Bij welke winkels hebben jullie die cam getest. de verkoper deed bij mij in de dixons een beetje moeilijk toen ik wou testen. Misschien dat ze bij de Dynabyte niet zo moeilijk doen.
Bij Dixons. Erg vriendelijk en behulpzaam waren ze. Ze hebben zelfs de foto's die ik heb gemaakt even op een cd gebrand.
Ik heb de camera al weer een paar weken, en idd het geheuigen is schandalig duur. Ik heb er gelijk 256 MB bijgekocht zonder naar de prijs te vragen
was wel ff schrikken.
Voordeel van de camera is dat ie veel optische zoom heeft, en 4MP. Wennen is wel de digitale zoeker, daar zit helaas wat vertraging in bij bewegende objecten. Voor mij had het alternatief idd de s602 of s304 geweest, kan je nog een 1,5 of 1,85 converter bij kopen. Ik heb de stille hoop dat er er nog een converter voor de HP850 beschikbaar komt. Digitale zoom is leuk, maar schiet niet echt op (bespaard alleen ruimte op je geheugenkaartje.
Voorbeeldje 1e foto's gemaakt met statief (statief niet vergrendeld omdat de zilverreiger liep):

Een verkleinde foto op 4MP beste kwaliteit :

Groot
Voordeel van de camera is dat ie veel optische zoom heeft, en 4MP. Wennen is wel de digitale zoeker, daar zit helaas wat vertraging in bij bewegende objecten. Voor mij had het alternatief idd de s602 of s304 geweest, kan je nog een 1,5 of 1,85 converter bij kopen. Ik heb de stille hoop dat er er nog een converter voor de HP850 beschikbaar komt. Digitale zoom is leuk, maar schiet niet echt op (bespaard alleen ruimte op je geheugenkaartje.
Voorbeeldje 1e foto's gemaakt met statief (statief niet vergrendeld omdat de zilverreiger liep):
Een verkleinde foto op 4MP beste kwaliteit :
Groot
edit:
Blijft lastig die tags
Blijft lastig die tags
[ Voor 10% gewijzigd door mrknowitall op 03-12-2002 10:39 ]
One of the animals has left its cage today.
Op die HP zat toch schroefdraad ofzo? Ik bedoel: dat is ongetwijfeld bedoeld om lenzen en filters op te zetten, dus die komen er dan ook vast wel. Is het geen standaard formaat zodat je andere merken kunt gebruiken?
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Zolang hij schroefdraad heb kan je er alles op schroeven. Als een filter/lens etc. in zelfde formaat is kan je altijd nog step up/step down ringen gebruiken.Grrrrrene schreef op 03 december 2002 @ 15:35:
Op die HP zat toch schroefdraad ofzo? Ik bedoel: dat is ongetwijfeld bedoeld om lenzen en filters op te zetten, dus die komen er dan ook vast wel. Is het geen standaard formaat zodat je andere merken kunt gebruiken?
Je kunt volgens mij ong. 5 foto's nemen snel achter elkaar. Met flitser moet die ook ff opladen dus is dat een beperkende factor (als je die gebruikt). Het is meer dat dan het geheugen waar ie bijvoorbeeld ook de filmpjes eerst insmijt vol zal zitten. Ik hou me niet echt bezig met camera's in deze prijsklasse, alleen de HP320 kan bijvoorbeeld 4 foto's op "burst" mode nemen daarna moet ie wel ff bijwerken en dan neemt de camera de tijd om alles weg te schrijven. Dat is een simpel dingetje voor leuk gebruik, ga ervan uit dat zijn grotere broer dat met gemak moet kunnen evenaren.Celmis schreef op 01 december 2002 @ 21:37:
Klopt het dat het zeer irritant is dat de camera er een seconde of 5-6 overdoet op de foto te saven?
Ja, en ik dacht dat dat nou juist het probleem was: die optie heeft hij niet. Maar daar staat wel tegenover dat hij prachtige foto's maakt, goede lenzen + CCD dus
mja, heel simpel:Grrrrrene schreef op 04 december 2002 @ 00:29:
Ja, en ik dacht dat dat nou juist het probleem was: die optie heeft hij niet. Maar daar staat wel tegenover dat hij prachtige foto's maakt, goede lenzen + CCD dus
020 - 547 6666 <== Hp product ondersteuning, amper wachttijd (tenminste de keren dat ik belde) en doorgaan kunnen die lui het best snel vinden, of navragen en iemand die het wel weet. Werkt opzich wel fijn, die lijn.....
Ja, alleen het huis van de lens komt zo'n 4 cm naar buiten als je het toestel aan zet, je zal dus eerste een soort adapterbusje nodig hebben om die afstand te overbruggen.Grrrrrene schreef op 03 December 2002 @ 15:35:
Raynox bouwt diverse convertertjes voor verschillende merken, HP staat daar niet eesn tussen. Ik meen 1 review te hebben gezien waar converters bij de accesoires staan, kan het alleen niet terug vinden. Met google ook nada.
edit:
In het pdfje van HP staat dus een verwijzing naar een accesoire folder, kon ik niet vinden, dus even gebeld. Krijg ik deze link naar een andere accesoireboer. Wel veel accesoires voor o.a. HP maar nog niet voor de 850.
In het pdfje van HP staat dus een verwijzing naar een accesoire folder, kon ik niet vinden, dus even gebeld. Krijg ik deze link naar een andere accesoireboer. Wel veel accesoires voor o.a. HP maar nog niet voor de 850.
[ Voor 17% gewijzigd door mrknowitall op 04-12-2002 11:33 ]
zo'n burst is handig maar als de foto's dan 4x niks zijn heb je er nog niks aan.
tevens vraag ik me af of je wel een van die voorzet lenzen gebruikt. (als je geen extreme dingen wil doen dan, hij heeft immers al 8x zoom.)
tevens vraag ik me af of je wel een van die voorzet lenzen gebruikt. (als je geen extreme dingen wil doen dan, hij heeft immers al 8x zoom.)
8x zoom is idd leuk, maar ik wil zo veel mogelijk, zie de mini foto van de zilverreiger. Liefst zou ik iets van 800-1200 mm hebben, dan kan je dingen echt dichtbij halen. Dat is natuurlijk geen optie voor de HP, maar 1,85x converter zou ik nu ook tevreden mee zijnCelmis schreef op 04 december 2002 @ 11:17:
zo'n burst is handig maar als de foto's dan 4x niks zijn heb je er nog niks aan.
wacht effe, ik snap je niet, als je de opti. 8x zoom gebruikt blijf de foto toch gewoon 4MP!, zo'n 1.85x is natuurlijk altijd leuk.
, maarja ik heb nu net geld voor de cam dus ik zal het ook nog effe mmet maar 16 mb moeten doen. Hopelijk heeft de sint voor mij SD bij. 
[edit] [offtopic] jezus, waar staat die site gehost (http://www.dcprodirect.com/new/index.asp?Title=1) duurt uren voordat hij dat ding behoorlijk laat
[/offtopic] [/edit]
[edit] [offtopic] jezus, waar staat die site gehost (http://www.dcprodirect.com/new/index.asp?Title=1) duurt uren voordat hij dat ding behoorlijk laat
[ Voor 33% gewijzigd door CME86 op 04-12-2002 13:39 . Reden: effe iets toevoegen ]
Als je nu nog wat meer water, riet en een zootje vogels om die postzegel denkt hebt je het hele plaatje met 8x optische zoomCelmis schreef op 04 december 2002 @ 13:34:
wacht effe, ik snap je niet, als je de opti. 8x zoom gebruikt blijf de foto toch gewoon 4MP!
