3-based games (noem maar ff mohaa waar het behoorlijk extreem is, bij jedi knight is dat al stukken beter)

Lit-tech blijf ik gewoon mooi vinden sinds ik shogo heb gespeeld (jaren terug, fantastische mulitplayer)
En de nieuwe lit-tech engines zijn ook echt zeer mooi (nu nog shogo 2)

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

• Exe-cuter
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09-2023
Apocrypha schreef op 07 januari 2003 @ 23:03:
Jongens ik zie heel veel Doom 3 staan op het eerste gezicht, maar je moet er ook aandenken dat het bij een engine er niet alleen omgaat hoe mooi alles wordt weeregeven, maar ook of het draaibaar is op de meeste PC's. Doom 3 heeft sublieme graphics, daar ben ik het 100% met je eens, maar het gaat waarschijnlijk niet draaien op de alledaagse pc die je nu hebt (op uitzonderingen na dan). Andere engines als bijvoorbeeld de Half-Life of Quake 3 engines werkten perfect op de pc's destijds en zelfs nu kan je er nog spellen van maken met top graphics. Dus denk er ook aan of een engine ook bruikbaar is.
Uuhhhm.Een engine wordt vanzelf speelbaar op alle pc's door de jaren heen,dus wat jij zegt ben ik het niet mee eens.

Doom 3 daarentegen (om een voorbeeld te geven) :
-Nieuwe technologien qua graphics
-Zeer goede fysics
-Nieuwe geluidsengine (full 5.1 etc...)
-Vrij goede code
-Veel tweak en mod mogelijkheden

• BOCmetalhead
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-11-2025
Verwijderd schreef op 03 december 2002 @ 17:36:
Hmm na een recente discussie ... wil ik graag weten wat nou de top 5 game engines van de meerderheid is .... hier mijn top 5

1. UT2003 Engine
2. Quake3 Engine
3. UT Engine
4. HL Engine
5. Sierra Engine
1:HL engine (en hopelijk bij CS CZ de HL2 engine ook :) )
2:Quake 3 engine
3: UT2003 engine
4: Monolith engine
5: Global Operations engine (weet geen naam ervan)

Volgens mijn was Q3 toch iets eerder uit dan UT... maar ik kan het mis hebben natuurlijk... nu hebben de makers van ID software toch wat meer ervaring met engines dan die gasten van Epic... dus ik gok dat het andersom geweest was

[ Voor 36% gewijzigd door BOCmetalhead op 31-01-2003 12:45 ]

Metal to the bone

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-01 18:26
1: q3 werk begon geloof ik al eerder dan het werk aan UT
2: unreal is gewoon een rip off van wolfenstein/doom/quake als we het zo gaan spelen, want DAT waren eerdere shooters dan unreal, niet lullen als je ergens nix over weet

ik hoop zo snel mogelijk een vernieuwde AnitRon te releasen voor quake 3(meer info later) en die gaat echt het uiterste persen uit de standaard q3 engine

• bolleh
Apocrypha schreef op 07 January 2003 @ 23:03:
Jongens ik zie heel veel Doom 3 staan op het eerste gezicht, maar je moet er ook aandenken dat het bij een engine er niet alleen omgaat hoe mooi alles wordt weeregeven, maar ook of het draaibaar is op de meeste PC's. Doom 3 heeft sublieme graphics, daar ben ik het 100% met je eens, maar het gaat waarschijnlijk niet draaien op de alledaagse pc die je nu hebt (op uitzonderingen na dan). Andere engines als bijvoorbeeld de Half-Life of Quake 3 engines werkten perfect op de pc's destijds en zelfs nu kan je er nog spellen van maken met top graphics. Dus denk er ook aan of een engine ook bruikbaar is.
een goede 3d engine verlegd de hardware grenzen, niet dat de engines constant achter de hardware aanlopen. mensen zeuren als een nieuwe game niet hoger kan dan 800*600*32 detail medium en geen fsaa/af
ik vind dat een fantastische ervaring, helemaal omdat dan je game met de tijd mee alleen maar mooier wordt(met de mee evoluerende hardware) wat voor mij een extra drive is om de game nog een keer te spelen met details high en reso high enzo.

