Toon posts:

Geen response computer na BurnK7

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Misschien een te simpele vraag, maar toch even voor mijn gemoedsrust.

Ik had een Athlon 800 MHz (classic, slot A), draaien op 920 MHz door de fsb te
overclocken. Dit draaide verder zonder problemen na de core voltage iets op te zetten na 1.95 V (van 1.7V). Temperatuur van systeem en processor zaten allebei rond 40 graden (stressed met }:O). Alleen de 5V lijn van de voeding(250W) zag er niet echt goed uit volgens mij: 4.81V met iets variatie.

Toen probeerde ik BurnK7 te draaien op high priority, lukte precies 30 seconden. :'( Daarna viel het systeem uit en is niet meer te starten. Geen piepjes van bios, geen power-leds niets meer.

Mijn vraag (voordat ik na de winkel ren): is dit de voeding die het begeven heeft, of is het de processor zelf?? (of misschien toch een andere oorzaak)

Dit om een indruk te krijgen of ik het snel weer aan de praat krijg.

• DirtyHennessy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-02 06:03
wat als je je bios eens reset ?

Verwijderd

• zet je systeem eerst effe een half uurtje uit en probeer het dan opnieuw.
  • werkt dat niet, test dan je voeding-> dus even van mb los halen en groene en een zwart draadje met elkaar verbinden.. als het goed is moet je voeding het gaan doen.. zoniet dan is je voeding stuk
  • doet je voeding het wel dan ligt het aan je mb/cpu.. dus kan je het beste effe je cpu in een andere mb testen

Verwijderd

Topicstarter
1) Ik heb natuurlijk als eerste geprobeerd de bios te resetten. Geen effect.

2) Systeem heeft de hele nacht uitgestaan. Vanochtend nog steeds geen beweging.

Vandaar de verdenking richting voeding.

Vraagje over testen van de voeding. Je bedoelt de draadjes in de ATX connector met elkaar verbinden??

Zwart is aarde neem ik aan, maar de groene??
--> wat voor effect moet dat hebben, waardoor de voeding het plotseling wel zou gaan doen??

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2002 08:44 ]

Verwijderd

heb je ook zeker weten de stekker eruit gehad en de voeding zelf ook uitgezet, heb ik vaak meegemaakt, die overspannings beveiligingbij ons is ni zoals t moet en alleen mn moeders pc heeft er dan last van dus als die uitvalt zetten we m 5 minuten uit, stekker eruit en voeding uit...dan doet ie t weer na 5 minuten...

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad de stekker eruit en de voeding zelf uitgezet.
Alleen niet de connector van de voeding met het mb losgehaald.
Zou volgens mij voldoende moeten zijn.

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-02 17:47
Is ook voldoende. Je kunt je voeding testen door met een draadje de groene en EEN zwarte draad (er zit er een vlaknaast) in de ATX connector op je mobo te verbinden. Je voeding moet dan aangaan. Normaal doet je mobo dit. Gaatie niet aan dan isie stuk. Sommige mensen hebben ook weleens een andere kleur als groen maar bijna iedereen groen. Op google kun je hier ook info over vinden. Je moet de draad wel verbonden laten, dus niet een kort contact zoals je dat gewend bent met de aan/uit knop die op je mobo is aangesloten.

Sterkte :)

O ja, in mijn voeding zit een zekering... Gewoon een met draadje dus niet automatisch. Kijk die ook ff na bij jouw dus voeding open leggen. Of terug voor garantie als je dat nog hebt.

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-02 10:41

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Verwijderd schreef op 02 december 2002 @ 08:38:Zwart is aarde neem ik aan, maar de groene??
--> wat voor effect moet dat hebben, waardoor de voeding het plotseling wel zou gaan doen??
'het groene draadje' is het 'power on' draadje en deze moet verbonden worden met de GND om de voeding aan te zetten :)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

miss moet je maar eens kijken naar je cpu, miss is ie doorgefikt want die burn k7 is een redelijk zwaar progje :) miss is het dat niet maar zou het toch maar eens checken

• collission
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

collission

I'm back! :P

Verwijderd schreef op 02 December 2002 @ 14:58:
miss moet je maar eens kijken naar je cpu, miss is ie doorgefikt want die burn k7 is een redelijk zwaar progje :) miss is het dat niet maar zou het toch maar eens checken
je kan dat soort progjes alleen draaien als je er heilig van van overtuigt bent dat je koelblok het houdt, en ik denk dat je mobo de boosdoener is ;)

M'n Pimprig :P | [EiP] Granite Bay | [CiP] Pimp My PC-70 8)

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:33

PD2JK

ouwe meuk is leuk

die 5V mag een aantal procenten afwijken, das niet erg. Weet iemand hoeveel % ?

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-02 17:47
computerboer schreef op 02 December 2002 @ 18:03:
Niet veel als je gaat overclocken...

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

Verwijderd

computerboer schreef op 02 December 2002 @ 18:03:
+3.3V & +5V mogen +/- 5% afwijken
+12V mag +/- 10% afwijken

dus +5V mag tussen de +4,75V en de +5,25V schommelen

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
DC Output Voltage Regulation
Output      Range   Min.    Nom.    Max. Unit
+12VDC (*)  ±5%     +11.40  +12.00  +12.60 Volts
+5VDC       ±5%     +4.75   +5.00   +5.25 Volts
+3.3VDC     ±5%     +3.14   +3.30   +3.47 Volts
-5VDC       ±10%    -4.50   -5.00   -5.50 Volts
-12VDC      ±10%    -10.80  -12.00  -13.20 Volts
+5VSB       ±5%     +4.75   +5.00   +5.25 Volts
(*) At +12 VDC peak loading, regulation at the +12 VDC output can go to ± 10%.

edit:
Volledige tabel toegevoegd, wel zo netjes

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2002 18:49 ]

Verwijderd

Het is je voeding, als je koetje kan draaien dan kan je burnk7 ook draaien, scheelt bijna niets.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de vele suggesties.

Gisteren de voeding uit m'n werk PC gehaald en even getest of ik daarmee wel kon booten.
Was dus inderdaad de voeding die is doorgebrand. Die 5% variatie op de 5V lijn was dus toch teveel voor mijn systeem. De 4.81V die ik haalde bij belasting met koetje heeft het niet overleefd toen ik burnk7 draaide

Nu alleen even wachten tot de computerwinkel op de UT weer voedingen op voorraad heeft. Ook die was namelijk afgebrand. Snif....veel vertraging voor mijn nieuwe snelheidsmonster....

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Hmmm, ik vraag me echt af of je voeding is doorgefikt doordat je een programma gebruikt hebt. Op zich wel lachen, dat je systeem gewoon teveel zuigt zodat je voeding het begeeft, maar dan is het toch eerder dat je computer het gewoon niet doet ipv dat je voeding * paf* zegt.
En Burnk7 is inderdaad een smeerlap. Weet er bij mij 12 graden bij te krijgen op mijn cpu temp :)

Verwijderd

Topicstarter
Als je processor 12 graden warmer wordt door een programma trekt je processor toch ook meer stroom zou ik zo zeggen. Warmte wordt tenslotte niet zonder extra energie gegenereerd (was het maar waar!!)

Als dat dan net meer is dan wat je voeding kan hebben is het volgens mij einde oefening. Ik zat kennelijk erg dicht bij die drempel. Computer had al verscheidene uren aangestaan namelijk......voeding ziet er van binnen ook niet echt fris uit; dus hij is echt wel stuk.
Pagina: 1