Er zijn dus nog geen accesoires voor de HP 850, net ff gemeeld :
[..]
Thank you for your Enquiry,
We do not have any goods available for the this model
This is a new model on the market.
We will keep you on file .
[..]
edit:
Vaag, de HP heeft een Fuiji lens, lijkt erg veel op die van de 4900 qua opbouw :
Daar zijn wel adapters van, zou die ook passen ?
Vaag, de HP heeft een Fuiji lens, lijkt erg veel op die van de 4900 qua opbouw :

Daar zijn wel adapters van, zou die ook passen ?
[ Voor 16% gewijzigd door mrknowitall op 04-12-2002 14:59 ]
ik zou als ik jou was eens gaan kijken of je nummers (serinummers) op de lens hebt staan en dan eens op google gaan kijken. Deze lens ziet er inderdaad het zelfde uit. maar hebben ze wel de zelfde ophanging van de lezen..
Tevens ga ik zaterdag de Hp kopen, moet alleen nog effe zo'n inruil ding vinden.
Tevens ga ik zaterdag de Hp kopen, moet alleen nog effe zo'n inruil ding vinden.
Ach, ik zou me er niet te druk om maken, die schroefdraadring zetten ze er niet voor niets op. Bovendien is die cam nog maar net op de markt, dus die lenzen komen vast wel... Toch?
He ik heb even een offtopic vraag, weet iemand de goedkoopste camera die er is, of een zaak waar je voor een prikkie (niet meer dan 20 euro) een oude cam kunt kopen om die in te ruilen?
Dixons (digitale) fotocamera's Fuji Fotonex 60 Af Aps Camera Fuji 29.90 euro is de goedkoopste die ik nu zie
[ Voor 4% gewijzigd door CME86 op 04-12-2002 18:40 . Reden: sorry, ik had moeten editten ]
Maar jij gaat vast niet 6 januari al met vakantieGrrrrrene schreef op 04 december 2002 @ 16:54:
Ach, ik zou me er niet te druk om maken, die schroefdraadring zetten ze er niet voor niets op. Bovendien is die cam nog maar net op de markt, dus die lenzen komen vast wel... Toch?
Ik heb er iig wat meeltjes uitgegooid en naar alle waarschijnlijkheid passen de converters en adapter ringen voor de Fuiji 6900 etc.
Antwoord van Foto Konijnenberg:
In duitsland zou ik een 2x kunnen kopen, maar das lastiger met terug sturen.Dan denk ik (weet wel zeker) dat de Raynox 1850 Pro incl. Fuji Adapter past op de Hp.
U kunt natuurlijk altijd, indien het niet past, de converter terugsturen.
welke site?mrknowitall schreef op 04 december 2002 @ 20:44:
[...]
Maar jij gaat vast niet 6 januari al met vakantie. Een ik ben echt niet van plan macro's te maken van een alligator.
Ik heb er iig wat meeltjes uitgegooid en naar alle waarschijnlijkheid passen de converters en adapter ringen voor de Fuiji 6900 etc.
Antwoord van Foto Konijnenberg:
[...]
In duitsland zou ik een 2x kunnen kopen, maar das lastiger met terug sturen.
zo, ik heb nu ook een mooie Hp 850 digicam
(heb hem net gehaald bij de dynabyte).
moet alleen nog wat dingen instellen. maar dat gaat vast wel lukken.
Das wel leuk spelen, heel veel spelen, ik ben er nog steeds niet uit wat alles precies doet. Ik heb de mazzel dat mijn zwager veel ouwe spiegelreflex zooi heeft, kan ik nog wat van techniek leren. Ondanks alle elektronische toeters en bellen blijft dat belangrijk, voordeel is wel dat je op de display vrij aardig kan zien wat er gebeurt als je met instellingen klooit.Celmis schreef op 06 december 2002 @ 17:15:
Nog een nieuwe review gevonden. Vreemd genoeg zat er in mijn pakketje wel een AV-kabel + magneet en oplaadbare (1600) batterijen.
Vanmorgen de lens + adapter binnen gekregen en inderdaad de apapter voor de Fuiji 602/6900/4900 past.miekol schreef op 03 December 2002 @ 19:32:
[...]
Zolang hij schroefdraad heb kan je er alles op schroeven. Als een filter/lens etc. in zelfde formaat is kan je altijd nog step up/step down ringen gebruiken.
Op de doos staat in rode letters dat de lens is ontworpen voor maximaal 6x camera's. De foto's die ik heb geschoten met 8x zoom en de converter zien er echter prima uit.
heb je misschien een foto voor me en wat was de prijs van die lens en adapter? (en waar heb je hem gekocht?)
bij de mijne zat heel veel (ook tv kabels enzo) maar mijn batterijen waren 1800 NiMHmrknowitall schreef op 06 December 2002 @ 23:49:
Nog een nieuwe review gevonden. Vreemd genoeg zat er in mijn pakketje wel een AV-kabel + magneet en oplaadbare (1600) batterijen.
Nou ben zelf een beetje een Canon fan, dat zijn gewoon de betere digi cam's, je betaalt mischien ietjes meer maar ben je zeker van goede kwaliteit, en er kan een CF in en da's lekker goedkoop.
vergeet niet als je op vakantie gaat dat je min 256 mb geheugen moet hebben, 512 nog beter
Voor een 512 SD kaart betaal je €530,-
en voor een 512 CF kaart maar €199,-
tel uit je winst!!
Als je 512 bij een camera wilt hebben wat geen overbodige luxe is ben je net zo duur uit als een Canon G3 en die is echt onverslaanbaar kwa performance.
Als je dit nog echt te duur vind is mijn advies, sparen.
Ik heb zelf een iXUS V3 met een 512 CF kaart er in en het is echt een super ding, gewoon geweldig voor zo'n klein ding.
Hij maakt in iedergeval betere foto's als welke hp camera dan ook, veel minder ruis en zo.
Nou dat wou ik nog eve kwijt
vergeet niet als je op vakantie gaat dat je min 256 mb geheugen moet hebben, 512 nog beter
Voor een 512 SD kaart betaal je €530,-
en voor een 512 CF kaart maar €199,-
tel uit je winst!!
Als je 512 bij een camera wilt hebben wat geen overbodige luxe is ben je net zo duur uit als een Canon G3 en die is echt onverslaanbaar kwa performance.
Als je dit nog echt te duur vind is mijn advies, sparen.
Ik heb zelf een iXUS V3 met een 512 CF kaart er in en het is echt een super ding, gewoon geweldig voor zo'n klein ding.
Hij maakt in iedergeval betere foto's als welke hp camera dan ook, veel minder ruis en zo.
Nou dat wou ik nog eve kwijt
[ Voor 44% gewijzigd door MoNo79 op 07-12-2002 21:37 ]
Tja ik heb idd het risico genomen door een cam te kopen van een vreemde eend in de bijt. De (p)reviews waren iig goed. Ik heb het vermoeden dat het een gekocht ontwerp/techniek is, zie ook de Fuiji lens. Ik wilde veel optische zoom en 3-4 MP. Dan biedt de HP veel waar voor z'n geld. Had ik meer geld voor een digi-cam uitgetrokken had ik waarschijnlijk voor de Nikon 5700 gegaan, ook veel optische zoom.MoNo79 schreef op 07 december 2002 @ 21:29:
Nou ben zelf een beetje een Canon fan, dat zijn gewoon de betere digi cam's, je betaalt mischien ietjes meer maar ben je zeker van goede kwaliteit, en er kan een CF in en da's lekker goedkoop.