• Exe-cuter
Zo hoor ik het graag bolleh !
Zo nu en dan een ZWARE en NIEUWE engine is goed,veel beter dan telkens een oude quake 3 of ut engine te gebruiken.

En btw,als je systeem het niet aankan,koop je een nieuw systeem of speel je gewoon een minder zwaar spel he !

• bolleh
yup
de mensen willen dat hun nieuwe pixel en vertex en zupses weetikveel shaders worden gebruikt, maar oh wee als je niet op 1600*1200*32 met 6xfsaa en 8/16x AF kunt spelen...dat zou toch een schande zijn
gamers zijn tegenwoordig gewoon verwend door hardware vendors, laat die computers maar eens zwoegen voor de graphics.

als er niemand de grenzen een stuk verlegd zoals carmack dat steeds met zn engines doet dan zitten we over 10 jaar nog met q3/ut engined graphics, en niet dat dat nu slecht is maar dan hoop ik toch wel een stuk mooiere graphics te hebben

Verwijderd

SYQ schreef op 06 December 2002 @ 01:34:
mensen, jullie vergeten engine van Hitman2 !!!

spel laad fucking snel, niet normaal.
Tja, als je daar Engines op gaat beoordelen.. De Dungeon Siege Engine heeft helemáál geen laadtijden ingame.

Verwijderd

DOOM 3 is echt mooi ik heb screenshots gezien, maar een vraagje iemand zei net de demo(is ie ergens te dowloaden)

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Verwijderd schreef op 31 January 2003 @ 20:46:
DOOM 3 is echt mooi ik heb screenshots gezien, maar een vraagje iemand zei net de demo(is ie ergens te dowloaden)
Er is GEEN demo van, die zogenaamde demo is een uitgelekte alpha (testversie) die nooit op internet had mogen komen, en daarme valt het onder warez :o

• Exe-cuter
Verwijderd schreef op 31 January 2003 @ 20:24:
[...]

Tja, als je daar Engines op gaat beoordelen.. De Dungeon Siege Engine heeft helemáál geen laadtijden ingame.
Ik vind wel dat je daar een engine voor een deel op mag beoordelen (over hoe het de levels en weet ik veel wat opbouwd)

Bij quake2 based games had je vaak lange laadtijden --> zeer vervelend

Verwijderd

EXE-cuter schreef op 31 januari 2003 @ 20:58:
[...]

Ik vind wel dat je daar een engine voor een deel op mag beoordelen (over hoe het de levels en weet ik veel wat opbouwd)

Bij quake2 based games had je vaak lange laadtijden --> zeer vervelend
Daar ben ik het supererg met je eens. Ik ben de laatste tijd weer bezig met Emperor: Battle For Dune maar als ik me ergens aan erger, zijn het wel die laadtijden. Verder een gigantisch mooi spel, maar die laadtijden schrikken wel af.

• Qylos
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06:45
Q3 Engine
Hier zijn toch wel een heleboel goede games met gemaakt, natuurlijk om te beginnen met q3, ef, RTCW, JK2. De mogelijkheden zijn groot, en nog steeds word de engine gebruikt maar dan verbeterd in nieuwe spellen. Het mooie is dat het ook niet altijd al te zwaar is.

Unreal Engine
Voor de tijd dat hij voor het eerst gebruikt werd zag het er echt top uit. Nu is het natuurlijk wel minder, maar er zijn tig goede games uitgebracht (natuurlijk ook slechte) met de Unreal engine.

Doom III Engine
Vele zeggen dat het een Q3 engine is, maar John Carmack ziet het als een nieuwe engine, omdat er heel er veel aan gesluiteld is. Ik heb hem al geprobeerd en ik moet zeggen dat het er echt top uit ziet. Helaas is het zeer zwaar, om mijn pc kan ik het nog met z'n 30 fps spelen maar met monsters erbij is het gewoon niet te spelen. Dat komt natuurlijk omdat er o.a onzettend veel polygonen in gepropt zitten. Maar het ziet er wel echt bruut uit. Ik ben ook benieuwd naar Q4 die met deze engine uitgebracht gaat worden. Helaas wordt ie niet meer door ID maar door Raven gemaakt ( :r ).