Ik heb 256 MB/120 foto's geheugen, ik ga in januari 3 weken naar australie, dan moet ik gewoon elke paar dagen een inet-cafe opzoeken, kan ik mijn foto's naar mijn FTP uploaden. Waarschijnlijk zal ik ze daar ook wel kunnen laten branden.
CF en SD met elkaar vergelijken op alleen prijs is niet echt eerlijk, CF heeft z'n beste tijd gehad en is te traag voor moderne cams. Als ik € 500,-- ga uitgeven koop ik wel een mindstore oid, heb je gelijk 10/20 GB, misschien kost ie wel weinig in Singapore
[ Voor 4% gewijzigd door mrknowitall op 07-12-2002 21:59 ]
Nou CF heeft echt niet zijn beste tijd gehad, profesioneel wordt CF veeeeel meer gebuikt, en CF is echt sneller als een SD card, mijn CF haalt meer dan 1mb per sec nou eb dat haalt geen 1 SD card.mrknowitall schreef op 07 december 2002 @ 21:47:
[...]
CF en SD met elkaar vergelijken op alleen prijs is niet echt eerlijk, CF heeft z'n beste tijd gehad en is te traag voor moderne cams. Als ik € 500,-- ga uitgeven koop ik wel een mindstore oid, heb je gelijk 10/20 GB, misschien kost ie wel weinig in Singapore.
In PCM stond laatst een artikel waar uit bijkt dat CF het snelste is, ik heb zelf 512 transant 25X card en die is echt snel.
En ze zijn tot een grote van 3 giga byte, dat red je echt niet met andere card's, en ook nog een grote voordeel is dat een controler in de card zelf zit, zodat het makkelijker een grote card er in kan.
Alleen het is wel iets groter maar, dat maakt bij de meeste camera's niet uit.
Nou dat wou ik ook nog eve kwijt
[ Voor 8% gewijzigd door MoNo79 op 08-12-2002 04:38 ]
oke, sd is dan wel duurder maar dat is omdat het zich nog niet helemaal ontwikkeld heeft(en het is super super klein), (productie kosten etc.) CF is gewoon al zolang op de markt dat het nu gewoon veel goedkoper kan.
Maar kijk maar eens naare SM daar betaalde je vroeger ook honderde euro's voor. Nu is dat ook niet meer zo duur.
Ik denk dat volgend jaar de prijs van Sd ook wel zal zakken en dan zullen er ook wel grotere kaarten komen (1 gig enzo) die dan gewoon via een firmware update worden ondersteund. Als je kijkt naar wat de HP kan en wat hij kost, (als je er ook nog een 120 euro afhaal) dan is de prijs kwaliteit denk ik echt wel iets beter. Kijk en dat probleem van ..met 512 is hij duurder.. ja dat zal best, maar wat is er mis met later nog kaartjes bijkopen. En op vakantie neem je gewoon je pc mee
(of notebook) of anders ga je naar een internet cafe of compu zaak. boeie
Maar kijk maar eens naare SM daar betaalde je vroeger ook honderde euro's voor. Nu is dat ook niet meer zo duur.
Ik denk dat volgend jaar de prijs van Sd ook wel zal zakken en dan zullen er ook wel grotere kaarten komen (1 gig enzo) die dan gewoon via een firmware update worden ondersteund. Als je kijkt naar wat de HP kan en wat hij kost, (als je er ook nog een 120 euro afhaal) dan is de prijs kwaliteit denk ik echt wel iets beter. Kijk en dat probleem van ..met 512 is hij duurder.. ja dat zal best, maar wat is er mis met later nog kaartjes bijkopen. En op vakantie neem je gewoon je pc mee
[ Voor 2% gewijzigd door CME86 op 08-12-2002 10:44 . Reden: edit edit edit ]
Verwijderd
Ik vindt het een leuke camera alleen valt het max aantal 1MP pictures me zwaar tegen
De toegepaste compressie is wat dat betreft kut met peren
ook dat je alleen tussen 1 en 4 MP kunt kiezen(met ieder 3 compressie standen) valt me wat tegen
De toegepaste compressie is wat dat betreft kut met peren
ook dat je alleen tussen 1 en 4 MP kunt kiezen(met ieder 3 compressie standen) valt me wat tegen
1 of 4 das heel logisch, bij 4 MP word iedere pixel gebruikt en bij 1 MP worden er van 4 1 gemaakt. met de digitale zoom kun je wel ieder gewenste reso kiezen.
Zo logisch vind ik het niet, je moet toch gewoon alles zelf kunnen bepalen, HP heeft er maar moeite aan te besteden. En digitale zoom is bagger, kan je beter met PS doen op de pc, zelfde effect, alleen heb je dan ook een origineelCelmis schreef op 08 december 2002 @ 13:46:
1 of 4 das heel logisch, bij 4 MP word iedere pixel gebruikt en bij 1 MP worden er van 4 1 gemaakt. met de digitale zoom kun je wel ieder gewenste reso kiezen.
dat klopt maar een beetje kennis van een ccd zegt dat het gewoon niet kan, (zoder digitale zoom)
je kunt namelijk geen beeld vastleggen met 1.5 pixel, het is 1 of 4 (eerst 1,1 nu 2,2)
je kunt namelijk geen beeld vastleggen met 1.5 pixel, het is 1 of 4 (eerst 1,1 nu 2,2)
Ik heb nog een vraagje over de hp,
Als je de cam via de usb aan de printer hangt dan heeft hij door dat hij de HP 850 is,
Maar vervolgens heeft windows er geen dirvers voor. Is het niet mogelijk dat je op een geheugenkaart gewoon de drivers hebt staan. (bv alleen voor de reader, zodat je de SD kaart leeg kan halen.) Als een soort bootable rom. Zodat je nooit meer met drivers hoeft te zeulen.
Als je de cam via de usb aan de printer hangt dan heeft hij door dat hij de HP 850 is,
Maar vervolgens heeft windows er geen dirvers voor. Is het niet mogelijk dat je op een geheugenkaart gewoon de drivers hebt staan. (bv alleen voor de reader, zodat je de SD kaart leeg kan halen.) Als een soort bootable rom. Zodat je nooit meer met drivers hoeft te zeulen.
Vaag, ik heb me gedeeltelijk verkeerd laten voorlichten. Ik kan geen enkele test vinden waar CF en SD direct met elkaar worden vergeleken. Voor zo ver ik het kan zien bij de specs van de fabrikanten is normale CF 50% langzamer tot wat sneller dan SD en ultra CF 40% sneller. Bij Transcend (mijn kaartje) kan ik geen specs vinden van de 256, de 128 versie zou 2 MB/s moeten zijn. Maar dat zal wel RAW zijnMoNo79 schreef op 08 december 2002 @ 04:31:
[...]
Nou CF heeft echt niet zijn beste tijd gehad, profesioneel wordt CF veeeeel meer gebuikt, en CF is echt sneller als een SD card, mijn CF haalt meer dan 1mb per sec nou eb dat haalt geen 1 SD card.
ja denk het ook. In de PCM stond idd een test, maar dat was via een usb 1.1 controller, kijk dan kom je gewoon nooit boven de 1 a 1.25 mb. Maar dat wil dus niks zeggen over de snelheid die de camera intern heeft, dus de verbinding tussen CCD en de CPU (intern) en de SD drive in de cam. mrknowitall weet jij misschien hoe ik de storing uit die usb kabel naar de comp. kan krijgen. Hij zit in mijn ubs-hub in mijn Iiyama, maar als ik heb acces dan kraken de boxes in die IIaya, (die dingen gebruik ik nooit, bagger sound). Tevens, heeft iemand al iets gehoord over de ingeruilde spullen bij hp? mailtje, poen etc.