Q2 Engine
Toen q2 net geleased was, zag het er allemaal top uit als je een "3d" kaart had. M'n broer had een Voodoo II en ik kan nog herinneren hoe goed het eruitzag en hoe "smooth" het allemaal draaide. Later is het zelfs nog voor SOF gebruikt (maar wel aangepast).

UT2K3 Engine
Deze engine vind ik wel erg mooi, maar toch iets te zwaar. Op mijn systeem is UT2K3 op 1024*768 altijd goed te spelen, maar graphisch vind ik het niet eens zo top. Sommige textures zijn wel heel erg scherp, maar de laadtijd is groot en sommige textures zijn een stuk minder scherp op texture quality op High gezet. Dit licht meer aan de game zelf natuurlijk, maar ik heb zo'n idee dat hier toch niet al te veel games mee uitgebracht worden (of juist wel, who knows ;) ).

5800X3D | 4090 TUF | 32 GB 3600 CL14

Verwijderd

Het ligt er maar aan wat je configuratie is. Voor geforce 2 gebruikers (like myself) is de quake 3 engine de engine die we het optimaalste kunnen gebruiken. En de games erop kunnen nog steeds mooi zijn. Kijk maar naar SOF II en jedi outcast. En de engine vind ik lekkerder spelen dan de UT engine.

En voor de high end PC's lijkt me de mooiste engine de beste. Volgens mij is dat de doom III engine en de UT 2003 engine.

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:09
1: Half-Life engine
Heeft geen uitleg nodig neem ik aan, gewoon verreweg de beste engine, supermodable, draait altijd superriant, onwijs goed aan te passen. De feeling van de engine is echt prachtig, vandaar dat Counter-Strike het meest gespeelde game op de wereld is (heeft de meeste gamers online iig).

2: Quake (3) engine
Echt een zeer goede engine, uber singleplayer games als Medal of Honor: Allied Assault en Medal of Honor: Spearhead zijn gewoon prachtig. Aan de andere kant games als Return To Castle Wolfenstein en natuurlijk Quake 3 online zelf zijn ook online toppers.

3: Lithtec engine...
Zeer mooie engine, Blood 2, Shogo, No One Lives Forever. Gemaakt op de Lithtech engine, echt prachtige feeling heeft die engine. Lithtech engine 2.0 natuurlijk ook niet te vergeten van No One Lives Forver 2, supermooi gewoon.

4: Unreal Warfare engine
Zeer grote landschappen mogelijk, natuurlijk subliemen graphics maar zoals velen zich daarin vergissen gaat het daar niet altijd om. De feeling is wat minder maar wel ok.

5: Quake 1 engine:
Revolutionair, zeer goede single player als multiplayer.

- Over engines als de Doom III engine kan je niet oordelen vind ik, beetje dom om die op nummer 1 te zetten, alleen van graphics en filmpjes kan je niet afgaan en de alpha die geleaked was kan je al helemaal niet oordelen, dat was gewoon prutspul die alpha, je moet eerste de final game zien om de feeling en de engine goed te kunnen bekijken kwa modable enz...

[ Voor 19% gewijzigd door Novah op 01-02-2003 15:03 ]

• bolleh
wat ik trouwens ook nog vergeten ben, de lithtech engine die in tron 2.0 wordt gebruikt vind ik zeer interessant, vooral de glow effecten zien er zeer goed uit, verder zie ik ook curved surfaces support daarin? maar dat weet ik niet zeker

Verwijderd

Check je mail.
<!--waar is die zogenaamde alfa versie van doom te doladen dan?-->

[ Voor 17% gewijzigd door The Will op 03-02-2003 16:00 ]

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 25-12-2025
1: Half-Life engine
Heeft geen uitleg nodig neem ik aan, gewoon verreweg de beste engine, supermodable, draait altijd superriant, onwijs goed aan te passen. De feeling van de engine is echt prachtig, vandaar dat Counter-Strike het meest gespeelde game op de wereld is (heeft de meeste gamers online iig).