Nou de nieuwste CF kaarten hebben een speed van 25X, bv de nieuwste Transant kaarten.
Dat is dus 25 x 128 = 3,2 megabyte per sec in theorie dan, normaal red je dat echt niet.
Ik praat hier dan wel over de lees snelheid, de schrijf snelheid licht wel wat lager.
Dat is namelijk een grote voordeel van CF kaarten, die hebben een controler, snellere controler snelere kaart.
Daarom wordt CF ook nog jaren mee omdat de kaarten steeds beter en sneller en groter worden, het gaat gewoon met de tijd mee, en de rest bijft steken met de snelheid.
En de grote is ook pima, hij is klein genoeg, maar doordat hij net iets groter zijn makklijker te produceren waardoor ze altijd goedkoper bijven.
Nou en dat kan niet bij andere kaarten, vandaar dat CF kaarten gebruikt worden bij profesionele camera's.
En komt bij SD kaart een grotere kaart uit moet je eerst je camera upgraden om die kaarten te understeunen, en dat vind ik lastig.
Dat is dus 25 x 128 = 3,2 megabyte per sec in theorie dan, normaal red je dat echt niet.
Ik praat hier dan wel over de lees snelheid, de schrijf snelheid licht wel wat lager.
Dat is namelijk een grote voordeel van CF kaarten, die hebben een controler, snellere controler snelere kaart.
Daarom wordt CF ook nog jaren mee omdat de kaarten steeds beter en sneller en groter worden, het gaat gewoon met de tijd mee, en de rest bijft steken met de snelheid.
En de grote is ook pima, hij is klein genoeg, maar doordat hij net iets groter zijn makklijker te produceren waardoor ze altijd goedkoper bijven.
Nou en dat kan niet bij andere kaarten, vandaar dat CF kaarten gebruikt worden bij profesionele camera's.
En komt bij SD kaart een grotere kaart uit moet je eerst je camera upgraden om die kaarten te understeunen, en dat vind ik lastig.
[ Voor 21% gewijzigd door MoNo79 op 08-12-2002 23:14 ]
Verwijderd
Je kan in het setup menu de camera als USB disk device zetten en hem dan benaderen als verwisselbare schijfCelmis schreef op 08 december 2002 @ 19:08:
Ik heb nog een vraagje over de hp,
Overgens kan deze camera in XP gewoon als digicam werken en kun je dan de WIA gebruiken omdat zowel de camera als Win XP PTP drivers heeft
Verwijderd
Ik lees veel goeie dingen over deze camera en ben er ook serieus ingeinteresseerd om hem te kopen, het is een goeie aanbieding.
het enige waar ik me een beetje zorgen over maak en wat ook naar voren komt op die reviews site is de focus, die schijnt lang te duren wat nogal vervelend is bij niet-stilstaande objecten.
is dat iemand anders al opgevallen die de camera heeft?
het enige waar ik me een beetje zorgen over maak en wat ook naar voren komt op die reviews site is de focus, die schijnt lang te duren wat nogal vervelend is bij niet-stilstaande objecten.
is dat iemand anders al opgevallen die de camera heeft?
ik heb hem nu een week of 2, en hij bevalt zeer goed, alles is superscherp en wat ze over die focus zeggen klopt niet, als je namelijk de sluiter(knop) halfindrukt en dan verder het bewegende voorwerk volgt en hem dan indrukt heb je een realtime foto, daar zit dan niks tussen. Maar als je gewoon vanuit 0 de sluiter(knop) helemaal indrukt heeft hij inderdaad 1.5 sec nodig voordat hij de foto neemt. Maar dan is NIET als je hem eerst halfindrukt.
Ik vind het echt een top cam.
Ik vind het echt een top cam.
Verwijderd
Ik wil ook graag de 850 aanschaffen. Ook mooi is de korting daarbij, maar ik heb ook geen inruil camera. Nog een punt de inruil korting is toch maximaal €120,- dat hoeft toch niet, het kan dus ook minder zijn?
Verwijderd
wat ik voor deze camera ook een beetje minder vind is dat die maar 2 iso standen heeft 100 en 200. Eigenlijk had daar nog wel 400 bijgekunt.
Moet je je voor de grap eens registeren, om te te testen vulde ik merk : pentax, type : iets in, en tada €120,-- korting. Ik heb een gloednieuwe PC-606Verwijderd schreef op 20 December 2002 @ 19:33:
Ik wil ook graag de 850 aanschaffen. Ook mooi is de korting daarbij, maar ik heb ook geen inruil camera. Nog een punt de inruil korting is toch maximaal €120,- dat hoeft toch niet, het kan dus ook minder zijn?
Tja, ik moet het nog ff goed testen, maar het beste plaatje is op ISO 100 (erg logisch eigenlijk). Daarom heb ik hem de laatste tijd standaard op 100 staan.Verwijderd schreef op 20 december 2002 @ 20:27:
wat ik voor deze camera ook een beetje minder vind is dat die maar 2 iso standen heeft 100 en 200. Eigenlijk had daar nog wel 400 bijgekunt.
[ Voor 26% gewijzigd door mrknowitall op 21-12-2002 00:48 ]
jullie begrijpen het niet, als je een PH photsmart 815 koopt krijg je minder terug dan als je een 850 koopt omdat deze een prijsklasse hoger is. Kijk voor meer info op Http://www.hp.nl/inruilactie/ daar staat precies bij welke cam je wat terug krijgt.
Tevens maakt de cam die je inlever niks uit. (ik heb zo'n klein klote ding opgestuurd, die had ik gratis.
Maar mrknowitall, ik heb nog niks terug gehoort van de actie en ik heb hem al zeker 3 weken geleden opgestuurd. Weet jij al meer?
Tevens maakt de cam die je inlever niks uit. (ik heb zo'n klein klote ding opgestuurd, die had ik gratis.
Maar mrknowitall, ik heb nog niks terug gehoort van de actie en ik heb hem al zeker 3 weken geleden opgestuurd. Weet jij al meer?
kan je je ouwe cam ook gewoon inleveren bij de winkel waar je je nieuwe 850 koopt
Nee.... je krijgt een enveloppe mee waarmee je zelf je oude camera naar HP kunt sturen (geen postzegel nodig).
Een cam in een enveloppe
Ja.... ongeveer A4 formaat bekleed met bubbeltjesplastic. En waarom niet, denk je nou dat HP die inruilcamera's nog wil gaan gebruiken ? Bovendien zullen maar weinig mensen hun spiegelreflex in willen ruilen en compleet met lenzen in die envelop proberen te proppen. Voor een gewone compactcamera is een A4 envelop groot zat lijkt mij.