2: Quake (3) engine
Echt een zeer goede engine, uber singleplayer games als Medal of Honor: Allied Assault en Medal of Honor: Spearhead zijn gewoon prachtig. Aan de andere kant games als Return To Castle Wolfenstein en natuurlijk Quake 3 online zelf zijn ook online toppers.
Voor zover ik weet is de half-life engine gewoon een aangepaste quake 1 engine, verder speel ik veel tribes 2 dus echt onder de indruk van de unreal engine 6.x (ut2k3) mbt grote ruime landschappen ben ik niet echt..:)

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Verwijderd

Nou zit iedereen zijn engines op te sommen... Daar krijg je toch geen discussies door?
Ik dacht dat wel zo'n beetje de bedoeling was :?

• Tentacle1
  • Laatst online: 13-03-2025

Tentacle1

60% Puur Sap!

bolleh schreef op 02 February 2003 @ 22:28:
[...]

warez request, dat mag niet, haal maar gauw weg
quote het dan ook niet |:(

ontopic:
Uhm uhm.. half-life, want het is mod vriendelijk (ofzo) en het draait nog op mijn pc :) .

System specs

• bAdmuTs
  • Laatst online: 02-01 08:50

bAdmuTs

mAzE

Far Cry, Breed, Creed, Devestation en S.T.A.L.K.E.R dit zijn 5 engines waar ik zeer benieuwd naar ben, vooral die van Far Cry en S.T.A.L.K.E.R :D (zijn volgens mij allemaal nieuwe engines, toch :?) Unreal 2 engine is ook wel te doen maar ik vind op de een of andere manier die van UT2K mooier :?, hogere textures ofzo

[ Voor 11% gewijzigd door bAdmuTs op 03-02-2003 10:59 ]

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 02 February 2003 @ 22:08:
waar is die zogenaamde alfa versie van doom te doladen dan?

Check je mail maar.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Hahn
  • Laatst online: 19:57
Omdat ik eigenlijk nog geen top 5 heb gepost doe ik dat nu maar :P

Half-Life Engine:
Vooral omdat m'n favoriete game(mod) hierop draait, namelijk Counter-Strike. CS is al zo'n vier jaar oud, maar toch vind ik het mee kunnen met de games van tegenwoordig. En dan heb je ook nog eens geen monster PC nodig om 'm soepel te draaien. Ook andere mods zoals Sven Co-op zien er grafisch toch goed uit en zijn gewoon mooi gemaakt.

Quake 3 Engine:
Omdat je net zoals met de HL Engine zoveel verschillende kanten op kan. Zelfs na meer dan 3 jaar na uitkomst van Quake 3 staat de engine eigenlijk nog aan de top. Sinds kort overtroffen door de Unreal Warfare engine, maar die is dan ook stukken zwaarder.
Kijk maar eens naar de hoeveelheid spellen die gemaakt zijn met de Q3 Engine, dat zegt al genoeg.

Unreal Tournament Engine:
Grafisch erg goed, ietsje minder soepel dan de Q3 Engine, maar toch een knap stukje programmeerwerk. Ook hier op zijn veel games gebaseerd, omdat het net zoals de Q3 engine niet veel vereist, maar wel mooie plaatjes kan weergeven.

Unreal Warfare Engine:
En dan de nieuwe Unreal Engine die voor de weergaloze graphics zorgt van Unreal Tournament 2003 en Unreal 2 zelf. Ook hiermee kan je erg veel kanten op. Kijk maar eens naar het aantal spellen die in ontwikkeling zijn met de Unreal Warfare Engines, omdat er voor ieder wat wils is. En het er natuurlijk érg goed uit ziet.

Lithtech Engine:
En als laatste ook weer een engine die erg veel zijdig is. Kijk bijvoorbeeld eens naar No One Lives Forever 2, ziet er toch aardig gelikt uit. Ook weer niet veel eisend, maar toch veel presterend.

Deze lijst is eigenlijk niet een top 5 als in een top 1 t/m 5, maar gewoon de beste vijf engines van dit moment volgens mij. Ik vind deze stuk voor stuk erg goed omdat ze allemaal veelzijdig zijn. Waardoor het niveau van graphics gelijker komt te liggen doordat ontwikkelaars de engines van anderen gebruiken. Hierdoor wordt volgens mij de strijd qua grahpics minder gestreden wat de gameplay alleen maar te goede kan komen :)

The devil is in the details.