Tsja, da's waar. Wat wil HP BTW wel met die cams? Ik snap die acties nooit zo
Ik denk dat ze die weg gooien en alleen willen voorkomen dat een bedrijf bv voor de kerst een hoop cams opkoopt tegen 120 euro korting, ze willen gewoon dat je er wat moeite voor moet doen. Verder kunnen ze toch niks met de cams, de mijne is van zo'n slechte kwali die kunnen ze beter direct weggooien.
ik ken veel van deze cams.. ik verkoop ze zelf ook (wij zijn onderdeel van dixons ook (evenals dynabyte) )
de 602 hebben helaas niet
(die wil ik zelf ook hebben namelijk)
ik vond zelf de olympus c720/730 een stuk beter dan de photosmart. De canon's zijn ook erg mooi.. maar je meot het afwegen tegen zoom/macro en kwaliteit..of je moet er 1000 euro meer bij leggen ofzo..
wij hebben die a4's ook liggen
zo wordt btw iedere cam of welk apparaat dan ook verstuurd naar reparateurs 
verder las ik op de vorige (of 1e) pagina dat de s602 van fuji meer ruis had in schaduw? blijven rotdingen die digicams
Mijn ma en ik willen een goeie digicam die veel kan zoomen en macro (macro wil ik voornamelijk) en dan nog eens goeie kwaliteit.. hoeft in princiepe niet meer te zijn dan 2.1MP. Ik vind een grote lens wat belangrijker. Die HP had et gewoon niet en inderdaad die dure SD kaarten. Ik heb wel een palm met paar van die kaartjes.. maar goed
de 602 hebben helaas niet
ik vond zelf de olympus c720/730 een stuk beter dan de photosmart. De canon's zijn ook erg mooi.. maar je meot het afwegen tegen zoom/macro en kwaliteit..of je moet er 1000 euro meer bij leggen ofzo..
wij hebben die a4's ook liggen
verder las ik op de vorige (of 1e) pagina dat de s602 van fuji meer ruis had in schaduw? blijven rotdingen die digicams
Ontwikkelaar van NPM library Gleamy
je hebt gelijk dat Canon geen zoom camera's heeft (op de Pro90 na) en ook de macro is maar gemiddeld, maar dat Canon het moet afleggen in kwaliteit is natuurlijk niet zo...gitaarwerk schreef op 23 December 2002 @ 11:58:
De canon's zijn ook erg mooi.. maar je meot het afwegen tegen zoom/macro en kwaliteit..of je moet er 1000 euro meer bij leggen ofzo..
Canon camera hebben over het algemeen de beste fotokwaliteit, zijn het stevigst gebouwd (Ixus serie, S30/40/45) en hebben goede standaards (lange accuduur, CF, goede software etc.)
veel zoom en goede macro?verder las ik op de vorige (of 1e) pagina dat de s602 van fuji meer ruis had in schaduw? blijven rotdingen die digicamsMijn ma en ik willen een goeie digicam die veel kan zoomen en macro (macro wil ik voornamelijk) en dan nog eens goeie kwaliteit.. hoeft in princiepe niet meer te zijn dan 2.1MP. Ik vind een grote lens wat belangrijker. Die HP had et gewoon niet en inderdaad die dure SD kaarten. Ik heb wel een palm met paar van die kaartjes.. maar goed
ja dan is de Fuji S602 de beste keus als je veel te besteden hebt...
kijk anders ook even naar de goedkopere Fuji S304 (3mp, 6x zoom en vergelijkbare fotokwaliteit met de S602, alleen minder in te stellen)
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
hoeveel minder kan je instellen dan?
sluitertijd vind ik heel belangrijk, AF of MF boeit me niet zo, omdat ik toch niet handmatig meer kn scherpstellen, anders had ik nu nog steeds de oude praktica kleinbeeld
eens kijken naar die S304
sluitertijd vind ik heel belangrijk, AF of MF boeit me niet zo, omdat ik toch niet handmatig meer kn scherpstellen, anders had ik nu nog steeds de oude praktica kleinbeeld
Op dpreview zou je dat allemaal moeten kunnen vinden.gitaarwerk schreef op 24 December 2002 @ 20:43:
hoeveel minder kan je instellen dan?
Mijn zwager is met de kerst ff op visite en we hebben vanavond ff zitten spelen met AP. We hebben macro's gemaakt van een flesje bier op tafel, erg grappig als je de AP hoog of juist laag zet, kregen sluitertijden van 1,5 seconden zonder flitser
Ook erg leuk, hij had zo'n jaren 70 Lekturama boek bij zich en daar staat een hoop technische schit in over anologe fotografie. Geeft je toch een beter idee waar je nu eigenlijk mee bezig bent
tnx voor je infomrknowitall schreef op 26 December 2002 @ 01:26:
[...]
Op dpreview zou je dat allemaal moeten kunnen vinden.
Mijn zwager is met de kerst ff op visite en we hebben vanavond ff zitten spelen met AP. We hebben macro's gemaakt van een flesje bier op tafel, erg grappig als je de AP hoog of juist laag zet, kregen sluitertijden van 1,5 seconden zonder flitser.
Ook erg leuk, hij had zo'n jaren 70 Lekturama boek bij zich en daar staat een hoop technische schit in over anologe fotografie. Geeft je toch een beter idee waar je nu eigenlijk mee bezig bent.
tis nu alleen zo dat ik juist van analoog af wilt..iig van de scherpstellingen...daarom heb ik nou juist AF genomen omdat ik niet meer op het oog goed kan scherp stellen
ik zal er naar gaan kijken even! tnx iig
AF heb je tegenwoordig natuurlijk ook gewoon op analoog, praktisch is alleen dat je zelf ook wat kunt bijrommelen met belichting en diafragma. Mijn zwager heeft nog een oude body met 400 mm en 3x converterGitaarwerk schreef op 26 december 2002 @ 12:26:
[...]
tnx voor je info
tis nu alleen zo dat ik juist van analoog af wilt..iig van de scherpstellingen...daarom heb ik nou juist AF genomen omdat ik niet meer op het oog goed kan scherp stellen
kennet 
ik heb nog een oude speigelreflex met een 220mm zoom met 2x een 2x convertor
220x2=440x2 = 880 mm
400x3 = 1200mm > je zwager wint
haha
alleen nadeel van al die AF dingen is dat je geen macroringen meer kunt gebruiken..die roelde gewoon eigenlijk
ik heb nog een oude speigelreflex met een 220mm zoom met 2x een 2x convertor
220x2=440x2 = 880 mm
400x3 = 1200mm > je zwager wint
haha
alleen nadeel van al die AF dingen is dat je geen macroringen meer kunt gebruiken..die roelde gewoon eigenlijk
hm, dit is wel een erg goede deal:
HP 850 voor 493 euro bij it2take
120 euro korting, dus de prijs is 373 euro!!!
iedereen heeft wel een goedkoop 35mm cameraatje liggen die hij kan inleveren, dus dat moet geen probleem zijn...
is dit geen hele goede deal?!?
de G3 is 550 euro duurder
hm, lastig
iedereen heeft wel een goedkoop 35mm cameraatje liggen die hij kan inleveren, dus dat moet geen probleem zijn...
is dit geen hele goede deal?!?
de G3 is 550 euro duurder
hm, lastig
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Klopt alleen als je de BTW kan aftrekken :Mooooody schreef op 02 januari 2003 @ 17:40:
hm, dit is wel een erg goede deal:
code:
1
2
| Prijs excl. BTW € 494,00 Prijs incl. BTW € 587,86 |
oh dan staat het dus niet goed in de pricewatch...mrknowitall schreef op 02 January 2003 @ 22:11:
[...]
Klopt alleen als je de BTW kan aftrekken :
code:
1 2 Prijs excl. BTW € 494,00 Prijs incl. BTW € 587,86
dus de prijs wordt iets van 470 euro, nogsteeds interessant...
ik vind de beeldkwaliteit trouwens wel tegenvallen van de 850...
En waar baseer je dat op ? Ik ben prima tevreden met de cam, hij biedt mij veel pixels en zoom voor een redelijke prijs (€ 569*2,20371 = fl. 1.253,91, das voor Got nie veelMooooody schreef op 02 januari 2003 @ 22:31:
[...]
ik vind de beeldkwaliteit trouwens wel tegenvallen van de 850...