• Phobos
  • Laatst online: 19-11-2025

Phobos

je bent een soepkip

MaRc0 schreef op 03 February 2003 @ 15:44:
Omdat ik eigenlijk nog geen top 5 heb gepost doe ik dat nu maar :P

Half-Life Engine:
Vooral omdat m'n favoriete game(mod) hierop draait, namelijk Counter-Strike. CS is al zo'n vier jaar oud, maar toch vind ik het mee kunnen met de games van tegenwoordig. En dan heb je ook nog eens geen monster PC nodig om 'm soepel te draaien. Ook andere mods zoals Sven Co-op zien er grafisch toch goed uit en zijn gewoon mooi gemaakt.
de rest was gelul
je speelt alleen cs omdat je pc de rest niet aankan ;)

• Qylos
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06:45
Phobos schreef op 03 februari 2003 @ 15:47:
[...]

je speelt alleen cs omdat je pc de rest niet aankan ;)
Nofi, met een P3 600 en een TnT 2 kun je best wel q3 enzo spelen.

5800X3D | 4090 TUF | 32 GB 3600 CL14

• Jaguar645
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:17
Qylos schreef op 03 February 2003 @ 17:13:
[...]

Nofi, met een P3 600 en een TnT 2 kun je best wel q3 enzo spelen.
jammer dat zo'n knipoog niet NOG groter kan :P

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

In mijn ogen gaat de engine ladder er zo uitzien in termen van kwaliteit:

1- Doom3 (enige nadeel is dat het bijna alleen indoor dingen draait, heb niet zon vertrouwen in het outdoor gedeelte)
2- CryEngine (combineerd de techniek van Doom3 met Unreal "warfare" engines met als resultaat verBLUFFENDE visuals die beide engines misschien voorbij gaan, maar vooralsnog een SCHITTERENDE all-rounder

Cry Engine in gebruik:New CryEngine screens:

Afbeeldingslocatie: http://www.crytek.com/images/gallery/xisle/zoom_to_helicopter.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.crytek.com/images/gallery/xisle/Untitled-22_copy.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.crytek.com/images/gallery/xisle/sniper_scope.jpg

And one that I'm LESS impressed with:

Afbeeldingslocatie: http://www.crytek.com/images/gallery/xisle/nightvision.jpg

Also, in an interview the developers let slip that an Thermal Imaging vision is already implied...

3- X-ray (STALKER) engine, net een treetje boven Unreal
4- UNREAL engine (warfare is een game die nog LANG in ontwikkeling is en is dus NIET de naam van de engine): In staat tot geWELDIGE levels, models en textures, met Bumpmapping nog een beetje aan het kloten
5- Lithtech, hoge systeem resource vreter, slechte reputatie (maar licht meer aan development team) maar wel stabiel, goed en mooi...

Quake3 licht er inmiddels wel uit mag ik hopen, ook al heeft het pareltjes geproduceert :)

www.avpnews.com

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

wow dat ziet er echt superrealistisch uit. :9~

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

schnumi schreef op 03 februari 2003 @ 19:57:
wow dat ziet er echt superrealistisch uit. :9~
Je hebt dit niet van mij, maar er zijn mensen die dit cartoony noemen ;)

Meer screens hier: http://forum.fok.nl/showtopic.php/257226/1

[ Voor 13% gewijzigd door skullsplitter op 03-02-2003 20:08 ]

www.avpnews.com

• bAdmuTs
  • Laatst online: 02-01 08:50

bAdmuTs

mAzE

Damn :9~, ik vraag me af hoe the f*ck we dit ooit vloeiend moeten draaien :), als unreal 2 al bij de meeste niet eens lekker draait :(

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti

• Exe-cuter
Tja,wat moet ik zeggen ?
Niet slecht ? :p

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

bAdmuTs schreef op 03 February 2003 @ 20:11:
Damn :9~, ik vraag me af hoe the f*ck we dit ooit vloeiend moeten draaien :), als unreal 2 al bij de meeste niet eens lekker draait :(
Het beestje schijnt een scalable engine te hebben en dat houd dus in dat je PC aangeeft hoeveel er aan pracht op je beeldscherm komt. Verder liggend eisen niet zo heel hoog heb ik begrepen, aanzienlijk lager dan Doom3, terwijl de kwaliteit nauwelijks scheelt. (zowel negatief als positief)

Daarnaast komt het codeer gedeelte uit het oostblok, net als de X-ray Engine, en die Oostblokkers weten hoe wiskunde onder te brengen in een engine, om zo een zo efficient mogelijke engine te produceren.