Ik heb eigenlijk maar één negatieve review gelezen, iets van PC magazin ofzo
Ik heb hem gekocht op specs, de preview op dpreview en de test bij Steve's Digicams. Daar kwam hij goed uit de bus.
Hier in Gadget talk doe je, geloof ik, alleen mee als je een Canon of Fuiji hebt
op de testfoto's op www.steves-digicams.com
verschil met andere 4mp camera's is wel zichtbaar aanwezig
sorry, maar dat is onzinHier in Gadget talk doe je, geloof ik, alleen mee als je een Canon of Fuiji hebt, eventueel een Sony, Nikon of Minolta.
de HP 850 is een prima camera voor het geld (zeker als er ook nog eens 120 euro korting afgaat), maar niet echt iets voor mij
je kan er namelijk erg weinig mee instellen, hij gebruikt erg duur SD geheugen, beeldkwaliteit (incl. macro mode) is matig in de 4mp klasse...
ik wil niets afkraken hoor, ik geef gewoon mijn mening
voor mensen die veel zoom voor relatief weinig geld willen en genoeg hebben aan een camera met point&shoot karakter, is de HP850 een goede keus...
Check de
Je zal hier idd (deels) wel gelijk mee hebben zie ook dit uit de conclusie van Steve's Digicams :de HP 850 is een prima camera voor het geld (zeker als er ook nog eens 120 euro korting afgaat), maar niet echt iets voor mij
je kan er namelijk erg weinig mee instellen, hij gebruikt erg duur SD geheugen, beeldkwaliteit (incl. macro mode) is matig in de 4mp klasse...
[..]
voor mensen die veel zoom voor relatief weinig geld willen en genoeg hebben aan een camera met point&shoot karakter, is de HP850 een goede keus...
De conclusie komt idd grotendeels overeen met jouw verhaal en de reden dat ik deze cam gekocht had.Overall the image quality of the HP850 is good for its $499 price point.
[..]
There's no doubt that the majority of the people buying the 850 are doing so because of the powerful zoom lens, in this respect you won't be dissapointed.
Je opmerking met betrekking tot het point en shoot karakter van de cam kan ik niet helemaal plaatsen. Alles kan idd op auto, maar er valt behoorlijk wat bij te regelen. Misschien dat ik helemaal de plank mis sla, maar voorlopig ben ik nog met alle instellingen aan het spelen (zijn er nog meer, help !
Ik ben zelf eerst gaan kijken naar een Fuiji 2800Z, toen de S304 (die was net aangekondigd) en vervolgens weer de HP 850. Nog even naar de Fuiji S602 gekeken, door die 256 MB SD die ik nu heb kom je wel erg dicht in de buurt. Maar met de converter die ik nu heb had ik maar net meer zoom gehad dan de 850 standaard, met converter heb ik nu 300x1,85=550mm.
Probleem is een beetje dat het nooit ophoudt, met alle accesoires erbij ben ik nu ca. € 1.150,-- lichter
geloof me, vergeleken met camera's als de G2/G3, Sony F717 of Nikon 5700 is de HP850 een point&shoot cameramrknowitall schreef op 03 januari 2003 @ 23:05:
Je opmerking met betrekking tot het point en shoot karakter van de cam kan ik niet helemaal plaatsen. Alles kan idd op auto, maar er valt behoorlijk wat bij te regelen. Misschien dat ik helemaal de plank mis sla, maar voorlopig ben ik nog met alle instellingen aan het spelen (zijn er nog meer, help !)
niets mis mee als je voornamelijk het zo zal gebruiken
als je van plan bent serieus te experimenteren, zal je met de HP850 snel aan je top zitten...
een boel lenzen is mooi, maar een stevige basis is, denk ik, net iets belangrijker
ik persoonlijk zou niet zoveel geld willen besteden aan een camera die in de middenmoot zit qua beeldkwaliteit, want uiteindelijk draait het toch daarom (zowel op de PC als met afdrukken)
voorbeeld: je hebt dan wel de mogelijkheid om in het donker een olifant dichtbij te halen, maar niet de mogelijkheid om je ISO op te schroeven naar 400, zodat je 'm zonder flits kan schieten...
resultaat: een olifantenoog in het donker
edit: nogmaals, ik probeer je camera niet af te kraken, maar ik zet gewoon op een rij wat voor mij de belangrijke zaken zijn wanneer ik een camera moet kiezen...
en die zaken zijn gelukkig bij iedereen anders...
[ Voor 34% gewijzigd door Mooody op 03-01-2003 23:48 ]
Als de olifant stil staat gaat hetMooooody schreef op 03 January 2003 @ 23:19:
[...]
Voorbeeld: je hebt dan wel de mogelijkheid om in het donker een olifant dichtbij te halen, maar niet de mogelijkheid om je ISO op te schroeven naar 400, zodat je 'm zonder flits kan schieten...
resultaat: een olifantenoog in het donker
Lenzen zijn hoop ik niet voor niets aangeschaft, ze passen op een hele serie Fuiji's (voor de HP is officieel nog niets uit), maar als de volgende generatie weer andere lenzen heeft....
Ik kijk voorlopig even aan in hoeverre ik de functies van de camera ga gebruiken/ de hobby zich ontwikkeld. Volgende stap zou dan kunnen zijn cams als de Fuiji S2, daar passen normale lenzen op. Dit is nu een mooie tussen oplossing de ontwikkelingen staan voorlopig niet stil.
Ik heb ook de 850 en ben nog steeds tevreden, krijg binnenkort ook met geld (120 euro) terug. en dan is hij helemaal geweldig. (voor dat geld).
Laatst was ik bij mijn tante en die had alleen van die klote PL's (of whatever) lampen. Alle foto's waren zwaar LELIJK.
Hier (bij mij thuis) kan ik met wat indirect licht en mijn statief super foto's maken. Maar daar was het niet goed mogelijk. Volgens mij werd de WhiteBalance veel te laag (of hoog) waardoor alles veel lichter werd dan het al was (alle muren FEL wit, witte tegels, en dan ook nog PL (TL) (HR) lampen
)
Maar even over die converter's, ik heb laatst eens zitten kijken, maar die zijn echt superduur. (170 euro!) Maar ik had een vraag over de AF, kun je de converter (bijvoorbeeld een 2.0 of 1.85x
ook met de hand op de converter zelf scherpstellen?, oftewel kan de autofocus van de HP UIT!)
Over dat SD, dat zal heus wel goedkoper worden. (als voorbeeld, zie SM, vroeger duur nu zowat gratis
)
Laatst was ik bij mijn tante en die had alleen van die klote PL's (of whatever) lampen. Alle foto's waren zwaar LELIJK.
Maar even over die converter's, ik heb laatst eens zitten kijken, maar die zijn echt superduur. (170 euro!) Maar ik had een vraag over de AF, kun je de converter (bijvoorbeeld een 2.0 of 1.85x
Over dat SD, dat zal heus wel goedkoper worden. (als voorbeeld, zie SM, vroeger duur nu zowat gratis
[ Voor 3% gewijzigd door CME86 op 04-01-2003 16:51 ]
Verwijderd
75 euro voor 128 MB SDcard dus het valt wel mee met die prijs(je wilt niet weten wat ik ooit voor 2x 32MB FPRAM heb betaald)
Is er al iemand die zijn 120 euro terug heeft gehad van HP?
Is er al iemand die zijn 120 euro terug heeft gehad van HP?