Op de Game Developers Convention schijnen ze presentaties en shows te gaan geven met deze tech, dus hou het nieuws in de gaten, kans is namelijk groot dat ze dan ook video's online gaan zetten *hoop,hoop*

www.avpnews.com

• Exe-cuter
Tja,Hired Team komt ook uit het oostblok he ;)
Hopelijk krijgen we eens een vette video te zien ja !

Verwijderd

skullsplitter schreef op 03 February 2003 @ 19:54:

1- Doom3 (enige nadeel is dat het bijna alleen indoor dingen draait, heb niet zon vertrouwen in het outdoor gedeelte)
2- CryEngine (combineerd de techniek van Doom3 met Unreal "warfare" engines met als resultaat verBLUFFENDE visuals die beide engines misschien voorbij gaan, maar vooralsnog een SCHITTERENDE all-rounder

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Also, in an interview the developers let slip that an Thermal Imaging vision is already implied...

4- UNREAL engine (warfare is een game die nog LANG in ontwikkeling is en is dus NIET de naam van de engine): In staat tot geWELDIGE levels, models en textures, met Bumpmapping nog een beetje aan het kloten
5- Lithtech, hoge systeem resource vreter, slechte reputatie (maar licht meer aan development team) maar wel stabiel, goed en mooi...

Quake3 licht er inmiddels wel uit mag ik hopen, ook al heeft het pareltjes geproduceert :)
OMG is dat ingame? !!

• bolleh
skullsplitter schreef op 03 februari 2003 @ 19:54:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

ooit weleens door een nachtkijker gekeken? valt niet veel te zien hoor :+
en q3 ligt eruit? wacht maar tot AnitRon uit is :P
en ja dit zijn ingame shots

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

bolleh schreef op 04 februari 2003 @ 00:14:
[...]

ooit weleens door een nachtkijker gekeken? valt niet veel te zien hoor :+
en q3 ligt eruit? wacht maar tot AnitRon uit is :P
en ja dit zijn ingame shots
Een nachtkijker kan dan wel beperkt zicht geven, met zon engine kun je er alleen MEER mee doen :+ Bovendien zijn moderne nachtkijkers al een stappie scherper :)

Q3 licht eruit, no mather wat jij er nu allemaal mee uitvreet, das gewoon meer poly's erin stoppen de engine van huisuit gewend is.... (jah, poly's worden niet allen begrensd door kaarten maar ook door engines...)

En idd, ingame shots, nu nog ingame DIVX of .Mov filmpjes op een redelijke resolutie :)

www.avpnews.com

Verwijderd

Topicstarter
offtopic* WoW Die cry engine is ook mooi ? ... welke spellen runnen/ of gaan er op runnen ?

• bolleh
far cry
crytek zou meerdere games gaan maken maar nu staat alleen far cry erop
eerst was het:
- x-isle, outdoor game
- ben de naam vergeten, iig een indoor game

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Crytek heeft nog geen enkel spel uitgebracht en naar mijn weten was alleen X-isle in productie tot een jaar of 2 terug...

www.avpnews.com

• Ikkuh84
  • Laatst online: 22:54
bolleh schreef op 04 February 2003 @ 22:38:
far cry
eerst was het:
- x-isle, outdoor game
X-Isle = Far Cry ;)

Net gelezen in de pc gameplay dat ze de dinosaurussen hebben vervangen voor echte soldaten , omdat dan de AI beter tot zijn recht komt want ze zeggen dat dit de beste AI tot nu toe wordt realtime dus geen scripts enzo.

Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Licenties lopen sinds een paar maanden trouwens, schijnt behoorlijke belangstelling voor te zijn...