Ik heb mijn geld nog niet gezien, maar wel even met hp nederland gebeld, alles was in orde en ik zou het geld in de loop van jan. krijgen. (ik denk dat iedereen dat wel krijgt) Je kunt altijd met ze bellen
uhh even kijken, 020-547 77 77
Ik kreeg eerst een persoon aan de telefoon die engels tegen me sprak maar na te hebben gevraagt of hij ook nederlands kon werd ik direct doorverbonden naar iemand die mij zeer goed te woord kon staan en mij alle details (na het opvragen via mijn deelnemers nummer) kon geven. (aangekomen ed., korting ed).
Erg nette en snelle service van hp, nu maar hopen dat het geld snel komt.
Ik kreeg eerst een persoon aan de telefoon die engels tegen me sprak maar na te hebben gevraagt of hij ook nederlands kon werd ik direct doorverbonden naar iemand die mij zeer goed te woord kon staan en mij alle details (na het opvragen via mijn deelnemers nummer) kon geven. (aangekomen ed., korting ed).
Erg nette en snelle service van hp, nu maar hopen dat het geld snel komt.
Ik heb mijn geld gekregen en ook mijn camera-tas. Alleen het was maar 119,79 ipv 120 dus ik direct emailen
Verwijderd
vindt het wel lastig dat telkens als hij gaat laden op het dock, het weer 15 uur duurt voor het laden stopt(tenzij je de camer er na een bepaalde tijd even afneemt en terugplaatst)
ik vind het jammer dat als ik alleen wil opladen steeds eerst dat stomme ontladen krijg,
die 15 uur laden is normaal, die baterijen zijn gewoon soms helemaal leeg en het z\ijn immers NiMH 1800 (bij mij).
die 15 uur laden is normaal, die baterijen zijn gewoon soms helemaal leeg en het z\ijn immers NiMH 1800 (bij mij).
Verwijderd
als je fotos te licht worden heeft dit niks met je white balance te maken. white balance is niks anders dan de warmte van de kleur. als je fotos te licht worden moet je met de exposure gaan klooien. meestal kan je die wel instellen en dan heet het EV(+1 of -1). ik weet niet hoe het bij de hp 850 zit maar waarschijnlijk kun je de flits ook instellen als je fotos met flits te fel worden.Celmis schreef op 04 January 2003 @ 16:50:
Ik heb ook de 850 en ben nog steeds tevreden, krijg binnenkort ook met geld (120 euro) terug. en dan is hij helemaal geweldig. (voor dat geld).![]()
Laatst was ik bij mijn tante en die had alleen van die klote PL's (of whatever) lampen. Alle foto's waren zwaar LELIJK.Hier (bij mij thuis) kan ik met wat indirect licht en mijn statief super foto's maken. Maar daar was het niet goed mogelijk. Volgens mij werd de WhiteBalance veel te laag (of hoog) waardoor alles veel lichter werd dan het al was (alle muren FEL wit, witte tegels, en dan ook nog PL (TL) (HR) lampen
)
Maar even over die converter's, ik heb laatst eens zitten kijken, maar die zijn echt superduur. (170 euro!) Maar ik had een vraag over de AF, kun je de converter (bijvoorbeeld een 2.0 of 1.85xook met de hand op de converter zelf scherpstellen?, oftewel kan de autofocus van de HP UIT!)
Over dat SD, dat zal heus wel goedkoper worden. (als voorbeeld, zie SM, vroeger duur nu zowat gratis)
dat klopt. maar daar lag het echt aan het huis (alles was wit). Ik heb nu ook in het Steigertheater foto's gemaakt (in het donker) dat ging voor 50% goed, de helft had veel ruis en de andere helft was echt gewoon goed.
Verwijderd
Ja maar er af halen en dan weer terug plaatsen, zou geen 15 uur laden tot gevolg moeten hebbenCelmis schreef op 19 January 2003 @ 21:09:
ik vind het jammer dat als ik alleen wil opladen steeds eerst dat stomme ontladen krijg,
Verwijderd
Mn vriendin heeft sinds gisteren deze cam en hij bevalt goed alleen is er 1 probleempje: dat klepje waarachter de memory card zit, zit erg los. Bij gewoon gebruik gaat het klepje al bijna open wat uiteraard niet de bedoeling is. Ik vraag me dus af of dit bij alle 850's zo is of dat het een exemplarisch probleem is.
Verwijderd
ok, thanks! Dat wordt inderdaad even zeuren om een nieuwe...Ben benieuwd wat ze (=alternate) doen, aangezien het klepje nu nog wel net dicht blijft zitten dus op dit moment is er nog niet echt een probleem, maar dan zal je net zien dat ie niet meer dicht wil als de garantie net voorbij is.
ik heb op het ijs foto's gemaakt alleen ging toen het lccd uit en raar doen. Later thuis bleef hij raar doen (vage strepen op het lcd) maar later deed hij het ineens weer gewoon. errug gek. Ik had dit vrijdag toen ik bezig was op het ijs ook al.
Zit er misschien iets los ofzo? of kan hij gewoon niet tegen de kou, hij heeft daar namelijk wel op het ijs in een tas gelegen, (maar daar moet hij toch tegen kunnen zou ik denken) (ik heb hem overigens nog nooit laten vallen, dus daar kan het gewoon niet aan liggen.
Zit er misschien iets los ofzo? of kan hij gewoon niet tegen de kou, hij heeft daar namelijk wel op het ijs in een tas gelegen, (maar daar moet hij toch tegen kunnen zou ik denken) (ik heb hem overigens nog nooit laten vallen, dus daar kan het gewoon niet aan liggen.
gewoon zeggen dat hij soms het niet doet bijvoorbeeld. Dan kunnen ze hem (als ze een goede service hebben) gewoon niet weigeren.Verwijderd schreef op 16 February 2003 @ 10:35:
ok, thanks! Dat wordt inderdaad even zeuren om een nieuwe...Ben benieuwd wat ze (=alternate) doen, aangezien het klepje nu nog wel net dicht blijft zitten dus op dit moment is er nog niet echt een probleem, maar dan zal je net zien dat ie niet meer dicht wil als de garantie net voorbij is.
Verwijderd
Een lcd-display (liquid crystal display) kan niet tegen kou: de fysische en chemische reacties kunnen vertragen (en je scherm dus in de war sturen), maar als het daarna weer werkt is het geen probleem volgens mij. Ik heb er zelf geen last van maar ik ken wel gevallen van gsm's die dit probleem hebben. Maak je dus geen zorgenCelmis schreef op 16 februari 2003 @ 19:04:
ik heb op het ijs foto's gemaakt alleen ging toen het lccd uit en raar doen. Later thuis bleef hij raar doen (vage strepen op het lcd) maar later deed hij het ineens weer gewoon. errug gek. Ik had dit vrijdag toen ik bezig was op het ijs ook al.
Je hoeft niet echt te zeuren om een nieuw, je mag hem ook gewoon terug geven binnen een bepaalde tijd. Maar mijn ervaring met Alternate is dat ze niet echt lastig zijn.Verwijderd schreef op 16 februari 2003 @ 10:35:
HP trouwens ook niet, die van mij heeft af en toe een kaartlees probleem en ik krijg gewoon een nieuwe camera toe gestuurt.
Verwijderd
Hmm, dat heeft ie van ons eigenlijk de hele tijd...Dan moet je het kaartje even los halen en weer opnieuw erin doen en dan leest ie hem wel meteen... Ik las op de HP site dat de nieuwste firmware update dit probleem zou moeten verhelpen. Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, eerst maar eens een nieuwe halen!mrknowitall schreef op 16 February 2003 @ 20:30:
[...]