Ik ga ze binnenkort even mailen om een interview te sturen, waarin ze mogen aangeven waarom hun engine beter dan de concurentie zou zijn voor een eventuele AvP3. Ditzelfde interview probeer ik ook naar andere engine verstrekkers te sturen, om dit alles te verwerken in een groot AvP3 artikel (gewoon, voor de lol)

www.avpnews.com

• Hahn
  • Laatst online: 19:57
bolleh schreef op 04 februari 2003 @ 22:38:
far cry
eerst was het:
- x-isle, outdoor game
Far Cry is het enige spel die gemaakt wordt met de Cry Engine tot nu toe. En net zoals Timocos zei is X-Isle hetzelfde als Far Cry, alleen een andere naam (en wat gameplay wijzigingen :))

The devil is in the details.

• bolleh
ja dat x-ilse == far cry snap ik ook wel, maar x-ilse was anders van opzet dan far cry(ja dat weet ik, toendertijd met de ceo gemailed over oa de engine en x-ilse)
en er waren plannen voor nog een game, een "inside" game dus, die niet meer te vinden is op de site

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Timocos schreef op 04 February 2003 @ 22:45:
[...]

X-Isle = Far Cry ;)

Net gelezen in de pc gameplay dat ze de dinosaurussen hebben vervangen voor echte soldaten , omdat dan de AI beter tot zijn recht komt want ze zeggen dat dit de beste AI tot nu toe wordt realtime dus geen scripts enzo.
Weet ik, Alleen had X-isle ook echt de vorm van een X :D

PC gameplay heb ik ook hier naast me liggen, maakt me alleen maar meer nieuwsgieriger naar die engine EN het spel :)

Die AI klonk iig veelbelovend :)

www.avpnews.com

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

bolleh schreef op 04 February 2003 @ 22:57:
ja dat x-ilse == far cry snap ik ook wel, maar x-ilse was anders van opzet dan far cry(ja dat weet ik, toendertijd met de ceo gemailed over oa de engine en x-ilse)
en er waren plannen voor nog een game, een "inside" game dus, die niet meer te vinden is op de site
Vraagje: hoe verliepen de contacten?

www.avpnews.com

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:56
Ik vind de Krass Engine in Aquanox ook wel mooi :). Alleen zuigt deze ongelofelijk veel mem, vooral voor zijn tijd.

tvw

• bolleh
skullsplitter schreef op 04 februari 2003 @ 23:13:
[...]

Vraagje: hoe verliepen de contacten?
contacten? gewoon emailen over en weer, zat toen in een klein groepje waar we een engine zochten voor een massive multiplayer, q3 was nix, deze engine leek ons goed, uiteindelijk toch niet doorgegaan omdat de engine nog niet licenseerbaar was(na best een flink aantal mailtjes) en dat er toch best flink betaald zou moeten worden, waar wij het natuurlijk gratis probeerden ;)

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Good, dan kan ik beginnen aan het interview :)

www.avpnews.com

Verwijderd

En die engine van Sacrifice? Ik weet hellaas niet precies welke dat is (kan het ook ff niet opzoeken), maar die is wel heel goed imho.

• bolleh
skullsplitter schreef op 05 February 2003 @ 00:40:
Good, dan kan ik beginnen aan het interview :)
ja daar doen ze waarschijnlijk wel aan mee, kzou het wel opbouwen trouwens, dus niet meteen met alle technische stuff beginnen, dat is wel verleidelijk maar dat vinden devvers naar mijn ervaring niet al te leuk. verder zijn het aardige jongens maar het is alweer 2-2.5 jaar geleden zowat dat ik over die engine praatte, was toen wel redelijk dichtbij een "mod" licentie, oftewel gewoon een licentie op de engine, dus dat wanneer x-isle zou uitkomen onze "game" daarvoor een mod was. maar toen hebben ze toch besloten het niet te doen, en wij om de mod niet te maken ;)

wel jammer want het had een kick-ass verhaal(vriend in amerika had een heel boek geschreven over het verhaal :+)