HP trouwens ook niet, die van mij heeft af en toe een kaartlees probleem en ik krijg gewoon een nieuwe camera toe gestuurt.
Nope, dat helpt bij mij niet echt, gewoon een paar keer aan en uit zetten.Verwijderd schreef op 16 February 2003 @ 21:26:
[...]
Hmm, dat heeft ie van ons eigenlijk de hele tijd...Dan moet je het kaartje even los halen en weer opnieuw erin doen en dan leest ie hem wel meteen... Ik las op de HP site dat de nieuwste firmware update dit probleem zou moeten verhelpen. Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, eerst maar eens een nieuwe halen!
Maar vreemd genoeg heb ik het in Australie niet één keer gehad, dus het zou aan de temperatuur kunnen liggen
Nog even over dat lcd, waarom blijft die kleine lcd in dat zoek oog het dan wel doen?
Die zou toch ook niet tegen de kou kunnen, tevens heb ik nooit last van kaartlees errors dus die cams met problemen moet je gewoon terug sturen.
offtopic: in ComputerTotaal van deze maand was de Hp850 de beste prijs/prestatie.(700euro)
Hij was 2de (en de cannon g3 3de egehehehehehehehe die was 1100 euro)
de nikon 4300 had een half puntje meer (1ste plaats). Maar was 200 euro duurder
Die zou toch ook niet tegen de kou kunnen, tevens heb ik nooit last van kaartlees errors dus die cams met problemen moet je gewoon terug sturen.
offtopic: in ComputerTotaal van deze maand was de Hp850 de beste prijs/prestatie.(700euro)
Hij was 2de (en de cannon g3 3de egehehehehehehehe die was 1100 euro)
de nikon 4300 had een half puntje meer (1ste plaats). Maar was 200 euro duurder
Verwijderd
Officieel geloof ik 128, maar op dpreview.com hebben ze de camera getest met 256 mb. De controller zit geloof ik op het kaartje zelf dus volgens mij kan gewoon gewoon elke sd kaart in de camera. Op dpreview hebben ze het in het verhaal over de 850 zelfs al over 512 mb!Celmis schreef op 17 februari 2003 @ 15:23:
Weet iemand tevens tot hoeveel mb aan SD erin kan?
het is wel te hopen dat hij meer dan 128 aan kan.Verwijderd schreef op 17 February 2003 @ 17:42:
[...]
Officieel geloof ik 128, maar op dpreview.com hebben ze de camera getest met 256 mb. De controller zit geloof ik op het kaartje zelf dus volgens mij kan gewoon gewoon elke sd kaart in de camera. Op dpreview hebben ze het in het verhaal over de 850 zelfs al over 512 mb!
128 is toch niks voor een vakantie op 4MP ***, das namelijk op die knake kaart die je erbij krijgt 6 foto's (16 mb).
Ik vroeg me tevens nog af of er bijvoorbeeld een programmat'je is dat in de firmware te zetten is waarmee je bv om de 1min automatiche een foto kunt maken.
Dat zou namelijk erg mooi zijn voor een zons oncdergang ed. alleen hoef je er dan dus niet de hele tijd bij te blijven zitten.
IS het misschien mogelijk foto's direct op de pc te zetten, dus direct na het schieten via de usb. (je houd dus zegmaar de usb erin en geen SD kaart)
Verwijderd
Heb jij de versie met docking station gekocht? Mn vriendin dus niet en daar zaten niet-oplaadbare batterijen bij en geen tv kabelCelmis schreef op 07 December 2002 @ 21:14:
[...]
bij de mijne zat heel veel (ook tv kabels enzo) maar mijn batterijen waren 1800 NiMH
Mocht dat niet kunnen kun je natuurlijk ook gewoon meerdere kaartjes kopen. Ok, moet je wel even uitkijken dat je die kleine dingen niet kwijtraakt, maar voor de rest boeit het weinig of je 1x512 of 4x128 hebt.
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2003 19:00 ]
Ow, lekker oude post van mij, maar ik heb inderdaad die met dock.Verwijderd schreef op 17 februari 2003 @ 18:57:
[...]
Heb jij de versie met docking station gekocht? Mn vriendin dus niet en daar zaten niet-oplaadbare batterijen bij en geen tv kabel
[...]
Mocht dat niet kunnen kun je natuurlijk ook gewoon meerdere kaartjes kopen. Ok, moet je wel even uitkijken dat je die kleine dingen niet kwijtraakt, maar voor de rest boeit het weinig of je 1x512 of 4x128 hebt.
en over die kaartjes, ik heb er namelijk al een van 256 in bestelling die ik dan ook in mijn pda (dell axim x5 (die ook in bestelling is)) kan gaan gebruiken. Dus vandaar.
Ik heb er 256 MB in zitten, goed voor 120 plaatjes, dat werkt dus. In mijn nieuwe cam zit sinds vandaag 1 GB Microdrive, zou eens moeten kijken of die HP daar ook mee wil werken.Celmis schreef op 17 February 2003 @ 18:33:
[...]
het is wel te hopen dat hij meer dan 128 aan kan.
128 is toch niks voor een vakantie op 4MP ***, das namelijk op die knake kaart die je erbij krijgt 6 foto's (16 mb).
Een Nikon 5700, stroom heb ik nog geen idee van, maar ik heb een 1 GB Microdrive, extra batterij en tasje bij topvision gekocht. Was ik hetzelfde kwijt als alleen een Microdrive bij Konijnenberg.Celmis schreef op 17 February 2003 @ 20:49:
welke cam heb je nu?. Slurpt die microdrive geen (geld en) stroom?
Microdrive kost daar € 208,-- inclusief BTW. Tweede reden voor een micodrive is dat het geheugen voornamelijk met schrijven veel sneller uit de test komt dan CF. De derde dat de Nikon RAW images kan schieten van 7 MB stuk
Ik hoop dat de stroom consumptie niet tegenvalt anders zou ik nog voor een 3e batterij moeten gaan of zo'n penlite-batterypack
Ja... En toen wilde ik een HP 850 aanschaffen, is de actie (al lang) voorbij
Een file op de A12 is nooit grappig...
Hebben jullie dat nou ook meegemaakt. Ik heb ook een camera ingestuurd voor die inruilactie, mooi mijn pleuro's gekregen, maar je zou ook nog een leuk accessoire krijgen, voor een camera was dat een fototas.
Maar wat krijg ik nou gisteren toegestuurd: een pak fotopapier............. WAT MOET IK DAAR NOU MEE? Ik heb niet eens een printer......
Maar wat krijg ik nou gisteren toegestuurd: een pak fotopapier............. WAT MOET IK DAAR NOU MEE? Ik heb niet eens een printer......
haha, dan waren waarschijnlijk de tassen op.Rudy_V schreef op 26 February 2003 @ 12:06:
Hebben jullie dat nou ook meegemaakt. Ik heb ook een camera ingestuurd voor die inruilactie, mooi mijn pleuro's gekregen, maar je zou ook nog een leuk accessoire krijgen, voor een camera was dat een fototas.
Ik heb al maanden geleden een helemooie tas gekregen.
Alleen is die tas wel erg strak om je cam heen.
Verwijderd
Ik heb ergens gelezen, maar weet niet meer waar
. Dat de HP 850 geen sd 128 mb kaartjes ondersteund?
Heeft iemand daar ervaring in, voordat ik zo'n mega duur kaartje aanschaf.
Verwijderd
Verwijderd schreef op 26 mei 2003 @ 15:48:
Dat de HP 850 geen sd 128 mb kaartjes ondersteund?