• Ikkuh84
  • Laatst online: 22:54
Verwijderd schreef op 05 February 2003 @ 10:42:
En die engine van Sacrifice? Ik weet hellaas niet precies welke dat is (kan het ook ff niet opzoeken), maar die is wel heel goed imho.
Klopt vind ik ook een zeer goed en mooi engine voor grote buitenlevels en nog gedetaileert ook nog :9

Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |

Verwijderd

- HALO Engine op 1, is maar 1 spel mee gemaakt maar in dat spel hebben ze wel laten zien wat de engine allemaal kan, en dat is echt verbluffend
- Q3 Engine zeker op 1, als je ziet wat daar allemaal mee gamaakt is aan games...
- De Unreal engine, zowel de oude als de nieuwe, erg prettig om te spelen, eigenlijk nog nooit een spel gespeeld op een van deze engines die me niet beviel, lijkt me dat dat wel wat zegt.

voor de rest zijn er veel mooie spellen, maar dat zegt nog niet alles over de engine, een echt goeie developer kan met een ransige engine een pracht van een spel maken.... kijk naar Half Life

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2003 14:50 ]

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

bolleh schreef op 05 februari 2003 @ 10:56:
[...]

ja daar doen ze waarschijnlijk wel aan mee, kzou het wel opbouwen trouwens, dus niet meteen met alle technische stuff beginnen, dat is wel verleidelijk maar dat vinden devvers naar mijn ervaring niet al te leuk. verder zijn het aardige jongens maar het is alweer 2-2.5 jaar geleden zowat dat ik over die engine praatte, was toen wel redelijk dichtbij een "mod" licentie, oftewel gewoon een licentie op de engine, dus dat wanneer x-isle zou uitkomen onze "game" daarvoor een mod was. maar toen hebben ze toch besloten het niet te doen, en wij om de mod niet te maken ;)

wel jammer want het had een kick-ass verhaal(vriend in amerika had een heel boek geschreven over het verhaal :+)
Ben ik ook zeer zeker van plan, ik ben van plan een interview naar elke van de grote engine huizen te sturen, met een inleiding, waarin ik uitleg waarom ik deze "moeite" doe en dan heb ik een reeks algemene vragen die per engine hetzelfde zijn, en per engine ga ik daarna wat gerichter vragen. Maar ik begin dus met een introductie en vraag naar de ervaringen met de films en spellen van Aliens en Predator, om zo geleidelijk naar de kern te komen...

Daarnaast wil ik een HEEL groot artikel gaan schrijven over gameplay, enginekeuze, geluid, doelen die ontwikkelaars zouden moeten hebben om de fans rustig te houden (grootste gedeelte kut al op monolith omdat ze de huisstijl hebben aangehouden) etc.

Dan verwerk ik dat alles tot 1 geheel en voeg er plaatjes bij, en ik maak een .doc bestandje voor de mensen die willen printen...

www.avpnews.com

• bolleh
skullsplitter schreef op 05 februari 2003 @ 20:14:
[...]

Ben ik ook zeer zeker van plan, ik ben van plan een interview naar elke van de grote engine huizen te sturen, met een inleiding, waarin ik uitleg waarom ik deze "moeite" doe en dan heb ik een reeks algemene vragen die per engine hetzelfde zijn, en per engine ga ik daarna wat gerichter vragen. Maar ik begin dus met een introductie en vraag naar de ervaringen met de films en spellen van Aliens en Predator, om zo geleidelijk naar de kern te komen...

Daarnaast wil ik een HEEL groot artikel gaan schrijven over gameplay, enginekeuze, geluid, doelen die ontwikkelaars zouden moeten hebben om de fans rustig te houden (grootste gedeelte kut al op monolith omdat ze de huisstijl hebben aangehouden) etc.

Dan verwerk ik dat alles tot 1 geheel en voeg er plaatjes bij, en ik maak een .doc bestandje voor de mensen die willen printen...
[hk mode]
en toen liep je pc vast, had je maar een mac he?

"and thats like...a bummer"

:+
[/hk mode]

nee kben iig benieuwd :)

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Ik hou de boel op de hoogte, tis mijn eerste poging iets serieus in de game-journalistiek te doen, zo te zeggen ;)

www.avpnews.com

Pagina: 1 2 Laatste